Afonso Alves

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Alves bij Middlesbrough...

Ik gun hem het beste
88
49%
Ik heb gemengde gevoelens
27
15%
Ik hoop dat hij geen bal meer raakt
18
10%
Alves? Wie?
47
26%

Totaal aantal stemmen: 180

Calimero
Forumicoon

Re: Afonso Alves

Bericht door Calimero »

In andere mediabronnen wordt al gewoon eerlijk geroepen dat wordt gekeken naar hoe goed hij nog is en naar aanleiding daarvan wordt bepaald of hij weer een contract krijgt. Gewoon een stage dus.
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Ik denk dat het bij bewezen fitheid in kannen en kruiken is.

Dit hing al veel langer in de lucht, hij heeft eerst nog aan zijn conditie in Brazilië gewerkt. Er is namelijk geen andere reden te verzinnen waarom hij nu komt. De omstandigheden bij Heerenveen zijn namelijk niet anders dan 2 maanden terug. Ook toen was al duidelijk dat Finn in de winterstop zou kunnen gaan vertrekken. Hij was er toen gewoon nog niet klaar voor.

Ze laten m even een weekje of twee acclimatiseren bij de beloften. Direct bij de selectie zou de rust daar teveel verstoren ivm alle te verwachten media aandacht. Beetje het Elfsteden gedoe, gaat het door of niet. Als de indruk positief is, dan zal hij dan wel aansluiten bij de selectie.

Ook de financiële kaders waarbinnen het moet gebeuren zullen al wel zijn afgetikt. Anders waren ze er geen van beiden aan begonnen lijkt mij.

Maw ik ben bijzonder hoopvol dat mijne grote held er binnenkort weer een magistrale vrije trap injoekeld. Kan niet wachten....

Dit is het jaar dat het kan.....
Gerben
Jeugdspeler

Bericht door Gerben »

"hest um"
hm_DR88
Wereldspeler

Bericht door hm_DR88 »

Op deze manier kunnen we de boekjes van een aantal jaren terug gebruiken. Als terug zoals het vroeger was. Toen was het goed :? Ik heb met deze manier van korte termijn acties niet zoveel. Het is geen speler waar je op langere termijn ook nog wat mee kunt in je organisatie. Alves heeft een aantal knappe prestaties geleverd. Alleen ik had niet de indruk dat hij een teamplayer was. In heb de uitwedstrijd tegen Helsingborg nog op mijn netvlies. Ook alle toestanden bij zijn vertrek staan me nog bij. Gezellig mee laten trainen bij het team van Roelofsen. En misschien een wedstrijdje bij Oud-Heerenveen.
vincentdelbos
Selectiespeler

Bericht door vincentdelbos »

Aangezien de hele eredivisie tegenwoordig speelt zoals Heracles toen deed in de beroemde wedstrijd, gaat hij er de tweede seizoenshelft gewoon 119 scoren en gaat hij voor 20miljoen naar Az.

:wink:
rottevalle
Wereldspeler

Bericht door rottevalle »

Als hij nog half zo goed is als in zijn vorige Heerenveen periode maakt hij er weer 34.
De eredivisie is ook twee keer zo slecht geworden.
Alderaarst!
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

hm_DR88 schreef:Op deze manier kunnen we de boekjes van een aantal jaren terug gebruiken. Als terug zoals het vroeger was. Toen was het goed :? Ik heb met deze manier van korte termijn acties niet zoveel. Het is geen speler waar je op langere termijn ook nog wat mee kunt in je organisatie. Alves heeft een aantal knappe prestaties geleverd. Alleen ik had niet de indruk dat hij een teamplayer was. In heb de uitwedstrijd tegen Helsingborg nog op mijn netvlies. Ook alle toestanden bij zijn vertrek staan me nog bij. Gezellig mee laten trainen bij het team van Roelofsen. En misschien een wedstrijdje bij Oud-Heerenveen.
Ik hoop dat je het me niet al te erg kwalijk neemt als ik zeg: "je bent ook wel een beetje een zuurpruim hoor"

