Nieuw Noord Vak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

mitrita
Superster

Re: Nieuw Noord Vak

Bericht door mitrita »

paparazzi schreef:Ik heb nog de wedstrijden meegemaakt van 13.30 en 14.00 uur. Dat waren nog eens tijden! :wink:
en om 18.00 uur op zaterdagavond..
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

Superfries88' schreef:Zelf mag ik graag tijdens de wedstrijddag uitkijken naar de wedstrijd en dat lukt niet met dat tijdstip. Je komt uit je bed, je frist je op en dan wacht de autorit al. Zeker bij thuiswedstrijden als deze is dat erg jammer.
Het nagenieten kan me vandaag anders ook niet lang genoeg duren!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
sven!
Jeugdspeler

Bericht door sven! »

Normaal lees ik hier alleen, maar voel me nu genoodzaakt te reageren. Draai al lang genoeg mee dus kom niet met verhalen dat ik net kom kijken.
Het niveau van nieuw noord wordt minder en minder. Een groepje zelfbenoemde 'ultras'. De heren van NN mogen zich wel even wat verdiepen in wat jezelf 'ultras' noemen precies inhoudt. Ik durf wel te stellen dat 90% die op NN staat 0,0 met de ultra beleving te maken heeft. Vrouwen vooraan het vak, families op het vak, vragen naar vrijwilligers, geen geluid zodra het minder gaat en liederen die nergens over gaan. Sfeerteam zou een betere benaming zijn.
Let wel: ik ben voor een sfeervol stadion maar met het hele ultra gebeuren heeft NN niks te maken. Helemaal na een derby waar we in ons eigen stadion overstemd worden door een groep dom volk in het uitvak kan ik me hier erg boos over maken. Eerst maar eens laten zien, dan benamingen.
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

Het is daarom ook een sfeervereniging. Ik geef je geen ongelijk in (sommige) dingen die je opnoemt. Maar je post is gericht naar het bestuur van nieuwnoord,naar de vrouwen in het vak,of naar het groepje ''ultras'' ?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Waar in Nederland mag je wel spreken van échte ultras? In groningen staan er tegenwoordig ook maar een man of 50 ergens in een hoek een eigen feestje te vieren. Het wordt overal in de stadions (nog) minder, dus ook in Heerenveen.
sven!
Jeugdspeler

Bericht door sven! »

Ik denk het bestuur van NN. Een groepje ultras zie ik niet eens staan op het vak. Er is gewoon geen groep op het vak die de mentaliteit uitdraagt dus het bestuur moet dat dan ook niet uitdragen op spandoeken, sjaals enz.

Of het in Groningen ultras zijn laat ik maar aan ze zelf over. Mentaliteit gaat in ieder geval niet over aantallen, dus dat zou niks uitmaken. Het gaat me er gewoon om dat je moet uitdragen wat je bent, en ik constateer hier in heerenveen dat dat niet gebeurd.
NN19
Selectiespeler

Bericht door NN19 »

sven! schreef:Normaal lees ik hier alleen, maar voel me nu genoodzaakt te reageren. Draai al lang genoeg mee dus kom niet met verhalen dat ik net kom kijken.
Het niveau van nieuw noord wordt minder en minder. Een groepje zelfbenoemde 'ultras'. De heren van NN mogen zich wel even wat verdiepen in wat jezelf 'ultras' noemen precies inhoudt. Ik durf wel te stellen dat 90% die op NN staat 0,0 met de ultra beleving te maken heeft. Vrouwen vooraan het vak, families op het vak, vragen naar vrijwilligers, geen geluid zodra het minder gaat en liederen die nergens over gaan. Sfeerteam zou een betere benaming zijn.
Let wel: ik ben voor een sfeervol stadion maar met het hele ultra gebeuren heeft NN niks te maken. Helemaal na een derby waar we in ons eigen stadion overstemd worden door een groep dom volk in het uitvak kan ik me hier erg boos over maken. Eerst maar eens laten zien, dan benamingen.
Vanwaar ineens dit hele betoog?
Was de sfeer slecht tegen groningen?? Nee heerlijk sfeertje in NN
Noemt Nieuw Noord Zich Ultras?? Nee het noemt zich een sfeervereniging
Liedjes die nergens over gaan? Waar doel je precies op.
Wat wil je uberhaupt bereiken met deze post?
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

