15-03-2025 sc Heerenveen - Heracles Almelo (1-1)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Selectiespeler
Re: 15-03-2025 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 21:00 uur
Al bijna 22.000 kaarten verkocht
-
- Superster
Wat speelt die Kersten als een natte krant. Zou met zijn ervaring de lijnen moeten uitzetten. Wordt door twee jonge spelers naast hem boven water gehouden.
Tweede helft nog sneller kant wisselen en dubbelen via de zijkant, vooral over links waar de meeste ruimte licht en de tegenstander op geel staat.
Tweede helft nog sneller kant wisselen en dubbelen via de zijkant, vooral over links waar de meeste ruimte licht en de tegenstander op geel staat.
-
- Wereldspeler
Braude speelt zijn beste wedstrijd in ons shirt
-
- Basisspeler
Veel te weinig aanvallende kwaliteiten om de wedstrijd naar je toe te trekken. Werk aan de winkel voor Hansma.
-
- Selectiespeler
Precies dit. Buitenspelers komen hun man amper voorbij, spitsen die niet echt aanspeelpbaar zijn. Dan krijg je eindeloos gebrei voorgeschoteld. Ook Smans vind ik nog niet goed genoeg, op zo'n positie wil je ook iemand die een beetje een verschil kan makentha boelie schreef: ↑15-03-2025 22:53 Veel te weinig aanvallende kwaliteiten om de wedstrijd naar je toe te trekken. Werk aan de winkel voor Hansma.
-
- Wereldspeler
We hebben een aantal echt hele matige spelers; Jahanbaksh, Sebaoui, Van Ee, Kersten. We hebben voorin ook helemaal geen snelheid.
Ook Lukovic vind ik veel te weinig. Ik zou altijd voor Nico kiezen, dat die twee kansen krijgt is echt geen toeval.
Er moest vanalles gebeuren in de winterstop. Jahanbaksh, Linday, Petrov, De Wijs en Lukovic gehaald. We zijn er op Linday na, niks mee opgeschoten.
Ik had nog wel vertrouwen in de play offs, maar dan moet je vandaag winnen. Net zoals je tegen Fortuna moest winnen.
Ook Lukovic vind ik veel te weinig. Ik zou altijd voor Nico kiezen, dat die twee kansen krijgt is echt geen toeval.
Er moest vanalles gebeuren in de winterstop. Jahanbaksh, Linday, Petrov, De Wijs en Lukovic gehaald. We zijn er op Linday na, niks mee opgeschoten.
Ik had nog wel vertrouwen in de play offs, maar dan moet je vandaag winnen. Net zoals je tegen Fortuna moest winnen.
- paparazzi
- Superster
Wat een armoede!
Sebaoui niveau Telstar
Lukovic niveau Helmond sport
En Floppert was ook weer lekker bezig.
Als ik tegenwoordig naar Heerenveen kijk is het net een saai boek wat ik maar niet uit krijg.
Laat het gauw eind Mei zijn alstublieft.
Sebaoui niveau Telstar
Lukovic niveau Helmond sport
En Floppert was ook weer lekker bezig.
Als ik tegenwoordig naar Heerenveen kijk is het net een saai boek wat ik maar niet uit krijg.
Laat het gauw eind Mei zijn alstublieft.
Miereneukert!
-
- Bankzitter
Wat een armoedig elftal, wat een gebrek aan kwaliteit. Alireza, het is haast zielig. Zo slecht. Elk phnt tegen degradatie is welkom. Meer mag je niet verwachten. We zakken dieper en dieper.
-
- Superster
Wat een reactie!
Sebaoui was objectief prima vandaag voor hoe slecht hij geweest is.
Lulovic is geen meerwaarde maar Helmond zou dromen van zon spits.
En Noppert werd van dichtbij verrast door een bal die nog afketste ook.
Als ik naar je reacties kijk is het net als een repeterende negatieve toeter.
Voor welke club juich jij eigenlijk wel?
-
- Wereldspeler
Sebaoui was vandaag inderdaad prima en heeft zich een ongeluk gewerkt. Ik vond Lukovic en vooral Jahanbaksh een stuk minder.
-
- Selectiespeler
Tja, puntje erbij, niet verloren en weer dichter bij veilig zijn. Daar is alles wel mee gezegd. Gelukkig komen Trenskow en Brouwers weer terug. Dat is echt bemoedigend, want wat is het aanvallend pover bij ons. Goede bedoelingen volop, maar Heracles is vanavond totaal niet zenuwachtig geworden van ons aanvalsspel.
