Marça schreef: ↑08-05-2025 11:21
En zou het ook een optie zijn om VV Heerenveen te verschuiven naar de andere kant van Skoatterwâld? Ik weet niet in hoeverre daar uitgebreid mag worden richting De Knipe. Denk dat de voorkeur van de sc in elk geval is om dichtbij het Abe Lenstra Stadion te blijven, zodat je op de fiets heen en weer kan.
Misschien vergis ik mij in de grootte, maar waarom wordt het terrein naast het stadion hiervoor niet gebruikt? Een grasveld met de parkeerplaats ernaast.
Het gebruik van de parkeerplaats kun je ondervangen door op wedstrijddagen pendelbusjes van een P+R te laten rijden, bijvoorbeeld vanaf het bedrijventerrein bij Tjalleberd. Als ik me niet vergis is daar een P8, gelegen aan de Zestienroeden. Ik vraag me namelijk altijd af waarom daar een parkeerplaats is met een voetballogo .
CJunior schreef: ↑08-05-2025 13:55
Misschien vergis ik mij in de grootte, maar waarom wordt het terrein naast het stadion hiervoor niet gebruikt? Een grasveld met de parkeerplaats ernaast.
Het gebruik van de parkeerplaats kun je ondervangen door op wedstrijddagen pendelbusjes van een P+R te laten rijden, bijvoorbeeld vanaf het bedrijventerrein bij Tjalleberd. Als ik me niet vergis is daar een P8, gelegen aan de Zestienroeden. Ik vraag me namelijk altijd af waarom daar een parkeerplaats is met een voetballogo .
Als je het veld aan de noordkant bedoelt: het was de bedoeling dat daar een megastore van Intersport de Leeuw zou komen, al heb ik daar al tijden niks meer van gehoord. Op dat veldje kun je één voetbalveld kwijt, terwijl er in het laatste plan vier velden stonden.
Als je daarnaast ook het parkeerterrein bedoelt dan denk ik niet dat de gemeente daarmee akkoord gaat, het parkeren legt nu al een druk op de aanliggende wijk en dat zal dan nog erger worden. Daarnaast wil je je sponsoren ook een parkeerplek voor de deur kunnen bieden.
Abenello schreef: ↑08-05-2025 14:21
Als je het veld aan de noordkant bedoelt: het was de bedoeling dat daar een megastore van Intersport de Leeuw zou komen, al heb ik daar al tijden niks meer van gehoord. Op dat veldje kun je één voetbalveld kwijt, terwijl er in het laatste plan vier velden stonden.
Als je daarnaast ook het parkeerterrein bedoelt dan denk ik niet dat de gemeente daarmee akkoord gaat, het parkeren legt nu al een druk op de aanliggende wijk en dat zal dan nog erger worden. Daarnaast wil je je sponsoren ook een parkeerplek voor de deur kunnen bieden.
Bedoelde het grindterrein aan De Opslach. Zonde dat er niks met het grasveld wordt gedaan, zou vast een mooie/functionele bestemming kunnen hebben.
CJunior schreef: ↑08-05-2025 14:37
Bedoelde het grindterrein aan De Opslach. Zonde dat er niks met het grasveld wordt gedaan, zou vast een mooie/functionele bestemming kunnen hebben.
Aha, daar heb je inderdaad wat meer ruimte voor zo'n drie velden. Je zou het grasveld naast het stadion dan als parkeerterrein kunnen gebruiken, mits daar nog geen andere bestemming voor is.
badfrisianboy schreef: ↑07-05-2025 17:19
Ik vind dit een wat vreemde post. Of ik begrijp jouw bijdrage wellicht verkeerd.
Ik baseer mijn mening aan de hand van de lange rits aan berichten uit de media van een pagina terug, dat Superfrysk gepost heeft. Daar proef ik dat de club de laatste jaren zoekende is/was
Het blijft "fascinerend" waarom een club als sc-Heerenveen geen goed betalende hoofdsponsor kan vinden (terwijl een tegenover A.L.S. liggend bedrijf de FC 1,5 mln betaald als ik mij niet vergis) en ook geen financiër kan vinden voor een nieuw traningscomplex. Wat is het dat vermogende partijen niet aanhaken bij een club als de onze terwijl het een club is met een grote achterban, 1 v/d grootste stadions met een aardige historie. Zelns een Cambuur weet geld los te peueren voor een nieuw stadion en dadelijk nieuw traningscomplex (wellicht iets andere grote maar is ook een andere club).
Ik probeer gewoon te begrijpen waarom onze club het maar niet lukt om dit voor elkaar te krijgen.....zowel hoofdsponsor als SKW is een jarenlange zoektocht dus het is niet iets waar het in korte tijd even lastig blijkt.
