09-02-2025 sc Heerenveen - FC Twente (3-3)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: 09-02-2025 sc Heerenveen - FC Twente (3-3)
Punt meer dan ik vooraf had verwacht. Twee punten minder dan ik rond de 60e minuut had gehoopt.
Pech dat alles onder ons begint te draaien. Beetje Groningen scenario wat opdoemt.
Pech dat alles onder ons begint te draaien. Beetje Groningen scenario wat opdoemt.
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
Wat is dat nou voor angsthazengedrag cq paniekvoetbal. Groningen stond toen bijna het hele seizoen onderaan en pakte na de winter bijna geen punt meer, dat was een zwalkend team. We hebben thuis maar 1 keer verloren en spelen thuis niet verkeerd. We geven te makkelijk de goals weg en uit is het zwaar onder de maat maar in thuiswedstrijden pakken we genoeg punten.
-
- Wereldspeler
We staan 8ste, als je een beetje ambitie hebt, ga je ervoor om daar op het einde van het seizoen ook te staan. Naar beneden kijken voelt als onzekerheid. En is nergens voor nodig, wij hebben een selectie wat beter is dan een groot deel van de eredivisieclubs
- Satyr
- Superster
'We staan 8e'
We staan 2 punten boven de nummer 15 en maar 6 boven een DEGRADATIE PLAY-OFF
Echt, wie nu nog naar boven durft te kijken...
We staan 2 punten boven de nummer 15 en maar 6 boven een DEGRADATIE PLAY-OFF
Echt, wie nu nog naar boven durft te kijken...

-
- Wereldspeler
-
Verified
- Forumicoon
Als telt niet, maar als Twente met 11 man had blijven spelen waren we afgeslacht met 2-6
Elke week geven we gewoon gratis goals weg. De corners weten we inmiddels, maar tikkie terug is ook niet de eerste keer.
Normaal gesproken is 34/35 punten genoeg, maar betwijfel of het dit seizoen ook zo zal zijn. In uitwedstrijden verwacht ik niks, dus de overige 10 punten moeten thuis gepakt worden tegen AZ, Heracles, Willem II, NEC, Almere en Feyenoord
Elke week geven we gewoon gratis goals weg. De corners weten we inmiddels, maar tikkie terug is ook niet de eerste keer.
Normaal gesproken is 34/35 punten genoeg, maar betwijfel of het dit seizoen ook zo zal zijn. In uitwedstrijden verwacht ik niks, dus de overige 10 punten moeten thuis gepakt worden tegen AZ, Heracles, Willem II, NEC, Almere en Feyenoord
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
Als we in de toekomst nou eens de doelpunten gaan maken op de manier waarop we ze tot nu toe hebben weggegeven, dan komt het goed.
Kan me niet voorstellen dat dit een leuke middag was voor de Heerenveensupporter. Was zelf verhinderd. Achteraf gezien was de samenvatting voor mij voldoende deze week. Kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou zeggen.
Toch, toch, toch heeft die groep potentie om goed te worden. Het vervelende lijkt na een mooie wedstrijd de knop lijkt om te gaan naar... tja zeg het maar. Aan inzet en werklust ligt het niet. Pech, mwah ook daar zijn grenzen aan. Tegen Zwolle maar spelen zoals in Breda. Ook daar viel het dubbeltje de juiste kant op.
Kan me niet voorstellen dat dit een leuke middag was voor de Heerenveensupporter. Was zelf verhinderd. Achteraf gezien was de samenvatting voor mij voldoende deze week. Kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou zeggen.
Toch, toch, toch heeft die groep potentie om goed te worden. Het vervelende lijkt na een mooie wedstrijd de knop lijkt om te gaan naar... tja zeg het maar. Aan inzet en werklust ligt het niet. Pech, mwah ook daar zijn grenzen aan. Tegen Zwolle maar spelen zoals in Breda. Ook daar viel het dubbeltje de juiste kant op.
-
- Beheerder
Ik heb me echt wel vermaakt.
Eerste 10 minuten waren voor Heerenveen, daarna 10 voor Twente en daarna vrij gelijkwaardig. Die vlotte 1-2 en rode kaart hielpen ons verder in het zadel. Na de 2-2 verwachtte ik dat we door zouden drukken, maar na de 2-3 gaf ik er weinig meer voor. Best een rollercoaster dus.
Ik vond onze opbouw positief en heb zeker voor rust hele mooie aanvallen gezien. Helaas missen we kwaliteit in de laatste meters en dan raken we de bal snel kwijt.
Ik ben ook wel klaar met Vd Hart trouwens. Wat een angsthaas.
Al met al toch een verdiend punt, met een beetje mazzel, waarbij ik Smans echt prima vond spelen.
