Ondertussen ergens in Twente...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Tikkieterug
Bankzitter

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Bericht door Tikkieterug »

Het is onrustig bij FC Twente. In de laatste vijf competitieduels werd door de Tukkers geen een keer gewonnen. Dat is voor het eerst sinds 10 jaar. De laatste twee wedstrijden werd zelfs gelijkgespeeld tegen de laagvliegers Willem II (1-1) en PEC Zwolle (1-1). Spelers als Willem Janssen en aanvoerder Wout Brama spraken van een crisis. Om 16.30 uur vandaag zal voorzitter Joop Munsterman de pers toespreken.

Op Twitter gonst het inmiddels van de geruchten. Zal Munsterman zijn vertrouwen uitspreken in trainer Steven McClaren of wordt de Engelsman vandaag de laan uit gestuurd.

De club zelf heeft zojuist ontkend, dat het om een met spoed belegde persconferentie zou gaan. Het gaat om al eerder afgesproken gesprekken met mediapartners.
Bron: AD.nl

McClaren eruit, ommekeer tegen Heerenveen? Het is niet te hopen...
Jaap
yatsemata
Nieuw talent

Bericht door yatsemata »

Heerlijk dit. Ik lach me dood om twente en hun 'altijd trouwe fantastische supporters'. Meer dan de helft van de huidige toeschouwers was 6 jaar terug nog supporter van Ajax of Feyenoord en had verder weinig met Twente. Indertijd met hun opmars en net voor hun titel had ik alle respect voor ze en zelfs enige sympathie. Tegenwoordig lijken ze echter meer en meer op Ajax, zowel als club zijnde, maar vooral als supporters zijnde. Zodra ik Twente-supporters spreek komen ze vrijwel allemaal net zo arrogant over als de zo door hen verfoeide Ajax-supporters. Voor de echte supporters die er ook in 2004 zaten toen men bijna failliet was (ongeveer 10000 man) is de huidige situatie sneu, maar de rest gun ik dit van harte!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Beetje zelfde verhaal als Vitesse dus eigenlijk? Onee, daar zaten altijd al tienduizenden hondstrouwen :lol:
Corruption is everywhere, fight it!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Je kan toch niet zeggen dat er nu veel successupporters bij Vitesse komen? Het is nog steeds halfvol, net als toen ze pakweg 13e werden.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Dat klopt wel een beetje, maar ook bij Vitesse (jaren 2000) hebben ze zo'n tijd daar gehad toen het wél helemaal vol zat. Ook is het nu wel voller, die korte zijde stond paar jaar geleden altijd maar halfvol. Ik vind het daarnaast frappant dat een Vitesse supporter het over het misgunnen van Twente gaat hebben. Dat is volgens mij pure jaloezie. Vitesse vind ik wat dat betreft net zo'n kutclub.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Dat Vitesse een kutclub is kunnen we het wel over eens zijn, maar daar zijn genoeg andere argumenten voor te verzinnen. Het gloryhuntersgehalte is bij Twente toch echt wel vele malen groter.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Dat klopt, maar we moeten niet doen of ze bij Vitesse er niet zijn of nooit zijn geweest. Met name in die jaren met Machglas etc.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

De redding van Vitesse kwam wel met een prijs, er moest meer belasting betaald worden en bepaalde verenigingen kregen geen geld meer. Daar is heel veel kwaad bloed mee gezet. De redding van Vitesse koste de gemeente volgens mij meer dan 15 miljoen destijds. Daarom komen er ook niet veel mensen meer naar Vitesse. Op termijn zal het daar langzaam maar zeker wel weer vol raken, dat kan niet anders.
yatsemata
Nieuw talent

Bericht door yatsemata »

