Shirts 2009-2010

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten

De nieuwe shirts zijn...

... schitterend!
20
10%
... mwoa.
42
21%
... afgrijselijk!
139
69%

Totaal aantal stemmen: 201

bdb
Selectiespeler

Re: Shirts 2009-2010

Bericht door bdb »

grappig om te lezen: klik
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Misschien een idee om bovenstaande foto collage ook naar heerenveen & Jako te sturen bij de handtekeningenlijst. Kunnen ze eens kijken hoe ze de boel verkloten komend seizoen.
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Ze moeten ook hand in eigen boezem steken. Er zullen veel minder shirts verkocht worden, dat kan niet anders.

Al reactie van Heerenveen gehad iemand op mail/ petitie?
100% achter Marco van Basten!
Feanfan-4-life
Invaller

Bericht door Feanfan-4-life »

bdb schreef:grappig om te lezen: klik
Staat daar niet een plaatje van het shirt van vorig seizoen?
SCH-4-LIVE
Selectiespeler

Bericht door SCH-4-LIVE »

Feanatieke schreef: Dat is 't 'm juist. Ik vind dat je best ver met het shirt mag gaan, als de Friese vlag er maar 'gewoon' op blijft. En dat is dus met 7 pompeblêden, van de Zeven Verenigde Gewesten. En dat is dus met een wítte middenbaan, zoals je zelf aangeeft.
Jij ziet graag dat JAKO gaat experimenteren met die banen en je toont het verhaal Barcelona. Daar ben ik zelf fel tegen.
Als je dan toch aan de banen gaat zitten, probeer dan wat met diagonale banen.

Er is maar een 'voordeel' aan het verpeste shirt van dit seizoen. Het vólgende shirt kan alleen maar een verbetering zijn.
Wat ik bedoel met experimenteren met de banen is niet zo rigoureus als jij waarschijnlijk denkt. Ik heb op het forum ooit een ontwerp van een Heerenveen shirt gezien, gebaseerd op een shirt van FC Porto. Om mijn idee te illustreren heb ik 3 shirts van Porto als basis gebruikt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet valt er heel wat te experimenteren met de verticale banen, zonder de identiteit te verliezen.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Kijk.. zo kan het dus ook :wink:
Ziet er in ieder geval beter uit dan die troep van JAKO.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
bdb
Selectiespeler

Bericht door bdb »

Die laatste is echt mooi! :shock:
Zie je dat we Nike moeten?! :wink:
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ja ondanks dat het wel een beetje afbreuk doet van de shirts die we tot nu toe gewend zijn, vooral wat de mouwen betreft, maar die middelste vind ik geweldig!!!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Ik vind juist de eerste het mooiste.
Nu al drie verschillende meningen over wat de mooiste is. :lol:

Vind de bovenste de mooiste omdat hier alles mooi groot is gehouden. Mooi brede banen en pompebleden waardoor het er niet opgepropt lijkt. Dat idee heb ik bij de anderen al meer maar ook die zijn vele malen mooier dan dat shirt van Jako voor 2009/2010.............
Kan je ze niet naar de directie toesturen dat dit het idee is wat de supporters willen? Simpel zonder veel poespas.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Vind de onderste 2 super. Zo'n shirt zou ik dan wel kopen.
Alle ballen op Henkie!
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Ik vind ze alledrie beter dan de jako shit, maar de onderste heeft absolute voorkeur voor mij. Mooie kraag, rustige brede banen, niet te druk mouwen die goed aansluiten op het borstgedeelte. Het blauw en wit is in evenwicht En het straalt kracht uit!!

@ sch4 live , Kunnen deze voorbeelden niet naar heerenveen gemaild worden? met de tekst ZO KAN HET OOK.
Ik zou dan zeker een shirt kopen !! dit icm met de petitie. Hier moeten we echt iets mee doen.
Mooi stukje voor in de LC.
JAKO in gebreke, supporters Heerenveen ontwerpen nieuwe tenue