Eerste 10 minuten waren voor Heerenveen, daarna 10 voor Twente en daarna vrij gelijkwaardig. Die vlotte 1-2 en rode kaart hielpen ons verder in het zadel. Na de 2-2 verwachtte ik dat we door zouden drukken, maar na de 2-3 gaf ik er weinig meer voor. Best een rollercoaster dus.
Ik vond onze opbouw positief en heb zeker voor rust hele mooie aanvallen gezien. Helaas missen we kwaliteit in de laatste meters en dan raken we de bal snel kwijt.
Ik ben ook wel klaar met Vd Hart trouwens. Wat een angsthaas.
Al met al toch een verdiend punt, met een beetje mazzel, waarbij ik Smans echt prima vond spelen.
-
- Wereldspeler
Nee, wij hebben meer kwaliteit dan die teams allemaal. Behalve NEC wellicht.
We gaan niet degraderen, en tuurlijk moeten we tegen Fortuna opnieuw spelen, want dan pakken we ook gewoon drie punten.
Hopland, Linday, Brouwers, Trenskow en Smans zijn echt kwaliteitsspelers. Die zie je niet veel bij de clubs onder ons.
Ik snap de vergelijking met Groningen ook niet helemaal, die stonden op minder dan 15 punten halverwege en hadden enorm slechte spelers.
Ik zie ons overigens ook niet 8ste worden, vooral niet met de organisatie bij tijd en wijle.
-
- Wereldspeler
We spelen vandaag achterin met 2 jongens van 20 jaar. Op het middenveld 3 spelers van 21 en voorin met 2 jongens van 19 jaar. Dat zijn al 7 jonkies op de 10 veldspelers. Als er dan een van 19 gewisseld wordt, dan komt er een in van 17 jaar. Wat dat betreft zit er wel potentie in het team. Linday en Hopland maken vandaag beiden een grote fout, dat heeft helaas ook met jeugdigheid te maken. Er zit wel drive en voetballend vermogen in het middenveld.
-
- Superster
- Contacteer:
Ik geloof dat ik mijn staatsloten maar laat open door Eser Gürbüs' voetbalmoeder Nazan Gregoryan.....
bron.Best kans dat Gürbüz opnieuw binnen de lijnen komt, als Heerenveen zondagmiddag FC Twente ontvangt. En dus is misschien wel de belangrijkste vraag: wat zegt het gevoel van Nazan over deze wedstrijd? De voetbalmoeder van Heerenveen kent geen twijfel: ,,Eser gaat weer scoren.”
Wéér uit!!!!
-
- Superster
- Contacteer:
Mickey kon aan twee van de drie goals niet veel anders doen dan wachten op de Twente spits. Dat hij daarin kansloos was, heeft niks mef angsthaas te maken. Hij kon niets anders. Dat er weer uit een corner wordt gescoort, is een falen van de hele verdediging.
Wéér uit!!!!
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Forumicoon
Dan weten ze het knap verborgen te houden, dat ze meer kwaliteit hebben dan de teams die onder ons staan. Meer kwaliteit dan Fortuna dus, werd 3-0, meer dan Heracles dus, werd 2-1, meer dan Zwolle dus, werd 1-1. En ook meer dan Almere City dus, dat werd 3-0. Oh ja, ook dan RKC dus. Werd 1-1. Dus waarop baseer jij dat wij meer kwaliteit hebben?SuperFrysk schreef: ↑09-02-2025 23:42 Nee, wij hebben meer kwaliteit dan die teams allemaal. Behalve NEC wellicht.
We gaan niet degraderen, en tuurlijk moeten we tegen Fortuna opnieuw spelen, want dan pakken we ook gewoon drie punten.
Fortuna pakken we ook gewoon..... In wat voor wereld leef jij? Uit 3-0, thuis 2-2. Misschien je rose bril vervangen door een realistische bril? Onze voorhoede is heel slecht. Dus wij moeten punten gaan sprokkelen.
-
- Bankzitter
Stond er weer niet sterk op. Dag en nacht verschil met de keeper van Twente.
En die 2e tegengoal was hem toch echt wel aan te rekenen, kijk de beelden maar eens terug.
-
- Nieuw talent
Tegen 11 man Twente waren we kansloos geweest. Hopland een slechte pot, maar het is hem vergeven, is juist de stabiele factor achterin dit seizoen.
Wat mij juist hoop geeft voor het restant is het aantal - ja, wel tegen 10 man - goede kansen en doelpogingen die we hebben gecreëerd. Nieuwe spits werd ik ook wel enthousiast van.
Wat mij juist hoop geeft voor het restant is het aantal - ja, wel tegen 10 man - goede kansen en doelpogingen die we hebben gecreëerd. Nieuwe spits werd ik ook wel enthousiast van.
