Dankjewel! Ik vond hem wel toepasselijk.abegoal schreef:Mooie avatar TD!!
Ondertussen ergens in Twente...
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Re: Ondertussen ergens in Twente...
Closing The Gap
-
- Forumicoon
Kun je daar waar je bent gemakkelijk aan de drugs komen? Schei toch uit man. Wisgerhof is zo traag als dikke stront, Bengtsson is een matige speler en Roseler kan de eredivisie nog niet eens aan. Is het een idee voor je om een live wedstrijden te zien ipv wat samenvattinkjes? Misschien dat je dan een wat realitisch beeld krijgt.Tukkers Delight schreef:Douglas, Bjelland, Wisgerhof, Bengtsson en Röseler zijn allemaal beter dan Gouweleeuw, dus wat is je punt?
- Eric
- Superster
Willen jullie allemaal zo graag Gouweleeuw bij Twente zien spelen?
TD overdrijft een beetje, maar jullie ook. Gouweleeuw is er nog lang niet en ik weet niet of hij wel bij Twente in de basis zal staan op dit moment (mits iedereen fit).

TD overdrijft een beetje, maar jullie ook. Gouweleeuw is er nog lang niet en ik weet niet of hij wel bij Twente in de basis zal staan op dit moment (mits iedereen fit).
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Sorry hoor TD maar als jij beweert dat de structureel falende Bengtsson beter is dan Gouweleeuw dan kan ik je niet meer serieus nemen...
Op Gouweleeuw valt nog genoeg aan te merken maar hij voegt tenminste wel iets toe. Dat kun je van die angstige Bengtsson niet zeggen.
Op Gouweleeuw valt nog genoeg aan te merken maar hij voegt tenminste wel iets toe. Dat kun je van die angstige Bengtsson niet zeggen.
-
- Wereldspeler
Ik zal voor 1 keer op jouw provocerende posts in gaan.Heerenveen rules schreef:
Een goede voetballer is niet persé een goede verdediger en een goede verdediger hoeft niet snel te zijn. Röseler (Duits jeugdinternational trouwens) heeft vorig seizoen al bewezen het eredivisie niveau aan te kunnen en is een enorm talent maar de concurrentie is bij Twente iets zwaarder dan in Heerenveen.
Alle verdedigers die ik noem hebben ook internationaal en zelfs op CL niveau gepresteerd, Röseler doet naar mijn mening niets onder voor Gouweleeuw (waarmee ik niet beweer dat Gouweleeuw een slechte voetballer is). Ik heb wedstrijden van Gouweleeuw gezien dus ik denk dat ik inderdaad wel gemachtigd ben om hem te vergelijken met onze verdedigers, ik durf wel te beweren dat hij bij Twente niet in de basis zou staan.
Closing The Gap
- Skopperij
- Forumicoon
Dat zou heel goed kunnen. Maar dat Röseler beter is, kun je op dit moment werkelijk niet zeggen. De concurrentie bij Twente is zwaarder, maar daar staat tegenover dat naast Douglas zelfs Kruiswijk een goede verdediger lijkt. Die luxe had Gouweleeuw niet. Hij debuteerde in moeilijke omstandigheden, moest meteen de kar trekken en deed dat met verve.Tukkers Delight schreef:Ik heb wedstrijden van Gouweleeuw gezien dus ik denk dat ik inderdaad wel gemachtigd ben om hem te vergelijken met onze verdedigers, ik durf wel te beweren dat hij bij Twente niet in de basis zou staan.
Röseler heeft te weinig wedstrijden gespeeld om hem zo te kunnen beoordelen. Wij zouden ook kunnen stellen dat Nordfeldt een betere keeper is dan Mihaylov, maar dat geloof je waarschijnlijk niet.

-
- Superster
Het schijnt dat Tukkers Delight Bulykin ook een betere verdediger vindt.
-
- Wereldspeler
Hier heb je de quote die je zoekt:Feanatieke schreef:Dit vind ik zéér merkwaardig. Enige tijd terug zei je in dit topic namelijk exact dat je niet zeker wist of je een eerlijk oordeel kon vellen over Gouweleeuw, omdat je hem louter van de samenvattingen had gezien. Heb je nu ineens in de tussentijd zoveel wedstrijden van hem gezien dan? Ik kan de betreffende post niet meer vinden, want had je er graag mee willen confronteren. Maar ik weet 't nog.
