Tarik Elyounoussi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Random
Nieuw talent

Re: Tarik Elyounoussi

Bericht door Random »

Een garantie voor een hoog bedrag is niet echt een garantie voor succes. Hoewel deze speler wel jonger is dan alle andere aankopen die we hebben gedaan voor zo'n hoog bedrag. Alves voor 4,5, Matusiak kwam voor 3 miljoen, als ik me niet vergis... maar voor hoeveel werd Selakovic des tijd ook alweer gehaald?

Desondanks ben ik natuurlijk ontzettend blij met deze speler. :D Ik heb zijn naam best vaak horen vallen hier en daar voordat er geruchten kwamen dat hij naar Heerenveen ging. Ik heb er nooit zo op gelet, alleen dat ik de speler wel van naam ken.
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

Wat mij zeker tot tevredenheid stemt is dat deze speler voor maar leifst VIJF jaar is gecontracteerd. Dit betekent:
- Of we kunnen vele jaren van hem genieten.
- Of als hij zich goed ontwikkelt en echte topclubs zijn geinteresseerd deze een nog langlopend contract moeten af kopen en SC Heerenveen weer de nodige miljoenen kan en ongetwijfeld ook zal vragen.

Nu alleen hopen dat hij inderdaad zo goed is als velen denken dat hij is. Van nature ben ik een positief mens, maar om nou te zeggen dat ik deze speler echt ken. Nou nee dus, dus het is afwachten hoe hij zich ontwikkelt. De zekerheid waarmee sommige mensen hier maar roepen dat sommige spelers echt topaankopen zijn, zonder ze te hebben gezien, snap ik soms niet. Maar ik heb wel degelijk vertrouwen in het bestuur en de scouting van onze club.
frisianbadboy
Wereldspeler

Van welke kant zal onze nieuwe aankoop gaan spelen? Hier werd door een iemand gezeg dat hij als vervanger van sulejmani is gehaald. En dat Beerens op rechts zou blijven staan. Als ik kijk op het filmpje van you tube zie ik dat Tarik Elyounoussi ook meestal op rechts speelt. Natuurlijk kan hij wellicht ook aan beide vleugels spelen. Hoewel ook Beerens wel van links zou kunnen zpelen. Heeft laatstgenoemde naar mijn mening ook in jong oranje wel gedaan tijdens EK hier in Heerenveen. Vroeg het me zo af
geert23
Invaller

Bericht door geert23 »

frisianbadboy schreef:Van welke kant zal onze nieuwe aankoop gaan spelen? Hier werd door een iemand gezeg dat hij als vervanger van sulejmani is gehaald. En dat Beerens op rechts zou blijven staan. Als ik kijk op het filmpje van you tube zie ik dat Tarik Elyounoussi ook meestal op rechts speelt. Natuurlijk kan hij wellicht ook aan beide vleugels spelen. Hoewel ook Beerens wel van links zou kunnen zpelen. Heeft laatstgenoemde naar mijn mening ook in jong oranje wel gedaan tijdens EK hier in Heerenveen. Vroeg het me zo af
Beerens was met oranje niet zo doorslag gevend op links als hij bij heerenveen op rechts deed!
frisianbadboy
Wereldspeler

Beerens was met oranje niet zo doorslag gevend op links als hij bij heerenveen op rechts deed
Hier kan ik het zeker mee eens zijn. Maar ik was wel benieuwd voor welke kant Tarik Elyounoussi nu precies is opgehaald. Zelfs op de officiele site kan ik dat niet gewaar worden nog. Mooiste zou zijn als hij van beide kanten zou kunnen spelen. Wilde er hier ook mee aangeven dat menigeen deze speler gelijk op de linker vleugel plaatst, maar snap niet waarop dit gebaseerd is
gerdykster
Wereldspeler

Bericht door gerdykster »

Als ik het goed kon vertalen op de officiele site van Frederikstad FK voegt hij zich pas op 3 augustus!! Bij de selectie!!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Fean Fan Drachten
Selectiespeler

Bericht door Fean Fan Drachten »

Daarvoor hoef je niet goed te kunnen vertalen; dat heeft Yme Kuiper gewoon gezegd bij de presentatie vanmiddag.
gerdykster
Wereldspeler

Bericht door gerdykster »

Dat wist ik dan weer niet! :wink:
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

joop schreef:en het is officieel:
Of de bron van Joop moet een typefout bevatten natuurlijk. Maar hier haalde ik het dus vandaan :wink: Maar wanneer je er een 1 voorzet dan heb je al 14 staan en ist het een stuk minder imposant.
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Het is fijn om te weten dat Elyounoussi binnen is en het is te hopen dat hij zijn naam en faam waar kan maken.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Hij heeft in ieder geval de goede ambitie gezien het interview op de officiele: hij wil prijzen pakken, ook Europees. :lol:
fredrikstad
Jeugdspeler

Bericht door fredrikstad »

Hello,

I hope it is OK that I try to write in english here? (it's not good, but far better than my dutch skills...)

