Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

frisianbadboy
Wereldspeler

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)

Bericht door frisianbadboy »

[Een invloedrijke sponsorgroep schaart zich achter Van der Velde en is aan het lobbyen om aan invloed te winnen. Een revolutie zou al komende zomer kunnen plaatsvinden.
Uit het stukje van de volkskrant. Dezelfde geluiden hebben mij ook al bereikt en in de zomer gaat de grote slag plaatsvinden. Dan is het buigen of barsten. Honderden sponsoren die dan tegelijkertijd hun sponsorschap zullen opzeggen. Dan kan de RvC niet anders dan Veenstra ontslaan waarna de sponsorgroep een geschikter persoon als nieuwe directeur zal aanstellen. Zou me niks verbazen als dit het scenario zal zijn de komende maanden. Er is nog hoop.
Rumsas
Invaller

Bericht door Rumsas »

Het bedrijf herkent zich al lange tijd niet meer in het gevoerde beleid van de club.
Zoals uit mijn eerder post temperen valt, was het "ontslag" van Riemer de druppel.
Het zegt genoeg dat je als sponsor/ ossh lid niet meer dan een nummertje bent! De veel voorkomende uitspraak dat de kachel niet meer bij de club brandt, slaat precies de spijker op zijn kop!
Zoals een voetballer het goed doet om wat extra aandacht van een trainer te krijgen, een schouderklopje of aai over zijn bol, zo werkt dat bij sponsoren ook! De slogan "Samen maken we de club" raakt helaas kant noch wal! Veenstra is helaas niet geschikt voor deze job...
Rumsas
Invaller

Bericht door Rumsas »

frisianbadboy schreef: Uit het stukje van de volkskrant. Dezelfde geluiden hebben mij ook al bereikt en in de zomer gaat de grote slag plaatsvinden. Dan is het buigen of barsten. Honderden sponsoren die dan tegelijkertijd hun sponsorschap zullen opzeggen. Dan kan de RvC niet anders dan Veenstra ontslaan waarna de sponsorgroep een geschikter persoon als nieuwe directeur zal aanstellen. Zou me niks verbazen als dit het scenario zal zijn de komende maanden. Er is nog hoop.
Jij kon het wel eens bij het rechte eind hebben...
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Uit het stukje van de volkskrant. Dezelfde geluiden hebben mij ook al bereikt en in de zomer gaat de grote slag plaatsvinden. Dan is het buigen of barsten. Honderden sponsoren die dan tegelijkertijd hun sponsorschap zullen opzeggen. Dan kan de RvC niet anders dan Veenstra ontslaan waarna de sponsorgroep een geschikter persoon als nieuwe directeur zal aanstellen. Zou me niks verbazen als dit het scenario zal zijn de komende maanden. Er is nog hoop.
Afgezien van het functioneren van de heer Veenstra is dit het meest kwalijke wat er kan gebeuren. Het plegen van een coupe.
Ongekend wat er nu gebeurd. Waar bij grote clubs de harde kern de directie onder druk zet doen hier onze sponsoren hun best.
Een nieuwe orde hooligans, de witte boorden mafia. Walgelijk. Dit schaad het imago van heerenveen nog meer dan dat Veenstra volgens sommigen doet.

Maar goed aan de andere kant, het kan ook een enorm lul verhaal zijn van iemand die dweept met inside info maar deze gewoon niet heeft. Als je maar blijft volhouden.. Een zekere Robert de Vries werd om dit soort berichten gebanned.
Hier heb ik geen woorden voor
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Ik denk dat zelfs Veenstra wel in de gaten heeft dat ie moet vertrekken uiteindelijk. Maar zelf het bijltje erbij neergooien zal ie zeker niet doen. Dan loopt ie de ontslagvergoeding mis. Ik durf te wedden dat hij samen met vriendje Van der Meer er contractueel voor heeft gezorgd, dat die vergoeding niet mals zal zijn. Dat was immers de beste garantie om in het zadel te blijven met Riemer op de achtergrond.

