08-11-2003: sc Heerenveen-FC Zwolle (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

dekoning
Selectiespeler

Bericht door dekoning »

Jullie zouden eens met het hele stadion achter je ploeg moeten gaan staan om ze over het dooie punt heen te helpen.
Dat is al enige tijd bij ons bekend zz, het gebeurt alleen niet, slechts het toekomstige :stan: -vak kan wat dat betreft nog redding brengen. Zwolle verwijt ik niks, ze speelden gewoon realistisch, het was aan Heerenveen om de verdedigende muur uit elkaar te spelen.
Tja....
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Ook ik ben er geen voorstander van om je ploeg uit te fluiten, maar de mensen die daar nu over zeiken hebben het ook niet helemaal begrepen.

Er mag van mij best verloren worden, maar toon dan in ieder geval strijdlust. De inzet wordt dan zeker beloond met een applausje. Maar een gezapige pot, zonder strijdlust of wil om te winnen, dan kan je niet van de supporters verwachten dat ze op de banken gaan.

En wat is er mis mee om de ploeg te laten weten dat je het niet met het vertoonde spel eens bent? Denk je niet dat ze vreemd hadden opgekeken als men massaal was gaan klappen voor deze prestatie? Ze beseffen zelf ook wel dat het slecht was.

En @ Klaassie, ik meen me te herinneren dat Groningen-supporters vorig seizoen banden van spelersauto's hebben lekgestoken. Doe mij dan maar een lekker fluitconcert!!
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

Zou het niet aan de trainer kunnen liggen??
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er aardig wat spelers zijn die hier al jaaaaaaren rondlopen en op een gegeven moment zijn uitgekeken op de trainer. Het wordt tijd dat er iemand anders voor komt te staan, iemand die een iets andere kijk heeft op voetbal, iemand die gevarieerder traint, iemand die de spelvreugde terug brengt, iemand die...............
Ik hoop dat dit niet te lang gaat duren, deze reeks wedstrijden, anders weet ik wel wa'k in de pan heb met kerst........... 8)
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Jack Russell
Jeugdspeler

Bericht door Jack Russell »

Gokje, haaievinnesoep?? :blbl:
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Even voor de Groningen supporters.

Respect voor de prestatie tegen Feyenoord (na zondag ook NEC). Maar deze wedstrijd was van een geheel andere orde. Dit was Geen Feyenoord of NEC, dit was Zwolle. Een ploeg die je met een pak slaag terug moet sturen naar Peperbus-city. Ze staan niet voor niets onderaan en hebben een van de minst producerende voorhoedes. En dat laatste geldt ook voor Heerenveen. We mochten nog van geluk spreken dat Sibon een goal scoorde.

Dan kun je wel zeggen dat het publiek niet achter de ploeg stond, zoals de ploeg nu speelde verdienden ze dat ook niet. Het was niet om aan te zien. Het is waar dat bij Heerenveen veel de kat uit de boom wordt gekeken. Er gebeurt wat op de tribune zodra er op het veld ook wat gebeurd. En als het daar niet los gaat, gaat dat op de tribunes ook niet. En dat is bij Groninngen niet anders. Ook jullie kotsen jullie team uit als er met de pet naar gegooid wordt. En ga niet zeggen dat het niet zo is. Zoals Harris al zei hebben die hun portie klootvoetbal wel gehad. De afgelopen jaren was het voor Groningen constant voetballen tegen het degradatiespook.

Ik ben dan ook bang (nou ja... bang) dat de prestaties van Groningen een incident is. Dat er binnenkort weer wedstrijden zullen komen dat het 0-4 wordt in het Oosterpark. En als dat te lang aanhoudt, wordt er weer om de kop van Jans gevraagd. Bij Heerenveen ben ik bang dat het huidige spel symptomatisch gaat worden. Foppe de eeuwige optimist wil zijn team niet afvallen en zal zeggen dat er wederom beter gespeeld is maar dat de kansen niet benut werden. Dooddoener.

Vanuit Heerenveen standpunt gezien, gefeliciteerd met de punten tegen Rotterdam en Nijmegen.
Wéér uit!!!!
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Wat een wanhopige wedstrijd. Zwolle deed precies wat ze moest doen in de situatie waarin zij zitten. Bovendien ze hebben het publiek (dat nog op de tribune zat) wel de mooiste aanval van de avond laten zien dus....
Ik kan er nog steeds niet bij dat er zo lamlendig is gespeeld. De eerste tien minuten waren goed met twee kansen die omgezet hadden moeten worden in goals. Daarna stortte het als een kaartenhuis in elkaar.
Dat Foppe het dan na de wedstrijd heeft over te weinig scorend vermogen is weer zo'n dooddoener. Haal de vleugels er dan uit en ga 4-4-2 spelen. Selakovic hoort niet aan de buitenkant en dat kan je duidelijk zien en ook Haarala vond ik niet al te best. Het leek wel dat hij zodra hij in balbezit was meteen de bal zo snel mogelijk weer kwijtwilde. Echte vleugelspelers die de achterlijn halen hebben we (nog) niet of ze halen het niveau nog niet..
Het wordt tijd voor een ander systeem want anders kon het nog wel eens een heel vervelend seizoen worden.
the rockII
Selectiespeler

Bericht door the rockII »

Fluitconcert lijkt me niet meer dan logisch. Echter, mensen die Denneboom al heel lange tijd lopen af te zeiken en nu voor hem gaan zingen?! Ik zou het zelf ook hebben kunnen zingen. Dit omdat ik het niet eens ben met het feit dat hij weg is zonder dat er betere spelers zijn en ik hem nooit heb lopen afzeiken op een manier zoals velen dat altijd hebben gedaan. Maar eerst afzeiken en nu voor hem zingen...word wakker.

En dan Foppe: "foppe rot op"....tuurlijk....kan me vorig seizoen nog herinneren na de wedstrijd tegen die Roemenen. Tot ruim een uur na de wedstrijd Foppe toezingen...snapte daar geen reet van en vond het zelfs een beetje ziekelijk. En dan nu "foppe rot op"...het kan hard gaan. Ik ben blij dat we volgend seizoen een andere trainer hebben en heb zeker ook kritiek op Foppe. Echter, ik neem aan dat we in zijn laatste seizoen niet zijn aftreden gaan eisen. Zeker niet na het veel te overdreven toezingen van vorig seizoen.

En voor de mensen die zeggen voorlopig niet meer te komen...mzzl en hou je ook aan je belofte!
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

zz schreef: Jullie zouden eens met het hele stadion achter je ploeg moeten gaan staan om ze over het dooie punt heen te helpen.
We moeten niks, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en ieder publiek reageert op haar eigen wijze.
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Alerslechtste wedstrijd? Heb het wel veel slechter gezien. Het eerste kwartier/10 minuten zat ik op het puntje van mijn kuipstoel. Fantastisch snel aanvalsspel, mar zoals vaker, we scoren niet en dan weet je dat je het moeilijker krijgt. Na de blessure van Sibon ging het tempo er uit, maar Heerenveen bleef domineren. Zwolle werkte met een handbalverdediging en deed alleen aan afbraakvoetbal. Het allermoeilijkste wat er is om tegen te voetballen. In de rust werden de spelers al uitgelfoten, zwaar onterecht want zo slecht was het allemaal niet, we hadden alleen geen geluk en we hadden, nogmaals, een anti-voetbal tegenstander. 2e helft was een stuk minder en vroeg om wissels die iets los konden maken, dat duurde te lang. Dat we nog gelijk zouden spelen had ik niet meer verwacht want Zwolle had behoudens een afstandschot door een fout van ons niks gecreeërd. Het paste wel bij de wedstrijd. Dat je vervolgens gefrustreerd bent dat kan ik me voorstellen, maar om je team en met name Foppe zo uit te schelden, dat verdient zeker een Foppe niet. Foppe is aan zijn laatste jaar bezig en heeft zoveel voor de club betekent dat dit gewoon niet kan, of je het nou met hem eens bent of niet!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
hrfean
Jeugdspeler

Bericht door hrfean »

In zulke wedstrijden mis je mannen met "kloten".
De meesten zitten wel af te zeiken op Harris=Groningen, maar daarlopen spelers
rond met kloten.
Wat zou ik graag Martin Drent willen hebben, als pinchhitter in de spits met Sibon.
Speelt niet al te vaak bij Groningen, gauw halen.
Outlaw
Invaller

Bericht door Outlaw »

Martin Drent?
Als je als Heerenveen een brug wil slaan tussen subtop en de traditionele top 3, moet je vooral types als Drent halen
Kom op zeg!!
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Drent?? That'll be the day...

Drent en discipline verhoudt zich als de Paus met een condoom!

Die moet je als laatste uit het spelershome trappen anders zuipt hij de bar leeg.... :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dat zal me een worst zijn, zo lang het ná de wedstrijd is...

Maar een type Drent zou zeer welkom zijn. Iemand die je als breekijzer kunt gebruiken als het voetballend niet wil lukken.

Over de wedstrijd hoeft wat mij betreft weinig meer gezegd te worden. Zaadpot! Begin was hoopgevend, daarna verzandde het weer. Lag ook zeker aan FC Zwolle en hun spel, maar als SC Heerenveen ben je het dan toch aan je stand verplicht de boel open te breken.

Over de analyse van Foppe: als je wéét dat je scorend vermogen mist, doe er dan iets aan! Zeker als je dit al weken lang bij elke persconferentie zegt... :urgs:
hrfean
Jeugdspeler

Bericht door hrfean »

Drenth past precies in het rijtje Camataru, Keur. Huizingh en alle drie waren
stuk voor stuk populair en zorgden voor de vlam in de pan.
Drenth is misschien niet de ideale schoonzoon, maar ik denk dat hij voor menig club een verrijking is en voor Heerenveen zeker.
Met de bekerwedstrijden voor de deur denk ik dat hij met name voor spektakel kan zorgen.
Natuurlijk wel als pinchhitter, maar Huizingh wilde ook maar wat graag in die rol bij
Heerenveen komen.
Dus Grunningers passen best bij Heerenveen, weet niet of "onze internet"Harris hier wel zo trots op is
Harris
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door Harris »

Beetle schreef:Ook jullie kotsen jullie team uit als er met de pet naar gegooid wordt.
Uiteraard.

Maar er is volgens mij ook een behoorlijk verschil tussen degradatievoetbal met het mes op de keel (zoals vorig seizoen de briljante start van FCG) waar de toekomst van de club een grote rol speelt, of jullie slechte reeks en desondanks een 7e plaats. Als je dan dergelijk gedrag vertoont, kom je op mij verwend over, maar dat had ik dus al opgemerkt.

Je merkt zelf al op: Zwolle hoor je met een pak slaag weg te sturen. Ja, kut voor jullie (nou ja, kut...) dat het niet gebeurt, maar misschien ligt dat ook aan je eigen (hoge) verwachtingen dat er nu zo overdreven teleurgesteld wordt.
Beetle schreef:Ik ben dan ook bang (nou ja... bang) dat de prestaties van Groningen een incident is. Dat er binnenkort weer wedstrijden zullen komen dat het 0-4 wordt in het Oosterpark.

Ik denk eerder dat je bang bent dat het goed gaat met FCG. En wie zal het zeggen, Beetle? Misschien zet FCG idd de weg naar boven wel in, en stort jullie bolwerkje langzaam in elkaar. We zien het wel. Maar klootvoetbal hebben we nu wel genoeg gehad, dus de weg omhoog zou zeker een welkome aanvulling zijn.

0-4 in het Oosterpark, dat is berelang geleden. Ik was tot ergens in '96 gekomen met terugzoeken, en toen ben ik er maar mee gestopt. Slecht voorbeeld dus. Ik kwam in die periode overigens wel de 'beruchte' FC Groningen - SC Heerenveen 1-5 tegen. En dan weet je zelf vast ook vrij goed hoe lang dat geleden is.
Beetle schreef:En als dat te lang aanhoudt, wordt er weer om de kop van Jans gevraagd.
Trainers komen en gaan, behalve bij jullie. Dus ik kan me voorstellen dat het raar op je over komt. Maar een trainer blijft verantwoordelijk, en bij slechte prestaties rolt er idd een kop, zoals vrijwel overal in de maatschappij.
2003 schreef:Dus Grunningers passen best bij Heerenveen, weet niet of "onze internet"Harris hier wel zo trots op is
Als je zelf geen spelers met kloten hebt, moet je blijkbaar toch wat importeren. Maar Drent (zonder H dus!) naar SCH kun je vergeten. Je kunt natuurlijk nooit iets helemaal uitsluiten, maar laat ik het zo zeggen: SCH is nou niet bepaald de favoriete club van Drent. En bovendien: een volkstype (of volks type, net wat je wilt) als Drent zou zich vanaf dag 1 ongelukkig voelen bij jullie.

Trouwens Beetle: iemand als Drent kan het zich wel veroorloven om zich af en toe niet aan de discipline te houden! Dat is een nadenkertje. Een getergde Drent is bovendien alleen maar nóg gevaarlijker...

Ow ja, Huizingh: 12 seizoenen FCG, 2 seizoenen SCH :mrgreen:

De sportieve en financiele verbetering aan het einde van z'n carriere was hem gegund. En typerend genoeg speelde hij z'n afscheidswedstrijd in een shirt van FCG. En raad eens wie dát shirt heeft? 8)
Klaassie
Nieuw talent

Bericht door Klaassie »

En @ Klaassie, ik meen me te herinneren dat Groningen-supporters vorig seizoen banden van spelersauto's hebben lekgestoken. Doe mij dan maar een lekker fluitconcert!!
Dat is gedaan door vandalen, niet door supporters van de club. Misschien verschuilden ze zich achter FC Groningen, maar dit was onterecht en ik noem dit geen supporters. Trouwens net zo min mensen die 90 minuten lang hun bek niet opentrekken en nog eens eerder weg gaan ook bij een wedstrijd, omdat ze niet in de file willen staan. Dat zijn toeschouwers.
michel
Wereldspeler

Bericht door michel »

