Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
bollebert
Basisspeler

Re: sfeervak

Bericht door bollebert »

Als dit zo is, laat ze het dan uitspreken, een grote groep supporters wordt op deze manier niet serieus genomen. Ik ben er wel klaar mee. Noem mij een club waar de fanatieke groep ook zo weggestopt zit? Het is gewoon jammer..[/quote]

Eerst tot de zomer kijken wat andre gout kan betekenen ,als er na winterstop nog niks bekend is zal nn een statement moeten maken.
En mijn inziens gewoon iedereen oproepen na beneden te gaan en het vak op te *eisen*
Lenstra
Invaller

Bericht door Lenstra »

bollebert schreef: Eerst tot de zomer kijken wat andre gout kan betekenen ,als er na winterstop nog niks bekend is zal nn een statement moeten maken.
En mijn inziens gewoon iedereen oproepen na beneden te gaan en het vak op te *eisen*
Aardig idee, alleen krijg je enorme problemen met de mensen die in vak 12 zitten en niet willen deelnemen het actieve gedeelte van de sfeertribune. Een beter plan is het volgens mij om Nieuw Noord een wedstrijd leeg te laten.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Wie zegt dat Riemer en Foppe een sfeertribune willen tegenhouden? Klinkt als een we-moeten-weer-een-zondebok-hebben-verhaal.

En acties als 'vakken opeisen' of 'NN een wedstrijd leeg houden' vind ik de grootste onzin die je kunt bedenken. Wat verwacht men eigenlijk? Dat zoiets binnen een paar maanden gerealiseerd wordt? Kom op nou toch, onze bestuurders werken part-time bij Heerenveen (behalve Hans Vonk) en zijn daardoor (relatief) maar een paar uur per week op de club. En dan zijn er nog wel meer zaken dan de sfeertribune. In ieder geval zaken met veel grotere prioriteit.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
HUNTELAAR
Basisspeler

Bericht door HUNTELAAR »

Wie zegt dat Riemer en Foppe een sfeertribune willen tegenhouden? Klinkt als een we-moeten-weer-een-zondebok-hebben-verhaal.

En acties als 'vakken opeisen' of 'NN een wedstrijd leeg houden' vind ik de grootste onzin die je kunt bedenken. Wat verwacht men eigenlijk? Dat zoiets binnen een paar maanden gerealer beliseerd wordt? Kom op nou toch, onze bestuurders werken part-time bij Heerenveen (behalve Hans Vonk) en zijn daardoor (relatief) maar een paar uur per week op de club. En dan zijn er nog wel meer zaken dan de sfeertribune. In ieder geval zaken met veel grotere prioriteit.
Paar maanden? Volgens mij speelt dit al wat uurtjes langer. Cambuur staat op het punt haar stadion uit te breiden, en wij beperken het enige vak in het stadion met een wachtlijst.. Doorstroom is van groot belang en we moeten de jeugd uit de provincie blijven binden. Stilstand is echt achteruitgang.. Natuurlijk zijn er belangrijkere zaken op de club, maar dat is voor mij geen reden meer om dit weer op de lange termijn te schuiven..
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Wat dacht je van de fiscus die de club op de vingers heeft getikt vanwege vergoedingen? En het achterstallige administratieve werk? Allemaal zaken waar niemand tijd voor heeft, maar die wel een grote prioriteit hebben. Als je dat allemaal op een rijtje zet, dan vraag je je af hoe ze in vredesnaam tijd gaan vrijmaken voor het realiseren van een sfeertribune, want het zijn de dagelijks bestuurders die deze taken er gewoon 'even' bij krijgen. Ik denk dat er voor die sfeertribune pas na de seizoenkaartverlengingsperiode, oftewel in de zomervakantie, wat tijd vrijkomt. Ik hoop natuurlijk ook dat we hier niet al te lang meer op hoeven te wachten, maar je moet wel realistisch blijven.
HUNTELAAR
Basisspeler

Bericht door HUNTELAAR »