Met een onderzoek heeft men wanbeleid willen aantonen om onder de ontslagvergoeding uit te kunnen komen. Dat zal waarschijnlijk nu niet lukken.

Rest nog 1 optie....
Laten we hopen dat Riemer eens flink slikt en die vergoeding aftikt. Al hoeveel pijn het ook zal doen om die @@#@$$## dat geld mee te geven. Het is in het belang van de club en dus zijn levenswerk.

Misschien moeten we allemaal, naar draagkracht, meehelpen door te gaan storten middels een éénmalige afschrijving, alleen te incasseren bij vertrek van Veenstra. Niet omdat we het leuk vinden, maar omdat het moet. Omdat we straks weer met een goed gevoel op de tribune willen zitten. Omdat we van die *&*&*^%&^## af moeten, omdat hij ONZE club naar de verdommenis helpt. Daarom!
Erwin4ever
Wereldspeler

Bericht door Erwin4ever »

frisianbadboy schreef:Maar mijn vraag is dan als volgt:

Kan iemand die weinig tot geen draagvlak heeft onder medewerkers (feit want de OR heeft een brandbrief gestuurd naar de RvC om in te grijpen en afscheid te nemen van Veenstra) en onder sponsoren (feit want achter Riemer staan honderden nog zittende bedrijven die het totaal oneens zijn met het beleid van Veenstra) en supporters nog wel blijven zitten als directievoorzitter?
Dit is, in mijn ogen niet zo simpel te zeggen.
Stap diegene in in een tijd van hosanna en staat het bedrijf er prima voor dan doe je inderdaad wat fout en moet je vertrekken.
Stap diegene in in een minder florissante tijd en moet er, onverwacht, zwaar bezuinigd worden, dan ligt dat iets anders. Zeker als de situatie dusdanig is dat dit met een redelijk botte bijl moet. Dit is eigenlijk nooit mogelijk zonder op tenen te gaan staan en vijanden te maken. Belangrijkste ijkpunt is in zo'n situatie of de ingezette koers de juiste is om het bedrijf weer gezond te maken.

Overigens vind ik het feit dat Veenstra en co hiervoor ( deels ) transfergeld gebruiken niet echt een punt, dat gebeurt overal en is inherrent aan het type club dat sc Heerenveen is! Schokkender is het dat in de periode voor Veenstra, ondanks toch best wel een paar dikke klappers op de transfermarkt, er zo'n puinhoop van gemaakt is!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Reinder
Jeugdspeler

Bericht door Reinder »

Vandaag in de Leeuwarder Courant onder TE GAST een leerzaam artikel waarin het gedrag van Riemer van der Velde wordt verklaard. Interessant om eens te lezen hoe er binnen het vakgebied van P&O tegen deze situatie aan wordt gekeken. En dat wijkt nogal af van wat vaak op deze pagina's wordt geschreven.
Eenzame Wolf Riemer
LC 19 februari 2013

Voor mensen als Riemer van der Velde is in managementboeken een naam: de ‘Eenzame Wolf’.
De stijl van deze leider is al in 1979 door prof. Ichak Adizes in zijn boek ‘Mismanagement’ beschreven.

Riemer leeft kennelijk in de overtuiging dat wat hij heeft opgebouwd ook weer door hem kapot mag worden gemaakt. Het recept voor succes is voor Eenzame Wolf Van der Velde altijd zeer eenvoudig geweest: Hard werken en blinde loyaliteit; met ingebouwde drang alles van belang zelf te doen.
De Eenzame Wolf is in de opbouwfase van een bedrijf van onschatbare waarde, zegt Adizes.
Hij is productief, effectief en resultaatgericht. Die prestatiedrang van Van der Velde is in de periode van 1983 tot 2006 absoluut allesbepalend geweest voor de club. Maar hij heeft in de loop der jaren met de beste bedoelingen bestuurlijke bermbommen geplaatst, waarmee zijn opvolgers nu nog worstelen en ook dat is volgens het boekje.
Hij had zich omringd met kroonprinsen (ze werden directeur genoemd), maar in feite waren ze zijn volgers, loopjongens. De directeuren wikten, maar Riemer beschikte. Delegeren van verantwoordelijkheden en bevoegdheden daar verzette hij zich tegen, typisch een Eenzame Wolf. ,,Hij schiet eerst vanuit de heup; handelt eerst; denkt en analyseert daarna.
Overleg gebeurt onder vier ogen en medewerkers staan buiten zijn kantoor te wachten en worden ieder op hun beurt binnengeroepen”,aldus Adizes. Aan zogenaamde dwarsliggers had Riemer een broertje dood.

