Verlengen seizoenskaart!
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Jeugdspeler
Re: Verlengen seizoenskaart!
Hoi Elmo, er is geen echte wachtlijst, de wachtlijst die er was werd niet onderhouden en bestaat al lang niet meer uit geïnteresseerden. Dit was idd vorig jaar ook al het geval. Dus dit kan wel gezegd worden maar is pertinent niet waar.
- mitrita
- Superster
Kortom, er is geen wachtlijst.
Alleen een lijst van mensen die ooit op enigerlei wijze belangstelling hebben getoond voor de aanschaf van een seizoenkaart.
Alleen een lijst van mensen die ooit op enigerlei wijze belangstelling hebben getoond voor de aanschaf van een seizoenkaart.
-
- Forumicoon
Er is inmiddels geen wachtlijst meer tenzij je met 3 of meer naast elkaar wil zitten.
-
- Wereldspeler
14.000. Gaat rap de verkeerde kant op met de club.
-
- Wereldspeler
Het is typerend dat zelfs de cijfers over het aantal verlengde seizoenkaarten wordt gemanipuleerd en dusdanig gedraaid dat het allemaal wel meevalt.
Volgens mijn gegevens hadden we afgelopen seizoen 20.400 kaarten verkocht in totaliteit. Als het anders is hoor ik het wel.
Van die cijfers uitgaande zouden er dus zo'n zesduizend mensen hun kaart hebben opgezegd. dat is dus 30 % beste forumleden.
30 % van de seizoenkaarten zijn (tot nu toe) NIET verlengd.
Leuk die vergelijking met dezelfde tijd vorig jaar. Maar 10 % klinkt leuk maar de werkelijke cijfers zijn kei- en keihard voor de directie. 30 % is een gigantische daling.
Volgens mijn gegevens hadden we afgelopen seizoen 20.400 kaarten verkocht in totaliteit. Als het anders is hoor ik het wel.
Van die cijfers uitgaande zouden er dus zo'n zesduizend mensen hun kaart hebben opgezegd. dat is dus 30 % beste forumleden.
Leuk die vergelijking met dezelfde tijd vorig jaar. Maar 10 % klinkt leuk maar de werkelijke cijfers zijn kei- en keihard voor de directie. 30 % is een gigantische daling.
- Superfries1996
- Wereldspeler
Nee joh, de D1 is kampioen! Het gaat juist hartstikke goed!frisianbadboy schreef:Het is typerend dat zelfs de cijfers over het aantal verlengde seizoenkaarten wordt gemanipuleerd en dusdanig gedraaid dat het allemaal wel meevalt.
Wat me wel opvalt is dat ik vrijwel nergens advertenties zie, op de website wel natuurlijk en ook ergens in een regiokrant hier en daar. Maar waarom wordt hier niet creatiever mee omgegaan?
- Advertenties via Facebook(niet alleen via eigen kanaal, heeft weinig zin..)
- Posters in supermarkten
- Flyeren op markten, braderieën en festivals
- Draag-een-lid-aan-actie: strik een nieuwe seizoenskaarthouder en scoor zelf een shirt/korting op eigen seizoenskaart/gratis uitwedstrijden o.i.d.
Uiteindelijk heeft het vooral het met de opzeggingen door het voetbal en crisis te maken, maar ik krijg niet nou het idee dat er alles aan gedaan wordt om nieuwe kaarthouders te strikken.
nou nou
-
- Wereldspeler
Vorig jaar:20.400 seizoenskaarthouders volgens vi. Cijfers die zijn aangeleverd door de eredivisieclubs. http://www.vi.nl/nieuws/227724/Succes-b ... aarten.htm
Volgens Steppe zijn er tot op heden 14.000 seizoenskaarten verkocht.
6.400 supporters hebben er dus voor gekozen om hun seizoenskaart niet te verlengen voor de deadline. Hierdoor waren ze dus niet zeker van een seizoenskaart volgens jaar. Als het goed ging zou echt iedereen voor 1 juni deze kaart verlengen.
Daling van 31,37%
Volgens Steppe zijn er tot op heden 14.000 seizoenskaarten verkocht.
