02-03-2025 sc Heerenveen - AZ Alkmaar (3-1)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Forumicoon
Re: 02-03-2025 sc Heerenveen - AZ Alkmaar, 12:15 uur
De enige kansen die AZ krijgt komt door dar idiote opbouwen achterin
Verder gaat het prima
Verder gaat het prima
-
Verified
- Wereldspeler
Kersten zit er niet heel lekker in vandaag, bijna al het gevaar van az komt uit passes van hem.
Braude, Alireza en Van Ee zitten er lekker in!
Braude, Alireza en Van Ee zitten er lekker in!
-
- Wereldspeler
AZ is echt heel slecht, het zegt ook wel wat dat we niet 2-0, 3-0 voor staan. Ben er niet gerust op.
-
- Wereldspeler
Wat een rollercoaster maar uiteindelijk verdiend gewonnen. Je krijgt niet de indruk dat de spelers Van Persie missen.
Wat een pot van Noppert. Ongelofelijk, die is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de punten. Misschien heeft Noppert inderdaad wel baat bij onbetwist nummer 1 zijn.
Sebaoui ook een goede wedstrijd, als je dat aanvallend en verdedigend vergelijkt met Nunnely..
En Gurbuz voorafgaand aan die penalty, wat een balbehandeling. Is iedere keer bij goals en belangrijke momenten.
Ik vond Linday en Hopland vandaag voetballend niet zo best.
Wat een pot van Noppert. Ongelofelijk, die is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de punten. Misschien heeft Noppert inderdaad wel baat bij onbetwist nummer 1 zijn.
Sebaoui ook een goede wedstrijd, als je dat aanvallend en verdedigend vergelijkt met Nunnely..
En Gurbuz voorafgaand aan die penalty, wat een balbehandeling. Is iedere keer bij goals en belangrijke momenten.
Ik vond Linday en Hopland vandaag voetballend niet zo best.
-
AMDJ Verified
- Beheerder
Voelt toch een beetje als revanche na die 9-1 in Alkmaar.
-
- Selectiespeler
Alle mensen, ik moet écht even bijkomen merk ik. Wat een heerlijke driepunter is dit en wat smaakt dit goed. Na de 9-1 daar, het vertrek van die zak hooi naar Rotterdam en allemaal onrust binnen de club is dit zo ontzettend fijn! Analyseren lukt me nu nog niet. Maar blijdschap voelen wel. Forza Heerenveen!
-
- Bankzitter
Ik was niet fit dus ben na de 1ste helft naar huis gezet. Had toch beter kunnen blijven..
Thuis alles rustig nog een keer nagekeken. AZ was niet heel best maar dat kwam ook omdat we ze niet lieten voetballen. Voor de rest voelt dit natuurlijk lekker. Je staat op plaatst 8 en wint van een van de "grote" teams.
Persoonlijke opmerking: normaal drink ik bier, nu dus koffie. Die is echt niet te zuipen in het stadion..
Thuis alles rustig nog een keer nagekeken. AZ was niet heel best maar dat kwam ook omdat we ze niet lieten voetballen. Voor de rest voelt dit natuurlijk lekker. Je staat op plaatst 8 en wint van een van de "grote" teams.
Persoonlijke opmerking: normaal drink ik bier, nu dus koffie. Die is echt niet te zuipen in het stadion..
-
- Forumicoon
Het tafereel na de wedstrijd was nog haast het mooiste. Het repect van de selectie voor Brugge en de ontlading. We moeten blij zijn af te zijn van van Persie.
Dit is een hele mooie driepunter! Hoe en wat maakt niet uit, we staan op PO.
Dit is een hele mooie driepunter! Hoe en wat maakt niet uit, we staan op PO.
-
Verified
- Forumicoon
We hebben AZ op het juiste moment getroffen. Ook dankzij Heerenveen dat goed druk gaf, maar die waren wel heel matig de eerste helft. De kansen die AZ kreeg kwam door dat idiote opbouwen achterin. Gingen daarom wel met een verdiende 1-0 de rust in
Tweede helft zoals verwacht met de rug tegen de muur, maar de 2-0 kwam op een prachtig moment. Ook omdat het tegelijk viel met het applaus. Het had zo moeten zijn
Dan krijg je weer echt een stomme tegengoal door Linday, maar die goal had ook al eerder kunnen vallen door dat idiote opbouwen. Toen redde Noppert ons. Dan weet je dat AZ nog meer de druk opvoert en ondanks een geweldige redding van Noppert viel de 2-2 dan ook. Totdat de VAR ingreep. Ik weet wel zeker dat er VARren zijn die hier niet ingrijpen en daar had ik ook best mee kunnen leven. Ik vond de penalty best zwaar gestraft, maar gelukkig vond de VAR (Jochem Kamphuis, hoe is het mogelijk) het wel een penalty en de scheidsrechter dus ook.
