En dat van de club. Zo koppig zijn ze wel.Janstra schreef: Nee, we hoeven niks te doen. Ze zijn hun eigen graf al aan het graven.
Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Superfries1996
- Wereldspeler
Re: Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)
nou nou
- Hielke
- Forumicoon
Wat de waarheid ook is, ik blijf erbij dat de directie een kolossale inschattingsfout heeft gemaakt door Riemer nu opzij te schuiven. Hoe dom kun je zijn? Negeer hem desnoods, of zeg in zijn gezicht dat hij een ontzettende lastpost is, maar deze actie is koren op de molen van alle critici. Helaas is de grootste zwakte van Veenstra dat hij totáál niet tegen kritiek kan.
- 1983
- Forumicoon
En jij denkt echt dat die rust er nu komt na dat geweldige statement vandaag ? Mijn god zeg, ben je echt zo naïef? Het wordt alleen maar erger en erger zo en we zinken steeds dieper. Zo diep dat de man die voor een groot deel de club heeft gemaakt ordinair op straar wordt gezet. Echt schandalig.Feanatieke schreef: De club is duidelijk geweest met het bericht van vandaag. Het is tijd voor rust.
-
- Selectiespeler
Waarom dan doen alsof Riemer gezegd heeft dat hij geloosd is terwijl hij dat nergens heeft gezegd? Dit heeft Riemer gezegdFeanatieke schreef: De club is duidelijk geweest met het bericht van vandaag. Het is tijd voor rust.
Ik zou zaterdag als scout naar La Manga gaan, totdat ik van Hansma hoorde dat de club de reis niet zou betalen
Dus niks over dat hij geloosd is!! De club is zelf bezig zich belachelijk te maken.... Roepen om rust en weer een leugenachtig bericht plaatsen op de site.....Ik vind het niet langer zinvol, heb ik tegen Veenstra gezegd. Er is steeds ruis op de lijn en ik heb er geen goed gevoel meer bij. Ik hem ook gevraagd of hij wist van het besluit van Johan Hansma en hoe dat nou zat. Maar ik kreeg ook van Veenstra geen duidelijk antwoord. Vervelend, vind ik het.
- Hielke
- Forumicoon
Het is allemaal al erg genoeg, dus ga hier alsjeblieft niet óók onderling met modder smijten en elkaar voor verrader uitmaken. Enkele (gedeeltes van) berichten verwijderd. (Als beheerder zou ik willen dat ik ook op de officiële site een deleteknop had, maar dat terzijde.)
- Arnoud
- Wereldspeler
Dank !Het is allemaal al erg genoeg, dus ga hier alsjeblieft niet óók onderling met modder smijten. Enkele berichten verwijderd
-
- Selectiespeler
T is mooi geweest lijkt mij? Als bestuur hoor je een man als Riemer serieus te nemen en met zo iemand om kunnen gaan. Heb er schoon genoeg van. Dit bestuur moet aftreden!!
Laatst gewijzigd door ---E--- op 15-02-2013 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arnoud
- Wereldspeler
Dat heb ik helaas moeten ondervinden tijdens mijn laatste vergadering als lid van de Supportersraad. Daarnaast is hij ook nog verschrikkelijk ijdel. Die combinatie is niet bevorderlijk voor goede verhoudingen.Helaas is de grootste zwakte van Veenstra dat hij totáál niet tegen kritiek kan
- 1983
- Forumicoon
Waar baseer jij die cijfers precies op? Ik heb een heel ander beeld namelijk. Jij doet net of er niks aan de hand is en dat als het kleine groepje (volgens mij is het niet zo'n klein groepje) schreeuwers maar de bek dichthoudt dat het dan wel goedkomt. Volgens mij ben je dan vrij naïef of je hebt de situatie niet helemaal goed gevolgd. Of je wilt het misschien niet zien, kan ook natuurlijk. Maar laatst zij je nog dat je ook niet meer achter deze directie stond (of was dat eigenlijk niet waar?), dus die stellingname kan ik me dan niet voorstellen.Feanatieke schreef: De onrust wordt in stand gehouden door externe factoren. 95% van de club zit in rustig vaarwater en heeft het beste voor met de club. 5% is kwaad na de reorganisatie en de bezuinigingen en dat ze van minder luxe kunnen genieten dan voorheen... die 5% uit 'angst' en onvrede aan de pers. De pers hapt. De sponsoren happen. Dit forum hapt. En de sneeuwbal is gigantisch groot geworden. Terwijl 95% van de organisatie staat als een huis.
