Joost van Aken

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
xander
Verified
Superster

Re: Joost van Aken

Bericht door xander »

Appie_M schreef: Want hoeveel krijgt Heerenveen aan shirtsponsor?
Ik meende dat Univé per jaar zo'n 5 miljoen euro overmaakt. Was nog een deal uit de gouden tijden. Weet het overigens niet 100% zeker.
[/quote]
Never nooit niet zo geweest. Is het niet ooit 1.5 geweest en nu een miljoen? Heeft wel in de VI gestaan dit jaar.
Alle ballen op Henkie!
superkaas
Nieuw talent

Bericht door superkaas »

Appie_M schreef: Ik meende dat Univé per jaar zo'n 5 miljoen euro overmaakt. Was nog een deal uit de gouden tijden. Weet het overigens niet 100% zeker.
Ik lees net in een artikel uit 2013 dat Univé 2,2 miljoen per jaar betaald aan Heerenveen aan sponsoring. Dat is het totale bedrag, dus shirtsponsoring en eventueel voor andere vormen van sponsoring.

Maar nogmaals, sponsoring, bezoekersaantallen, transferinkomsten zijn slechts een paar van de factoren die invloed hebben op de financiën... want wat te denken van de FOX tv-gelden? Daar zit AZ samen met Feyenoord, Twente, Ajax en PSV in de top 5 van top verdieners. Daar pakt AZ ook +/- 1 à 1.5 miljoen euro per jaar meer dan Heerenveen.

Maar hoe dan ook, AZ is weer helemaal gezond en gebruikt tegenwoordig veel jeugd (Haye, Dos santos, Hoedt, Haps, Spierings e.d.) en koopt tegenwoordig alleen als zij een speler niet zelf kunnen opleiden of niet beschikbaar is.. vandaar Van Aken.

Hoe dan ook, on topic;
Van Aken is voor AZ best haalbaar, momenteel heeft Van Aken nog een veredeld jeugd contract van 1 jaar (+optie in het contract) dus is hij vast niet al te prijzig, voor +/- 2 miljoen euro zou hij normaliter op te moeten halen zijn. Net als dat Gouweleeuw met een 1-jarig contract 2 miljoen euro kostte en Gouweleeuw had er geen optie in zitten maar was wel meer ervaring.

En AZ keert gemiddeld nog steeds iets meer salaris uit en daarnaast zien spelers het zelf ook als een opstapje t.o.v. Heerenveen, hoe klein dat verschil ook mag zijn die spelers zien het sportief en/of financieel zeker zitten om naar Alkmaar te verhuizen...
Appie_M
Superster

Bericht door Appie_M »

xander schreef: Never nooit niet zo geweest. Is het niet ooit 1.5 geweest en nu een miljoen? Heeft wel in de VI gestaan dit jaar.
Ah, dan had ik het mis. Ik meende ooit ergens 5 miljoen te hebben gelezen maar 1,5 miljoen lijkt me inderdaad al een stuk realistischer. Het leek me ook al wat aan de hoge kant. :mrgreen:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Jelmer1981
Wereldspeler

Bericht door Jelmer1981 »

Volgens Hans Vonk zal Joost van Aken spoedig verlengen.
Appie_M
Superster

Bericht door Appie_M »

Jelmer1981 schreef:Volgens Hans Vonk zal Joost van Aken spoedig verlengen.
Kijk, dat is nou goed nieuws om je hemelvaartsdag mee te beginnen!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Verrassend nieuws aangezien bij ons er veel concurrentie is. Vraag me af hoe dit gaat aflopen als Buijs weer fit is en verder hebben we nog St Juste en Otigba. Wordt Otigba misschien onze nieuwe rechtsback en van Aken onze nieuwe linksback ?
Samen maken we de club sterk.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Verrassend nieuws aangezien bij ons er veel concurrentie is. Vraag me af hoe dit gaat aflopen als Buijs weer fit is en verder hebben we nog St Juste en Otigba. Wordt Otigba misschien onze nieuwe rechtsback en van Aken onze nieuwe linksback ?
Nee. Buijs en van Aken staan zoals het er nu voor staat centraal. Ook volgend seizoen. Otigba wissel of weg. St.Juste staat vlak achter Buijs en moet maar laten zien dat hij de enige echte captain uit de basis kan spelen.
RvP, het waren 10 .... maanden
Superfries1996
Wereldspeler

Bericht door Superfries1996 »

BK2007 schreef:Verrassend nieuws aangezien bij ons er veel concurrentie is. Vraag me af hoe dit gaat aflopen als Buijs weer fit is en verder hebben we nog St Juste en Otigba. Wordt Otigba misschien onze nieuwe rechtsback en van Aken onze nieuwe linksback ?
De verdediging ziet er volgend seizoen zo uit:

Bijker - van Aken - Buijs - Marzo (basis)
Voest - St. Juste - Otigba (bank)

Waarbij Otigba mogelijk vertrekt.
nou nou
Neymar
Verified
Wereldspeler

Bericht door Neymar »

Goed nieuws! Talentvolle verdediger die in de toekomst misschien wel een stap hogerop kan.
Thinkman
Wereldspeler

Bericht door Thinkman »

Concurrentie is goed. De besten spelen en de rest dringt aan. En indien wenselijk kan er altijd nog verkocht worden.
Goede spelers moet je binden, als ze 'te goed' worden, en dus voor grof geld verkocht, staan de opvolgers al klaar.

Mix van ervaring en talent is ook goed. Dus eigenlijk geen verrassend nieuws, tenzij je geen al te hoge pet op hebt van onze clubleiding :wink:
Feanfan13
Selectiespeler

Bericht door Feanfan13 »

Denk dat hij twee jaar gaat verlengen plus een optie voor een extra jaar.

Elk jaar dat ze hem langer weten te binden zou mooi meegenomen zijn!
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Buijs moet natuurlijk ook maar zijn oude niveau terug zien te krijgen. Stel dat dat helemaal niet zo lekker gast met hem dan lijkt mij het duo St Juste en Van Aken de meest logische. Heb je met Bijker op de linksback en bijv. Otigba als rechtsback.
Marzo heeft al te kennen gegeven graag verder te willen kijken. Hij had het over PSV of zo.
Feanfan13
Selectiespeler

Bericht door Feanfan13 »

Waar heb je dat uit de lucht gegrepen dat Marzo nu al naar psv wilt?
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Feanfan13 schreef:Waar heb je dat uit de lucht gegrepen dat Marzo nu al naar psv wilt?
Ik vraag het nog even na bij mijn bron.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Feanfan13 schreef:Waar heb je dat uit de lucht gegrepen dat Marzo nu al naar psv wilt?
Marzo is denk ik onze zwakste basisspeler. Kan me niet voorstellen dat PSV hem zou willen.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:
Ik vraag het nog even na bij mijn bron.
Hahaha. Je zou het humor kunnen noemen....
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

een interview van 13 in een dozijn waarbij je de naam van elke speler van heerenveen kunt invullen. Niet serieus te nemen
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Knipecity schreef:Waar heb je dat uit de lucht gegrepen dat Marzo nu al naar psv wilt?
Marzo is denk ik onze zwakste basisspeler. Kan me niet voorstellen dat PSV hem zou willen.
nou knipe, zwakste basisspeler, dat is toch bijna iedereen bij jou? dus geen argument om je punt te maken lijkt mij
Hier heb ik geen woorden voor
vries153
Bankzitter

Bericht door vries153 »

superkaas schreef:Ik lees net in een artikel uit 2013 dat Univé 2,2 miljoen per jaar betaald aan Heerenveen aan sponsoring. Dat is het totale bedrag, dus shirtsponsoring en eventueel voor andere vormen van sponsoring.

Maar nogmaals, sponsoring, bezoekersaantallen, transferinkomsten zijn slechts een paar van de factoren die invloed hebben op de financiën... want wat te denken van de FOX tv-gelden? Daar zit AZ samen met Feyenoord, Twente, Ajax en PSV in de top 5 van top verdieners. Daar pakt AZ ook +/- 1 à 1.5 miljoen euro per jaar meer dan Heerenveen.

Maar hoe dan ook, AZ is weer helemaal gezond en gebruikt tegenwoordig veel jeugd (Haye, Dos santos, Hoedt, Haps, Spierings e.d.) en koopt tegenwoordig alleen als zij een speler niet zelf kunnen opleiden of niet beschikbaar is.. vandaar Van Aken.

Hoe dan ook, on topic;
Van Aken is voor AZ best haalbaar, momenteel heeft Van Aken nog een veredeld jeugd contract van 1 jaar (+optie in het contract) dus is hij vast niet al te prijzig, voor +/- 2 miljoen euro zou hij normaliter op te moeten halen zijn. Net als dat Gouweleeuw met een 1-jarig contract 2 miljoen euro kostte en Gouweleeuw had er geen optie in zitten maar was wel meer ervaring.

En AZ keert gemiddeld nog steeds iets meer salaris uit en daarnaast zien spelers het zelf ook als een opstapje t.o.v. Heerenveen, hoe klein dat verschil ook mag zijn die spelers zien het sportief en/of financieel zeker zitten om naar Alkmaar te verhuizen...
Nou superkaas dat valt reuze mee het is 800 000 euro en financieel gezond wil ik AZ ook nog niet noemen, ze hebben de boel weer op de rit maar gezond is bijna geen enkele club op Ajax na.

Hoe de verdeling van 2014-15 precies wordt, hangt nog on enkele gevallen af van de resultaten van de laatste drie speelronden. Op basis van de huidige stand kan de ranglijst opgemaakt worden. De gelden worden na de zomer uitgekeerd.

Ajax € 9,3 miljoen
PSV € 8,4 miljoen
Feyenoord € 7,5 miljoen
FC Twente € 6,5 miljoen
AZ € 5,8 miljoen
sc Heerenveen € 5,0 miljoen
FC Groningen € 4,3 miljoen
Vitesse € 3,5 miljoen
FC Utrecht € 2,9 miljoen
ADO Den Haag € 2,7 miljoen
Heracles Almelo € 2,6 miljoen
NAC Breda € 2,3 miljoen
NEC € 2,1 miljoen (nieuw in eredivisie, punten van eerdere jaren)
PEC Zwolle € 2,0 miljoen
Willem II € 1,9 miljoen
DKV € 1,8 miljoen
Excelsior € 1.7 miljoen
Go Ahead Eagles € 1,7 miljoen
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Mijn bron kwam hiermee:
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/432 ... zijn-.html
Tsja, als je uit dit bericht, van een maand terug, kunt halen dat hij na het seizoen de stap naar PSV zou willen maken dan begrijp ik in één keer al je andere dubieuze posts een stuk beter. Verhelderend dus.
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Hier nu grrag verder over Joost van Aken.
Delars
Invaller

Bericht door Delars »

Vonk sprak over de contractverlenging van Joost maar tot dusver is er niks bekend. Vormt een uitstekend duo met St. Juste dus het zou goed nieuws zijn mocht hij inderdaad zijn contract verlengen.
Erwin4ever
Wereldspeler

Bericht door Erwin4ever »

Inderdaad, zou ook graag zien dat de genoemde contract verlenging concreet wordt!!!
Iemand enig idee hoe het er uit ziet met zijn blessure?
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Fanatismo
Invaller

Bericht door Fanatismo »

Erwin4ever schreef:Inderdaad, zou ook graag zien dat de genoemde contract verlenging concreet wordt!!!
Iemand enig idee hoe het er uit ziet met zijn blessure?
Heeft last vd hamstring(s)
Jelmer1981
Wereldspeler

Bericht door Jelmer1981 »

Dat bijtekenen laat wel lang op zich wachten...
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Jelmer1981 schreef:Dat bijtekenen laat wel lang op zich wachten...
Ze hebben het druk genoeg gehad, de laatste weken. Nu is de tijd aangebroken voor transfer en contractzaken.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Otsje P schreef:
Ze hebben het druk genoeg gehad, de laatste weken. Nu is de tijd aangebroken voor transfer en contractzaken.
Ik mag toch hopen dat ze daar al een tijd mee bezig zijn. Regeren is vooruitzien.

Ik verwacht op korte termijn een spits, een doelman en een linksback.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

pes5 schreef: Ik mag toch hopen dat ze daar al een tijd mee bezig zijn. Regeren is vooruitzien.
Natuurlijk zijn ze daar al lang mee bezig. Dat is toch allemaal al uitgebreid in het nieuws geweest?

Het presenteren van die spelers, en die officiële momentjes is echter iets dat niet zoveel prioriteit had. Nu lijkt het me echter het moment om dingen officieel te maken.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Otsje P schreef:
Natuurlijk zijn ze daar al lang mee bezig. Dat is toch allemaal al uitgebreid in het nieuws geweest?

Het presenteren van die spelers, en die officiële momentjes is echter iets dat niet zoveel prioriteit had. Nu lijkt het me echter het moment om dingen officieel te maken.
Dat zeg ik. Ik verwacht snel de nodige publicaties.
Plaats reactie