19-03-2004: FC Groningen-sc Heerenveen (0-0)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Jeugdspeler
- Contacteer:
Gossie wat een klote uitslag fjar ut Fean, in een wedstrijd die in 0-0 eindigt kan er toch niemand goed spelen? om even terug te komen op het feit dat hakansson en knopper onzichtbaar waren............
sc heerenveen - rbc, das mijn volgende tot dan!
sc heerenveen - rbc, das mijn volgende tot dan!
Sorry maarre sorry sorry maarre zei je wat tegen mij?
-
- Forumicoon
-
- Forumicoon
-
- Invaller
Hoe dom kan zo'n jongen zijn :Superfries88' schreef:Vrede hakte ook lekker in op zn tegenstanders![]()
Rood na 2 minuten had terecht geweest volgens mij

Iemand op zo'n positie (verdediger) die op zo'n plaats (middenlijn) zo'n verschrikkelijk onnodige overtreding maakt.
Kun je de resterende 88 minuten je niets meer permiteren.
Compliment voor de scheids die nu eens een keer wel direct een kaart durfde te geven. Meestal komen dit soort houthakkers bij hun eerste overtreding ook nog goed weg.
Natuurlijk zal het gebrek aan kwaliteit hiervan wel de oorzaak zijn. Maar het blijft waardeloos dat je op zo'n manier met jec ollega-voetballers omgaat.
Als ik mijn collega zo'n schop zou geven dan zou ik een crimineel zijn .
ReSpEcT
-
- Jeugdspeler
Dat de meeste sfeer uit het uitvak kwam is overdreven, maar ik heb weldegelijk wat gehoord. HULDE! Nou nog een beetje langer, beetje origineler en jullie komen er wel.
Foto's kan je overigens zien op http://www.fcgfotoside.nl
Foto's kan je overigens zien op http://www.fcgfotoside.nl
- Klaassie
- Nieuw talent
De sfeer was van beide kanten inderdaad 'aardig'.
Het had nog veel mooier kunnen zijn, maar daar is de wedstrijd debet aan.
Als er zo ondermaats wordt gepresteerd, dan is het op een gegeven moment afgelopen met het massale gezang, hoewel dit nog wel aardig was.
Gezien het spelbeeld, dus een goede sfeer.
Maar de wedstrijd was voor mij een grote teleurstelling. Had er meer van verwacht.
Het had nog veel mooier kunnen zijn, maar daar is de wedstrijd debet aan.
Als er zo ondermaats wordt gepresteerd, dan is het op een gegeven moment afgelopen met het massale gezang, hoewel dit nog wel aardig was.
Gezien het spelbeeld, dus een goede sfeer.
Maar de wedstrijd was voor mij een grote teleurstelling. Had er meer van verwacht.
-
- Superster
- Contacteer:
Wat een verloren avond. Pluspunt is dat de sfeer er leuk in zat, al kwam het wat moeizaam op gang. Wat niet goed te zien was, is dat Hansson direct nadat Seip op de lat kopte een forse por in de rug kreeg die rijp was voor een penalty. Maar ach, dan had Heerenveen veel teveel gekregen voor wat ze lieten zien. En dat gold ook voor Groningen, al gaven die veel druk op de verdediging in de eerste 20 minuten. Daarna was het voor hen ook over.
Tekenend was dat bij Studio Sport het interview met Hans Vonk, n.a.v. de uitverkiezing voor het Zuid Afrikaans elftal, langer duurde dan de samenvatting van de wedstrijd....
De grote goal vlag is ook weer terug in het Abe Lenstrastadion. En het moet gezegd, redelijk stinkend maar vrij intact. Ik vreesde al dat die in de fik zou worden gestoken maar óf ze hebben toch een beetje respect voor andermans eigendom, óf het ding was toen al kletsnat...
Alleen die veiligheidsspelden waren in mijn ogen niet nodig. Al voor de Groningers aan de haal gingen stonk het ding een uur in de wind (vandaar dat we die niet veel meer zagen in het ALS) dus nu het ding wel een wasbeurt moet hebben, hebben ze ons eigenlijk wel een dienst bewezen.
Rolt het ding wellicht straks aan het eind van de competitie alsnog over het Heerenveen publiek met de geur van wilde limoenen!!!
Ook niet onverstandig om wasserij De Blinde een cosponsor te maken van Nieuw Noord. Hahaha!!!