.
Laatst gewijzigd door 1983 op 15-02-2013 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- fries74
- Nieuw talent
Jammer dat we dit weekend niet thuis spelen, dan konden we het Veenstra rot op nog wat langer laten horen dan afgelopen zaterdag. Ze maken nu een hele grote fout binnen de club.
Veenstra en Hansma oprotten!!
-
- Wereldspeler
Ach kom zeg! Het is die arme Veenstra allemaal overkomen zeker. Hoe het intern allemaal zit kan ik niet weten. Maar 1 ding is duidelijk; hij komt niet integer over in zijn communicatie. In tegendeel het is een onbetrouwbaar sujet gebleken.
Daarnaast is het een zwakke leider. Als het stormt doet ie de luiken dicht. Kan ie een voorbeeld aan Riemer nemen. Al hoeveel er ook op viel/valt aan te merken, dat is wel een echte kerel.
Daarnaast is het een zwakke leider. Als het stormt doet ie de luiken dicht. Kan ie een voorbeeld aan Riemer nemen. Al hoeveel er ook op viel/valt aan te merken, dat is wel een echte kerel.
-
- Wereldspeler
Dat er onrust binnen de club was was wel duidelijk, nadat er vorige weekend al een stuk in de Volkskrant stond en de supporter die het allemaal wat minder volgt ook zijn twijfels begint te krijgen bij Veenstra & Co, of dat stuk nou de waarheid bevat even terzijde. Maar dat je dan enkele dagen later nog meer onrust veroorzaakt en zelf je eigen club icoon op straat zet + een amateuristisch bericht op de website plaatst wat zo door een fansite van DKV had kunnen worden geschreven is lachwekkend en de druppel voor vele mensen.
Veenstra onderschat waarschijnlijk de macht van Riemer, die een groot gedeelte van zijn sponsor netwerk aan zijn zij heeft. En dit alleen omdat Riemer kritiek heeft op het beleid van Heerenveen, of dit nou verstandig is van Riemer is de vraag maar hiermee krijg je alleen maar meer onrust en graaft die zijn eigen graf in.
Nadat Yme & co al zijn opgestapt, denk ik dat Veenstra de volgende is. Dat dat niet goed voor de club is is duidelijk, maar het bezorgt waarschijnlijk minder schade dan dat deze man nog langer hier aan het roer blijft. Als er zometeen een sponsor leegloop komt dan is het einde zoek. Heerenveen gaat langzaamaan kapot, en ik lees hier en daar reacties van met een paar overwinning is de rust zo weer terug maar we moeten goed beseffen dat wanneer we nog een paar verliespartijen hebben dat dan de rust helemaal niet meer op orde kunnen krijgen, in de eerste eerste divisie...
Veenstra onderschat waarschijnlijk de macht van Riemer, die een groot gedeelte van zijn sponsor netwerk aan zijn zij heeft. En dit alleen omdat Riemer kritiek heeft op het beleid van Heerenveen, of dit nou verstandig is van Riemer is de vraag maar hiermee krijg je alleen maar meer onrust en graaft die zijn eigen graf in.
