Dimitris Rallis

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

fuotbalgek
Superster

Re: Dimitris Rallis

Bericht door fuotbalgek »

Ik weet niet hoe goed de nieuwe huurling is maar zou Rallis voorlopig even laten staan. Hij is een spits die het elftal beter laat voetballen, en dat hebben we nodig. Daarnaast ook belangrijk is de pressing en bekend met wat RvP daarin wil.

Vandaag ongelukkig in de afwerking, maar laten we hem ontwikkelen. Kan kapitaal gaan opleveren in de toekomst, redelijk complete spits met potentie.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

fuotbalgek schreef: 12-01-2025 23:03 Ik weet niet hoe goed de nieuwe huurling is maar zou Rallis voorlopig even laten staan. Hij is een spits die het elftal beter laat voetballen, en dat hebben we nodig. Daarnaast ook belangrijk is de pressing en bekend met wat RvP daarin wil.

Vandaag ongelukkig in de afwerking, maar laten we hem ontwikkelen. Kan kapitaal gaan opleveren in de toekomst, redelijk complete spits met potentie.
Hij had in de slotfase wel een goal moeten maken maar speelde verder erg verdienstelijk. Is een veel beter aanspeelpunt dan Nico en dat komt het spel ten goede. Hij blijft ook de hele wedstrijd gaan, qua intensiteit kan Nico niet in de buurt komen van Rallis. Maar nogmaals, als spits moet je er in de slotfase 1 van die beide kansen inprikken.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Bericht door Wolliepoly »

Eens, met de opmerkingen allen denk ik dat hij op dit moment niet de rust heeft deze kansen af te maken als gevolg van het afjagen en werken. Ik verwacht dat hij met een paar wedstrijden deze rust/extra energie wel over heeft.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Iedereen hier weet wel dat ik een enorme fan van Nico ben, maar gister had je niets aan hem gehad. De combinaties liepen zo goed via Rallis, waardoor anderen beter gingen spelen. Ze sneden er af en toe echt helemaal doorheen met Rallis, Trenskow, Jahanbaksh en Smans.

Uiteindelijk kom je op voorsprong en moet je in de omschakeling gevaarlijk worden en daar vind ik Nico ook niet echt een kei in. Ik denk net als anderen hier dat Rallis gewoon een beetje op was en daarom die kansen mistte.

Mooi zo laten staan en zo snel mogelijk verlengen.
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

SuperFrysk schreef: 13-01-2025 12:13 Iedereen hier weet wel dat ik een enorme fan van Nico ben, maar gister had je niets aan hem gehad. De combinaties liepen zo goed via Rallis, waardoor anderen beter gingen spelen. Ze sneden er af en toe echt helemaal doorheen met Rallis, Trenskow, Jahanbaksh en Smans.

Uiteindelijk kom je op voorsprong en moet je in de omschakeling gevaarlijk worden en daar vind ik Nico ook niet echt een kei in. Ik denk net als anderen hier dat Rallis gewoon een beetje op was en daarom die kansen mistte.

Mooi zo laten staan en zo snel mogelijk verlengen.
Ik had dit kunnen schrijven. Ook fan van Nico, maar dit maakt het juist zo mooi dat je nu twee verschillende type spitsen hebt. Rallis was voor deze (uit)wedstrijd de perfecte spits, terwijl ik juist in thuiswedstrijden waarin je dominant bent/kunt zijn, met Nico zou willen starten.