Men vindt hem vaak een stoere bestuurder. Hij flikte het toch maar en dat was ook zo. Alleen: Hij bestierde SC Heerenveen als een familiebedrijf; als pater familias. Op het veld stond vaak een hecht team; in de bestuurlijke catacombe ontbrak dat fenomeen. Door de enorme betrokkenheid en dwangmatige werkdrift kon het lang goed gaan. Totdat hij weg moest. Doordat hij de organisatie noch heeft beheerd, noch heeft geïntegreerd, groeit deze tot het niveau van zijn persoonlijke leidinggevende capaciteiten. Omdat hij bovendien geen integrator is, loopt de organisatie doorgaans terug of verdwijnt als hij deze verlaat”, aldus Adizes in 1979.

Zo vergaat het SC Heerenveen nu. Oppervlakkig gezien liet Riemer een schitterende club achter, maar in potentie bleek het een gedesoriënteerd groepje managers. Natuurlijk mislukte zijn eerste opvolger. Hij stapte op de eerste bermbommen. Riemer was nog Baas.

Robert Veenstra doet nu zijn best. Hij mag nog steeds het puin ruimen uit het Van der Velde-tijdperk; moet reorganiseren. Natuurlijk doet hij het ook niet goed, namelijk afwijkend van de grote Van der Velde. In
‘Mismanagement’ staat letterlijk: ,,De Eenzame Wolf beschouwt een ieder die probeert iets systematisch aan te pakken als een ‘echte academicus’, iemand die niet handelend optreedt.”

Van der Velde is een meester in het spel van verdeel en heers. De LC kopte: ‘Stammenstrijd verbijstert’. Het meest verbijsterende lijkt mij dat zo opmerkelijk veel mensen deze man helpen hun club af te breken en niet opbouwen. Voor zo’n desperado zou een geestelijke ophokplicht niet verkeerd zijn.

PIM GAANDERSE, INTERIM-MANAGER.
Dit onderbouwde inzicht geeft een ander beeld op de loop van de gebeurtenissen.
Ik denk dat dit artikel bij kan dragen aan een genuanceerd beeld over de vervelende situatie waarin onze club terecht is gekomen.
edaluz
Invaller

Bericht door edaluz »

Meeste kritiek gaat over functioneren van Robert Veenstra, hij probeert nu de aandacht vooral op Riemer te richten zodat z'n eigen misfunctioneren minder opvalt.... Riemer wordt door veel mensen uit de organisatie, medewerkers en sponsoren, juist gezien als de persoon die iets kan betekenen om het falen van Veenstra aan de kaak te stellen...

Jammer dat dit soort interim poppetjes denken dat een voetbalclub een normale organisatie is...zucht
want morgen wordt alles anders
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Mijn grote vraag blijft: Er mag geen extern onderzoek komen, wat hebben Hansma en Veenstra te verbergen??
Is het financieel of is het heel iets anders.
Reinder
Jeugdspeler

Bericht door Reinder »

Dat lijkt me wat al te gemakkelijk.
Het gaat hierover het verklaren van gedrag van mensen en het voetbal staat daar volgens mij niet boven.
Het gaat om de persoonlijkheid.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Ik vind het verhaal over de eenzame wolf wel heel toepasselijk voor Riemer, maar welke leiderschapstijl past bij Veenstra?

