Zou het inderdaad ook mooi vinden als de gracht dicht gaat en NN naar voren gaat, krijg je in het stadion een meer engelse sfeer en lijkt me dat het er op tv ook stukken beter uit ziet.
De site van Nieuw Noord is in een nieuw jasje gestoken. Het ziet er allemaal moderner en sterker uit. Ook heeft de rol sociale media een belangrijkere rol gekregen op de site. http://www.nieuwnoord.org
Waarschijnlijk hebben de meeste Nieuw Noord leden hier hun SK al geregistreerd, maar voor degene die het nog niet hebben gedaan:
kaartverkoop bekerfinale
De korte tijd tussen de halve bekerfinale en bekerfinale betekent dat we als bestuur nu al bezig moeten zijn met een eventuele finale. Net als in 2009 willen we naast een prachtige sfeeractie met Nieuw Noord graag vooraan, achter de goal staan. Om dit mogelijk te maken, hebben wij de barcode van de seizoen- of clubkaart nodig van onze leden.
Wij roepen daarom al onze leden op om voor 19 maart zijn of haar barcode te registreren. Je kunt je barcode op de volgende pagina registreren. Registreren barcode
Derde Nieuw Noord inloopavondNieuw Noord gaat in discussie over de voetbalwet (wat houdt de voetbalwet eigenlijk in?), over de beveiliging in en rond wedstrijden van sc Heerenveen, Nieuw Noord. Daarbij zal een vertegenwoordiger "Tegen moderne voetbal" uitleggen waar dit fenomeen voor staat en gaat uiteraard ook deelnemen in de discussie.
Met wie gaan we discussiëren? Burgemeester, Politie en Openbaar Ministerie zijn aanwezig. Verder zal de directie van sc Heerenveen en de beveiligingsdienst aanwezig zijn waarbij ze mooi een laatste update kunnen geven over het reilen en zeilen rond onze club.
Voor deze discussieavond kunnen wij geen betere samenstelling wensen en gaan er vanuit dat wij jullie in grote getale mogen verwelkomen. Alleen jij, wij kan tegenwicht geven in de discussie. Komt allen naar derde inloopavond!
• Datum: vrijdag 23 maart a.s.
• Vanaf: 19.30 uur
• Waar: café de Stunt (Nieuwstraat)
heerenveenown schreef:Hebben we ook een mooi afscheid in petto voor Gerald Sibon, en al die anderen die zeer waarschijnlijk weggaan?
Zoals al 100 x vermeld staat op dit forum, worden sfeeracties nooit van te voren uitgebreid aangekondigd. Mocht het zo zijn, zie je dat vanzelf.
Mijn eigen mening is overigens dat dat grootse afscheid helemaal niet nodig is, het is en blijft gewoon een speler die zich niet zo in supporters interesseert.
Calimero schreef:
Mijn eigen mening is overigens dat dat grootse afscheid helemaal niet nodig is, het is en blijft gewoon een speler die zich niet zo in supporters interesseert.
Dat is tegenwoordig het criterium om iemand een grootse afscheid te geven?
Ultras'01 schreef:
Dat is tegenwoordig het criterium om iemand een grootse afscheid te geven?
Geen criterium, maar voor mij wel een reden waarom hij geen groter afscheid verdiend. Leuk dat hij die penal erin schoot, maar dat had ook Michel Breuer of Viktor Elm kunnen doen bij wijze van. Er zijn zoveel spelers die 'veel voor Heerenveen betekend zouden hebben', ik vind dat bij Sibon wel wat meevallen. Bovendien is het wel zo dat wanneer een speler meer binding met supporters zou hebben, er sneller wat ondernomen zou worden, denk je niet?
Wat komt de Friese nuchterheid hier weer om de hoek kijken. Sibon heeft de winnende penalty erin geschoten maar dat had ook die of die kunnen zijn...... Sibon is wel denk ik 1 van de meest populaire spelers uit deze selectie en heeft het nodige betekend voor de club, dus verdient een goed afscheid. Meer dan een Roorda of Janmaat bijvoorbeeld als je het mij vraagt. Die hebben hun wedstrijden gespeeld maar hebben er meer naast gestaan dan gespeeld. Komt bij dat Sibon stopt.