Ik zie Jelko nu niet bepaald papier achterstand weg werken. Wat ik wel van een voorzitter verwacht is dat hij minimaal 50 uur per week op de club is. Een miljoenen bedrijf part time runnen, hoe bestaat het? Dan loop je inderdaad achter de feiten aan. Maar voor we nog verder afdwalen tot zover..
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Nee, dat is ook totaal niet aan de orde. Jelko van der Wiel is alleen bestuursvoorzitter en hoeft in de praktijk de club helemaal niet te runnen. Met andere woorden, het zijn de uitvoerend bestuurders (Vonk, Takkenberg en Dijk) die de taken opgelegd krijgen. En laat nu net het clubje van Algemene zaken en Veiligheid, waar de sfeertribune (en ook al het achterstallige administratieve werk!) toch onder valt, verreweg het kleinste van de drie zijn. Totaal geen wonder dus dat ze André hebben aangesteld als projectleider, simpelweg omdat ze er zelf niet aan toe komen. Er zijn gewoon te weinig mensen voor het werk dat er ligt. Aan de andere kant kun je ook weer niet voor iedere taak iemand aannemen, want dat kost nu eenmaal geld, en dus moet je dingen op de lange baan schuiven. En dat gebeurt echt niet alleen met de sfeertribune, want ik merk dat er nu bijna wekelijks zaken worden uitgesteld naar volgend seizoen, maar omdat die tribune voor veel supporters het belangrijkst is, wordt de rest meestal over het hoofd gezien. En dat is ook geen wonder, maar het is wel gewoon hoe de vork in de steel zit.
bollebert
Basisspeler

Bericht door bollebert »

feanryp23 schreef:Wat dacht je van de fiscus die de club op de vingers heeft getikt vanwege vergoedingen? En het achterstallige administratieve werk? Allemaal zaken waar niemand tijd voor heeft, maar die wel een grote prioriteit hebben. Als je dat allemaal op een rijtje zet, dan vraag je je af hoe ze in vredesnaam tijd gaan vrijmaken voor het realiseren van een sfeertribune, want het zijn de dagelijks bestuurders die deze taken er gewoon 'even' bij krijgen. Ik denk dat er voor die sfeertribune pas na de seizoenkaartverlengingsperiode, oftewel in de zomervakantie, wat tijd vrijkomt. Ik hoop natuurlijk ook dat we hier niet al te lang meer op hoeven te wachten, maar je moet wel realistisch blijven.
Daarom zeg ik ook tot winterstop aankijken dan geen concrete dingen gaat het nooit gebeuren,en zijn we lang genoeg aan het lijntje gehouden.
En zou je als supporters vereniging naar je leden moeten luisteren en met acties moeten komen.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Voorlopig komt er gewoon niemand aan toe en kun je wel met acties komen, maar dat verandert niks. De club heeft nu mensen nodig die willen meehelpen om het vuile werk op te knappen. Als dat gebeurt, dan kun je vooruit kijken en de realisatie van die sfeertribune misschien wel versnellen. Ik denk dat de club met de aanstelling van André het project gewoon grotendeels heeft overgelaten aan de supportersverenigingen. Het zou eerlijk gezegd een verrassing voor mij zijn als er in de zomer van 2016 al verbouwd wordt.
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

feanryp23 schreef:Voorlopig komt er gewoon niemand aan toe en kun je wel met acties komen, maar dat verandert niks. De club heeft nu mensen nodig die willen meehelpen om het vuile werk op te knappen. Als dat gebeurt, dan kun je vooruit kijken en de realisatie van die sfeertribune misschien wel versnellen. Ik denk dat de club met de aanstelling van André het project gewoon grotendeels heeft overgelaten aan de supportersverenigingen. Het zou eerlijk gezegd een verrassing voor mij zijn als er in de zomer van 2016 al verbouwd wordt.
Wat is het kostenplaatje dan voor zo'n verbouwing ?
Samen maken we de club sterk.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Geen idee, ik vraag me ook af wie dat nu zou moeten en kunnen uitzoeken. Volgens mij zouden de supportersverenigingen hierin zelf al een grote stap kunnen zetten. Ik weet overigens ook niet wat ze met die verbouwing van plan zijn of wat ze in gedachten hebben.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Wat praat je een kul feanryp, wat is een feanryp?
Alle ballen op Henkie!
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Als je de sfeervakken van PSV of Fc Twente ziet dan zou het toch mooi zijn als het ook bij ons kan worden gerealiseerd. Temeer als er zo'n grote animo voor is. Ik kan me daarom eigenlijk ook niet voorstellen dat het niet door gaat. Ook al zitten er natuurlijk kosten aan verbonden. Er zal neem ik aan binnenkort wel wat nieuws naar buiten moeten komen of gaat het sowieso niet gebeuren voor het nieuwe seizoen ?
Is er dan helemaal nog niks concreets ? Bouwtekeningen/schetsen, kostenramingen, planningen ?
Samen maken we de club sterk.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

