Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

druppel
Jeugdspeler

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)

Bericht door druppel »

Na 10 jaar volger te zijn wil ik vandaag wel wat kwijt. Niemand is er zaterdag bij gebaat dat er onrust vanaf onze tribunes komt. Twente lacht zich dan in zijn vuistje en onze jongens zullen nog meer wegzakken. Laat verdomme eens zien dat jullie achter de club staan. Dat nu bestuurlijke shit naar buiten komt heeft alles te maken met een gifbeker die zich al jaren heeft gevuld en die leeg moet omdat je anders nooit weer verder kunt. Om hier maar in 2 kampen te blijven vechten zal nooit enige positiviteit ten aanzien van ons team opleveren. De schouders moeten eronder en om tijdens de wedstrijd directie te skanderen of Riemer op te hemelen heeft geen enkele nut. Iedereen wordt ongelukkig van 3 verliespunten. Laat in vredesnaam de beleidsmakers dat door de week met elkaar uitvechten en ga dan daar maar voor de deur staan, maar geef zaterdag de jongens 90 minuten de volle 100 % en houd toch eens op met dat geschreeuw en getier vanaf de Noord Tribune want wij op Zuid zijn er schijtziek van! Eenheid achter dit team is wat er nodig is en bemoei je toch niet tegen dingen aan waar je geen verstand van hebt. Als ik lees dat jullie over een kantoor van Veenstra van een 100.000 euro spreken? Hou toch op...ooit naar binnen gekeken? Een ruimte van pak m beet 6 meter bij drie die alleen grijze muren bevat en waar 3 kalender canvasjes hangen? Ooit binnen gekeken? Er staat een vergadertafel met een burootje er aan vast en een gewone bureaustoel. Misschien moeten jullie eens een rondleiding gaan doen door het stadion en vragen of je er eens mag kijken, of een afspraak maken...leer je ook eens iemand kennen. Het is allemaal zo gemakkelijk in een tijd van onvrede een zondebok te zoeken maar het lost het probleem op het veld niet op. De schouders moeten eronder en niet anders!
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

druppel schreef:blablablablabla
weet niet onder welke steen jij leeft.
Maar de RvC en Veenstra en Hansma en in eerder stadium hun voorgangers slopen onze club.

Als dit zo doorgaat zijn we over een paar jaar, de club waar we ooit vandaan kwamen. de KELDER van de eerste divisie.
Ik maak me wel degelijk zorgen om "mijn" club, de club waar ik alles voor over heb. Wart er nu gebeurt gaat me aan mijn hart.

zaterdag laten merken dat we dit gedrag van Veenstra en consorten niet accepteren.
Het is al helemaal een schande om na Abe de andere grote legende (riemer) zo weg te stoppen.
Als er niet word ingegrepen, dan maken deze mooie club helemaal kapot.

Wij zijn de club, niet de 11 pasanten op het veld. En al helemaal niet Veenstra en Hansma en de RvC.

Ps. Druppel ben je een bekende van Veenstra. je lijkt het zowaar voor de gast optenemen.
Wij zijn Heerenveen.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

@surhuisterveen, als je goed leest breng ik voldoende nuance aan in mijn visie. Sterker ik schrijf zelfs dat de situatie onhoudbaar is geworden voor Veenstra, er is te veel gebeurd. Ik probeer alleen maar aan te geven dat het twee totaal verschillende type mensen zijn waarvan helaas in dit geval Riemer moeite heeft de boel los te laten. Hoe kan het anders zo zijn dat dit nu de derde keer is dat dit gebeurd? De enige statements die hier gemaakt worden zijn meerendeels in de trent van Veenstra en Hansma maken de club kapot, onderbouwd door geruchten of anonieme bronnen. Dat vind ik veel te makkelijk en hetgros loopt hierin ongenuanceerd in mee. Waarom omdat voetbal emotie is en we ook nog eens onderaan bungelen. Waarom staat Van Basten niet ter discussie? We hebben misschien niet het beste team dit jaar, maar zeker een team wat met gemak rond plek 10 moet kunnen spelen. Stonden we hoger dan hadden we hier niet zoveel ophef gehad.

De nuance die ik aanbreng doe ik omdat stel er komt een opvolger en Riemer wordt weer in ere hersteld, we of Riemer z'n tweeling broer moeten aanstellen, of een directeur die accepteerd dat hij door Riemer wordt gestuurd. De geschiedenis herhaald zich anders.