Fanatic 4-ever schreef:Beetje zelfde verhaal als Vitesse dus eigenlijk? Onee, daar zaten altijd al tienduizenden hondstrouwen :lol:
Vitesse heeft een vaste kern van ongeveer 16000 supporters die ALTIJD komen, ongeacht of er nu om plaats 3 t/m 7 gespeeld wordt of om plaats 13 t/m 16. Niets voor niets zaten er in de nacompetitie in 2003 'gewoon' 20000 mensen op de tribune. Dat kun je moeilijk gloryhunters noemen. Bij Twente was die vaste kern altijd ongeveer 12000 man, en inmiddels zal dat wel gegroeid zijn tot ongeveer 17000 man. Ik denk dat als Twente nu vier jaar op rij onderin zou eindigen het een stuk leger is in hun stadion...
yatsemata
Nieuw talent

Bericht door yatsemata »

Fanatic 4-ever schreef:Dat klopt wel een beetje, maar ook bij Vitesse (jaren 2000) hebben ze zo'n tijd daar gehad toen het wél helemaal vol zat. Ook is het nu wel voller, die korte zijde stond paar jaar geleden altijd maar halfvol. Ik vind het daarnaast frappant dat een Vitesse supporter het over het misgunnen van Twente gaat hebben. Dat is volgens mij pure jaloezie. Vitesse vind ik wat dat betreft net zo'n kutclub.
Welke korte zijde bedoel je? Zuid is altijd vrij vol geweest (minimaal 4/5) en ook noord zat altijd wel voor minimaal 3/4 vol. Juist beide lange zijden tellen veel lege plaatsen, waarbij echter wel opgemerkt dient te worden dat de onderste vijf rijen voor beide zijden op last van de brandweer al sinds 2005 niet meer verkocht mogen worden...
Lipton schreef:De redding van Vitesse kwam wel met een prijs, er moest meer belasting betaald worden en bepaalde verenigingen kregen geen geld meer. Daar is heel veel kwaad bloed mee gezet. De redding van Vitesse koste de gemeente volgens mij meer dan 15 miljoen destijds. Daarom komen er ook niet veel mensen meer naar Vitesse. Op termijn zal het daar langzaam maar zeker wel weer vol raken, dat kan niet anders.
Deels heb je gelijk, grotendeels echter niet. Er is indertijd na de redding van Vitesse vanuit de gemeente naar inwoners en verenigingen gecommuniceerd dat vanwege de redding een en ander moest veranderen. Dit is echter onzin, de gemeente Arnhem heeft uiteindelijk geen verlies geleden op alle regelingen met Vitesse. Sterker nog, men maakte zelfs winst. Maar daar scoor je politiek niet mee als je wel aan jouw inwoners een lastenverhoging moet gaan uitleggen die puur ten goede kwam aan o.a. absurde projecten als het station.
Ter verduidelijking, Vitesse heeft in ruil voor medewerking van de gemeente bij de ontwikkeling van een nieuw trainingscomplex het oude stadion + omliggende velden aan de gemeente overgedragen waarna dit terrein door de gemeente met woningen bebouwd is en er een miljoenenwinst volgde. Verder moest Vitesse op de verstrekte leningen een rente van 20% (!!) betalen. Een snelle berekening leert dat van de verstrekte 10 miljoen er in de vier jaren voordat de lening kwijtgescholden werd er alleen al aan rente al 8 miljoen terugvloeide in de gemeentekas. Dan kun je dus niet van 'verloren miljoenen' spreken. Als laatste is er ook nog de winst die de gemeente gemaakte heeft rond Gelredome. Bij het reddingsplan is indertijd gekozen voor een overname van Gelredome en een lening aan Vitesse. Gelredome was hiermee gered (het aantal evenementen mocht ineens omhoog), Vitesse echter niet doordat de huur van Gelredome onevenredig hoog bleef (2 miljoen per jaar) en men met een idiote lening zat. Gelredome is vervolgens na enkele jaren aan een bevriende projectontwikkelaar verkocht waarbij de gemeente een winst maakte van enkele miljoenen. Ik heb me hier indertijd als een van de weinigen echt in verdiept en na vergelijking van alle (openbare) cijfers bleek de gemeente gewoon glashard te liegen. Men heeft geen verlies geleden op vitesse maar juist winst gemaakt. Jammer is alleen dat de publieke perceptie (mede doordat er nooit 1 journalist echt onderzoek gedaan heeft, een gemiste kans overigens wan er speelden genoeg duistere zaken in Arnhem) volledig anders is...
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