xander schreef:Wat praat je een kul feanryp, wat is een feanryp?
Ik weet niet wat jij nu weer wil, maar als je het weer beter weet dan hoor ik het graag.
BK2007 schreef:Als je de sfeervakken van PSV of FC Twente ziet dan zou het toch mooi zijn als het ook bij ons kan worden gerealiseerd. Temeer als er zo'n grote animo voor is. Ik kan me daarom eigenlijk ook niet voorstellen dat het niet door gaat. Ook al zitten er natuurlijk kosten aan verbonden. Er zal neem ik aan binnenkort wel wat nieuws naar buiten moeten komen of gaat het sowieso niet gebeuren voor het nieuwe seizoen?
Is er dan helemaal nog niks concreets? Bouwtekeningen/schetsen, kostenramingen, planningen?
Klopt, dat is hier ook echt wel mogelijk, en ik geloof ook niet dat het om de kosten niet doorgaat. Iets concreets ligt er wel, want de supportersverenigingen hebben een tijdje geleden al plannen overhandigd. Het grootste probleem is gewoon gebrek aan tijd, en dat wordt door sommigen onderschat. Het initiatief ligt nu, als ik het zo bekijk, bij de supportersverenigingen.
Fryskeboy22
Wereldspeler

Bericht door Fryskeboy22 »

xander schreef:Wat praat je een kul feanryp, wat is een feanryp?
Hij zal wel uit Garyp, Hurdegaryp, Dronryp ofzo komen gok ik?
Hinkelpikke
Wereldspeler

Bericht door Hinkelpikke »

feanryp23 schreef:
Het hoe en waarom van je nickname/afbeelding

Het eerste stukje "fean" spreekt voor zich, "ryp" omvat de laatste drie letters van mijn woonplaats (Dronryp) en "23" is het nummer van het vaak waar ik een zetel huur. :wink:
Dit is een Feanryp, Xander. :D
Heerenveen till I die!
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Precies, maar is dat hier relevant? Die 23 had trouwens ook kunnen staan voor het aantal keer dat xander heeft geroepen dat het kul is wat ik zeg zonder inhoudelijk te reageren. Dus nogmaals, ik hoor graag hoe het zit, xander!
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Ik moet zeggen dat wanneer het klopt dat de club een tik op de vingers heeft gehad van de fiscus vanwege achterstallige administratie, dat het er de schijn van heeft dat het neigt naar amateurisme wat er gebeurt.
Maar eerder heb ik al aangegeven dat deze bestuursstructuur eigenlijk een beetje vreemd in elkaar zit. Op papier zal het allemaal wel kloppen, maar in de uitvoering..... Nou ja, je geeft zelf de problemen al aan. Ik vraag me af of er een andere profclub is die geweldig draait met een zelfde bestuursvorm? Ik ben daar bijzonder benieuwd naar.
RvP, het waren 10 .... maanden
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Wat zijn mogelijke voordelen van een bestuursmodel met een one-tier board?
Als voordeel wordt beschouwd dat bestuurders eerder en meer informatie krijgen dan commissarissen. Ook de directe betrokkenheid van niet uitvoerende bestuurders zou groter zijn. Niet uitvoerende bestuurders kunnen in hun rol van toezichthouder sneller invloed uitoefenen op de koers en strategie van de onderneming.
En wat zijn mogelijke nadelen?
Naar buiten is er bij de one-tier board geen duidelijk onderscheid tussen uitvoering en toezicht. In de praktijk leidt dit mogelijk tot vervlechting van uitvoering en toezicht want de Raad van Commissarissen staat niet meer buiten het bestuur.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Nee nee, amateuristisch is het zeker niet! Om een voorbeeld te geven, de afgelopen jaren zijn links en rechts allemaal gratis seizoenkaarten, parkeerkaarten etc. uitgegeven aan voornamelijk vrijwilligers. Hartstikke mooi natuurlijk, en dat is ook een gepaste beloning, maar de fiscus is het daar niet mee eens. Het is immers een soort verkapt inkomen dat vooraf wordt uitgekeerd. Het feit dat dit de afgelopen jaren allemaal nooit op papier is bijgehouden, zorgt er dus voor dat er nu een wereld aan achterstallig werk ligt, wetende dat het om honderden gevallen gaat die allemaal stuk voor stuk bekeken moeten worden.

