Maar als hij nog niets heeft laten zien is de kans dat hij er weinig van kan velen malen groter dan dat hij het wel kan.
Transferbeleid (algemeen)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
-
- Bankzitter
Re: Transferbeleid (algemeen)
Karlsbak is gewogen en te licht bevonden voor eredivisie niveau. Die goals die hij maakte in de voorbereiding waren stuk voor stuk intikkertjes. Geen energie meer insteken.
Haal dan een scorende spits uit de kkd.
-
- Wereldspeler
Karlsbakk of Nico, één van de twee gaat hier eerste spits worden en relatief veel goals maken. Schrijf ze nou niet te snel af.
-
- Bankzitter
Waar basseer jij het op dat ze relatief veel goals gaan maken?
Vooralsnog beide 0 uit 2. Die komen beide niet boven de 10 denk ik en dat is voor een spits hier weinig.
Vooralsnog beide 0 uit 2. Die komen beide niet boven de 10 denk ik en dat is voor een spits hier weinig.
-
- Wereldspeler
Troy Parrot van AZ ook 0 uit 3. Nooit meer opstellen, afschrijven en nieuwe spits halen.
Maar even serieus: Hoeveel 100% kansen hebben ze gehad in die twee wedstrijden?
Daarnaast heeft Nico vorig jaar in relatief weinig minuten, veel goals gemaakt.
Karlsbakk heeft alleen in mogen vallen vorig jaar en nu twee wedstrijden mogen starten. Tevens aantal keer gescoord in de voorbereiding.
Je moet ze wat tijd geven, we hebben tegen Ajax uit en Utrecht uit gespeeld. Niet eens onverdienstelijk. Maar laten we eerlijk zijn, ze hebben amper een bal in de zestien gehad. Als het team straks staat, dan gaan de goals wel komen. Daar ben ik van overtuigd.
-
- Bankzitter
Wel mooi dat jij vertrouwen hebt in 2 spitsen die vorig seiOen uit de basis werden gelaten door een middenvelder........
Als je nu nog niet hebt gezien dat deze 2 niet genoeg kwaliteiten hebben dan vind ik dat wat naief.
Maar ik laat mij heel graag verrassen.
Als je nu nog niet hebt gezien dat deze 2 niet genoeg kwaliteiten hebben dan vind ik dat wat naief.
Maar ik laat mij heel graag verrassen.

-
- Bankzitter
Dit dus. Je hebt nu scorend vermogen nodig, niet over 3 a 4 wedstrijden als meneer vertrouwen heeft mogen opbouwen.
-
- Wereldspeler
Vanwege een coach die vooral behoudend dacht, kreeg oa Nico niet de kans om zijn volledige potentieel te benutten. Had hij meer speeltijd gekregen, dan had hij waarschijnlijk 12 tot 15 doelpunten gemaakt. Dat vind ik echter geen goede maatstaf. Wat voor mij wel echt meetbaar is, is dat Nico gedurende lange tijd gemiddeld elke 90 minuten een doelpunt maakte. Met (hopelijk) aanvallend voetbal zullen ook onze spitsen beter bediend worden.
Overigens heeft Nico één echte kwaliteit, en daar draait deze hele discussie om.
Karlsbakk heeft tijdens de voorbereiding ook aangetoond doelpunten te kunnen maken. Weliswaar intikkers, maar dat is ook te danken aan het aanvallende spel van SC Heerenveen, en dat hopen ze door te zetten in de competitie. Daarnaast had hij tegen Utrecht een assist moeten hebben toen Treskow op de lat schoot. Tevens scoorde hij bijna, maar door een goede reflex van Barkas viel die niet.
Ook Nico was belangrijk bij de uiteindelijke goal tegen Utrecht.
Het afschrijven van beide is makkelijk, maar ze hebben wel degelijk kwaliteit. Je mag me naïef noemen, maar als je naar bovenstaand verhaal (los van de waarschijnlijke doelpunten van Nico) kijkt, zie je dat het allemaal gebaseerd is op feiten.
-
Verified
- Superster
Ze hebben toch nog geen kans gehad? En dus ook geen kans gemist. Hoe kan je dan beoordelen of ze wel of biet scorend vermogen hebben? Als ze keer op keer falen in de afronding dan kan je zeggen dat ze geen scorend vermogen hebben maar dat is helemaal niet aan de orde.
Als Nicoleascu iets heeft dan is het wel scorend vermogen, de vraag is echter of we hem en Karlsbak in de positie kunnen krijgen om tot afronden te komen. En dat zal het team (het hele team inclusief die spitsen zelf) zaterdag tegen NAC moeten laten zien.
