Pietje Paaltjens schreef:
Ik hoop het niet. Haal nou maar gewoon een Nederlandse of Nederlands sprekende verdediger. Geen exoot of derderangs viking.
Een exoot zoals Douglas?
Een ding weet ik wel, dan Nederland het slechtste land ter wereld is als het om verdedigen aankomt. Mijn inziens gaat het dan ook echt niet lukken om een Nederlandse verdediger te vinden die gaat passen in Heerenveen. Dan snappen ze er in Noorwegen en Denemarken of Zuid Amerika er een stuk meer van. Heerenveen heeft iemand nodig waar elke spits in Nederland bang voor is, iemand die op de juiste momenten een schop uitdeelt (zoals de Letten gister zeer goed deden).
Het slechtste land ter wereld? Overdrijven is ook een vak. Je kan het ook anders zien. In Nederland houden we van aanvallen en dat is nog altijd de leukste kant van het voetbal.
Knipecity schreef:Het slechtste land ter wereld? Overdrijven is ook een vak. Je kan het ook anders zien. In Nederland houden we van aanvallen en dat is nog altijd de leukste kant van het voetbal.
Je begrijpt best wat ik bedoel. En met aanvallen win je niks.
De landskampioen is vrijwel altijd de club met het minste aantal tegendoelpunten. PSV (2005-2008), AZ (2009) en op dit moment ook Twente konden/kunnen alledrie beschikken over een verdediging die weinig tot niets weggeeft. Terwijl een Ajax, dat eigenlijk ieder seizoen de meeste doelpunten weet te produceren, nu al sinds 2004 op hun 3de ster zit te wachten
Nu hou ik zelf wel van redelijk aanvallend voetbal hoor maar het hoeft voor mij niet té naïef. Als je aanvallend wilt voetballen dan moet je juist ook aandacht besteden aan je verdediging en dus niet een stel prutsers daar neerzetten en gokken op de individuele kwaliteit van enkele aanvallende spelers.
Eens met de reactie hierboven. Aanvallend voetbal is leuk, vooral ook om naar te kijken, maar als je veel scoort moet je nog steeds niets weg willen geven om een kampioenschap af te kunnen dwingen. Ajax heeft een monstersaldo op de lijst staan, maar ze krijgen nog te veel tegen en weten soms wedstrijden niet eens naar zich toe te trekken. Twente en PSV doen het beter in verdedigend opzicht. Twente speelt daarbij redelijk aanvallend voetbal. PSV niet, die consolideren, al jaren, wat resulteert in saai voetbal, weinig doelpunten voor maar toch kampioenschappen. Twente speelt met aanvallende intenties, PSV wacht af en raakt soms in paniek als het te lang duurt voor ze iets kunnen forceren. Wat resulteert in rommelig aanvallend werk wat toch nog vaak beloond wordt met een frommeldoelpunt...
Als we willen aansluiten moet onze verdediging steviger. Als je ziet hoeveel doelpunten we tegen hebben, weet je ook waarom we zo laag staan. Als we de 0 niet kunnen houden is het ook moeilijk winnen of een punt pakken uit gelijkspel. Niet kunnen scoren is 1, maar als je daar goed bij verdedigt is de ramp niet groot...
Waarschijnlijk ben jij pas sinds na dit jaar fan van Heerenveen geworden of misschien zelfs later. Eerlijk gezegd denk ik altijd dat je zelfs helemaal niks met Heerenveen te maken hebt aangezien je inhoudsloze en denigrerende reacties die je over het algemeen plaats, maar ik wil je even herinneren aan het jaar 1999/2000, waarin we dus Champions League haalden. Dit seizoen hadden wij maar 36 goals tegen gekregen, wat een gemiddelde van 1.05 betekent. Heerenveen heeft in voorgaande jaren of de jaren daarna altijd meer dan 1,7 goals per wedstrijd tegen gekregen. Verdedigen wordt dus wel beloond, en dan vooral in Nederland.
Wat hierboven al is aangegeven is dat PSV al jarenlang zo kampioen wordt, AZ is ook kampioen geworden doordat Van Gaal zich meer ging focussen op de verdediging ipv het aanvallende spel waarmee ze het seizoen ervoor 13de werden. Dit jaar bewijst Twente met Douglas, Brama, Wisgerhof en Stam dat hetzelfde. Ook NAC is een aantal jaar geleden 3de geworden met een zeer matige selectie, maar met zeer goed countervoetbal en een ervaren verdediging geleid door Penders.
Verder zou ik het appreciëren dat je niet bij elke post die je van mij quote een ' ' smiley plaats.
Is Khalid Boulahrouz van VfB Stuttgart niks voor ons om minimaal een half jaar te huren? Daar zit hij voornamelijk of op de tribune en soms eens op de bank. Toch wil hij mee naar het WK en moet dus wedstrijden spelen...!
Salaris zal wel te hoog liggen inderdaad, maar als je hem huurt kan je het mischien voor elkaar krijgen dat stuttgart zelf een percentage van zijn salaris blijft betalen
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Wat te denken van Birger Maertens? Hij werd in de laatste wedstrijd nog uitgebreid belicht door de commentator dat hij het zo goed doet. Maar hij was mij al eerder opgevallen, lijkt mij gewoon een prima verdediger. Hij spreekt Nederlands, heeft veel ervaring.
Als ze Boularouz zouden huren maken ze mij in ieder geval heel erg blij, ik denk dat als je hem voor een half jaar zou huren je er meer aan hebt dan als bv een Wiellaart zou kopen daar ben ik persoonlijk nooi kapot van geweest en vindt hem overschat.
dus ik zeg probeer het bij Stuttgart je weet het nooit.
Het valt m.i. zeker te proberen om eens contact te leggen met Boulahrouz. Niet geschoten is altijd mis en als hij naar het WK wil, is er wellicht in de salarissfeer iets mogelijk. Het mes snijdt dan aan 2 kanten. Belangrijk is dat het een ervaren verdediger is én dat hij Nederlands spreekt.
Meende dat deze naam hier ook een keer is gevallen.
Tore Reginiussen heeft zich tot medio 2013 aan Schalke 04 verbonden. De 23-jarige verdediger komt over van de Noorse club Tromsø IL.
'Tore is een zeer getalenteerde maar ook nog jonge speler', zei trainer Felix Magath. 'Daarom is het goed dat hij in de winterstop al naar ons komt. Dan kunnen we hem rustig laten wennen aan de Bundesliga.'
Schalke 04 maakt zich daarnaast op voor de komst van Peer Kluge. Voor ruim anderhalf miljoen euro verhuist de 29-jarige middenvelder van 1. FC Nürnberg naar Gelsenkirchen.
Heerenveen polst Ajacied Rob Wielaert Van onze Telesportredactie
HEERENVEEN - Heerenveen onderneemt een poging om Rob Wielaert (30) over te nemen van Ajax. Yme Kuiper, directeur van de Friezen, polste de verdediger. "Hij informeerde of Rob interesse heeft of niet", zegt zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma. "Het antwoord was 'ja', want Rob vindt Heerenveen een leuke, goede club."
Rob Wielaert Foto: Fotopersburo Dijkstra Ploegsma verwees Kuiper - net als eerder NEC - door naar Ajax. "Het is nu aan de club om te kijken hoe Ajax erin staat en wat de mogelijkheden zijn: verhuur of verkoop."
De kans dat Ajax instemt met het vertrek van de oud-speler van onder meer NEC en Twente, lijkt groot. Wielaert werd vorige winterstop voor ruim 3,5 miljoen euro overgenomen van FC Twente, komt onder Martin Jol niet aan spelen toe en maakt zelfs geen deel meer uit van de wedstrijdselectie. In totaal speelde hij 19 competitieduels voor Ajax. Zijn contract loopt tot de zomer van 2011.
Prima, laat die Wielaert maar komen. Het wordt interessant om te zien wie er plaats moet maken, Wielaert is namelijk een organisator, net als Dingsdag. Bak Nielsen en Breuer zijn de pure mandekkers.
Het zou dus zomaar kunnen dat Dingsdag en Bak Nielsen op de bank moeten plaatsnemen.
Wielaart is enige tijd geleden hier al gemeld dat Heerenveen daar in gesprek mee is, lijkt nu uit te gaan komen. Marcellis zou ik dolgraag hier hebben, samen met Wielaert heb je dan een hele mooie, solide verdediging staan. Doen!
Boularouz is geen optie, niet eens over nadenken. ($$$).
Helemaal goed. Wielaert mag komen. Met een sterke mandekker staat er dan een goed centrum. Misschien dat Bak weer beter gaat spelen anders ook direct maar een sterke stopper halen (Hansson??). Dat zou een mooi centrum zijn...
Eén behouden van Breuer, Bak en Dingsdag en twee op de transferlijst zetten. Dingsdag lijkt me wel exit. Breuer blijft natuurlijk wel allround.
Maar... hij speelt ook niet voor niks niet bij Ajax. Het is niet opeens de god die we nodig hebben want Janmaat doet het ook niet erg slecht de laatste weken...
Jurjenv schreef:Maar... hij speelt ook niet voor niks niet bij Ajax. Het is niet opeens de god die we nodig hebben want Janmaat doet het ook niet erg slecht de laatste weken...
Wat heeft Janmaat een rechtsachter te maken met Wielaart een centrale verdediger?
Los daarvan ben ik nog niet overtuigd van deze aankoop. Ik heb twijfels, gevoelsmatig kan niet verklaren waarom.
Wielaert is iemand die een defensie neerzet en zo' n iemand kunnen wel gebruiken, alleen ben ik niet van zijn verdedigende kwaliteiten onder de indruk. Verdedigend lijkt hij me van hetzelfde niveau als de spelers die we hebben. Het is dus maar net waar de club prioriteit aan geeft (en dat lijkt leiderschap/organisatie boven defensieve kwaliteiten).
The two most powerful warriors are patience and time.