Schijnbaar mag je niet een andere visie hebben, want dan ben je voor of tegen. Dat Veenstra afstand creëert door zijn houding en stijl zal zo zijn, ik heb er geen ervaring mee en waar rook is is vuur. Ook ik vind dat hij door zich bijvoorbeeld president te noemen van Heerenveen hij er geen gevoel bij heeft. Maar uiteindelijk gaat daar de club niet van kapot. Daarnaast lijkt heetbloedig Veenstra alle sponsoren de tent uit jaagt, wat doet de commerciële afdeling dan, daar zitten toch ook menen die al jaren de relaties beheren? Hing alles vroeger alleen aan Riemer? Dat lijkt haast wel zo en dat is eng en erg kwetsbaar.

Nee er zijn voor mij teveel haken en ogen om maar even te zeggen dat het aan Hansma en Veenstra ligt. De rol van Riemer zoals die was en is gewordende bepaald voor een groot gedeelte ook het succes, dat is mij wel duidelijk geworden.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

@druppel, gelukkig zijn er meer die nuanceren. Alleen dat geschreeuw van noord waar ook mensen staan met een andere mening vind ik wat kort door de bocht.

Camataru, doe es normaal man, het is ook mijn club en ik vind dat mede Riemer er voor zorgt dat de we er zo opstaan als nu.
Er zijn ook mensen die er anders tegen aan kijken. En dat primaire gedrag heeft nog nooit oplossingen geboden.
robke
Bankzitter

Bericht door robke »

Mooie woorden druppel!! Je volgt dit forum al 10 jaar? He-le-maal geweldig!! Dan heb je net als alle anderen recht van spreken. Maar hoe kom je er nu bij dat er zaterdag van alles van de tribunes (Noord) wordt geroepen? Misschien kan onze fantastisch leidende directeur Veenstra en zijn grote vriend Hansma, de technisch directeur (die zijn carriere aan v/d Velde heeft te danken) alle supporters vanaf het veld te woord staan net zoals het charmeoffensief van afgelopen zondag bij ADO.
Ik ben inmiddels 15 jaar supporter en seizoenkaarthouder. De laatste jaren zijn echter geen pretje. En ik durf hier te stellen meneer druppel, dat dit niet dankzij Riemer v/d Velde is maar dankzij de niet capabele directeuren die door de eveneens falende RvC zijn aangesteld.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

druppel schreef: Laat verdomme eens zien dat jullie achter de club staan.

maar geef zaterdag de jongens 90 minuten de volle 100 % en houd toch eens op met dat geschreeuw en getier vanaf de Noord Tribune want wij op Zuid zijn er schijtziek van!
Haha, iemand van Zuid waar je een speld kunt horen vallen komt met deze opmerking. Wat een lachertje druppel. Ga op Zuid eens achter de ploeg staan ipv passieloos en belevingsloos te kijken. Zuid leeft? :lol:

Doe je best zaterdag, ik ben benieuwd of jullie op Zuid eens achter de ploeg gaan staan. Zwijg ze! En fluit ze, na een nederlaag.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Wat druppel, me dunkt, probeert te zeggen is dat we als supporters achter onze club moeten staan. In een goede tijd, maar ook in een slechte. Natuurlijk mogen we (en moeten zelfs) wat roepen richting de huidige bestuurders aangezien het op deze manier niet kan doorgaan. Ideaal was geweest dat Veenstra zich louter met het financiële beleid bezig had gehouden en dat Riemer de lijnen uitzet mbt het technische beleid.
Feit blijft dat we onze spelers moeten steunen aangezien zij de club op dit moment aan 3 punten kunnen helpen. Met een koude kermis zoals bij twente momenteel gebeurt hebben we niks aan, wij niet en de spelers ook niet. Spandoeken tonen met onze mening richting directie/bestuur mag, maar we moeten er geen negatieve lading/sfeer GEDURENDE de wedstrijd van maken. Een protestactie om bijvoorbeeld 10min. voor het einde massaal het stadion te verlaten zou een veel beter signaal geven.
Maximale steun aan onze spelers (en trainer) en een signaal richting de directie voorafgaand of aan het einde van de wedstrijd.
Reinder
Jeugdspeler

Bericht door Reinder »

Een protestactie wat origineel.
En dan door dezelfde mensen die 13 jaar geleden riepen : RIEMER ROT OP
en 10 jaar geleden: FOPPE ROT OP
en daarna: GERT JAN ROT OP