Dan denk je het is klaar, maar dan wordt ie weer gemist en denk je alsnog, het zal toch niet. Gelukkig maakte Linday zijn fout goed en een opluchting van jewelste op de tribunes. Wat geweldig.
Hoor je interviews achteraf en dan merk je aan alles dat ze allemaal blij dat dat Van Persie weg is. Het is net of dat Rotterdams kliekje allemaal dictators zijn en alle vrijheid hebben ontnomen bij de spelers.
Ik blijf het een matige selectie vinden, maar heb wel het idee dat er een last van hun schouders is. Dankzij deze hele belangrijke overwinning hebben ze een goede stap gezet richting lijfsbehoud en hopelijk dat de spelers nu ook iets vrijer kunnen spelen.
Alhoewel, als Sparta wint, blijft het gat 7 punten met de nummer 16
Vond Noppert en Braude de uitblinkers en Lukovic speelde ook een dikke voldoende
Tweede helft zoals verwacht met de rug tegen de muur, maar de 2-0 kwam op een prachtig moment. Ook omdat het tegelijk viel met het applaus. Het had zo moeten zijn
Dan krijg je weer echt een stomme tegengoal door Linday, maar die goal had ook al eerder kunnen vallen door dat idiote opbouwen. Toen redde Noppert ons. Dan weet je dat AZ nog meer de druk opvoert en ondanks een geweldige redding van Noppert viel de 2-2 dan ook. Totdat de VAR ingreep. Ik weet wel zeker dat er VARren zijn die hier niet ingrijpen en daar had ik ook best mee kunnen leven. Ik vond de penalty best zwaar gestraft, maar gelukkig vond de VAR (Jochem Kamphuis, hoe is het mogelijk) het wel een penalty en de scheidsrechter dus ook.
Dan denk je het is klaar, maar dan wordt ie weer gemist en denk je alsnog, het zal toch niet. Gelukkig maakte Linday zijn fout goed en een opluchting van jewelste op de tribunes. Wat geweldig.
Hoor je interviews achteraf en dan merk je aan alles dat ze allemaal blij dat dat Van Persie weg is. Het is net of dat Rotterdams kliekje allemaal dictators zijn en alle vrijheid hebben ontnomen bij de spelers.
Ik blijf het een matige selectie vinden, maar heb wel het idee dat er een last van hun schouders is. Dankzij deze hele belangrijke overwinning hebben ze een goede stap gezet richting lijfsbehoud en hopelijk dat de spelers nu ook iets vrijer kunnen spelen.
Alhoewel, als Sparta wint, blijft het gat 7 punten met de nummer 16
Vond Noppert en Braude de uitblinkers en Lukovic speelde ook een dikke voldoende
-
Verified
- Forumicoon
Er zat ook wel degelijk een verschil in het voetbal. De verdedigers van AZ werden opgejaagd. Dit gebeurde bij KvW en RvP niet. Daar het opjagen werden er fouten gemaakt. Deze fouten dwing je af. Ik hou van deze manier voetbalen.
Daarnaast werd er veel eerder ruimte gezocht i.p.v. het nodeloze gebrei. Door ballen te crossen kwamen er veel meer 1 tegen 1 situaties en kun je een loper als Smans ook beter laten functioneren. Dit is, denk ik, het voetbal dat we willen zien.
Daarnaast werd er veel eerder ruimte gezocht i.p.v. het nodeloze gebrei. Door ballen te crossen kwamen er veel meer 1 tegen 1 situaties en kun je een loper als Smans ook beter laten functioneren. Dit is, denk ik, het voetbal dat we willen zien.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Nieuw talent
Ik vond het voetbal an sich niet veel verschillen van de eerdere thuiswedstrijden dit seizoen. Ik vond AZ met name heel zwak voor de dag komen waardoor wij toch wel in de kaart werden gespeeld. Dan is het de kunst om er goed gebruik van te maken en dat is ondanks het billenknijpen van het laatste kwartier toch aardig gelukt!Ebiede schreef: ↑02-03-2025 18:07 Er zat ook wel degelijk een verschil in het voetbal. De verdedigers van AZ werden opgejaagd. Dit gebeurde bij KvW en RvP niet. Daar het opjagen werden er fouten gemaakt. Deze fouten dwing je af. Ik hou van deze manier voetbalen.
De teamgeest na de wedstrijd leek wel beduidend beter dan afgelopen maanden.
Hele belangrijke 3 punter! Zeker met de winst van Sparta op Willem2.
-
- Selectiespeler
We zijn zeker nog niet veilig, maar vandaag hebben we echt een reuzenstap gezet. Overigens ligt de focus logischerwijs steeds op Sparta. Maar ik heb het idee dat WII en ook PEC Zwolle zich meer zorgen moeten maken. Dat lijkt echt nergens meer naar daar, en dan met name WII met maar twee puntjes sinds de winterstop.henkjan101 schreef: ↑02-03-2025 18:50 Hele belangrijke 3 punter! Zeker met de winst van Sparta op Willem2.
-
- Wereldspeler
Re: 02-03-2025 sc Heerenveen - AZ Alkmaar (3-1)
Waarom kijken jullie allemaal naar beneden? We hebben een zwaar programma gehad met oa Twente AZ, en een moeilijke fase en zelfs daar sprokkelen we de punten.
We hebben al 4 wedstrijden niet verloren en krijgen straks een 'makkelijke' serie. Thuis hebben we alleen van Ajax verloren en dat was na het bekerdrama.
Straks komen Trenskow en Brouwers nog terug. Zo slecht is het allemaal toch niet?
We hebben al 4 wedstrijden niet verloren en krijgen straks een 'makkelijke' serie. Thuis hebben we alleen van Ajax verloren en dat was na het bekerdrama.
Straks komen Trenskow en Brouwers nog terug. Zo slecht is het allemaal toch niet?
-
- Nieuw talent
Het is zeker niet allemaal slecht. Tegelijkertijd vind ik het wel echt een dunne lijn. Denk dat we vandaag toch ook geluk hadden met de VAR ingreep (ondanks dat ik het wel een penalty vond), het had me niet verbaasd als de var hier niet op de lijn was gekomen.SuperFrysk schreef: ↑02-03-2025 19:11 Waarom kijken jullie allemaal naar beneden? We hebben een zwaar programma gehad met oa Twente AZ, en een moeilijke fase en zelfs daar sprokkelen we de punten.
Laten we ons eerst maar zsm echt veilig spelen. Het zit nog zo gevaarlijk dichtbij elkaar vind ik. Kunnen we ons daarna echt richten op de play-offs
-
- Wereldspeler
SuperFrysk schreef: ↑02-03-2025 19:11 Waarom kijken jullie allemaal naar beneden? We hebben een zwaar programma gehad met oa Twente AZ, en een moeilijke fase en zelfs daar sprokkelen we de punten.
Ik snap dat ook nooit, altijd maar over degradatie hebben, we staan op een play-off plek voor Europees voetbal. Normaal gesproken is 33 punten de grens, mensen twijfelen nog of we van de laatste 10 wedstrijden er 1 winnen? Ongeloofelijk!! We staan 8ste wil je 16de worden dan mogen er ook nog heel wat clubs ons passeren. Zelfs op ESPN zeiden ze Vrijdag dat Fortuna zo goed als veilig is, en die staan onder ons.
-
- Selectiespeler
Jij denkt dat we GAE nog inhalen? Denk het niet.SuperFrysk schreef: ↑02-03-2025 19:11 Waarom kijken jullie allemaal naar beneden? We hebben een zwaar programma gehad met oa Twente AZ, en een moeilijke fase en zelfs daar sprokkelen we de punten.
-
Verified
- Wereldspeler
Dat scheelt maar 1 punt tov Sparta, dus die kans is zeker wel aanwezig
-
- Wereldspeler
-
Verified
- Forumicoon
Ik weet niet of het een statement is, maar ik steun de staf en selectie 100% in dezeschreef:Kenneth Perez heeft met verbazing gekeken naar de manier waarop sc Heerenveen de overwinning op AZ vierde. Volgens de oud-prof werd er een duidelijke 'middelvinger' opgestoken naar de vertrokken Robin van Persie en zijn staf.
"Bij Heerenveen dachten ze: Van Persie is weg, nu gaan we echt als de brandweer", merkt Jan Joost van Gangelen op als het bij ESPN over Heerenveen - AZ (3-1) gaat. "Ze hebben daar na de wedstrijd een statement gemaakt als selectie", valt Perez hem bij. "Dat was echt bijna gênant. Dat was echt natrappen richting Van Persie", klinkt het bij beelden van de uitzinnige spelersgroep die interim-trainer Henk Brugge door een erehaag jubelt.
"Er waren natuurlijk geluiden, maar dit is echt een grote middelvinger naar Van Persie en zijn staf", vervolgt Perez. "Dit heb ik echt nog nooit gezien. Het is een korte film van tien minuten waarin Heerenveen Brugge helemaal in het zonnetje zet. Ik kan er niets anders van maken dan dat dit een statement is."
Van Persie, wie is Robin van Persie ? Blij dat ie weg is en ik ben niet de enige die er zo over denkt
-
- Selectiespeler
Waarom zou je dan naar boven moeten kijken?
-
- Selectiespeler
Wat een onzin dat artikel. Henk Brugge was nota bene al naar binnen maar werd door de fans 'teruggeroepen'. En toen ontstond dit spontane feestje. Het zegt vooral hoe goed Henk blijkbaar in deze groep ligt en dat moeten we koesteren.
En ja, de fans deelden wel degelijk wat rake sneren uit richting RvP. En terecht! Dan moet je maar niet op deze manier vertrekken met je hele staf en ons en onze club daarmee voor de bus gooien.
En ja, de fans deelden wel degelijk wat rake sneren uit richting RvP. En terecht! Dan moet je maar niet op deze manier vertrekken met je hele staf en ons en onze club daarmee voor de bus gooien.
-
- Beheerder
Wat een heer-lij-ke zondag! Eerste helft kort erop en geprofiteerd van een slap en ongeïnspireerd AZ. Na rust lang niks aan de hand, totdat Linday door zijn hoeven zakte en het enorm spannend werd, waarna we flink mazzelden, met overigens wel een terechte strafschop en afgekeurde 2-2.
Heerlijk spontaan feest ook na afloop, waar Brugge nog speciaal van binnen werd gehaald en nog even een bedankje kreeg van het publiek en de selectie. Men leek erg opgelucht en dat kan ik me goed voorstellen na zo'n week, waarin je complete staf uitgehold wordt en je heel erg onder de loep ligt. Als je dan zo reageert en als collectief knokt, dan is dat een enorme mentale opsteker.
Prachtig ook voor Noppert, die echt heel goed keepte. Laten we nu weer verder gaan als sc Heerenveen ipv sc Van Persie en doen waar we goed in zijn, een tikkeltje eigenzinnig, met durf, flair en af en toe een smaakmaker die een leuke stap omhoog maakt.
Heerlijk spontaan feest ook na afloop, waar Brugge nog speciaal van binnen werd gehaald en nog even een bedankje kreeg van het publiek en de selectie. Men leek erg opgelucht en dat kan ik me goed voorstellen na zo'n week, waarin je complete staf uitgehold wordt en je heel erg onder de loep ligt. Als je dan zo reageert en als collectief knokt, dan is dat een enorme mentale opsteker.
Prachtig ook voor Noppert, die echt heel goed keepte. Laten we nu weer verder gaan als sc Heerenveen ipv sc Van Persie en doen waar we goed in zijn, een tikkeltje eigenzinnig, met durf, flair en af en toe een smaakmaker die een leuke stap omhoog maakt.
-
- Invaller
"Er waren natuurlijk geluiden, maar dit is echt een grote middelvinger naar Van Persie en zijn staf", vervolgt Perez. "Dit heb ik echt nog nooit gezien. Het is een korte film van tien minuten waarin Heerenveen Brugge helemaal in het zonnetje zet. Ik kan er niets anders van maken dan dat dit een statement is.
ja , en wat dan nog.
oei kom niet aan van Persie , wat denken ze daar in Heerenveen wel.
ja , en wat dan nog.
oei kom niet aan van Persie , wat denken ze daar in Heerenveen wel.
-
- Wereldspeler
-
- Superster
Beetje Naïef van Kwakman en Perez, de trainer en nagenoeg al zijn compagnons vertrekken en die groep die moet het maar redden.wilbot schreef: ↑02-03-2025 22:30 "Er waren natuurlijk geluiden, maar dit is echt een grote middelvinger naar Van Persie en zijn staf", vervolgt Perez. "Dit heb ik echt nog nooit gezien. Het is een korte film van tien minuten waarin Heerenveen Brugge helemaal in het zonnetje zet. Ik kan er niets anders van maken dan dat dit een statement is.
Tegen de club waar je eerder dit jaar ongelooflijk bent afgeslacht en dan moet je je professioneel houden. Het ligt dan aan dat van Persie dingen vraagt die ze niet kunnen.
Wat mij betreft gewoon lekker feest vieren, soms mag je gewoon blij zijn en zeker wanneer je dat doet zonder iemand uit te schelden.
Het is maar een spelletje
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Over dunne lijntjes gesproken; natuurlijk was het een overtreding op Gurbuz. Maar was het zwaar genoeg voor een penalty? Hij tikt de bal opzij en kon daarna nooit meer bij de bal komen. Ook geen teamgenoten, want er stonden enkel AZ-spelers.
Maar omdat er aan de andere kant wél een goal werd gemaakt, moest de VAR er natuurlijk wel naar gaan kijken. Ik vermoed dat als die 2-2 van Lahdo er niet in was gegaan, wij ook geen penalty hadden gekregen. Maar nu kon het arbitrale duo niet anders dan een penalty geven.
Voor de rest gisteren enorm genoten van alles rondom de wedstrijd! De ouderwetse uitschuifbenen en armen van Andries weer in actie, het scoren van Sebaoui (!) tijdens het applaus voor Marcel van der Velde (en daarna nog eens als eerbetoon), AZ dat er helemaal niets van bakte in de eerste helft, het spel van Levi Smans, de bevrijdende goal van Linday, het zat er allemaal in!
Maar omdat er aan de andere kant wél een goal werd gemaakt, moest de VAR er natuurlijk wel naar gaan kijken. Ik vermoed dat als die 2-2 van Lahdo er niet in was gegaan, wij ook geen penalty hadden gekregen. Maar nu kon het arbitrale duo niet anders dan een penalty geven.
Voor de rest gisteren enorm genoten van alles rondom de wedstrijd! De ouderwetse uitschuifbenen en armen van Andries weer in actie, het scoren van Sebaoui (!) tijdens het applaus voor Marcel van der Velde (en daarna nog eens als eerbetoon), AZ dat er helemaal niets van bakte in de eerste helft, het spel van Levi Smans, de bevrijdende goal van Linday, het zat er allemaal in!
-
- Selectiespeler
Als je niet naar boven kijkt, kijk je per definitie naar beneden. Of je kijkt helemaal niet naar de stand.
-
- Wereldspeler
Nee, ik zeg dat ik het raar vind dat velen naar beneden kijken. Je kunt ook omhoog kijken, maar dat is niet per se het geval. Je kunt ook gewoon kijken naar waar je staat, en ik denk dat dat ongeveer is waar we gaan eindigen.
De ploegen om ons heen zijn geen wonderploegen, en ik vind dat wij kwaliteiten hebben die bij die andere ploegen ontbreken – behalve NEC, maar die draaien een kutseizoen.
We hebben een moeilijke reeks, maar daar komen we in principe gewoon doorheen met punten. Ons voetbal is eigenlijk best goed tot aan twintig meter van de goal. We krijgen Trenskow en Brouwers over een paar weken terug en krijgen een makkelijker programma.
Met een beetje mazzel worden we 8ste of 9de, zit het tegen dan worden we 11de. Maar we gaan echt geen 15/16de meer worden.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Het lijkt me realistischer om ons op plek 8 te richten, dat of hoger moet het doel zijn.
-
Verified
- Wereldspeler
Als we 8e worden, staat er boven ons alleen Go Ahead Eagles waarvan ik vind dat we er eigenlijk boven zouden moeten eindigen. Dan hebben we het prima gedaan. Doelstelling zou moeten zijn om de play-offs te halen, en dat kan ook met plek 9 als AZ de beker wint. Ik zie plek 16 niet langer als realistisch scenario.