Nadat Yme & co al zijn opgestapt, denk ik dat Veenstra de volgende is. Dat dat niet goed voor de club is is duidelijk, maar het bezorgt waarschijnlijk minder schade dan dat deze man nog langer hier aan het roer blijft. Als er zometeen een sponsor leegloop komt dan is het einde zoek. Heerenveen gaat langzaamaan kapot, en ik lees hier en daar reacties van met een paar overwinning is de rust zo weer terug maar we moeten goed beseffen dat wanneer we nog een paar verliespartijen hebben dat dan de rust helemaal niet meer op orde kunnen krijgen, in de eerste eerste divisie...
-
- Selectiespeler
Ik ben wel benieuwd Feanatieke, wie jij eigenlijk bent. Het is me wel vaker opgevallen dat jij op de hoogte lijkt te zijn van wat er zich binnen de muren van de club afspeelt, of in ieder geval: pretendeert dat je dat weet. Dat laatste bedoel ik niet eens zozeer negatief hoor, begrijp me goed.Feanatieke schreef:
Er is gecreëerd dat er veel aan de hand is. Als zoveel media zoveel zich uiten over de club en het imago daardoor keldert als een baksteen, dan worden de medewerkers vanzelf onrustig ja. Personen A, B, C, D en E konden zich niet vinden in de reorganisaties en de bezuinigingen en minder broodbeleg. Die personen spelen hun forse en uitvergrote kritiek door naar de sponsoren om hen te beïnvloeden. Die personen benaderen de media. Die personen zijn uiteraard bang voor hun baan, omdat geen enkele organisatie behoefte heeft aan zulke vuile onruststokers, die hun eigen belang zover hebben doorgedrukt dat ze nooit meer terug kunnen en nu het werk moeten afmaken.
-
- Nieuw talent
Ach ja, de officiële site en de waarheid. Haal hem nog maar weer eens aan. Wat was de directie bedroefd dat Van Erve een nieuwe uitdaging wilde. Om pas maanden later toe te geven dat er een afkoopsom was betaald van drie ton. Dat is blijkbaar saneren à la Veenstra. Men kan wel doen alsof het om een paar onruststokers gaat, maar bij Stenden was de kritiek exact hetzelfde. Dat lijkt op een patroon.
Dat de club staat als een huis en gezond is bestrijd ik. Ik heb het eerder gezegd. Snijden in de uitgaven is één ding, als de inkomsten teruglopen, is het geen saneren, maar dweilen met de kraan open. Minder supporters, minder sponsoren, twijfelachtig transferbeleid (echt niet alleen door de crisis) en het eind is nog niet in zicht... De club is niet gezond en wordt het zo ook niet.
Misschien dat de gemoederen bedaren als de club een paar plaatsen stijgt op de ranglijst, maar daarmee zijn de problemen echt niet voorbij.
Dat de club staat als een huis en gezond is bestrijd ik. Ik heb het eerder gezegd. Snijden in de uitgaven is één ding, als de inkomsten teruglopen, is het geen saneren, maar dweilen met de kraan open. Minder supporters, minder sponsoren, twijfelachtig transferbeleid (echt niet alleen door de crisis) en het eind is nog niet in zicht... De club is niet gezond en wordt het zo ook niet.
Misschien dat de gemoederen bedaren als de club een paar plaatsen stijgt op de ranglijst, maar daarmee zijn de problemen echt niet voorbij.
-
- Basisspeler
Dat stukje op de website, dat kan echt niet. Ik waan me in een kleuterklas als ik het lees, wat een amateurisme. Tijd om op te stappen directie!
- Arnoud
- Wereldspeler
Het teruglopen van de inkomsten kan je toch niet volledig op het conto van de huidige directie schrijven. De economische malaise die ons land, en dus ook Friesland en dus ook sc Heerenveen treft is grotendeels verantrwoordelijk voor de teruglopende sponsorinkomsten. Als de huidige directie niet gesaneerd zou hebben (en ik heb het nu even niet over de wijze waarop) zouden we waarschijnlijk in de slechtste categorie bij de KNVB ingedeeld zijn. Kritiek op de directie: ja, heb ik ook, ruimschoots zelfs, maar dat moet je niet blind maken voor de goede kanten van de directie.Snijden in de uitgaven is één ding, als de inkomsten teruglopen, is het geen saneren, maar dweilen met de kraan open.