Niet de geschiedenis herhaalt zich. mensen herhalen zich.
Janstra
Selectiespeler

Bericht door Janstra »

Wizard schreef:Een protestactie om bijvoorbeeld 10min. voor het einde massaal het stadion te verlaten zou een veel beter signaal geven.
Sorry maar het idee om 10 min eerder weg te gaan vind ik niet sterk. Stel je staat 2-1 voor en iedereen gaat weg in de 80e minuut, denk je dat je daar de spelers mee helpt? Ik denk ook dat Veenstra dat allemaal niks uit maakt en denkt die mensen snappen het niet.... Die man is nog steeds in de veronderstelling dat hij het prima doet, wat anderen ook zeggen.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Reinder schreef:Een protestactie wat origineel.
Niet de geschiedenis herhaalt zich. mensen herhalen zich.
Goed lezen.

@Janstra. Eens, maar noem eens een alternatief. Als supporters van je club moet je een zodanige actie organiseren dat het je team/spelers niet raakt. Om nou (zoals ik hoor van zekere bronnen) massaal de directie uit te schelden tijdens de wedstrijd, help je de spelers niet mee en laat je het team nog verder afzakken.

Uiteraard zijn we 'supporters' (ondersteuners), maar dit zijn we zowel van de club als van het team. Massaal spandoeken ophangen en laten zien, is een idee, maar dat komt dan weer uitsluitend van Noord. Er zal een massale actie moeten komen.
vak-27
Invaller

Bericht door vak-27 »

Laat de mensen die actie willen voeren langer in het stadion blijven, zodat de mensen die het niet eens zijn met actie voeren naar huis kunnen gaan. (niet iedereen zal nl actie willen voeren)

Of, zoals ik al eerder schreef, ga op maandag bij het ALS stadion actie voeren.

Met de 1e mogelijkheid doe je de spelers niks te kort, en heb je 90 minuten tijd om ze aan te moedigen. Het gaat zaterdagavond om de wedstrijd, niet om het actievoeren, dat doe je maar op een ander moment.
Ik denk dat het bij de directie e.d. wel bekend is dat de supporters het niet eens zijn met de gang van zaken, maar om daar nu de spelers mee te gaan lastig vallen . . . .
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

vak-27 schreef: Met de 1e mogelijkheid doe je de spelers niks te kort, en heb je 90 minuten tijd om ze aan te moedigen. Het gaat zaterdagavond om de wedstrijd, niet om het actievoeren, dat doe je maar op een ander moment.
Ik denk dat het bij de directie e.d. wel bekend is dat de supporters het niet eens zijn met de gang van zaken, maar om daar nu de spelers mee te gaan lastig vallen . . . .
Ik betwijfel je laatste zinsnede behoorlijk. Ook al hebben ze goede dingen gedaan voor de club, ze zijn nog te onervaren en hebben evident hulp/ondersteuning nodig van ervaren voetbalkenners. Wanneer ze dat weigeren, hebben ze duidelijk een bord voor hun hoofd. Zo'n bord gaat niet zomaar weg..
Uiteraard deel ik je post dat we 90 minuten onze spelers moeten aanmoedigen. Een fantastische sfeer doet onze spelers echt opbloeien; dat zag je bij PEC-uit ook. Na die wedstrijd waren onze spelers lovend over onze supporters.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Nou, ik zag de spelers opbloeien in Zwolle, vooral de tweede helft.... :wink: maar ik snap je punt wel. Volgens mij is er ruimte voor beiden. Achter de ploeg staan, maar ook even een kritisch geluid naar de directie. We zulen zien zaterdag.
Heerenveen rules
Forumicoon

Een passage van de colum van Lex Muller waarin hij de spijker op de kop slaat:
Op 1 september 2010 werd de Fries Robert Veenstra aangesteld, met één bindende opdracht van louter saneren. De nieuwe voorzitter en algemeen directeur beschikte over bestuurlijke ervaring, maar viel als karakter niet te vergelijken met Van der Velde. Het type van een klassieke voorzitter, met veel gevoel voor voetbal, lijnrecht tegenover de stugge saneerder, zonder enige kennis van het wereldje. In het proces van gezondmaking hanteerde Veenstra de botte bijl. Hij ontketende een waar schrikbewind, waarmee hij zich in een hoog tempo vervreemdde van het onmisbare personeel. Die nare sfeer sloeg over op de club van sponsors. Trouwe geldschieters haakten af, het merendeel vanwege de economische malaise, maar ook een deel uit onvrede over het gevoerde wanbeleid van de directie.
UK
Bankzitter