Klaassie schreef: Dat is gedaan door vandalen, niet door supporters van de club. Misschien verschuilden ze zich achter FC Groningen, maar dit was onterecht en ik noem dit geen supporters. Trouwens net zo min mensen die 90 minuten lang hun bek niet opentrekken en nog eens eerder weg gaan ook bij een wedstrijd, omdat ze niet in de file willen staan. Dat zijn toeschouwers.
:grmbl:
He Lorre hou 's op
Heerenveen: superbia ex septentrio
remko
Nieuw talent

Bericht door remko »

Verder wil ik het er niet meer over hebben en hopen dat we tegen Ajax een stunt kunnen zorgen.
Hebben we niet eerst nog RBC?
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Snel vergeten ;) Volgende wedstrijd :D
SCH Supporter
Invaller
Contacteer:

Bericht door SCH Supporter »

remko schreef: Hebben we niet eerst nog RBC?
Nee en Jaap F.ik vind trouwens dat Mika niet alleen zaterdag slecht speelde zo'n type moet er juist in zulke wedstrijden staan net zoals Knopper en Sibon
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
aardbeitje
Nieuw talent

Bericht door aardbeitje »

ben het met sch eens. Ik ben echt een liefhebster van mika. maar ik vindt inderdaad dat ie de laatste wedstrijden niet speelt zoals ie de eerste wedstrijden wel speelde. Anders is ie altijd zo balvast en vel nu is dat gewoon wat minder. Misschien is het vermoeidheid. iedereen zegt wel dat sommige spelers (bijv. haarala) jong zijn maar mika is ook nog maar 21 (bijna 22) en die hoeft niet veel meer te leren? snap er soms helemaal niks meer van. :roll:
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

michel schreef:He Lorre hou 's op

:blbl: Voor mensen die oostindisch doof zijn moet je dingen herhalen,kwartel :!: :!:
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
HaEmTeDe
Invaller

Bericht door HaEmTeDe »

Shit zeg...

Hoe groot kan de wanhoop zijn.......
Gaan we nu al roepen om Drent???
Dat kun je toch niet menen.
Ik geef toe dat het voetbal dit seizoen bij regelmatig waardeloos is.
Maar kom op zeg........... Drent ????
We moeten hier niet elke herfstdepressie weg gaan schrijven in dit forum.
Dus wel serieuze reacties graag.
fuss
Bankzitter

Bericht door fuss »

HaEmTeDe schreef:Shit zeg...

Hoe groot kan de wanhoop zijn.......
Gaan we nu al roepen om Drent???
Dat kun je toch niet menen.
Ik geef toe dat het voetbal dit seizoen bij regelmatig waardeloos is.
Maar kom op zeg........... Drent ????
We moeten hier niet elke herfstdepressie weg gaan schrijven in dit forum.
Dus wel serieuze reacties graag.
mooi gedichtje
Romy
Nieuw talent

Bericht door Romy »

aardbeitje schreef: Ik ben echt een liefhebster van mika
Wij begrijpen elkaar :wink:
aardbeitje
Nieuw talent

Bericht door aardbeitje »

ff vraagje is romy een dame?
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Harris schreef:Ow ja, Huizingh: 12 seizoenen FCG, 2 seizoenen SCH :mrgreen:
En Champions league. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Beetle op 10-11-2003 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Sem
Jeugdspeler

Bericht door Sem »

De huidige resultaten van Heerenveen zijn een gevolg van de keuzes van Foppe....volgens mij is het dan duidelijk wie nu de consequenties dient te trekken van dit wanstaltige voetbal. Zelfs een Oost-Europees team zou zich voor dit soort voetbal diep schamen.

Geen passie, geen creativiteit, geen kerels die opstaan .... uitsluitend een zuur kijkende trainer .... een evenbeeld van de trainer vanj Dynamo Moskou ....
Een blik over de grens
fuss
Bankzitter

Bericht door fuss »

of ze nou verliezen of winnen maakt me (in beginsel) niet eens zo veel uit. Als er maar strijd geleverd wordt. Dat is wat ik mis de laatste tijd. Vechten voor die bal en door beuken tot de laatste minuut.
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

Joh, the rock, als je eens wist hoelang ik al sta te bleren van, FOPPE ROT OP!
Ook tegen die roemenen heb ik niet mee gedaan. Ook tegen AZ heb ik het geroepen.
Laat me 'e'en ding duidelijk maken, Foppe verdient een standbeeld, een eigen tribune, een erelid-titel, maar hij had even een paar jaar eerder op moeten houden. De laatste jaren krijgen we niet het mooiste voetbal te zien en zien we de mooiste spelers vertrekken omdat Foppe er niet mee overweg kan. Of ze zijn niet te houden, dat kan ook. Maar dan nog, met het matriaal wat heerenveen ook dit jaar weer heeft, moet gewoon aantrekkelijk en gewoon efficient voetbal kunnen spelen.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Plaats reactie