- Sfeer
- Bankzitter
Spandoeken en spreekkoren zijn niet genoeg. Het is een keer tijd dat we verhaal gaan halen! Heb vanmiddag iemand gesproken die gaat al 24 jaar naar Heerenveen en zegt bij deze zijn seizoenskaart al op! Heerenveen is zijn Heerenveen al jaren niet meer, dit is het toppunt.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
-
- Erelid
Exact, je haalt me steeds de woorden uit de mond, we zouden een leuk directeiekoppel zijn. Riemer gewoon een beetje pamperen en tevreden houden en je eigen koers varen. Maar Veenstra staat bol van het wantrouwen en die eigenschap diskwalificeert je voor dit werk. Die verklaringen van vandaag zijn zo defensief, zo amateuristisch - dat doet gewoon pijn aan de ogen.Hielke schreef:Wat de waarheid ook is, ik blijf erbij dat de directie een kolossale inschattingsfout heeft gemaakt door Riemer nu opzij te schuiven. Hoe dom kun je zijn? Negeer hem desnoods, of zeg in zijn gezicht dat hij een ontzettende lastpost is, maar deze actie is koren op de molen van alle critici. Helaas is de grootste zwakte van Veenstra dat hij totáál niet tegen kritiek kan.
Ik ben helemaal niet voor Riemer. Of tegen Veenstra. Ik ben voor de club. En die overleeft dit ook wel weer. Maar zonde van tijd en energie is het wel.
-
- Bankzitter
-
- Nieuw talent
Arnoud, ik ben met je eens dat er voor een deel goed gesaneerd is. Het beheersen van de uitgaven gaat voor zover ik kan beroordelen redelijk tot goed. Natuurlijk speelt aan de inkomstenkant de crisis een rol. Maar als ik zie hoe sponsors zich roeren, dan komt dat niet alleen door de crisis. Ik merk ook dat er veel lege plekken in het stadion zijn op plaatsen waarvan ik weet dat die aan seizoenkaarthouders zijn verkocht. Die mensen komen niet, terwijl ze al betaald hebben. Ik merk het zelf. Vroeger belden mensen of ik heel misschien niet kon, dan konden ze mijn kaart lenen. Nu moet ik zelf een belronde maken en niemand voelt de behoefte.
Ik sprak laatst een supporter die regelmatig op het stadion komt. Die kwam met het volgende voorbeeld. In de tijd van Riemer stond hij bij de balie en vaak was Riemer in de buurt. Die maakte een praatje, vroeg hoe het ging, terwijl hij de man niet eens kende. Als er nu iemand aan de balie komt, daalt er een secretaresse de trap naar beneden met de tekst: "De heer Veenstra kan u nu ontvangen.'
Een ramp? Nee. Een verschil. Mensen voelen dat aan en een aantal mensen bevalt dat niet en ervaart dat als niet passend bij sc Heerenveen.
Ik sprak laatst een supporter die regelmatig op het stadion komt. Die kwam met het volgende voorbeeld. In de tijd van Riemer stond hij bij de balie en vaak was Riemer in de buurt. Die maakte een praatje, vroeg hoe het ging, terwijl hij de man niet eens kende. Als er nu iemand aan de balie komt, daalt er een secretaresse de trap naar beneden met de tekst: "De heer Veenstra kan u nu ontvangen.'
Een ramp? Nee. Een verschil. Mensen voelen dat aan en een aantal mensen bevalt dat niet en ervaart dat als niet passend bij sc Heerenveen.
