Hij is onderweg idd en gaat met de beloften mee trainen. Volgens Sporre willen ze kijken hoe goed hij nog is. Een prestatie contract mag niet,ja als hij op het buiten EU salaris uitkomt. Buiten EU salaris is verplicht volgens de Nederlands wetgeving. Ben benieuwd!Superfries1996 schreef:Er is inmiddels bevestigd dat Alves onderweg naar Friesland is, of hij fit genoeg is weet ik niet. Maar het non-EU salarisprobleem zou je kunnen oplossen door hem de eerste maanden een prestatiecontract te geven?
Afonso Alves
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: Afonso Alves
- Jurjenv
- Wereldspeler
Geweldig, mooi nieuws, zien wat het wordt dan maar...
- Appie_M
- Superster
Mooi zo, ben benieuwd hoe goed hij nog is! Heel jammer dat we Heracles al gehad hebben. 

Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
-
- Wereldspeler
Ow wauw, nu begint het toch wel te kriebelen. Ben nog steeds wat sceptisch, maar als hij ook maar 70% van zijn kwaliteiten nog heeft, zou hij nog steeds een sensatie zijn voor de eredivsie. En wellicht kan dit ook prikkelend werken naar Finnbogason toe.
Laatst gewijzigd door john2p op 30-10-2013 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jurjenv
- Wereldspeler
Sporre geeft aan hem dus te testen hoe goed hij nog iets. Aangezien je fietsen en lopen niet verleerd zou je toch denken...
Edit: AZ en Groningen uit komen gelukkig nog
Edit: AZ en Groningen uit komen gelukkig nog

- Superfries1996
- Wereldspeler
Wanneer traint hij voor het eerst mee? Het shirt van zijn vorige periode(met handtekening) hangt nog steeds boven mijn bed.
Trouwens, dit topic kan verplaatst naar spelers en staf, toch?

nou nou
-
- Nieuw talent
Geweldig, kan niet wachten om hem weer in Heerenveen aan het werk te zien!
-
- Wereldspeler
Nog niet, want hij heeft toch nog geen contract getekend. Blijft officieel nog een oud-speler.Superfries1996 schreef:Wanneer traint hij voor het eerst mee? Het shirt van zijn vorige periode(met handtekening) hangt nog steeds boven mijn bed.![]()
- Hinkelpikke
- Wereldspeler
Nee, hij houdt slechts zijn conditie op peil. Er is nog lang geen sprake van een contract. Mocht dit goed uitpakken, zou het wel een fantastische stunt zijn, zeg! Waarschijnlijk veel drukte om niks, maar niet geschoten is altijd mis. Vrije trappen nemen zal hij vast nog wel kunnen.Superfries1996 schreef:Trouwens, dit topic kan verplaatst naar spelers en staf, toch?
Heerenveen till I die!
- Superfries1996
- Wereldspeler
Ah, oké.
Enfin, als hij nu nog maar op 70% zit van die anderhalf jaar is hij nog steeds veruit de beste spits in de Eredivisie. Hopelijk krijgt hij voldoende tijd om zich te laten zien, op die filmpjes zag hij er wel redelijk fit uit. Het zal dus meer om spierkracht gaan.
Als hij gewoon nog goed genoeg blijkt te zijn, spelen we straks misschien wel in een 4-4-2 met Alves en Finbogasonn.
Met de nadruk op als natuurlijk.
Enfin, als hij nu nog maar op 70% zit van die anderhalf jaar is hij nog steeds veruit de beste spits in de Eredivisie. Hopelijk krijgt hij voldoende tijd om zich te laten zien, op die filmpjes zag hij er wel redelijk fit uit. Het zal dus meer om spierkracht gaan.
Als hij gewoon nog goed genoeg blijkt te zijn, spelen we straks misschien wel in een 4-4-2 met Alves en Finbogasonn.

nou nou
-
- Bankzitter
Zou fantastisch zijn, Afonso mooi vanaf rechts, en Finnie in de spits!
In zijn vorige periode speelde afonso ook vaak vanaf rechts, toen met Sibon in de spits.
In zijn vorige periode speelde afonso ook vaak vanaf rechts, toen met Sibon in de spits.
-
- Jeugdspeler
Ik ben blij dat we "mijn" song weer kunnen gaan gebruiken (destijds bedacht)
Ben alleen bang dat het wat tegen gaat vallen, mocht hij spelen. Maar we zullen zien!
Ben alleen bang dat het wat tegen gaat vallen, mocht hij spelen. Maar we zullen zien!
-
- Superster
Nu is de vraag natuurlijk wanneer de beloften trainen.
-
- Invaller
Geweldig nieuws! Benieuwd hoe het uitpakt, maar kan de glimlach niet van mijn gezicht krijgen 