Ik snap overigens niks van het huren van een speler voor 6 maanden, als je nu net een jeugdspeler hebt die doorkomt. Ik mag hopen dat die huurspeler ook niet de vervanger zou moeten zijn voor Nico als die vertrekt, en dat ze dan dus blijkbaar geen directe vervanger (koop) klaar hebben staan…
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Driemaal is scheepsrecht schreef: 13-01-2025 14:04 Ik snap overigens niks van het huren van een speler voor 6 maanden, als je nu net een jeugdspeler hebt die doorkomt.
Nu hebben we spitspositie dubbel bezet (mocht Nico nog weggaan) en is er concurrentiestrijd voor Rallis.
Daar kan hij alleen maar sterker van worden, zonder dat er iemand voor de lange termijn wordt vastgelegd.
Dat lijkt me een prima oplossing.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Rallis ontwikkelt zich prima. Levert veel arbeid en wint steeds meer duels en gaat meer meevoetballen. Dat zijn contract afloopt deze zomer is wel iets om lichtelijk nerveus van te worden. De club zal wel met hem in gesprek zijn, maar ik hoop dat er snel witte rook komt over een contractverlenging.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Waaom viel hij uit vandaag? Niks ernstigs hoop ik?
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Vrieskist schreef: 19-01-2025 22:00 Waaom viel hij uit vandaag? Niks ernstigs hoop ik?
Vanaf waar ik zat leek het alsof hij last van zijn ribben had na een duel met Baas, die kletsten er beide even in. Kan goed zijn dat je daarna last hebt bij bewegen/ademen. Hopelijk kan hij volgende week weer meedoen. En wellicht was het ook iets anders, kon het niet helemaal goed zien.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Marça schreef: 20-01-2025 08:44 Vanaf waar ik zat leek het alsof hij last van zijn ribben had na een duel met Baas, die kletsten er beide even in. Kan goed zijn dat je daarna last hebt bij bewegen/ademen. Hopelijk kan hij volgende week weer meedoen. En wellicht was het ook iets anders, kon het niet helemaal goed zien.
Ah precies, hij liep in principe nog wel redelijk normaal richting de zijlijn.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Vrieskist schreef: 20-01-2025 08:46 Ah precies, hij liep in principe nog wel redelijk normaal richting de zijlijn.
Net nog even beelden teruggekeken. Hij grijpt inderdaad naar de zijkant van zijn lichaam bij zijn ribben. In de beelden zelf is geen impact te zien bij het duel met Baas, dus hopelijk valt het mee.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Rallis is net overgestapt naar een nieuwe zaakwaarnemer, eentje die vooral Poolse en Griekse spelers in zijn stal heeft zitten. Hopelijk heeft dat geen (negatieve) invloed op het wel of niet verlengen van zijn contract hier. Dat loopt over drie maanden af... :shock:
SuperFrysk
Wereldspeler

Heerenveen wil graag langer door met Mats Köhlert en met Dimitris Rallis. Beiden hebben een verbeterde aanbieding gekregen, maar ze hebben daar nog niet op gereageerd. Hetzelfde geldt voor derde doelman Bernt Klaverboer.
Je krijgt toch het idee dat Rallis straks weg is.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

De vraag is of we erg verdrietig moeten worden bij een eventueel vertrek van Dimitris. Ik krijg er eerlijk gezegd een beetje Jizz Hornkamp vibes bij.
Net wat te klein voor het tafellaken en wellicht wat te groot voor het servet. Hij maakt het de andere, toch ook al niet onbesproken, spitsen qua niets echt lastig. Misschien een beetje met werklust, maar alleen daarmee win je geen wedstrijden. Mocht er met hem verlengd worden dan zou je moeten overwegen om hem elders veel speeltijd op te laten doen. Als er een goede en doelgerichte spits aangetrokken kan worden dan zal hij zich in wat invalbeurten niet heel en/of snel veel ontwikkelen. Hij is nu 20 en er zal echt wel behoorlijke groei moeten plaatsvinden als hij aan wil tonen eredivisieniveau aan te kunnen. Sommige voetballers doen er eenvoudigweg gewoon een beetje langer over.
RvP, het waren 10 .... maanden
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik weet het niet, dan sta je daar met 2 veel te gladde jongens die niks weten van de eredivisie en vooral Poolse en Griekse spelers vertegenwoordigen.

Dan vraag ik me serieus af hoe hij er bij komt om met dit soort lieden in zee te gaan. Voor die gasten zit het geld natuurlijk in een nieuwe club en niet bij Heerenveen.

Gok dat hij wel voor een leuk bedrag (voor de zaakwaarnemer) richting een club in een obscuur voetballand zal gaan. Daar na 2 of 3 jaar zich bedenkt en dan weer opduikt in de KKD of onderkant Eredivisie.

Voor hem persoonlijk zal hij wel veel op niveau moeten spelen wil hij ooit zijn volle potentie willen bereiken.
Het is maar een spelletje
SuperFrysk
Wereldspeler

Ik denk ook dat die vertrekt, als je hoort dat die nog niet op de aanbieding gereageerd heeft. In mijn ogen is de club ook wel laat qua aanbieding.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Zou toch wat zijn, je hele leven bij je jeugdclubje spelen, en dan op je 20ste transfervrij door de achterdeur vertrekken....
Heerenveen fan in Leiden
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Mooi laten gaan, hij mist kwaliteit. In de zomer een goeie spits halen.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

SuperFrysk schreef: 31-03-2025 19:53 Ik denk ook dat die vertrekt, als je hoort dat die nog niet op de aanbieding gereageerd heeft. In mijn ogen is de club ook wel laat qua aanbieding.
Laten we niet vergeten dat hij nog maar een dik half jaar tegen de basis aan zit. Vorig seizoen was hij helemaal niet in the picture en was het niet vreemd om niet te verlengen. Eind september stond hij voor het eerst in de basis en de aanbieding kwam volgens mij niet heel lang daarna.
SuperFrysk
Wereldspeler

Abenello schreef: 01-04-2025 08:32 Laten we niet vergeten dat hij nog maar een dik half jaar tegen de basis aan zit. Vorig seizoen was hij helemaal niet in the picture en was het niet vreemd om niet te verlengen. Eind september stond hij voor het eerst in de basis en de aanbieding kwam volgens mij niet heel lang daarna.
Je mag toch verwachten dat de club kan inschatten welke spelers uit de jeugd dicht tegen het eerste aan zitten?
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

SuperFrysk schreef: 01-04-2025 11:26 Je mag toch verwachten dat de club kan inschatten welke spelers uit de jeugd dicht tegen het eerste aan zitten?
Aangezien hij tot dit seizoen nog nooit bij de wedstrijdselectie heeft gezeten terwijl hij toch al 19 jaar was, snap ik dat het niet vanzelfsprekend was om zijn contract te verlengen.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 01-04-2025 11:26 Je mag toch verwachten dat de club kan inschatten welke spelers uit de jeugd dicht tegen het eerste aan zitten?
Laat ze eerst eens goed uitzoeken hoe ze willen voetballen en wat voor spelers daar bij horen. Dat mis ik compleet. We hebben met Nicolaescu, Rallis en Lukovic 3 spitsen die eigenlijk nauwkeurig vergelijkbaar zijn. Scoren af en toe hun goals maar zijn puur afhankelijk van aanvoer. Niet vreemd dat er niet één bovenuit steekt. Met zulke spitsen heb je artiesten op de vleugels nodig die technisch vaardig, snel, creatief en niet zelfzuchtig zijn. En het liefst ook nog met een directe drive richting de goal. Ga maar na...
RvP, het waren 10 .... maanden
SuperFrysk
Wereldspeler

Abenello schreef: 01-04-2025 11:44 Aangezien hij tot dit seizoen nog nooit bij de wedstrijdselectie heeft gezeten terwijl hij toch al 19 jaar was, snap ik dat het niet vanzelfsprekend was om zijn contract te verlengen.
Dus deze jongen werd nooit echt potentie in gezien en ineens zit die bij het eerste en maakt die minuten? Dat vind ik lastig om te geloven.

Anders jeugdspelers zijn wel gewoon vastgelegd, ook voor dat ze hun eerste minuten in het eerste maken.
SuperFrysk
Wereldspeler

Mackan68 schreef: 01-04-2025 11:54 Laat ze eerst eens goed uitzoeken hoe ze willen voetballen en wat voor spelers daar bij horen. Dat mis ik compleet. We hebben met Nicolaescu, Rallis en Lukovic 3 spitsen die eigenlijk nauwkeurig vergelijkbaar zijn. Scoren af en toe hun goals maar zijn puur afhankelijk van aanvoer. Niet vreemd dat er niet één bovenuit steekt. Met zulke spitsen heb je artiesten op de vleugels nodig die technisch vaardig, snel, creatief en niet zelfzuchtig zijn. En het liefst ook nog met een directe drive richting de goal. Ga maar na...
Helemaal eens Mackan, al vind ik juist Nico en Lukovic wel vergelijkbaar. Nico wat dodelijker, Lukovic fysiek sterker. Maar niet voetballende spitsen, Rallis is dat wel wat meer maar ze hebben alle drie te weinig diepte.

