Uitbreiding Abe Lenstra Stadion
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Forumicoon
Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion
Ik ken wel een aantal mensen in vak 13 en die houden seizoenkaart en die gaan echt niet verhuizen. En zij zullen heus niet de enige zijn in de vakken onder NN. En ik geef ze geen ongelijk.
-
xander Verified
- Superster
-
- Invaller
Ik zit in vak 12. En ik wil ook niet direct weg, maar aan de andere kant is het wel mooier om NN te vergroten en dan dichter naar het veld toe. Zorgt voor meer sfeer. Rest van publiek is toch stil.Feanfan 1 schreef:Ik ken wel een aantal mensen in vak 13 en die houden seizoenkaart en die gaan echt niet verhuizen. En zij zullen heus niet de enige zijn in de vakken onder NN. En ik geef ze geen ongelijk.
En voor die reden wil ik best wel naar een andere plek toe.
-
- Forumicoon
Aan de overkant op dezelfde plek zijn tegenwoordig ook veel lege stoeltjes. Als je er toch niet voor de sfeer zit, maakt het in mijn ogen ook niet uit aan welke kant je zit toch?Feanfan 1 schreef:Ik ken wel een aantal mensen in vak 13 en die houden seizoenkaart en die gaan echt niet verhuizen. En zij zullen heus niet de enige zijn in de vakken onder NN. En ik geef ze geen ongelijk.
-
- Selectiespeler
Zijn zat mensen die op de eerste ring zitten op noord en dat geweldig vinden ivm de sfeer van NN. Die willen daarom niet naar de 'dooie' zuidtribune, en ook niet van hun plek af.
Ook vraag ik me af of de sfeer beter zal worden. Nu zit je onder het dak en dan is de echo veel groter.
Ook vraag ik me af of de sfeer beter zal worden. Nu zit je onder het dak en dan is de echo veel groter.
Wij zijn HEERENVEEN
-
- Invaller
Ja dit klopt ook.Ultras'01 schreef:Zijn zat mensen die op de eerste ring zitten op noord en dat geweldig vinden ivm de sfeer van NN. Die willen daarom niet naar de 'dooie' zuidtribune, en ook niet van hun plek af.
Blijft lastig dit
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Dan heb je het over het geluid, maar in mijn ogen zal de sfeer echt wel beter worden als je onderaan staat. Simpelweg omdat er veel meer interactie is met de spelers en gebeurtenissen op het veld.
Corruption is everywhere, fight it!
- Royce_SCH
- Wereldspeler
De enige manier om hier achter te komen is een enquête/onderzoek te houden bij alle seizoenkaarthouders. Met een aantal vragen en eventuele oplossingen. Er zijn vast een aantal mensen op Zuid die willen staan en daar kan bijv. mee geruild worden met de mensen die liever zitten achter het doel op Noord. Zo zullen er zat oplossingen zijn. De reden om te blijven zitten omdat ze het lawaai van NieuwNoord zo mooi achter hun vinden, vind ik belachelijk. Ik denk juist dat de sfeer nog beter wordt met NieuwNoord aan het veld en de fanatiekere 'zitsupporters' achter hun. Dan pakken zij de sfeer sneller op dan wanneer het achter hun gebeurt. Klapstoeltjes zou een erg goede oplossing zijn!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
- Royce_SCH
- Wereldspeler
Ook in Amsterdam zijn ze bezig om de sfeer te verbeteren en dus trekken ze daar wel de tribunes door naar het veld. Uiteraard weet ik dat je beide clubs qua budget o.e.d. niet met elkaar kunt vergelijken maar dit ziet er gewoon stukken beter uit. Ik hoop dat het bestuur echt op korte termijn actie gaat ondernemen!
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/12598voor de foto van de verbouwde hoofdtribune in Amsterdam.
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/12598voor de foto van de verbouwde hoofdtribune in Amsterdam.
-
- Invaller
Ja, het is zover. Het dieptepunt in de geschiedenis van dit topic is bereikt. Als we het hier al over uitbreidingen gaan hebben, die zich in Amsterdam plaatsvinden. Dan is het wat mij betreft tijd voor een (tijdelijk) slotje.Royce_SCH schreef:Ook in Amsterdam zijn ze bezig om de sfeer te verbeteren en dus trekken ze daar wel de tribunes door naar het veld. Uiteraard weet ik dat je beide clubs qua budget o.e.d. niet met elkaar kunt vergelijken maar dit ziet er gewoon stukken beter uit. Ik hoop dat het bestuur echt op korte termijn actie gaat ondernemen!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
- Hinkelpikke
- Wereldspeler
Want? Omdat we hier met z'n allen anti-Ajax zijn? Hou toch op zeg, wat een onzin. Hierboven wordt gewoon een voorbeeld gegeven van het dichtgooien van de gracht. En omdat dit toevallig bij Ajax is, mag het hier niet in dit topic staan? Een beetje primitieve reactie.BakCristian schreef:Ja, het is zover. Het dieptepunt in de geschiedenis van dit topic is bereikt. Als we het hier al over uitbreidingen gaan hebben, die zich in Amsterdam plaatsvinden. Dan is het wat mij betreft tijd voor een (tijdelijk) slotje.
Ik vind de ArenA er in ieder geval op deze manier een stuk beter uitzien, daarom kijk ik ook nog steeds uit naar het moment dat in het Abe Lenstra Stadion de grachten worden dichtgegooid. Dan hebben we een nog mooier stadion dan dat het nu al is, en bovendien komt het de sfeer absoluut ten goede!
Heerenveen till I die!
-
- Invaller
Even een paar berekeningen gedaan, en kom tot de conclusie dat het gemiddeld aantal toeschouwers licht aan het afnemen is.
Als we zo doorgaan (met dit seizoen), duiken we voor het eerst weer onder de 25000. In het huidige seizoen is dit gemiddelde namelijk 24397.