Voetbal is ook gewoon emotie. Onze beste speler na Abe Lenstra komt hier gratis en voor niks een maand trainen omdat hij graag weer voor ons club zou gaan spelen. Mag iedereen daar een beetje enthousiast van raken alstublieft? Op de bekerwinst na hebben we niet meer zo iet spectaculairs meegemaakt als zijn 7 goals tegen Heracles of de 4 tegen Feyenoord. Bovendien, stel dat hij nog wel wat kan, dan heb je transfervrij een goede spits binnen met ervaring, uitstraling en reputatie. Hiermee win je zieltjes, trek je media aandacht en dus sponsoren. Moet je zien hoeveel er al over dit gedoe in de media te doen is. Kan dus ook gewoon op lange termijn prima uitpakken.
Gerben schreef:"hest um"
De verhalen over enorm overgewicht kunnen bovendien meteen de kast in, want op deze foto zie je duidelijk een strak koppie. Veel slanker dan hij wel geweest is.
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

enige info over Afonso Alves Historie

Volgens mij zit Afonso er wel aardig getraind uit,ook in de special op fox maar ook op de foto van gister bij zijn aankomst in Nederland.
Zien hij conditioneel is en fysiek. Hoe zit het eigenlijk als je hem wilt aantrekken, heeft/moet hij een EU salaris verdien of bezit hij een Europese nationaliteit (Zweeds)
Wij zijn Heerenveen.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Hij moet een buiten EU salaris verdienen, dus een dure jongen. Maar als hij fit en nog zo goed is als voorheen dat betaald dat zich wel uit.

Waar ik wel van schrok. Hij heeft in februrari zijn laatste wedstrijd gespeeld en heeft daarna twee knieoperaties gehad.

Al 8 (!!) maanden niet meer gespeeld, twee operaties, dat is wel erg lang. Benieuwd of hij nog echt fit is en hoe lang het duurt voordat hij wedstrijdfit is. Als Heerenveen wat wil moet hij toch in januari speelfit zijn.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Afonso Alves keert donderdagochtend na ruim vijf jaar weer terug op de Friese trainingsvelden. Om 11 uur traint hij op Skoatterwâld voor het eerst mee met de beloften. Niet om 'zijn conditie op peil te houden', zoals de club communiceerde, maar omdat hij nog de nodige ambitie heeft. "Ik wil nog drie jaar in Europa voetballen. Ik kan hier nog wel wat laten zien."

Daarom werkte hij de afgelopen zes weken hard om fit te zijn en viel daarbij nog eens zes kilo af. Want dat hij zou terugkeren bij Heerenveen was al langer bekend. De Braziliaan kreeg daarvoor de hulp van Peter de Vries, sponsor van SC Heerenveen en een bekende van Riemer van der Velde. De erevoorzitter legde een lijntje met de clubleiding en na overleg met Marco van Basten kon Alves zich melden.

"Sinds mijn vertrek bij Heerenveen ben ik de club altijd blijven volgen", vertelt hij woensdag in de Leeuwarder Courant. Na zijn tumulteuze vertrek uit Friesland speelde El Fenomeno achtereenvolgens voor Al-Sadd, Al-Rayyan en Al-Gharafa. Voor de laatste club speelde hij in februari zijn laatste wedstrijd. Daarna volgden twee knieoperaties en herstelde hij bij zijn oude club Atletico Mineiro.

In Heerenveen was men Alves bijna alweer vergeten en heeft het in Finnbogason de topscorer van de Eredivisie in huis. "Hij is een hele goeie spits voor Heerenveen. Maar het is natuurlijk goed om twee goeie spitsen in huis te hebben", reageert Alves lachend. En vervolgens serieus: "Of ik weer net zo goed kan worden als ik was? Dat weet ik niet. Ik heb zeven maanden niet gespeeld en moet alles weer vanaf nul opbouwen."
Aldus Feanonline, (die de LC weer quote)

Hij is dus wel serieus. Heeft zich eerst in Brazilië in behoorlijke conditie gebracht, zodat hij hier niet op 0 hoeft te beginnen. 6 kilo eraf is heel keurig, al hangt dat ook weer af van het gewicht waar hij mee begon natuurlijk. :D
Appie_M
Superster

Bericht door Appie_M »

Ben benieuwd wat hij nog kan brengen. Zijn er mensen die naar de training gaan?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

de knieoperaties waren het verwijderen van kraakbeen, dus geen knie of kuisbanden. knietjes draaien nu weer soepel
Hier heb ik geen woorden voor
Appie_M
Superster

Bericht door Appie_M »

Een ding is zeker: Alves is nog steeds de oude wat zijn inzet bij trainingen betreft.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ik herinner me zijn geslenter en gehang tijdens de training daags voor de wedsrijd in Helsingborg. Wat een ergernis was dat en de dag erna raakte hij geen bal. Toch apart hoor, dat hij hier weer rondloopt. Een trainingsdier zal het nooit worden. Grootste vraga is of zijn gestel nog de snelheid en explosiviteit kunnen leveren van weleer. Zo niet dan wordt het niks.
Gerben
Jeugdspeler

Bericht door Gerben »

Appie_M schreef:Een ding is zeker: Alves is nog steeds de oude wat zijn inzet bij trainingen betreft.
Traint hij niet mee dan? Niet verrassend: dat hij VANDAAG mee zou trainen is door de media bedacht.
Hinkelpikke
Wereldspeler

Bericht door Hinkelpikke »

Afonso Alves traint vandaag niet mee met beloften SC Heerenveen. Reden: afhandelen formaliteiten aldus de persvoorlichtster van de club.
Heerenveen till I die!
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Een vos verliest zijn haren...
‏@weistra Afonso Alves heeft twijfels over goede gevoel bij Heerenveen en vraagt bedenktijd. Vooralsnog gaat hij niet meetrainen.
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Het verhaal op Fean online bevestigd mijn eerdere post. Het is allemaal al veel verder dan wordt gesuggereerd door de club.
Alves gaat er volledig voor en zijn salaris zal intern allang zijn afgedekt, waarschijnlijk met behulp van sponsoren uit het netwerk van Riemer (hijzelf misschien ook?).

Typisch Riemer trouwens , een feilloos gevoel voor het geven van een boost binnen de club. Als Alves werkelijk zijn niveau weer kan halen, dan zal dat enorm veel positiviteit in en rond de club losmaken. Iedereen zal het mee willen maken, kaartverkoop gaat omhoog en ook voor sponsoren wordt de club weer extra aantrekkelijk, omdat relaties weer graag zullen meegaan.

Alves kost geld, maar genereert ook weer geld.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

De club moet ook gewoon eerlijk communiceren hoe het zit. Als Alves hier komt om mee te trainen moet je dat zeggen. En niet met een flutstukje op de website komen dat hij bij vrienden op bezoek is en gedurende die tijd mee mag trainen. Ze zijn al weken achter de schermen bezig met hem, communiceer dat gewoon eerlijk. Ze zijn zich nu teveel aan het indekken.
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

‏@weistra Afonso Alves heeft twijfels over goede gevoel bij Heerenveen en vraagt bedenktijd. Vooralsnog gaat hij niet meetrainen.
Ik kan me voorstellen dat het ontvangst niet echt hartelijk is overgekomen, gezien de officiële reacties van de club....
Als ik het goed lees heeft hij geen twijfels over zijn eigen gevoel, maar wel over dat van de club.
Bemiddelaars kom er maar in, snel uit de weg ruimen die twijfels. Ik proef trouwens licht tussen de actie van Riemer&co en de reactie van Sporre/Van Basten.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Aanvulling op post hierboven:
Als hij het goede gevoel niet heeft dan moet Alves weer op het vliegtuig stappen. Aldus ere-voorzitter vd Velde. Vanavond is Alves met zijn Nederlandse vrienden welkom bij de bekerwedstrijd en morgen wordt er verder gesproken over het meetrainen.
Hinkelpikke
Wereldspeler