En inderdaad, bijna geen aanvoer. De selectie klopt gewoon voor geen meter.

Ik zou het overigens wel zonde vinden als Rallis vertrekt, heeft het nu moeilijk maar zeker wel potentie. Als je een Bulgaar voor 5 ton voor de toekomst haalt en Rallis gratis de deur uit laat lopen..
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

SuperFrysk schreef: 01-04-2025 12:39Als je een Bulgaar voor 5 ton voor de toekomst haalt en Rallis gratis de deur uit laat lopen..
Stelling: Rallis heeft net een paar maanden eredivisie in de benen, heeft net een nieuwe zaakwaarnemer en die wil daar een financieel slaatje uitslaan. Als sc Heerenveen daarin niet meegaat, is het dan nog steeds 'gratis de deur uit laat lopen'?

Verlengen met Rallis prima, maar niet ten koste van alles.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Muertos schreef: 02-04-2025 16:10 Stelling: Rallis heeft net een paar maanden eredivisie in de benen, heeft net een nieuwe zaakwaarnemer en die wil daar een financieel slaatje uitslaan. Als sc Heerenveen daarin niet meegaat, is het dan nog steeds 'gratis de deur uit laat lopen'?

Als clubs als Panathinaikos of Olympiakos op de deur gaan kloppen, kan hij daar al snel 3 á 4 keer zoveel verdienen. Gezien zijn prestaties zou ik hem geen grootverdiener maken.
SuperFrysk
Wereldspeler

Muertos schreef: 02-04-2025 16:10 Stelling: Rallis heeft net een paar maanden eredivisie in de benen, heeft net een nieuwe zaakwaarnemer en die wil daar een financieel slaatje uitslaan. Als sc Heerenveen daarin niet meegaat, is het dan nog steeds 'gratis de deur uit laat lopen'?

Ze hadden deze situatie al moeten voorkomen door hem in de jeugd al een contract aan te bieden. Maar ben het met je eens, als Rallis nu een flink salaris zou vragen, dan zou je het niet moeten doen inderdaad.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik weet het niet, natuurlijk weet je nooit of zo’n jongen doorbreekt en wanneer je hem alleen maar houdt om er geld aan te verdienen is het zijn goed recht om nu vrij weg te gaan.

Immers wanneer hij net niet goed genoeg was geweest had Heerenveen ook door geselecteerd. Plus als transfer vrije speler kun je meer verdienen.

Toen Hornkamp laatst terug was heb ik ook wel een moment gehad waarbij ik dacht wat als hij hier nog had gespeeld. Toch was hij dan ook geen onbetwiste nummer 1 geweest, ik zie Rallis in dezelfde categorie op dit moment.

Hij is geen Vlap of Lammers die ik nog verwacht bij Twente of Utrecht, meer een breedte speler voor Heerenveen, Go Ahead, NEC of een andere middenmoot club.

Dus ik gun hem zijn avontuur wel, al weet ik niet of ik deze zaakwaarnemers zou vertrouwen … maar ik ben wat dit soort dingen niet erg goed van vertrouwen.
Het is maar een spelletje
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Abenello schreef: 02-04-2025 16:16 Gezien zijn prestaties zou ik hem geen grootverdiener maken.
Dit lijkt me een understatement... Het is een jonge gozer, uit eigen opleiding en hij kan echt wel iets, maar als je het hele seizoen bekijkt, is het bij lange na niet zo dat hij een paar grote stappen heeft gezet. Volgens mij moet hij ontzettend blij zijn op dit moment dat hij bij het eerste elftal zit en speelminuten kan maken. Een verhuur zou hem goed doen, of als vaste tweede spits veel minuten maken volgend jaar. Maar ik betwijfel of we dat zelf als club op dit moment wel moeten willen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Waarom wou Rallis direct naar binnen? Veldman hield hem tegen zo leek het. Hij viel ook erg vreemd in.
Plaats reactie