On topic graag.
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Trainer Steve McClaren hoeft nog niet te vrezen voor zijn baan bij FC Twente. Joop Munsterman, voorzitter van de club uit Enschede, staat nog steeds achter de oefenmeester die hij vorig jaar als opvolger van Co Adriaanse benoemde.

''Er zijn geen ontwikkelingen", reageert Munsterman op de nederlaag van FC Twente van zaterdag bij sc Heerenveen (2-1) in De Telegraaf.

De preses schaarde zich vorige week al achter McClaren.

''En ik sta nog steeds achter wat ik toen heb gezegd. Voor ons is de situatie met deze nederlaag niet veranderd. Het is een stabiele situatie bij de club. We gaan gewoon weer een keer beter voetballen en ik hoop dat dat snel gebeurt.''
Benieuwd hoe lang het nog gaat duren aangezien komend weekend ajax op het programma staat en je daar in principe van kan verliezen natuurlijk. Zou de afkoopsom het probleem zijn voor Munsterman zoals in studio voetbal werd gesuggereerd?
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Vergelijkbare situatie als bij ons. Wanneer de voorzitter zijn naar voren gedragen trainer ontslaat, is zijn geloofwaardigheid weg.
SCH
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Dat werd gesuggereerd vanwege de categorie-indeling, maar dat vind ik een slap argument. Die indeling bevat allerlei voorwaarden en zegt in de kern nog helemaal niets over het beschikbare budget. Ik denk dat FC Twente nog wel geld heeft om een trainer te ontslaan, al sluit ik niet uit dat het hoogtepunt daar wel is geweest. Hoe dan ook: volgens mij blijft McClaren vooral vanwege het ego van Munsterman. Adriaanse moest maar weg en hij moest toen terugkeren om de club weer op het goede spoor te brengen. Dat gebeurde met zoveel bombarie dat het stevig gezichtsverlies zal betekenen wanneer je hem een jaar later weer wegstuurt.

Persoonlijk vind ik het onterecht om McClaren weg te sturen. Twente staat nog steeds keurig in de top van Nederland ondanks het vertrek van bepalende spelers (ze missen met name De Jong enorm) en hij is nooit een man geweest die veel jeugdspelers inpast en attractief voetbal levert. Ook in het kampioensjaar zaten er wedstrijden tussen die werkelijk niet om aan te gluren waren, maar in de slotfase schoot Ruiz of een andere steunpilaar er dan toch weer een cruciale bal in. Dat maakte McClaren geweldig en nu is het opeens een drama? Lekker makkelijk...
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Ik vind het helemaal geen slap argument. Met het idee dat Twente afgelopen zomer (op aandringen van McClaren) een bedrag van 20 miljoen over de toonbank heeft gegooid kun je er wel vanuit gaan dat er weinig geld is in Tukkerlandia. Er zal vast nog wel wat geld zijn maar het zal mij niets verbazen dat de afkoopsom van McClaren dusdanig hoog is dat ze dat liever niet doen en dit bedrag liever reserveren voor het loon van een nieuwe, toekomstige, speler. Dat het ego van Munsterman ook een rol speelt lijkt me geen geheim, die man maakt zich wel vaker totaal belachelijk in de media om zelf maar in een goed daglicht te komen. Het ontslaan van McClaren zou nog meer imagoschade opleveren.

Het moge in ieder geval duidelijk zijn dat McClaren een trainer van niets is, niet beter dan het materiaal dan hij heeft. Hij had in het kampioensjaar gewoon het geluk dat hij superieure spelers als Perez, Ruiz en N'kufo had die een wedstrijd konden beslissen. Want ook toen was het voetbal vaak niet om aan te zien. Nu komt dat echter helemaal boven water en wordt het ook nog uitgelicht ook nog, omdat ze in Enschede graag als topclub gezien willen worden. Het zal mij echter niets verbazen als ook Twente in de komende jaren weer terug gaat komen op de plek waar ze horen.

Ik kan zelf overigens niet wachten totdat die onnozele McClaren verdwenen is uit de Eredivisie. Het commentaar dat hij wekelijks levert is nog dommer dan dat van Aad de Mos. Alleen omdat hij Engels spreekt en veel mensen niet in staat zijn dat fatsoenlijk te vertalen lijkt het vaak nog wat in de ogen van velen.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

En dat was het verhaal Van Steve McClaren bij FC Twente.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik kan zelf overigens niet wachten totdat die onnozele McClaren verdwenen is uit de Eredivisie. Het commentaar dat hij wekelijks levert is nog dommer dan dat van Aad de Mos.
Aad de Mos is gewoon een prima voetbalman en analyticus. Ondanks zijn rare trekjes.

Wat betreft McClaren was een vertrek natuurlijk onvermijdelijk. Zes keer op rij niet winnen kan nu eenmaal niet bij een topclub. Daar komt het dramatische seizoensslot van vorig jaar nog eens bij. Dat zal ook niet vergeten zijn.
Ik hoor nu ook veel over de financiële situatie van Twente. Blijkbaar groeien de bomen daar niet meer tot de in hemel en zal er eerst weer verkocht moeten worden. Er is natuurlijk ook ontzettend veel geld uitgegeven. Op zich ben ik daar geen principieel tegenstander van maar dan moet je als club wel de juiste keuzes maken. Een kwaliteitsspeler als Tadic is die 7.7 miljoen meer dan waard maar 6 miljoen voor de wekelijks falende Castaignos betalen is natuurlijk gekkenwerk. Als je die Castaignos goed gescout had dan had je van tevoren al vraagtekens kunnen plaatsen of hij wel in het spelconcept zou passen.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Paar seizoenen leuk meegedaan, maar nu is het toch echt voorbij voor de Tukkers. De komende seizoenen zullen het gewoon weer Ajax, PSV en Feyenoord zijn die de dienst uitmaken in de eredivisie. So long, Twente.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Ze gaan ons achterna. Veel kapitaalsvernietiging, veel gedoe, ontslagen trainers, geen eenheid meer, geen doel meer voor ogen, een mager elftal dat weinig kapitaal vertegenwoordigd. Het is inderdaad over voor Twente. In dezelfde val getrapt als Heerenveen: een topclub willen zijn.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Hielke schreef:Ze gaan ons achterna. Veel kapitaalsvernietiging, veel gedoe, ontslagen trainers, geen eenheid meer, geen doel meer voor ogen, een mager elftal dat weinig kapitaal vertegenwoordigd. Het is inderdaad over voor Twente. In dezelfde val getrapt als Heerenveen: een topclub willen zijn.
Verschil is natuurlijk wel dat zij geen grote financiele problemen hebben en dat ze nog gewoon 5e staan.
Het zit ze ook niet echt mee, met John en de Jong zijn ze hele goede spelers kwijt geraakt en dat kun je niet zomaar vervangen.
En wie had nou eigenlijk verwacht dat Castaignos het zo slecht zou doen.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Lipton schreef: En wie had nou eigenlijk verwacht dat Castaignos het zo slecht zou doen.
Wie niet? Dat was al een matige spits bij Feyenoord die er een aantal ballen zeer gelukkig in heeft geprikt. Er zijn nog geen grote financiële problemen, maar die waren bij ons eerst ook niet. Die komen pas later wanneer doelstellingen niet meer gehaald worden en de topspelers minder gaan opleveren. En dat zie ik nog wel gebeuren bij Twente. Ik zou namelijk niet weten welke speler op dit moment meer zou moeten opleveren dan dat hij gekost heeft in Tukkerlandia.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Munsterman is bang voor verhalen en geeft McClaren een flinke zak geld mee om zo zijn mond te snoeren. Niets meer niets minder.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Je prikt inderdaad zo door dat verhaal van Munsterman heen, maar de vraag is of meer mensen dat doen (met name die het wat minder intensief volgen). Munsterman grijpt alles aan om Twente in een goed daglicht te stellen, om zo commercieel aantrekkelijk etcetera te zijn. Ik vind het maar niks, maar blijkbaar werkt het wel. Ook Riemer was daar trouwens goed in.
forca hveen
Superster

