Rondom SCH - Ajax --> aanval vak 10 door Ajax 'supporters

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
forza delfstrahuizen
Nieuw talent

Bericht door forza delfstrahuizen »

ben zelf niet geweest maar wat ik hier allemaal lees is gewoon niet best.... wie zijn schuld het nu is de stewards en de beveiliging hebben gefaald, wie zet er nou zo'n grope ajaxcieden bij het nieuw noord vak, belachelijk.
En wie krijgt straks de zwarte piet toegeschuifd?...nieuw noord gvd zo zal het wel weer gaan.....
André
Wereldspeler

Bericht door André »

Zijn er geen foto's en/of filmpjes gemaakt van deze incidenten? Er stonden anders genoeg mensen met camera's en mobiele telefoons omheen...
Ja de beelden van de veiigheidscamera's zijn opgevraagd. Goede kwaliteit, hoge resolutie. Tegen de tijd dat de banden binnen zijn zul je wel een uitnodiging ontvangen voor een filmavond! :urgs:
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik hoop niet dat NN hier de schuld van krijgt. Het is een puur wanbeleid van de club! Wat een drama zeg. Die ajaxsupporters mochten het uitvak niet in omdat enkelen geen uitkaart ofzo hadden. Slecht opgetreedt van zowel de stewards, de ME als de club. Men wist het ruim van te voren. Zaten in vak 9 genoeg Vak410-ers en F-siders volgens mij :grmbl:
SCH
Sito
Bankzitter

Bericht door Sito »

Fans Ajax en H''fean op 'e fûst, 03/02/2006

Fans fan Hearrenfean en Ajax binne
tongersdeitejûn yn de rêst mei elkoar op
de fûst gongen. Sa'n 50 Ajaxsupporters
hiene in kaart foar it Hearrenfeanfak.
Yn it skoft fan it duel kamen de
Ajacieden nei ûnderen en kamen
sy yn oanrekking mei fans fan
Hearrenfean.

In man (30) fan de Gordyk hat oanjefte
dien fan mishanneling tsjin in man (32)
út Noard-Hollân dy't ek oppakt is.
Sportklub Hearrenfean wol net reageare.

http://www.omropfryslan.nl
Ik lach om mijn 'avatar'...
The_Hunter
Invaller

Bericht door The_Hunter »

P.s. Steward ik zou graag het verhaal van jullie kant willen horen
Steward mag niet meer op het forum posten van SCH
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Wat is dat voor onzin dat Steward niet mag posten? :evil: Als dit waar is vindt ik dat de zoveelste fout van heerenveen. Maar ze krijgen moooi de deksel op eigen neus, hoevaak is het niet aangekaart over uitsup. in thuisvakken.

Hoe toevallig: ik moest even voor de wedstrijd wachten voor mijn neef die de kaarten had, ik maakte toen even een praatje met een vriendelijke ajacied, hij zat ook in vak 9 maar had geen kwaad in de zin. Hij vroeg me of het vertrouwd was om in thuisvak te gaan zitten, ik zei: als je maar normaal doet komt het wel goed. Hij zei dat er ook f-side lui in het vak zaten, ik ben toen vergeten om dat binnen te melden, maar het zegt genoeg.......
Een onderschrift: wat is dat?
SuperFries
Bankzitter

Bericht door SuperFries »

SpongeBob schreef:Zijn er geen foto's en/of filmpjes gemaakt van deze incidenten? Er stonden anders genoeg mensen met camera's en mobiele telefoons omheen...
Ik maak een hoop foto's van het voetbal en van de supporters, maar toen de rellen begonnen, zette ik de camera uit.
Als je daar een foto van maakt en plaatst op het internet, kan dit alleen maar tegen je gebruikt worden, velen haddden mij al gevraagd of ik er ook foto's van heb gemaakt.
maar nee dus, er waren genoeg anderen die dat wel deden.