Wordt weer eens tijd dat wij weer iets uithalen. Mocht je ideeen hebben ze die niet op het forum. Dat bederft de pret. Zelf heb ik ook wel iets in gedachte.
Tekenend was dat bij Studio Sport het interview met Hans Vonk, n.a.v. de uitverkiezing voor het Zuid Afrikaans elftal, langer duurde dan de samenvatting van de wedstrijd....
De grote goal vlag is ook weer terug in het Abe Lenstrastadion. En het moet gezegd, redelijk stinkend maar vrij intact. Ik vreesde al dat die in de fik zou worden gestoken maar óf ze hebben toch een beetje respect voor andermans eigendom, óf het ding was toen al kletsnat...
Alleen die veiligheidsspelden waren in mijn ogen niet nodig. Al voor de Groningers aan de haal gingen stonk het ding een uur in de wind (vandaar dat we die niet veel meer zagen in het ALS) dus nu het ding wel een wasbeurt moet hebben, hebben ze ons eigenlijk wel een dienst bewezen.
Rolt het ding wellicht straks aan het eind van de competitie alsnog over het Heerenveen publiek met de geur van wilde limoenen!!!

Ook niet onverstandig om wasserij De Blinde een cosponsor te maken van Nieuw Noord. Hahaha!!!
Wordt weer eens tijd dat wij weer iets uithalen. Mocht je ideeen hebben ze die niet op het forum. Dat bederft de pret. Zelf heb ik ook wel iets in gedachte.
Wéér uit!!!!
-
- Bankzitter
Ik stond vandaag op een kutplek, voor 16 euro mochten we de eerste helft naar de oude ongewassen haardos van een verschrikkelijk 'aardige' Groninger kijken, en dit allemaal in vak OZ.
Komt er nog bij dat we daar tussen de meest idiote figuren stonden die allemaal anti Fries zijn(we schoppen, we slaan en we steken ze neer!!!).
Wat een avond, het had zo mooi kunnen zijn maar het beetje geluk bij die kopbal van Seip ontbrak ons
Op het Groningen forum maken ze grapjes over Tubbie dat hij een tatoeage van Friesland op zijn lichaam zou hebben zodat hij altijd de weg terug zou kunnen vinden, maar als je die lui daar hoort, Bakkati is toch echt geen kutfries en Vonk al helemaal niet...
Misschien komt t allemaal wat geirriteerd over maar ik kom net uit de kroeg en t was super gezellig, of niet Nomyth en Gekkepop
Komt er nog bij dat we daar tussen de meest idiote figuren stonden die allemaal anti Fries zijn(we schoppen, we slaan en we steken ze neer!!!).
Wat een avond, het had zo mooi kunnen zijn maar het beetje geluk bij die kopbal van Seip ontbrak ons
Op het Groningen forum maken ze grapjes over Tubbie dat hij een tatoeage van Friesland op zijn lichaam zou hebben zodat hij altijd de weg terug zou kunnen vinden, maar als je die lui daar hoort, Bakkati is toch echt geen kutfries en Vonk al helemaal niet...
Misschien komt t allemaal wat geirriteerd over maar ik kom net uit de kroeg en t was super gezellig, of niet Nomyth en Gekkepop
-
- Wereldspeler
- Contacteer:
En ben verdomd trots op die tatoo.
Nachi van FCG belde me vanavond nog na de wedstrijd, een leuk gesprekkie gehad, over hun redelijk geslaagde aktie. ook hij was het er mee eens dat ze weleens sterkere aktie's hadden gehad.
Hulde voor het normaal comuniceren via de gsm. 1 woord Respect.
Nachi van FCG belde me vanavond nog na de wedstrijd, een leuk gesprekkie gehad, over hun redelijk geslaagde aktie. ook hij was het er mee eens dat ze weleens sterkere aktie's hadden gehad.
Hulde voor het normaal comuniceren via de gsm. 1 woord Respect.
Lang leve het censuur
- Eastermar
- Wereldspeler
- Contacteer:
Ook de muziek keuze in het Oosterparkstadion is van een hoog niveau. Zo werd in de rust en na afloop een Brabantse meezinger gespeeld. Tenminste...het was een slap aftreksel daarvan. In plaats van "haudoe en bedankt" had de Groningse mevrouw (dit was toch Gronings of niet Harris?) er "het beste maar weer" van gemaakt.