6.400 supporters hebben er dus voor gekozen om hun seizoenskaart niet te verlengen voor de deadline. Hierdoor waren ze dus niet zeker van een seizoenskaart volgens jaar. Als het goed ging zou echt iedereen voor 1 juni deze kaart verlengen.
Daling van 31,37%
Laatst gewijzigd door SCH-FAN op 14-06-2013 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
-
- Forumicoon
Valt mij nog mee die cijfers, aangezien je het zelf moet doen.
-
- Invaller
14.000 seizoenkaarten heeft één voordeel, het zal lekker rustig zijn bij de wc's in de rust! 

-
- Invaller
Dit gaat helemaal de verkeerde kant op (Goed, dit is een enorme open deur die ik intrap..
). Veenstra schuift alles af op de crisis, terwijl er misschien (hooguit) 500 mensen zijn die om financiële redenen hebben opgezegd. Ik schat dat de overige 6.000 mensen hun kaart hebben opgezegd in verband met de aanwezigheid van Robert Veenstra & kompanen.

-
Verified
- Forumicoon
En dan hebben ze ook het geluk nog dat Cambuur gepromoveerd is, want ik ken een aantal die graag de derby mee willen maken, anders hadden ze de kaart ook opgezet
-
- Forumicoon
De officiële presentatiegids wijst uit dat Heerenveen in 2009 22.000 seizoenkaarthouders, 1.200 sponsoren en zo'n 20.000 potentiële klanten had. Drie jaar later is het stadion niet meer tweewekelijks vol en dat aantal dreigt deze zomer nog eens flink te kelderen. En dat terwijl er in het beleidsplan toch echt werd ingezet op consolideren en bij voorkeur zelfs uitbreiding. De economische crisis is wel een reden, maar absoluut niet dé reden van de enorme krimp.
-
- Wereldspeler
Nee, mijns inziens juist niet. Ik geef aan dat 31 procent ervoor heeft gekozen om de seizoenskaart voor 1 juni niet te verlengen. Dat is gewoon een feit. Dat dit misschien nog wordt aangevuld met supporters die op de wachtlijst staan is een ander gegeven. Het werkelijke verkochte seizoenskaarten zal voor de competitiestart ongetwijfeld nog oplopen. Maar als er daadwerkelijk een verloop is onder de seizoenskaarthouders van vorig jaar van 30 procent, dan zou ik dat heel veel vinden.FRL-Sneek schreef: Scheve vergelijking toch? Die ingediende cijfers waren toen van september. Het is nu juni.
Dat er vorig jaar 16.000 waren verkocht omstreeks deze tijd, neemt niet weg dat van de 20.400 seizoenskaarthouders nog maar 14.000 hebben besloten om te verlengen.
-
- Wereldspeler
Volgens mijn gegevens, en dat zou het beeld wat zuiverder maken, zijn er RUIM 14.000 duizend verkocht. Volgens mijn informatie zijn er 14.400 verkocht.Dat er vorig jaar 16.000 waren verkocht omstreeks deze tijd, neemt niet weg dat van de 20.400 seizoenskaarthouders nog maar 14.000 hebben besloten om te verlengen.
Dus precies 6000 kaarten minder derhalve. Bijna 30 procent weliswaar. Het blijf tinderdaad schokkend en alarmerend deze enorm grote teruggang. Maar er is nog wel enige hoop dat wanneer deze directie en RvC opstappen er nog de nodige kaarten verkocht zullen worden en er ook de nodige sponsoren terug zullen keren. Dat zou volgens informatie vanuit de club (medewerkster) echt gaan om behoorlijke aantallen.
-
- Forumicoon
Niks 6000. 1600 verschil met vorig jaar rond deze tijd. Ook omdat je nu zelf moet verlengen. Dat is ern grotere drempel. Komen echt nog wel paar duizend bij. Ze hebben deze week herinnering verstuurd. Heb zelf ook nog niet verlengd. 

-
- Forumicoon
Je moet ook wel enigsinds rekening houden met de crisis, Heerenveen heeft een heel oud publiek en er is weinig doorstroming van jongere supporters.
Misschien is het op termijn wel goed dat zoveel mensen opzeggen. Kunnen we de echte supporters ook onderscheiden voor de gloryhunters die hun kaart opzeggen.