-
- Wereldspeler
Nog steeds alles in eigen hand om play-off te halen, maar dan moeten er de komende wedstrijden wel een paar driepunters bij zitten. Dit seizoen nog maar 1 verloren thuis, maar daar zitten wat teveel gelijke spelen tussen.
-
Verified
- Wereldspeler
Jahanbakhs moet maar eens banken, die raakt al weken geen bal meer fatsoenlijk
-
- Forumicoon
Echt een schande dat hij mocht blijven staan. De 1e helft van hem was genant met al zijn balverlies.
Het enige wat telt dit jaar is niet degraderen met dit ontzettende matige elftal. Wij creeeren amper kansen. 6 punten boven de streep, moet lukken. Dus blij met dit punt!!!
-
- Wereldspeler
Bij ESPN, NEC is uit de degradatiezorgen door de winst. Die staan onder ons, en hier hebben ze nog steeds over veilig spelen, degradatie enz. We staan 9de toon wat ambitie, heb het ovor de play-off plek Europees voetbal. En maar afgeven op de club omdat ze ambitieloos zijn, veel supporters zijn dat wel.
- paparazzi
- Superster
Kom op. Dit team heeft toch niets in de play offs voor Europees voetbal te zoeken?hhage schreef: ↑16-03-2025 08:47 Bij ESPN, NEC is uit de degradatiezorgen door de winst. Die staan onder ons, en hier hebben ze nog steeds over veilig spelen, degradatie enz. We staan 9de toon wat ambitie, heb het ovor de play-off plek Europees voetbal. En maar afgeven op de club omdat ze ambitieloos zijn, veel supporters zijn dat wel.
Als we er nog zes punten bij spelen mogen we onze handen dichtknijpen. Dat zou dan moeten gebeuren tegen Willem2 en Almere. Dit wordt een seizoen welke eindigt met de hakken over de sloot.
Miereneukert!
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
We hebben daar niks te zoeken, maar daarom kan je wel als doel de playoffs hebben toch?paparazzi schreef: ↑16-03-2025 09:43 Kom op. Dit team heeft toch niets in de play offs voor Europees voetbal te zoeken?
Als we er nog zes punten bij spelen mogen we onze handen dichtknijpen. Dat zou dan moeten gebeuren tegen Willem2 en Almere. Dit wordt een seizoen welke eindigt met de hakken over de sloot.
Anders kan Ajax beter maar niet kampioen worden, want ze hebben niks in de CL te zoeken volgend jaar

-
- Forumicoon
Jezelf voor lul zetten in de PO, moet je dat willen. Als je 9e wordt dan speel je 2x uit en dan zijn we nog slechter dan thuis. Kijk eens naar onze vleugels. Nul diepgang en komen geen lantaarnpaal voorbij.
-
Verified
- Forumicoon
We speelden gisteren zelfs nog met 12 man, want de scheidsrechter hadden we echt niet tegen
Blijft een ontzettend matig elftal en de 6 bonuspunten tegen AZ en PSV houdt ons in de Eredivisie
Tegen Willem II en Almere moet het gebeuren, want tegen NEC (angstgegner) en de uitwedstrijden zie ik ons geen punten pakken. Heel misschien eentje tegen RKC of Sparta
Blijft een ontzettend matig elftal en de 6 bonuspunten tegen AZ en PSV houdt ons in de Eredivisie
Tegen Willem II en Almere moet het gebeuren, want tegen NEC (angstgegner) en de uitwedstrijden zie ik ons geen punten pakken. Heel misschien eentje tegen RKC of Sparta
-
- Wereldspeler
Lekker makkelijk negatief gelul, die ploegen onder ons zijn nog minder. We staan wel een beetje waar we horen te staan.
-
Verified
- Forumicoon
Nee hoor, heb vanaf begin van het seizoen al gezegd dat we in het rechterrijtje zouden eindigen (14e). En dan zijn AZ en PSV bonuspunten, maar verwacht je meer punten buitenshuis te halen. En thuis hebben we meer behaald dan ik had verwacht
Snap dan ook niet dat iedereen dacht dat we wel even 7e ofzo zouden worden. Zeker na het vertrek van Sahraoui was dat nergens op gebaseerd
Al hoop ik natuurlijk dat ik ongelijk heb/had/krijg
Snap dan ook niet dat iedereen dacht dat we wel even 7e ofzo zouden worden. Zeker na het vertrek van Sahraoui was dat nergens op gebaseerd
-
- Wereldspeler
Of we nu wat te zoeken hebben in de PO of niet is niet relevant. Als je hoog eindigt is het belangrijk voor de tv gelden en je pakt nog wat recette mee, dus je moet het altijd nastreven. Onze voorhoede komt momenteel helaas te kort. Trenskow geblesseerd, Ali Reza uit vorm, Lukovic onzichtbaar, Sebaoui was redelijk. Ion Nicolaescu was wel doelgericht in zijn half uur, maar zal in de zomer wellicht vertrekken. Volgend jaar moet zowat bijna de hele voorhoede op de schop en daar moeten we dan ons te proberen flink te versterken.
-
- Wereldspeler
Dus jij denkt dat PEC, Heracles, Willem 2, Fortuna, NAC, Groningen en Sparta meer kwaliteit hebben dan wij?Feanfan 1 schreef: ↑16-03-2025 11:58 Nee hoor, heb vanaf begin van het seizoen al gezegd dat we in het rechterrijtje zouden eindigen (14e). En dan zijn AZ en PSV bonuspunten, maar verwacht je meer punten buitenshuis te halen. En thuis hebben we meer behaald dan ik had verwacht
-
- Wereldspeler
En nog even iets waar ik me echt kapot aan erger: de spelhervattingen van Köhlert. Gisteren een vrije trap op een prachtige positie, en dan eindigt die in de muur. Corners die kort worden genomen – wat dit keer overigens wel beter ging – maar soms komt de bal niet eens de lucht in. Je mag toch wel verwachten dat zo'n bal de pot in gegooid kan worden, iets wat ons nota bene enorm veel tegendoelpunten heeft gekost.
-
Verified
- Forumicoon
Tegen PEC spelen we twee keer 1-1
Tegen Heracles 1 punt gepakt
Tegen Fortuna 1 punt
Groningen winst/verlies
En gewonnen van Sparta,, Willem II en twee keer van NAC
Ranglijst zegt genoeg toch. Je kan 9e worden, maar ook 15e
Tegen Heracles 1 punt gepakt
Tegen Fortuna 1 punt
Groningen winst/verlies
En gewonnen van Sparta,, Willem II en twee keer van NAC
Ranglijst zegt genoeg toch. Je kan 9e worden, maar ook 15e
-
- Wereldspeler
Tegen de kleine redelijke gesloten ploegen breekt ons tekort aan scorend vermogen en creativiteit ons op. Maar man, wat zijn dat stuk voor stuk ook matige ploegen. Vooral Groningen, als die Valente niet perongeluk dat balletje via Kersten erin pist, hadden ze nooit weer gescoord.
We hebben echt wel meer individuele kwaliteit, en over een heel seizoen moet dat doorslagevend zijn. Ik denk dat we rond deze plek gaan eindigen, misschien dat een NEC ons nog voorbij gaat. Maar ik zie al deze ploegen niet een flinke serie neerzetten en ineens 8ste eindigen. Die hele middenmoot is gewoon ontzettend matig, met een beetje goeie aanvallers met rendement sta je zo bij de eerste 7.
-
Verified
- Forumicoon
Die ploegen gaan geen serie neerzetten, maar wij ook niet
Wij zijn inderdaad net zo matig als bovenstaande clubs
Daarom blij met die 6 bonuspunten tegen AZ en PSV.. maar als, ja als, als, als, als de VAR niet ingrijpt tegen GA Eagles en AZ heb je 4 punten minder en sta je 14e. En inderdaad, tegen Fortuna krijg je 2 te weinig
We gaan het zien. Ben blij als we ons definitief veilig hebben gespeeld
Wij zijn inderdaad net zo matig als bovenstaande clubs
Daarom blij met die 6 bonuspunten tegen AZ en PSV.. maar als, ja als, als, als, als de VAR niet ingrijpt tegen GA Eagles en AZ heb je 4 punten minder en sta je 14e. En inderdaad, tegen Fortuna krijg je 2 te weinig
We gaan het zien. Ben blij als we ons definitief veilig hebben gespeeld
-
Verified
- Wereldspeler
Gisteren de betere ploeg, met name in de tweede helft. Maar je doet veel te weinig met het vele balbezit en in de eindfase ontbreekt het aan goed positioneel aanvalsspel. Dan hoor je al snel mensen zeggen dat de aanvallers van sc Heerenveen het vereiste niveau missen. Nu zal dit deels het geval zijn, maar blijkbaar slagen trainers in de Eredivisie er ook niet in om aanvalspatronen in een elftal te slijpen. Zet Foppe de Haan een seizoen voor de ploeg en je zult zien dat we opeens wel tot goed aanvalsspel komen.
Het is in mijn optiek niet alleen een gebrek aan creativiteit bij de spelers, maar ook een gebrek aan kwaliteit bij de huidige trainers. Niemand van de huidige trainers lijkt in staat een ploeg met goede aanvalspatronen te laten spelen. Je ziet het bijna bij alle ploegen in de Eredivisie. Iedere ploeg speelt bijna op dezelfde manier omdat ze waarschijnlijk bij de trainerscursus maar één soort manier van trainen leren.
Een speler als Levi Smans heeft zoveel potentie om uit te groeien tot een goede Eredivisie speler. Maar niemand bij onze club lijkt hem te vertellen dat hij minder als postbode moet gaan voetballen. Je komt hem overal op het veld tegen en is te vaak verdwenen van de positie waar een 10 hoort te spelen. Ook dat is in mijn optiek ook de reden van zijn wisselvalligheid.
Hetzelfde met corners. Niemand in de trainersstaf ziet blijkbaar dat Mats Köhlert totaal ongeschikt is om corners te nemen. Nu had hij gisteren een voorzet op Linday (maar dat was meer geluk dan wijsheid dat hij die bal nog binnen kon houden en geen andere keus had), maar zolang hij bij sc Heerenveen speelt krijgt hij nooit een voorzet of corner op de plek waar die behoort te komen. Niemand in de trainersstaf die blijkbaar de kwaliteiten heeft om te trainen op corners zodat ze eens rendement op leveren.
Verder is de opbouw vaak veel te traag waardoor onze buitenspelers alweer tegen een goed georganiseerde overmacht aan verdedigers staan en het lastig is om daar voorbij te komen. Ben je in staat directer te spelen en de bal sneller bij buitenspelers te krijgen, dan zullen zij het gemakkelijker hebben gevaarlijker te worden. Een manier om dat voor elkaar te krijgen, en wat gisteren wel een aantal keren goed ging, is de crossbal om van kant te wisselen. Maar te vaak zie ik ook spelers die veel te veel met de bal lopen en postbode spelen en daarmee het spel enorm vertragen. Dat postbode-voetbal zie je onder een Foppe de Haan of Arne Slot niet.
Veel van onze spelers zijn nog jong en ik geloof in de potentie van veel van onze spelers. Maar net zo belangrijk als het aantrekken van goede spelers is het aantrekken van een goede trainer die bovengenoemde zaken wel ziet en onderkend en daar mee aan de slag gaat. Een trainer die spelers echt beter kan maken en ook echt verstand heeft van positiespel.
Belangrijk in wedstrijden als gisteren tegen Heracles, een concurrent op de ranglijst , is dat wanneer je niet kunt winnen, je in elk geval niet verliest. Nu hou je Heracles onder je en met andere concurrenten die voornamelijk ook gelijk hebben gespeeld blijven de onderlinge verschillen gelijk.
Het was gisteren niet hoogstaand, en dus het punt maar koesteren en op naar de volgende wedstrijden. Ook gisteren zagen we dat onze concurrenten (in dit geval Heracles) zeker niet beter zijn dan ons. En concurrenten die ook allemaal trainers hebben die niet het verschil kunnen maken.
Het is in mijn optiek niet alleen een gebrek aan creativiteit bij de spelers, maar ook een gebrek aan kwaliteit bij de huidige trainers. Niemand van de huidige trainers lijkt in staat een ploeg met goede aanvalspatronen te laten spelen. Je ziet het bijna bij alle ploegen in de Eredivisie. Iedere ploeg speelt bijna op dezelfde manier omdat ze waarschijnlijk bij de trainerscursus maar één soort manier van trainen leren.
Een speler als Levi Smans heeft zoveel potentie om uit te groeien tot een goede Eredivisie speler. Maar niemand bij onze club lijkt hem te vertellen dat hij minder als postbode moet gaan voetballen. Je komt hem overal op het veld tegen en is te vaak verdwenen van de positie waar een 10 hoort te spelen. Ook dat is in mijn optiek ook de reden van zijn wisselvalligheid.
Hetzelfde met corners. Niemand in de trainersstaf ziet blijkbaar dat Mats Köhlert totaal ongeschikt is om corners te nemen. Nu had hij gisteren een voorzet op Linday (maar dat was meer geluk dan wijsheid dat hij die bal nog binnen kon houden en geen andere keus had), maar zolang hij bij sc Heerenveen speelt krijgt hij nooit een voorzet of corner op de plek waar die behoort te komen. Niemand in de trainersstaf die blijkbaar de kwaliteiten heeft om te trainen op corners zodat ze eens rendement op leveren.
Verder is de opbouw vaak veel te traag waardoor onze buitenspelers alweer tegen een goed georganiseerde overmacht aan verdedigers staan en het lastig is om daar voorbij te komen. Ben je in staat directer te spelen en de bal sneller bij buitenspelers te krijgen, dan zullen zij het gemakkelijker hebben gevaarlijker te worden. Een manier om dat voor elkaar te krijgen, en wat gisteren wel een aantal keren goed ging, is de crossbal om van kant te wisselen. Maar te vaak zie ik ook spelers die veel te veel met de bal lopen en postbode spelen en daarmee het spel enorm vertragen. Dat postbode-voetbal zie je onder een Foppe de Haan of Arne Slot niet.
Veel van onze spelers zijn nog jong en ik geloof in de potentie van veel van onze spelers. Maar net zo belangrijk als het aantrekken van goede spelers is het aantrekken van een goede trainer die bovengenoemde zaken wel ziet en onderkend en daar mee aan de slag gaat. Een trainer die spelers echt beter kan maken en ook echt verstand heeft van positiespel.
Belangrijk in wedstrijden als gisteren tegen Heracles, een concurrent op de ranglijst , is dat wanneer je niet kunt winnen, je in elk geval niet verliest. Nu hou je Heracles onder je en met andere concurrenten die voornamelijk ook gelijk hebben gespeeld blijven de onderlinge verschillen gelijk.
Het was gisteren niet hoogstaand, en dus het punt maar koesteren en op naar de volgende wedstrijden. Ook gisteren zagen we dat onze concurrenten (in dit geval Heracles) zeker niet beter zijn dan ons. En concurrenten die ook allemaal trainers hebben die niet het verschil kunnen maken.
-
- Wereldspeler
Helemaal eens, Köhlert is sowieso de laatste wedstrijden echt heel tegenvallend. Hij word vaak geroemd om zijn harde werken, maar voetballend schort er wel wat aan aan. Hij komt sowieso te vaak aan de bal, dat is problematisch, want hij moet juist diegene zijn die de bal in de loop krijgt.badfrisianboy schreef: ↑16-03-2025 13:20 Hetzelfde met corners. Niemand in de trainersstaf ziet blijkbaar dat Mats Köhlert totaal ongeschikt is om corners te nemen. Nu had hij gisteren een voorzet op Linday (maar dat was meer geluk dan wijsheid dat hij die bal nog binnen kon houden en geen andere keus had), maar zolang hij bij sc Heerenveen speelt krijgt hij nooit een voorzet of corner op de plek waar die behoort te komen.
Daarnaast als hij de bal krijgt, staat hij altijd met zijn lichaam niet goed open gedraaid waardoor die altijd maar één kant op kan. Het helpt ook niet dat die dan met rechts in principe niets kan. Je zou maar eens op moeten letten hoe vaak de aanval bij Köhlert stukloopt, omdat die met de bal aan de linkerflank staat en geen kant op kan. Het duurt ook allemaal ontzettend lang, dus iedereen is weer in positie en het oogt gezapig.
Zijn voorzetten zijn vaak niet goed, maar dat is wel te verklaren aangezien hij er vaak al staat in plaats van dat hij er komt. De goal is juist een voorbeeld dat hij er overheen gaat en niet al met de bal aan de flank staat. Köhlert is echt zo'n 5-3-2 back, die mee op kan komen om een voorzet te geven maar je wil hem eigenlijk niet te veel aan de bal hebben, al helemaal niet in een vroeg stadium, want dat beheerst die niet goed genoeg.
- Mackan68
- Forumicoon
Goed aanvalsspel is effectief aanvalsspel wat uiteindelijk resulteert in goals. Met spelers die gedurende hun carrière eens één seizoen uitblonken gaatbadfrisianboy schreef: ↑16-03-2025 13:20 Zet Foppe de Haan een seizoen voor de ploeg en je zult zien dat we opeens wel tot goed aanvalsspel komen.
ook Foppe geen effectief aanvalsspel realiseren. Dát is waar het grootste probleem ligt. Pas als er spelers voorin lopen waarvan de anderen denken speel die bal maar en het is een goal dan zal er veel meer vertrouwen in het team groeien. Nu is het spelen op balbezit in het kader van 'als wij de bal hebben kan de tegenstander niet scoren en verder God zegene de greep. Het is niet voor niets dat die ene ex-trainer dit seizoen toch van het super aanvallende voetbal afstapte omdat het maar bar weinig resultaat opleverde. Met het stuk over postbodevoetbal waar Foppe zo'n hekel aan had ben ik het wel met je eens. Maar ook daarin heb ik mijn twijfels of speler dat wel beter kunnen. Veel dingen kun je trainen, maar (spel)inzicht hoort daar m.i niet bij. Als dat ontbreekt duurt het in ieder geval langer dan een spelersloopbaan om het een beetje goed te ontwikkelen.
RvP, het waren 10 .... maanden