De wedstrijd was zoals gewoonlijk van een bedenkelijk niveau. Mede door het zeer slechte veld. Maar ondanks dat toch een leuke avond gehad met een prima sfeertje in het uitvak.
De wedstrijd was zoals gewoonlijk van een bedenkelijk niveau. Mede door het zeer slechte veld. Maar ondanks dat toch een leuke avond gehad met een prima sfeertje in het uitvak.
-
- Wereldspeler
- Contacteer:
-
- Basisspeler
Na het 2e gedeelte van de 1e helft had ik wel redelijk veel vertrouwen. Goed druk gezet. Die Vrede kan niks(ja, koppen en schoppen), hadden ze meer mee kunnen doen. Maar dan wel voetballend en niet met de lange bal. Vanaf links mistte ik een echte linksbuiten alhoewel Elshot wel een bovengemiddelde rechtsback is... In de combinatie op het middenveld zag je zo nu en dan toch enig klasse verschil, maar niet verder dan een meter of 30 voor de goal. Bakkati had het moeilijk tegen Pinas maar hield stand, Hansson speelde sterk(op een slippertje na). Als Hansson zo blijft spelen, kan interesse vanuit bijvoorbeeld Engeland niet uitblijven..
Sfeer in ons vak was wel redelijk dacht ik zo.. 'Gelukkig' ook weer een 2tal spandoeken met sterke teksten...
Overigens wel respect voor het feit dat het 'geleende' heel terug is gekomen. En ja, die spelden hadden we al gezien.
'Het beste maar weer"
Sfeer in ons vak was wel redelijk dacht ik zo.. 'Gelukkig' ook weer een 2tal spandoeken met sterke teksten...

Overigens wel respect voor het feit dat het 'geleende' heel terug is gekomen. En ja, die spelden hadden we al gezien.
'Het beste maar weer"

"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
-
- Nieuw talent
-
- Nieuw talent
Nou we kunnen wachten op de wraak van berrie

Tsja, vraag me af of dit de juiste aandacht is voor berrie.... Nu heeft ie alsnog de krant gehaald.dagblad vh noorden schreef:Heerenveen-fan krijgt digitale schrobbering na 'bommelding'
Sander van der Werff
groningen - Een misplaatste internetgrap over een voorgenomen bommelding tijdens de wedstrijd FC Groningen-SC Heerenveen heeft de grappenmaker een digitale afranseling opgeleverd.
Supporters van FC Groningen stuurden het omstreden bericht door naar de politie, maar die taxeerde het als ongevaarlijk.
De aanhanger van SC Heerenveen, internetnaam: Berrie16, plaatste het bericht donderdag op een internetforum over SC Heerenveen. Supporters van FC Groningen ontdekten het en plaatsten het op een Groningse discussiesite (http://www.fcgforum.com) nadat de opsteller weigerde zijn excuses te maken. De tekst luidt als volgt:
'Ga jij morgen naar Groningen? Kun je dan een tas of rugzak onder een bankje in het Oosterpark Stadion neerleggen? Dan bel ik namelijk vanuit een telefooncel het stadion op en zeg dat er een tas met een bom ligt. Dan worden die mensen bang en moet iedereen zo snel mogelijk het stadion uit. Een kwartiertje later bel ik op en zeg dat het een ludieke actie is van het Anti Groningen-front'.
Het bericht lijkt in alles op een flauwe grap van een brugklasser, maar digitale FC-supporters reageerden buitengewoon fel. De angst voor massale paniek in een volgepakt stadion en de slechte timing, zo kort na 'Madrid', veroorzaakten woedende reacties. Dit ging verder dan gewoon internethooliganisme, concluderen ze.
Op het forum worden de vermeende naam, leeftijd en woonplaats van de 'bommelder' genoemd. Een digitale FC-fan kent hem als 'dat 17-jarige strontjoch uit het Zeeuwse Axel'. Uit de boze reacties kan maar één conclusie worden getrokken: Berrie16 kan de provincie Groningen maar beter een paar jaar kan mijden.
De politie kent het bericht en de daaropvolgende reacties, maar ziet geen aanleiding tegen de afzender op te treden. Ze beschouwt het als een flauwe grap.
20 maart 2004, 08:42 uur
-
- Nieuw talent
Nu weer on-topic, heerenveen leek wel overangstig voor de stugge groningers.