- Sfeer
- Bankzitter
Mijn seizoenskaart geef ik niet op maar het is doodzonde dat we nu niet thuis moeten voetballen, dan konden we massaal onze ongenoegen uiten.
Let's go fucking mental
-
- Erelid
Mensen die hun seizoenskaart opzeggen, omdat er wat problemen zijn, daar heb ik verder dan ook weer niet zoveel mee.
- Sfeer
- Bankzitter
Ik snap best dat mensen van een zekere leeftijd vinden dat hun club hun club niet meer is. Als het gevoel weg is waarom zou je dan nog terugkeren? Bij is het gevoel NIET weg, maar dit zijn niet zomaar problemen, dit is een grof schandaal. Tot nu toe de zwartste dag in de historie van SC Heerenveen die ik heb meegemaakt.Jaap F. schreef:Mensen die hun seizoenskaart opzeggen, omdat er wat problemen zijn, daar heb ik verder dan ook weer niet zoveel mee.
Let's go fucking mental
-
- Erelid
Ach, er zijn wel vaker dit soort dingen gebeurd, gebeurt ook overal. Niet netjes, heel pijnlijk maar ook weer niet overdrijven. Riemer was niet slim bezig, de directie is nog stommer bezig. En nu maar weer vooruit en huppakee. Ik heb nog het meest met Marco te doen.Sfeer schreef: Ik snap best dat mensen van een zekere leeftijd vinden dat hun club hun club niet meer is. Als het gevoel weg is waarom zou je dan nog terugkeren? Bij is het gevoel NIET weg, maar dit zijn niet zomaar problemen, dit is een grof schandaal. Tot nu toe de zwartste dag in de historie van SC Heerenveen die ik heb meegemaakt.
En geen 'bestuur tegen de muur' schreeuwen maar 'Riemer bedankt' en 'Hup Heerenveen' en anders humoristische spreekkoren.
- Arnoud
- Wereldspeler
Het verhaal van de lege plaatsen in het stadion is niet alleen het verhaal van sponsor plaatsen maar ook van "gewone" seizoenkaarthouders. En het is niet alleen een probleem bij Heerenveen maar bij vrijwel alle clubs. Ik ga veelvuldig naar uitwedstrijden en ook daar zie ik tot mijn verbazing steeds vaker heel veel lege plaatsen.
Dat Robert Veenstra een "haantje" is, tsja, dat weet zo langzamerhand iedereen wel die met hem in aanraking komt en dat hij niet de uitstraling van Riemer van der Velde (als hij tenminste geen hekel aan je had, want dan was hij zo prettig nog niet) heeft is duidelijk. En ik ben het met je eens, hij is niet des Heerenveens - in ieder geval niet waarom ik ooit mijn hart aan Heerenveen verloren heb.
Dat Robert Veenstra een "haantje" is, tsja, dat weet zo langzamerhand iedereen wel die met hem in aanraking komt en dat hij niet de uitstraling van Riemer van der Velde (als hij tenminste geen hekel aan je had, want dan was hij zo prettig nog niet) heeft is duidelijk. En ik ben het met je eens, hij is niet des Heerenveens - in ieder geval niet waarom ik ooit mijn hart aan Heerenveen verloren heb.
- Arnoud
- Wereldspeler
Jaap je hockeyverleden speelt op !'Hup Heerenveen'
-
Neymar Verified
- Wereldspeler
Ik wil er wel wat over zeggen, maar ik heb er gewoon de kracht niet voor. Al deze onzin rond onze club
. Kunnen we met z'n allen gewoon weer plezier hebben en gaan voetballen?

-
- Jeugdspeler
TIJD VOOR ACTIE! dit kan echt niet!!
-
- Erelid
Pas maar op, of je krijgt een stick tegen je hoofdArnoud schreef: Jaap je hockeyverleden speelt op !

-
- Erelid

De teksten op de officiele site doen me erg hier aan denken. Niks aan de hand mensen, het gaat allemaal uitstekend.