En de overgang naar een one-tier-board-model is naar mijn mening juist de redding van Heerenveen geweest. Vroeger hadden we in de Raad van Commissarissen gewoon mensen uit het buitenland die totaal geen idee hadden wat er op de club speelde. In de periode van Veenstra was onze club dus gewoon in handen van een stel dorpsidioten, die de club zomaar aan wie dan ook hadden kunnen verkopen. Nu is er één aandeel dat wordt gedeeld door alle belangengroepen, die dus unaniem voor een besluit moeten zijn. Onze club is daarmee gewoon echt veilig in goede (lees: eigen) handen. Bovendien zijn de Stichtingsbestuursleden enorm betrokken bij de club en weten allemaal wat er speelt, dus naar mijn mening hebben we het nu juist goed voor elkaar.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

feanryp23 schreef:--------
Dank voor je uitleg. Maakt het een stuk duidelijker en begrijpelijker. Mooi dat hier in ieder geval wat 'transparantie' valt te bespeuren. :)
Is een beetje hetzelfde als bij mij op het werk restanten voedsel gratis verstrekken in de personeelskantine. Daar heeft de fiscus ik denk al wel 15 jaar terug een stokje voor gestoken om dezelfde reden van het zogenaamde verkapte salaris. Eten waarvoor je nu moet betalen om het te laten afvoeren.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Ja, precies! En je kan de fiscus wel voor de gek gaan houden, en misschien komen die ook niet meteen controleren, maar als ze na een tijdje wel langskomen en je hebt de boel niet op orde, dan mag je alles met terugwerkende kracht alsnog gaan betalen. En dat is in de personeelskantine op jouw werk niet anders. Snel de boel op orde brengen, dan krijg je ook geen gelazer. :)
sido
Nieuw talent

Bericht door sido »

met de play offs weer naar beneden
SVSCH
Selectiespeler

Bericht door SVSCH »

Feanryp nog niet op de vingers getikt hehe? Club is er vast blij mee dat interne zaken (mocht je info kloppen) zo openbaar worden gemaakt.

Het idee van een one tier board is goed maar de huidige invulling is dat nog lang niet vind ik. Algemene zaken en Veiligheid kunnen ze momenteel beter in Afdeling Politie veranderen. Hier is een compleet andere samenstelling nodig en het is te hopen dat de overige bestuurders dit snel gaan inzien.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

De club is zo open en transparant als maar kan hoor; als je er maar naar vraagt, dan wil iedereen alles wel uitleggen. Geheimen op organisatorisch gebied zijn er in ieder geval niet (meer).

En ik weet niet wat je van Algemene zaken en Veiligheid verwacht, maar je doet net alsof ze de hele week bezig zijn met stadionverboden en regels tijdens wedstrijden. Dat is maar een fractie van wat zij doorgaans doen.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

feanryp23 schreef:
En ik weet niet wat je van Algemene zaken en Veiligheid verwacht, maar je doet net alsof ze de hele week bezig zijn met stadionverboden en regels tijdens wedstrijden. Dat is maar een fractie van wat zij doorgaans doen.
Ik denk dat iedereen daar een rechtvaardige behandeling van verwacht. Niet dat je als supporter ieder willekeurig moment door stillen of stewards onterecht een sv aangesmeerd kan worden omdat iets ze niet bevalt. Dat ze daar niet 24/7 mee bezig zijn heeft daar niet veel mee te maken. Het gebeurt dus kennelijk en dat is verachtelijk.
SVSCH
Selectiespeler

Bericht door SVSCH »

Inderdaad Mackan. Het is nu aan de verantwoordelijke personen binnen de club om signalen wel of niet serieus te gaan nemen. Dit beleid voortzetten gaat alleen verliezers opleveren en dat zou zonde zijn. In verband met de te realiseren sfeertribune lijkt dit me ook niet bepaald een werkbare situatie.

Als ik dan nu weer hoor dat er zaterdag een spandoek voor iemand die overleden is werd verwijderd omdat er oa "leaver dea as slaef" op stond...

En de club is nog lang niet transparant feanryp. Misschien in jouw ogen wel omdat je alles gelooft. Of bedoel je transparant naar de politie, gemeente en O.M. tijdens een casusoverleg? Je moet nog veel leren als het om supportersbeleid gaat.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Nee, je richt je nu weer helemaal op de al dan niet slechte behandeling van supporters. Op organisatorisch vlak is de club echt wel open en transparant. Als je maar vraagt, dan krijg je van iedereen antwoord. Die ervaring heb ik in ieder geval, maar dat is misschien anders voor een supporter met een stadionverbod die protesterend binnenkomt.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

SVSCH schreef:
Als ik dan nu weer hoor dat er zaterdag een spandoek voor iemand die overleden is werd verwijderd omdat er oa "leaver dea as slaef" op stond...
Waar heb je het over?!. Dat spandoek heeft er gewoon de hele wedstrijd gehangen.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

die deur is met het 'aanstellen' van Fopper en Riemer definitief dicht, helaas.
dit bericht werd geplaatst in de context met het realiseren van een sfeervak,

waar komt dit vandaan en wat wordt hiermee bedoeld? kan dit toegelicht worden?
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie