Sneeuw-en ijspret (incl. natuurschaatsen)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Hielke
- Forumicoon
Re: SNEEUW
Geen sneeuw hier in het Groene Hart, wel ijs. Fotogenieke tijd van het jaar:

-
- Forumicoon
-
- Invaller
Re: Sneeuw-en ijspret (incl. natuurschaatsen)
Valt er fatsoenlijk te schaatsen op het Nannewiid? Is de hele ronde geveegd? Wie kan hier iets over vertellen? Vast bedankt!
-
- Basisspeler
Kijk eens op de site van de ijsclub http://www.ijsclub-devriendschap.nl. Ze hebben het geprobeerd maar het is niet gelukt om de hele ronde te vegen.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil 

-
- Forumicoon
Heb zelf niet geschaatst maar begreep dat het slecht was. Er is net weer wat sneeuw gevallen en morgen dooit het mogelijk licht dus het wordt er niet beter op.
- JayT
- Wereldspeler
zopas even geschaatst bij ons op de ijsbaan...beter dan verwacht, maar nog wel slecht ijs.
Jammer van al die sneeuw. Voor 11stedenliefhebbers, toerschaatsers (zoals ondergetekende) en beginners is het toch prettiger schaatsen zonder dikke en diepe scheuren in het ijs en sneeuw op het ijs.
Jammer van al die sneeuw. Voor 11stedenliefhebbers, toerschaatsers (zoals ondergetekende) en beginners is het toch prettiger schaatsen zonder dikke en diepe scheuren in het ijs en sneeuw op het ijs.
No offense, but....Defense! Defense!
- Skopperij
- Forumicoon
Ik hoop dat deze schaatsers levend terug worden gevonden. Maar toch... iedereen zegt dat je het ijs niet op moet gaan. Doe dat dan ook niet! Altijd zijn er weer een paar naïeve mensen die zich niet kunnen bedwingen.MARKEN - Hulpdiensten zijn woensdagmiddag in het Noord-Hollandse Marken massaal uitgerukt om twee vermiste schaatsers te zoeken. Getuigen zagen de twee vlak voor twaalven vanuit de haven van Marken richting Monnickendam over het ijs gaan, toen ze plotseling verdwenen.
Omdat het gebied waar de schaatsers zich kunnen bevinden, groot is, hebben het Korps landelijke politiediensten KLPD, kustwacht en brandweer een grootscheepse zoektocht op touw gezet. Met duikers, helikopters en boten wordt sinds het middaguur naar de vermisten gezocht. (ANP)
- vak-27
- Invaller
Vanmorgen op/bij het Nannewiid wezen kijken. In één woord een drama. Bij de parkeerplaats tegenover de Vogelzangweg gekeken, men heeft geprobeerd daar een klein baantje uit te zetten, maar door gesmolten en daarna weer vastgevroren sneeuwresten is er nauwelijks op te schaatsen, mocht je vallen (en die kans is redelijk groot) heb je zeker je knieen of handen open liggen door de ruwe ijsvloer. Daarna gekeken bij campin de Kievit (ingang Jousterweg), daar heeft men een baan geveegd waarvan het ijs goed berijdbaar is.....er staan een aantal lichtmasten bij zodat je ook savonds kunt schaatsen. Blijft behelpen want het is niet een erg groot rondje, maar toch hulde voor de sneeuwschuivers. Ben bang dat alleen een flinke dooiperiode ons kan helpen 

-
- Forumicoon
Daarom is het gezever van De Telegraaf en andere landelijke media over een Elfstedentocht ook zo dom. Men stata inmiddels zover af van de natuur dat men niet meer beseft wat er nodig is om 220 kilometer door 18.000 mensen beschaatsbaar ijs te hebben.
- JayT
- Wereldspeler
voor degenen die weg moeten morgenochtend.....succes.
Zopas Drachten- Buitenpost gehad, normaal klusje van pakweg 20 minuten...nu bijna 3x zolang. Soms sneeuwduinen van 30cm op de weg en elders. Rijdt niet erg lekker met die stuifsneeuw en windkracht 7/8...
Zopas Drachten- Buitenpost gehad, normaal klusje van pakweg 20 minuten...nu bijna 3x zolang. Soms sneeuwduinen van 30cm op de weg en elders. Rijdt niet erg lekker met die stuifsneeuw en windkracht 7/8...
No offense, but....Defense! Defense!
- Flying Tilster
- Forumicoon
En dan nog alle toeschouwers, cameraploegen etc.. etc.. Zolang het blijft sneeuwen en er komt geen dooiperiode komt er zeker geen Elfstedentocht.Gekko schreef:Daarom is het gezever van De Telegraaf en andere landelijke media over een Elfstedentocht ook zo dom. Men stata inmiddels zover af van de natuur dat men niet meer beseft wat er nodig is om 220 kilometer door 18.000 mensen beschaatsbaar ijs te hebben.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Superster
Ook mooi kansloos dit:

Weer Elfstedentocht op virtueel ijs bij Habbo
LEEUWARDEN -
Voor de tweede keer kan de Elfstedentocht vanaf vrijdag op internet ‘geschaatst' worden bij Habbo Hotel. Dit is een online tienerplatform in de vorm van een hotel voor jeugd van twaalf tot achttien jaar.
Vorig jaar deden bijna 13.000 deelnemers mee aan de Elfstedentocht. Het wordt weer ,,een helse tocht'' die de ‘schaatsers' door tweehonderd ijzige kamers voert. Onderweg moeten bij elf stempelposten woorden worden verzameld. Wie deze woorden het snelst weet en instuurt, wint de tocht.
De Elfstedentocht heeft in het hotel al 19.825 leden en de schaatskoorts stijgt. Deelnemers mogen tussen vrijdag 22 januari 16.00 uur en maandag 25 januari aan de tocht beginnen.
Op internet: http://www.habbo.nl/groups/83301/id
- appelscha
- Invaller
-
- Selectiespeler
-
- Superster
- Contacteer:
Ik had hem al eerder gezien maar hij blijft briljant, tranen met tuiten 

Bedankt Torcida:-)
-
- Selectiespeler
Mooiste blijft dat die in het begin wil schaatsen met die hoesjes nog om de ijzers heen. Zal wel weee echt zo'n iemand zijn die voor het eerst gaat schaatsen, iedereen doet het "immers", en het mooiste materiaal heeft maar die het natuurlijk helemaal niet kan. 

- ItFean82
- Forumicoon
Heb zo'n idee dat het allemaal opzet is, als je kijkt hoe hij lacht als hij weer aan land staat.
Op naar het volgende seizoen....
- Hielke
- Forumicoon
Het komt me nu wel de neus uit, die sneeuw. Vorige week zaterdag (PSV-thuis) was de snelweg in de Flevopolder één grote poolvlakte. Veel auto's gaan dan 40 km/u rijden, anderen liggen op hun zijkant in de berm. Gevolg: een terugreis van 2,5 uur.
De hele week geen vlok sneeuw te bekennen, en #$%^& gisteravond na de wedstrijd wéér hetzelfde liedje. Levensgevaarlijk op de snelweg. Wederom werd het een lange, lange terugreis. Gelukkig was het nu eens de moeite waard.
De hele week geen vlok sneeuw te bekennen, en #$%^& gisteravond na de wedstrijd wéér hetzelfde liedje. Levensgevaarlijk op de snelweg. Wederom werd het een lange, lange terugreis. Gelukkig was het nu eens de moeite waard.
- ItFean82
- Forumicoon
Inderdaad, hier sneeuwt het nu ook weer maar ik heb het wel gehad met die troep. Even is leuk, maar een hele winter lang.
-
- Wereldspeler
Gister toen wij uit Heerenveen vertrokken lag er nog niks, maar hoe verder we naar het noorder gingen hoe gladder het werd. Bij Grou/Irnsum begon het te sneeuwen. Je krijgt dan idd van die zenuwrijders. Dan zie je ze heel ingespannen achter hun stuur zitten.. 700 meter voor een stoplicht al 50 km/u gaan rijden. Gevaren op de weg.
Hier ligt nu weer een behoorlijk laagje.
Hier ligt nu weer een behoorlijk laagje.
- wald pyk
- Wereldspeler
Hier ligt niks.Het sneeuwt nu een beetje.
Ik blijf het mooi vinden.Krijg er geen genoeg van.
Ik blijf het mooi vinden.Krijg er geen genoeg van.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
-
Verified
- Forumicoon
Hier ligt sinds zaterdagavond weer een een centimeter of 10.
Sinds die klimaattop in decemeber is het niet meer boven 0 geweest.
Sinds die klimaattop in decemeber is het niet meer boven 0 geweest.