Misschien is het op termijn wel goed dat zoveel mensen opzeggen. Kunnen we de echte supporters ook onderscheiden voor de gloryhunters die hun kaart opzeggen.
-
- Forumicoon
Een jaar geleden moest je ook al zelf verlengen:Knipecity schreef:Niks 6000. 1600 verschil met vorig jaar rond deze tijd. Ook omdat je nu zelf moet verlengen. Dat is ern grotere drempel.
Feit is dus dat er zo'n 1600 kaarten minder zijn afgenomen ten opzichte van hetzelfde moment een jaar geleden! Dat is nogal wat, wetende dat het vorig seizoen vaak al niet vol zat...Heerenveen, 26 april 2012
Betreft: seizoenkaart verlenging 2012-2013
Geachte heer x,
Wy gean troch! sc Heerenveen staat er (weer) goed voor en we beleven een boeiend seizoen. Met de nieuwe hoofdcoach Marco van Basten aan het roer wordt 2012-2013 helemaal een speciaal seizoen voor sc Heerenveen. Wij hopen dat we u ook volgend seizoen weer mogen ontvangen in het Abe Lenstra stadion. Uw steun als twaalfde man is onvervangbaar!
Hierbij ontvangt u informatie over de verlenging van uw seizoenkaart voor het seizoen 2012-2013, want er is een aantal zaken veranderd.
Opwaardering seizoenkaart
U kunt vanaf dit jaar eenvoudig uw seizoenkaart(en) en eventueel uw parkeerkaart opwaarderen via een speciaal deel van onze website. In dit systeem geeft u de verlenging aan en kunt u meteen uw betaling regelen. U gaat hiervoor naar
http://www.sc-heerenveen.nl/verlengen en logt in met uw reserveringsnummer: x en uw geboortedatum. Hier vindt u ook een uitgebreide uitleg over online verlengen.
Op uw scherm ziet u uw eigen gegevens en de prijs van uw seizoenkaart(en). U kunt hier meteen eventuele persoonlijke wijzigingen aangeven. De betaling kunt u afronden door middel van iDeal of een eenmalige incasso. Indien u aan de betalingsvoorwaarden heeft voldaan, wordt uw pas opgewaardeerd voor seizoen 2012-2013. U ontvangt hierover begin juli bericht.
Nieuwe wet
Vanaf 1 december 2011 geldt er een nieuwe wet waardoor uw seizoenkaart niet langer stilzwijgend kan worden verlengd. Dit betekent dat wij u informeren over de seizoenkaartverlenging en dat u zelf vroegtijdig kunt opzeggen. Het betekent ook dat u niet moet vergeten de seizoenkaart te verlengen!
Mocht u nog vragen hebben over de seizoenkaartverlenging, prijzen, bijzondere tariefgroepen of uitleg over prijsstijging, dan kunt u uw antwoord vinden op http://www.sc-heerenveen.nl/ticketing/v ... lde-vragen. Staat u vraag er niet tussen, neem dan contact op met de afdeling Klantenservice. Deze is bereikbaar via e-mail: klantenservice@sc-heerenveen.nl of telefonisch: (0513) 612100.
Met vriendelijke groet,
sc Heerenveen
Afdeling Klantenservice / Ticketing
-
- Forumicoon
Oke, nou prima. Vorig jaar hadden we een goed jaar gehad, 5e plaats, topscorer van Nederland, twee smaakmakers in Narsingh en Assaidi, nog geen bestuurscrisis, Van Basten waar veel supporters (ik niet) veel vertrouwen in hadden. Dat verlengt toch wat gemakkelijker dan na zo'n bagger seizoen, een crisis bij de club, een crisis in menig portemonnee en weinig goede vooruitzichten. Toch zitten er straks gewoon weer 20.000 + mensen op de tribune.
- mitrita
- Superster
Vorig jaar was er voor het eerst geen automatische verlenging. Dat is een plausibele verklaring waarom er ook vorig jaar rond deze tijd nog maar een relatief laag aantal kaarten was verkocht. Dat is toen uiteindelijk weer behoorlijk bijgetrokken, dat zal dit jaar sowieso wel minder het geval zijn, inderdaad vanwege mindere prestaties en voor een deel ook economische omstandigheden. Zolang echter de bestuurlijke crises nog blijft voortduren, zal er vermoedelijk amper nog een kaart verkocht worden.
-
- Wereldspeler
Ik hoop trouwens wel dat van de 6000 seizoenskaarthouders die afgelopen seizoen een seizoenskaart hadden én die nog niet hebben verlengd dat nog wel gaan doen. Of dat het aantal plaatsen wordt gevuld met nieuwe kaarthouders. Anders vrees ik dat het een behoorlijke gat zal slaan in de begroting.
Je blijft dan als club echt in de negatieve spiraal zitten, wat redelijk dramatisch zal zijn.
Je blijft dan als club echt in de negatieve spiraal zitten, wat redelijk dramatisch zal zijn.
-
- Forumicoon
6000 man minder is 1,2 miljoen...
-
- Forumicoon
Lekker belangrijk joh, we zitten in categorie 3 en de D's zijn kampioenGekko schreef:6000 man minder is 1,2 miljoen...

-
- Bankzitter
En Coop Slager Diever is volgend jaar ook gewoon weer sponsor!!!Calimero schreef: Lekker belangrijk joh, we zitten in categorie 3 en de D's zijn kampioen

- Royce_SCH
- Wereldspeler
De reden voor het niet verlengen van je seizoenskaart omdat Veenstra aan het roer zat, kan nu ook de prullenbak in. Was het een smoes of komen er nu ineens een paar honderd seizoenskaarthouders bij? We zullen zien!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
-
- Bankzitter
Kan me niet voorstellen dat het er duizend zullen zijn inderdaad, maar zal zeker schelen. Is vooral belangrijk dat de rust terug keert in het Friese Haagje en de selectie op sterkte gebracht wordt. Dan raakt het stadion 'vanzelf' weer uitverkocht 

-
- Nieuw talent
nu allemaal seizoenkaart aanvragen / verlengen !!
-
- Wereldspeler
In het topic voor directie en RvC schrijf ik dat ik nog altijd geen stap in het stadion zet zolang de hele maffiakliek er nog zit. En met het vertrek van Veenstra is er weliswaar één rotte appel verdwenen maar zitten er nog zo'n twintig rotte appels op hun plek en blijft de club in en in ziek. Zolang dat het geval is zet ik geen stap meer in het AL stadion.
Laatst gewijzigd door frisianbadboy op 22-06-2013 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Nieuw talent
het is duidelijk gebleken dat je als supporters macht hebt..... Dus legitimeer die macht door een seizoenkaart aan te schaffen. De enige manier om de club nu verder te helpen is supporter te zijn en een fantatistische sfeer te creeren in het stadion!!
-
Neymar Verified
- Wereldspeler
http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/koop ... g-plek!/10Het jaar van de derby’s breekt aan! Komend seizoen heeft sc Heerenveen voor het eerst sinds jaren weer een ontmoeting met streekrivaal Cambuur op het programma staan. Naast de Friese derby is er de bekende confrontatie met concurrent FC Groningen. Koop nu je seizoenkaart bij sc Heerenveen en wees verzekerd van een vaste plaats in het Abe Lenstra stadion. Er is nog plek!
Tot dusver verlengden 14.500 supporters hun seizoenkaart. Vorig jaar rond deze tijd lag het aantal verlengingen omstreeks de 16.500. De seizoenkaart geeft recht op het bezoeken van alle thuiswedstrijden van sc Heerenveen die gespeeld worden in de Eredivisie. Bij play-offs, wedstrijden voor de KNVB beker of in de Europa League krijg je bijna altijd het eerste recht om je eigen plaats terug te kopen.
Aanvragen seizoenkaart
Om in het bezit te komen van een seizoenkaart van sc Heerenveen dien je een aanvraagformulier in te vullen. Klik hier om met ingang van 2013-2014 een seizoenkaart aan te vragen.
2.000 minder verkocht dus.
-
- Forumicoon
Niks aan de hand, zijn 'maar' 2000 plekken in één seizoen. Laten we vooral blijven aanmodderen met een RvC en overgebleven directie met een plaat zo groot als de gehele oppervlakte van Rusland voor hun kop.