-
- Wereldspeler
En wij wonnen 1-0 van PSV, dus hebben we meer kwaliteit dan hun? En GAE?Heerenveen rules schreef: ↑10-02-2025 06:54 Dan weten ze het knap verborgen te houden, dat ze meer kwaliteit hebben dan de teams die onder ons staan. Meer kwaliteit dan Fortuna dus, werd 3-0, meer dan Heracles dus, werd 2-1, meer dan Zwolle dus, werd 1-1. En ook meer dan Almere City dus, dat werd 3-0. Oh ja, ook dan RKC dus. Werd 1-1. Dus waarop baseer jij dat wij meer kwaliteit hebben?
Fortuna pakken we ook gewoon..... In wat voor wereld leef jij? Uit 3-0, thuis 2-2. Misschien je rose bril vervangen door een realistische bril? Onze voorhoede is heel slecht. Dus wij moeten punten gaan sprokkelen.
Los van dat we van RKC en Fortuna hadden gewonnen als we niet in de laatst minuut een goal tegen hadden gekregen, waren we veel beter dan hun.
Komt nog bij dat je met meer kwaliteit in voetbal lang niet altijd wint. Helaas heb je ook te maken met vorm, pech en slechte arbitrage. Maar over een langere periode moet je normaal gesproken meer punten pakken als je meer kwaliteit hebt.
-
- Nieuw talent
Leuke pot met veel spanning. Uiteindelijk toch met positief gevoel weer op de fiets gestapt, ook al zat er meer in denk ik gezien de kansenverhouding.
Wat ik me nog afvroeg; waar was onze goaltune? Jij denkt maar dat je alles mag van mij..
Wat ik me nog afvroeg; waar was onze goaltune? Jij denkt maar dat je alles mag van mij..
-
- Selectiespeler
Misschien heb ik teveel een gekleurde bril op, maar was die rode kaart voor Kuipers nou echt zo gek? Misschien had (donker)geel ook gekund, maar het geven van de rode kaart vond ik nou niet direct een arbitrale mispeer.
-
- Nieuw talent
Dat heb ik precies het zelfde. Helemaal niet de intentie om hem zo te raken, maar die voet komt gewoon van achteren vol op de enkels en dat is toch gewoon rood?
-
- Wereldspeler
Hij was te laat, het was fors, maar geen rood. Hij raakt hem niet op de enkel. De kaart is ook geseponeerd, dus gewoon onterecht rood.
-
- Selectiespeler
Duidelijk! Dankje.
Zo zien we dus in letterlijk één week tijd hoe het mee en tegen kan zitten met de arbitrage.
-
- Wereldspeler
Dat is ook het vervelende aan deze competitie, bijna iedere wedstrijd staat in de ban van de arbitrage.
En als de verschillen op de ranglijst zo klein zijn, dan is dat best wel doorslaggevend.
-
- Selectiespeler
Uiteraard klopt dat, maar is het ook niet zo dat de arbitrale ellende bij alle clubs zo groot is dat zich dat aan het eind van de rit weer tegen elkaar wegstreept? Letterlijk alle clubs hebben nu vergelijkbare ervaringen.SuperFrysk schreef: ↑10-02-2025 14:54 Dat is ook het vervelende aan deze competitie, bijna iedere wedstrijd staat in de ban van de arbitrage.
En als de verschillen op de ranglijst zo klein zijn, dan is dat best wel doorslaggevend.
-
- Wereldspeler
Daar geloof ik niet zo in. Ik meen me te herinneren dat een aantal jaar geleden wij ook veel tegen hadden qua VAR, toen was er een lijst door ESPN gemaakt waarin dat werd meegenomen en daar stonden we geloof ik 3 of 4 plekken hoger.
Soms zit het mee, soms zit het tegen maar heeft zoveel invloed op de wedstrijden dat het doorslaggevend is. Dat is zeer kwalijk. En vooral in een competitie waarbij de hele middenmoot dicht tegen elkaar aan zit, moet je blij zijn met iedere punt blijkbaar.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Ik snap echt niet waarom de rode kaart nu ineens geseponeerd wordt - alsof hij Jahanbaksh helemaal niet geraakt heeft o.i.d. Of is het nu in de trant van 'met een uur met tien man spelen' al een erg genoeg straf is geweest? In de herhaling zie je dat Kuiper zijn been zo goed als gestrekt heeft bij het inzetten van de tackle en daarna de beweging terugtrekt zodra hij Jahanbaksh raakt. Ik twijfel daarbij dan ook niet aan zijn (goede) intentie, maar hoe vaak zie je wel niet dat er voor dit soort momenten direct rood wordt gegeven?
De scheidsrechters zullen er wel gek van worden. Manschot maakt de beslissing en de VAR kan niet anders dan hem daarin steunen: donkergeel was misschien beter geweest maar nogmaals: voor dit soort overtredingen wordt vaak genoeg rood gegeven. Afhankelijk van de positie van de scheids en wat hij kon zien krijg je de ene keer geel en de andere keer rood. Nu is het dus helemaal kwijtgescholden. Ik vind het bijzonder moeilijk te volgen allemaal.