-
- Bankzitter
We gaan het zien zaterdag, ik laat me graag positief verassen.Otsje P schreef: ↑28-08-2024 22:02 Ze hebben toch nog geen kans gehad? En dus ook geen kans gemist. Hoe kan je dan beoordelen of ze wel of biet scorend vermogen hebben? Als ze keer op keer falen in de afronding dan kan je zeggen dat ze geen scorend vermogen hebben maar dat is helemaal niet aan de orde.
Als Nicoleascu iets heeft dan is het wel scorend vermogen, de vraag is echter of we hem en Karlsbak in de positie kunnen krijgen om tot afronden te komen. En dat zal het team (het hele team inclusief die spitsen zelf) zaterdag tegen NAC moeten laten zien.
- Mackan68
- Forumicoon
Hoeveel is relatief bij benadering?SuperFrysk schreef: ↑28-08-2024 15:00 Karlsbakk of Nico, één van de twee gaat hier eerste spits worden en relatief veel goals maken. Schrijf ze nou niet te snel af.
RvP, het waren 10 .... maanden
- Mackan68
- Forumicoon
Ware het niet dat je verhaal niet op feiten gebaseerd is. Jij kent zijn statistieken buiten zijn tijd in Israël om? Dat potentiëel is zeer matig. Niet beter dan dat van middenvelder of semi-spits van Amersfoort.SuperFrysk schreef: ↑28-08-2024 21:51 Vanwege een coach die vooral behoudend dacht, kreeg oa Nico niet de kans om zijn volledige potentieel te benutten. Had hij meer speeltijd gekregen, dan had hij waarschijnlijk 12 tot 15 doelpunten gemaakt. Dat vind ik echter geen goede maatstaf. Wat voor mij wel echt meetbaar is, is dat Nico gedurende lange tijd gemiddeld elke 90 minuten een doelpunt maakte. Met (hopelijk) aanvallend voetbal zullen ook onze spitsen beter bediend worden.
Overigens heeft Nico één echte kwaliteit, en daar draait deze hele discussie om.
Karlsbakk heeft tijdens de voorbereiding ook aangetoond doelpunten te kunnen maken. Weliswaar intikkers, maar dat is ook te danken aan het aanvallende spel van SC Heerenveen, en dat hopen ze door te zetten in de competitie. Daarnaast had hij tegen Utrecht een assist moeten hebben toen Treskow op de lat schoot. Tevens scoorde hij bijna, maar door een goede reflex van Barkas viel die niet.
Ook Nico was belangrijk bij de uiteindelijke goal tegen Utrecht.
Het afschrijven van beide is makkelijk, maar ze hebben wel degelijk kwaliteit. Je mag me naïef noemen, maar als je naar bovenstaand verhaal (los van de waarschijnlijke doelpunten van Nico) kijkt, zie je dat het allemaal gebaseerd is op feiten.
Gedurende zijn gehele carrière scoorde Ion in 9437 minuten 51 goals (eens in de 185 minuten een goal) en was hij eens in de 134 minuten bij een goal betrokken als je de 18 assists er bij optelt. Over welke lagere periode heb je het dan precies? Vorig seizoen eredivisie 5 goals in 697 minuten speeltijd, maakt 139 minuten per goal en met de ene assist meegerekend 116 minuten per goal.
-
- Wereldspeler
Mijn hele verhaal is op feiten gebaseerd, dat jij met nieuwe feiten komt betekent niet automatisch dat mijn verhaal niet op feiten gebaseerd is.Mackan68 schreef: ↑29-08-2024 13:26 Ware het niet dat je verhaal niet op feiten gebaseerd is. Jij kent zijn statistieken buiten zijn tijd in Israël om? Dat potentiëel is zeer matig. Niet beter dan dat van middenvelder of semi-spits van Amersfoort.
Gedurende zijn gehele carrière scoorde Ion in 9437 minuten 51 goals (eens in de 185 minuten een goal) en was hij eens in de 134 minuten bij een goal betrokken als je de 18 assists er bij optelt. Over welke lagere periode heb je het dan precies? Vorig seizoen eredivisie 5 goals in 697 minuten speeltijd, maakt 139 minuten per goal en met de ene assist meegerekend 116 minuten per goal.
Ik schreef ook: Wat voor mij wel echt meetbaar is, is dat Nico gedurende lange tijd gemiddeld elke 90 minuten een doelpunt maakte.
Vorig jaar was lange tijd het feit dat hij iedere 90 minuten een goal maakte. Uiteindelijk viel hij aan het einde van het seizoen vaker in en is dit gemiddelde vlak getrokken.
Overigens als die iedere 139 minuten een goal maakt, komt die alsnog op 22 goals per seizoen uit

-
- Wereldspeler
- Satyr
- Superster
Allebei 10 reken ik ook goed.
-
- Wereldspeler
1 op 2 is toch gewoon een prima gemiddelde, zeker over een hele carrière?Mackan68 schreef: ↑29-08-2024 13:26 Ware het niet dat je verhaal niet op feiten gebaseerd is. Jij kent zijn statistieken buiten zijn tijd in Israël om? Dat potentiëel is zeer matig. Niet beter dan dat van middenvelder of semi-spits van Amersfoort.
- Mackan68
- Forumicoon
Op zich wel, maar als je zijn topseizoen in Israel er vanaf trekt zijn het wel weer andere cijfers. En waar er op van Amersfoort nogal wat kritiek was lijkt het alsof veel mensen in Ion een soort van verlosser zien.Superfries1994 schreef: ↑29-08-2024 18:25 1 op 2 is toch gewoon een prima gemiddelde, zeker over een hele carrière?
- Mackan68
- Forumicoon
Als je vind dat hij bij ons lange tijd heeft gespeeld dan verschillen we hierin van mening net als in het verschil in echt meetbare feiten. Als je verder een beetje naar zijn speeltijd kijkt heeft het er alle schijn van dat hij eigenlijk overal niet onbetwist basisspeler was. Mijns inziens was hij basisspeler geweest als het echt een geweldenaar was geweest. In dat opzicht vind ik het ook bijzonder dat van Persie, toch niet de eerste de beste, voor Karlsbakk als basisspits gaat terwijl die nog mindere statistieken had en heeft. 22 Goals voor Ion zou inderdaad prima zijn, maar daar komt hij lang niet aan zolang hij niet alles speelt. Ook als hij wel het hele seizoen zou spelen zie ik hem niet aan dat aantal komen. Een wens is iets anders dan verwachtingSuperFrysk schreef: ↑29-08-2024 13:43 Mijn hele verhaal is op feiten gebaseerd, dat jij met nieuwe feiten komt betekent niet automatisch dat mijn verhaal niet op feiten gebaseerd is.
Ik schreef ook: Wat voor mij wel echt meetbaar is, is dat Nico gedurende lange tijd gemiddeld elke 90 minuten een doelpunt maakte.
Vorig jaar was lange tijd het feit dat hij iedere 90 minuten een goal maakte. Uiteindelijk viel hij aan het einde van het seizoen vaker in en is dit gemiddelde vlak getrokken.
Overigens als die iedere 139 minuten een goal maakt, komt die alsnog op 22 goals per seizoen uit![]()

- Mackan68
- Forumicoon
Dat zou ik eerder exceptioneel noemen hehehe.
-
- Wereldspeler
Het hangt er maar net van af hoe je naar een lange periode wilt kijken. Vorig jaar scoorde hij gemiddeld één doelpunt per 90 minuten, ook omdat hij een tijd met blessures sukkelde. Dus die periode was vrij lang, omdat die niet speelde. Ik zeg niet dat hij lange tijd bij ons heeft gespeeld. De discussie over de interpretatie van 'lange tijd' heeft denk ik weinig zin. Wat ik bedoelde, is dat hij vorig jaar een lange periode prima scoorde per gespeelde minuut.Mackan68 schreef: ↑29-08-2024 21:29 Als je vind dat hij bij ons lange tijd heeft gespeeld dan verschillen we hierin van mening net als in het verschil in echt meetbare feiten. Als je verder een beetje naar zijn speeltijd kijkt heeft het er alle schijn van dat hij eigenlijk overal niet onbetwist basisspeler was. Mijns inziens was hij basisspeler geweest als het echt een geweldenaar was geweest. In dat opzicht vind ik het ook bijzonder dat van Persie, toch niet de eerste de beste, voor Karlsbakk als basisspits gaat terwijl die nog mindere statistieken had en heeft. 22 Goals voor Ion zou inderdaad prima zijn, maar daar komt hij lang niet aan zolang hij niet alles speelt. Ook als hij wel het hele seizoen zou spelen zie ik hem niet aan dat aantal komen. Een wens is iets anders dan verwachting![]()
Overigens ben ik het met je eens dat het bijzonder is dat Van Persie voor Karlsbakk kiest. Ik denk dat dit komt door zijn speelstijl; Karlsbakk is beter in drukzetten en speelt waarschijnlijk beter mee. Nico is buiten zijn doelpunten om minder waardevol. Daarom hoop en denk ik dat hij beter tot zijn recht zal komen met aanvallender voetbal en wanneer we vaker in de zestien komen.
