Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
xander Verified
- Superster
- paparazzi
- Superster
Re: Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)
TORCIDA schreef:Misschien zou je eerst eens tot 10 moeten tellen paparazzi, waar nagenoeg iedereen nog fatsoenlijk kan reageren is het voor jou wat moeilijker begrijp ik. Geeft niets hoor als het oplucht helpt het. Maak van je hart vooral geen moordkuil.
Na mijn kerkbezoek van aanstaande zondag zal ik `t nogeens proberen. #proest#
Oja Torcida. Wie zette Riemer ook alweer neer als een oude man met laatste stuiptrekkingen? Nee, da`s keurig, dat is acceptabel.
Was ik even vergeten. Dat was immers fatsoenlijk!
Als er iemand is die tot 10 moet tellen ...
Miereneukert!
- Crash
- Superster
Oké, vanaf hier even normaal alsjeblieft. Heb respect voor de mening van een ander en ga niet over tot het elkaar uit maken van alles en nog wat. Ik heb enkele passages die in mijn opinie niet door de beugel kunnen verwijderd in enkele posts, daarvoor jullie begrip. Het is wel zaak dat het forum prettig leesbaar blijft, ook voor anderen.
-
- Wereldspeler
Paparazzi op dit onderwerp houdt Torcida er een ander standpunt op na maar dat mag en dat kan. Op een forum kunnen we discussieren en van elkaar leren. Torcida is uit het goede supportershout gesneden 

-
- Superster
Je zakt af naar een bedenkelijk niveau paparazzi. Erg jammer. Dat jij mijn mening niet deelt prima, maar verwar jouw eigen houding en reacties aan mij niet met mijn mening over de gang van zaken, die is heel wat netter geformuleerd.
Gezien reacties hier op jouw laatste bijdrage(n) delen zij die mening. Punt.
Gezien reacties hier op jouw laatste bijdrage(n) delen zij die mening. Punt.
Hier heb ik geen woorden voor
-
- Superster
Heerenveen rules schreef: Ik hoef het laatste woord niet te hebben en ik hoef ook niet te scoren Torcida. Het had zo kunnen zijn dat je door een persoonlijke ervaring een negatief beeld hebt van Riemer en hem daarom niet pruimt. Dat was een serieuze vraag aan je.
En bij mij is het ook zeker niet zo dat Riemer alles is en Veenstra niets. Wellicht zit Riemer er teveel bovenop maar het gaat om het verschil. Riemer heeft de club mede groot gemaakt en wordt nu door heel veel mensen aangesproken dus zie ik het als ongerustheid en niet als bemoeizucht. Veenstra is een groentje zonder kennis van het voetbalwereldje (zelf ooit gezegd) die gezien de onrust moeilijk te handhaven is. Riemer heeft zich bewezen en Veenstra heeft dat zeker nog niet. Dus Riemer staat bij mij veel en veel hoger in de rangorde.
Reinder, dat Veenstra zijn taken niet kan uitvoeren vanwege Riemer, hoe kom je daarbij?
Was Riemer niet net z'on groetje als Veenstra nu is? Riemer had ook geen enkele ervaring in de voetballerij toen hij voorzitter werd. Tevens begon Riemer bij sc Heerenveen in de eerstedivisie en heeft de club naar de subtop in de eredivisie gebracht. In een tijd waarin de economie goed was. Aan dezelfde subtop blijven is misschien wel moeilijker dan als er komen. Dat blijkt nu.
-
- Superster
Riemer had wel enige ervaring in de ( actieve ) voetballerij, al zul je dat wel niet bedoelen. Hij heeft volgens eigen zeggen nog kort betaald voetbal gespeeld bij Be Quick Groningen. Dat moet overigens wel heel kort zijn geweest, want ik heb zelf voor die club gespeeld ongeveer in die tijd en ik kan me er niets van herinneren.
- mitrita
- Superster
Riemer had in elk geval wel ervaring met sponsoring van vooral motorsport.
Los daarvan, toen Riemer voorzitter werd was de club op geen enkele manier te vergelijken met de organisatie die er nu staat. Heerenveen was een semi-prof club die dreef op de inzet van vrijwilligers en werkte met een begroting van nog geen miljoen (guldens). Het heeft toen ook nog jaren geduurd voordat in 1990 de eredivisie werd bereikt en wel beschouwd was dat meer toeval en geluk dan resultaat van goed beleid.
Los daarvan, toen Riemer voorzitter werd was de club op geen enkele manier te vergelijken met de organisatie die er nu staat. Heerenveen was een semi-prof club die dreef op de inzet van vrijwilligers en werkte met een begroting van nog geen miljoen (guldens). Het heeft toen ook nog jaren geduurd voordat in 1990 de eredivisie werd bereikt en wel beschouwd was dat meer toeval en geluk dan resultaat van goed beleid.
-
- Forumicoon
Wat een onzinnige vergelijking, die heb ik vaker voorbij zien komen. Riemer heeft het vanaf het begin af aan goed gedaan, heeft sponsoren binnen weten te hengelen en Heerenveen laten groeien. Riemer heeft Heerenveen groot gemaakt. Elke vergelijk tussen Veenstra en Riemer gaat mank, Riemer heeft de club groot gemaakt, Veenstra doet niets waar dat op lijkt.Grimo schreef: Was Riemer niet net z'on groetje als Veenstra nu is? Riemer had ook geen enkele ervaring in de voetballerij toen hij voorzitter werd.
-
- Superster
op voorhand dit is geen anti Riemer vraag .....
Als Riemer nog zo goed ligt bij veel sponsoren, waarom weet hij ze niet te overtuigen aan te blijven, springt hij niet op de bres voor Heerenveen ( niet de persoon Veenstra, maar de club). Haalt hij ze niet over aan te blijven. Zijn belang is toch de club, niet in persoon de directie. Waarom is hij geen ambassadeur gebleven, of heeft zich als ambassadeur opgesteld. Waarom voelt hij zich en waarin voelt hij zich tegengewerkt. Wat doet de club, rvc of directie hiermee of hieraan of hiertegen, Ik kan mij niet voorstellen dat de directie tegen Riemer zegt, prima kerel dat je sponsoren weet te behouden, maar wij hoeven ze niet. De logica en nuchterheid ontgaat mij op dit punt volledig, ik heb er ook geen antwoord op. Maar zou hier wel eens het fijne van willen weten.
Als Riemer nog zo goed ligt bij veel sponsoren, waarom weet hij ze niet te overtuigen aan te blijven, springt hij niet op de bres voor Heerenveen ( niet de persoon Veenstra, maar de club). Haalt hij ze niet over aan te blijven. Zijn belang is toch de club, niet in persoon de directie. Waarom is hij geen ambassadeur gebleven, of heeft zich als ambassadeur opgesteld. Waarom voelt hij zich en waarin voelt hij zich tegengewerkt. Wat doet de club, rvc of directie hiermee of hieraan of hiertegen, Ik kan mij niet voorstellen dat de directie tegen Riemer zegt, prima kerel dat je sponsoren weet te behouden, maar wij hoeven ze niet. De logica en nuchterheid ontgaat mij op dit punt volledig, ik heb er ook geen antwoord op. Maar zou hier wel eens het fijne van willen weten.
-
- Superster
Niet alleen Riemer he, vergeet Lippe , klaas de leeuw en klaas oenema niet. Dit was een unieke combinatie.Heerenveen rules schreef: Wat een onzinnige vergelijking, die heb ik vaker voorbij zien komen. Riemer heeft het vanaf het begin af aan goed gedaan, heeft sponsoren binnen weten te hengelen en Heerenveen laten groeien. Riemer heeft Heerenveen groot gemaakt. Elke vergelijk tussen Veenstra en Riemer gaat mank, Riemer heeft de club groot gemaakt, Veenstra doet niets waar dat op lijkt.
- hm_DR88
- Wereldspeler
Bron: nu.nl (21 februari 2013)Vier olifanten moeten weg uit het Dierenpark Emmen. Een moederolifant, haar twee zonen en dochter liggen al maanden overhoop met de rest van de kudde vanwege een machtsstrijd. De strijd begon toen eerder dit jaar de leidster van de groep overleed. Om uit te vechten wie de baas is, duwen en meppen ze elkaar met hun slurf.
''We hadden gehoopt dat het vanzelf weer rustig zou worden, maar dat gebeurt niet'', zegt een woordvoerder van de dierentuin. De bloedlijn is belangrijk bij olifanten. In een kudde kiest familie voor familie. ''Het zijn net mensen.''
De ruzie is zo heftig geworden dat beide kampen letterlijk niet meer samen door één deur kunnen. Daarom gaat 's ochtends de ene groep olifanten naar het buitenverblijf en 's middags de andere. Alleen één mannetje voelt zich verheven boven de strijd; dat bemoeit zich nergens mee en mag de hele dag buiten zijn.
Het Dierenpark heeft nu besloten een einde te maken aan de twist; moeder en kinderen moeten naar een andere dierentuin. Er worden geen nieuwe olifanten aangekocht. De kudde wordt vanzelf aangevuld met baby's, verwacht de dierentuin.
-
- Superster
Ze zullen wel grote deuren hebben daar in Emmen.hm_DR88 schreef:De ruzie is zo heftig geworden dat beide kampen letterlijk niet meer samen door één deur kunnen.
-
- Superster
Als je dat verhaal van de olifanten door wilt voeren:

Dan zou het er dus op neerkomen dat één van beide partijen volledig zal moeten vertrekkenEr is eindelijk een oplossing gekomen voor de langlopende ruzie tussen twee groepen olifanten binnen een kudde in Dierenpark Emmen.
Eén olifantenfamilie verhuist naar een dierentuin in het Duitse Osnabrück.
Woordvoerder van het dierenpark Wijbren Landman zegt blij te zijn met de verplaatsing van de olifanten. "We zijn opgelucht dat er voor beide olifantenfamilies een passende oplossing is gevonden."
De moederolifant, haar twee zonen en dochter lagen al maanden overhoop met de rest van de kudde vanwege een machtsstrijd. De strijd begon toen in 2012 de leidster van de groep overleed. Om uit te vechten wie de baas was, duwden en mepten ze elkaar met hun slurf.
"We hebben de twee groepen nog proberen te verzoenen, maar de spanning tussen beide olifantenfamilies bleef. We waren dan ook gedwongen om de olifanten gescheiden te houden", aldus Landman.
"De verhuizing naar Osnabrück is dan ook de beste oplossing. De reden dat het allemaal zo lang geduurd heeft, is omdat we natuurlijk wel een goede plek voor de olifanten wilden vinden. En in de dierentuin in Duitsland waren al drie Afrikaanse olifanten die eerst moesten vertrekken."
Dierenpark Emmen is tevreden en kan het olifantenvertrek nu weer volledig gebruiken voor de overgebleven zeven olifanten. "De verhuizing van de groep voelt wel als een klein gemis, want de moeder is hier al sinds 1988 en haar kinderen zijn hier geboren. Maar zo gaat dat in een dierentuin."
Door: NU.nl 21-02-2013

-
- Forumicoon
Yep, heb je gelijk in. Maar een goeie bestuurder weet de juiste mensen om zich heen te verzamelen. Goed gedaan dus weer van Riemer.TORCIDA schreef: Niet alleen Riemer he, vergeet Lippe , klaas de leeuw en klaas oenema niet. Dit was een unieke combinatie.

-
- Superster
Ik vergelijk niet. Ik zeg alleen dat beide mannen geen ervaring in de voetballerij hadden toen ze voorzitter werden. Welke voorzitter bij een BVO wel? Ik vind het altijd een kul reden als mensen zeggen dat Veenstra geen ervaring heeft in de voetballerij. Dat hadden Smit, Munsterman,van der Herik en Riemer ook niet. Riemer werd in 1983 voorzitter van een sc Heerenveen die op sterven na dood was. In de kelder van de eerstedivisie,voetballers waren semi prof en tv aandacht was er niet. Slechter dan dat kon het niet. Het heeft zeven jaar geduurd voordat Riemer een succes had, promotie naar de eredivisie. Deed Riemer toen alles goed? Nee, maar hij kreeg de tijd. Die tijd wordt nu niet gegund aan Veenstra. Je kan de tijd waar in Riemer voorzitter was helemaal niet vergelijken met de huidige tijd. Alles is anders, de gehele exposure is veel groter, socialmedia was er toen niet. Sc Heerenveen stond toen niet zo in de schijnwerpers als nu. Als Veenstra nu een scheet laat , is er bijvoorbeeld wel een columnist die er gelijk wat over schrijft of er staat gelijk in cameraploeg voor hem. Riemer deed niet alles beter, Riemer heeft het goed gedaan, maar de club runnen zoals Riemer toen deed , zo kan dat in de huidige tijd niet meer. Veenstra komt op een compleet andere manier binnen dan Riemer destijds. Toen Riemer voorzitter werd was de achterban niet verwend en gewend door successen zoals nu bij Veenstra. Ik zeg niet dat Veenstra de man is, dat is hij niet, het is een hork. Mensen die achter Riemer staan, verlangen vooral naar de succesen van destijds en niet zozeer naar Riemer zelf denk ik. Riemer zijn tijd is voorbij. Alleen moet hij daar zelf nog achterkomen.Heerenveen rules schreef: Wat een onzinnige vergelijking, die heb ik vaker voorbij zien komen. Riemer heeft het vanaf het begin af aan goed gedaan, heeft sponsoren binnen weten te hengelen en Heerenveen laten groeien. Riemer heeft Heerenveen groot gemaakt. Elke vergelijk tussen Veenstra en Riemer gaat mank, Riemer heeft de club groot gemaakt, Veenstra doet niets waar dat op lijkt.
- paparazzi
- Superster
Welke laatste reactie`s Torcida? Beetje kort door de bocht vind je ook niet?TORCIDA schreef:Gezien reacties hier op jouw laatste bijdrage(n) delen zij die mening. Punt.

De laatste tijd probeer jij een en ander wat te nuanceren in dit topic omdat je merkt dat meer dan de helft het niet met jou eens is. Dat is verstandig.
Dat het je erg hoog zit merk je aan alles. Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Wat vind jij van de opmerking van de weledele heer Veenstra naar Riemer toe dat dit een oude man is met wat laatste stuiptrekkingen?
Miereneukert!
-
- Superster
@papperazi
er zijn een aantal die jou er op wijzen dat je discussie niveau daalt, zelfs je eigen berichten zijn door de moderators aangepast.
de bewoordingen die je nodig had om een punt te maken tov mijn mening pasten niet bepaald in de toon waarop hier discussie wordt gevoerd.
Al zou 99% het niet met mij eens zijn, ik mag er een andere mening op nahouden, dat jou dat gelet op jouw laatste reacties meer doet dan het mij doet is wel duidelijk.
er zijn een aantal die jou er op wijzen dat je discussie niveau daalt, zelfs je eigen berichten zijn door de moderators aangepast.
de bewoordingen die je nodig had om een punt te maken tov mijn mening pasten niet bepaald in de toon waarop hier discussie wordt gevoerd.
Al zou 99% het niet met mij eens zijn, ik mag er een andere mening op nahouden, dat jou dat gelet op jouw laatste reacties meer doet dan het mij doet is wel duidelijk.
-
- Nieuw talent
Je vraag je wel eens af wat er gebeurd is de afgelopen jaren, ook voor Veenstra dat Riemer er niet in slaagt achter de schermen de club van goede adviezen te voorzien. Is het ego van de desbetreffende eindverantwoordelijken zo groot dat ze tegen beter weten in Riemer en ook Foppe negeren ? Mogelijkerwijs het voortbestaan van SC Heerenveen zelfs riskeren ? Het ego van alle hoofdrolspelers lijkt vele malen groter dan het clubbelang! Niemand snapt er nog wat van en we staan er zo langzamerhand gekleurd op. Merk bij me zelf dat ik het ook niet meer aan anderen kan uitleggen wat er gebeurd en waarom. Ik zou iedereen aanraden aan het werk te gaan !
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Nog even over Riemer: In de tijd dat hij begon was de organisatie totaal anders dan nu. Hij heeft de zaken (revolutionair) veranderd. Van een semi-profclub naar een commerciële organisatie puur gericht op het omzetten van zoveel mogelijk geld. Daarbij heeft hij wel (heel slim) een warm gevoel kunnen blijven creëeren bij de club. Dat kun je ook puur als marketing en onderdeel van de bedrijfsvoering zien. Riemer was immers gewoon een handelaar met interesse voor voetbal en ook nog eens kijk op het spelletje. Zo heeft hij de club ook geleid: Handel drijven, vrienden om je heen verzamelen die je wat gunt, en mensen wat te vriend houden omdat het bevorderlijk is voor je handel.
Maar het belangrijkste punt is dat hij de club financieel gezond heeft gemaakt op een manier die daarvoor eigenlijk niet gehanteerd werd. Met een flinke dosis geluk zijn we uiteindelijk gepromoveerd, dat element moeten we niet onderschatten in de ontwikkeling van de club. Zonder dat geluk durf ik bijna wel met zekerheid te stellen dat we hier nu niet zouden staan.
Ik denk echter dat wanneer Veenstra eruit gaat (ik denk dat dat het beste is voor een ieder), we weer iemand nodig hebben die zaken revolutionair anders gaat doen dan we deden. Iemand die verbind, onafhankelijk is en dus niet verbonden aan een van de huidige 'kampen', beslissingen durft te nemen en groot draaglak geniet of kan gaan genieten. En die zal ook zeker eerst kritiek krijgen, omdat hij dingen anders gaat doen dan mensen gewend zijn. Dat roept altijd weerstand op.
Maar het belangrijkste punt is dat hij de club financieel gezond heeft gemaakt op een manier die daarvoor eigenlijk niet gehanteerd werd. Met een flinke dosis geluk zijn we uiteindelijk gepromoveerd, dat element moeten we niet onderschatten in de ontwikkeling van de club. Zonder dat geluk durf ik bijna wel met zekerheid te stellen dat we hier nu niet zouden staan.
Ik denk echter dat wanneer Veenstra eruit gaat (ik denk dat dat het beste is voor een ieder), we weer iemand nodig hebben die zaken revolutionair anders gaat doen dan we deden. Iemand die verbind, onafhankelijk is en dus niet verbonden aan een van de huidige 'kampen', beslissingen durft te nemen en groot draaglak geniet of kan gaan genieten. En die zal ook zeker eerst kritiek krijgen, omdat hij dingen anders gaat doen dan mensen gewend zijn. Dat roept altijd weerstand op.
Corruption is everywhere, fight it!
- paparazzi
- Superster
Prima als alles voor jou dan nu duidelijk is.TORCIDA schreef: Al zou 99% het niet met mij eens zijn, ik mag er een andere mening op nahouden, dat jou dat gelet op jouw laatste reacties meer doet dan het mij doet is wel duidelijk.

Ook weer knap van je om de het antwoord op mijn vraag opnieuw te ontwijken, maar goed vooruit maar! Zoals je zelf al schetst, de rest die leest mee. En laat die dan hun eigen oordeel in deze maar vellen.
Ik weet dat we hier op een 'keurig forum' discusseren. Dat, wanneer je ook maar een beetje de bocht te ruim neemt de beheerders al ingrijpen.
De ironie soms zelfs niet eens waarnemend. Wat dat betreft zou jij een goede beheerder hier zijn. Heb je al gesolliciteerd?
Ik vind het overigens helemaal prima dat jij een andere mening hebt. Wat dat betreft zou ik er hier graag meer zo zien! Alleen moeten die zich dan niet in allerlei bochten wringen om zich vervolgens proberen in een goed blaadje te zetten.

Miereneukert!
-
xander Verified
- Superster
WWW.nieuwnoord.orgoverleg deel 2
Deze week hebben we met zowel de directie van sc Heerenveen als Riemer van der Velde een goed en open gesprek gehad. Hieruit is vooral het verschil van inzicht in verschillende zaken binnen Heerenveen naar voren gekomen. Wij maken ons net als vele supporters zorgen. Wij zijn alleen van mening dat deze verschillen niet op korte termijn opgelost kunnen worden. Wel vinden wij als bestuur van Nieuw Noord dat deze punten alle aandacht verdienen en actie tot verbetering ondernomen moet worden. Daarom gaat ook het Nieuw Noord bestuur de komende periode contacten leggen met andere groeperingen binnen Heerenveen om hopelijk een bijdrage te kunnen leveren om tot een oplossing te komen.
Echter de actualiteit is nu dat we op dit moment er sportief dusdanig slecht voor staan dat de degradatie steeds dichterbij komt. Degradatie is voor de club echt funest. De kans op degradatie is te verkleinen door de ploeg voor de volle 100% te steunen. De directie en Riemer van der Velde vinden dit ook.
Come on you boys!
PS: Om volledig open te kunnen zijn hebben wij met zowel de directie als Riemer van der Velde afgesproken geen inhoudelijke mededelingen te doen over de gevoerde gesprekken.
Alle ballen op Henkie!
-
- Wereldspeler
Degradatie is vooral te voorkomen als de ploeg eens punten gaat pakken
Anyway, van de zomer zal de bom wel barsten!

- the rockII
- Selectiespeler
Daar is weinig 'open' aan!PS: Om volledig open te kunnen zijn hebben wij met zowel de directie als Riemer van der Velde afgesproken geen inhoudelijke mededelingen te doen over de gevoerde gesprekken.
-
- Superster
Idd. Twee supportersverenigingen praten met beide partijen maar communiceren dit niet door naar hun leden/medsupporters?the rockII schreef: Daar is weinig 'open' aan!
- the rockII
- Selectiespeler
Een stille tocht?? Niet best dit. Supporters laten zich horen en lopen geen stille tocht!Stille tocht tegen machtsstrijd Heerenveen
Gepubliceerd op 22 februari 2013, 10:21
Laatst bijgewerkt op 22 februari 2013, 11:23
"Wij zijn deze situatie helemaal zat"
HEERENVEEN - Fans van SC Heerenveen organiseren zaterdag een stille tocht. Ze willen daarmee afstand nemen van de machtsstrijd in de club.
,,Waar de club in het verleden naar buiten toe een baken van rust was, is het nu verworden tot een club vol chaos waarbij er twee kampen (van oud-voorzitter Riemer van der Velde en de huidige voorzitter Robert Veenstra, red.) zijn ontstaan die elkaar in de media bevechten'', zeggen de initiatiefnemers.
,,Wij zijn deze situatie helemaal zat. Onze prachtige club wordt op deze manier een broeinest en is in dat geval ten dode opgeschreven.''
De stille tocht vertrekt zaterdagavond om kwart voor acht, een uur voor de aftrap van de thuiswedstrijd van Heerenveen tegen FC Twente, vanaf het Gemeenteplein en eindigt bij het Abe Lenstra stadion.
-
- Selectiespeler
Mooi initiatief, maar ondanks alle mooie woorden blijft de directie hun koers varen. We kunnen als supporters nog 100 stille tochten lopen of ontzettend veel kabaal maken voor het huis van de voorzitter, de volgende dag is alles weer zoals het was. Gesprekken met de supportersverenigingen, mooi gebaar hoor, maar het blijft bij het delen van de zorgen en that's it. Wijsheid komt met de jaren. Laten we hopen dat het in dit geval geen jaren meer gaat duren.
-
- Superster
de actie wordt door de landelijke media aardig opgepakt. telegraaf, ad, vi, lc, omrop, ze berichten allemaal over de stille tocht.
-
- Selectiespeler
Het word bij de dag grappiger. De supportervereningingen die de achterban niet wil informeren. Er moet een stille toch komen, want tja ze willen immers niks zeggen. Wat men ermee wil bereiken is mij een raadsel. Er moet toch wel een doel zijn waarvoor je wilt uistpreken. Afstand nemen van de machtstrijd... Niet echt sterk als je het mij vraagt.... Daarbij je zorgt nu toch alleen maar voor meer onrust terwijl ze dat niet willen...
-
- Wereldspeler
Een stille tocht? Wat een waanzin! Er is toch niemand dood?
Sommige supporters denken blijkbaar echt dat de club al dood en begraven is….
Ik snap het doel wel van de actie. Rust rond de club en in het stadion, maar door zo’n tocht vestig je juist weer de (media) aandacht op je.
Ook vergroot je de druk weer, dus het werkt averechts.
Wie heeft dit verzonnen, van wie gaat dit uit?
Sommige supporters denken blijkbaar echt dat de club al dood en begraven is….
Ik snap het doel wel van de actie. Rust rond de club en in het stadion, maar door zo’n tocht vestig je juist weer de (media) aandacht op je.
Ook vergroot je de druk weer, dus het werkt averechts.
Wie heeft dit verzonnen, van wie gaat dit uit?