sven! schreef:Normaal lees ik hier alleen, maar voel me nu genoodzaakt te reageren. Draai al lang genoeg mee dus kom niet met verhalen dat ik net kom kijken.
Enkele scheldwoorden schieten mij te binnen bij het lezen van dit kulstuk. Wie denk jij wel niet dat je bent om vrouwen en 'families' als minder te zien dan jij en je enge clubje.

Wat ik overigens mooi vind om te zien is dat er steeds meer Friese spandoeken in het stadion hangen. Waarvoor hulde!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ultras bestaan niet of nauwelijks in Nederland. Misschien dat een paar mensen uit de provincie die in de Bijlmer op de tribune staan denken te weten wat de 'ultra mentaliteit' is, maar die slaan de plank ook finaal mis. In Nederland komt misschien alleen MVV in de buurt van de originele vorm. Door de opkomst van internet denk iedereen tegenwoordig de naam ultras te kunnen gebruiken, en zijn er misschien wel 100 verschillende definities te verzinnen. Ik weet in ieder geval zeker dat ook Sven! er zelf in ieder geval helemaal geen fuck van begrijpt, als ik zijn verhaaltje lees. Ga maar lekker terug naar je eigen club, en laat anderen lekker hun ding doen.
Corruption is everywhere, fight it!
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Fanatic 4-ever schreef:Ik weet in ieder geval zeker dat ook Sven! er zelf in ieder geval helemaal geen fuck van begrijpt, als ik zijn verhaaltje lees. Ga maar lekker terug naar je eigen club, en laat anderen lekker hun ding doen.
Als je goed leest maak je uit zijn verhaal op dat hij bij onze club op de tribune zit/staat.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Gearard schreef: Als je goed leest maak je uit zijn verhaal op dat hij bij onze club op de tribune zit/staat.
Hij zit enkel op dit forum om te posten na een wedstrijd tegen Groningen, lijkt me wel duidelijk dat hij niet van Heerenveen is.
sven!
Jeugdspeler

Bericht door sven! »

Zit hier al wel paar jaar maar lees hier enkel.

Internet speelt daar inderdaad een hele grote rol in en hoop mensen die het denken te zijn. Niet alleen bij ons hier maar inderdaad ook bij andere clubs.

Heb zelfs nog 12 jaar in het oude abe-lenstra gezeten. Maak jullie niet druk. Sta niet op NN. Zit aan de overkant.
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

sven! schreef: Heb zelfs nog 12 jaar in het oude abe-lenstra gezeten. Maak jullie niet druk. Sta niet op NN. Zit aan de overkant.
Wat weet jij er dan van wat er in nieuwnoord gebeurd ? Moeilijk oordelen lijkt mij als je aan de overkant zit en is het ook heel gek dat het uitvak vanaf die positie nieuwnoord overstemd.
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Van overstemmen was natuurlijk geen sprake. Ja, je hoort het uitvak natuurlijk wel eens per wedstrijd, maar is dat dan een schande? Ik vind zoiets wat kortzichtig en onnozel gedacht. Dat hoort er juist bij. Supportersgroepen horen elkaar niet te overstemmen. Ze horen eerder op elkaar te reageren. Als er vanuit Noord wordt gezongen 'Wij zijn de trots van het noorden' en 'Ze hebben nooit wat gewonnen' mogen de FC-fans van mij wel even reageren daarop. Heerlijk! Nu zou ik zo niet weten hoe ze Heerenveen van repliek kunnen dienen, maar toch...