I'm from Fredrikstad and know Tarik Elyounoussi well as a player. He is regarded as the biggest talent in Norwegian football at the moment, been voted best youth player of the year the two last season, and he has been linked to several big clubs abroad over the last year or so. The fans of the club knew this day would come that he would leave us. Tarik needs new challenges in his career and chose Heerenveen. He rejected a move to Le Mans last week because he wanted to go to Holland and Heerenveen, maybe because he like the dutch way of playing football, but I think also because the manager is norwegian, and because he have family and friends in Holland/Heerenveen. Most of the Fredrikstad fans I think respect his descision to seek this new challenge abroad in a bigger league. Also we need the money at the moment.

What can you expect from Tarik Elyounoussi? He is a fast offensive player (but perhaps not "super-fast"). He has good skills with the ball (in norwegian scale at least), great stamina, accelration with the ball and movement, and he is a great finisher. He is simply a stylish player with flair! But keep in mind he is still a bit young and un-finished. He still tends to be inconstante in his performances from week to week. You might need to be patience with him in the beginning. He also have very little international experience, though he have a lot of U19 and U21 international games, but only 1 game (and 1 goal) with the national team. He had a great debut against Uruguay this year and will probaby be a regular in the squad in the coming qualification games, including two games against Holland...

Fredrikstad have played a classic 4-4-2 in 2007 and 2008. In 2007 Tarik played both right wing and central forward. He did best as a central forward and that's the position he has played this season. In 2006 we played most right wing and sometimes left wing in 4-3-3. I don't know what formation Heerenveen plays, but with two strikers up front I would pick Tarik as one of them. But he does also have a great potential to become a "classic dutch wing" in a offensive role. He is good with both feet. He tends to drible and finish with both right and left, which is a great advantage of course.

You can see his latest goal in the norwegian league here (the video should start automatically after a few seconds):

http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=252503

It should also be mentioned that Tarik has a lot of assists. I think he has 8-10 assists this season. This is his latest:

http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=250245 (wait a few seconds before it starts)

I hope Tarik will do well in Heerenveen. He is a positive and professional guy (besides being a talented footballer) and you're lucky to have him in your team....

Adios!
Willyfean
Invaller

Bericht door Willyfean »

Thank you for sharing this!
Pietro
Nieuw talent

Bericht door Pietro »

Dit lijkt me een goede versterking. Misschien moeten we zijn shirt en schoenmaat alvast doorgeven
aan Ajax.
Korneev
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Twee goede acties.
1e als goede afmaker na een mooie stift-pass en 2e mooie steekpass
zowel aangever als afmaker??
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
geert23
Invaller

Bericht door geert23 »

Elyounoussi: "Ik hoop hier kampioen te worden"
23/07 (13:56) - Tarik Elyounoussi komt naar sc Heerenveen om prijzen te pakken. Nu hoorden we dat wel vaker van een nieuwe speler, maar het klinkt toch lekker: ,,Ik hoop hier kampioen te worden.''

nieuws Voor Elyounoussi was sc Heerenveen de enige club die zijn nieuwe werkgever kon worden: ,,Het is altijd Heerenveen geweest, dat was het enige wat voor mij telde. Ik wilde hier al naar toe, voordat ik wist dat Trond trainer zou worden. Ik ken hem alleen van de tv en uit de krant, maar ik weet dat hij goed is.''

Over zijn ambities is hij duidelijk: ,,Ik hoop hier kampioen te worden. Waarom zou dat niet kunnen?'' Over zijn persoonlijke ontwikkeling zegt hij: ,,Ik hoop dat ik me verder kan ontwikkelen. Ik hou van het 4-3-3-systeem. Het liefst speel ik vanaf de vleugel. Ik hou van strijd en goals maken.''