Riemer was een bouwer, Veenstra een saneerder, maar dan hebben we nu weer een bouwer nodig.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

TORCIDA schreef:Afgezien van het functioneren van de heer Veenstra is dit het meest kwalijke wat er kan gebeuren. Het plegen van een coupe.
Ongekend wat er nu gebeurd. Waar bij grote clubs de harde kern de directie onder druk zet doen hier onze sponsoren hun best.
Een nieuwe orde hooligans, de witte boorden mafia. Walgelijk. Dit schaad het imago van heerenveen nog meer dan dat Veenstra volgens sommigen doet.
Kun je eens uitleggen waarom jij regelmatig Veenstra, al dan niet verkapt, verdedigd? Wat doet die man voor goeds voor de club?

Er moet iets gebeuren, die man moet zsm weg! Als daar een coupe voor nodig is, prima. Alles in het belang van de club. Die is beter af zonder hem dan met hem. Er gaan nu dus bedrijven hun sponsorschap opzeggen vanwege Veenstra. Er is nog nooit zoveel onrust geweest binnen de club, het wordt steeds verontrustender. Als hij hart heeft voor de club, dan stapt hij op maar daar zal hij wel te narcistisch en ijdel voor zijn.
Crash
Superster

Bericht door Crash »

Veenstra dient bewogen te worden tot een vertrek. Dit is voor alle partijen het beste; ook voor Veenstra zelf. Er is gewoonweg geen draagkracht genoeg om aan te blijven in zijn functie. Een onmiddellijk vertrek lijkt me echter ongewenst. De club (lees de RvC) heeft het komende halfjaar (minimaal) nodig om een geschikte vervanger te vinden. Na Formsma, Kuiper en Co. en Veenstra is er geen ruimte meer voor nóg een misser!
Reinder
Jeugdspeler

Bericht door Reinder »

Het type wat nu bezig is moet structuur aanbrengen, heilige huisjes omver gooien, kliekjesvorming opruimen. Dit zijn vaak sterke persoonlijkheden die zich verder van anderen niet teveel aantrekken. Dat kan ook niet, want dan gaat het niet lukken om orde op zaken te stellen.
Als hij klaar is, wordt een dergelijke manager vaak opgevolgd door iemand die kan bouwen.
Finaciën zijn dan op orde en er kan aan de toekomst worden gewerkt.
Daar moet een goede zaken/voetbalman voor worden gevonden.
Een man die het vast wel kan zou o.a. Arriva baas Anne Hettinga kunnen zijn.
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Reinder schreef: Als hij klaar is, wordt een dergelijke manager vaak opgevolgd door iemand die kan bouwen.
Als hij klaar is, kunnen we direct het faillissement aanvragen.

* Geen nieuwe hoofdsponsor
* Andere sponsoren lopen weg
* Afname seizoenkaarten
* transfergeld in de begroting
* Geen geld meer voor kwaliteit

Daarna zal alles versneld verder gaan in de neerwaartse spiraal.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Het stukje te gast is hoe jammer het ook is, slaat de spijker op z'n kop. Dan kun je denken, lariekoek, theorie, maar in dit geval kan ik een stuk onderbouwen met een persoonlijke ervaring.
Zo vergaderde ik een keer met Henk, yme,leden van aktie 67, jan wind en volgens mij ook de feanfans. Riemer was er niet hij was verhinderd. We hadden een constructieve vergadering. Agenda was behandeld en we sloten de vergadering af. Plots komt Riemer binnen, wat hebben we allemaal besproken heren? De punten werden nogmaals toegelicht. Daar, daar en daar ben ik het niet mee end en Henk jonge hoe krijg je dat nu in je kop, henk werd echt even te kakken gezet als een klein kind. De vergadering begon opnieuw. Zo is Riemer en zo blijft Riemer. Hij krijgt ook alle credits samen met foppe van de ontwikkeling van Heerenveen. Maar zijn stijl als mens, karakter en als leidinggevende zijn niet te evenaren. Precies zoals in te gast geschreven wordt. Dat is logisch en ook net erg. We zijn nu aan het derde bestuur toe sinds Riemer, elke keer herhaalt zich de geschiedenis. De stijl van Riemer is niet evenaren, dat kun je ook niet forceren. De nieuwe directie heeft een nieuw beleid, een nieuwe n moeilke weg in geslagen met jonge n minder ervaren mensen. Wat Riemer sinds zijn aantreden in weet ik veel wanneer heeft opgebouwd kan Veenstra toch niet in twee jaar, of naast Veenstra wie dan ook opbouwen. Helemaal niet als er altijd afwijkende inzichten en noem het managementstijlen zijn.

@hrules. Om bovenstaande vind ik het verwerpelijk dat de sponsoren, waarvan ik mag aannemen dat ook zij een bedrijf runnen, moeten zien wat er gebeurd. En wat het gevolg is. Denk jij dat Anne Hettinga duld dat zijn voorganger hem continu op de vingers tikt in het openbaar. Ik vind het van een verwerpelijk niveau en daarin is Veenstra een passant, maar het imago van Heerenveen wordt vernield en om dat op te bouwen en terug te krijgen zijn de hettinga's en andere sponsoren allang verdwenen.
Iedereen loopt blind achter Riemer en zijn discipelen aan 95 procent vande meningen hier zijn gebaseerd op geruchten, en geen persoonlijke ervaringen, alleen mar via, via. Dat de situatie nu onhoudbaar is duidelijk, Veenstra was te onervaren om meteen publieke opinie om te gaan zoals die in de voetbalwereld geldt. Hij heeft zich vergaloppeerd met en aantal handelingen. Echter die had hij niet gemaakt als Riemer en Co. Hem te tijd hadden gegeven.
Als jij overtuigd bent dat een coupe opgezet zoals hier werd gesuggereerd de club helpt, denk ik dat je meer verliezers hebt dan winnaars. Hier werd ook gesuggereerd da Anne Hettinga een gede opvolger zou zijn, als die zo begaan is, waarom
Is hij dan twee jaar geleden niet opgestaan?
Hier heb ik geen woorden voor
edaluz
Invaller

Bericht door edaluz »

Nogmaals, Robert Veenstra wordt in de kaart gespeeld door alle kritiek op Riemer.

Het disfunctioneren van Veenstra wordt niet direct veroorzaakt door Riemer, iets wat iedereen wil doen geloven.

Veenstra zorgt er met zijn gedragingen en beleid zelf voor dat de club in sneltreinvaartaan het afglijden is.
want morgen wordt alles anders
Reinder
Jeugdspeler

Bericht door Reinder »

Maar is het erg dat er - ook - kritiek is op Van der Velde?
Soms heb je hier het idee dat de man over bovenmenselijke capaciteiten zou beschikken.
We zijn het er allemaal overeens dat hij veel goeds heeft gedaan.
Maar er is ook een moment dat je moet loslaten.
Als oud manager weet hij datzelf ook donders goed, maar er naar handelen schijnt moelijk te zijn.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Ik vond het stukje van de eenzame wolf in de LC niet bijster sterk. Een management theorietje, waar er honderden van zijn, uit 1979 en dat dan op de stijl van leiding geven van Riemer projecteren. Ik kan ook een managementheorietje gebruiken om met Riemer werkelijk helemaal de hemel in te schrijven. Slappe en gekleurde journalistiek.

Dan de eventuele afkoopsom voor Veenstra. Doorgaans is dat dit 1 tot 1,5 en maxiamaal 2 keer het aantal jaar dat je gewerkt hebt bij je werkgever maal het maandsalaris dat je verdiend. In Veenstra zijn geval kom je dan hooguit op ongeveer de helft van het jaarsalaris van een Amoah uit. Om het even in perspectief te plaatsen....
Reinder
Jeugdspeler

Bericht door Reinder »

