Transferbeleid

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Superfries88'
Forumicoon

Re: Transferbeleid

Bericht door Superfries88' »

ALS 26.000 schreef:Ik kijk liever naar de positieve dingen, dat leeft een stuk prettiger. :D
Dat is je goed recht hoor, maar dit is een discussieforum en iedereen mag kritisch/negatief zijn. Accepteer dat nou eens. Het is nergens voor nodig om telkens zo te reageren. Niet alleen begint het langzamerhand een beetje vervelend te worden (dat merk je aan de reacties), maar je mening is ook wel bekend. Bovendien lok je met deze manier van reageren juist dit soort reacties uit.

Je mag best positief zijn, maar de vraag is of het niet naïef is om zo positief te zijn na anderhalf jaar gekwakkel achterin. Want laten we eerlijk zijn: we hebben een Heerenveen-onwaardig aantal tegentreffers geïncasseerd en de vraag is of de progressie voldoende is om een stabiele verdediging neer te zetten in relatief korte tijd. Ik denk zelf van niet. Verder is de progressie nou ook weer niet gigantisch groot. Tegen Sparta was het dramatisch, tegen Groningen geef je twee goals cadeau, Trabzonspor kwam tweemaal alleen op Vandenbussche af en MVV kreeg diverse kansen (inclusief één treffer). Sorry hoor, maar voor een subtopper is dat gewoon niet best.

Zelf noem je regelmatig het argument ‘de verdediging is niet ingespeeld’. Om in Verbeek-taal te spreken: daar kan ik weinig mee. Dit seizoen hebben Breuer, Dingsdag en Bak Nielsen regelmatig achterin gestaan. Hebben deze spelers maanden nodig om aan elkaar te wennen? Natuurlijk niet. Als je maanden nodig hebt om van deze groep verdedigers één goed geheel te maken, dan is dat al een teken aan de wand. Dat heeft absoluut met kwaliteit te maken. Bovendien is er nog geen sprake van ‘één goed geheel’, zoals ik in voorgaande alinea heb aangegeven.

In alleen de competitie hebben we in anderhalf seizoen liefst 85 (!) doelpunten geïncasseerd. Laten we het bekertoernooi, de UEFA Cup en de oefenpotjes maar buiten beschouwing laten, want dat maakt het alleen maar treuriger.

Kortom: de cijfers zijn bijzonder treurig en of het binnen een half jaar stabiel is betwijfel ik ernstig. Waarom zou het opeens goed komen te staan als je anderhalf seizoen hebt staan kwakkelen? Als dit alles niets met kwaliteit te maken heeft, dan weet ik het ook niet meer. De speelstijl is het probleem niet, want je maakt mij niet wijs dat je iemand niet kan dekken omdat het team aanvallend is ingesteld. Ja, het probleem is bijzonder vaak dekking. Ook het wijzen op de verandering naar zonedekking doet daar niets aan af, want ook met mandekking was het al niet best.

Het is dus mooi dat je positief bent, maar het slaat nergens op om zó te reageren. De kritische/negatieve reacties zijn gewoon terecht. Je kan hoog en laag blijven springen, maar dat helpt je echt niet. Integendeel zelfs.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef: Wie de schoen past..... Ik kijk liever naar de positieve dingen, dat leeft een stuk prettiger. :D
Om nog even wat aan het goede verhaal van Superfries toe te voegen: dat jij jezelf soms zo voor de gek houdt met je Ratelband gepraat is tot daar aan toe, maar noem anderen daarom geen negatieveling. Jij slaat de plank ook regelmatig mis met je eeuwige optimisme (we zouden PSV wel even oprollen kan ik me herinneren, Waterman zou de toekomstige Oranje doelman worden enz.) en een wat kritischere kijk en wat meer realisme zou je sieren.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Natuurlijk verandert niet alles in een dag. Als er vooruitgang zichtbaar was dan had ik me ook geen zorgen gemaakt. Het probleem is juist dat er geen enkel houvast is voor een denderende tweede seizoenshelft. Progressie? Waar dan? Ik zie een team waar geen enkele lijn in zit. Ze kunnen net zo gemakkelijk met 5-0 winnen als met 0-5 verliezen.
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