van Marwijk schijnt de nieuwe trainer te worden met de bedoeling dat Schreuder het seizoen afmaakt als interim trainer.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Calimero schreef: Wie niet? Dat was al een matige spits bij Feyenoord die er een aantal ballen zeer gelukkig in heeft geprikt. Er zijn nog geen grote financiële problemen, maar die waren bij ons eerst ook niet. Die komen pas later wanneer doelstellingen niet meer gehaald worden en de topspelers minder gaan opleveren. En dat zie ik nog wel gebeuren bij Twente. Ik zou namelijk niet weten welke speler op dit moment meer zou moeten opleveren dan dat hij gekost heeft in Tukkerlandia.
Hij schoot er bij Feyenoord als 18 / 19 jarige er wel 15 in, en dat is natuurlijk niet verkeerd. Hij mist nu grote kansen en speelt gewoon slap. Maar is natuurlijk nog maar 20 jaren oud, hij heeft blijkbaar tijd nodig.
Overigens heeft Twente hem wel voor veel geld gehaald, Inter betaalde 2 miljoen euro, en hij ging voor 6 miljoen terug naar Nederland. Veel geld is dat zeg.

Twente heeft volgens mij niet zoveel geld uitgegeven als Heerenveen toen. Ze hebben enkele dikke contracten maar er is daar voldoende geld volgens mij. Ze gaan ook wel "gewoon" europees voetbal halen denk ik. Financieel maak ik mij geen enkele zorgen over Twente, daar is op dit moment totaal geen aanleiding voor.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

forca hveen schreef:van Marwijk schijnt de nieuwe trainer te worden met de bedoeling dat Schreuder het seizoen afmaakt als interim trainer.
Ik las juist dat van Wonderen toe is gevoegd aan de technische staf.
forca hveen
Superster

Ik heb mijn informatie van nu.nl.
Dat van Wonderen is toegevoegd aan de technische staf staat niet in de weg aan het feit dat Schreuder interim trainer is en van Marwijk de nieuwe trainer wordt natuurlijk ;)
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Munsterman ontkent, dus Van Marwijk zal het inderdaad wel worden.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Steve McClaren stond bekend om zijn cliches, Alfred Schreuder heeft nu al de domste opmerking van het seizoen gemaakt:
"Tot de 0-1 was er niets aan de hand"

Als je na 4 minuten al 0-1 achter komt, dan is dat ook niet heel erg moelijk
Makkum8
Basisspeler

Bericht door Makkum8 »

Het maakte mij gisteren totaal niet uit wie van de twee ging winnen (Twente of Vites). Met beide ploegen heb ik helemaal niets. Het is overigens wel een stuk rustiger geworden op dit deel van het forum sinds Twente niet meer wint. Waar is Tukkers-Delight gebleven :mrgreen: ?

O, ja ik zie het al, voorlopig ff afscheid van dit forum genomen.. wellicht horen we nog wat van hem als ze zich plaatsen voor de playoffs (promotie/degradatie)...
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Plaats reactie