Is dit verontrustend denken jullie?
Een uitbreiding lijkt er in deze situatie niet in te zitten..
Als we zo doorgaan (met dit seizoen), duiken we voor het eerst weer onder de 25000. In het huidige seizoen is dit gemiddelde namelijk 24397.

Is dit verontrustend denken jullie?
Een uitbreiding lijkt er in deze situatie niet in te zitten..
- 1983
- Forumicoon
En dit is dan nog een gemiddelde van mensen die betaald hebben (verkochte seizoenskaarten plus losse verkochte kaarten) waarschijnlijk? Ik kan me niet voorstellen dat er tot nu gemiddeld bijna 25000 toeschouwers ook echt aanwezig waren, gezien de vele lege plekken af en toe. Nou zal dat de directie niet veel uitmaken, die zullen redeneren dat zolang men maar betaald heeft het goed is. Of ze dan komen of wegblijven zal hun worst zijn. Maar ja wat mij betreft in ieder geval wel een zeer zorgelijke ontwikkeling, en na dit seizoen wordt het vrijwel zeker nog minder.
- BK2007
- Forumicoon
Kun je ons uitleggen waar jij je mening op baseert dat het directie het niets interesseert als het minder vol is ? Tamelijk lullige mening van jou. Kom op leg maar eens uit.Superfries1983 schreef:En dit is dan nog een gemiddelde van mensen die betaald hebben (verkochte seizoenskaarten plus losse verkochte kaarten) waarschijnlijk? Ik kan me niet voorstellen dat er tot nu gemiddeld bijna 25000 toeschouwers ook echt aanwezig waren, gezien de vele lege plekken af en toe. Nou zal dat de directie niet veel uitmaken, die zullen redeneren dat zolang men maar betaald heeft het goed is. Of ze dan komen of wegblijven zal hun worst zijn. Maar ja wat mij betreft in ieder geval wel een zeer zorgelijke ontwikkeling, en na dit seizoen wordt het vrijwel zeker nog minder.
Samen maken we de club sterk.
- 1983
- Forumicoon
Als je goed had gelezen dan had je geen extra uitleg nodig gehad. Maar ik zal het even verder toelichten, speciaal voor jou.
Ik had het over mensen die een kaartje hebben gekocht (of seizoenskaarthouders) maar niet op komen dagen, daarvan is het geld al binnen. Dus wat maakt het voor de penningen, daar waar Veenstra verreweg het grootste belang aan hecht, uit? Het scheelt alleen misschien wat inkomsten aan catering, maar dat is toch al bepaald geen vetpot voor de club. Dus in die zin zal het hem niet veel uitmaken dat er iets minder mensen dan voorheen komen opdagen. Hij zal pas echt gaan zweten als die grafiek (die dus gaat over het aantal betalende toeschouwers die met bijna 25000 nog zeer acceptabel is), die we een paar posts hierboven hebben kunnen zien, dezelfde aantallen van het aantal mensen wat daadwerkelijk komt opdagen (een stuk minder dan 25000) zou weergeven. Minder betalende bezoekers, nog minder inkomsten en waarschijnlijk nog meer snijden. Komend seizoen zou dat al het geval kunnen zijn aangezien ik, en wel meer mensen, veel geluiden hoor over mensen die nu toch echt gaan opzeggen. Zorgelijk.
Ik had het over mensen die een kaartje hebben gekocht (of seizoenskaarthouders) maar niet op komen dagen, daarvan is het geld al binnen. Dus wat maakt het voor de penningen, daar waar Veenstra verreweg het grootste belang aan hecht, uit? Het scheelt alleen misschien wat inkomsten aan catering, maar dat is toch al bepaald geen vetpot voor de club. Dus in die zin zal het hem niet veel uitmaken dat er iets minder mensen dan voorheen komen opdagen. Hij zal pas echt gaan zweten als die grafiek (die dus gaat over het aantal betalende toeschouwers die met bijna 25000 nog zeer acceptabel is), die we een paar posts hierboven hebben kunnen zien, dezelfde aantallen van het aantal mensen wat daadwerkelijk komt opdagen (een stuk minder dan 25000) zou weergeven. Minder betalende bezoekers, nog minder inkomsten en waarschijnlijk nog meer snijden. Komend seizoen zou dat al het geval kunnen zijn aangezien ik, en wel meer mensen, veel geluiden hoor over mensen die nu toch echt gaan opzeggen. Zorgelijk.
-
- Invaller
Daar sluit ik me volledig bij aan. Prima uitleg. 