Wel erg vermakelijk is het om te weten dat onze 'sven!' een stikjaloerse FC Groningen-supporter is, die na veertig jaar bedrijfsvoering nog zonder prijs zit, en nu de 'sfeer' in de Euroborg tot een dieptepunt is gedaald, en Heerenveen hen op dat punt de laatste jaren heeft overtroffen, zijn frustraties hier botviert. Ik vind het wel iets aandoenlijks hebben.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

SCH1920 schreef:Van overstemmen was natuurlijk geen sprake.
Zoals altijd erg afhankelijk van de plek waar je zit.
Als Sven op zuid zit zal hij NN amper gehoord hebben en het uitvak des te meer.
Omgekeerd als je op Noord zit is het precies andersom.
De akoustiek in het stadion is in dat opzicht tamelijk dramatisch.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Ach, volgens mij doen we het zo slecht nog niet. Nieuw Noord is op tv altijd duidelijk te horen en ook bij de uitwedstrijd bij Feyenoord waren onze supporters veelvuldig te horen wanneer De Kuip stil was. Denk dat elke club hier wel problemen mee heeft.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Kan me goed voorstellen dat wanneer je in het vak staat de beleving heel anders is dan wanneer je op Zuid, of Oost zit, dicht bij het uitvak. Helaas zit ik vrij dicht bij dat uitvak en ik moet zeggen daar kwam bij tijden afgelopen zondag wel een enorme bak lawaai uit. Nieuw Noord hoor je bij mij nauwelijks en ik kan me ook niet voorstellen dat daar zoveel geluid uit komt als afgelopen zondag uit het uitvak toen ze zo'n repeterend riedeltje deden minutenlang dat soms even wat minder werd en dan weer toenam.

Ook bij FC Twente komt er altijd erg veel lawaai uit.

Maar goed, Nieuw Noord zal zijn best doen en het mooiste zou toch zijn als heel Noord een sfeervak werd. Daar ben ik ook voor mits ze zich maar netjes gedragen ;-)
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Op internet las ik een hoop positieve reacties over de sfeer tegen FC Groningen. Onderstaande kwam ik bijvoorbeeld tegen in een 'live chat'. Afgezien van of 'ie er nou verstand van heeft of niet, het wordt toch maar even gepost...
De Boon 11 september 2011 om 14:20

Prachtige sfeer nu bij Heerenveen, doet me denken aan Anfield...
Jouster
Nieuw talent

Bericht door Jouster »

Dat waren de laatste minuten, misschien was hij onder de indruk van het Friese volkslied.
Wy binne it Hearrenfean!
makkingacity
Bankzitter

Bericht door makkingacity »

Ik kan me deels wel in de mening van sven vinden. Zelf sta ik 5 seizoenen in NN maar de laatste 2 seizoenen is de sfeer gewoon minder geworden. Grotendeels komt dat natuurlijk door de sportieve prestaties. Toch is de instelling van veel supporters ook verkeerd. Ik gok dat de helft van de supporters in NieuwNoord zijn gekomen om snel en makkelijk aan een seizoenskaart te komen. Ze hebben helemaal niks met de sfeer en staan er gewoon puur om het voetbal. In principe niks mis mee maar dat is niet de bedoeling van het Nieuwnoordvak. Deze mensen zouden in principe gewoon bij de uitbouw naar een zitvak verwezen moeten worden (wat al gebeurd dacht ik?). Toch denk ik dat de meeste passieve supporters dit niet doen omdat ze het wel prima vinden. In NN is het gewoon gezelliger en sfeervoller dan in een zitvak. Lastige zaak om dit te stimuleren naar de stille schare.

Deze passieve leden werken ook demotiverend naar de actieve supporters. Als ik vol aan het brullen en zingen ben, dan wordt ik gewoon niet geïnspireerd om langer door te gaan wanneer ik allemaal stille willies om heen zie, of dat het vocaal/volume voor geen meter klinkt. Ik ga mensen ook niet aansporen om te zingen, dat moeten ze zelf maar weten.

Daarnaast ben ik ook van mening dat we een nieuwe capo moeten hebben. Ik heb respect dat hij er staat want ik zou het zelf niet doen. Toch word ik totaal niet gemotiveerd door hem en dat zijn medesupporters met me eens. Hij komt gewoon niet boven de mensen uit waardoor hij mensen niet oppept, en daarbij valt hij te vaak terug op dezelfde liedjes in een wedstrijd. Luuk vond ik gewoon beter, maargoed die heeft een sv.