Dit was nu dus de tweede keer dat er rellen waren bij vak 10
jammer.....deze keer niet Nieuw Noord zijn schuld.
Hulde aan de makers van het grote doek aan het begin van de wedstrijdt.
Grote klasse!!!
Op zo'n moment zou ik ook wel in vak 427 willen zitten dan zou ik van vak 10 een mooi plaatje kunnen maken elke wedstrijd,
vak 427 staat deze keer wel op de foto.
BasH
Bankzitter

Bericht door BasH »

The_Hunter schreef: Steward mag niet meer op het forum posten van SCH
Ik weet een klein gedeelte ervan.Het was de bedoeling om vak 10 te ontruimen en politie honden erin te laten.Dat is afgeketst. :D En later de sch fans er weer in te laten en de ajax fans er uit te pikken.
alves is the best better than the rest!!!!
Force
Wereldspeler

Bericht door Force »

En wat helpt dat?! Zouden de amsterdammers anders ruiken?! Oké, er zitten een paar lopende wietplanten bij die je goed kunt ruiken, maar ik denk niet dat veel zou helpen. Zal wel weer een onzinbericht zijn, want waarom zou het vak btw leeg moeten?
BasH
Bankzitter

Bericht door BasH »

Force schreef:En wat helpt dat?! Zouden de amsterdammers anders ruiken?! Oké, er zitten een paar lopende wietplanten bij die je goed kunt ruiken, maar ik denk niet dat veel zou helpen. Zal wel weer een onzinbericht zijn, want waarom zou het vak btw leeg moeten?
Nee dat is echt waar.Was echt de bedoeling.Maar ja maakt mij verder niks uit wat je ervan denkt.
Laatst gewijzigd door BasH op 03-02-2006 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
alves is the best better than the rest!!!!
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Zeker belachelijk om te gaan juichen als er gescoord wordt!

Wat een akelige supporters zeg!
Als ze willen juichen voor hun club, best, alle recht toe. Maar dan wel in het uitvak! Ik heb ook wel een tussen het thuispubliek gezeten bij een uitwedstrijd van SC Heerenveen en dan ga ik echt niet uit m'n dak daar.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Ik vind het ongelooflijk wat er is gebeurd. Dat er Ajax-supporters in Heerenveen vakken zitten vind ik op zich niet zo'n probleem. Als Heerenveen tegen Ajax moet, en er is toevallig een kaartje over dan gaat er ook weleens een Ajax-supporter mee. Maar dat er 50 Ajax fans in één vak zitten is ongelooflijk en dat kan niet door de beugel. Je brengt goddomme je eigen supporters in gevaar, zoiets doe je gewoon niet.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
HEERENVEEN-AJAX 0-3
Jeugdspeler

Bericht door HEERENVEEN-AJAX 0-3 »

Nielshh schreef: Als ze willen juichen voor hun club, best, alle recht toe. Maar dan wel in het uitvak! Ik heb ook wel een tussen het thuispubliek gezeten bij een uitwedstrijd van SC Heerenveen en dan ga ik echt niet uit m'n dak daar.
Dan ben je zeker nooit bij Ajax - Heerenveen geweest.

Daar zitten ook heerenveen sjaaltjes tussen het thuispubliek. En die juichen ook gewoon hoor als heerenveen scoort. Maar daar gebeurt niets mee.

EDIT: En dat zijn er meer dan 50 in 1 vak!
The Pride of Mokum
kukkel
Basisspeler

Bericht door kukkel »

En gooien die ook met flesjes bier?
En beginnen die er gewoon in om te meppen voor de wedstrijd?
Ik dacht het niet...
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Er gaan tegenwoordig niet eens 50 man/ vrouw naar Amsterdam. Ik ben afgelopen jaren alle wedstrijden in Amsterdam geweest en nooit zitten er groepen van 50 man in één Ajax vak. In totaal verspreid over de Arena misschien wel 50 maar in een vak is dikke onzin.

Terug naar gisteravond.
Ajax wilde de groep uit vak 9/10 niet in het uitvak hebben. Heerenveen heeft het gevraagd maar Ajax wilde het niet. Dan vraag ik mij toch echt af, wie is er gvd de baas in het stadion. Als je als thuisclub die lui weg wil hebben dan verplicht je Ajax toch om ze op te nemen en anders moet je voorzorgsmaatregelen nemen. Aan alle kanten is Heerenveen gewaarschuwd. Ver voor-, vlak voor- en tijdens de wedstrijd. Je weet toch als Heerenveen zijnde dat als het ergens mis zou kunnen gaan dat dat bij vak 10 in de buurt is. Nu zitten er gvd 60 man in een vak naast ons waarvan een aantal echt volledig strak stonden van drank en drugs. Toen het gebeuren in de gracht begon stond er eentje van Ajax (in een grijzige outfit) bij die gewoon zo strak stond dat hij niet eens merkte dat hij klappen kreeg(volgens mij is hij overigens wel opgepakt).

Heerenveen had veel eerder de beschikbare ME in de buurt van vak 9/10 moeten hebben dan was er niets gebeurd. Ik hoop echt niet dat NN hier de zwarte piet toegeschoven krijgt want dat zou belachelijk zijn. Maar ik vrees dat dit voor een aantal uit vak 10 ook een stadionverbod gaat opleveren.

