Tarik Elyounoussi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

SCH_'05
Invaller

Re: Tarik Elyounoussi

Bericht door SCH_'05 »

Tarik Elyounoussi ondertekend vrijdagmiddag een contract bij Frederikstad. Dat melden verschillende Noorse media. De aanvaller, die in 2007 nog de overstap maakte van Frederikstad naar SC Heerenveen, wordt om 12:00 uur gepresenteerd bij de Noorse club.

De flankspeler, die werd gekocht voor circa 3,5 miljoen euro, kon bij Heerenveen niet rekenen op een basisplaats. Bovendien drukte het salaris van Elyounoussi zwaar op de begroting.

De Noor had bij Heerenven nog een contract voor 2,5 jaar. Hij speelde in totaal 31 competitieduels voor de Friese club.
Bron: Feanonline.nl

Het lijkt dan zover te zijn! Ben benieuwd of het inderdaad klopt, en wat de transfersom is die we mogen ontvangen.
du longhi
Selectiespeler

Bericht door du longhi »

So, that's one, five to go!
Wiggs
Wereldspeler

Bericht door Wiggs »

De off.site meld het ook nu
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Poeh, wat zullen ze daar blij zijn. Paar jaar geleden verkocht voor 4 miljoen en nu voor paar ton (waarschijnlijk) teruggehaald.

Zou zijn alsof wij Sulejmani nu voor 1 miljoen terug kunnen halen, of Alves...
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Staat inmiddels ook op de website van Fredrikstad FK.

Jammer dat het zo is gelopen, maar het is niet anders. Goed dat je van hem af bent nu. Ik hoop voor Tarik dat hij in Noorwegen weer zijn oude niveau kan halen.
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Tarik Elyounoussi vertrekt per direct bij sc Heerenveen en keert terug naar Fredrikstad FK. De 22-jarige aanvaller tekent een driejarig contract in Noorwegen. De Noor kwam in de zomer van 2008 over van Fredrikstad naar Friesland.

Elyounoussi speelde sindsdien 61 officiële wedstrijden voor de eerste selectie en de beloften van sc Heerenveen. Daarin scoorde hij veertien maal. Afgelopen seizoen werd de aanvaller verhuurd aan het Noorse Lillestrøm SK. Dit seizoen speelde Elyounoussi voornamelijk bij de beloften van sc Heerenveen, en kwam tweemaal voor de Friese hoofdmacht uit.

Daarnaast neemt sc Heerenveen ook afscheid van Björn Jonsson. Met de 20-jarige IJslander is, met wederzijds goedvinden, tot directe contractontbinding besloten. Jonsson keert terug naar IJsland.

Contractspeler Radovan Mitrovic zal de rest van het seizoen voor FC Emmen uitkomen.
Artikel op de officiële site vermeldt, zoals verwacht niets over een transfersom, die zal rond de 2 ton liggen.
SCH_'05
Invaller

Bericht door SCH_'05 »

Op basis waarvan ben jij tot dit bedrag gekomen?
Muck
Basisspeler

Bericht door Muck »

Ook de Noorse sportkranten (I love Google Translate!) maken geen melding van een bedrag. Ook FFK weigert uitspraken te doen over transfersom. Wel dat ze al sinds november bezig zijn om hem terug naar Frederikstad te halen m.b.v. een investeerder/investeringsgroep.
Flying Frisian
Superster

Pure speculatie van mijn kant, Noorse clubs hebben nauwelijks iets te besteden en Tarik moest de club verlaten, Heerenveen zit niet in een positie hoog in de boom te gaan zitten.
SCH_'05
Invaller

Bericht door SCH_'05 »

Dan is de vraag; heeft Frederikstad een investeerdersgroep nodig om een bedrag van 2 ton op tafel te krijgen? Het lijkt mij dat zelfs een dergelijke club zo'n bedrag op eigen houtje bij elkaar zou moeten krijgen, en dat daar niet zo'n groep voor nodig is. Maar dat is natuurlijk een soort van 'wishful thinking' van mijn kant, aangezien ik gewoon hoop dat Heerenveen er nog een mooie transfersom voor heeft gekregen. Waarschijnlijk zullen we het nooit zeker weten.
Flying Frisian
Superster

Een investeringsgroep zou betekenen dat Frederikstad nog redelijk in de buidel heeft moeten tasten, wat niet verkeerd zou zijn voor sc Heerenveen.
Muck
Basisspeler

Bericht door Muck »

Bron met meeste informatie: http://www.dagbladet.no/2011/01/07/spor ... /14981855/

via Google Translate, vet gedrukte is wel interessant.
Vandaag ondertekende Tarik Elyounoussi (22) een drie-jarig contract met de voormalige club Fredrikstad FK. Na een half jaar professionele verblijf in Nederland over.

- Het is geweldig om weer terug te zijn. Het is heel snel gegaan. Er is slechts een en een half jaar sinds de laatste ", zei Tarik, die verkocht werd in de late zomer van 2008.