Bericht door UK »

Ik weet niet wie het stuk in de LC heeft gelezen over "De eenzame Wolf" maar dat is precies de spijker op de kop. Eenzame Wolf is een bepaald type manager. In het kort komt het er op neer dat het iemand is die een bedrijf groot heeft gemaakt, daarna vertrekt maar het allemaal niet los kan laten en steeds weer opduikt. Hij eigent zich het recht toe om wat hij heeft opgebouwd ook weer af te mogen breken. Na Formsma, Henk en Yme, Veenstra zal er een nieuwe directie komen. Zij zullen het gesprek met Riemer aan gaan, hem een vinger geven en Riemer zal proberen de hele hand te pakken en we zitten weer met de gebakken peren.

UK
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

En dat klopt, alleen maakt men 1 fout door te denken dat er nog een Riemer bestaat. zolang men dat niet onderkend en Riemer nog steeds op zijn manier de club van informatie wil voorzien zal bij elke volgende directie de geschiedenis herhalen.
schijnbaar is lex mulller er ook van overtuigd dat er meerdere riemers zjn.

Dus wie zou het wel kunnen? of wie durft het aan? er is maar 1 optie en dat is Riemer zelf en dan maar hopen dat hij raar gezegd niet net als de paus voortijdig gaat stoppen.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

uk als je even een paar berichten terug leest kom je daar al verschillende meningen over tegen
druppel
Jeugdspeler

Bericht door druppel »

Het is me wel duidelijk dat mensen die ook maar enigszins proberen uit te leggen hoe de vork aan de steel zit (qua onwaarheden richting de huidige directie) geen schijn van kans maken hier. Heb er ook nog weinig zin in om dat hier verder te gaan uit leggen. Ik hoop van harte dat de huidige directie de kans krijgt voor eens en altijd schoon schip te maken binnen deze organisatie, dat de rotte verderfelijkheid die binnen heerste door hen kan worden opgeruimd en dat het een goed geolied bedrijf wordt wat zich weer mag gaan bezighouden met de core-business van de club...voetbal! Laten we hopen op 3 punten zaterdag, zonder negatieve 'sfeer' acties van welke tribune dan ook. Het zijn Onze Jongens van Onze Club die Ons nodig hebben en in mijn ogen.... elk mens is een passant, ook een supporter die alleen support als het goed gaat en schopt als het minder gaat. Juist in die tijd heeft de club de mensen stinkende hard nodig. Zolang je de wolf in je fort houdt, blijft hij sluipend moorden.
druppel
Jeugdspeler

Bericht door druppel »

Dus wie zou het wel kunnen? of wie durft het aan? er is maar 1 optie en dat is Riemer zelf en dan maar hopen dat hij raar gezegd niet net als de paus voortijdig gaat stoppen.
Wat zo fantastisch is... als Riemer het nu zou gaan doen en de boel gaat alsnog op de kop.... kunnen we altijd alsnog Veenstra de schuld geven! Dat zou nu toch fantastisch wezen of niet. :lol:
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Hele stuk van Lex Muller:
Interne onrust sleurt Heerenveen in rap tempo terug naar de eerste divisie

Woensdag, 20 februari 2013 om 08:30

De spelers van sc Heerenveen trekken zich niets aan van de interne onrust. Althans, dat zeggen ze. Het interesseert ons niet, verwoordt Ramon Zomer de mening van de selectie. Het mag ons ook niet interesseren; dat zou in de huidige situatie een slechte zaak zijn, voegde hij daar nog wijselijk aan toe.

Ook trainer Marco van Basten tracht gepaste afstand te houden van de felle en uitslaande binnenbrand bij de Friese club. We zijn bezig met de trainingen en de wedstrijden. Ik kan er ook niet zoveel mee, sprak hij gelaten na de nederlaag in Den Haag, alweer het tiende verlies in deze competitie. Maar Van Basten realiseerde zich wel degelijk dat het onderlinge gekijf steeds meer negatief kan doorwerken op de groep van spelers. Het is op dit moment zeker niet gewenst dat het binnen de club onrustig is, verzuchtte hij nog. Want Heerenveen is de degradatiestreep tot op één punt genaderd. De nederlaag bij ADO was onverdiend. De eens zo voorbeeldige club struint al weken rond in de hoek waar de klappen vallen en kan zich maar niet bevrijden. De onrust tart het noodlot en trekt absoluut niet de afgesmeekte ommekeer aan.