Na 6 weken werken in het land van "maradonna" weer terug. Daar echte wedstrijden gezien bij Boca!! (heel mooi stadion ook trouwens) Gauw...achter de computer en de wedstrijden van Heerenveen bekijken. Immers we hadden gewonnen bij Willem II, de Graafschap, gelijk tegen PSV en gewonnen van de aartrivaal Groningen! Goed, de zeperd tegen Sparta...hoef ik dan niet te zien en dat scheelt tijd! Na het zien van de wedstrijd tegen Psv...was mijn enthousiasme alweer flink getemperd. (weer van die lullige tegendoelpunten) Na de graafschap (wel gewonnen maar, waar is de passie?!?!?) verlangde ik alweer terug naar BOCA juniors. De winst in groningen is dan godzijdank dan nog het aankijken waard!

Je verwacht dan dat heerenveen zich gaat storten op een ervaren verdediger, die ook leiding kan geven! Maar wat schept mijn verbazing?!? Jawel er komt een spits! Nu begrijp ik het bestuur al heel vaak niet. maar het kwartje begint nu te vallen!

Je krijgt niet te veel doelpunten tegen...maar te weinig voor! Dus als je 3 doelpunten tegen krijgt...moet je er 4 maken! En idd daar heb je een spits voor nodig! Heel goed gezien door het bestuur!!

PS: In mijn kerst pakket zaten nog rose brillen?? Iemand belanstelling?
sonnema
Selectiespeler

Bericht door sonnema »

een blinde kon zelfs nog zien dat we geen (goed) alternatief voor de centrale spitspositie hadden.
Vandaar de aankoop van ingelsten.
Dus ik hoop dat die roze brillen van jou op sterkte zijn, kun jezelf ook een houden 8)

Mijn mening over het transferbeleid? zie de post van Crash, sluit ik mij volledig bij aan.
AllardP
Wereldspeler

Bericht door AllardP »

De waarheid is natuurlijk dat niemand die in pacht heeft - al denken sommigen kennelijk van wel. De pessimisten hebben gelijk als ze erop wijzen dat onze verdediging al 1-1,5 jaar beneden peil is en dat er ook dit seizoen weinig progressie in zit. De optimisten hebben een punt dat na verloop van tijd het team beter ingespeeld zal raken, dat blessures een rol hebben gespeeld en dat de nieuwkomers nog even moeten wennen. Verschilletje van mening, niets om zo opgewonden over te raken. We zien vanzelf wie er gelijk had.

Zelf vind ik dat een ervaren verdediger niet had misstaan in de selectie, maar ik heb goede hoop dat in de tweede seizoenshelft het Solliedeffect voelbaar zal zijn. Tenslotte zaten in het verleden goede trainers als Adriaanse, Jans en Been na een slechte eerste seizoenshelft al op de schopstoel voordat het team ging presteren. Bovendien hebben we met Vonk aan persoonlijkheid gewonnen. Verder is onze verdediging misschien wankel, maar we hebben straks een enorm luxeprobleem op het middenveld en in de aanval. Ik hou het op plaats 4, omdat Twente zal terugvallen (zeker als Wielaert vertrekt).
Johanson16
Invaller

Bericht door Johanson16 »

Iemand er wel eens aan gedacht wat voor uitwerking Hans Vonk op de verdediging kan hebben? Hij heeft een schat ervaring, en kan ook coachen. Dan zou de verdediging dus beter kunnen komen te staan. Daarnaast moet er ook meer als een collectief worden gespeeld, hetgeen al aan het veranderen is sinds Svec voor de verdediging staat. Niet alle blaam treft alleen de verdediging, verdedigen begint voorin.
Kibalko
Invaller

Bericht door Kibalko »