Heerenveen speelt natuurlijk het best als de tegenstander er ook een beetje uitkomt en
zodoende wat ruimtes laat liggen maar ik vind dit een blamage. We hebben twee punten
verloren dat is wel duidelijk.
Snel vergeten.
(uitvak was een pluspuntje, grote verbetering tov vorig jaar)
Heerenveen speelt natuurlijk het best als de tegenstander er ook een beetje uitkomt en
zodoende wat ruimtes laat liggen maar ik vind dit een blamage. We hebben twee punten
verloren dat is wel duidelijk.
Snel vergeten.
(uitvak was een pluspuntje, grote verbetering tov vorig jaar)
- Bommen Berend
- Invaller
Berrie16 schreef:Ik Zo genoeg gezegd en ik hoop dat het nog niet zover is verspreid dat het in de media komt want dan zullen jullie er nog wel van horen!!
dan heb je pech jochie want het staat wel in de krant.
http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.htm ... %2C00.html
Vond het wel een geslaagde dag gisteren en ik ben wel zo eerlijk dat Groningen de handen dicht mocht knijpen met een 0-0....
Oh ja en ik ben niet in ALS aan het werk geweest en heb 0,0 met die vlag te maken.
30-01-2011: SC Heerenveen - FC Groningen: 1-4
-
- Invaller
gister prima vermaakt ... wedstrijd was zoals al te verwachten was een echte derbywedstrijd. Ik kan altijd genieten van de aankomst en vertrek in het oosterpark: huisvrouwen die leuk de bussen uitzwaaien (lijkt wel of ze het menen), 10-jarige jochies die staan te springen met middelvingertjes, een blijkbaar woedende dwaas die de bus achterna rent om een voor mij onbekende reden, een 15 jarige jongen die het skelet van 1 van zn voorouders heeft opgegraven en voorzien heeft van een dure friesland muts.
Later op de snelweg was er nog een groninger die provocerend langs de bus reed .... deze werd direct door de politie aangepakt ...
Sfeer in oosterpark was bij opkomst prachtig ... later waren het toch vooral de friezen die de sfeer bepaalden.
Later op de snelweg was er nog een groninger die provocerend langs de bus reed .... deze werd direct door de politie aangepakt ...
Sfeer in oosterpark was bij opkomst prachtig ... later waren het toch vooral de friezen die de sfeer bepaalden.
-
- Wereldspeler
Ik vond het echt angstaanjagend stil in het Ooosterpark stadion. Als dit nou die heksenketel moet zijn. De TIFO taferelen bij de opkomst waren wel leuk, maar verder vond ik het echt zwaar teleurstellen.
Harris, normaal heb je wel wat meer foto's van het uitvak. Kon je niet wat foto's plaatsen van het uitvak bij de opkomst?
Harris, normaal heb je wel wat meer foto's van het uitvak. Kon je niet wat foto's plaatsen van het uitvak bij de opkomst?
- Eastermar
- Wereldspeler
- Contacteer:
- villa Cruoninga
- Invaller
- Eastermar
- Wereldspeler
- Contacteer:
- villa Cruoninga
- Invaller
Reactie op column JOJO
Elk jaar rondom de wedstrijden van sc Heerenveen versus FC Groningen en andersom, begint het gewauwel weer. Wie mag zichzelf “Trots van het Noorden” noemen en om welke redenen.
De Groningers zijn er heel stellig in, dat trots in dit geval gebaseerd is op de hoeveel zang, en tromgeroffel je kan produceren tijdens deze wedstrijden. De nuchtere Frysk kijkt er heel anders tegenaan, die vind dat je per seizoen naar de prestaties in het veld moet kijken.
Het wordt de rasechte Groninger met de paplepel in de strot gegoten. Of ze het nu willen of niet. Al vanaf dat ze 1 jaar oud zijn, krijgen ze een FC Groningen tenue aan en gaan hun ouders met ze naar het stadion en het supporterscafé. Vanaf een jaar of 13 beginnen ze het pas een beetje te begrijpen, want tegen die tijd hebben hun ouders hun eindelijk duidelijk kunnen maken dat het niet om het voetballen gaat, maar puur om het zingen, trommelen, ontwerpen van spandoekjes en ludieke acties.