Ik kan dat deels wel duiden. We willen geen stem in beleid in ruil voor een zak geld. Zo is het binnen onze club vastgelegd en ik ben daar persoonlijk blij mee. Ik moet er niet aan denken dat hier een Fortuna/Vitesse scenario aan de orde is of in mindere mate DKV waar Kooi en Vd Brink veel te veel invloed hebben.
Bij Groningen zijn het 2 lokale jongens die het ook vooral erg geil vinden om zelf zichtbaar te zijn op zo'n manier. Op één of andere manier zit dat hier ook minder in de volksaard. Patserigheid hebben we over het algemeen een broertje dood aan.
Ebiede schreef: ↑14-05-2025 14:34
Ik kan dat deels wel duiden. We willen geen stem in beleid in ruil voor een zak geld. Zo is het binnen onze club vastgelegd en ik ben daar persoonlijk blij mee. Ik moet er niet aan denken dat hier een Fortuna/Vitesse scenario aan de orde is of in mindere mate DKV waar Kooi en Vd Brink veel te veel invloed hebben.
Ik ben het zeker eens met het feit dat je moet waken voor een Vitesse/Fortuna verhaal maar dan nog blijft het opmerkelijk dat SKW bv al jaren duurt en er geen doorbraak kan komen want als er inderdaad geen financiër komt dat kan je net zo goed stoppen met de wens want je komt simpelweg niet verder. Links of rechtsom zal er geld moeten komen en ja, dat zal altijd gepaard gaan met een bepaalde vorm van inmenging/invloed.
Zelfde verhaal met een hoofdsponsor, er zijn zoveel clibs die op dat vlak meer binnenhalen, clubs die qua aanzien en stadion grote en supportersaantallen vele malen kleiner zijn dan Heerenveen......dat steekt toch wel en roept, bij mij althans, toch wel degelijk vragen op.
Hoofdsponsor ben ik wel met je eens dat daar mogelijk meer kansen liggen. Toch moet je je afvragen wat je als sponsor verwacht voor dat soort bedragen .
Er moet bijna wel clubliefde in het spel zijn, want qua zendtijd kun je voor die prijs betere deals krijgen
Abenello schreef: ↑16-05-2025 20:28
Aan het kaartje te zien blijft SKW gewoon, daarnaast lijkt er nog steeds een lap grond gereserveerd te zijn voor trainingsvelden.
Punt 4 hier:
Schermafbeelding 2025-05-16 om 20.27.45.png
Zo lees ik het ook. Bij punt 4 een lap grond waarbij in de disclaimer staat "Ruimte voor traingsvelden". Ja, je leest het goed, het staat verkeerd in het document. Er wordt niet gezegd voor wie of wat.
Wel apart dat bij SKW alleen "VV Heerenveen" staat. Maar goed.
Op pagina 38: "De voorzone daarvan wordt ingericht met een publieke, robuuste groenstructuur langs de A32 en ruimte voor nieuwe trainingsfaciliteiten
voor VV/ SC Heerenveen".
Op pagina 39, ook interessant staat onderstaand plaatje.
De club heeft aangegeven dat ze de ruimte aan de noordkant van Skoatterwald niet meer gaan gebruiken voor een nieuw trainingscomplex. Wellicht dat deze ruimte naar vv Heerenveen gaat, maar dat is een ander verhaal. De club zoekt nu samen met de gemeente naar een geschikte locatie binnen de gemeentegrenzen. Los daarvan is de financiering natuurlijk nog niet rond, dus is er ook geen reden om hier bovenop te zitten.
Ik heb even de gemeentegrenzen vanuit Google opgehaald, ik zie bijzonder weinig mogelijke locaties voor een nieuw SKW. Eigenlijk de enige met genoeg ruimte is bij afslag 26A op de A7 ten oosten van Internationaal Bedrijventerrein Friesland. Daar liggen een aantal weilanden, maar of je nou onder rook van een industrieterrein wil trainen...
Jazz schreef: ↑09-06-2025 10:50
Ik heb even de gemeentegrenzen vanuit Google opgehaald, ik zie bijzonder weinig mogelijke locaties voor een nieuw SKW. Eigenlijk de enige met genoeg ruimte is bij afslag 26A op de A7 ten oosten van Internationaal Bedrijventerrein Friesland. Daar liggen een aantal weilanden, maar of je nou onder rook van een industrieterrein wil trainen...
Als het daadwerkelijk gaat om GEMEENTEgrenzen dan kan er ook een trainingscomplex in één van de buitendorpen gerealiseerd worden. Dan hoeft het niet in de plaats Heerenveen zelf te zijn.