Je hoeft er niks mee te doen, maar zo kijk ik gewoon tegen NN aan de laatste tijd, bronnetje van ergernis.
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

makkingacity schreef:Daarnaast ben ik ook van mening dat we een nieuwe capo moeten hebben.
Even een vraag tussendoor. Waarom moet er zo nodig een capo zijn? Dat houdt dus ook in dat hij "bepaald" welk nummer ingezet wordt. Met een Capo wordt het ook weer (te) gemaakt..

Ik zit op Noord :wink: , maar er staan voor een sfeervak inderdaad verrekt veel mensen "niks" te doen. En ik kan me voorstellen dat zoiets voor de fanatieke zangers ook niet echt motiverend werkt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
mark_NN
Jeugdspeler

Bericht door mark_NN »

ik vond het sfeertje van gister erg lekker al zeg ik het zelf.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Flying Tilster schreef:Even een vraag tussendoor. Waarom moet er zo nodig een capo zijn? Dat houdt dus ook in dat hij "bepaald" welk nummer ingezet wordt. Met een Capo wordt het ook weer (te) gemaakt..
Ik kan me vinden in de commentaren op de huidige capo al wordt het wel een beetje beter de laatste tijd, overigens respect dat hij er staat hoor want wie kan het beter? Ik ken ook veel medesupporters die er zo over denken. Maarja aan de huidige situatie is niks te doen door onze eigen sc Heerenveen al schuiven ze nu alles af op de KNVB en willen ze nu van niks weten en bij die KNVB kom je niet snel een meter verder ookal ben je onschuldig. Hopen dat de waarheid binnenkort boven tafel komt, zeer vuile spelletjes zijn dit. Doodzonde want het begon vorig jaar echt goed te lopen en zijn nu weer helemaal bij 0 af.

De capo bepaald echt niet welke liederen er gezongen worden, ik zet nog genoeg nummers in tijdens de wedstrijd en dezen worden ook meegezongen. Als ik kijk naar de vorige capo was er een goed ballans dat het echt niet gemaakt is ofso. Hij pepte de supporters op om er op het laatst nog even achter te gaan staan bijvoorbeeld maar ook even een praatje vooraf wat er vandaag op het spel stond en zorgde ervoor dat de koppen allemaal dezelfde kant op stonden in het vak. Iets wat de huidige capo niet tot zelden doet, hij is te jong denk ik en bij velen een onbekend gezicht. Een capo kan mooie tafarelen opleveren zoals dat stukje met het zitten (liquido).
Alle ballen op Henkie!
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen / waren maar hij verdiend ook wel complimenten het gaat wel beter. Maar wat wel wordt aangegeven wordt is wat meer oppeppen en het niet laten bij alleen liedjes inzetten. Maar zeker respect voor hem.
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

mark_NN schreef:ik vond het sfeertje van gister erg lekker al zeg ik het zelf.
Vond ik ook. Veel 'geluidsgolven' door het stadion, veel applaus vanaf de tribunes en af en toe 'massale' zang op de juiste momenten.
Criz
Wereldspeler

Bericht door Criz »

Dat viel mij ook op, prima sfeertje, vooral in de eerste helft.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Op tv was met name het eind goed te horen dat het publiek de ploeg naar voren wou schreeuwen. Helaas waren de spelers niet bij machte hier een vervolg aan te geven.
HUNTELAAR
Basisspeler

Bericht door HUNTELAAR »

Mooie poster van elftal in het NN vak te krijgen in shop.
Rienk prins
Invaller

Bericht door Rienk prins »

De huidige capo is ook nog jong,vergeet dat niet,ik vond de vorige ook beter,maar die had(denk ik) meer binding met de mensen.
Dessalniettemin is er de laatste weken een prima sfeertje,er is weer een soort voetbalbeleving aan het ontstaan.
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Je moet de sfeer ook niet ophangen aan de capo, zou niet geheel eerlijk zijn. Ligt aan het vak, het hele vak.
Bedankt Torcida:-)
Plaats reactie