Beer will change the world, I don't know how but it will.
- Appie_M
- Superster
Maar even met zn allen naar Skoatterwald naar de training van de beloften!
-
Verified
- Forumicoon
Hoe het allemaal ook uitpakt, ik vind het hele verhaal gewoon leuk. Ondanks de rottigheid rond zijn vertrek, blijkt wel dat hij wel een band met de club heeft gehouden. Het is toch de beste speler die ik in ons shirt heb mogen aanschouwen, ik ben benieuwd wat hij nog kan. Een testperiode van een maand is overigens best lang. Men zal wel begrepen hebben dat hij wel wat tijd nodig zal hebben om in voetbalconditie te komen. 3 weken opbouwen, en dan een week met het 1e trainen om te laten zien wat hij nog kan.
-
- Nieuw talent
Al raakt hij geen bal meer, één van de beste spelers ooit van Heerenveen!
- Superfries1996
- Wereldspeler
-
- Selectiespeler
Ik ben ook wel benieuwd. An sich gek; ik denk niet dat hij het gaat redden, maar ik ga wel even een wedstrijd van de beloften bekijken!Superfries1996 schreef:Wanneer en waar trainen de beloften?
-
- Superster
Alves traint morgen om elf uur voor het eerst mee.
- McReo
- Bankzitter
Mag hij überhaupt wedstrijden spelen voor de beloften als proefspeler??
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
-
- Forumicoon
Oefenwedstrijden wel, competitie- en bekerwedstrijden niet.
- McReo
- Bankzitter
Oké thanx, dat dacht ik zelf ook al.
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
-
- Forumicoon
Een kilo of 8 te zwaar, eerst wat spierblessures na 5 maanden niks doen. Ook hier is de voorppret misschien wel het grootst, net als in de voorbereiding. Het levert in ieder geval positieve reuring op rondom onze club.
-
- Wereldspeler
Ik snap sommige negatieve opmerkingen niet. De komende maand kan Heerenveen rustig beoordelen of het er nog in zit. Zo niet, niks verloren. Zowel dan een topspits transfervrij binnen gehaald. Als hij fit is kan hij heus nog wel een jaar of drie op eredivisieniveau mee.
Het feit dat hij dit wil doen zegt heel veel vind ik. Voor het geld hoeft hij niet meer, had ie net zo makkelijk op de Copacobana kunnen gaan liggen. Ik denk dat hij zijn carrière niet als een nachtkaars wil laten uitgaan. Hij is op zoek naar een waardige afsluiting en is bereid daarin te investeren.
Het feit dat hij dit wil doen zegt heel veel vind ik. Voor het geld hoeft hij niet meer, had ie net zo makkelijk op de Copacobana kunnen gaan liggen. Ik denk dat hij zijn carrière niet als een nachtkaars wil laten uitgaan. Hij is op zoek naar een waardige afsluiting en is bereid daarin te investeren.
- Superfries1996
- Wereldspeler
Sinds zijn vorige periode in Heerenveen, hangt er al een jaar of 6 een prachtig Heerenveenshirt boven mijn bed. Drie keer raden wie zijn naam, rugnummer en handtekening daar op staan. Alleen jammer dat ik toen iets van 11 jaar oud was en het shirt me veel en veel te klein is geworden.
On topic: Waarom traint hij eigenlijk mee bij de beloften en niet bij de eerste selectie, dan kun je toch ook het beste beoordelen of hij er klaar voor is?
On topic: Waarom traint hij eigenlijk mee bij de beloften en niet bij de eerste selectie, dan kun je toch ook het beste beoordelen of hij er klaar voor is?
nou nou
- Appie_M
- Superster
Omdat ze niet weten wat zijn niveau is. Hij begint bij de beloften, als hij laat zien daar te goed voor te zijn zal hij wel mogen meetrainen met het eerste.Superfries1996 schreef:On topic: Waarom traint hij eigenlijk mee bij de beloften en niet bij de eerste selectie, dan kun je toch ook het beste beoordelen of hij er klaar voor is?
-
- Basisspeler
Alves en Finnbogasson in één team.. dat is toch de natte droom van elke Heerenveensupporter? Elke verdediging in de Eredivisie gaat helemaal kapot. Wat zou dit mooi zijn jongens.
-
xander Verified
- Superster
Ongelofelijk vele spelers mooie woorden kom zeker nog wel eens terug sc Heerenveen prachtige club etc. etc. Alves niet met de schoonheidsprijs weggegaan, net als de gebroeders de boer bij Ajax. Na het bekijken van de docu en in geval van de gebroerders de Boer het interview met de Snor krijg je er toch een ander beeld bij. Alves doet het, wat vele andere spelers laten! Dit heb ik 100x liever. De komende weken zal het blijken of hij nog wat voor ons kan betekenen, zo niet jammer maar een mooi afscheid wat er nooit meer van is gekomen mag hij van mij dan wel hebben. Respect voor zijn terugkeer!
Alle ballen op Henkie!
- Superfries1996
- Wereldspeler
bron: clubsiteAfonso Alves keert even terug op het oude nest. De Braziliaanse spits is in Nederland om vrienden te bezoeken en traint bij zijn oude club sc Heerenveen mee om zijn conditie op peil te houden. Alves traint de komende tijd mee met het beloftenteam van trainer Marco Roelofsen.
Interim-directeur Gaston Sporre van sc Heerenveen is blij de Braziliaan een dienst te kunnen bewijzen. ,,De club heeft altijd een goed contact met Alves gehouden. Nu hij in Nederland is vinden wij het fijn dat wij hem kunnen helpen om fit te blijven.’’
nou nou