Voor het gemak hieronder even de dorpen die de gemeente Heerenveen vormen:
Gevoelsmatig zou ik het eerste denken aan De Knipe, Langezwaag (daar werd jarenlang ook in de voorbereiding getraind, prachtig complex) of Rottum, waar eerder nog sprake was van een eventueel asielzoekerscentrum. Vanuit De Knipe heb je nog zicht op het Abe Lenstra Stadion, maar of er in die richting verder gebouwd mag worden weet ik niet. Dan zit je in principe nog redelijk dicht tegen Heerenveen en Skoatterwald aan.
Vergeet Nieuwehorne niet: sc Heerenveen heeft/had daar met wedstrijden van de jongste jeugd en de vrouwen al een relatie mee.
Ruim opgezette accommodatie, aanwezigheid van een sporthal, prima kunstgrasveld, velden prima te delen met Udiros, ruimte voor uitbreiding(?).
BWA23 schreef: ↑11-06-2025 17:19
Het wordt zolangzamerhand echt wel een grote afgang dossier..... Dat het allemaal zo lang moet duren. Wat een daadkracht.
Tja, evenals het vinden van een, goed betalende, hoofdsponsor......Klaarblijkelijk is het lastig voor Heerenveen om "vermogen" te binden. Dat maakt het des te pijnlijker dat het nooit goed bijgehouden is.
xander schreef: ↑11-06-2025 11:21
Tijd om wat op te zetten zodat er knaken komen na 15 jaar of niet Ferry?
Is er al eens geopperd of supporters hierin iets kunnen betekenen? 21.000 Sankt Pauli supporters leggen 850,- neer met in totaal 27 miljoen aan aandelen voor de supporters als resultaat. Dat is voor ons onmogelijk natuurlijk, maar zou een vergelijkbare constructie hier mogelijk zijn? Om wat voor bedrag zou het in dit geval moeten gaan?
CJunior schreef: ↑11-06-2025 20:46
Is er al eens geopperd of supporters hierin iets kunnen betekenen? 21.000 Sankt Pauli supporters leggen 850,- neer met in totaal 27 miljoen aan aandelen voor de supporters als resultaat. Dat is voor ons onmogelijk natuurlijk, maar zou een vergelijkbare constructie hier mogelijk zijn? Om wat voor bedrag zou het in dit geval moeten gaan?
Meende dat er paar jaar terug onder Roozemond 'minimaal tien miljoen euro' is genoemd, maar dan heb je het minimale. Als je echt wil concurreren op dat vlak, ben je denk ik zo 15 miljoen euro verder.
Update: kom al quotes van Roozemond tegen: "De club is momenteel in gesprek met meerdere partijen om de financiering van ons nieuwe complex op zo kort mogelijke termijn te kunnen financieren. Die zal zo'n 10 miljoen euro kosten", stelt Roozemond. "Wij willen hier een duurzame accommodatie neerzetten, wat na de renovatie van de kleedkamers in het Abe Lenstra stadion een volgende stap is in de verdere professionalisering van de faciliteiten bij de club."
Marça schreef: ↑11-06-2025 20:54
Meende dat er paar jaar terug onder Roozemond 'minimaal tien miljoen euro' is genoemd, maar dan heb je het minimale. Als je echt wil concurreren op dat vlak, ben je denk ik zo 15 miljoen euro verder.
Update: kom al quotes van Roozemond tegen: "De club is momenteel in gesprek met meerdere partijen om de financiering van ons nieuwe complex op zo kort mogelijke termijn te kunnen financieren. Die zal zo'n 10 miljoen euro kosten", stelt Roozemond. "Wij willen hier een duurzame accommodatie neerzetten, wat na de renovatie van de kleedkamers in het Abe Lenstra stadion een volgende stap is in de verdere professionalisering van de faciliteiten bij de club."
Ga er maar vanuit dat iets vijf jaar geleden 10 miljoen kostte, inmiddels 14/15 miljoen kost.
Maar wat is de status nu? De club wekt al jaren de indruk er mee aan de slag te gaan, maar zover ik heb kunnen ontdekken is er geen progressie gemaakt. Er moet toch een ander plan zijn dan wachten op een zilvervloot?
SuperFrysk schreef: ↑12-06-2025 12:08
Maar wat is de status nu? De club wekt al jaren de indruk er mee aan de slag te gaan, maar zover ik heb kunnen ontdekken is er geen progressie gemaakt. Er moet toch een ander plan zijn dan wachten op een zilvervloot?
Hoe langer we wachten hoe duurder het wordt. Alweer een verloren week bij de club en geen paal de grond in.