voor einde vertrekken..
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Nieuw talent
Ik steun hveen, maar alleen omdat ik 1 minuut eerder wegga moeten mensen zich aan mij ergeren
, dan moeten ze mooi de andere kant uit kijken, want het intreseert mij echt geen reet wat iemand anders er van vind. Ik heb niks met dat hele nieuw noord gedoe moet ik me daar aan ergeren, het is mooi dat dat soort jongens er zijn daar niet van, maar als er hier gezegt word dat ''echte supporters'' tot het laatste eind blijven, mee gaan naar uit wedstrijden, dat die de hele dag zingen??. Weet je wat het is supporters zitten er in voor en tegen spoed, ik weet honderd procent zeker dat meer dan 50% die hier post dat die niet in het oude stadion zaten toen er elke week 5 duizend mensen aanwezig waren.

-
- Forumicoon
Er zijn veel meer mensen die ook voor het voetbal komen, maar die de laatste 5 minuten niks meer zien door alle mensen die via de trap naar beneden komen, types zoals jij.
Ik heb jarenlang op de eerste rij gezeten, en regelmatig spelsituaties gemist omdat een vent thuis niet genoeg te vertellen heeft en op tijd bij moeders de vrouw moet zijn. En dan nog even op de trap blijven staan, nog even die laatste aanval meepakken... Dan moet je ook doorlopen.
Kortom: je loopt gewoon in de weg. En als je daar schijt aan hebt ben je een egoistische lul. Het feit dat je al in het oude stadion kwam is totaal irrelevant.
Ik heb jarenlang op de eerste rij gezeten, en regelmatig spelsituaties gemist omdat een vent thuis niet genoeg te vertellen heeft en op tijd bij moeders de vrouw moet zijn. En dan nog even op de trap blijven staan, nog even die laatste aanval meepakken... Dan moet je ook doorlopen.
Kortom: je loopt gewoon in de weg. En als je daar schijt aan hebt ben je een egoistische lul. Het feit dat je al in het oude stadion kwam is totaal irrelevant.
- hm_DR88
- Wereldspeler
Dat zou best eens kunnen. Alleen al op basis van het geboortejaar is het voor een groot deel van de supporters onmogelijk.herman schreef:, ik weet honderd procent zeker dat meer dan 50% die hier post dat die niet in het oude stadion zaten toen er elke week 5 duizend mensen aanwezig waren.
Maar dat rechtvaardigt toch niet het eerder weggaan? Ik stond in de jaren '70 en '80 ook in het oude stadion. Maar dat geeft mij geen extra rechten om anderen in het gezichtsveld te gaan staan terwijl de wedstrijd nog niet afgelopen is.
Misschien wordt je opmerking met een kwinkslag gemaakt. Maar vaak lees ik zaken met een ondertoon van: "ik bepaal de zaken voor mezelf en heb met niemand verder een ruk te maken".
Zo gaat het helaas wel vaak maar zo kan het natuurlijk niet gaan. Het bezoeken van een wedstrijd is niet alleen een individuele ervaring. Je hebt gewoon met anderen te maken.
Daar heb je rekening mee te houden.
- hansrob
- Basisspeler
Met alle respect beste Herman maar ik heb ook niks met NN en er al helemaal niks op tegen en ben zelfs blij met het bestaan ervan zo komt er tenminste wat sfeer in het anders o zo stille ALS maar dat weet jij beter dan ik want je kwam zelfs al in het oude.herman schreef: Ik heb niks met dat hele nieuw noord gedoe moet ik me daar aan ergeren
Ik sta overigens niet eens in het NN vak maar helemaal aan de andere kant van het ALS waar ik me evenzeer erger aan mensen die door te vroeg weggaan mij het zicht ontnemen. Kortom dat is niet alleen voorbehouden aan de jongens en meisjes van NN.
Verder heb ik slecht nieuws voor je wanneer jij je aan de sfeeracties/activiteiten ergert, ook op zuid wordt er inmiddels werk van gemaakt om wat meer sfeer in het stadion te brengen. Wat dat aangaat staat je het komende seizoen wat te wachten, beleef het tot en met de laatste minuut mee zou ik zeggen.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
-
- Nieuw talent
Dit is dan ook wel de laatse reactie van mijn kant, ik heb nooit gezegt dat ik me er aan erger aan sfeer acties, alleen ik heb er dus niks mee. Verder sta ik niemand in de weg als ik 1 min eerder wegga. Ik ga er nu ook niet meer op in, want ik blijf het toch doen, dan maar een nep supporter.
tot de volgende keer, jullie zien me 1 minuut eerder wel vertekken.

- hansrob
- Basisspeler
herman schreef:Dit is dan ook wel de laatse reactie van mijn kant, ik heb nooit gezegt dat ik me er aan erger aan sfeer acties, alleen ik heb er dus niks mee. Verder sta ik niemand in de weg als ik 1 min eerder wegga. Ik ga er nu ook niet meer op in, want ik blijf het toch doen, dan maar een nep supporter.![]()
![]()
![]()
![]()
tot de volgende keer, jullie zien me 1 minuut eerder wel vertekken.
![]()
![]()
Herman wil je nog 1 keertje reageren om te zeggen in welk vak je nou eigenlijk zit? Dan kan ik de steward vragen de deur op slot te draaien tot na het laatste fluitsignaal

iedere dag dronken is ook een geregeld leven
-
- Superster
File ontwijken is ook maar een dom excuus, je staat hoogstend 10 minuten stil voordat je de stad uit bent. Maar goed door figuren zoals jij mis ik elke wedstrijd gegarandeerd een paar mooie acties, het ergste is dat deze mensen wel menen stil te moeten staan als er iets moois op het veld gebeurt. Helaas staan ze daarbij bijna gegarandeerd in je gezichtsveld en zie je door deze sneue figuren dus helemaal niks meer.herman schreef:Ik loop wel door en als je mij een egoistische lul vind, maakt me niks uit. Ik doe het op mijn manier als je daar problemen mee hebt, kijk vooral de andere kant op zou ik zeggen.![]()
![]()
![]()
![]()
Bij thuiswedstrijden hou ik me ook een beetje in, omdat de mensen bij mij in de buurt het niet zouden waarderen wanneer ik zou schreeuwen en zingen. Van mij zul je dus ook niet horen dat 'echte' supporters schor bij een wedstrijd weg komen, maar van mij kun je wel horen dat mensen die eerder weg gaan een enorme irritatie zijn en wat mij betreft direct in aanmerking komen voor een stadionverbod. Dat jij eerder weg wilt boeit me eerlijk gezegd helemaal niks, maar omdat je niet de enige bent wordt het een belemmering in mijn wedstrijdbeleving en dan kan het me wel wat schelen. Sterker nog, als de club mij zou vragen wat mijn grootste irritatie is binnen het stadion .... dan staan figuren als jou op nummer 1.
-
- Wereldspeler
- Criz
- Wereldspeler
- Makkum8
- Basisspeler
Is er eindelijk een keer iemand om zo openlijk toe te geven dat hij alijd 1 minuut eerder weggaat krijgt hij zo'n hoeveelheid shit over zich heen...... Overtrokken reacties hoor. In die twintig jaar dat ik bij Heerenveen kom ben ik ook regelmatig eerder weggegaan (in het oude stadion). Toen kreeg je amper commentaar. Moet je nu voor de aardigheid eens doen en een microfoon meenemen.....
Het valt mij op dat men steeds minder van elkaar accepteerd en elkaar verwijt geen "echte" supporter te zijn.

Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
-
- Superster
Omdat er meer mensen op de tribune zitten gaan er ook meer mensen weg EN deze mensen moeten een langere afstand overbruggen, daardoor zal de overlast de laatste jaren ook zijn toegenomen. Zeker voor de mensen die wat meer onderaan de trap zitten. Ik denk dat de fellere reacties daar ook voor een deel uit ontstaan.Makkum8 schreef:Toen kreeg je amper commentaar. Moet je nu voor de aardigheid eens doen en een microfoon meenemen.....![]()
Ik denk niet dat veel mensen het feit dat mensen eerder weggaan erg vinden, maar meer het feit dat de mensen die eerder weggaan het zicht op het veld belemmeren als storend ervaren.
- Ruud Huntbäck
- Basisspeler
Mij irriteert het niet dat mensen eerder weggaan, simpelweg omdat ik er op Oost geen last van heb, maar ik kan het me wel voorstellen. Ik irriteer me bijvoorbeeld weer mateloos aan de mensen die te laat terug komen uit de "lounge" omdat ze een gratis bakje koffie kunnen scoren.
@Herman, een tien met een griffel op de schaal van John Cleese's "How to irritate people".
@Herman, een tien met een griffel op de schaal van John Cleese's "How to irritate people".
-
- Nieuw talent
Deze discussie volg ik met belangstelling.Het eerder weggaan van mensen bij Heerenveen gebeurde al in de jaren '80. Ook bij andere clubs zal dit een item zijn.
Ik vind daar het volgende van:
Het eerder weg gaan bij een voetbalwedstrijd getuigt van minachting. Minachting voor je medetoeschouwers maar bovenal minachting voor de acteurs (de spelers).
Je gaat toch tijdens een theatervoorstelling of in de bioscoop ook niet 5 of 10 minuten eerder weg? Ik kan trouwens ook geen enkele maar dan ook geen enkele reden bedenken waarom iemand structureel bij alle wedstrijden die hij bezoekt eerder weg moet. Als je nooit op tijd kunt komen (vergelijk te laat in de bioscoop komen = mega irritant) of altijd eerder weg moet.....kom dan niet! Blijkbaar heb jij dan geen tijd om de wedstrijd te bezoeken, ga dus wat anders doen. Hij of zij die altijd eerder weg moet vertoont onaangepast gedrag en niet degenen die blijven zitten. Stel je voor dat iedereen maar in het stadion komt en weg gaat wanneer hij wil! Dat getuigt van geen enkel respect voor de spelers op het veld. Ik zou de mensen die eerder weg gaan eens willen vragen na te denken over het volgende:
Stel je voor, je hebt jarenlang gitaarlessen gevolgd en stevig geoefend. Je geeft een concert met je band en ziet dat 10 minuten voor het einde de eerste mensen al naar de uitgang schuifelen.....???
Ik vind daar het volgende van:
Het eerder weg gaan bij een voetbalwedstrijd getuigt van minachting. Minachting voor je medetoeschouwers maar bovenal minachting voor de acteurs (de spelers).
Je gaat toch tijdens een theatervoorstelling of in de bioscoop ook niet 5 of 10 minuten eerder weg? Ik kan trouwens ook geen enkele maar dan ook geen enkele reden bedenken waarom iemand structureel bij alle wedstrijden die hij bezoekt eerder weg moet. Als je nooit op tijd kunt komen (vergelijk te laat in de bioscoop komen = mega irritant) of altijd eerder weg moet.....kom dan niet! Blijkbaar heb jij dan geen tijd om de wedstrijd te bezoeken, ga dus wat anders doen. Hij of zij die altijd eerder weg moet vertoont onaangepast gedrag en niet degenen die blijven zitten. Stel je voor dat iedereen maar in het stadion komt en weg gaat wanneer hij wil! Dat getuigt van geen enkel respect voor de spelers op het veld. Ik zou de mensen die eerder weg gaan eens willen vragen na te denken over het volgende:
Stel je voor, je hebt jarenlang gitaarlessen gevolgd en stevig geoefend. Je geeft een concert met je band en ziet dat 10 minuten voor het einde de eerste mensen al naar de uitgang schuifelen.....???
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Forumicoon
In het oude stadion had je o.a. staantribunes. Daar merk je nauwelijks iets van mensen die eerder weggaan, dus wellicht speelde dat een rol.Makkum8 schreef:Is er eindelijk een keer iemand om zo openlijk toe te geven dat hij alijd 1 minuut eerder weggaat krijgt hij zo'n hoeveelheid shit over zich heen...... Overtrokken reacties hoor. In die twintig jaar dat ik bij Heerenveen kom ben ik ook regelmatig eerder weggegaan (in het oude stadion). Toen kreeg je amper commentaar.
Nogmaals ik heb sinds het nieuwe stadion op rij 1 van de Oosttribune gezeten en me wekelijks mateloos ge-ergerd aan de rijen mensen die eerder weggingen. Het is echt met stip mijn grootste irritatie in het stadion. Het belemmert gewoon het zicht van de eerste paar rijen, hoe je het ook wendt of keert.
Wat dat betreft een verademing dat ik nu op de staantribune sta, daar heb je dat probleem niet.
-
- Wereldspeler
Even los van alle keren dat Heerenveen scoorde op het moment dat de eerste 'fans' meenden weg te moeten gaan, heb ik 1 keer genoten van mensen die eerder weggingen. Heerenveen-PSV in het oude stadion. De eerste mensen gingen al weg, het was 0-1. In de allerlaatste minuut maakt Heerenveen gelijk, het resultaat mag bekend zijn. Daarna wilden een aantal mensen op oost ineens weer naar binnen: helaas!
- Frisian Viking
- Superster
Dat was toen de eerste thuiswedstrijd in het seizoen. Dat verzoek werd gedaan en er is die wedstrijd geen kip eerder weggegaan, het kan dus wel!robke schreef:Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden door de speaker is gevraagd om tot het rust- en eindsignaal te blijven zitten. Er ging toen een luid gejuich door het stadion. Van mij mag dat vaker worden genoemd.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
- Wereldspeler
Maar dan kan hetook best zijn dat Heerenveen in die wedstrijd geweldig voetbalde, en de tegenstander oprolde met 4-0.
De mensen gaan in grote getale eerder weg, als Heerenveen achter staat en/of slecht voetbalt.
Ik denk dat het beter is dat de stadionspeaker het een keer roept in de 80e minuut, en als Heerenveen achter staat. Dan kan je pas zien of het omroepen helpt, en als het helpt kan die speaker dat vaker doen.
De mensen gaan in grote getale eerder weg, als Heerenveen achter staat en/of slecht voetbalt.
Ik denk dat het beter is dat de stadionspeaker het een keer roept in de 80e minuut, en als Heerenveen achter staat. Dan kan je pas zien of het omroepen helpt, en als het helpt kan die speaker dat vaker doen.

-
- Superster
- Contacteer:
-
- Nieuw talent
je moet gewoon lekkerop je reet blijven zitten vlak voor het einde van de wedstrijdherman schreef:Ik loop wel door en als je mij een egoistische lul vind, maakt me niks uit. Ik doe het op mijn manier als je daar problemen mee hebt, kijk vooral de andere kant op zou ik zeggen.![]()
![]()
![]()
![]()