Bericht door Hinkelpikke »

Vanavond maar even toezingen dus!
Heerenveen till I die!
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Kennelijk zijn de verwachtingen over en weer niet goed afgestemd. Komt knullig over hoor. Ik vind het allemaal wel een beetje kil van Heerenveen zijde. Het is potdomme de grootste speler van de afgelopen decennia. Heeft een godsvermogen opgeleverd.
Of je gelooft erin en gaat er vol voor, of je begint er niet aan.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ik denk dat de club de verwachtingen wil tempereren en dat is alleen maar in zijn voordeel. Ach, we zien het wel. Het huidige team moet het doen, niet Alves.
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Dan zullen wij hem vanavond het goede gevoel maar moeten bezorgen. In de Latijnse cultuur gaat veel meer op gevoel dan bij ons. Toch iets waar de club rekening mee moet houden vind ik. Wij staan voor een warme en gemoedelijke club. Nu komen we kil over. Als je er als club niet echt in gelooft, dan had je er gewoon niet aan moeten beginnen.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

We weten allemaal niet wat er speelt. Misschien heeft Alves zelf nog voorwaarden die vooraf niet besproken zijn. Of zijn ze er niet uit wat de hoogte is van de onkostenvergoeding. Het klopt dat het een en ander op papier vast gezet moet worden. Misschien wil hij gewoon met de A selectie meetrainen en niet met de beloften.

Wel zijn er aantal voorwaarden:

Ten aanzien van een stageperiode van een niet EU speler bij een betaalvoetbalorganisatie geldt het
volgende:

Een niet EU speler mag op proef komen zonder dat een tewerkstellingsvergunning vereist is, indien
voldaan is aan de volgende voorwaarden:
1) De betreffende niet EU speler moet minimaal 17 jaar oud zijn;
2) De proeftraining moet gericht zijn op het testen van de kwaliteiten van de speler, zonder dat
er sprake is van een salaris voor de speler of winst voor de club (een onkostenvergoeding
voor de speler is wel toegestaan);
3) De proeftraining en de proeftrainingsperiode moeten schriftelijk tussen de speler en de club
worden vastgelegd;
4) De exacte periode van de proeftraining mag maximaal 4 aaneengesloten weken duren. De
proeftraining dient te worden verricht binnen een tijdsbestek van 52 weken;
5) In het kader van de proeftrainingen is het toegestaan de speler deel te laten nemen aan
oefenwedstrijden, voor zover zij het oefenkarakter niet overstijgen en de oefenwedstrijden
niet een meer officieel karakter hebben. Naast officiële wedstrijden dient er dan
bijvoorbeeld gedacht te worden aan deelname aan toernooien waar internationale Betaald
Voetbal organisaties aan deelnemen en wedstrijden waarmee een club het seizoen opent
(semiofficiële wedstrijden).

Op dit moment heeft Alves geen goed gevoel bij Heerenveen en krijgt hij 24 uur bedenktijd.
Laatst gewijzigd door Grimo op 31-10-2013 13:35, 3 keer totaal gewijzigd.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

is dat die Weistra die de stickeractie van DKV ook top vond? Stoker eerste klas.
Hier heb ik geen woorden voor
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Waar komen die teksten van Riemer enz. over het goede gevoel vandaan? Is het niet gewoon een administratieve kwestie dat hij nog niet mee trainde? Ik kan me voorstellen dat er ten aanzien van verzekeringen enz. ook het 1 en ander te regelen is.
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

Die geluiden komen bij de tweets van Harm Weistra en Arjen de Boer vandaan.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Meneer is er nog maar net en nu begint het gedonder alweer. Direct ermee kappen zou ik zeggen voordat we weer in een soap terecht komen.
Plaats reactie