Heerenveen; Wat JAKO schijnbaar niet lukte of te weinig aan creativiteit
en gevoel met traditie had, lukt de fanatieke aanhang van Heerenveen wel.
Een prachtig nieuw thuis-shirt voor seizoen 2009-2010. Sch4live, de creative ontwerper;
`het gedrocht wat JAKO ontwierp was ons een doorn in het oog, dat shirt heeft niets
meer met traditie en uniformiteit uit te staan` Veel supporters uitten hun ongenoegen
over het ontwerp van JAKO. Volgens Yme Kuiper viel het allemaal wel mee, `ze wennen maar
aan het shirt`. Het nieuwe shirt zal veel verkocht worden,`de feanshop wordt platgebeld
met de vraag naar het nieuwe shirt, maar dan niet die van JAKO` aldus de shopmanager
Herman van Dijk. De directie van Heerenveen was niet bereid tot commentaar.
Hier heb ik geen woorden voor
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

In het verleden is het aantal strepen wel eens verschillend geweest. Ik vind deze ontwerpen ook al weer neigen naar het Barcelona model: verbouwen om te verkopen. Niet vasthouden aan de basis en varieren in details als manchetten-, kraagjesvormen en -kleuren. Versie 3 komt nog het dichtst in de buurt van hoe ons shirt zou moeten zijn.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Moeten we aan de actie niet meer ruchtbaarheid geven??
geert.
Superster

Bericht door geert. »

Ik vind dit goed zo: je houd de strepen met pompeblêden zonder fratsen en tierlantijntjes en je hebt toch elk jaar een ander ontwerp/shirt.
lu4pje
Jeugdspeler

Bericht door lu4pje »

shirts voor komende 3 jaar zijn binnen!
ik vindt dat er best wel een actie op touw mag worden gezet n.a.v. van de lelijkste shirtjes in heerenveen historie!
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Laatste is het mooist. Middelste is ok, maar dan moeten de mouwen alleen even aangepast worden. Bij de eerste vind ik de banen wat te groot.

Maar allen zijn ze veel mooier dan dat gedrocht wat Jako in elkaar geprutst heeft.

Een slimme supporter ziet hier een gat in de markt! :lol:
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

Ik zou zeggen de 3e maar dan met de kraagstijl van het eerste shirt. Dan heb je prachtig, simpel shirt maar wel met oog voor detail.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Die 3e benaderd de perfectie.
Ik zal zelf niet snel een shirt kopen, maar voor die versie zou ik graag een uitzondering maken.
Prachtig. Ideetje voor de afdeling Merchandise van Nieuw Noord ? :huh:
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Zelf maken is zonder toestemming van Nike en Heerenveen absoluut verboden natuurlijk. Ik weet zeker dat Jako, hoe jammer het ook is, niet gaat afstappen van hun ontwerp. En zo erg vind ik het ook niet, zolang Jako een miljoen per jaar neerlegt maakt het mij niet zoveel uit. Liever in dit shirt 2de dan in het supermooie nike shirt 9de.

En mensen, dat anti commercie gedoe is zo kansloos en hypocriet. Waar waren wij zonder commercie? Dan speelden we nu op niveau Harkemase Boys of bestonden we wellicht niet meer...
Een onderschrift: wat is dat?
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Dit zijn nou schitterende shirts. Is het nou zo moeilijk om normale shirts te ontwerpen? :roll:
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

sc heerenveen 4 ever schreef:Zelf maken is zonder toestemming van Nike en Heerenveen absoluut verboden natuurlijk.
Zolang je het logo van Nike (waarom zou je) en de club niet gebruikt, valt er niets te verbieden.
SCH-4-LIVE
Selectiespeler

Bericht door SCH-4-LIVE »

mitrita schreef: Zolang je het logo van Nike (waarom zou je) en de club niet gebruikt, valt er niets te verbieden.
Vroeger was het Heerenveen logo los verkrijgbaar in de feansjop. Ik weet niet of dat nu nog steeds het geval is. Ik wil de mogelijkheden wel onderzoeken om illegaal een nep-shirt van Heerenveen te ontwikkelen op basis van één van de drie voorbeelden die ik heb gegeven. Dit als onderdeel van het protest tegen het huidige shirt. De eventuele opbrengst vloeit uiteraard voort richting onze club (maar dan wel op voorwaarde dat we volgend seizoen een degelijk shirt krijgen).
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

SCH-4-LIVE schreef: Vroeger was het Heerenveen logo los verkrijgbaar in de feansjop.
Nop er zijn geen badges verkrijgbaar belachelijk opzich. Die hele feanshop wat een troep maarja zal wel aan mij liggen bij andere clubs is alles beter..
Alle ballen op Henkie!
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

SCH-4-LIVE schreef:Ik wil de mogelijkheden wel onderzoeken om illegaal een nep-shirt van Heerenveen te ontwikkelen op basis van één van de drie voorbeelden die ik heb gegeven.
Zou een goed idee zijn als je daar de kanalen voor hebt.
Als je daar belangstellenden verder vooraf laat intekenen of een sponsor vindt, moet dat financieel haalbaar zijn.
250336
Jeugdspeler

Bericht door 250336 »

Die eerste van de 3 vind ik geniaal.
De derde is ook mooi. Vind de 2e iets minder, maar nog steeds 10x beter dan wat JAKO voor ons in elkaar heeft geknutseld. Ik zeg: Voorleggen samen met petitie!
Proud to be frisian
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Met deze ontwerpen houden we de discussie in de sferen van mooi of niet mooi. En niet in de sfeer van wat is het traditionele shirt waaraan niet teveel gefreubeld moet worden. De ontwerpen ondermijnen die discussie en onderstrepen de reactie van Yme: de een vindt dit mooi, de ander dat.
geert.
Superster

Bericht door geert. »

sc heerenveen 4 ever schreef:Waar waren wij zonder commercie?
Waar zou Heerenveen dan zijn zonder supporters? Zonder supporters geen commercie.
Currahee
Wereldspeler

Bericht door Currahee »

Gekko het blijft altijd een smaak van mooi en niet mooi. Maar daarom kun je wel aangeven dat het shirt van dit jaar NIET mooi is. (het blijft dezelfde discussie) En daar kun je het als directie het altijd op gooien want de meningen blijven altijd verdeeld over shirts.

Ik kan simpel zijn. Ik was van plan dit jaar een nieuw shirt te gaan halen maar ik sla nog maar een jaartje over. En ik zou graag voor volgend jaar zien dat de directie en onze kleding sponsor de supporters er een beetje bij betrekken over hoe het shirt er uit zou moeten zien. Vraag gewoon de supportersverenigingen of die nog ideeen suggesties hebben voor shirts wat er in verwerkt zou moeten worden.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

sc heerenveen 4 ever schreef:En mensen, dat anti commercie gedoe is zo kansloos en hypocriet. Waar waren wij zonder commercie? Dan speelden we nu op niveau Harkemase Boys of bestonden we wellicht niet meer...
Absoluut waar. Wil je als club tegenwoordig nog potten breken, dan kun je niet om de commercie heen. Dat wil echter niet zeggen dat je een traditioneel shirt ook maar moet gaan verknoeien. Sowieso denk ik dat het thuisshirt wel goed verkocht gaat worden, maar ik betwijfel of een shirt vanwege aanpassingen commercieel interessanter is. Hoeveel supporters kopen een shirt ‘omdat er nu grote blauwe vlakken op het shirt staan en toen niet’? Dat zal hooguit een beperkte groep zijn. Als je de reacties leest over het shirt, dan zijn er ook honderden supporters (minimaal) die dit shirt gewoon weigeren te kopen. En vergeet het imago niet, door o.a. het LC-artikel en de petitie is dat gewoon deels beschadigd.

Kortom: commercie is prima, maar traditie is minstens net zo belangrijk. Uiteindelijk moet dit samen gaan. Ik denk dat de traditie deels verprutst is door JAKO en dat de commerciële waarde daardoor is afgenomen. Zo positief is het dus niet.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ik heb het shirt en de broek net even van dichtbij bekeken in de (overigens drukke) Feanshop. Ik pleit voor een huisstijlregelement waarin vastligt: aantal pompebleden, aantal en breedte van de strepen, de PMS kleuren van wit, blauw en rood, en uiteraard de eisen voor de kousen. Dat is je evangelie, je 12 geboden, je wet van Meden en Perzen. Daar buiten mag KAKO ontwerpen wat wil maar die indegrens blijft overeind. Twente heeft dat voor zijn rode shirt gedaan omdat het rood ieder jaar weer een net iets ander rood was.
Gesloten