Wy gean troch! sc Heerenveen staat er (weer) goed voor en we beleven een boeiend seizoen. Met de nieuwe hoofdcoach Marco van Basten aan het roer wordt 2012-2013 helemaal een speciaal seizoen voor sc Heerenveen. Wij hopen dat we u ook volgend seizoen weer mogen ontvangen in het Abe Lenstra stadion. Uw steun als twaalfde man is onvervangbaar! Omdat u een seizoenkaart in NN heeft, bevelen wij het lidmaatschap van de sfeervereniging Nieuw Noord bij u aan.
Keurige mail van de club betreft seizoenskaartverlenging.
Calimero schreef:
Geen criterium, maar voor mij wel een reden waarom hij geen groter afscheid verdiend. Leuk dat hij die penal erin schoot, maar dat had ook Michel Breuer of Viktor Elm kunnen doen bij wijze van. Er zijn zoveel spelers die 'veel voor Heerenveen betekend zouden hebben', ik vind dat bij Sibon wel wat meevallen. Bovendien is het wel zo dat wanneer een speler meer binding met supporters zou hebben, er sneller wat ondernomen zou worden, denk je niet?
Vooropgesteld dat ik niet de grootste Sibon fan ben, vind ik dat je hem hier te kort doet.
Hij schoot een van de belangrijkere penalty's uit de geschiedenis van de club binnen! Daar stond redelijk wat druk achter en ik weet niet hoe een ander daar mee zou omgaan.
Maar waarom zou een speler binding moeten hebben voor een grooter afscheid. Ik bedoel op dit moment zijn er redelijk wat spelers lid van NN, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ultras'01 schreef:Maar waarom zou een speler binding moeten hebben voor een grooter afscheid. Ik bedoel op dit moment zijn er redelijk wat spelers lid van NN, maar daar is ook alles mee gezegd.
Voor een afscheid hoeft een speler wat mij betreft geen binding te hebben, hoewel Alves bijvoorbeeld ook nooit een afscheid heeft gehad maar toch ook wel belangrijk voor ons is geweest. Maar wanneer een speler binding met supporters heeft krijgt hij denk ik wel een 'groter afscheid'. Simpelweg omdat wanneer je belangrijk bent geweest voor de club deze het afscheid min of meer regelt, maar supporters vaak wel wat extra's willen doen als een speler een goede band met ze had/heeft.
Alleen, wanneer is er sprake van 'een band'? Er is volgens mij geen speler die dit seizoen vaker is toegezongen dan Dost, meestal reageert hij daar positief op, maar ik heb persoonlijk geen speciale binding met hem. Het eerste seizoen was een grote sof en na het eerste echt goede seizoen nokt hij er waarschijnlijk alweer mee. Niet dat ik het hem misgun (integendeel), maar dan heb ik toch meer met een speler die hier drie periodes is geweest, graag had willen blijven en verantwoordelijk was voor één van de meest bijzondere treffers in de clubgeschiedenis. Overigens denk ik dat je gerust kan zeggen dat Sibon een band heeft met het publiek. Kijk maar eens naar het applaus dat hij losmaakt zodra hij aan zijn warming-up begint, of het applaus dat hij losmaakte bij zijn terugkeer in de voorbereiding. Hij werd bijna op handen gedragen.
Het blijft een lastige discussie. Spelers worden vaak verweten dat ze passanten zijn, maar Sibon heeft hier toch een behoorlijke periode (bij elkaar opgeteld) gezeten en had graag willen blijven. Hij heeft echt een bepaalde band met de club en dat blijkt ook wel uit de interviews. Oké, hij laat zijn gemoedstoestand niet leiden door emoties van anderen, maar daar is volgens mij weinig mis mee. Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat één van de betrokken partijen maar een actie moet organiseren. Dat is toch het eigen besluit, en ik mag aannemen dat de club hem toch wel iets meer in het zonnetje zet dan bijvoorbeeld Janmaat.
Sibon en Breuer verdienen gewoon een groots afscheid, Sibon is de man van de finale en de 'honderden' come backs bij Heerenveen en zegt de beslissende penalty jullie iets? Precies: Een afscheid alla Petter-Paul!