-
Neymar Verified
- Wereldspeler
Natuurlijk maken ze zich wel zorgen als mensen die betalen niet komen opdagen. Dat betekent dat er iets fout zit en dat ze misschien in de toekomst hun seizoenkaart opzeggen omdat ze toch niet zo vaak komen. Of ze moeten alleen naar het korte termijn kijken waarin de huidige kaarten inderdaad al zijn betaald en het niks uitmaakt of ze wel of niet komen. Als je naar de toekomst kijkt is het zeker zorgelijk, en dat hebben zij ook wel door hoor.
-
- Invaller
Dan moeten ze misschien eens met acties komen waarmee ze 'nieuwe' fans enthousiast kunnen maken. 

-
- Wereldspeler
Die acties zijn; goed voetbal en winnen! Alles valt en staat met resultaten. Verder; eenheid uitstralen. Geen ruzie in tent.mathysjorritsma schreef:Dan moeten ze misschien eens met acties komen waarmee ze 'nieuwe' fans enthousiast kunnen maken.
Dat is de basis.
-
- Invaller
Ik denk dat de sfeer ook bijdraagt aan de keuze voor het kopen van een kaart of niet. Die is bij ons nou niet altijd even denderend.. 

-
- Forumicoon
definieer sfeer...mathysjorritsma schreef:Ik denk dat de sfeer ook bijdraagt aan de keuze voor het kopen van een kaart of niet. Die is bij ons nou niet altijd even denderend..
Ik denk dat mensen van rond de 20 een andere sfeer verwachten dan mensen van rond de 40/50. Daarbij gaat het altijd primair om het voetbal.
De gemoedelijkheid bij Heerenveen is ook een vorm van sfeer. Je kan hier naar binnen zonder gefouilleerd te worden. Bij veel clubs ondenkbaar.
- Royce_SCH
- Wereldspeler
Een interne verbouwing kan ook automatisch ervoor zorgen dat er een kleine uitbreiding komt. Op basis van de cijfers van de afgelopen seizoen heeft een uitbreiding voor extra duizenden plaatsen geen zin. Natuurlijk krijg je mooiere plekken in het stadion als je de tribunes doortrekt, dat betekent wel dat de hoekvakken steeds leger zullen worden. Dan moet je jezelf afvragen of het wel zin heeft... Wat dan een optie kan zijn is een verbouwing op de Noordtribune. Nieuwnoord naar beneden en maak een soort wand bij vak 413 waar de mensen onder de wand moeten staan en daarboven zitten. Eventueel is het problemen met zitten op te lossen met klapstoelen. Meer staanplekken creëren levert ook meer plekken op, zonder een grote financiële ingreep te doen. Mensen die op Noord achter doel willen blijven zitten, kunnen wellicht ruilen met mensen die nu op Zuid zitten die ook wel willen staan op Noord...Alleen met een onderzoek kan je kijken wat en hoe het leeft bij de supporters.
-
- Invaller
Ik vraag me alleen af of Robert ook meeleest.. 

- BK2007
- Forumicoon
Misschien doet hij dat persoonlijk wel. Hij heeft in elk geval vast iemand die het voor hem doet. Voor opmerkingen alhier laten ze zich heus wel op de hoogte houden hoor. Misschien dat die communicatie deskundige Helmhout dat wel doet.mathysjorritsma schreef:Ik vraag me alleen af of Robert ook meeleest..
-
- Invaller
Ik zou het dan wel op prijs stellen als hij daar zelf eens commentaar op geeft, of in ieder geval op reageert..
Hij laat van zichzelf vrij weinig horen vind ik, en de media kunnen het ook maar moeilijk uit hem krijgen..
Hij laat van zichzelf vrij weinig horen vind ik, en de media kunnen het ook maar moeilijk uit hem krijgen..
- BK2007
- Forumicoon
Ik dacht dat je tegenwoordig vragen kon stellen aan de directie. maar ik ben het met je eens. Veenstra is niet een makkelijke prater die je met charisma zomaar voor zich wint. Op zich jammer. Riemer had dat wel.mathysjorritsma schreef:Ik zou het dan wel op prijs stellen als hij daar zelf eens commentaar op geeft, of in ieder geval op reageert..
-
- Invaller
Riemer had niet alleen een oogje voor het financiële beleid, maar ook zeker voor het publiek (dan bedoel ik het hele publiek, incl. media etc.). Daarnaast stond hij volgens mij meer 'tussen' de sponsoren en niet erboven zoals Robert. De band was veel beter, waardoor het meer vrienden waren dan puur zakenpartners.
Inderdaad, tegenwoordig kun je vragen stellen aan de directie, maar het is uiteindelijk nog steeds een afdeling binnen de club die bepaalt welke vragen er ter sprake komen..
Omrop Fryslan heeft ook eens aan Robert zelf gevraagd hoeveel hij verdiende.. Je raadt het al, hij begon te lachen.. Er was crisis binnen de club, en als het bestaan van de club in het geding zou komen, was het wel bereid om het een en ander op te offeren..
Een echte clubman, of niet! Die man verdient bijna 3 ton, maar inkorten op de salarissen van de top? Ho maar!
Inderdaad, tegenwoordig kun je vragen stellen aan de directie, maar het is uiteindelijk nog steeds een afdeling binnen de club die bepaalt welke vragen er ter sprake komen..
Omrop Fryslan heeft ook eens aan Robert zelf gevraagd hoeveel hij verdiende.. Je raadt het al, hij begon te lachen.. Er was crisis binnen de club, en als het bestaan van de club in het geding zou komen, was het wel bereid om het een en ander op te offeren..

-
- Jeugdspeler
Ik ben dat volledig met je eens.Hinkelpikke schreef: Want? Omdat we hier met z'n allen anti-Ajax zijn? Hou toch op zeg, wat een onzin. Hierboven wordt gewoon een voorbeeld gegeven van het dichtgooien van de gracht. En omdat dit toevallig bij Ajax is, mag het hier niet in dit topic staan? Een beetje primitieve reactie.
Ik vind de ArenA er in ieder geval op deze manier een stuk beter uitzien, daarom kijk ik ook nog steeds uit naar het moment dat in het Abe Lenstra Stadion de grachten worden dichtgegooid. Dan hebben we een nog mooier stadion dan dat het nu al is, en bovendien komt het de sfeer absoluut ten goede!
Er is niets zo vervelend om tegen een blinde muur of gracht aan te moeten gluren.
Plus dat het volbouwen weer extra capaciteit oplevert,
-
- Invaller
Even een hele slechte photoshop van het dichtgooien van de grachten (zie ook korte zijde):

Het ziet er wel al beter uit vind ik, al zeg ik het zelf..

Het ziet er wel al beter uit vind ik, al zeg ik het zelf..

-
Neymar Verified
- Wereldspeler
Hahaha, je had even een nieuwere foto moeten gebruiken
.