Spijt heb je morgen maar!
-
- Superster
- Contacteer:
Knap staaltje van de natuur danItFean82 schreef:Heb zo'n idee dat het allemaal opzet is, als je kijkt hoe hij lacht als hij weer aan land staat.
Bedankt Torcida:-)
- ItFean82
- Forumicoon
Hij ziet toch waar hij gaat staan, hij zocht met opzet de zwakke plekken op.
Of viel het je niet op dat de rest allemaal wel normaal schaatst?
Of viel het je niet op dat de rest allemaal wel normaal schaatst?
- vak-27
- Invaller
Dinsdag naar het Nannewiid geweest, aan de noordkant van het meer is een baan geveegd, kwaliteit van het ijs matig. Veel hobbels en bobbels.
-
Verified
- Forumicoon
Ik snap niet dat mensen over slecht ijs spreken (niet persoonlijk bedoeld vak-27) wanneer er hobbels en bobbels in het ijs zitten.
Dat is toch juist het mooie van natuurijs, niet weten wat er komt, continu allert zijn. Voor scheuren, nobbels, Bobbels, Sneeuw en vogelpoep.
Dat is toch juist het mooie van natuurijs, niet weten wat er komt, continu allert zijn. Voor scheuren, nobbels, Bobbels, Sneeuw en vogelpoep.
Spijt heb je morgen maar!
- vak-27
- Invaller
Heb je ook wel gelijk aan Ebiede, hobbels en bobbels horen bij natuurijs. Maar als 3/4 van de baan bestaat uit hobbels/bobbels/bevroren kwalster gedoe waarop goed afzetten nauwelijks mogelijk is, dan is bij mij de aardigheid er snel van af. Zal wel komen omdat ik niet een geweldig schaatser ben, maar vind het gewoon leuk om te doen, en dan het liefst op "mooi" ijs

- hm_DR88
- Wereldspeler
Ongelofelijk wat de weerkaarten voor de komende 16 dagen laten zien. Er wordt een langdurige vorstperiode geprognosticeerd (waarvan zelfs daarna het einde niet in zicht is). Ik heb de afgelopen 20 jaar geen situatie gezien waar een dergelijk weerbeeld werd verwacht. Het is natuurlijk erg moeilijk te voorspellen of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. De afgelopen maand is gebleken dat bepaalde voorspellingen binnen 24 uur compleet werden teruggedraaid.
Maar een krachtig hogedrukgebied boven Scandinavië, dat in de loop van volgende week wordt versterkt met een Arctisch hogedrukgebied (1055 hectopascal) dat zich boven Rusland en Finland nestelt, zorgt voor een volledige blokkade. Afzakkende depressies zorgen voor een forse afkoeling van de bovenlucht.
Als dit daadwerkelijk doorgang gaat vinden, kunnen de organisatoren van tochten zich klaarmaken (de ziekenhuizen trouwens ook). De winter van 2009 leverde in Nederland 10.000 schaatsgewonden op. Het ijs is nu beduidend slechter.
Misschien dat de kaarten er morgen compleet anders uitzien. Maar vanavond droom ik even…..
Maar een krachtig hogedrukgebied boven Scandinavië, dat in de loop van volgende week wordt versterkt met een Arctisch hogedrukgebied (1055 hectopascal) dat zich boven Rusland en Finland nestelt, zorgt voor een volledige blokkade. Afzakkende depressies zorgen voor een forse afkoeling van de bovenlucht.
Als dit daadwerkelijk doorgang gaat vinden, kunnen de organisatoren van tochten zich klaarmaken (de ziekenhuizen trouwens ook). De winter van 2009 leverde in Nederland 10.000 schaatsgewonden op. Het ijs is nu beduidend slechter.
Misschien dat de kaarten er morgen compleet anders uitzien. Maar vanavond droom ik even…..
- vak-27
- Invaller
Op welke site vind je deze berichten hm? Kijk zelf vaak op weerplaza.nl, maar die geeft voor de komende 15 dagen niet echt winter aan, beetje kwakkelen lijkt het meer op.
- hm_DR88
- Wereldspeler
Ik maak gebruik van een aantal sites die ik via een oude (niet meer bijgewerkte) website benader:vak-27 schreef:Op welke site vind je deze berichten hm? Kijk zelf vaak op weerplaza.nl, maar die geeft voor de komende 15 dagen niet echt winter aan, beetje kwakkelen lijkt het meer op.
http://www.meteonet.nl
en dan AKTUEEL, Weerkaarten en daarna Prognoses, GFS, 16 daagse. Er worden dan een groot aantal weerkaartjes (Amerikaanse verwachting) getoond met luchtdrukverdelingen. Dus een eigen interpretatie is wel noodzakelijk.
In dat zelfde menu van Weerkaarten kun je ook kiezen voor GPS-pluimen, 15 dagen (Europese verwachting). Doorscrollend zie je daar grafiekjes met kansberekeningen van diverse doorberekende situaties.
Het ziet ernog steeds niet slecht uit volgens mij.