Dat is je goed recht hoor, maar dit is een discussieforum en iedereen mag kritisch/negatief zijn. Accepteer dat nou eens. Het is nergens voor nodig om telkens zo te reageren. Niet alleen begint het langzamerhand een beetje vervelend te worden (dat merk je aan de reacties), maar je mening is ook wel bekend. Bovendien lok je met deze manier van reageren juist dit soort reacties uit.ALS 26.000 schreef:Ik kijk liever naar de positieve dingen, dat leeft een stuk prettiger.
Je mag best positief zijn, maar de vraag is of het niet naïef is om zo positief te zijn na anderhalf jaar gekwakkel achterin. Want laten we eerlijk zijn: we hebben een Heerenveen-onwaardig aantal tegentreffers geïncasseerd en de vraag is of de progressie voldoende is om een stabiele verdediging neer te zetten in relatief korte tijd. Ik denk zelf van niet. Verder is de progressie nou ook weer niet gigantisch groot. Tegen Sparta was het dramatisch, tegen Groningen geef je twee goals cadeau, Trabzonspor kwam tweemaal alleen op Vandenbussche af en MVV kreeg diverse kansen (inclusief één treffer). Sorry hoor, maar voor een subtopper is dat gewoon niet best.
Zelf noem je regelmatig het argument ‘de verdediging is niet ingespeeld’. Om in Verbeek-taal te spreken: daar kan ik weinig mee. Dit seizoen hebben Breuer, Dingsdag en Bak Nielsen regelmatig achterin gestaan. Hebben deze spelers maanden nodig om aan elkaar te wennen? Natuurlijk niet. Als je maanden nodig hebt om van deze groep verdedigers één goed geheel te maken, dan is dat al een teken aan de wand. Dat heeft absoluut met kwaliteit te maken. Bovendien is er nog geen sprake van ‘één goed geheel’, zoals ik in voorgaande alinea heb aangegeven.
In alleen de competitie hebben we in anderhalf seizoen liefst 85 (!) doelpunten geïncasseerd. Laten we het bekertoernooi, de UEFA Cup en de oefenpotjes maar buiten beschouwing laten, want dat maakt het alleen maar treuriger.
Kortom: de cijfers zijn bijzonder treurig en of het binnen een half jaar stabiel is betwijfel ik ernstig. Waarom zou het opeens goed komen te staan als je anderhalf seizoen hebt staan kwakkelen? Als dit alles niets met kwaliteit te maken heeft, dan weet ik het ook niet meer. De speelstijl is het probleem niet, want je maakt mij niet wijs dat je iemand niet kan dekken omdat het team aanvallend is ingesteld. Ja, het probleem is bijzonder vaak dekking. Ook het wijzen op de verandering naar zonedekking doet daar niets aan af, want ook met mandekking was het al niet best.
Het is dus mooi dat je positief bent, maar het slaat nergens op om zó te reageren. De kritische/negatieve reacties zijn gewoon terecht. Je kan hoog en laag blijven springen, maar dat helpt je echt niet. Integendeel zelfs.