Groningers komen daarom steevast met hun zwakke argument dat Friezen er geen bal van snappen, en daar zit hem nou ook net de kneep. Friezen snappen best wel dat het uiteindelijk gaat om de wijze waarop de punten binnen gehaald worden. Ze begrijpen wel dat het echt niet nodig is om tijdens het fryske volkslied bordjes met de tekst K-U-T-L-I-E-D omhoog te houden. Zij waren namelijk al zo slim om te bedenken dat de tune allang niet meer van deze tijd is, en de choreografie ook niet echt jofel genoemd mag worden. Friezen begrijpen en accepteren gewoon, dat dit volkslied bij de historie van hun club hoort evenals de koffiekan en de Tupperware bakjes met eigen gebakken cake. Ach, die Friezen zijn zo dom nog niet.
Eigenlijk is de hele sfeermakerij bij de Groningen supporters niets minder dan een mislukte carnavals optocht, met prins carnaval Ron Jans en zijn raad van elf voorop. De enige dansmarieke die ze nog wisten te contracteren blijkt een opblaaspop te zijn, die ze in een sc Heerenveen shirtje proppen. Ze heet overigens gewoon Annie, net als de vrouw van de voorzitter van de club aan het Friese Haagje. Ze hebben hun eigen mascotte Groby genaamd, en in plaats van confetti gebruiken ze het nationale product van Groningen, de “suikerklontjes!”
Wat hebben die Groningers nou daadwerkelijk meer dan de Friezen waar ze trots op kunnen zijn. Ok, ze hebben droge worst, Grunninger koek (die met die vieze gekonfijte vruchtjes erin), de Suiker Unie en de Martinitoren, maar daarmee heb je het dan ook wel gehad. Friezen hebben Friesche vlag, Douwe Egberts, Thialf, het skûtsjesilen, de 11 stedentocht, grutte pier en natuurlijk de Kameleon! (en dan heb ik het eerste kievitsei, het kaatsen, het fierljeppen en de oranjekoek nog niet eens genoemd).
In Friesland vind je namen waar sportieve prestaties aan vast kleven, zoals Rintje Ritsma, Falco Zandstra en Ids Postma. In Groningen vind je slechts de schaatsster Marianne Timmer uit Sappemeer, die haar prestaties toch voornamelijk weer aan het Friese ijs in Thialf te danken heeft. In de media wist Piet Paulusma meer naamsbekendheid te krijgen met zijn weerberichten, dan Willem Boomsma de voormalige Big Brother bewoner. Deze laatste woont dan wel in Groningen, maar is van oorsprong toch ook weer een Fries.
Friesland heeft de tweeling Anker, die naast verstand van voetballen ook nog eens verstand op juridisch gebied hebben en tot juristen van het jaar werden gekozen.
In Friesland hebben ze hun stadion gewoon vernoemd naar een persoon die samenhangt met de historie van de club het Abe Lenstra stadion dus. In Groningen gaan ze hun nieuwe stadion “Euroborg” noemen. Op de markt was uw gulden een daalder waard, in het Euroborg stadion zal men waarschijnlijk 1 euro voor een biertje vragen. Daardoor kan Martin Drent zich straks waarschijnlijk voor een euro per biertje helemaal een wielklem zuipen, waarna hij zich met hulp van de Friese gebroeders Anker moet laten vrijpleiten.
Wanneer we alles op een rijtje zetten kunnen we stellen dat het gewoon te maken heeft met een stukje afgunst. Wanneer ze op het veld niet boven de club uit Friesland kunnen uitstijgen, dan zoeken ze gewoon naar iets waar ze voor hun gevoel wel goed in zijn! Tsja, een mens heeft er wat voor over om toch een manier te vinden om een bepaalde titel te verwerven.
Ik las ooit eens ergens een stukje over de inwoners van Groningen, wat volgens mij de kern van de hele zaak is, en wat in alle folders van de landelijke VVV kantoren vermeld zou moeten worden nl:
Alle Groningers stammen af van Friezen... Groningers bestaan dus ook niet echt maar hebben zichzelf bedacht, omdat ze toch iets anders wilden. Dat geeft niet, zij konden een paar honderd jaar geleden niet weten dat de beste en leukste voetbalclub van het Noorden uiteindelijk uit Friesland zou komen. Laat ze... Ze zijn gewoon een beetje gefrustreerd omdat hun voorouders de verkeerde keuze hebben gemaakt en dat ze nu ingeklemd zitten tussen Friesland en Oost-Friesland...