Mede dankzij deze discussie heb ik ook de wedstrijden tegen Molde en AZ gekeken wat mij weer brengt bij de vraag hoe jullie Röseler (en ook Bengtsson) kunnen beoordelen en vergelijken met Gouweleeuw?Tukkers Delight schreef:Wat is er lachwekkend aan om mijn mening te baseren op samenvattingen? Daarnaast lees ik ook de reacties in dit topic die een redelijk compleet beeld van hem geven en heb ik hem in de wedstrijd tegen Twente negentig minuten zien spelen waarin ik hem verdedigend weinig indruk vond maken. Hoe beoordeel jij Röseler eigenlijk als ik vragen mag?
Nogmaals, ik vind Gouweleeuw een goede voetballer maar verdedigen is niet zijn sterkste punt, naast een pure mandekker zou hij denk ik goed kunnen functioneren maar hij heeft zich nog nooit op internationaal niveau kunnen bewijzen. Röseler is een heel talentvolle verdediger en enigszins vergelijkbaar met Gouweleeuw, ik vind dat ze elkaar weinig ontlopen, het zou dan ook raar zijn wanneer Twente interesse zou tonen in Gouweleeuw en dat is waar deze discussie oorspronkelijk mee begon.
Closing The Gap
- Skopperij
- Forumicoon
Praktisch niet, wegens de weinige wedstrijden die Röseler heeft gespeeld. Op dit moment kun je Gouweleeuw en Röseler niet vergelijken, dus zeggen dat de één beter is dan de ander, is echt onzin.Tukkers Delight schreef:Mede dankzij deze discussie heb ik ook de wedstrijden tegen Molde en AZ gekeken wat mij weer brengt bij de vraag hoe jullie Röseler (en ook Bengtsson) kunnen beoordelen en vergelijken met Gouweleeuw?
In het algemeen is Gouweleeuw voor ons van grote waarde. Onze defensie rammelde van alle kanten totdat Gouweleeuw ineens in de basis stond. Zoiets hadden we nog nooit gezien: de verdediging vooruit jagen, uitstappen, inschuiven, passen, met lef spelen. Natuurlijk ging er het één en ander fout, maar zijn impact op het team was gigantisch. Ik ben benieuwd of Röseler bij VVV ook zoiets kan bewerkstelligen. In de winterstop weten we meer.
-
- Wereldspeler
Ik denk dat we het wel redelijk met elkaar eens zijn, het zijn allemaal maar meningen die niet door echte feiten onderbouwd kunnen worden.Skopperij schreef:Praktisch niet, wegens de weinige wedstrijden die Röseler heeft gespeeld. Op dit moment kun je Gouweleeuw en Röseler niet vergelijken, dus zeggen dat de één beter is dan de ander, is echt onzin.
In het algemeen is Gouweleeuw voor ons van grote waarde. Onze defensie rammelde van alle kanten totdat Gouweleeuw ineens in de basis stond. Zoiets hadden we nog nooit gezien: de verdediging vooruit jagen, uitstappen, inschuiven, passen, met lef spelen. Natuurlijk ging er het één en ander fout, maar zijn impact op het team was gigantisch. Ik ben benieuwd of Röseler bij VVV ook zoiets kan bewerkstelligen. In de winterstop weten we meer.
Mijn eerste reactie op Heerenveen rules was inderdaad een beetje overdreven, desondanks blijft mijn mening staan dat Twente nooit belangstelling zal tonen voor Gouweleeuw zolang Röseler nog in Enschede onder contract staat. Beiden zijn talentvol en moeten zich onafhankelijk van elkaar kunnen ontwikkelen, dat kan niet wanneer ze in dezelfde selectie zitten.
Closing The Gap
-
Verified
- Forumicoon
Gefeliciteerd TD. Zowaar wel met plezier naar Twente gekeken de 2e helft en de verlenging. De ploeg lijkt wel erg afhankelijk te zijn van Tadic en Fer, waar het de productie betreft. Maar zolang ze fit blijven is dat niet erg natuurlijk. Zo is het bij de meeste teams.
