10-05-2025 RKC Waalwijk - sc Heerenveen (3-1)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Re: 10-05-2025 RKC Waalwijk - sc Heerenveen (3-1)
Als je in de winter al herstelwerkzaamheden moet uitvoeren, en die werkzaamheden op één na geen directe verbetering opleveren, dan heb je het niet goed gedaan.
-
- Forumicoon
Re: 10-05-2025 RKC Waalwijk - sc Heerenveen (16.30 uur)
Dit vind ik weer erg recht praten wat fout gaat. We hebben al jaren en jaren veel te weinig karakter in de ploeg. Zit in het DNA van de club. Aardig aan de bal, maar qua strijd laten ze het vaak afweten. Dat begiint al ij de opleiding Dat is vorig jaar uitgesproken door van Wonderen en de Haan. En wie halen ze? Kersten, Trenskow, Sebaoui, Hopland. Spelers die het zeker niet moeten hebben van strijd en iarakter.Abenello schreef: ↑11-05-2025 10:01 Tsja, dat is een beetje conform ons spelersbudget, dus ik vind niet dat De Haan dan gelijk gefaald heeft. Daarnaast kun je met wat geluk ook gewoon nog 8e worden, heeft Ferry het dan ineens fantastisch gedaan? Veel tekort door de bocht.
In de grauwe middenmoot kom je voor je club, als je voor hele goede voetballers naar het stadion wil komen moet je naar een club uit de top 6 gaan.
Ook qua spelers waarvoor je naar het stadion komt, wat een onzin dat je daarvoor top 6 moet zijn. Ploegen die onderin staan hebben ook smaakmakers. Wij niemand! Een speler met iets extra's. Die hebben wij niet. Het is grijs en kleurloos. Wie uit ons elftal heeft een actie, kan een man passeren? Bij RKC en Alnere hebben ze die spelers wel. Onze vleugels komen nog geen lantaarnpaal voorbij.
-
- Superster
Ik zit een beetje gevangen tussen de historie (in mijn hoofd spelen we nog elk jaar voor Europees voetbal) en de realiteit (qua budget zijn we natuurlijk al lang geen top 9 meer).
Kun je structureel playoffs verwachten met dit budget? Nee dat denk ik niet.
Kun je met dit budget een beter team bij elkaar kopen/huren? Ja dat denk ik wel … sterker nog dat weet ik wel zeker!
Ik denk dat Robin van Persie niet heeft geholpen, we zijn in het begin van het jaar een paar keer lelijk in het mes gelopen en daar pluk je nu nog steeds de vruchten van.
Daarnaast is de scouting wel heel erg slecht, spelers die worden gekocht of gehuurd terwijl ze niet live zijn gezien en het neusje voor talent lijkt dit seizoen echt wel te ontbreken.
Natuurlijk zitten er leuke spelers tussen (Smans, Trenskow, Linday en Hopland), maar ook enorme flaters (Sebaoui, El Saed, Conde, Milanovic en Lukovic). Er mislukt altijd wel iemand, zelfs Youssouf Hersi en Victor Sikora zijn hier totaal onverwacht mislukt. Toch blijft het gevoel van wat als achter, er had veel meer in gezeten.
Kun je structureel playoffs verwachten met dit budget? Nee dat denk ik niet.
Kun je met dit budget een beter team bij elkaar kopen/huren? Ja dat denk ik wel … sterker nog dat weet ik wel zeker!
Ik denk dat Robin van Persie niet heeft geholpen, we zijn in het begin van het jaar een paar keer lelijk in het mes gelopen en daar pluk je nu nog steeds de vruchten van.
Daarnaast is de scouting wel heel erg slecht, spelers die worden gekocht of gehuurd terwijl ze niet live zijn gezien en het neusje voor talent lijkt dit seizoen echt wel te ontbreken.
Natuurlijk zitten er leuke spelers tussen (Smans, Trenskow, Linday en Hopland), maar ook enorme flaters (Sebaoui, El Saed, Conde, Milanovic en Lukovic). Er mislukt altijd wel iemand, zelfs Youssouf Hersi en Victor Sikora zijn hier totaal onverwacht mislukt. Toch blijft het gevoel van wat als achter, er had veel meer in gezeten.
Het is maar een spelletje
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
Een middenveld zonder Brouwers en Linday toont de kwetsbaarheid van dit team. En dan hoeft de tegenstander maar even fysiek er in te kleunen, komt het "uit-complex" ook nog om de hoek kijken. Nul punten. Onvoorstelbaar dat het dit jaar in de uitwedstrijden zo slecht is gegaan. Zijn de thuissupporters dan zo van belang? Het blijft voor een groot deel het bijzondere van voetbal. PSV een aantal maanden van de kook, Ajax met de finish in zicht, helemaal van de mik. Mooi dat dit ook op deze manier werkt. Anders zou voetbal wel heel voorspelbaar zijn. Maar flow en vertrouwen en teamwork blijft voor Heerenveen de mix voor succes. Een doelpuntenmaker kan ook geen kwaard.
In ieder geval. Een paar jaar geleden belde een mevrouw van Ziggo mij op met de mededeling dat ik in aanmerking kwam voor een gratis abonnement op zo'n voetbalkanaal. Haar opmerking, dan kun je jouw favouriete voetbalclub ook in de thuiswedstrijden volledig volgen. Zij snapte mijn opmerking niet dat ik daar graag van bespaard wilde blijven. Voor dit seizoen zul je maar zo'n betaald abonnement hebben.
Echt waar, petje af voor de supporters die om de twee weken weer zo'n uitwedstrijd bezoeken.
Woensdag Deventer, zondag Feijenoord. Een mooie thuiswedstrijd zou niet verkeerd zijn.
In ieder geval. Een paar jaar geleden belde een mevrouw van Ziggo mij op met de mededeling dat ik in aanmerking kwam voor een gratis abonnement op zo'n voetbalkanaal. Haar opmerking, dan kun je jouw favouriete voetbalclub ook in de thuiswedstrijden volledig volgen. Zij snapte mijn opmerking niet dat ik daar graag van bespaard wilde blijven. Voor dit seizoen zul je maar zo'n betaald abonnement hebben.
Echt waar, petje af voor de supporters die om de twee weken weer zo'n uitwedstrijd bezoeken.
Woensdag Deventer, zondag Feijenoord. Een mooie thuiswedstrijd zou niet verkeerd zijn.