Mijn conclusie voor beide spitsen blijft hetzelfde: ze verdienen gewoon nog een kans, want die hebben ze eigenlijk nog niet echt gehad. Geef Karlsbakk nog een handjevol wedstrijden de kans, en als dat niet werkt, dan Nico. Ik vind het zonde dat ze zo snel afgeschreven worden, vooral omdat ik denk dat ze goed kunnen presteren in dit elftal. Kijk naar Sydney van Hooijdonk, die het hier ook heel goed deed in een redelijk draaiend elftal. Ik denk niet dat Van Hooijdonk voetballend veel beter is dan zowel Nico als Karlsbakk. Toch stond hij vaak op de juiste plek, en dat kunnen Nico of Karlsbakk ook.
Ik vind vorig jaar geen maatstaf, omdat Van Wonderen altijd vanuit behoudendheid dacht en ik denk dat hij ook een van de mindere trainers is die Heerenveen ooit gehad heeft, zowel tactisch als in de omgang met spelers. Vorig jaar viel er voor een spits weinig eer te behalen.
-
- Bankzitter
Geef dan Nico nu meteen de kans. Karlsbakk is gewoon op sommige momenten pijnlijk om naar te kijken. Een bal aannemen is al moeilijk. Bal springt om de haverklap van zijn voet.SuperFrysk schreef: ↑29-08-2024 21:56 Het hangt er maar net van af hoe je naar een lange periode wilt kijken. Vorig jaar scoorde hij gemiddeld één doelpunt per 90 minuten, ook omdat hij een tijd met blessures sukkelde. Dus die periode was vrij lang, omdat die niet speelde. Ik zeg niet dat hij lange tijd bij ons heeft gespeeld. De discussie over de interpretatie van 'lange tijd' heeft denk ik weinig zin. Wat ik bedoelde, is dat hij vorig jaar een lange periode prima scoorde per gespeelde minuut.
Overigens ben ik het met je eens dat het bijzonder is dat Van Persie voor Karlsbakk kiest. Ik denk dat dit komt door zijn speelstijl; Karlsbakk is beter in drukzetten en speelt waarschijnlijk beter mee. Nico is buiten zijn doelpunten om minder waardevol. Daarom hoop en denk ik dat hij beter tot zijn recht zal komen met aanvallender voetbal en wanneer we vaker in de zestien komen.
Mijn conclusie voor beide spitsen blijft hetzelfde: ze verdienen gewoon nog een kans, want die hebben ze eigenlijk nog niet echt gehad. Geef Karlsbakk nog een handjevol wedstrijden de kans, en als dat niet werkt, dan Nico. Ik vind het zonde dat ze zo snel afgeschreven worden, vooral omdat ik denk dat ze goed kunnen presteren in dit elftal. Kijk naar Sydney van Hooijdonk, die het hier ook heel goed deed in een redelijk draaiend elftal. Ik denk niet dat Van Hooijdonk voetballend veel beter is dan zowel Nico als Karlsbakk. Toch stond hij vaak op de juiste plek, en dat kunnen Nico of Karlsbakk ook.
Ik vind vorig jaar geen maatstaf, omdat Van Wonderen altijd vanuit behoudendheid dacht en ik denk dat hij ook een van de mindere trainers is die Heerenveen ooit gehad heeft, zowel tactisch als in de omgang met spelers. Vorig jaar viel er voor een spits weinig eer te behalen.
-
- Wereldspeler
Ja, als dit, als dat. Ion is, als je hem goed weet te gebruiken, gewoon een prima doelpuntenmaker. Toont ie op een goed niveau in Israël en bij zijn land. En daar had ie een paar jaar voor nodig om daar te komen. Nou en?
Van Amersfoort kwam gewoon tekort, hebben we seizoenen hier kunnen zien. Punt.
-
- Wereldspeler
Dat gebeurt Ion natuurlijk ook met de regelmaat van de klok. Ik begrijp beide keuzes wel, voor beide spitsen valt wat te zeggen. Vooral Ion heeft een gebruiksaanwijzing en moet je gebruiken zoals eerder Finnbogason in stelling werd gebracht. Anders kun je hem beter niet opstellen.
-
- Bankzitter
De tijd begint nu wel te dringen. De Haan is hopelijk nog druk bezig met een CV en een middenvelder.
-
- Wereldspeler
CV is binnen.
-
- Selectiespeler
-
- Wereldspeler
-
Verified
- Wereldspeler