De scheidsrechters zullen er wel gek van worden. Manschot maakt de beslissing en de VAR kan niet anders dan hem daarin steunen: donkergeel was misschien beter geweest maar nogmaals: voor dit soort overtredingen wordt vaak genoeg rood gegeven. Afhankelijk van de positie van de scheids en wat hij kon zien krijg je de ene keer geel en de andere keer rood. Nu is het dus helemaal kwijtgescholden. Ik vind het bijzonder moeilijk te volgen allemaal.
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
Twente zal zich goed genaaid voelen. Omgekeerd zouden wij ook niet blij zijn. Natuurlijk is zit het soms mee en soms tegen. Maar we gaan steeds meer toe naar systemen waar het lijkt dat het "eerlijker" wordt en "meer controleerbaar" lijkt. We hebben in plaats van de scheids en twee keer een grens een peleton nodig die denkt nodig te zijn. Complete systemen worden opgetuigd, complete programma's worden gevuld met "neipetearen".
Zonder deze onzin worden ook fouten gemaakt, die soms voordelig zijn en soms nadelig. Het doorschieten in het streven naar perfectie, maken fouten alleen nog maar meer lachwekkender. Zo belangrijk zijn die randvoorwaarden ook weer niet. Accepteer een bepaalde mate van imperfectie.
Misschien dat die mensen die dan niet meer nodig zijn, nuttige dingen gaan doen. Bijvoorbeeld in de zorg gaan werken (nee niet achter de computer, maar op de werkvloer). Want de voetbalwereld is niet de enige plaats in de maatschappij waar deze idiote schijnwereld wordt geaccepteerd.
In iedergeval, Heerenveen heeft een punt.
Zonder deze onzin worden ook fouten gemaakt, die soms voordelig zijn en soms nadelig. Het doorschieten in het streven naar perfectie, maken fouten alleen nog maar meer lachwekkender. Zo belangrijk zijn die randvoorwaarden ook weer niet. Accepteer een bepaalde mate van imperfectie.
Misschien dat die mensen die dan niet meer nodig zijn, nuttige dingen gaan doen. Bijvoorbeeld in de zorg gaan werken (nee niet achter de computer, maar op de werkvloer). Want de voetbalwereld is niet de enige plaats in de maatschappij waar deze idiote schijnwereld wordt geaccepteerd.
In iedergeval, Heerenveen heeft een punt.
-
- Wereldspeler
Misschien klink ik heel oud nu, maar ik heb zelf het idee dat 15-20 jaar geleden er een stuk minder fouten werden gemaakt, zonder de VAR. Toen was er ook wel eens een onterechte rode kaart of een verkeerd gegeven penalty, maar dat is ook niet zo gek zonder de VAR. Nu zie je eigenlijk de gekste capriolen met de VAR
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
Misschien een paar stapjes terug. Doellijntechnologie kan vrij binair werken. Maar buitenspel op pixelniveau bezorgt me jeuk. Laat staan een var-beslissing waar vele minuten over gedaan wordt.
Perfect is niet goed.
Soms is goed goed genoeg.
Voor een hartoperatie kun je er nog eens over nadenken, maar als die perfectie 10 miljoen kost kun je het wel schudden.
Het streven naar perfectie is een nobel streven maar het suggereert een bepaalde eerlijkheid die er toch niet zal komen. Na de zevende decimaal volgt de achtste. Dit kost tijd en geld. Geschapen verwachtingen kunnen niet waargemaakt worden. Iedereen weer over de zeik!
Bewust zijn van imperfectie kan het leven een stuk gemakkelijker maken (ook voor de omgeving).
Perfect is niet goed.
Voor een hartoperatie kun je er nog eens over nadenken, maar als die perfectie 10 miljoen kost kun je het wel schudden.
Het streven naar perfectie is een nobel streven maar het suggereert een bepaalde eerlijkheid die er toch niet zal komen. Na de zevende decimaal volgt de achtste. Dit kost tijd en geld. Geschapen verwachtingen kunnen niet waargemaakt worden. Iedereen weer over de zeik!
Bewust zijn van imperfectie kan het leven een stuk gemakkelijker maken (ook voor de omgeving).
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Het is een beetje offtopic, maar wel interessant. Maar hadden ze bij het afgelopen EK/WK niet een computer die buitenspel kon detecteren? Dat ging veel sneller.hm.dr88_2023 schreef: ↑12-02-2025 23:33 Misschien een paar stapjes terug. Doellijntechnologie kan vrij binair werken. Maar buitenspel op pixelniveau bezorgt me jeuk. Laat staan een var-beslissing waar vele minuten over gedaan wordt.
Perfect is niet goed.