Ja en dat bepaalde clubs niet hadden gestemd, ging hij ook los op. Als het wat tegenzit komt de ware aard naar boven. Ook toen hij begin dit seizoen op de wip zat, een aanval op het bestuur, en dan de supporters achter hem proberen te krijgen. Die man heeft ze achter de ellenbogenSuperFrysk schreef: ↑19-05-2025 13:11 Stond die toen niet in zijn steenkolen Engels te bellen met Engelse journalisten dat het de grootste schande in het Nederlandse voetbal ooit was?
Ondertussen in Leeuwarden...
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Re: Ondertussen in Leeuwarden...
- paparazzi
- Superster
Een vreselijke gluiperd is het die Henkie. Allemaal zo'n doorzichtig gelul over "zijn supporters ".
Als het straks weer wat minder gaat krijgt ie weer ergens last van en kan hij weer de zielige jongen uithangen.
Dat er nog altijd mensen zijn die zijn doorzichtige gelul niet inzien.
Als het straks weer wat minder gaat krijgt ie weer ergens last van en kan hij weer de zielige jongen uithangen.
Dat er nog altijd mensen zijn die zijn doorzichtige gelul niet inzien.
Miereneukert!
-
- Invaller
De club uit leeuwarden klopt weer bij de gemeente leeuwarden op de deur om een klein gift, want anders komen ze in de problemen en wordt het voor de gemeente leeuwarden een nog groter probleem. Dat hebben ze toch knap gespeeld en hebben de gemeente leeuwarden in de tang.
- jeewee
- Basisspeler
SC Cambuur vraagt om een gift van 4,5 miljoen euro van de gemeente Leeuwarden. Daardoor kunnen de rentelasten van de club omlaag en kan Cambuur aan haar financiële verplichtingen voldoen. Dat staat in het ‘voorstel herfinanciering SC Cambuur’ dat in bezit is van deze krant.
Lees meer over
Leeuwarden
Het gonst al weken van de geruchten dat Cambuur opnieuw bij de gemeente Leeuwarden aangeklopt heeft om financiële steun te krijgen. De kosten van het nieuwe stadion en de daarvoor aangegane leningen, drukken zwaar op de begroting van de club. Kosten die hoger uitvielen dan vooraf werd gedacht.
SC Cambuur heeft een lening uitstaan bij Pieter Kooi, geldschieter en naamgever van het Kooi Stadion.
SC Cambuur en Pieter Kooi komen met plan voor schuldenreductie: ‘Wil niet op de muziek vooruitlopen’
Lees dit artikel
Met de vraag om een bijdrage van 4,5 miljoen denkt Cambuur dat de liquiditeit van de club ‘minder onder druk komt te staan’, zo valt te lezen in het voorstel. Om dat voor elkaar te krijgen, is er echter meer nodig dan alleen een gift van de gemeente.
Hoe zat het?
Ooit was het plan dat de gemeente 4,5 miljoen euro zou bijdragen aan het stadion. Maar bouwer Van Wijnen en Cambuur kwamen daar op terug. In plaats van die 4,5 miljoen als schenking wilden beide partijen graag een lening van 14 miljoen euro voor de bouw van het stadion. In 2023 kwam daar de vraag voor 6 miljoen euro bij voor de afbouw. Mocht de gemeente daar niet mee akkoord gaan, zo stelde Cambuur, dan zou het stadion niet in gebruik kunnen worden genomen bij de start van het afgelopen seizoen, 2024/2025.
Het Kooi Stadion van SC Cambuur.
Het Kooi Stadion van SC Cambuur. Foto: Anton Kappers
De gemeente ging uiteindelijk akkoord met het voorstel en stelde in 2024 een lening van 6 miljoen euro beschikbaar. Naast de al verstrekte lening van 14 miljoen euro, waarvan de rente en aflossingskosten voor Cambuur al op zes ton per jaar kwam. Behalve de gemeente heeft ook sponsor Pieter Kooi de club 8 miljoen euro geleend voor de afbouw. De gemeenteraad gaf bij de toekenning van de lening aan dat het ‘de laatste keer was’ dat Cambuur voor steun bij de gemeente kon aankloppen.