Dit afdoen als een "theorietje" is erg kort door de bocht.
Over dit onderwerp zijn veel boeken geschreven met allemaal dezelde strekking.
En daar zitten bepaald geen kinderachtige schrijvers onder.
Het gaat dan vaak over de generatie die na de oorlog is opgegroeid.
Ze hebben iets met veel passie en gedrevenheid opgebouwd.
Maar wat ze hebben opgebouwd beschouwen ze als hun persoonlijk eigendom en ze vinden dan ook dat zij het beter weten.
Binnen familie bedrijven zie je het ook met grote regelmaat dat de opvolgers - de kinderen - het volgens hun vader nooit goed doen. En blijft ze dan in de wielen rijden. Gevolg heibel in de familie.
De parallel met onze club lijkt me duidelijk.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Het zal vast Reinder. Maar ik kan ook een mooi stuk schrijven over een visionair, een buitengewoon getalenteerd leider die onder zijn bezielende leiding van een clubje uit een klein dorpje een club maakt die deelneemt aan de Champions Leaque en spelers zelf scout en voor 20.000.000 verkoopt. Gaat dat er ook niet in als koek?
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

TORCIDA schreef:Als jij overtuigd bent dat een coupe opgezet zoals hier werd gesuggereerd de club helpt, denk ik dat je meer verliezers hebt dan winnaars.
Ik vind je anekdote over Riemer niet veelzeggend. Hoe Riemer het heeft gedaan doet mij niet zoveel. Feit is dat hij heeft laten zien hoe hij een club moet runnen, hoe je een club op werkt van niets tot iets. En in al die jaren Riemer lag er nooit rotzooi op straat dus hij had zijn werknemers onder 'controle'. Hoe hij het heeft gedaan maakt niet uit, hij heeft het gedaan en daar verdient hij alle credits voor.

Het lijkt nu dat het aanblijven van Veenstra de club meer schade berokkent dan dat het iets oplevert. Sponsoren mogen ook eisen dat ze normaal worden behandeld. En het lijkt erop dat velen zich niet meer kunnen identificeren met de club mede door Veenstra zijn beleid en manier van werken en voorkomen. Dus wat levert de club Veenstra's zijn aanwezigheid nog op? Het is tijd om afscheid te nemen, in het belang van de club. Ik kan me niet voorstellen dat er meer verliezers zullen zijn dan winnaars want ik weet niet wie er verliest als hij opstapt.
Reinder
Jeugdspeler

Bericht door Reinder »

Je slaat de spijker op zijn kop, Stiffie(?)
Prachtig opgebouwd, maar niet gezorgd voor een goede structuur en opvolging.
Daarna gevraagd en ongevraagd advies geven.
Het klopt precies met bovenstaande theorie.

Als we de theorie blijven volhouden ontstaat er chaos.
Dat is dus nu.
Tijdens chaos staan altijd weer nieuwe leiders op.
En dat weten onze zakelijke sponsors ook donders goed.
It moat jammergenoch earst op de kop ferkeard foar dat it wer goed komt!
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Torcida slaat een beetje door in zijn sympathie voor Veenstra en co. Voor enige nuance is geen enkele plek.

Aan de inzet van Veenstra twijfel ik geen moment. Zijn persoonlijk gesprek met supporters waardeer ik zeer. Maar aan het nut er van begin ik te twijfelen. Heb het idee dat het een zoethoudertje is.

Tuurlijk was het voor de werknemers onder Riemer ook geen pretje, zo heb ik uit bron vernomen. Toch kwam er geen rotzooi op straat en meldden sponsoren zich aan als warme broodjes. Het is te hopen dat de sponsoren (en supporters) een blok met Riemer gaan vormen. Het is volgens mij de enige manier dat de club gered wordt van de ondergang.

Het enige belang dat Veenstra en co hebben is dat van hun eigen. Want hoelang roept Hansma al niet dat er meer uit deze selectie valt te halen? Als je daar zo van overtuigd bent en het loopt al maanden niet dan ontsla je je trainer. Maar dat kunnen de heren zich niet permiteren anders schofferen ze hun eigen beleid..
SCH
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

In Riemer zijn tijd zag het er economisch wel even anders uit. Kijk eens naar clubs die vergelijkbaar zijn met Heerenveen. Daar gaat hetzelfde verhaal als hier op. Sponsoren weg, minder seizoenskaarten. Je kan het niet vergelijken met meer dan 10 jaar terug.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Overleg

Vanavond heeft het bestuur van Nieuw Noord samen met het bestuur van FeanFan en de supportersraad een gesprek gehad met de directie van sc Heerenveen. In een goed en open gesprek heeft de directie uitleg gegeven over de ontstane situatie en hebben onze vragen beantwoord.