De interne machtsstrijd straalt hoe dan ook meer en meer af op de slechte prestaties van Heerenveen. De neerwaartse spiraal is geen toeval. Van Basten wisselde na de rode kaart van Joey van den Berg uit tactisch oogpunt de spits Alfred Finnbogason. Dat was goed uitgepakt tegen RKC, maar een herhaling van dat trucje liep in Den Haag slecht af. Een verkeerde inschatting van de trainer, maar dat kan wel eens gebeuren. Spelers en trainers van Heerenveen hebben beslist last van de oorlog tussen de huidige en oude voorzitter. Het was aandoenlijk om te zien hoe Robert Veenstra met technisch directeur Johan Hansma voor de wedstrijd tegen ADO het vak met pakweg tachtig meegereisde supporters bezocht. Dat sloot weer aan op de open brief van de directie waarin hartstochtelijk om de steun van de achterban werd gesmeekt.

Het is triest te constateren hoe zeer Heerenveen is verscheurd en door en door is verrot. Het is ook begrijpelijk dat de aftakeling Riemer van der Velde, oud- en erevoorzitter, zeer ter harte gaat en dat hij al in november een diepgaand onderzoek van een onafhankelijke commissie bepleitte. Maar de man achter het aanvankelijke succes van Heerenveen wakkert met zijn verklaarbare bemoeienis eerder de onrust aan en dat lijkt toch allerminst de juiste oplossing. Van der Velde geldt terecht als het boegbeeld van de Friese club, een icoon in de stijl van Johan Cruijff bij Ajax. De botsing tussen de twee culturen doet ook sterk denken aan het geruzie in Amsterdam, waar de rechter uiteindelijk de partijen moest scheiden.

Van der Velde was bij Heerenveen voorzitter van september 1983 tot oktober 2006. Hij regeerde samen met zijn vrouw Annie 23 jaar. Daarin modelleerde hij de club tot een blijvertje in de eredivisie, met zelfs de primeur van plaatsing voor de Champions League in 2000. Hij verhuisde de boel ook naar een modern stadion, aan de rand van de stad en vernoemd naar de plaatselijke legende Abe Lenstra. Na zijn terugtreden als voorzitter verdwaalde Heerenveen in een crisis. Opvolger Yme Kuiper gaf structureel te veel uit en leidde bijna de ondergang in. Met name in zijn laatste seizoen joeg hij de salarissen veel te hoog op en liet de troep ontredderd achter op een gruwelijke puinhoop.

Op 1 september 2010 werd de Fries Robert Veenstra aangesteld, met één bindende opdracht van louter saneren. De nieuwe voorzitter en algemeen directeur beschikte over bestuurlijke ervaring, maar viel als karakter niet te vergelijken met Van der Velde. Het type van een klassieke voorzitter, met veel gevoel voor voetbal, lijnrecht tegenover de stugge saneerder, zonder enige kennis van het wereldje. In het proces van gezondmaking hanteerde Veenstra de botte bijl. Hij ontketende een waar schrikbewind, waarmee hij zich in een hoog tempo vervreemdde van het onmisbare personeel. Die nare sfeer sloeg over op de club van sponsors. Trouwe geldschieters haakten af, het merendeel vanwege de economische malaise, maar ook een deel uit onvrede over het gevoerde wanbeleid van de directie.

Dat is het alles bepalende verschil met Ajax, waar Cruijff de zakentypes uit de leiding wegjoeg en de directie grotendeels invulde met oud-voetballers. De revolutie lijkt geslaagd, want de landskampioen presenteerde gulden winstcijfers van liefst 27 miljoen over de eerste helft van het seizoen. Van der Velde, weliswaar zo’n zeven jaar ouder dan Johan Cruijff en met een totaal andere achtergrond, zou een soortgelijke rol (tijdelijk) kunnen vervullen bij Heerenveen. In de eerste plaats zou dan de huidige directie zo snel mogelijk moeten opkrassen. Wat sowieso van harte valt aan te bevelen, want onder Veenstra glijdt de Friese club in een rap tempo weg naar de eerste divisie. Hoe hij vorige week afrekende met scout en klankbord Van der Velde, was onfatsoenlijk, leugenachtig en minderwaardig.

Met een stel onafhankelijke adviseurs uit de regio, het liefst met een voetbalverleden, zou Van der Velde vervolgens een geschikte directie moeten samenstellen, met een hechte binding met de Friese club. Het is geenszins de bedoeling dat hij zelf weer plaatsneemt op dat podium. Hij moet Heerenveen redden en daarna diep naar de achtergrond wegduiken. En zich echt niet beschikbaar stellen als klankbord of wat dan ook. Zijn tijd is dan definitief voorbij. Een jongere generatie heeft dan de toekomst.

Heerenveen had al gisteren een einde moeten maken aan de fatale machtsstrijd, de noodlottige frictie tussen de onbekwame Veenstra en de tegen zijn pensioen aanleunende Van der Velde. Hopelijk heeft de omgeving nog tijdig in de gaten dat de Friese club niet voor niets zo kwakkelend presteert. Van Basten doet een tikje geforceerd zijn best het elftal weg te houden uit de crisissfeer, maar het ligt toch heus niet aan hem dat een kentering steeds verder naar de horizon opschuift……
Heerenveen rules
Forumicoon

druppel schreef:Het is me wel duidelijk dat mensen die ook maar enigszins proberen uit te leggen hoe de vork aan de steel zit (qua onwaarheden richting de huidige directie) geen schijn van kans maken hier. Heb er ook nog weinig zin in om dat hier verder te gaan uit leggen. Ik hoop van harte dat de huidige directie de kans krijgt voor eens en altijd schoon schip te maken binnen deze organisatie, dat de rotte verderfelijkheid die binnen heerste door hen kan worden opgeruimd en dat het een goed geolied bedrijf wordt wat zich weer mag gaan bezighouden met de core-business van de club...voetbal!
Dat jouw waarheid de waarheid is, valt zwaar te betwijfelen. Dus wat jij hier neerzet zie ik niet als een uitleg hoe de vork in de steel zit. Het is wel heel duidelijk dat deze directie A te onervaren is, B te weinig kennis heeft om een voetbalbedrijf te runnen C niet goed met mensen om kan gaan en D niet opensdtaat voor de mening van een ander. Dus het is voor de club te hopen dat deze directie geen enkele tijd krijgt onze club verder kapot te maken. Dus inderdaad, de rotte appels dienen verwijdert te worden en dat zijn ze zelf. En ik hoop dat de fans dat naast het steunen van het elftal zaterdag goed laten horen!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Heerenveen rules schreef: C niet goed met mensen om kan gaan en D niet opensdtaat voor de mening van een ander.
Niet om het een of ander, maar dit zou je ook gerust van Riemer kunnen zeggen...
Corruption is everywhere, fight it!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Of over Heerenveen Rules zelf. 8)
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Nog weinig naar voren gekomen in de hele discussie: Riemer zat in de Raad van Commissarissen toen de vorige directie de zaak financieel liet exploderen. Dat toezichthoudende orgaan heeft destijds hopeloos gefaald, hij dus ook. Daar hoor ik hem nooit over en de door hem gevoede media evenmin.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Toen Riemer twee jaar bij Heerenveen zat was hij toch ook onervaren? En had hij toch ook geen ervaring bij een voetbalbedrijf?
vak-27
Invaller

Bericht door vak-27 »

Maar Hielke toch, jij zegt nu iets "anti" Riemer, dat mag hier helemaal niet. Pas maar op, straks een ban :wink:
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Hielke schreef:Nog weinig naar voren gekomen in de hele discussie: Riemer zat in de Raad van Commissarissen toen de vorige directie de zaak financieel liet exploderen. Dat toezichthoudende orgaan heeft destijds hopeloos gefaald, hij dus ook. Daar hoor ik hem nooit over en de door hem gevoede media evenmin.
Dat zat Riemer inderdaad, maar hij heeft toen toch een brief gestuurd waarin hij verklaard eruit te stappen omdat er niet niet hem werd geluisterd? Misschien legde hij de vinder wel op de zere financiele plek maar wilden vd Meer en co niet luisteren.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Stiffie schreef:Dat zat Riemer inderdaad, maar hij heeft toen toch een brief gestuurd waarin hij verklaard eruit te stappen omdat er niet niet hem werd geluisterd? Misschien legde hij de vinder wel op de zere financiele plek maar wilden vd Meer en co niet luisteren.
Dus toen de wond aan het ontstaan was is hij er bij weggegaan, en nu is het een gapend gat en vliegt hij er met gestrekt been in. Was het dan niet handiger dat hij er toen vol opgedoken was.
Janstra
Selectiespeler

