Net als Breuer.Baggerraartje schreef:Het zou mij nog verbazen als hij een basisplaats krijgt!
Mijn ideale achterhoede ziet er als volgt uit: Janmaat - Haglund - Kruiswijk - El-Akchaoui.
Moderators: Beheerders, Fanmasters
Net als Breuer.Baggerraartje schreef:Het zou mij nog verbazen als hij een basisplaats krijgt!
Mij bekruipt, naarmate de voorbereiding vordert, ook langzaam het gevoel dat we weer een moeizaam seizoen tegemoet gaan. Het probleem van een gebrek aan leiderschap (iets waar we al jaren mee hebben te maken) lijkt ook dit seizoen weer niet te worden aangepakt. Daarmee wordt één van de redenen van het zwak presteren van vorig jaar niet aangepakt. ZONDE ZONDE ZONDE. Ook het gebrek aan creativiteit op het middenveld en op de linkerflank is nog altijd niet aangepakt. Daarmee is een tweede reden van ons zwakke optreden van vorig seizoen ook nog altijd niet aangepakt. Met deze twee zaken die niet worden aangepakt vrees ik dat er wederom niet een rol van betekenis is weggelegd voor onze Sc Heerenveen. Dan zijn de eerste vijf plaatsen bij voorbaat al kansloos en moeten we ons richten op de plaatsen 6 - 9. Voor een club met de vijfde begroting van het land toch weer een teleurstellende gedachte.Zolang er geen echte leider wordt gehaald, wordt dit weer een anoniem seizoen. De vorige trainers drongen er al op aan, maar het schijnt niet door te dringen tot het bestuur..........
Zolang er geen echte leider wordt gehaald, wordt dit weer een anoniem seizoen. De vorige trainers drongen er al op aan, maar het schijnt niet door te dringen tot het bestuur..........
Eens! Zolang de selectie verder niet wordt versterkt en het dus bij het aantrekken van Dost, Kruiswijk en El-Akchaoui (nog onder voorbehoud) blijft is 6-9 een reële doelstelling. En ik ben bang eerder 9 dan 6. Meer zit er vrees ik niet in, problemen die er vorig jaar lagen zijn slechts gedeeltelijk aangepakt. De verdediging is versterkt en we hebben er een goeie talentvolle spits erbij. Zo zijn er wle linies aangevuld/versterkt maar er ontbreken nog wat stukjes om er ook een goed geheel van te maken. Een leider (iemand die de lijnen in het veld uitzet) en een creatieve linkemiddenvelder (type Pranjic).frisianbadboy schreef:Dan zijn de eerste vijf plaatsen bij voorbaat al kansloos en moeten we ons richten op de plaatsen 6 - 9. Voor een club met de vijfde begroting van het land toch weer een teleurstellende gedachte.
Nummer 11 is nu voor Elyounoussi zag ik in de samenvatting van het duel tegen Sneek Wit Zwart, dus 13 is nu vrijgekomen. En 16 inderdaad.Flying Frisian schreef:Door de nog niet ingevulde nummers 11 en 16 heb ik nog stille hoop dat er nog iets bij komt, zal vermoedelijk wel bij wishful thinking blijven
Nou hier ben ik dus ook bang voor. Ik hoor iedereen die enorm blij is met deze aankopen. Maar dit zijn ook gewoon maar spelers die altijd een 6 halen en af en toe een 7. Het zijn geen spelers met zoveel extra kwaliteiten die ervoor zorgen dat we een stap vooruit gaan.Ebiede schreef:(...)
Ik heb er op dit moment dan ook weinig vertrouwen in of dit jaar veel beter zal zijn dan het jaar ervoor.
Heerenveen heeft al aangegeven dat nr. 13 voor Elyounoussi is.Silver schreef: Nummer 11 is nu voor Elyounoussi zag ik in de samenvatting van het duel tegen Sneek Wit Zwart, dus 13 is nu vrijgekomen.
Dacht ik eerst ook, maar op de officiële site in het bericht over de rugnummers staat nu ook achter nr. 11 zijn naam:Superfries88' schreef: Heerenveen heeft al aangegeven dat nr. 13 voor Elyounoussi is.
Dat hij in Sneek met 11 speelde zegt niet zoveel, denk ik. Mijn vermoeden is dat Tarik in de eerste helft met 13 speelde, dat het desbetreffende shirt in de rust is opgeborgen en dat hij daardoor als invaller met een ander nummer moest spelen. In dit geval dus een nummer die open is (11).
De rugnummers van de selectie van sc Heerenveen voor het nieuwe seizoen zijn bekend.
9 Roy Beerens
10 Mika Väyrynen
11 Tarik Elyounoussi
12 Bas Dost
13
14 Filip Djuricic
Het is weer niet overtuigend nee. Vervangen ipv versterken is het motto. Ik kan me echt niet voorstellen dat het hier bij blijft. Zo ja, dan hebben we wederom een matige transferperiode beleeft als je het mij vraagt. Daar waar het vorig jaar aan schortte (creativiteit en leiderschap) is niet aan gewerkt.Ebiede schreef:Feitelijk is het er geen aanvulling op de selectie geweest.
Wat weg is gevallen heeft Heerenveen vervangen:
Popov <-> El Akchoui
Dingsdag <-> Kruiswijk
Sibon <-> Dost
.
