Zaterdag 10 april: banieri's maken!

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Nieuw Noord
Bankzitter
Contacteer:

Zaterdag 10 april: banieri's maken!

Bericht door Nieuw Noord »

Op zaterdag 10 april staat dan de eerste (of eigenlijk toch ook alweer derde) ‘maak die banieri’-dag van Nieuw Noord op het programma. ‘s Middags voor de wedstrijd tegen FC Utrecht gaan we aan de slag met het maken van nieuwe banieri en waarschijnlijk ook alvast met iets voor tijdens de laatste thuiswedstrijd (tegen AZ) als diverse spelers afscheid nemen van onze club.

Een precieze locatie moeten we nog vinden, maar uiteraard gaat onze voorkeur uit naar in of bij het stadion, dat is natuurlijk het meest praktisch. Een en ander zal ook afhangen van de te verwachten weersomstandigheden die dag.
Verder zorgt Nieuw Noord voor stof en stokken en is het dus aan de mensen die willen helpen die dag om spuitbussen, verf e.d. mee te nemen. Overigens heeft Nieuw Noord ook nog een aantal spuitbussen ‘liggen’ als het goed is. Die zullen dan natuurlijk ook gebruikt kunnen worden. En heb je zelf nog doeken op buizen liggen thuis waar we nog iets aan zouden kunnen hebben: neem ze mee!

Het is natuurlijk de bedoeling dat we banieri gaan maken die er goed uitzien en de we vaker dan een keer kunnen gebruiken. Het kost immers teveel geld – en ook werk - om er een eenmalig doekje van te maken. Daarnaast willen we graag ook wat kleinere banieri maken, die door een persoon omhoog gehouden kunnen worden. Vooral in de huidige stadionsituatie zou dat handzamer zijn. Maar daarover t.z.t. meer.

Het is de bedoeling dat we tussen 13.00u en 14.00u beginnen, een precies tijdstip maken we nog wel bekend een dezer dagen. Hoe eerder we beginnen die middag, hoe groter de kans is dat we ‘s avonds al eventjes gebruik kunnen maken van enkele doeken. De week erna, FC Zwolle uit, hopen we ze allemaal te kunnen gebruiken (wat dus ook van de medewerking van FC Zwolle afhangt).

Als je nou een ontwerp of idee voor een banieri heb, deel die dan alvast met ons door hem te mailen naar info@nieuwnoord.org. En natuurlijk kun je hem ook hier op dit forum neerzetten, maar dan is de verrassing er misschien wel wat af straks… ;)

Heb je belangstelling om 10 april even de handjes uit de mouwen te steken meld dat dan hier in dit topic of via een mailtje naar ons e-mailadres. Een PB’tje naar The Rock II of Nielshh is ook uitstekend. Geef ook even een e-mailadres of telefoonnummer aan ons door zodat we je bij eventuele veranderingen – i.v.m. slecht weer o.i.d. – op de hoogte kunnen brengen.

Let op: we zijn dus vooral op zoek naar mensen die de hele middag en tot aan de wedstrijd van ‘s avonds (19.30u) beschikbaar zijn om te helpen, òf een heel groot deel daarvan. Een uurtje helpen is leuk, maar niet erg praktisch zul je hopelijk begrijpen en het zet ook weinig tot geen zoden aan de dijk.

Nogmaals, een exact tijdstip en de locatie volgen later, hopelijk deze week nog.

Met vriendelijke groet,

Nieuw Noord
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Klasse :stan: . Noteer mij maar als deelnemer. Ik zal deze week het één en ander gaan kopen.
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Goed idee. Ik ben aanwezig.

Misschien ook een idee, om even een inventarislijst te maken. Zo kan iedereen wat meenemen. Ik ben best bereid om bij de Hema wat spuitbussen te halen.

En ik hoop dat er mensen zijn die creatief zijn en overweg kunnen met spuitbussen. Ik ken nog wel vaag iemand die het kan, dus ik zal eens informeren. Ik weet niet wie die andere banners gemaakt heeft, maar die zien er goed uit. Met het NN-logo kun je veel doen natuurlijk en met het Heerenveenlogo zelf is ook nog niks gedaan.

Voor inspiratie kun je altijd even kijken op http://www.dutchtifo.cjb.net. Daar is de inbreng van Heerenveensupporters niet zo groot, terwijl het toch ook belangrijk is voor onze TIFO-belangen.
Cross79
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

roelof de vries schreef:
Voor inspiratie kun je altijd even kijken op http://www.dutchtifo.cjb.net. Daar is de inbreng van Heerenveensupporters niet zo groot, terwijl het toch ook belangrijk is voor onze TIFO-belangen.
Niet zo groot, ze hebben gewoon alles niet geplaatst om ruimte te besparen. zal Tim Vocken van dutchtifo vanavond wel vragen of hij meer wil plaatsen.
Lang leve het censuur
1920
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Cross79 schreef: Niet zo groot, ze hebben gewoon alles niet geplaatst om ruimte te besparen. zal Tim Vocken van dutchtifo vanavond wel vragen of hij meer wil plaatsen.
Als het goed is moeten ie ongeveer een ieder geval een stuk of 40 sfeerfotos in zijn mailbox moeten hebben.

Noteer mijn naam ook maar!

Ik zal straks wel ff paar bandieri-ontwerpen online "gooien"....
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

en met het Heerenveenlogo zelf is ook nog niks gedaan.
Daar is wel degelijk eerder een banieri van geweest, maar die is helaas gesneuveld... :( Maar daar kan dus zeker een nieuwe voor komen. 8)

Roelof, spuitbussen in clubkleuren zijn altijd handig. En natuurlijk zwart.
Cross79
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Heb nog wel een leuk ontwerpje, zal ff spuitten in mn pc.
Lang leve het censuur
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Misschien is het ook wel mooi om een aantal spandoeken te maken die je elke wedstrijd kan ophangen. De oosttribune is namelijk erg leeg elke keer en als je toch bandieri's gaat maken dan kunnen nieuwe spandoeken ook wel dacht ik.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Foppe in oranje?

Dat spandoek kunnen we dan alleen niet zo vaak gebruiken :)
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

Vrieskist schreef:Foppe in oranje?

Dat spandoek kunnen we dan alleen niet zo vaak gebruiken :)
is misschien wel iets voor zijn afscheid. een enorm oranje doek, en dan dus echt enorm, en daar heel groot FOPPE op ofzo...

Ik zal even kijken of ik kan komen. zal zelf die dag ook nog moeten voetballen, maar misschien dat het wel lukt.
Ladies and gentleman: We've got him!
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

is misschien wel iets voor zijn afscheid. een enorm oranje doek, en dan dus echt enorm, en daar heel groot FOPPE op ofzo...
Voor Foppe wordt al iets moois gemaakt. Wat blijft natuurlijk een geheim, je weet maar nooit wat hij voor sites bezoekt achter z'n computer... :wink:
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Nielshh schreef: Voor Foppe wordt al iets moois gemaakt. Wat blijft natuurlijk een geheim, je weet maar nooit wat hij voor sites bezoekt achter z'n computer... :wink:
Spannend ;)

Als er wat uitgedeelt moet worden ;)
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

De kans is groot dat er die dag weer iets uitgedeeld moet worden. Dus houd er maar vast rekening mee.

En mensen, waar blijven die creatieve ideeën? :mrgreen: :stan:
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Nielshh schreef:De kans is groot dat er die dag weer iets uitgedeeld moet worden. Dus houd er maar vast rekening mee.

En mensen, waar blijven die creatieve ideeën? :mrgreen: :stan:
een borden actie over het hele stadion :) Voor Foppe's afscheid halen zelfs de meest saaie supporters wel even de hand uit de broekzak.
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

En mensen, waar blijven die creatieve ideeën?
Ik heb gisteravond een idee naar info@nieuwnoord.org gestuurd. Ik heb via MSN met Nomyth gesproken en hij heeft mij ook een aantal ideeën laten zien.
mechielz
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Het is misschien ook wel handig dat er iemand even een overzicht maakt van welke banieri's er nu zijn, zodat de mensen die niet precies weten welke er nu allemaal zijn (zoals ik) even weten wat ze wel en vooral wat ze niet hoeven te ontwerpen.
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

Afbeelding

Idee'tje voor banieri mischien is het iets
Wij zijn Heerenveen.
Mister Grie
Invaller
Contacteer:

Bericht door Mister Grie »

Zoals Roelof ergens anders al zei; 1 van Tieme!!! Verder zou ik ook nog even goed nadenken".

Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
1920
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door 1920 »

zomaar wat ideetjes:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1920 op 30-03-2004 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

T is maar een idee hoor dus ik zeg niet dat t moet maar zou het niet mooi zijn om net als de vorige keer ook zoiets op een t shirt te drukken? Want de vorige keer was t volgens mij wel een succes
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Mijn complimenten Sammygoal! Ik persoonlijk kies er voor om echt clubdoeken te maken en iets minder naar spelers te kijken. Het probleem daarmee is toch dat ze geen vaste waardes zijn in de zin van dat ze zo vertrokken kunnen zijn, zeker in het geval van Mika. Al zou ik dat een erg coole banieri vinden. :mrgreen: Maar die zijn dus wel beperkt houdbaar. Later als we een heel arsenaal aan doeken hebben ( en geld :wink: ) kunnen we hier beter naar kijken lijkt me.