Johanson16 schreef:Iemand er wel eens aan gedacht wat voor uitwerking Hans Vonk op de verdediging kan hebben? Hij heeft een schat ervaring, en kan ook coachen. Dan zou de verdediging dus beter kunnen komen te staan. Daarnaast moet er ook meer als een collectief worden gespeeld, hetgeen al aan het veranderen is sinds Svec voor de verdediging staat. Niet alle blaam treft alleen de verdediging, verdedigen begint voorin.
Vonk start gewoon als reservekeeper. Sollied zal hem m.i. eerst eens een aantal keren aan het werk willen zien (terecht overigens). Kortom, Brian in de goal. En mocht Vonk wel in het doel belanden, zie ik niet in waarom de verdediging dan ineens begint te draaien als gevolg van zijn coaching. Verdedigers moeten in eerste instantie zelf het spelletje snappen, echter valt op dat punt nog de nodige progressie te boeken.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Johanson16 schreef:Iemand er wel eens aan gedacht wat voor uitwerking Hans Vonk op de verdediging kan hebben?
Dat zag je vanavond al ! Vonk coacht de spelers veel beter, daardoor neemt het vertrouwen toe. Ook zijn voortzettingen waren veel beter dan Brian. Zou mij erg verbazen (sterker uitgedrukt zou het stom vinden) als ervaren Hans niet wordt opgesteld in de cruciale duels met Feyenoord.

Is naar de tegenstander toe ook psychologisch beter, die weten namelijk dat Brian altijd foutjes maakt (met name veel onzekerheid bij hoge ballen die erg lang onderweg zijn).
mart761
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Nou zo goed is Vonk nu ook weer niet. Vond hem niet heel sterk keepen. En hij zorgde er bijna voor dat we op achterstand kwamen. Die bal had hij nooit los mogen laten. VDB heeft de eerste helft niks weg gegeven, en om nu alles op het praatwerk van vonk te gooien vind ik erg ver gaan. Zolang VDB zo blijft keepen dan denk ik dat Sollied gewoon voor VDB kiest.

Tuurlijk straalt Hans rust uit en ik vind het verstandig dat ze hem hebben gehaald. Maar denk niet dat hij de belangrijkste ontbrekende schakel is. Maar we zullen zien voor wie Sollied kiest.
FORZA SC HEERENVEEN
KingBee
Wereldspeler

Bericht door KingBee »

Directeur Yme Kuiper verwacht in de maand januari geen wijzigingen meer in de selectie van sc Heerenveen. Met de komst van Elm, Ingelsten en Vonk is de spelersgroep op peil. Kuiper denkt verder dat Pranjic in Friesland blijft. ,,Er is geen concrete belangstelling voor Danijel. Geen enkele club heeft zich voor hem gemeld.’’

Het is stil op de transfermarkt en dus hoeft ook sc Heerenveen zich niet te roeren. ,,Als er spelers vertrekken wordt je soms gedwongen te handelen, maar er gebeurt weinig,’’ aldus Kuiper. Ook het aanwezige talent in de opleiding maakt de noodzaak om de transfermarkt op te gaan kleiner. ,,We beschikken over een kwalitatief sterke A-jeugd. De verwachting is dat er aan het eind van het seizoen negen spelers doorstromen naar jong sc Heerenveen. Zo’n groot aantal is uniek voor de club.’’

Yme Kuiper verwacht veel van de talenten van sc Heerenveen. Volgens de directeur hoeft sc Heerenveen in de nabije toekomst minder vaak de spelersmarkt op om zich te versterken. ,,We verwachten de selectie structureel aan te kunnen vullen met spelers uit de opleiding. Als we investeren gaat het om gerichte versterkingen, om diepte-investeringen die het team beter maken.’’

Het trainingskamp in het Turkse Belek is wat Kuiper betreft geslaagd te noemen. De selectie heeft onder prima omstandigheden kunnen werken en er is, zo heeft Kuiper met eigen ogen kunnen constateren, goed getraind. ,,Er is hard gewerkt en wat me opviel is dat de onderlinge sfeer uitstekend is. Er staat een goede groep.’’