Het gaat om het totaalplaatje. Popov was zo onthutsend zwak dat je met El-Akchaoui de selectie weer op peil brengt. Maar dat is wat anders dan versterken! Je versterkt je pas als de selectie al op peil is en dán nog eens twee hele goede spelers koopt. Dan kun je knallen. Met deze groep speel je voor plaats 5/6, niet hoger. Hoeft ook niet (wellicht is het geld een keer op), maar we hoeven geen Twente-achtige prestaties te verwachten.Scoobix schreef:Ik vind het wel een beetje kortzichtig als ik sommige reacties lees ...
vervangen is dus niet versterken volgens sommigen ?
El Ak , is minstens 10x beter als onze grote vriend Popov , maar omdat El Ak komt als vervanger voor popov word hij niet als versterking gezien ?
Deze aankopen vind ik ook zeker goed, maar niet goed genoeg om te spreken over het echt versterken van deze selectie. Het is het vervangen van Sibon, Dingsdag en Popov. De aankopen hebben wel een hoger niveau, maar ze zullen ons niet naar de top 4 brengen. Als je nog een goede creatieve linksbenige speler haalt en een leider, dan wellicht wel......Baggerraartje schreef:Normaal ben ik vrij kritisch...maar ik kan wel leven met deze aankopen.
Ik zou Djuric, Kopic en Jong-a-Pin nog aan dat rijtje toe willen voegen. Met dat soort spelers in de basis doe je nooit mee om de eerste plaatsen. Gelukkig zal, zoals het nu lijkt en er niet al te veel blessures komen, vrijwel geen van deze spelers komend seizoen veel aan spelen toekomen. Nu nog zien of een aantal van de jongens nog aan andere clubs kunnen worden gesleten.Baggerraartje schreef: Echter er zijn nog steeds zwakke broeders, zoals Elm, Elyounoussie, breuer, Bak en onze ster van Volendam. Misschien kunnen we daar nog afscheid van nemen...dat hoop ik dan vooral.
Ik heb al verscheidenen keren aangegeven dat een club als Heerenveen de goede spelers bij clubs als Nac, Roda, Nec vandaan moet halen, i.p.v. uit verwegistan. Dat hebben ze nu gedaan, maar ik begrijp ook wel dat het nog geen topteam is. Door zoveel miskopen van de laatste jaren, ben je gewoon een seizoen of 2/3 achteruit geworpen. De taak van het bestuur is dan ook zo snel mogelijk verkopen van de falende cadeautjes!Heerenveen rules schreef:
Deze aankopen vind ik ook zeker goed, maar niet goed genoeg om te spreken over het echt versterken van deze selectie. Het is het vervangen van Sibon, Dingsdag en Popov. De aankopen hebben wel een hoger niveau, maar ze zullen ons niet naar de top 4 brengen. Als je nog een goede creatieve linksbenige speler haalt en een leider, dan wellicht wel......
Naar mijn idee redeneer je te simpel. Allereerst heeft Heerenveen zoals gezegd aangegeven dat de selectie ingekrimpt dient te worden, waardoor je noodgedwongen tal van spelers dient te moeten laten gaan. Uiteindelijk hou je dan een selectie met een x-aantal spelers over en die selectie moet je aanvullen op de posities waar nodig. Dat aan die opdracht is voldaan met de komst van Kruiswijk, El-Akchaoui en Dost staat voor mij als een paal boven water. Stuk voor stuk zijn dit ook spelers die wat zullen toevoegen is mijn verwachting.Heerenveen rules schreef:Deze aankopen vind ik ook zeker goed, maar niet goed genoeg om te spreken over het echt versterken van deze selectie. Het is het vervangen van Sibon, Dingsdag en Popov.
Dit is een zeer terecht punt dat je naar voren haalt. Het zou best eens zo kunnen zijn dat het bstuur van SC Heerenveen nog wel wat versterkingen zou willen halen, maar dat ze daar niet echt meer ruimte voor hebben in het salarishuis. Voordat je al die kneuzen weg hebt ben je echt jaren verder. Een speler als Koning verkiest er voor om nog een seizoen het te proberen bij onze club onder een nieuwe trainer. Iedereen ziet dat hij gewoon tekort komt op dit niveau, maar blijkbaar ziet hij dat zelf niet. Hoe naief kun je wezen. In zijn optiek wel logisch maar het bewijst maar dat je niet snel van zulke spelers af bent. Ook Kopic moeten we noodgedwongen weer terug nemen na zijn verhuurperiode. Niet één club die hem wil hebben en dus blijf je er weer een seizoen mee zitten en komt er geen ruimte vrij voor andere betere spelers om die te halen. En zo kan ik met Djuric, Jong a Pin, Breuer etc nog wel even doorgaan. Het aantal miskopen van de laatste jaren is zo schrikbarend hoog geweest dat je nog wel twee a drie ajar bezig bent voor je al die gasten kwijt bent en ze ruimte maken voor andere spelers en hun salaris. Zo zie je dat twee jaar wanbeleid tot vier jaar stilstand kan leiden. Zonde zonde zondeDoor zoveel miskopen van de laatste jaren, ben je gewoon een seizoen of 2/3 achteruit geworpen. De taak van het bestuur is dan ook zo snel mogelijk verkopen van de falende cadeautjes!
frisianbadboy schreef:(...) Zo zie je dat twee jaar wanbeleid tot vier jaar stilstand kan leiden. Zonde zonde zonde