Maar in Heerenveen, is er weinig speeltijd. In het afgelopen voorjaar, werd hij gedetacheerd naar de beek. Nu FFK terug in Tippeligaen. De Tarik is ook - en nu op permanente basis.

- Ik wilde heel graag voetballen. Ik heb het zo veel in Heerenveen gedaan. Ik had een moeilijke start daar beneden, en hebben vier coaches in achttien maanden. Vijf met Henning Berg (onder LSK-lening).

- Zou de FFK
Nu is hij terug met Tom Freddy Aune, die op de persconferentie van vandaag kreeg veel krediet voor Tarik koos Fredrikstad. Want zij zijn niet alleen door de Noorse elite clubs te hebben wilde een 22-jarige op het team.

- Het was Fredrikstad ik dat wilde. Ik ben opgegroeid in de stad Trosvik, en heeft gespeeld op bylaget en junior team hier. Het is een genoegen dat in Fredrikstad Noorse Tippeligaen opnieuw. Ik kwam echt met hen vorig jaar en werd hier en zag een aantal gevechten.

Fredrikstad begon het huis van zijn oude Star aanslagen direct na promotie werd vastgezet in november te brengen.

- We zijn intern werken, en het is niet bewaarheid tot half tien in de dagen voordat het uitlekte niets, "zei Joacim Jonsson, atletische beheerder en waarnemend algemeen directeur van de club.

Slechtst betaalde
Zoals later bleek dat het mogelijk was om naar huis te brengen Elyounoussi, was er geen geld meer in het slunkne FFK-checkout.

Zo had de club zich te wenden tot de belegger groep ergste, die hen gered van een faillissement in 2009 en heeft zwaar geïnvesteerd in de club in de afgelopen jaren. En ze dachten dat de kans was zo spannend dat ze opgeklapt het bedrag dat nodig was om naar huis te Tarik te brengen.

- We hebben een sterk verlangen naar een spits die kan een profiel worden. En het is grappig om te zien dat we kunnen helpen om te vechten met de grootste clubs, want er zijn velen die zijn op zoek naar hem, 'zei Jonsson.

Hij zegt dat de club nog steeds op zoek is naar een centrale middenvelder en een linker straight edge-speler.

Vraagt om geduld
Als het gaat om Tarik, de club vraagt dat de fans en de media zijn geduld met hem.

- We krijgen een goede voetballer en een profiel. Ik weet dat er een gelukkige groep van spelers die genieten met Tarik terug. Hij krijgt genoeg tijd om de trein naar de start van het seizoen. We verwachten niet dat hij de totale domineren vanaf de eerste trainingen, "coach Tom Freddy Aune.

- Ik dacht dat ik een opleiding begon opnieuw, en zei tegen Tom van Freddy dat ik zal beginnen met de opleiding omstandigheden ", zei Tarik.

Tarik Elyounoussi is waarschijnlijk op zijn plaats tijdens hun eerste FFK-training al op 14 vandaag.
Muck
Basisspeler

Bericht door Muck »

Ik heb even gemaild met de noorse sportjournalist, binnen een kwartier al reactie.

Gevraagd in welke order van grootte we hier in Heerenveen moeten denken. Meer of minder dan bijv. 1 Miljoen euro?
"Your guess of somewhere around 1 Million Euro sounds possible"
Maar geeft ook aan: "But there is no confirmation of the fee as far as I know"

Verder wat algemene dingen, dat Heerenveen nu vast blij zijn met zijn vertrek en dus geen loon meer hoeven te betalen.
Daarnaast geeft hij aan dat Tarik fantastisch was in zijn laatste jaar voordat hij naar Heerenveen vertrok. Dat hij vele malen beter was dan andere noorse spelers, die nu wel succes hebben in het buitenland.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Als ze hem voor een miljoen hebben verkocht is dat een prima deal geweest, ondanks het mega verlies op deze jongen, Tarik het beste jongen!
Spijt heb je morgen maar!
Jordi-Hearrenfean
Invaller

Bericht door Jordi-Hearrenfean »

Die journalist heeft ook gewoon geen idee dus.

Maar met alles boven de 5 ton zou ik tevreden zijn.
17 mei 2009!
winterzzz85
Selectiespeler

Bericht door winterzzz85 »

Het zou maar zo kunnen aangezien Frederikstad zo ongeveer de enige club was die eventueel nog een waarde in Elyounoussi zag.
Muck
Basisspeler

Bericht door Muck »

winterzzz85 schreef:Het zou maar zo kunnen aangezien Frederikstad zo ongeveer de enige club was die eventueel nog een waarde in Elyounoussi zag.
Uit het verhaal hierboven geeft Elyounoussi aan dat hij alleen terug wilde naar Frederikstad.

Het blijft gissen naar de transfersom, maar als die journalist slaat niet zwaar verbaasd achterover van de vraag van 1Mio.
Vergeet niet, dat Tarik een grote naam heeft in Noorwegen. Deze transfer is groot nieuws in Noorwegen.

Misschien hoor ik het nog van hem.
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Heerenveen rules schreef:Het pré Yme en Henk tijdperk is aangebroken en het puinruimen kan worden ingezet.
Je bedoelt het Post Yme en Henk tijdperk, neem ik aan? Het Pré tijdperk was onder Riemer. :mrgreen:

Maargoed, het beste voor beide kanten. Elyounoussi gaat minuten maken en zich weer laten zien, wij hebben een hele dikke salarispost minder. Jammer van het geld, maar de verliezen moeten we nu eenmaal ook eens nemen. Komt wel voor in de plaats dat er meteen een flinke salarislast verdwijnt voor de tweede seizoenshelft, vooral ook als Papa en El-Ak vertrekken, dan bespaar je op alle 3 ruim 7 ton voor dit seizoen aan salariskosten (uitgaande van 5 ton per seizoen per speler).
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

EN vervolgens komen we hem over een jaartje of 2-3 weer tegen in de Bundesliga gok ik zo...
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Ironis schreef:[Je bedoelt het Post Yme en Henk tijdperk, neem ik aan? Het Pré tijdperk was onder Riemer. :mrgreen:
Scherp Ironis..... :wink:

Mooi dat Tarik weg is, iedere euro is meegenomen voor deze voetballer. Wat een miskoop. De grootste ooit. Hoe hebben ze in hemelsnaam zoveel geld voor zo'n beperkte speler kunnen betalen.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Jurjenv schreef:EN vervolgens komen we hem over een jaartje of 2-3 weer tegen in de Bundesliga gok ik zo...
Dan moet er nog heel wat gebeuren in die tussentijd.. Het is ook nog maar de vraag of hij zijn vorm van voor Heerenveen terug kan vinden bij Frederikstad. Dat onbekommerde is volledig uit zijn spel verdwenen, dat vind je niet zomaar even terug. Dat heeft ook met leeftijd en verantwoordelijkheidsgevoel te maken.
Heerenveen rules
Forumicoon

]
Jurjenv schreef:EN vervolgens komen we hem over een jaartje of 2-3 weer tegen in de Bundesliga gok ik zo...
In de tweede of derde Bundesliga? Want fysiek komt hij wel heel erg veel tekort.
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Ironis schreef: Je bedoelt het Post Yme en Henk tijdperk, neem ik aan? Het Pré tijdperk was onder Riemer. :mrgreen:

Maargoed, het beste voor beide kanten. Elyounoussi gaat minuten maken en zich weer laten zien, wij hebben een hele dikke salarispost minder. Jammer van het geld, maar de verliezen moeten we nu eenmaal ook eens nemen. Komt wel voor in de plaats dat er meteen een flinke salarislast verdwijnt voor de tweede seizoenshelft, vooral ook als Papa en El-Ak vertrekken, dan bespaar je op alle 3 ruim 7 ton voor dit seizoen aan salariskosten (uitgaande van 5 ton per seizoen per speler).
El Ak 6 ton
Elyou 7,5 ton
Papa onbekend
100% achter Marco van Basten!
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Tarik speelde vanavond tegen Molde, hij scoorde net als Thomas Holm de andere oud Heerenveen speler.
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Ongelofelijk hoe dit eeuwige talent nu weer aan het spelen is bij zijn club. Jammer dat het er nooit uit is gekomen bij Heerenveen.

Deze goal laat ook weer zien dat hij wel rustig voor de goal kan zijn (hier wordt wel heel slecht verdedigd overigens).
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Eeuwig zonde dat het er hier nooit uit is gekomen. Je kon wel aan alles zien dat hij ontzettend veel in zich heeft, maar hier heeft hij het amper kunnen laten zien. Hoop voor hem dat er ooit toch nog een mooi buitenlands avontuur voor hem in zit.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
NOXX
Bankzitter

Bericht door NOXX »

Tarik Elyounoussi slaagde niet bij sc Heerenveen, maar heeft bij Fredrikstad FK zijn vorm weer hervonden. De Noorse spits sloot het voorbije seizoen af met elf treffers en dat wekte de belangstelling van onder meer de Zweedse topclub Helsingborgs IF. “Ik heb ambities, ben 24 jaar oud en heb niet langer de tijd”, zegt de achtvoudig international. Fredrikstad wil hem echter niet voor minder dan tien miljoen euro laten gaan. (Aftonbladet)
In de wandelgangen bij Voetbalzone.

10 mln?!?! Hahaha :lol:
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Dat zijn Kronen, delen door ongeveer 8, meen ik.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Speelde tegen Engeland best een goede wedstrijd. Achteraf misschien wel iets te snel laten gaan, prima speler.
Heerenveen rules
Forumicoon

Lipton schreef:Achteraf misschien wel iets te snel laten gaan, prima speler.
Hij had de onderbroek al vol voordat hij de spelerstunnel uitliep. De grootste miskoop aller tijden haast wel gezien zijn transferbedrag!
Plaats reactie