Gift
Met de voorgestelde gift van 4,5 miljoen euro van de gemeente aan de club, stelt Cambuur dat het risico voor de gemeente een stuk kleiner wordt. En omdat het risico kleiner wordt, hoeft de gemeente minder geld achter de hand te houden voor als het eventueel mis zou gaan. Dat geld zou, volgens Cambuur, dan gebruikt kunnen worden voor de gift van 4,5 miljoen.
Pieter Kooi: 'Ik ben ontzettend trots'
Pieter Kooi onthult familienaam op de voorgevel van het nieuwe stadion van SC Cambuur: 'Ontzettend trots'
Lees dit artikel
Maar er zijn meer plannen bij Cambuur om de financiële positie van de club te verbeteren. De lening van zes miljoen die de gemeente heeft verstrekt, wil de club vervroegd aflossen. Sponsor Pieter Kooi zou nog eens voor een miljoen euro aan certificaten moeten afnemen en garant gaan staan voor de andere lening van de gemeente Leeuwarden, die van 14 miljoen euro.
Lening vervroegd aflossen
Als de gemeente en Kooi akkoord gaan met het voorstel, wil de club de lening van 6 miljoen van de gemeente en de lening van vier miljoen van Pieter Kooi vervroegd aflossen. Maar daarvoor is nog wel meer geld nodig dan de 4,5 miljoen die nu van de gemeente gevraagd wordt, en de 1 miljoen die Kooi door de aankoop van certificaten op zou moeten hoesten. Te weten in totaal 10 miljoen euro. De ontbrekende 4,5 miljoen wil de club binnenhalen met de verkoop van certificaten, meerjarige sponsorcontracten, crowdfunding onder de supporters en het organiseren van onder meer een loterij. Daarvoor denkt de club tot 1 november nodig te hebben.
Als iedereen akkoord gaat, hoopt Cambuur de schuldpositie verbeterd te hebben en de rentelasten met zes ton per jaar naar beneden te halen. Omdat er dan ook geen aflossing meer betaald hoeft te worden over de 10 miljoen euro schuld die de club hoopt weg te werken, komt de liquiditeit minder onder druk te staan, aldus Cambuur. En, zo valt te lezen, er is ook nog een voordeel voor de gemeente: ‘de gemeente zal zijn verlost van de risico’s op de 20 miljoen euro die voor de bouw van het stadion zijn aangegaan’.
De gemeenteraad heeft het plan van Cambuur donderdag ontvangen maar zal er niet voor het zomerreces over praten. Het plan van Cambuur is samen met Pieter Kooi ontwikkeld.
.-
-
- Wereldspeler
Armoedig clubje, ze verkopen ook de hele inboedel van het oude stadion om maar aan geld te komen, spelersbudget ging ook al wat naar beneden. En maar gouden bergen blijven beloven. #cambuurkomteraan
-
- Wereldspeler
Seizoenkaarten waren al flink duurder geworden, seizoenkaarthouders die een kaart moeten kopen bij de openingswedstrijd zijn ook al tekenen dat het nieuwr stadion toch financieel tegenvalt.
-
Verified
- Forumicoon
Geniaal natuurlijk.. maar volgens mij mag dit helemaal niet volgens europeesche wetgeving.
Spijt heb je morgen maar!
-
Verified
- Wereldspeler
Het hangt van leningen aan elkaar. Inmiddels wordt de gemeente onder druk gezet en mag de sponsor ook nog extra bijlappen.
Al is hij op dit moment nog onderdeel van de oplossing, een paar jaar verder zal ook hij nog wat van zijn investering willen redden waarbij Cambuur hoopt dat hij met minder genoegen neemt.
Al is hij op dit moment nog onderdeel van de oplossing, een paar jaar verder zal ook hij nog wat van zijn investering willen redden waarbij Cambuur hoopt dat hij met minder genoegen neemt.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
-
Verified
- Nieuw talent
Lol.
Hey gemeente, als jullie ons ff 4,5miljoen schenken dan betalen mede daarvan 6 miljoen iets eerder aan jullie terug
Hey gemeente, als jullie ons ff 4,5miljoen schenken dan betalen mede daarvan 6 miljoen iets eerder aan jullie terug
-
- Wereldspeler
Het kaartenhuis staat nu alweer op instorten.
De smerige leugens en het bedrog zullen echter wéér op de belastingbetalende burgers worden afgewend.
De Cambeerput is bodemloos, de gemeente Leeuwarden ruggengraatloos.
De smerige leugens en het bedrog zullen echter wéér op de belastingbetalende burgers worden afgewend.
De Cambeerput is bodemloos, de gemeente Leeuwarden ruggengraatloos.
-
- Nieuw talent
De gemiddelde Cambuursupporter kan nu 6 bier bestellen tijdens een wedstrijd en dan zeggen: Als ik er nu 3 betaal en die andere 3 gun je mij, dan is de kans groter dat ik straks weer een paar biertjes bestel en is de kans kleiner dat jullie aan het eind van de avond met een halfvol fust blijven zitten.
Laatst gewijzigd door Muertos op 13-06-2025 08:34, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Met zo'n gemeente hadden wij ook een mooi trainingscomplex kunnen bouwen 

-
Verified
- Wereldspeler
Hahaha het lef. Wauw. De gemeente om 4,5 miljoen gratis geld vragen om de lening van diezelfde gemeente terug te betalen. Daar is al een woord voor: Kwijtschelding.
-
- Forumicoon
Dat was ook wel mijn eerste reactie, maar als je naar de intenties lees dan zit het wel anders. Men wil ongeveer €10m ophalen om de lening van €6m aan de gemeente gelijk terug te betalen. Daarnaast lossen ze ook een deel af van de lening aan Kooi. Dit zou Cambuur dan €600.000 rente exclusief aflossing per jaar schelen. Dat is een substantieel bedrag.
In ruil daarvoor krijgt de gemeente direct €6m overgemaakt en vervallen bepaalde garantstellingen die overgenomen worden door Kooi.
Ook zal Kooi voor ongeveer €1m aan certificaten kopen van de club.
In ruil daarvoor krijgt de gemeente direct €6m overgemaakt en vervallen bepaalde garantstellingen die overgenomen worden door Kooi.
Ook zal Kooi voor ongeveer €1m aan certificaten kopen van de club.
-
- Beheerder
6 miljoen aflossen met 4.5 mln geschonken geld. En dan staat er daarnaast nog 8.5 mln open bij de gemeente. Ze zullen wel gek zijn bij de gemeente.
-
- Jeugdspeler
En als Kooi failliet de bocht om gaat
-
- Superster
Het is niet ongewoon om je verlies te nemen wanneer er een kans is dat een bedrijf of persoon de lasten niet kan dragen.
Idee is dat je dan tenminste nog iets terug ziet.
Ik vraag me alleen af of het water bij Cambuur nu al zo hoog staat dat er een reddingsboei moet komen. Het stadion is er nog geen jaar en dan had men dit tijdens de bouw ook al aan zien komen. Het is niet zo dat de wereld nu ineens zo anders is. Wat ik hoorde staan de skyboxen bijna allemaal vol en het stadion zit goed vol.
Mocht je het inderdaad eerder al geweten hebben en nu toch om een verlaging vragen dan zou je kunnen beargumenteren dat Cambuur bij het aangaan van de lening niet ter goeder trouw is geweest.
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
Het geld moet deels opgehaald worden met een loterij.
Het staat er echt.
Het staat er echt.
-
- Wereldspeler
Raadsleden in Leeuwarden staan nog niet te trappelen om 4,5 miljoen euro naar SC Cambuur over te maken. De club en sponsor Pieter Kooi kwamen donderdag met een plan naar de gemeente om de lasten omlaag te brengen.
Kort samengevat komt het op het volgende neer. De gemeente schenkt Cambuur 4,5 miljoen euro en in ruil daarvoor wordt het risico dat de gemeente loopt met verstrekte leningen een stuk kleiner. Niet alleen de gemeente zou de beurs moeten trekken, ook ondernemer Pieter Kooi legt geld op tafel en zal garant staan voor een deel van de leningen.
De club zal ook op andere manieren geld proberen binnen te halen. Volgens Cambuur en Kooi een win-win situatie: de lasten van Cambuur gaan omlaag en het risico voor de gemeente ook.
,,Ik was best wel verrast”, zegt Otto van der Galiën van Lijst058. ,,En ik sta niet te juichen.” Van der Galiën herinnert zich de debatten die voorafgingen aan de toekenning van twee leningen: 14 miljoen voor het bouwen van het stadion in 2021 en 6 miljoen voor de afbouw in 2024. ,,Ik heb toen voorspeld dat de lasten voor de club niet te dragen zouden zijn. En ik snap dat de club en Pieter Kooi nu de lasten naar beneden willen brengen, maar ze zijn de leningen wel zelf aangegaan.”
Ook Marcel Visser van de VVD loopt niet over van enthousiasme om 4,5 miljoen aan Cambuur te geven. ,,De VVD gaat niet zonder meer mee met het verzoek. Cambuur zou de lasten kunnen dragen en niet meer om geld vragen. Dat was de teneur tijdens de gesprekken voor de laatste lening, die van 6 miljoen. Dus het is niet opportuun om nu om geld te vragen.”
Zo denken alle raadsleden er ongeveer over, zowel die van de oppositie als van de coalitie. ,,Ik dacht dat Cambuur gezegd had dat ze niet meer met vragen om geld terug zouden komen. Dus ja, dit verbaast me”, zegt Wim Spoelman van GroenLinks. ,,In 2021 wilde de gemeente 4,5 miljoen geven aan de club. Toen kwamen ze bij Cambuur zelf met het idee om in plaats daarvan een lening te willen van 14 miljoen. En nu willen ze het ineens allebei.”
Spoelman haalt een nummer aan van Piter Wilkens, de Liwwadder Blues. ,,Wij hewwe in oans stadsje un moai foetbalklupke, mar se winne noait gyn prizen en en seker gyn kupke. Der mut elk jaar geld bij, ut is nyt te betalen. Nou ik sal dy wel sêge, bij mij falt niks te halen.”
,,Dat ze het verpakt hebben als kans voor de gemeente vind ik wel briljant”, stelt Wieke Goudzwaard van het CDA. Ze schetst daarmee meteen het dilemma voor de politiek. ,,Als je dit niet doet, waar kom je dan uit. Je wilt de club behouden voor de stad, maar tegen welke kosten? Hoe lang kan je dat nog maatschappelijk verantwoorden?”
Ik heb nog wel een tijdje nodig voor ik hier een kans voor de gemeente in zie
De gemeenteraad praat er pas na de zomer over, op een moment dat de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2026 in zicht zijn. ,,Ik heb nog wel een tijdje nodig voor ik hier een kans voor de gemeente in zie”, besluit Goudzwaard.
,,Voor D66 is dit een duidelijk nee”, stelt Julie Bruijnincx. ,,Ik vind het bizar dat het plan zo is opgesteld dat Cambuur de gemeente eigenlijk een plezier doet door de club 4,5 miljoen euro te geven.” Volgens de club neemt met zo’n gift het risico voor de gemeente af, omdat Cambuur dan minder moeite zou hebben de lasten van de resterende lening te dragen.
,,We hebben net het sportbeleid voor de komende jaren vastgesteld. Er kan geen geld af voor een turnhal waar al jaren om wordt gevraagd. En ook geen extra geld voor de breedtesport. Dan kan je nu niet ineens geld vrijmaken voor Cambuur.”
Wethouder Hein de Haan houdt zich op de vlakte. ,,We hebben het plan net binnen, we willen als college zicht krijgen op de hele financiële situatie van de club en ik ga nu nog geen oordeel geven.”
Ard de Graaf, directeur van Cambuur
,,We hebben met Pieter Kooi een financier gevonden die de risico’s van de gemeente voor langere tijd wil overnemen, zodat Cambuur een gezondere club kan worden. Voor zowel de club, de gemeente als de financier moet het beter worden. En dat wordt het met dit voorstel.”
,,Het is een herfinanciering, waarbij we ook proberen een deel van het risico voor de gemeente weg te nemen. Als directie hebben wij de raak om een gezondere club te creëren, de lasten naar beneden te krijgen. En daarbij vragen we om 4,5 miljoen euro, waardoor het risico voor de gemeente minder groot wordt en deels naar Pieter Kooi gaat.”
,,Dit is wat anders dan een extra steunaanvraag. Het is een plan om uiteindelijk de huisvestingslasten naar beneden te krijgen. Als het nee is, dan moeten we het er mee doen.”
,,Bestaanszekerheid van de club is niet aan de orde. Afgelopen jaar hebben we in een niet afgebouwd stadion gespeeld en hadden we ook het oude stadion nog. Daar hebben we veel extra kosten voor moeten maken. Dat heeft wel een tik op de liquiditeit gegeven, maar dat staat los van de exploitatie.”
,,Als de gemeente niet akkoord gaat, duurt het langer voordat we op het gewenste sportieve niveau komen.”
Kort samengevat komt het op het volgende neer. De gemeente schenkt Cambuur 4,5 miljoen euro en in ruil daarvoor wordt het risico dat de gemeente loopt met verstrekte leningen een stuk kleiner. Niet alleen de gemeente zou de beurs moeten trekken, ook ondernemer Pieter Kooi legt geld op tafel en zal garant staan voor een deel van de leningen.
De club zal ook op andere manieren geld proberen binnen te halen. Volgens Cambuur en Kooi een win-win situatie: de lasten van Cambuur gaan omlaag en het risico voor de gemeente ook.
,,Ik was best wel verrast”, zegt Otto van der Galiën van Lijst058. ,,En ik sta niet te juichen.” Van der Galiën herinnert zich de debatten die voorafgingen aan de toekenning van twee leningen: 14 miljoen voor het bouwen van het stadion in 2021 en 6 miljoen voor de afbouw in 2024. ,,Ik heb toen voorspeld dat de lasten voor de club niet te dragen zouden zijn. En ik snap dat de club en Pieter Kooi nu de lasten naar beneden willen brengen, maar ze zijn de leningen wel zelf aangegaan.”
Ook Marcel Visser van de VVD loopt niet over van enthousiasme om 4,5 miljoen aan Cambuur te geven. ,,De VVD gaat niet zonder meer mee met het verzoek. Cambuur zou de lasten kunnen dragen en niet meer om geld vragen. Dat was de teneur tijdens de gesprekken voor de laatste lening, die van 6 miljoen. Dus het is niet opportuun om nu om geld te vragen.”
Zo denken alle raadsleden er ongeveer over, zowel die van de oppositie als van de coalitie. ,,Ik dacht dat Cambuur gezegd had dat ze niet meer met vragen om geld terug zouden komen. Dus ja, dit verbaast me”, zegt Wim Spoelman van GroenLinks. ,,In 2021 wilde de gemeente 4,5 miljoen geven aan de club. Toen kwamen ze bij Cambuur zelf met het idee om in plaats daarvan een lening te willen van 14 miljoen. En nu willen ze het ineens allebei.”
Spoelman haalt een nummer aan van Piter Wilkens, de Liwwadder Blues. ,,Wij hewwe in oans stadsje un moai foetbalklupke, mar se winne noait gyn prizen en en seker gyn kupke. Der mut elk jaar geld bij, ut is nyt te betalen. Nou ik sal dy wel sêge, bij mij falt niks te halen.”
,,Dat ze het verpakt hebben als kans voor de gemeente vind ik wel briljant”, stelt Wieke Goudzwaard van het CDA. Ze schetst daarmee meteen het dilemma voor de politiek. ,,Als je dit niet doet, waar kom je dan uit. Je wilt de club behouden voor de stad, maar tegen welke kosten? Hoe lang kan je dat nog maatschappelijk verantwoorden?”
Ik heb nog wel een tijdje nodig voor ik hier een kans voor de gemeente in zie
De gemeenteraad praat er pas na de zomer over, op een moment dat de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2026 in zicht zijn. ,,Ik heb nog wel een tijdje nodig voor ik hier een kans voor de gemeente in zie”, besluit Goudzwaard.
,,Voor D66 is dit een duidelijk nee”, stelt Julie Bruijnincx. ,,Ik vind het bizar dat het plan zo is opgesteld dat Cambuur de gemeente eigenlijk een plezier doet door de club 4,5 miljoen euro te geven.” Volgens de club neemt met zo’n gift het risico voor de gemeente af, omdat Cambuur dan minder moeite zou hebben de lasten van de resterende lening te dragen.
,,We hebben net het sportbeleid voor de komende jaren vastgesteld. Er kan geen geld af voor een turnhal waar al jaren om wordt gevraagd. En ook geen extra geld voor de breedtesport. Dan kan je nu niet ineens geld vrijmaken voor Cambuur.”
Wethouder Hein de Haan houdt zich op de vlakte. ,,We hebben het plan net binnen, we willen als college zicht krijgen op de hele financiële situatie van de club en ik ga nu nog geen oordeel geven.”
Ard de Graaf, directeur van Cambuur
,,We hebben met Pieter Kooi een financier gevonden die de risico’s van de gemeente voor langere tijd wil overnemen, zodat Cambuur een gezondere club kan worden. Voor zowel de club, de gemeente als de financier moet het beter worden. En dat wordt het met dit voorstel.”
,,Het is een herfinanciering, waarbij we ook proberen een deel van het risico voor de gemeente weg te nemen. Als directie hebben wij de raak om een gezondere club te creëren, de lasten naar beneden te krijgen. En daarbij vragen we om 4,5 miljoen euro, waardoor het risico voor de gemeente minder groot wordt en deels naar Pieter Kooi gaat.”
,,Dit is wat anders dan een extra steunaanvraag. Het is een plan om uiteindelijk de huisvestingslasten naar beneden te krijgen. Als het nee is, dan moeten we het er mee doen.”
,,Bestaanszekerheid van de club is niet aan de orde. Afgelopen jaar hebben we in een niet afgebouwd stadion gespeeld en hadden we ook het oude stadion nog. Daar hebben we veel extra kosten voor moeten maken. Dat heeft wel een tik op de liquiditeit gegeven, maar dat staat los van de exploitatie.”
,,Als de gemeente niet akkoord gaat, duurt het langer voordat we op het gewenste sportieve niveau komen.”
-
- Wereldspeler
Dus of ze hebben het helemaal verkeerd berekend of ze hebben het met voorkennis doorheen gedrukt. Ik weet niet wat erger is.
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
In hoeverre is zo'n bijdrage die een willekeurige sponsor inbrengt fiscaal aftrekbaar en wordt dus deels betaald door de belastingbetaler?
Waar de rekening van schenkingen door de gemeente terecht komt, die vraag hoef ik niet te stellen.
Mooie sier maken op kosten van.....
Waar de rekening van schenkingen door de gemeente terecht komt, die vraag hoef ik niet te stellen.
Mooie sier maken op kosten van.....
-
- Superster
Toegegeven, ze hebben wel lef … vraag me af in hoeverre dit niet je eigen glazen ingooien is.hhage schreef: ↑13-06-2025 21:25 ,,Bestaanszekerheid van de club is niet aan de orde. Afgelopen jaar hebben we in een niet afgebouwd stadion gespeeld en hadden we ook het oude stadion nog. Daar hebben we veel extra kosten voor moeten maken. Dat heeft wel een tik op de liquiditeit gegeven, maar dat staat los van de exploitatie.”
Als BVO heb je gewoon een goede relatie met de gemeente nodig voor vergunningen, risicowedstrijden … noem maar op.
Kan me voorstellen dat dit voor politieke partijen lastig te verkopen is, laat staan voor ambtenaren die aan de amateursporters moeten uitleggen dat ze geen nieuwe hal krijgen want dan kan Cambuur Eredivisie spelen.
-
- Superster
Herfinanciering is het woord dat steeds gebruikt wordt door die lui, maar het betekent niks anders dan dat anderen meer geld geven of voor garant staan. Het is een bedelaar die naast een onafgebouwd huis staat te vragen voor gordijnen.
Buiten dat dit niet mag binnen de Europese regels is het vooral een teken dat er een hele grote broek is aangetrokken maar de buik lang niet dik genoeg is. Succes met het zwemmen tegen de stroom in.
Buiten dat dit niet mag binnen de Europese regels is het vooral een teken dat er een hele grote broek is aangetrokken maar de buik lang niet dik genoeg is. Succes met het zwemmen tegen de stroom in.
-
- Wereldspeler
Ze denken met crowdfuding en een loterij 4,5 miljoen op te halen. En dat vóór november, dat is toch niet reëel?
-
- Superster
Dat echt heel erg veel denk ik.SuperFrysk schreef: ↑14-06-2025 01:54 Ze denken met crowdfuding en een loterij 4,5 miljoen op te halen. En dat vóór november, dat is toch niet reëel?
Laten elke zeggen dat 2,5 miljoen wordt opgehaald door dit uit het bedrijfsleven te halen. Dan zou er 2 miljoen overblijven voor de fans.
Volgens dit artikel is er ruimte voor 2,5 duizend sponsoren en zijn er 55 duizend fans.
https://omroepleeuwarden.nl/veel-belove ... dsplan-in/
Dan delen we 2,5 miljoen door 2500 bedrijven dan is dat 1000 euro per bedrijf (even aangenomen dat ze allemaal meedoen)
2 miljoen door 55 duizend fans is net iets meer dan 35 euro per fan. (Wederom aangenomen dat iedereen meedoet)
Realistisch gezien haal je de helft dan ook je op 2000 euro per bedrijf en 70 euro per fan. Dat lijkt me fors.
-
Verified
- Forumicoon
4,5 miljoen is wel erg veel. Maar Harkemase Boys had eerder dit jaar ook een loterij. Die hadden 39.000 loten beschikbaar en één lot kostte 33 Euro.
Als je die allemaal verkoopt zit je net onder de 1,3 miljoen. Helaas is Cambuur een iets grotere club dan Harkemase Boys, dus als die het iets slimmer aanpakken, dan kunnen ze zo 2,5 á 3 miljoen ophalen
De hoofdprijs bij Harkema was een vakantiehuis en de tweede prijs een auto. Zoek een sponsor of iets dergelijke. Nog een paar extra leuke prijzen.
Op dit moment organiseert SC Bolsward precies hetzelfde
https://harkemaseboys.verloterij.nl/
https://bolsward.verloterij.nl/
Als je die allemaal verkoopt zit je net onder de 1,3 miljoen. Helaas is Cambuur een iets grotere club dan Harkemase Boys, dus als die het iets slimmer aanpakken, dan kunnen ze zo 2,5 á 3 miljoen ophalen
De hoofdprijs bij Harkema was een vakantiehuis en de tweede prijs een auto. Zoek een sponsor of iets dergelijke. Nog een paar extra leuke prijzen.
Op dit moment organiseert SC Bolsward precies hetzelfde
https://harkemaseboys.verloterij.nl/
https://bolsward.verloterij.nl/
-
- Wereldspeler
Oh wat grappig. Ik had een heel ander beeld bij een loterij.
Als dit juridisch allemaal mag, waarom zou SCH zoiets niet doen voor (deels) een nieuw trainingscomplex.
Als dit juridisch allemaal mag, waarom zou SCH zoiets niet doen voor (deels) een nieuw trainingscomplex.