De ontstane situatie kent twee kanten. Daarom zal het bestuur van Nieuw Noord in de loop van deze week een gesprek hebben met de andere partij. Tot dit gesprek kunnen en willen wij geen verdere mededelingen doen.
WWW.nieuwnoord.org
Alle ballen op Henkie!
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Reinder schreef: Tijdens chaos staan altijd weer nieuwe leiders op.
En dat weten onze zakelijke sponsors ook donders goed.
It moat jammergenoch earst op de kop ferkeard foar dat it wer goed komt!
Laten we met zijn allen hopen dat dit niet pas in de Jupiler League gebeurt
fries74
Nieuw talent

Bericht door fries74 »

@knipecity ik begrijp je angst, en deze is volkomen terecht.
Onze ploeg is 1 van de allerminsten van de ere divisie op dit moment.
Hiervoor is Johan Hansma hoofdverantwoordelijk, in mijn ogen is zijn positie onhoudbaar!
Menig forumganger had hier met de beschikbare middelen een betere selectie samengesteld dan hij.
Een ex voetballer die ze een pak hebben laten aantrekken, maar die er werkelijk nog niets van snapt, en die de netwerken niet heeft en ook nooit zal krijgen.
Met Veenstra, Hansma en daarbij een trainer die ongeschikt is voor het vak koersen we rechtstreeks op de JL af.
Tel daarbij nog eens de onrust die op dit moment rond de club heerst, en je hebt alle ingredienten bij elkaar voor een rampseizoen.Al ben ik wel van mening dat we met een Verbeek met deze selectie vrij van degradatiezorgen konden voetballen.Ik heb het hier ergens eerder gelezen maar we kunnen ons op dit moment vergelijken met Willem II.
Aanstaande zaterdag zijn wij het medicijn wat Twente nodig heeft om voorlopig weer wat lucht te krijgen, let maar op.
Veenstra en Hansma oprotten!!
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

"In plaats van het uitspreken van de waarheid, nu de vuile was toch al buiten hangt, trekken de partijen zich terug en bereiden zich voor op de volgende slag. Een invloedrijke sponsorgroep schaart zich achter Van der Velde en is aan het lobbyen om aan invloed te winnen. Een revolutie zou al komende zomer kunnen plaatsvinden."

Een paar dagen eerder heb ik onderstaande gepost ;

Maar ik kan je wel meedelen dat ik uit zeer betrouwbare bronnen heb vernomen dat ze achter de schermen druk doende zijn om met een plan van aanpak, zowel Veenstra, als ook de RVC, proberen voor aanvang van het nieuwe seizoen te passeren.
Men zal nu voorlopig de rust bewaren. (lijfsbehoud in de eredivisie is hierin n.l. een pre!)

En als toevoeging durf ik jullie ook nog wel te melden dat bovenstaande echt wel doorgang zal hebben. Leer mij Riemer van der Velde kennen!
Miereneukert!
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Dat zou goed mogelijk zijn en ik hoop dat ze dan met een soort package deal komen.

Een voorzitter (een verbinder), een goede trainer (type Pastoor, Langeler) en sponsoren die weer bereid zijn om te investeren. Dus ook aantrekkelijke aankopen (goede jongens uit liefst de Nederlandse competitie, type Toornstra) en een rol voor Foppe en Riemer (kijk eens hoe ze in Amsterdam met hun oud iconen omgaan en hoe het daar nu draait).

Als de supporters daarvoor kunnen kiezen of voor de huidige directie?

Ik zou het wel weten.......
Plaats reactie