Ach, inmiddels zijn de Friezen er wel aan gewend, gunnen de buren uit Groningen alle lof en waardering voor hun acties, kneuterige spandoekjes, gezang en getrommel tijdens de wedstrijden. Zelfs voor het creatuur van Annie willen ze best wel begrip voor opbrengen. Dat de Groningen supporters zelfs uit stelen gingen om een originele Friese vlag in hun bezit te krijgen, geeft wel aan dat ze eigenlijk diep in hun hart best wel een beetje jaloers op die mooie club uit Friesland zijn, maar het geeft gelijk de domheid van de Groningers weer. De Friezen wisten namelijk allang dat het vlaggetje zwaaien geen makkie is met zo’n grote vlag. Ach, uiteindelijk lacht de Fries zich stiekempjes een ongeluk, want terwijl FC Groningen zich druk moet maken om de nacompetitie hebben de Friezen uitzicht op Europees voetbal!, en daar zijn die “domme” Friezen best “Trots” op!
JOJO ©
Het blijft een vreemd verschijnsel: Supporters van verschillende voetbalclubs troeven elkaar af met prestatie’s die anderen in hun naam leveren. Dat zij hierin zelf geen enkele bijdrage hebben en in wezen dus niets beter zijn dan degene die zij uitlachen maakt voor hen blijkbaar niets uit. Zij eigenen zichzelf enkel een titel als fan toe en roepen zich vervolgens tot overwinnaar uit. Het kan niet makkelijker, toch?
Dit zeer simpele scoren roept vervolgens een zeer oud menselijk gedrag op: Dat van de zogehete ‘gloryhunter’. Daar waar de glorie te halen valt stromen zij massaal samen, identificeren zich met de succesvolle vereniging en roepen zich vervolgens uit tot mede-overwinnaars.
Sinds Riemer’s formule van de sympathieke club bleek te werken bij SC Heerenveen is het daar waar ineens de gloryhunters hun gezichten laten zien. Beseffen zij dan niet hoe flinterdun dit lijntje eigenlijk is? Wat als Riemer door een andere samenloop van omstandigheden zijn levenswerk nou eens bij FC Groningen had opgebouwd in plaats van bij SC Heerenveen? Dan was JOJO (zelf geen Fries van geboorte) dus voor het Groen en Wit geweest. Een alinea over Friese trots kan dus in één veeg volledig van tafel.
Groningers van’t hogeland
Drenten van het vlakke land
Friezen langs de waterkant
Reikt elkander nu de hand
Deze opmerkelijke regels zijn afkomstig uit het clublied van FC Groningen. Waarom worden hier Friezen in bezongen terwijl wij volgens JOJO toch zo’n afkeer tegen dit volk koesteren? Wel, dit clublied stamt nog uit de tijd voordat SC Heerenveen zich ontpopte tot ‘iedereen z’n 2e cluppie’, het lievelingetje van ‘studio sport-kijkend Nederland’. Toen viel er namelijk nog weinig eer te behalen in het Haagje. Ja, de Friezen weken toen uit naar het Oosterpark Stadion waar zij destijds hun portie glorie konden afhalen om hun zelfbeeld op te krikken. Friese trots? Als er wat te juichen valt dan toch alleen. Anders blijven de Pompebladen onderin de stoffige kast liggen.
Ach ja, die Friezen. Ze roepen zo graag dat wij de rivaliteit tegen hen begonnen zijn uit jaloezie op hun hogere klassering. Helaas liggen de zaken anders. FC Groningen werd al met de titel ‘Trots van het Noorden’ geïdentificeerd toen Heerenveen nog ergens onderin de Eerste Divisie bungelde. Toen Riemer’s beleid de club omhoog hielp werd besloten dat de bijnaam van de Oosterbuur ook maar eens over moest worden genomen. Dat het hier om een zeer bewuste oorlogsverklaring gaat blijkt wel uit het gegeven dat er bijvoorbeeld niet werd gekozen voor het meer toepasselijke ‘Trots van Friesland’ of iets in die trend. Tja, hoe populair zou bijvoorbeeld RBC zich in Breda maken zodra zij zich na enkele betere seizoenen officieel uitroepen tot ‘Parel van het Zuiden’?