-
- Wereldspeler
Dankjewel, ik vond het een ouderwetse pot Europacup voetbal, heerlijke avond voor ons, jammer dat jullie uitgeschakeld zijn.Otsje P schreef:Gefeliciteerd TD. Zowaar wel met plezier naar Twente gekeken de 2e helft en de verlenging. De ploeg lijkt wel erg afhankelijk te zijn van Tadic en Fer, waar het de productie betreft. Maar zolang ze fit blijven is dat niet erg natuurlijk. Zo is het bij de meeste teams.
Chadli pikt overigens ook zijn doelpuntjes mee en Gutiérrez en Castaignos komen er aan, komt wel goed met het scorende vermogen.
Closing The Gap
-
Verified
- Forumicoon
Dat hield hij gisteren anders nog knap verborgen. Hij wist gisteren 2 zekere doelpunten om zeep te helpen en had wel erg veel balverlies. Hij zal nog wel wat tijd nodig hebben denk ik.Tukkers Delight schreef: Castaignos komen er aan
Mijn vraag? Je hebt zowel de beste linksbenige voorzetter als de beste rechtsbenige voorzetter in je selectie (Tadic en Verhoek). Je hebt een sterke, uitstekende kopper en afmaker in Bulykin. Waarom zet je de linkspoot aan de rechterkant, waar er niks uit kwam en zet je de andere op de bank, om een spits als flank te gaan gebruiken? Dan breng je vervolgens Verhoek, en zet je Tadic op zijn beste kant (hij werd meteen gevaarlijk) maar dan haal je die kopsterke afmaker eruit.
Het zal hem wel aan mij liggen, maar waarom denken trainers altijd dat ze het voetbal opnieuw uit moeten vinden. Als ze met Tadic op links en Verhoek op rechts blijven spelen. Met op de backs de Ridder en Rosales, dan heb je zoveel voetbal en aanvallend vermogen op de flanken dat Bulykin er moeiteloos 25 in legt. Tel er nog maar 10 voor Tadic bij en 5 van Schilder en de 3e plaats is al zeker.
-
- Wereldspeler
Omdat Verhoek op alle fronten tekort komt en wanneer je gisteren gekeken hebt moet je ook constateren dat zijn voorzet ook nergens (meer) op lijkt.
Normaal gesproken staat Chadli op links, omdat hij op 10 en op rechts onvoldoende rendement brengt, Tadic op rechts (inmiddels al 9 assists in 10 wedstrijden) en Gutiérrez zal op 10 terechtkomen. Tijdens de wedstrijden zullen ze veelvuldig met elkaar van positie wisselen zoals al tijdens de vorige wedstrijden is gebleken. Met een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts ben je in mijn ogen heel erg beperkt, een flankspeler kan dan alleen maar buitenom en de voorzet geven, dat is in principe heel makkelijk te verdedigen, je hoeft immers alleen maar op de spits te letten.
Zowel Chadli als Tadic zijn veel gevaarlijker op respectievelijk links en rechts en kunnen vanaf die positie zowel een voorzet als een steekpass geven maar ook een actie richting de goal maken. De cijfers bewijzen het gelijk van McClaren, Chadli staat inmiddels op 7 goals en 5 assists (8 wedstrijden), Tadic maakte 4 goals en zorgde voor 9 assists in 10 wedstrijden.
Daarnaast is niet Bulykin maar Castaignos de beoogde eerste spits en dat is een aanvaller die je beter via een steekpass kunt aanspelen dan door de lucht. Wanneer er iets geforceerd moet worden kunnen altijd Bulykin en Verhoek nog worden ingebracht zodat je met voorzetten een kopsterke spits kunt bedienen.
Met deze speelwijze (waarbij Janssen nog wordt vervangen door Gutiérrez) ben je als ploeg veel minder voorspelbaar en lastiger te verdedigen dan met een statische spits en 2 buitenspelers die de voorzetten moeten geven.
Edit: Verhoek is inmiddels foetsie, zie ik net, geruild voor Cabral.
Normaal gesproken staat Chadli op links, omdat hij op 10 en op rechts onvoldoende rendement brengt, Tadic op rechts (inmiddels al 9 assists in 10 wedstrijden) en Gutiérrez zal op 10 terechtkomen. Tijdens de wedstrijden zullen ze veelvuldig met elkaar van positie wisselen zoals al tijdens de vorige wedstrijden is gebleken. Met een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts ben je in mijn ogen heel erg beperkt, een flankspeler kan dan alleen maar buitenom en de voorzet geven, dat is in principe heel makkelijk te verdedigen, je hoeft immers alleen maar op de spits te letten.
Zowel Chadli als Tadic zijn veel gevaarlijker op respectievelijk links en rechts en kunnen vanaf die positie zowel een voorzet als een steekpass geven maar ook een actie richting de goal maken. De cijfers bewijzen het gelijk van McClaren, Chadli staat inmiddels op 7 goals en 5 assists (8 wedstrijden), Tadic maakte 4 goals en zorgde voor 9 assists in 10 wedstrijden.
Daarnaast is niet Bulykin maar Castaignos de beoogde eerste spits en dat is een aanvaller die je beter via een steekpass kunt aanspelen dan door de lucht. Wanneer er iets geforceerd moet worden kunnen altijd Bulykin en Verhoek nog worden ingebracht zodat je met voorzetten een kopsterke spits kunt bedienen.
Met deze speelwijze (waarbij Janssen nog wordt vervangen door Gutiérrez) ben je als ploeg veel minder voorspelbaar en lastiger te verdedigen dan met een statische spits en 2 buitenspelers die de voorzetten moeten geven.
Closing The Gap
- Jurjenv
- Wereldspeler
Snap niet wat die Cabral daar moet.
- hilbi
- Invaller
Congrats TD, mooie overwinning van een mooie ploeg.
- hilbi
- Invaller
De ruil verhoek cabral begrijp ik ook niet. Raar.
-
- Wereldspeler
Verhoek heeft het afgelopen half jaar duidelijk aangetoond het niveau niet aan te kunnen, Cabral is een jonge speler die zich nog doorontwikkelen kan, ik krijg er een beetje een Elia gevoel bij (zat op de bank bij ADO toen Twente hem haalde) maar misschien is dat wishful thinking?hilbi schreef:De ruil verhoek cabral begrijp ik ook niet. Raar.
Hoe dan ook heb ik de indruk dat Feyenoord slechter af is met deze deal dan Twente, ik snap ook niet wat ze met Verhoek moeten, hun beste speler staat op zijn positie en een spits hebben ze (nog) niet.
Closing The Gap
-
Verified
- Forumicoon
Snap je uitleg, maar zie het persoonlijk anders. Maar dat geeft niet.Tukkers Delight schreef:Omdat Verhoek op alle fronten tekort komt en wanneer je gisteren gekeken hebt moet je ook constateren dat zijn voorzet ook nergens (meer) op lijkt.
-
- Wereldspeler
Ieder zijn mening, toch?Otsje P schreef:Snap je uitleg, maar zie het persoonlijk anders. Maar dat geeft niet.
Ander transfernieuws in Enschede: Chris David verkocht aan Fulham, Thijs Bouma verhuurd aan Vfl Osnabrück, Felitciano Zschusschen waarschijnlijk naar VVV, misschien dat Nils Röseler ook die kant opgaat, een buitenlandse club geïnteresseerd in Plet (staat op het punt om in het vliegtuig te stappen, gaat om verhuur) en ook Bengtsson staat op het punt om verhuurd te worden, althans dat wil hij zelf.
Closing The Gap
- Jurjenv
- Wereldspeler
Kost ook nog geld voor Twente begreep ik? Dat terwijl Cabral 1 jaar nog had en Verhoek langer?Tukkers Delight schreef: Verhoek heeft het afgelopen half jaar duidelijk aangetoond het niveau niet aan te kunnen, Cabral is een jonge speler die zich nog doorontwikkelen kan, ik krijg er een beetje een Elia gevoel bij (zat op de bank bij ADO toen Twente hem haalde) maar misschien is dat wishful thinking?
Hoe dan ook heb ik de indruk dat Feyenoord slechter af is met deze deal dan Twente, ik snap ook niet wat ze met Verhoek moeten, hun beste speler staat op zijn positie en een spits hebben ze (nog) niet.
-
- Wereldspeler
Geen idee, niets over bekend gemaakt.Jurjenv schreef:Kost ook nog geld voor Twente begreep ik? Dat terwijl Cabral 1 jaar nog had en Verhoek langer?
Röseler overigens definitief naar VVV, Plet naar Genk, Braafheid waarschijnlijk vandaag nog naar Enschede, druk dagje en Munsterman gisteren maar roepen dat er niets meer zou gebeuren

Closing The Gap
-
- Jeugdspeler
Dit is als simpele Twente supporter niet meer bij te benen, wat een mutaties in één transferperiode.
Ik vind het knap hoe Twente zo snel spelers weer kwijt raakt die niet aan het niveau voldoen.
Cabral voor Verhoek, zeer verrassend. Verhoek heeft het echt niet laten zien, leek de laatste paar wedstrijden wat op te fleuren, maar blijkbaar toch niet genoeg.
Wedstrijden zoals gisterenavond zijn op de vingers van één hand te tellen, blij dat ik erbij was, wat een sfeer, wat een spectakel.
Ik vind het knap hoe Twente zo snel spelers weer kwijt raakt die niet aan het niveau voldoen.
Cabral voor Verhoek, zeer verrassend. Verhoek heeft het echt niet laten zien, leek de laatste paar wedstrijden wat op te fleuren, maar blijkbaar toch niet genoeg.
Wedstrijden zoals gisterenavond zijn op de vingers van één hand te tellen, blij dat ik erbij was, wat een sfeer, wat een spectakel.
- BK2007
- Forumicoon
Verhoek maakt echt een fantastische transfer ! Van een flets provincieclubje naar een altijd kolkende en bruisende Kuip !
Super voor hem. Hij zal wel dolblij zijn
. Ik gun het deze jongen echt.
Super voor hem. Hij zal wel dolblij zijn

Samen maken we de club sterk.
-
- Wereldspeler
Ach, ik ben niet anders gewend van mijn vriendelijke vriend, voorheen kwam hij nog wel eens met een aardige voorbeschouwing op het nieuwe seizoen maar dat zit er ook al niet meer in.Feanatieke schreef:Maar ik zou sowieso niet op je post in moeten gaan, want de post is duidelijk provocerend gericht op onze vriendelijke vriend Tukkers Delight.
Dedryck Boyata trouwens ook op huurbasis naar Enschede, in eerste instantie voor 6 maanden.
Closing The Gap
-
- Forumicoon
Zoekt Twente niet nog een paar backs. Kan Mc Laren een balletje opgooien wie er gaat spelen. Nu Braafheid er weer bij. Naast Rosales, Breukers, Cornelisse, Schilder, Kuiper.
Wat een onbetrouwbare kerel die Munterman. Gisteren vrolijk zeggen dat er vandaag niets meer ging gebeuren...... Dat is heel normaal dus, liegende directieleden.
Wat een onbetrouwbare kerel die Munterman. Gisteren vrolijk zeggen dat er vandaag niets meer ging gebeuren...... Dat is heel normaal dus, liegende directieleden.
- Jurjenv
- Wereldspeler
@ TD, wat moeten jullie in hemelsnaam met zoveel verdedigers?
-
- Wereldspeler
Er is zijn er twee vertrokken en 1 is er zwaar geblesseerd, feitelijk hebben we nu dus minder verdedigers dan gisteren.Jurjenv schreef:@ TD, wat moeten jullie in hemelsnaam met zoveel verdedigers?
Closing The Gap
- Skopperij
- Forumicoon
Jullie hebben een sterk team zeg, een doordachte mix van talent, kwaliteit en ervaring. Is er al een officiële doelstelling? Wat mij betreft moet Twente met niets minder genoegen nemen dan het kampioenschap.
-
- Wereldspeler
Sportief gezien zal dat ook het doel zijn, hoewel je Ajax en met name PSV ook niet mag onderschatten, beiden scoren veel makkelijker dan wij.
Closing The Gap