Yme Kuiper heeft ondanks de wisselvallige reeks voor de winterstop dan ook goede verwachtingen van de tweede seizoenshelft. ,,Wij hebben er vertrouwen in dat het goed komt. Vrijdag weten we al meer, want de wedstrijd tegen Feyenoord is meteen een belangrijke. Met het oog op de bekerwedstrijd hopen we een tik uit te delen, maar goed, zo zal men bij Feyenoord ook redeneren.’’.
Aldus de officiele site. Als er niemand gaat, komt er ook niemand!
Net fan dat benaude!
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Aldus de officiele site. Als er niemand gaat, komt er ook niemand!
We zullen zien hoe het gaat in de tweede seizoenshelft. Ik sluit niet geheel uit dat we 4de worden, ondanks de matige verdediging. Over het middenveld en in mindere mate aanval maak ik me namelijk geen enkele zorgen.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

in de LC
Heerenveen wil omhoog met eigen kweek

De tijd dat SC Heerenveen met scheepsladingen tegelijk buitenlandse spelers heeft gehaald, is voorbij. De clubleiding wil een andere koers varen. In het streven de beoogde stappen omhoog te maken, gaat de club zich voortaan meer richten op de doorstroming van de eigen A-jeugd. Er zullen alleen nog spelers worden aangetrokken die een directe versterking zijn.
Directeur Yme Kuiper zei dat gisteren op de slotdag van het trainingskamp van Heerenveen in het Turkse Belek. Volgens
Kuiper heeft de club op dit moment de beschikking over tenminste negen A-junioren (16- tot 19-jarigen) die op termijn de
stap naar de eerste selectie kunnen maken. Met dergelijke (Nederlandse) talenten in eigen gelederen, hoeft Heerenveen in de
toekomst niet meer zo snel spelers als Lazaro (Brazilië) op jonge leeftijd aan te trekken. Heerenveen speelt in op de
plannen van UEFA en FIFA om de uittocht van jonge spelers uit hun eigen land in de toekomst een halt toe te roepen. Als het
zo ver komt, moet de club niet voor verrassingen komen te staan, vindt Kuiper. In de nieuwe situatie zal Heerenveen ook
niet meer zo snel jonge spelers uit bijvoorbeeld Oostenrijk of IJsland ophalen. ,,Fansels sille we noch wol spilers
oanlûke as it echte fersterkings binne’’, aldus Kuiper. ,,De doelstelling om ús sportive grins op te sykjen en om te sjen
as we in stapke omheech meitsje kinne, bliuwt oerein stean. Mar der binne mear wegen dy’t nei Rome liede. We wolle nei in
sitewaasje ta dat we by de ferkeap fan in earste alvetalspiler net per definysje in nijenien hoege te keapjen. ’’
In de huidige A-jeugd zit potentie. Kuiper wijst met name op Jeffrey Gouweleeuw, Luciano Narsingh en Pawel Wojciechowski.
De drie A-junioren kunnen terugkijken op een goed trainingskamp en vielen zaterdag op in de met 4-1 gewonnen oefenwedstrijd tegen MVV. Ook junioren als Richard Stolte en Johnny de Vries hebben volgens Kuiper het talent om op
den duur door te breken. Zowel de directie als de technische staf hebben vertrouwen in de huidige selectie. Coach
Trond Sollied heeft zich er bij neergelegd dat de directie niet aan zijn wens zal voldoen om een topverdediger aan te trekken.
Heerenveen huldigt het principe dat het niet diep in de buidel wil tasten voor welke speler dan ook. Niet zozeer om
het transferbedrag, als wel om het vorstelijke salaris dat zo’n speler moet verdienen. Heerenveen zal in de transferperiode,
die tot en met 31 januari loopt, in principe geen spelers meer aantrekken. Voorts is er op dit moment geen serieuze
belangstelling voor eigen spelers. Kuiper: ,,Der hat net ien club by ús west om nei in spiler te freegjen. Der is sels net nei de fraachpriis fan ús spilers frege, ek net nei dy fan Danijel Pranjic. It is fansels noch net 31 jannewaris, mar ik ferwachtsje net folle feroarings mear.’’ Kuiper denkt dat dit een tendens is en dat veel clubs door de financiële crisis in de nabije
toekomst minder snel tot grote uitgaven zullen overgaan. Kuiper verwacht dat de selectie van Heerenveen ook in de zomerperiode minder mutaties zal ondergaan dan in voorgaande jaren.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Ik vind het een slechte zaak dat er -tegen de wens van Sollied in- geen topverdediger wordt gehaald. Nu heeft die Kuiper het over diepte-investeringen, nou ben benieuwd. Laat me graag verrassen door diepte-investeringen zoals Kopic, Popov, Tarik, Kalou, Beda, Fellinga. Pffff..

Lijkt wel of Kuiper van de één op de andere dag besloten heeft een geheel andere koers te gaan varen. Over consistent beleid gesproken.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Wat in hemelsnaam wil je dan? Tarik heeft een smak geld gekost, Kalou is een topvoetballer, Kopic is jeugdinternational en Beda doet het goed. Alleen Popov is een miskleun en Fellinga moeten we afwachten. Als dat geen diepte-investeringen zijn dan weet ik het ook niet meer. Dat het er nog niet zo uitkomt is een heel ander verhaal, daar moet je de scouts op aankijken.

Bovendien is die Kuiper zo dom nog niet: we hebben verdorie een karrenvracht aan talent, één van de beste beloftenteams van Nederland. Het lijkt net of zie je al dat talent niet voor vol aan. Als Beerens weggaat hebben we Ingelsten en Elyounoussi voor de basis en dan laat je Wojchiechowski doorstromen. Als Pranjic vertrekt heb je Elm al en laat je Narsingh doorstromen. Daar is toch helemaal niks mis mee? Het is steeds ingewikkelder om goede spelers voor een goede prijs te halen. Als je zelf goede voetballers hebt, geef ze dan ook een kans.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Gearard schreef:Ik vind het een slechte zaak dat er -tegen de wens van Sollied in- geen topverdediger wordt gehaald.
Ben het daar mee eens. Zou het beter vinden als hij wat eerlijker zou zijn. Iets van we hebben goed gezocht maar niet een speler kunnen vinden die ons beter zal maken. Dan heb je nog het idee dat ze er wat aan gedaan hebben.

Het wordt zo langzamerheid belachelijk dat (bijna) iedereen de verdeiging zwak vindt maar Yme vindt het wel best zo!
BSCH77
Bankzitter

Bericht door BSCH77 »

zweed1 schreef: Ben het daar mee eens. Zou het beter vinden als hij wat eerlijker zou zijn. Iets van we hebben goed gezocht maar niet een speler kunnen vinden die ons beter zal maken. Dan heb je nog het idee dat ze er wat aan gedaan hebben.

Het wordt zo langzamerheid belachelijk dat (bijna) iedereen de verdeiging zwak vindt maar Yme vindt het wel best zo!
Denk dat je in 2 zinnen precies aangeeft wat er gebeurd is.

Kan me niet voorstellen dat er niet gekeken is naar een directe versterking in de afgelopen weken voor het transferwindow openging. Daar komt bij dat er ook nog een kleine 2,5 week getransfereerd mag worden dus eigenlijk is er nog niet echt wat aan de hand. Het zou inderdaad maar zo kunnen zijn dat directie en staf besloten hebben, na inventariseren mogelijkheden,dat er niemand haalbaar was die een directe versterking vormde en dan ben ik eigenlijk blij dat deze keus gemaakt wordt en dat we niet met een compleet reserve elftal aan miskopen zitten zoals sommige andere clubs..

En verwacht dat hier eerder een kern van waarheid in zit dan dat ze het allemaal wel best vinden zoals je aangeeft in je laatste zin..
Rottum
Nieuw talent

Bericht door Rottum »

Dan kan Yme Kuiper dat gewoon zeggen toch?! Als ze hebben gekeken om defensieve versterking en dat is niet gelukt , dan heb ik daar vrede mee. Nu zegt hij dat het niet nodig is , terwijl iedereen kan zien dat onze verdediging gewoon kwaliteit ontbeert. Met name het centrale duo. Dingsdag opbouwend redelijk, verdedigend erg zwak en traag. Bak Nielsen had ik hoop op en vertrouwen in, maar geen idee wat er met hem is . Wat een onrust en slechte passes en veels te snel happen. Wil zich veels te veel bewijzen en profileren. Breuer sterkste verdediger zegt genoeg. Popov wisselvallend, maar wel opkomende kwaliteiten. Nee als Yme zegt dat de club een stapje omhoog wil, dan zul je toch echt betere verdedigers nodig hebben.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Rottum schreef:Dan kan Yme Kuiper dat gewoon zeggen toch?! Als ze hebben gekeken om defensieve versterking en dat is niet gelukt , dan heb ik daar vrede mee. Nu zegt hij dat het niet nodig is , terwijl iedereen kan zien dat onze verdediging gewoon kwaliteit ontbeert. Met name het centrale duo. Dingsdag opbouwend redelijk, verdedigend erg zwak en traag. Bak Nielsen had ik hoop op en vertrouwen in, maar geen idee wat er met hem is . Wat een onrust en slechte passes en veels te snel happen. Wil zich veels te veel bewijzen en profileren. Breuer sterkste verdediger zegt genoeg. Popov wisselvallend, maar wel opkomende kwaliteiten. Nee als Yme zegt dat de club een stapje omhoog wil, dan zul je toch echt betere verdedigers nodig hebben.
Wisgerhof heeft een gelimiteerde transfersom van slechts 1 miljoen !!! Dat is een erg goede mandekker en coacht de andere spelers erg goed ! Wel een beetje op leeftijd. Maar 1 miljoen is een koopje. Gaat nu naar Twente denk ik.

Yme koopt liever wat talentjes en kneuzen voor hetzelfde bedrag (Kopic en Popov)
Eric
Superster

Bericht door Eric »

lijkt me ook niet echt goed voor het vertrouwen als Yme zegt dat ze hebben gezocht naar nieuwe verdedigers. Wanneer je weer een beetje defensieve kwaliteit wilt terugkrijgen dan zal je deze spelers vertrouwen moeten geven en niet gaan zeuren om nieuwe verdedigers.

En er zal idd zeker wel gekeken zijn naar versterkingen, maar er is niemand gevonden. Of ze zijn allang bezig met iemand (Bjarsmir?) en willen niet dat andere clubs ermee aan de haal gaan of het transfergeld verhogen.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Wat is er mis met een verdediger van net 29 jaar? Is denk ik alleen maar goed, dan ben je het stadium van het maken van beginnersfouten normaal gesproken gepasseerd. Dat is net wat we nodig hebben achterin: stabiliteit. Kijk maar naar Italië; waar verdedigen tot kunst is verheven. Daar kom je er bij met name de betere Serie A club nauwelijks tussen als jonge 20-er omdat ze daar niet van onzekerheid houden achterin. Nu is dat misschien wat overdreven maar ik vind het zo verkeerd nog niet om je (centraal)achterin relatief vaker op routine te richten.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Letterlijke vertaling van versterking= 'beter dan je hebt". Trek uw conclusie
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Heerenveen heeft de laatste seizoenen altijd routine achterin gehad. Jaren achtereen heeft men met Hansson gespeeld, daarvoor met de Nooyer en Vonk. Ik zal nu niet beweren dat het beter is maar iemand die alles al eens heeft meegemaakt doorziet ook beter situaties en weet op het moment wat er nodig is om het team staande te houden.

Met Bosvelt en Hansson is veel ervaring vertrokken en ik ben toch van mening dat dit ons de afgelopen 1,5 seizoen toch in sommige wedstrijden is opgebroken. Vooral voor de Uefa-cup- wedstrijden misten we ervaring en voetbalgogme. Talenten worden immers alleen maar beter als ze door een ervaren speler bij de hand worden genomen.

Momenteel mist zo'n speler en moet deze er nog bijkomen. Maar de directie ziet dit anders en deze zijn eindverantwoordelijke. Maar ik denk dat ze hierdoor wel een misser begaan.
scheerenveen.supporterswereld.nl
bdb
Selectiespeler

Bericht door bdb »

Wat mij ook opvalt: altijd als wij het over de slechte verdediging hebben, dan hebben we het nooit over dat we misschien Zuiverloon ook wel missen. Missen wij hem wel? Ik ben echt benieuwd of het met hem erbij beter ging..
AllardP
Wereldspeler

Bericht door AllardP »

bdb schreef:Wat mij ook opvalt: altijd als wij het over de slechte verdediging hebben, dan hebben we het nooit over dat we misschien Zuiverloon ook wel missen. Missen wij hem wel? Ik ben echt benieuwd of het met hem erbij beter ging..
Hoeveel wedstrijden heb je vorig seizoen gezien? Zuiverloon heeft door slap en ongeconcentreerd verdedigen veel punten gekost. En dat terwijl het er wel in zat, gezien zijn prestaties in Engeland. Het is dus beter voor iedereen dat hij nu bij WBA zit (voor een smak geld).
sonnema
Selectiespeler

Bericht door sonnema »

Op zich snap ik de directie ook wel dat ze nog geen verdedigende versterking(en) halen.
Hoe snel wil je mensen afschrijven?
Jongens als Kopic, Janmaat en Popov hebben aanpassingsproblemen , terwijl Dingsdag en Bak het in een keer ook niet meer leken te snappen.
Tel daarbij op nog de twijfelende doelmannen en het plaatje is compleet.
Toch zou ik ze nog een kans willen geven.
Want we zijn nu met zijn allen wel lyrisch over Petter, maar ook zijn beginfase was niet spetterend, om maar te zwijgen over de keren dat Arouna Kone hem alle hoeken van het veld liet zien.
Maar meestal worden de goeie dingen onthouden en de mindere zaken vergeten.
En welke nieuweling/routinier je ook in zou willen passen, ook die zal zijn draai weer moeten vinden.

Dit alles staat los van het feit dat de eerste seizoenshelft ook mij pijn aan de ogen heeft gedaan.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

sonnema schreef:Op zich snap ik de directie ook wel dat ze nog geen verdedigende versterking(en) halen.
Hoe snel wil je mensen afschrijven?
Jongens als Kopic, Janmaat en Popov hebben aanpassingsproblemen , terwijl Dingsdag en Bak het in een keer ook niet meer leken te snappen.
Tel daarbij op nog de twijfelende doelmannen en het plaatje is compleet.
Daar is wat voor te zeggen, ja. Aan de andere kant is het voor Yme ook geen probleem om een overcomplete aanval + middenveld samen te stellen. Daar hebben we 12 volwaardige spelers voor 6 posities.
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Nu het de laatste jaren heel goed gaat met de club worden we misschien wel eens te kritisch.
Spelers die gehaald worden moeten er naar ons gevoel gelijk staan.
Dat is gewoon niet altijd mogelijk, al heb ik zelf ook wel eens spelers na een paar mindere optredens afgebrand.

Er zijn in de zomer een aantal verdedigers gehaald en dus kan ik me voorstellen dat de club niet nog meer wil halen.
Wat daarentegen wel opmerkelijk is, is dat we eigenlijk een overbevolkt middenveld hebben.
Bovendien wilde de club graag een stapje omhoog zetten en daarom is Sollied ook gehaald.
Dus is de vraag gebillikt waarom de club niet op het verzoek van Sollied op devensieve versterkingen wil ingaan.

Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat we nu sinds jaaaaren anders spelen. Onder Foppe en Gertjan speelden we achterin man op man met een veredelde laatste man. Nu wordt er zoneverdediging gespeeld en dat heeft "gewoon" zijn tijd nodig. Spelers die altijd gewend zijn geweest om een vaste man te hebben, hebben daar enorm veel moeite mee.

Jongens als Popov, Kopic en Janmaat moeten ook nog groeien en daarvoor moeten wij ze wel de tijd geven.
Al zou het niet verkeerd zijn om eens een gearriveerde speler (verdediger) te halen die er wel gelijk staat.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Hoho
Bankzitter

Bericht door Hoho »

Door de aankopen van Elm en Ingelsten, maar vooral (vooralsnog) Elm hebben we meer balans in het elftal gekregen, Hveen kan meer druk zetten naar voren en zo de verdediging ontlasten. Zag je in de 2 wedstrijden tegen Feyenoord.
Ik snap ook al die kritiek op Popov niet, volgend seizoen is hij de beste linksback van Nederland, let maar op.
Je ziet nu meer vertrouwen bij de spelers, meer automatismen ook, het zou me niets verbazen dat we de tweede zeizoenshelft VEEL minder doelpunten tegen krijgen dan de eerste en dus veel meer punten gaan pakken.
Btw, ik gok op plaats 3 8)
stop staring at my avatar
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

De posts over Popov zijn verplaatst naar zijn eigen topic.
Gesloten