Wie hem in actie wil zien, moet nog even geduld hebben. Eerst moet Elyounoussi terug naar Noorwegen om twee wedstrijden te spelen met Fredrikstad FK. Op 3 augustus keert hij terug naar Heerenveen.
bigbear
Invaller

Bericht door bigbear »

Prachtig dat zulke grote talenten bewust voor Heerenveen kiezen om hun carriere in de versnelling te krijgen.
Spelers die kiezen voor hun eigen ontwikkeling en het grote geld in ieder geval nog 1 jaar aan zich voorbij laten gaan hebben bij mij snel sympathie.
Als we kunnen doorgroeien dit jaar hoop ik wel dat Heerenveen het salarisplafond wat op kan schroeven, zodat de grote talenten een jaartje langer blijven.
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Edmanian Devil
Basisspeler

Bericht door Edmanian Devil »

fredrikstad schreef:I hope it is OK that I try to write in english here? (it's not good, but far better than my dutch skills...)
Your English is almost perfect, thank you for sharing the information. I hope you will keep following Elyounoussi and will get some sympathy for our club!
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
forca hveen
Superster

Fredrikstad, you're english is good to understand.
When i read you're post it sounds to me that Tarik will do very good at Heerenveen.
Heerenveen is a club that is used to young players and get's young players most of the time (to sell them for a lot more when it isn't possible to hold a player. Latest example is Sulejmani. Bought for €300 000 last year and nearly a year later sold for €16 000 000)
fredrikstad
Jeugdspeler

Bericht door fredrikstad »

A new video with Tarik highlights from Norwegian TV 2 if you're interested:

http://tv2sporten.no/fotball/tippeligae ... 092243.ece
Vincent
Fanmaster
Contacteer:

Bericht door Vincent »

fredrikstad schreef:A new video with Tarik highlights from Norwegian TV 2 if you're interested:
Thanks a bunch! Some of the goals are amazing, I'm starting to like this guy already :)
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Hij lijkt inderdaad vrij makkelijk te scoren en is lichtvoetig. Tevens heeft hij een leuk dansje na de goal waarbij hij een nieuwe partner moet gaan zoeken :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Zowel links, als rechts scorend......en dat afstandschot zit er lekker in zeg! Tering!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Janneman schreef:Hij lijkt inderdaad vrij makkelijk te scoren en is lichtvoetig. Tevens heeft hij een leuk dansje na de goal waarbij hij een nieuwe partner moet gaan zoeken :wink:
Kalou had toch ook van dergelijke dansjes
forca hveen
Superster

Lijkt mij dat het geen probleem is om een andere speler te vinden bij heerenveen die een dansje met je wil doen :lol:
Lijkt me ook niet echt een probleem. Wie weet wat voor dingen hij uit gaat halen na een doelpunt wanneer hij geen danspartner kan vinden?
Ziet er in elk geval lekker frivool uit maar niet té frivool (wat ik bij een aissatti bijvoorbeeld wel vind).
Denk dat hij goed in het team van sc heerenveen past :)
Vincent
Fanmaster
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Ik ben tot nu toe met name 'Elyounoussi' tegengekomen, dat zou ik dan maar aanhouden. Bij El Khattabi / Elkhattabi hadden we hetzelfde. En wat te denken van Kevin Vandenbergh.. Op de spelling van de officiële site zou ik niet te veel rekenen ;)
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Meestal zit de officële site in het begin fout met spellingen van nieuwe spelers. Het is dus aan elkaar: Elyounoussi. :D
pieterpieter
Selectiespeler

Bericht door pieterpieter »

Feanatieke schreef:Sodeknetter, met Elyounoussi hebben we de aanval eindelijk compleet! Pedro Henrique Beda, Paulo Henrique, Sibon, Kalou als belangrijkste pilonnen en dan hebben we nog Matusiak, Beerens, Poulsen, Deekman die voorin wel meekunnen...
Beerens die wel meekan voorin? Wat mij betreft is Beerens gewoon basisspeler. Zeker als we 4-3-3 spelen, Beerens gewoon op rechtsbuiten.
hjwiltjer
Invaller

Bericht door hjwiltjer »

sc Heerenveen is een goede club voor jonge spelers die beter willen worden,’’ liet Tarik El Younoussi weten. ,,De club behoort tot de betere in Nederland en speelt jaarlijks Europees voetbal. Het Nederlandse spel past bij mij. Ik houd van aanvallend en technisch verzorgd voetbal. Bovendien heb ik familie en vrienden in Nederland wonen. De keuze was voor mij niet zo moeilijk.’’
Is Rita toch nog ergens goed voor geweest.. :mrgreen:
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Waarschijnlijk kan ie dan in elk land wel gaan voetballen :wink:
Plaats reactie