Bericht door Janstra »

Lardy schreef:Dus toen de wond aan het ontstaan was is hij er bij weggegaan, en nu is het een gapend gat en vliegt hij er met gestrekt been in. Was het dan niet handiger dat hij er toen vol opgedoken was.
Nee heeft zijn mond open getrokken net zoals nu, maar word voor gek verklaard.
TCK
Bankzitter

Bericht door TCK »

Dat is het alles bepalende verschil met Ajax, waar Cruijff de zakentypes uit de leiding wegjoeg en de directie grotendeels invulde met oud-voetballers. De revolutie lijkt geslaagd, want de landskampioen presenteerde gulden winstcijfers van liefst 27 miljoen over de eerste helft van het seizoen. Van der Velde, weliswaar zo’n zeven jaar ouder dan Johan Cruijff en met een totaal andere achtergrond, zou een soortgelijke rol (tijdelijk) kunnen vervullen bij Heerenveen. In de eerste plaats zou dan de huidige directie zo snel mogelijk moeten opkrassen. Wat sowieso van harte valt aan te bevelen, want onder Veenstra glijdt de Friese club in een rap tempo weg naar de eerste divisie. Hoe hij vorige week afrekende met scout en klankbord Van der Velde, was onfatsoenlijk, leugenachtig en minderwaardig.

Met een stel onafhankelijke adviseurs uit de regio, het liefst met een voetbalverleden, zou Van der Velde vervolgens een geschikte directie moeten samenstellen, met een hechte binding met de Friese club. Het is geenszins de bedoeling dat hij zelf weer plaatsneemt op dat podium. Hij moet Heerenveen redden en daarna diep naar de achtergrond wegduiken. En zich echt niet beschikbaar stellen als klankbord of wat dan ook. Zijn tijd is dan definitief voorbij. Een jongere generatie heeft dan de toekomst.

Heerenveen had al gisteren een einde moeten maken aan de fatale machtsstrijd, de noodlottige frictie tussen de onbekwame Veenstra en de tegen zijn pensioen aanleunende Van der Velde. Hopelijk heeft de omgeving nog tijdig in de gaten dat de Friese club niet voor niets zo kwakkelend presteert. Van Basten doet een tikje geforceerd zijn best het elftal weg te houden uit de crisissfeer, maar het ligt toch heus niet aan hem dat een kentering steeds verder naar de horizon opschuift……
Ik heb al eerder aangegeven dat dit de beste oplossing is! Kijk maar naar Ajax, wat een aantal mannen met voetbalverstand al niet kan doen.

Ik heb het gevoel dat men Riemer van der Velde (nadat hij voorzitter af was) hem er zo snel mogelijk uit wilde knikkeren. Dat zag je aan alles! Van der Velde had een andere kandidaat op het oog om het voorzitterschap over te nemen, maar de RvC zat hem dwars. Als het aan Van der Velde lag, dan was Gertjan Verbeek nog steeds de trainer van sc Heerenveen geweest. Maar toenmalige Directie en RvC zaten hem dwars en haalden toen Trond Sollied om de top 5 te bestormen. Riemer zag alles op de kop verkeerd gaan en hij had 100% gelijk, maar de Directie en RvC luisterde niet naar hem en zaten hem nog steeds dwars, vervolgens stapte hij uit de RvC. Daarna kwam Veenstra die toegezegd had te zullen luister naar de wijze lessen van Van der Velde, maar dat gebeurde echter niet en Heerenveen zakte steeds verder weg op alle fronten. Vervolgens word Van der Velde van zijn taken (die hij nog had) ontheven met de reden dat hij de club beschadigd? Mission accomplished! Van der Velde is eruit geknikkerd. Maar niet voor lang mag ik hopen, het word echt tijd dat de rollen omgedraaid worden! Het word tijd dat de mensen die Van der Velde dwarsbomen eruit geknikkerd worden, en dat mensen met verstand van zaken het roer gaan overnemen. Anders zie ik sc Heerenveen nooit meer de onderscheidende club worden die het was!
Plaats reactie