Tarik Elyounoussi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Calimero
Forumicoon

Re: Tarik Elyounoussi

Bericht door Calimero »

Criz schreef:Wat een lachwekkend bericht zeg, betrouwbare site ook :lol:

Het enige wat ik nog mis in het artikel:
23 maar? Denken ze nou echt dat ze ons grote talent voor dat kleine bedrag kunnen overnemen? ;)
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Haha, het Friesch Dagblad neemt het bericht zelfs over.. :lol:
Volgens de doorgaans goed ingelichte Engelse voetbalwebsite FansFC.com zou Heerenveen-aanvaller Tarik Elyounoussi in de belangstelling staan van Manchester United.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

De media wordt steeds lachwekkender....... Niet meer serieus te nemen. De broer van Tarik heeft dit vast getwitterd en alle media neemt het over.
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

Ik geloof maar 10% van dit bericht...maar het maakt me al zo blij dat ik als een gereformeerde ouderling de hele ochtend rondjes dans in de kamer! En daarbij hopend dat de voetbal wereld nog gekker wordt...dan haalt AC milan straks Elm nog op! :lol:
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen:
Wéér uit!!!!
dechiever
Nieuw talent

Bericht door dechiever »

Ja hoor het is echt waar Ellyounoussie gaat naar Manchester United !!

Alleen het betreft hier het dameselftal van MU
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Jongens zullen we even stoppen met de smileyposts, straks kijkt Solksjaer nog even voor de zekerheid op het forum!

Elyounoussi naar Manu? :cry:
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Eric schreef:Jongens zullen we even stoppen met de smileyposts, straks kijkt Solksjaer nog even voor de zekerheid op het forum!
Goed plan. Dat is de enige manier om nog wat winst te maken op een speler die niet kan voetballen :mrgreen:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ron Jans weet zijn falen tegen De Graafschap aan te grote druk die hij zichzelf oplegt. Na 8 maanden weer een kans in de basis en daardoor te veel druk op de ketel. Zoals eerder gezegd, deze jongen moet een van de beteren van zijn team zijn, zeker zijn van een basisplaats en dus op een lager niveau gaan voetballen.
Crash
Superster

Bericht door Crash »

In Boppeslach Kafee werd gisteravond inderdaad duidelijk dat Jans vermoedt dat Tarik zichzelf teveel druk op legt, met als gevolg dat zijn kwaliteiten niet naar boven komen. Zijn goede gevoel uit zijn Lillestöm periode blijkt alweer teniet te zijn gedaan, nu hij op de trainingen bij Heerenveen weer op een hoger niveau moet acteren. Zolang Tarik niet tot de beteren in de selectie behoort lijkt hij niet lekker in zijn vel te zitten.

Aangezien er miljoenen in hem zijn geinvesteerd lijkt me het niet zinvol deze jongen volledig af te schrijven, maar zonder een goede psycholoog komt deze jongen er ook niet meer bovenop, vrees ik. Als enkele sessies met een psycholoog geen verbeteringen oplevert lijkt het mij dat deze speler niet geschikt is om op Heerenveen-niveau te spelen vanwege dit mentale probleem.

Dat hij kan goed voetballen is me slechts een paar keer opgevallen. Met als hoogtepunt zijn debuut voor Heerenveen in de tweede helft tegen Xanthi, een oefenwedstrijd van ruim twee jaar terug. Dat zegt genoeg, denk ik.
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Goh, die conclusie had ik al lang getrokken. Typisch gevalletje plankenkoorts, faalangst. Daar zal een hele goede mental coach voor nodig zijn. Het zou mooi zijn als Man United de fout wil maken door hem aan te trekken.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Hoeft nog niet helemaal fout te gaan natuurlijk. Vroeger was Santi Kolk ook zo'n speler. Speelde goed bij Den Haag en bij ons kwam het er niet uit. Later heeft hij toch aardig gedaan bij Vitesse.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Santi Kolk is niet voor 3 of 4 miljoen gehaald ...

Ik vind dat Tarik zat kansen heeft gehad. Hij verdient mega vee geld, sorry maar wat mij betreft gevalletje geprobeerd, veel geld verloren maar afschrijven en doorgaan! Dank je wel, Sollied.
100% achter Marco van Basten!
Heerenveen rules
Forumicoon

Deze laatste uitspraak slaat helemaal nergens op. Sollied had niks te maken met het aantrekken van Tarik.....
hilbi
Invaller

Bericht door hilbi »

Wat ik begrepen is dat Tarik door riemer is gescout, dit als potentiele opvolger van Alves.
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Heerenveen rules schreef:Deze laatste uitspraak slaat helemaal nergens op. Sollied had niks te maken met het aantrekken van Tarik.....
Ok, ik meende van wel. Ook omdat het een Noor is.
100% achter Marco van Basten!
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

ALS 26.000 schreef:Goh, die conclusie had ik al lang getrokken. Typisch gevalletje plankenkoorts, faalangst. Daar zal een hele goede mental coach voor nodig zijn. Het zou mooi zijn als Man United de fout wil maken door hem aan te trekken.
Het kan best zijn dat hij het ergens anders veel beter gaat doen.
Daarbij denk ik niet meteen aan MU natuurlijk.
Hij weet natuurlijk als geen ander hoe kritisch men hier tegenover zijn verrichtingen staat ( vooral ook gezien het prijskaartje dat om zijn nek hangt ) en dat is zichtbaar van grote invloed op zijn spel. Elke miskleun zal hem onzekerder maken. Bij een andere club zal dat in elk geval in de beginfase ( veel ) minder het geval zijn, hij zal daar in principe echt een nieuwe kans krijgen.
Hier ligt/lag er al van te voren te veel druk op.
Niet iedereen is tegen zo'n situatie opgewassen.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Heerenveen heeft een tekort aan vleugelspelers. Beerens en Assaidi zijn niet fit. Wie staan er dus op de flanken tegen Roda? Juist, Narsingh en Elm. Elyounoussi bakt er helemaal niets van dit seizoen. Ik hoop dat Lillestrom nog een paar centjes voor hem over heeft deze winter. Het is volstrekt zinloos om Elyounoussi door te laten modderen.
Frankie
Jeugdspeler

Tarik Elyounoussi

Bericht door Frankie »

Tarik Elyounoussi,

Tarik Elyounoussi verkast in 2008 als de duurste aankoop ooit naar sc-Heerenveen.
Iedereen had hoge verwachtingen, hij zouw een groots talent moeten zijn.
Maar dat is ook logisch als je 2x de prijs van talent van het jaar wint.
Vreemd genoeg heeft het die grootse varwachtingen nog steeds niet waargemaakt.

Hij speelt goed bij de beloften.
Dat zag ook trainer Ron Jans, daarom start Elyounoussi in de basis tegen de Graafschap.
Maar hij maakte het weer niet waar.

Waarom heeft hij het bij Heerenveen nog steeds niet gemaakt?

Faalangst?
Laatst gewijzigd door Frankie op 13-10-2010 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Het komt goed.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Hij schrikt van het feit dat Bas Dost zo groot is denk ik ;)
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Als je zag hoe leuk hij speelde bij de beloften afgelopen maandag, dan zit het wat betreft de hoofdmacht toch vooral tussen de oren.
Kennelijk een grote faalangst waarbij hij ineens weinig tot niets meer kan en voortdurend foute keuzes maakt.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bij de beloften is de tegenstand ook nogal wat minder. Net als in Noorwegen. Je kunt gewoon de conclusie trekken dat hij niet mee kan komen in het eerste. Een niveau daaronder wel. Een gebrek aan kwaliteit dus....
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

Dat je bij de Beloften wel je actie durft te maken en bij het Eerste niet lijkt me toch voornamelijk een mentale kwestie. Wanneer die actie bij het Eerste elftal consequent mislukt omdat je tegenstander 'slimmer' is en/of je de actie toch niet voldoende beheerst, dan kun je het op (voetballende) kwaliteit gooien. Tarik zet die actie bij het Eerste echter niet eens in, dan moet er wel wat anders mee spelen.

Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat hij (sub)top Eredivisie-waardig is, dat we de 'echte' Tarik nog niet hebben mogen bewonderen lijkt me wel duidelijk. Het is nu aan de TS en hemzelf om er uit te halen wat er in zit. En dan kunnen we daarna beoordelen of hij (alsnog) Eerste-waardig blijkt.
In case of doubt, make it sound convincing
Heerenveen rules
Forumicoon

Ik begrijp niet dat mensen het bij Tarik nog steeds op het mentale gooien. Het gaat om de weerstand. Op het moment dat de weerstand groeit, komt hij niet meer aan de bak. In Noorwegen en bij de beloften lukt het hem wel omdat daar de weerstand minimaler is. In de eredivisie kan hij geen potten breken omdat hij het niveau niet heeft. Bij de vierde trainer komt hij nu al niet aan de bak.......
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen rules schreef:Ik begrijp niet dat mensen het bij Tarik nog steeds op het mentale gooien.
Dat begrijp ik wel, want ik denk dat een deel van het probleem wel degelijk op mentaal terrein gezocht dient te worden. Jans heeft dat laatst ook gezegd. Die jongen legt een hoop druk op zichzelf en bezwijkt daaronder. Hij bewijst tijdens trainingen en duels van de beloftes wel degelijk te kunnen voetballen. Zodra hij een stap hogerop gaat, zie je hem opeens de meest vreemde dingen doen. Het niet kunnen geven van passes over korte afstand, het niet kunnen aannemen van een simpele bal, etc.

Wat heeft dat te maken met weerstand? Al zet je een speler in een CL-finale neer, dan nog kan je toch wel een hele simpele bal aannemen of een bal over enkele meters passen naar een ploeggenoot? Dat moet je op ieder niveau kunnen. Daar gaat bij hem echter al veel fout en dat zit toch echt tussen de oren. Hij wil heel graag maar is tegelijkertijd bang om dingen fout te doen, dus doet hij dingen fout.

Bij Elyounoussi zit er echt e.e.a. goed mis tussen de oren. Dat wil niet zeggen dat hij puur en alleen op mentaal aspect tekort schiet. Dat is dan weer te makkelijk.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Superfries88' schreef: Dat begrijp ik wel, want ik denk dat een deel van het probleem wel degelijk op mentaal terrein gezocht dient te worden. Jans heeft dat laatst ook gezegd. Die jongen legt een hoop druk op zichzelf en bezwijkt daaronder. Hij bewijst tijdens trainingen en duels van de beloftes wel degelijk te kunnen voetballen. Zodra hij een stap hogerop gaat, zie je hem opeens de meest vreemde dingen doen. Het niet kunnen geven van passes over korte afstand, het niet kunnen aannemen van een simpele bal.
Als dat zo is betekend dat dus dat die jongen niet geschikt is voor topsport op dit niveau. Geen energie meer in steken, dat ga je niet oplossen. Hopelijk is er in de winter een Noorse club die hem wil hebben. Tegen elk aannemelijk bod wat mij betreft.
Superfries88'
Forumicoon

Superfries1983 schreef:Als dat zo is betekend dat dus dat die jongen niet geschikt is voor topsport op dit niveau. Geen energie meer in steken, dat ga je niet oplossen.
Die conclusie deel ik dan weer wel. Je kunt wel blijven praten met zo'n jongen, maar het houdt ook een keer op natuurlijk. Uiteindelijk moet een speler het toch echt zelf doen door vertrouwen op te doen tijdens wedstrijden van het eerste elftal. Dit is alweer zijn derde seizoen en er lijkt geen progressie in te zitten.

Ik vind het jammer voor Elyounoussi, want ik geloof echt dat hij graag wil. Maar een mentaal probleem moet je uiteindelijk zelf oplossen en dat lijkt hem niet te lukken. Dan moet je dus afscheid nemen.
Frankie
Jeugdspeler

Bericht door Frankie »

Tot wanneer loopt het contract nog van Elyounoussi?
Het komt goed.
Superfries88'
Forumicoon

Frankie schreef:Tot wanneer loopt het contract nog van Elyounoussi?
T/m 2013. Duurt dus nog even...
Random
Nieuw talent

Bericht door Random »

Zou het geen idee zijn om hem opnieuw te verhuren? Maar dan deze keer aan een Nederlandse (en zonodig een Jupiler League) club. Dat is toch een beetje een 'obekende' omgeving, maar hij begint wel alsnog met een schone lei.
Plaats reactie