Ik las ooit eens ergens een stukje over de inwoners van Friesland, wat volgens mij de kern van de hele zaak is, en wat in alle folders van de landelijke VVV kantoren vermeld zou moeten worden nl:
Friezen zaten overal in het Noorden. Toch waren niet zij het die er met de scepter zwaaiden. Het Saksische Groningen-Stad was veruit de invloedrijkste plaats en bepaalde wat er gebeurde in heel Noordelijk Friesland. De Groningers stammen dus af van de Saksen en niet van de Friezen. Uiteindelijk konden deze Friezen ook het Ommeland niet meer behouden en moesten het afstaan aan de Stad. Blijkbaar zijn zij nog altijd zo jaloers op dit gebied dat hét symbool van de Friese trots, de Pompebleden-vlag, regelrecht is gejat van de vlag van de Groningse Ommelanden. Enige zin maakt dit ook niet aangezien de Ommelander-vlag nooit symbool heeft gestaan voor de gebieden die nu de provincie Friesland vormen.
Onze vlaggetjes vinden ze ook kneuterig. Blijkbaar zo kneuterig dat de Friezen gelijk dezelfde weg insloegen op dit gebied nadat de Groningers met hun doeken het Abe Lenstra-stadion eens wat kwamen opfleuren.
Groningers steken tijd in hun club:”zingen, trommelen, ontwerpen van spandoekjes en ludieke acties”. Het wordt hen immers met de paplepel ingegoten: Clubliefde. En dan hebben we het niet over clubliefde die pas tot uiting komt zodra er successen vallen te vieren. De Friezen vinden dit niet nodig. Zij komen immers alleen bij hun club voor de goede prestatie’s van elf mensen waar zij verder niks mee van doen hebben.
Elf mensen die over enkele jaren hoogst waarschijnlijk allemaal al zijn uitgewaaid naar andere verenigingen. Succesvolle elftallen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het is de club die blijft voortbestaan. Waarin schuilt dan de echte trots?
Laatst gewijzigd door villa Cruoninga op 21-03-2004 13:28, 3 keer totaal gewijzigd.
..still wearin' of the green!
-
- Basisspeler
- Contacteer:
Ik heb wel foto's gemaakt van jullie banners en zooi bij de opkomst van de spelers, maar die foto's zijn nou niet echt briljant geworden helaas, veelal onscherp en ja, dan kan ik ze wel plaatsen, maar daar doe ik niemand echt een lol mee. Geen opzet dus, want normaal gesproken plaats ik idd ook gewoon foto's van het uitvak enzo, maar gisteren kon ik dat er helaas op dat moment (bij de opkomst) niet goed op krijgen vanaf mijn plaats. Overigens zul je ook begrijpen dat op dat moment het uitvak ook niet mijn prioriteit heeft.roelof de vries schreef:Harris, normaal heb je wel wat meer foto's van het uitvak. Kon je niet wat foto's plaatsen van het uitvak bij de opkomst?
Ik zal even een voorbeeld plaatsen, dit is eigenlijk nog de beste:

68 foto's is mager? Of mager omdat er te weinig SCH in zat? Dat valt ook wel mee denk ik.Eastermar schreef:Idd Harris, ik vond jouw reportage deze keer wat mager. Of heb je geen foto's van ons gemaakt omdat wij voor een prima sfeertje zorgden?
Ja, jullie waren zowaar af en toe te horen, hulde daarvoor. En misschien heb jij dat ervaren als een prima sfeertje, maar ik vond het meer oplevinkjes, net als bij ons eigenlijk. Niet echt bijzonder, ook aan onze kant helaas niet. Het was aan onze kant aan het begin redelijk goed, en af en toe klonk Zuid behoorlijk massaal, maar het bloedde uiteindelijk wat dood, net als de wedstrijd. Het is jammer dat het eigenlijk een behoorlijke zaadwedstrijd was en dat er niet even iets gebeurde waardoor de vlam in de pan sloeg.
Sfeermateriaal was overigens denk ik dik in orde, van beide kanten.
Laatst gewijzigd door Harris op 20-03-2004 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- villa Cruoninga
- Invaller
dubbel
Laatst gewijzigd door villa Cruoninga op 20-03-2004 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- villa Cruoninga
- Invaller
Trippel
Laatst gewijzigd door villa Cruoninga op 21-03-2004 00:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Bankzitter
- Contacteer: