Afonso Alves

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Alves bij Middlesbrough...

Ik gun hem het beste
88
49%
Ik heb gemengde gevoelens
27
15%
Ik hoop dat hij geen bal meer raakt
18
10%
Alves? Wie?
47
26%

Totaal aantal stemmen: 180

Tikkieterug
Bankzitter

Re: Afonso Alves

Bericht door Tikkieterug »

Waarom is alles rond deze man altijd zo vaag en onduidelijk? Eerst zijn eventuele komst in de winterstop, toen zijn komst in de zomer, later zijn pogingen om te vertrekken en nu weer dit verhaal.

Ik hoop dat hij alsnog mee gaat trainen, dan is er voor beide partijen tenminste duidelijkheid.
Jaap
Force
Wereldspeler

Bericht door Force »

Afonso Alves zal vrijdag zijn besluit kenbaar maken of hij de komende weken komt meetrainen met de beloften van sc Heerenveen of niet. Dat hebben interim-directeur Gaston Sporre en ere-voorzitter Riemer van der Velde gezamenlijk namens de spits naar buiten gebracht. Riemer van der Velde: “Alves is naar Friesland gekomen om onder bepaalde voorwaarden met de beloften van sc Heerenveen mee te trainen. Dat is heel duidelijk afgesproken, maar daarnaast moet hij ook het ‘goede gevoel’ hebben. Dat gevoel had hij nu even niet. Morgen komt er duidelijkheid.”

Oorspronkelijk zou Alves vanochtend al meetrainen met de beloften, maar dat verviel omdat alle papieren nog niet formeel in orde waren. Sporre: “Het is niet een kwestie van ‘even meetrainen', want er zijn wel voorwaarden. Wij hebben daar als club weer met Alves en zijn zaakwaarnemer over gesproken. Wij zijn zeer gastvrij naar Afonso, maar hij kan alleen onder onze voorwaarden meetrainen. Zoals Riemer al aangaf, komt er morgen duidelijkheid.”

sc-heerenveen.nl
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Hij zal wel zijn twijfels hebben over het terughoudende commentaar van de beleidsbepalers. Heeft misschien niet het gevoel dat hij serieus genomen wordt in zijn poging om de club te laten zien wat hij kan.

Zit hij vanavond in een half leeg stadion, dat werkt ook niet echt impressive. :?
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Hij kan alleen onder onze voorwaarden meetrainen.

Dan vraag ik mij af of die voorwaarden zo raar zijn of dat Alves zulke rare eisen stelt?
Baal er wel van dat zijn terugkeer in Heerenveen alweer zo begint :( (zonder een oordeel te geven of dit de schuld van alves, de club of miscommunicatie vooraf de oorzaak is).
Appie_M
Superster

Bericht door Appie_M »

Ach gadverdamme, begint het gezeik nu al? Als het zo moet mag hij van mij oprotten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
spuit-11
Bankzitter

Bericht door spuit-11 »

Er zullen na het bekend worden gisteren dat Alves weer in Europa wil ballen wel kapers op kust zijn(vitesse, Ajax? etc....)

En we weten dat Alves daar wel gevoelig voor is....
john2p
Wereldspeler

Bericht door john2p »

Jammer dat er nu al weer lichte scheuringen lijken te zijn. Morgen maar even afwachten, wat de officiële lezing is.
Tikkieterug
Bankzitter

Bericht door Tikkieterug »

Appie_M schreef:Ach gadverdamme, begint het gezeik nu al? Als het zo moet mag hij van mij oprotten.
Na deze uitspraak mag ik aannemen dat jij precies weet waar het probleem ligt? Als je dat ook even met ons wil delen zou dat fijn zijn, anders mag je wat mij betreft je mening voor je houden. Het is niet erg om kritisch te zijn (dat ben ik ook rond deze zaak) maar dit is wel erg gemakkelijk.
Jaap
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

waar ik van baal is dat ze dat niet van te voren hebben getackeld.
Hier heb ik geen woorden voor
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

TORCIDA schreef:waar ik van baal is dat ze dat niet van te voren hebben getackeld.
Precies, ze zijn weken bezig en dan klapt het straks om iets lulligs. Aan de andere kant denk ik ook niet dat Alves die klote reis voor niks heeft genomen. Het zal toch niet zo zijn dat hij binnen 2 dagen weer in Brazilie zit.
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

Met Brazilianen weet je het nooit. Wellicht is het gure herfstweer wel de reden dat Alves het goede gevoel nog niet heeft :mrgreen: Romario wilde ook nog wel eens een training overslaan als het weer slecht was.
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

TORCIDA schreef:waar ik van baal is dat ze dat niet van te voren hebben getackeld.
Ik denk dat het hier puur om gevoel draait. Vanuit het warme Brazilië in het gure koude Friesland is al een cultuurschok.
Als dan ook de ontvangst zo kil is, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Een hartelijke ontvangst en iets meer egards hadden misschien wonderen kunnen doen. Ik verbaasde me gisteren al over de reacties en dacht toen dat dit in overleg bewust was gedaan vanwege het verwachtingspatroon. Hij voelt zich denk ik niet serieus genomen en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Alsof de club hem slechts een gunst verleend en wij er niet veel bij te winnen hebben. Vind dit toch wel een beetje een misser van de leiding.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Dit lezende dan moeten we dit helemaal niet meer meer willen. Het was een grote voetballer maar hij blijft nu alweer weg van een training en moet in overleg met de zaaakwaarnemer. Hij moet blij zijn dat de club hem uberhaupt nog wil met zijn vieze spelletjes van jaren geleden. Graag of niet, zo niet, snel opkrassen.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Lardy schreef: Precies, ze zijn weken bezig en dan klapt het straks om iets lulligs. Aan de andere kant denk ik ook niet dat Alves die klote reis voor niks heeft genomen. Het zal toch niet zo zijn dat hij binnen 2 dagen weer in Brazilie zit.
Ik kan me zo voorstellen dat hij zich een beetje in zijn eer aangetast voelt door de slappe reactie op de officiele site, en van Sporre in de media. Ze deden het af als kwam hij hier een beetje meehobbelen, omdat hij toch in de buurt was om vrienden te bezoeken. Dat deden ze uiteraard om geen hoge verwachtingen te scheppen, maar Alves zou dit op kunnen vatten als dat ze hem niet serieus nemen.

Hij heeft zich fysiek weken voorbereid, komt hier om te laten zien wat hij allemaal nog kan, en krijgt dan via de media te horen dat de "baas" (Sporre) vertelt dat hij hier komt om zijn conditie op peil te houden en vrienden te bezoeken. Als ze hem vandaag hebben uitgelegd waarom ze de verwachtingen probeerden te temperen, dan zal hij morgen wel aan de slag gaan. (hoop ik, moet ik er dan bij zeggen)
Heerenveen rules
Forumicoon

dirk3 schreef:[q Een hartelijke ontvangst en iets meer egards hadden misschien wonderen kunnen doen. Ik verbaasde me gisteren al over de reacties en dacht toen dat dit in overleg bewust was gedaan vanwege het verwachtingspatroon. Hij voelt zich denk ik niet serieus genomen en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Moeten we hem als een koning ontvangen? Hij mag blij zijn hier te mogen komen trainen. Kom op hé, draai het verhaal even om.......
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Heerenveen rules schreef:Dit lezende dan moeten we dit helemaal niet meer meer willen. Het was een grote voetballer maar hij blijft nu alweer weg van een training en moet in overleg met de zaaakwaarnemer. Hij moet blij zijn dat de club hem uberhaupt nog wil met zijn vieze spelletjes van jaren geleden. Graag of niet, zo niet, snel opkrassen.
Ben ik niet met je eens. WIJ moeten blij zijn dat hij voor ons wil voetballen (ervan uitgaande dat hij nog niveau heeft)
john2p
Wereldspeler

Bericht door john2p »

maar je moet eerst weten wat je moet tackelen. Ik neem aan dat ze de afspraken/voorwaarden wel van te voren hebben besproken (beide kanten). Alleen je hebt nou eenmaal zoiets als gevoel. En dat is vaak alleen te toetsen als je "echt" contact hebt gehad. Zonder dat ikw eet hoe dingen zijn gelopen, denk ik dat de erste contacten vooral via Riemer zijn gelopen. Dat hij als boodschapper, beide kanten tot elkaar heeft gebracht. en zowel Alves als Sc Heerenveen zagen voldoende redenen om in ieder geval in Heerenveen af te spreken. Wellicht dat dan in het "echte"gesprek, lees tussen Sporre (bestuur) en Alves (zaakwaarnemers) het gevoel er dus niet was, op welke gronden dan ook. Wellicht had Alves verwacht na tussenkomst van Riemer dat het onvangst hartelijker zou zijn en niet van hij moet zich eerst maar bewijzen. Latijns Amerikaanse voetballers zijn daar toch ontvankelijker voor. Hiddink was en is daar bijvoorbeeld een meester in.
Marco v Basten is natuurlijk ook niet echt een warm type. Zegt ook, moet zich eerst bewijzen, anders is het snel over. Dat klopt wel, maar dat kun je ook anders verpakken. Overigens weet ik dit allemaal natuurlijk niet. Dit is puur speculatie van mijn kant uit.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

dirk3 schreef:
Ik denk dat het hier puur om gevoel draait. Vanuit het warme Brazilië in het gure koude Friesland is al een cultuurschok.
Als dan ook de ontvangst zo kil is, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Een hartelijke ontvangst en iets meer egards hadden misschien wonderen kunnen doen. Ik verbaasde me gisteren al over de reacties en dacht toen dat dit in overleg bewust was gedaan vanwege het verwachtingspatroon. Hij voelt zich denk ik niet serieus genomen en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Alsof de club hem slechts een gunst verleend en wij er niet veel bij te winnen hebben. Vind dit toch wel een beetje een misser van de leiding.
Hoezo was de ontvangst kil? Wordt dat ergens gezegd door het kamp Alves? Ze hebben hem zelfs met de tv ploeg van het vliegveld gehaald, dan zegt iets over de aandacht die Heerenveen hier voor geeft. Een kil ontvangst daar geloof ik niks van.

Er zijn voorwaarden gemaakt waarop hij kon komen trainen. Tevens moet hij verzekerd worden etc. Hij moet een onkostenvergoeding krijgen, misschien vind hij die te laag, of wil hij niet met de beloften mee trainen maar met de A selectie.
Misschien heeft hij zelf nog wat voorwaarden op tafel gelegd, wie zal het zeggen.

We weten het niet. Maar een "kil ontvangst"? Daar geloof ik niks en is uit de lucht gegrepen.
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Moeten we hem als een koning ontvangen? Hij mag blij zijn hier te mogen komen trainen. Kom op hé, draai het verhaal even om.......
Dat zeg ik toch niet? Ik schrijf hartelijk en iets meer egards, dat is het minste wat je kan doen als je serieus bent. Alsof wij hem een gunst verlenen zeg. We kunnen hier beiden veel bij winnen en dan moet je dat ook laten zien.
john2p
Wereldspeler

Bericht door john2p »

@dirk3,

laat ik voorop stellen zoals in mijn eerdere post, dat men de boodschap best anders hadden kunnen inpakken, rekening houdend met het "warmbloedige" karakter van Alves. Aan de andere kant wij moeten blij zijn?
Dat vind ik echt te ver gaan. Hij heeft ruim een jaar niet echt gevoetbald, twee knieoperaties gehad. En dan laat ik maar even buiten beschouwing hoe hij is weggegaan hier (en ja hij zal heus wel slachtoffer zijn geweest van die verschrikkelijke zaakwaarnemers, maar nu na zoveel jaren moet hij WEER overleggen met een zaakwaarnemer over in weze iets onbenulligs) en wij moeten blij zijn? Dat vind ik erg eenzijdig. Hij heeft wel degelijk weer iets te bewijzen en nogmaals dat kun je anders verpakken, maar dus ook hij heeft wat te winnen en dankbaar voor te zijn.
NIEMAND is groter dan de club Heerenveen. Het moet niet gekker worden. Wat heeft die jongen nou buiten Heerenveen gepresteerd om hem als een heilige te behandelen?
Laatst gewijzigd door john2p op 31-10-2013 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon

dirk3 schreef:[Ben ik niet met je eens. WIJ moeten blij zijn dat hij voor ons wil voetballen (ervan uitgaande dat hij nog niveau heeft)
Ben je vergeten hoe hij hier vertrokken is en hoe dat allemaal gegaan is? Jij neemt een verrader toch ook niet in huis? :wink:
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

dirk3 schreef:
Ben ik niet met je eens. WIJ moeten blij zijn dat hij voor ons wil voetballen (ervan uitgaande dat hij nog niveau heeft)

Hoezo? HIJ wil terug naar Europa, HIJ heeft een knie operatie gehad en vervolgens 8 maanden geen officiele wedstrijd gespeeld, HIJ is hier op een onbeschofte onbetrouwbare manier hier weg gegaan.

Heerenveen geeft hem de kans, HIJ heeft aangegeven Heerenveen te missen, HIJ heeft aangegeven dat hij graag terug wil.

HIJ moet blij zijn dat we hem een kans geven terwijl HIJ hier de boel bedondert heeft in zijn vorige periode.

Kom op, Heerenveen is altijd groter en belangrijker dan het individu Alves.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Bedondert, bedondert, man doe niet zo emotioneel. Die man heeft ons 18 miljoen opgeleverd. Dan wil ik me ook wel bedonderd voelen 8)
john2p
Wereldspeler

Bericht door john2p »

dirk3 schreef: Wij moeten blij zijn dat hij voor ons wil voetballen (ervan uitgaande dat hij nog niveau heeft)

Maar dat is toch precies het punt, waarom moeten we ervan uitgaan dat hij het niveau heeft. Dat is precies de twijfel. Tuurlijk heeft hij een geweldig talent. Maar hij heeft ook lang NIET gevoetbald, en de periode dat hij WEL gevoetbald heeft op een bijzonder laag niveau, heeft op 32 jarige leeftijd 2 (!!!) knieoperaties achter de rug, dan zou ik inderdaad andersom redeneren. Wij geven jou nog een kans om op enigszins acceptabel profniveau mee te trainen, en ook als je fysiek goed bent dat je mee kunt spelen emt eerst de beloften en wellicht het eerste. Dit doen we omdat we vooral trots en blij zijn voor hetgeen wat je in het verleden hebt gepresteerd bij onze mooie club.

Maar niet, wij zijn zo blij dat je ons de gelegenheid geeft om maar van je talenten te profiteren, kom op zeg.
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

We weten het niet. Maar een "kil ontvangst"? Daar geloof ik niks en is uit de lucht gegrepen.
Kijk de reactie van Sporre nog maar eens terug. Zou je je dan welkom voelen? Je haalt m persoonlijk af van Schiphol, of laat hem naar het stadion brengen, ontvangt hem daar en laat zien dat je blij bent dat ie er is. Het gaat niet om een nieuwe terreinknecht!

Ze hebben er gewoon geen vertrouwen in, anders hadden ze er veel meer energie in gestoken. Op deze wijze hadden ze er beter niet aan kunnen beginnen. Maar goed, laten we hopen dat een goed gesprek wonderen heeft gedaan.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

dirk3 schreef:
Dat zeg ik toch niet? Ik schrijf hartelijk en iets meer egards, dat is het minste wat je kan doen als je serieus bent. Alsof wij hem een gunst verlenen zeg. We kunnen hier beiden veel bij winnen en dan moet je dat ook laten zien.
Beide veel aan winnen?

Hij is over 3 maanden 33 jaar oud. Hij moet een contract van buiten de EU. Dat is een hoger salaris dan het gemiddelde bij Heerenveen. Tevens zal hij niks meer opbrengen, door zijn leeftijd heeft praktisch geen transferwaarde meer na zijn eventuele periode bij Heerenveen. Alves kost alleen maar geld en zal in financieel opzicht niks opleveren. Terwijl het beleid van Heerenveen is dat ze jonge jongens vastleggen, beter maken en goed door verkopen.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Ik vind dit ook wel wat hebben, t is wel een speler met ballen. Na 8 maanden nog geen club hebben, net terug van blessure, totaal geen uitzicht op een club, 4 jaar uitzichtloos in de woestijn gespeeld. En dan geeft een club je de mogelijkheid, de club waar als hij z'n veters gaat strikken wordt de Alves song alweer van stal gehaald. En dan moeilijk gaan doen. Leuk man, die Brazilianen.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

dirk3 schreef: Kijk de reactie van Sporre nog maar eens terug. Zou je je dan welkom voelen? Je haalt m persoonlijk af van Schiphol, of laat hem naar het stadion brengen, ontvangt hem daar en laat zien dat je blij bent dat ie er is. Het gaat niet om een nieuwe terreinknecht!

Ze hebben er gewoon geen vertrouwen in, anders hadden ze er veel meer energie in gestoken. Op deze wijze hadden ze er beter niet aan kunnen beginnen. Maar goed, laten we hopen dat een goed gesprek wonderen heeft gedaan.
Dus uit de reaktie van Sporre weet jij dat het kil ontvangst is. Volgens mij ben je er niet bij geweest en kan je hier helemaal niet over oordelen en is een "kil ontvangst" uit de lucht gegrepen.
john2p
Wereldspeler

Bericht door john2p »

Knipecity schreef:Bedondert, bedondert, man doe niet zo emotioneel. Die man heeft ons 18 miljoen opgeleverd. Dan wil ik me ook wel bedonderd voelen 8)

Maar misschien moeten de pro Alves mensen ook niet te emotioneel de andere kant opslaan. het wordt gewoon blinde adoratie. Dan is het niet bedondert, maar overdreven bewondert.

Absoluut de beste spits ooit gezien in heerenveen, maar wel tig jaren terug. En nu 32 jaar, nauwelijks op niveau meer gespeeld EN met 2 knieoperaties.
Even een zijtak: Je ziet aan een jongere Sneijder, hoe moeilijk het is om terug te komen op zijn oude niveau. Die heeft ook ruim een jaar niet gespeeld. Pas nu (na weer een jaar zie je wat flitsen van de vroegere Sneijder) en die jongen is "pas" 29.

Ik sluit echt niet uit dat Alves dat ook kan, maar echt niet binnen een half jaar, laat staan binnen 2 a 3 maanden.

Gisteren heb ik een Bakkal gezien, stuk jonger, fitter, maar ook ruim een half jaar niet gespeeld (niet geblesseerd geweest). Ondanks zijn goal, zag je overduidelijk dat hij moeite had met tempo en ritme.

Dus emotioneel? oke niet in negatieve zin, maar ook niet in positieve zin.

gewoon nuchter afwachten. en wanneer het niet lukt, is het ook niet erg.
Laatst gewijzigd door john2p op 31-10-2013 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Knipecity schreef:Bedondert, bedondert, man doe niet zo emotioneel. Die man heeft ons 18 miljoen opgeleverd. Dan wil ik me ook wel bedonderd voelen 8)

Kennelijk heb jij geen principes en gooi jij je normen en waarden over boord als er euro's rollen?
Plaats reactie