Misschien zou je de achtergrond van Geraldinho kunnen gebruiken en daar dan het SC Heerenveen logo op kunnen plaatsen. Doeken zoals die met '1920' vind ik zelf altijd erg fraai. Simpel maar krachtig.

100% Anti Cambuur kun je als supportersvereniging niet maken lijkt me. Bovendien is de clubleiding niet gecharmeerd van zulke doeken. De eigen ploeg ondersteunen moet het motto zijn en dat vind ik zeker in dit geval gelden. Onze banieri moeten onze ploeg ondersteunen! :stan:
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

En die Europese is natuurlijk ook leuk bedacht. Die van de spelers zijn weliswaar niet lang houdbaar, maar ach, wat maakt dat uit. Zo'n simpele banner heb je snel gemaakt.

Deze banners zijn makkelijk te maken, maar de vorige banners hadden meer details, wat het natuurlijk mooier maakt. Wie heeft die nou gemaakt dan? Je kunt ook graffitispuiters 'huren'. Ik zal eens informeren of ik via, via wat kan regelen, mits het betaalbaar is...

Ii ben nog steeds voor een portret van Tieme Klompe... :wink:
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Onder de mensen die de vorige banieri hebben gemaakt zijn o.a. Nomyth en KSI. Die zijn nu ook al bezig met iets speciaals voor Foppe. Ik weet ook (nog) niet of zij er bij zullen zijn op 10 april.

Portretten van spelers vind ik nog steeds geen prioriteit hebben, ook gezien het feit dat je een Tieme noemt die misschien volgend seizoen helemaal niet meer voor onze club speelt. Als hij daar dit seizoen al nog eens aan toe komt (al hoop ik van wel trouwens). Zelfde geldt voor Mika die zelf al heeft aangegeven naar het buitenland te willen komende zomer. Of dat lukt is een tweede, maar ik zou dat dan liever even afwachten. Komend seizoen kun je hem dan alsnog een eerbetoon doen toekomen wat mij betreft, mits dat aan het begin al gebeurt natuurlijk.

Let wel dat je niet zomaar even twintig nieuwe banieri uit de grond stampt op zo'n dag (dat heb ik gezien toen de anderen gemaakt werden) en je dus keuzes zult moeten maken. En dat zul je ook zeker moeten doen met het oog op de financiën.

En waarom zouden we betalen voor spuiters? Wij willen toch zelf aan de slag met het maken van die dingen? Nou dan, laten we dat dan ook zelf doen. Volgens mij moeten we er met die groep echt wel uit kunnen komen om een aantal fraaie nieuwe doeken te maken die middag.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

http://web.tiscali.it/laziofiles/wallpa ... 40x480.gif
Deze staat ook op een spandoek ergens, maar kan ook best op een banner :)

Verder misschien de omtrek van de provincie friesland?
Afbeelding

Omtrek van een paar klompen ;)
Afbeelding

wapen
Afbeelding

pompeblêden
Afbeelding

Couplet van Frysk Folksliet?
Afbeelding

Zomaar wat ideeën.
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Ik snap je punten inderdaad Niels. Ik dacht alleen even hard op. Zoiets kan altijd nog wel anders. Hoeveel man komen er?
Patrick
Invaller
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Ik kom denk ik ook wel ff helpen. Heb alleen geen kaartje voor de wedstrijd, dus zal eerder het stadion moeten verlaten als het in het stadion gebeurt. Verder zal mijn hulp zich waarschijnlijk beperken tot het recht houden van de doeken ofzo, want als je mijn met verf en een spuitbus aan de gang laat gaan ben ik bang dat het resultaat onze ploeg alleen maar af zal schrikken. Maar goed, ik ben er wel...
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Superfries88' op 31-03-2004 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Arie de Boer
Bankzitter

Bericht door Arie de Boer »

Als ik op tijd terug ben van t voetballen dan kom ik ook wel ff helpen,
Die van Mika daar kan je tog ook wel Petter ofzo onder zetten, daar heb je net wat meer zekerheid mee dat hij nog een jaar blijft
M-H helpt ook wel ff mee tog?
Mh
Bankzitter

Bericht door Mh »

Ja, ik 'help' ook wel mee denk ik...

Kwam dit plaatje nog tegen ergens op internet http://voetbal.fok.nl/i/shirts/heerenveen-kl.gif

Dan in het midden( op plek van sponsor) S C H of Heerenveen neerzetten..
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Als het niet droog blijft. Misschien moeten jullie eens bij Arriva polsen of de loodsen bij het station beschikbaar zijn. Elke keer als ik daar langs kom en naar binnen kijk staan die er leeg en verlaten bij.
Plaats reactie