Ben benieuwd of er nog een officiele reactie komt van het bestuur van Heerenveen want ik vind dat zij er aan bijgedragen hebben dat vele onschuldigen onnodig gevaar hebben gelopen dankzij de hele situatie en de lakse houding.
NNoosterwolde
Nieuw talent

Bericht door NNoosterwolde »

Dan ben je zeker nooit bij Ajax - Heerenveen geweest.

Daar zitten ook heerenveen sjaaltjes tussen het thuispubliek. En die juichen ook gewoon hoor als heerenveen scoort. Maar daar gebeurt niets mee.

EDIT: En dat zijn er meer dan 50 in 1 vak![/quote]

Hou toch op man!
HEERENVEEN-AJAX 0-3
Jeugdspeler

kukkel schreef:En gooien die ook met flesjes bier?
En beginnen die er gewoon in om te meppen voor de wedstrijd?
Ik dacht het niet...
Maar ze praten wel akelige taal. Is bijna net zo erg.
Arjen schreef:Er gaan tegenwoordig niet eens 50 man/ vrouw naar Amsterdam. Ik ben afgelopen jaren alle wedstrijden in Amsterdam geweest en nooit zitten er groepen van 50 man in één Ajax vak. In totaal verspreid over de Arena misschien wel 50 maar in een vak is dikke onzin.
Dan moet jij eens een keertje goed uit je doppen kijken, want ik zat er vorig jaar middenin. En dat viel goed op, want heerenveen won eens een keertje.
The Pride of Mokum
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Slaan die Heerenveenfans ook aanhangers van de thuisclub met z'n 5-en of denken die dat ze jezus zijn bij de vreetschuren? niet echt he..
Force
Wereldspeler

Bericht door Force »

Je zult wel teveel bier gehad hebben, dat je iedereen dubbel zag :?

Ik zou het belachelijk vinden, dat er stadionverboden uitgedeelt worden voor mensen uit vak 10. Het is het wanbeleid van HEERENVEEN en niet van de supporters. Natuurlijk is het dom dat ze gaan 'rellen' (in dit geval, een te groot woord) maar volgens mij waren in dit geval de Ajaxcieden wel de aanstichters door te gaan juichen.

Het begint gewoon bij het dramatische supportersbeleid, om deze mensen toe te laten in het thuisvak. Het is toch belachelijk dat een vader z'n zoontje meeneemt en uit vak 9 vertrekt, omdat het te raar gaat?! En die Ajaxcieden kom je later gewoon in FFP tegen?!
Niet te geloven dit.
HEERENVEEN-AJAX 0-3
Jeugdspeler

Zeg het nou maar, jullie zijn gewoon gefrustreerd dat jullie hebben verloren.

En dat terwijl iedereen jullie eens een keer als favoriet bestempelden.

Jullie hadden verwacht te winnen en dat is niet gebeurt :lol: :mrgreen:
The Pride of Mokum
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

HEERENVEEN-AJAX 0-3 schreef:knip
En ga je nu maar weer met Feyenoord bemoeien. Dacht dat je misschien iets zinnigs te melden had maar helaas. Waar was je toen jullie in december klop kregen, Gloryhunter.
Laatst gewijzigd door Arjen op 03-02-2006 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Mooi he. Wordt ie aan de kant geluld, begint ie over iets anders. Typisch.

Aan de andere kant: wel geinig dat 'het grote ajaks' eens in Heerenveen wint, dit direct om een dergelijke manier kenbaar wordt gemaakt.
Force
Wereldspeler

Bericht door Force »

HEERENVEEN-AJAX 0-3 schreef:Zeg het nou maar, jullie zijn gewoon gefrustreerd dat jullie hebben verloren.
Ja en, als jullie zondag van Feyenoord verliezen zijn jullie dat niet?!
Jezus wat ben jij triest.
HEERENVEEN-AJAX 0-3
Jeugdspeler

Force schreef:volgens mij waren in dit geval de Ajaxcieden wel de aanstichters door te gaan juichen.
Nogmaals, echt schandalig om te gaan juichen als je club scoort. Wat is dit voor club?

Jullie zijn gewoon geschrokken dat jullie ook niet zulke brave supporters hebben.

En wat heeft Sneijder jullie gedaan om minuten lang Anti-Sneijder te zingen? Is dit dat respectvolle, gezellige en sympatieke publiek?
The Pride of Mokum
Viking woman
Bankzitter

Bericht door Viking woman »

Omdat die groep Ajax supporters (althans zo noemen ze zichzelf, ze zijn geen supporter in mijn ogen maar relschoppers) geen uitregistratie hebben mogen ze het uitvak niet in; stewards van ajax durfden het niet aan...en hoe ze dan in in vredesnaam bij ons in het kunnen komen :shock:
Ik snap er echt helemaal niks van, is ook te triest voor woorden. Ik hoop ook echt niet dat NN een slechte naam krijgt want dat zou wel heel erg oneerlijk zijn.

ANTI-AJAX :twisted:
Force
Wereldspeler

Bericht door Force »

En wat heeft Sneijder jullie gedaan om minuten lang Anti-Sneijder te zingen? Is dit dat respectvolle, gezellige en sympatieke publiek?
Wat heeft Bosvelt jullie gedaan om wedstrijden lang Anti-Bosvelt liederen te zingen? Omdat hij paar jaar bij Feyenoord speelde?! En ja Heerenveen heeft gezellig publiek zolang er maar géén onruststokers van de tegenstander in de buurt zitten die constant de boel lopen te verzieken.
Atom
Nieuw talent

Bericht door Atom »

HEERENVEEN-AJAX 0-3 schreef: Nogmaals, echt schandalig om te gaan juichen als je club scoort. Wat is dit voor club?

Jullie zijn gewoon geschrokken dat jullie ook niet zulke brave supporters hebben.

Lezen is ook een vak. Uitbundig juichen in, of naast een vak van de fanatieke aanhang van de tegenpartij is vragen om problemen. Ingetogen juichen is prima, maar dit was provocerend juichen. Niet al onze supporters zijn braaf, al wil Riemer anders beweren, dus dat is voor ons niet nieuw. Voor jullie waarschijnlijk wel. Komt bij dat ik vind dat er eigenlijk geen enkele ajacied in onze vakken mogen zitten.

Ik snap niet dat ik uberhaupt nog op jou kan reageren, want na die verwijderde post van jou had je allang een rode kaart moeten hebben.
bombats
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door bombats »

belachelijke ajax supporters ik dacht dat het aardig gedaalt was daaro maar daar zijn de grote mannen al hoor...

en dan lopen ze hier op het forum te schrijven dat we het zelf uitlokken ??

wat moeten jullie in vredesnaam in onze vakken .. ??

heerenveen kan alles... wij hebben ook seizoenkaarten en voor ons zitten altijd vrij verkoop dacht ik en dat zijn vaak altijd mensen van de tegenstanders (tegenspelende ploeg)

geen last van hoor en terrecht als ze daar eens een keer gaan juichen maar ze doen het niet overdreven..

maar om nouw in het nn vak te gaan staan juichen en etc... dat kan niet daar zit toch een groot deel van de fanatieke aanhang...
heerenveen !! ??
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Het supportersbeleid van Heerenveen stamt uit de jaren 50. Enkele jaren geleden is me het ook al eens opgevallen dat grote groepen Feyenoord supporters in de vakken 14/15 en 16 zaten tussen de Heerenveners, het was een wonder dat het toen al niet uit de hand liep!
Miereneukert!
HEERENVEEN-AJAX 0-3
Jeugdspeler

Atom schreef:Lezen is ook een vak. Uitbundig juichen in, of naast een vak van de fanatieke aanhang van de tegenpartij is vragen om problemen. Ingetogen juichen is prima, maar dit was provocerend juichen. Niet al onze supporters zijn braaf, al wil Riemer anders beweren, dus dat is voor ons niet nieuw. Voor jullie waarschijnlijk wel. Komt bij dat ik vind dat er eigenlijk geen enkele ajacied in onze vakken mogen zitten.
Dat daar Ajax-supporters zaten moet je Heerenveen kwalijk nemen en die die supporters.
Juichen moet gewoon kunnen vind ik. En als dat op een plek is waar dat niet kan, moet je de consequenties accepteren. Dat hebben ze gedaan, ze hebben zich alleen niet weg laten slaan. Maar dat lijkt me logisch.

EDIT: Voetbal is emotie. Ik zou ook niet ingetogen kunnen juichen als Ajax scoort. Maar dan ben ik nog niet aan het provoceren. En dat hele provoceren is gewoon een spelletje, dat aan 2 kanten gespeelt wordt.
Laatst gewijzigd door HEERENVEEN-AJAX 0-3 op 03-02-2006 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
The Pride of Mokum
Gesloten