Oliver Braude
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Forumicoon
Re: Oliver Braude
Ik weet niet wat ik van hem moet denken. Hij heeft elke wedstrijd wel een aparte actie
Tegen NAC schopt hij na 11 seconden onderuit waar je ook rood voor kunt geven. Thuis tegen RKC een domme handsbal. Maar valt me ook op dat hij licht geraakt wordt en als een stervende zwaan naar de grond gaat. Scheidsrechter laat dan terecht doorspelen en loopt ie weer zo fit als een hoentje. Ook is hij vaak betrokken (aanstichter) bij een opstootje
Als hij gewoon normaal doet is hij een prima speler voor ons, maar door al die rare acties krijgt hij ook een reputatie en dat weten de scheidsrechters langzamerhand ook
Tegen NAC schopt hij na 11 seconden onderuit waar je ook rood voor kunt geven. Thuis tegen RKC een domme handsbal. Maar valt me ook op dat hij licht geraakt wordt en als een stervende zwaan naar de grond gaat. Scheidsrechter laat dan terecht doorspelen en loopt ie weer zo fit als een hoentje. Ook is hij vaak betrokken (aanstichter) bij een opstootje
Als hij gewoon normaal doet is hij een prima speler voor ons, maar door al die rare acties krijgt hij ook een reputatie en dat weten de scheidsrechters langzamerhand ook
-
- Wereldspeler
Helemaal eens. Ik vond hem samen met Vd Hart ook behoorlijk uit de toon vallen vandaag.
- zweed1
- Wereldspeler
Eens met jullie hij komt tekort is eigenlijk ook geen rechtsback. Speelt aan zijn grenzen daardoor veel domme fouten en na 1 uur moet hij vervangen worden. Het liefst heb ik een nieuwe rechtsback want Hall en Ali zijn ook zeer matig.
-
- Wereldspeler
Maar hij komt voorlopig ook niet in aanmerking als middenvelder. Ik denk dat Ferry stiekem hoopt dat Hall of Ali vertrekt zodat ze een nieuwe rechtsback kunnen halen.
- zweed1
- Wereldspeler
Dat denk ik ook, matig bezette positie bij ons.SuperFrysk schreef: ↑12-01-2025 22:12 Maar hij komt voorlopig ook niet in aanmerking als middenvelder. Ik denk dat Ferry stiekem hoopt dat Hall of Ali vertrekt zodat ze een nieuwe rechtsback kunnen halen.
-
- Superster
Ferry heeft twee keer mogen proberen om een rechtsback te halen, dus een brevet van onvermogen wat dat betreft.
Because mag blij zijn dat hij vandaag meer dan 10 seconden op het veld stond, onwaarschijnlijk dat je in staat ben om in zon korte tijd rood te verdienen. Kreeg hij gelukkig niet. Denk een stukje karma van twee rode kaarten tegen NAC in het verleden.
Hall liet wederom zien tekort te komen, en Ali schijnt dan nog slechter te zijn. Er moet toch wel een jeugdspeler zijn die deze positie beter kan invullen? Als je al geen backs meer kunt opleiden dan wordt het wel een lastig verhaal.
Because mag blij zijn dat hij vandaag meer dan 10 seconden op het veld stond, onwaarschijnlijk dat je in staat ben om in zon korte tijd rood te verdienen. Kreeg hij gelukkig niet. Denk een stukje karma van twee rode kaarten tegen NAC in het verleden.
Hall liet wederom zien tekort te komen, en Ali schijnt dan nog slechter te zijn. Er moet toch wel een jeugdspeler zijn die deze positie beter kan invullen? Als je al geen backs meer kunt opleiden dan wordt het wel een lastig verhaal.
-
- Wereldspeler
Nou Braude doet het los van zijn fratsen wel aardig als rechtsback. Maar ik mis wel eens iets extra's, zoals het mee opkomen naar voren. Hij vult het te simpel in
-
- Selectiespeler
Hij is wat driest in zijn acties en moet echt leren niet steeds de bal te ver voor zich uit te spelen. Doet hij dat gister niet, dan hebben we er vermoedelijk nog twee dikke kansen bij. Los daarvan vind ik hem ook wel weer nuttig. Ondanks dat ie maar een iel ventje is houdt hij zich nog best aardig staande daar op de rechtsback. Bij Hall word ik altijd zenuwachtig als hij speelt, maar bij Braude heb ik meestal het gevoel dat het wel goed komt.
Verder hebben we natuurlijk strontmazzel dat hij die onbeholpen actie al na 10 seconden maakt. Doet hij dit na een halfuur, dan is het douchen en waarschijnlijk meer dan 1 duel schorsing + Hall weer erin. Dus wat dat betreft zat het even flink mee gister!
Verder hebben we natuurlijk strontmazzel dat hij die onbeholpen actie al na 10 seconden maakt. Doet hij dit na een halfuur, dan is het douchen en waarschijnlijk meer dan 1 duel schorsing + Hall weer erin. Dus wat dat betreft zat het even flink mee gister!
-
Verified
- Forumicoon
Vind de negatieve reacties ook behoorlijk overtrokken. Vind Braude defensief een stuk sterker dan vorig seizoen. Ook als linksachter hield hij zich een aantal wedstrijden uitstekend staande en speelde hij feitelijk foutloos. Hij is fysiek sterker geworden en verliest eigenlijk zelden een duel. De domme handsbal tegen RKC is hem uiteraard aan te rekenen.
Bovendien doet hij bijna altijd iets goeds met de bal. Wat in mijn ogen wel problematisch is, is dat hij na een wedstrijd of 30 in het 1e nog altijd na 75 minuten gewisseld moet worden omdat hij dan kramp krijgt. Hij speelt met hoge intensiteit en met zijn korte beentjes moet hij een hoop stappen zetten maar die wedstrijd hardheid zou er nu zo langzamerhand toch wel in moeten zitten.
Bovendien doet hij bijna altijd iets goeds met de bal. Wat in mijn ogen wel problematisch is, is dat hij na een wedstrijd of 30 in het 1e nog altijd na 75 minuten gewisseld moet worden omdat hij dan kramp krijgt. Hij speelt met hoge intensiteit en met zijn korte beentjes moet hij een hoop stappen zetten maar die wedstrijd hardheid zou er nu zo langzamerhand toch wel in moeten zitten.
- Frisian Viking
- Superster
Vond hem laatst op links zelfs beter dan op rechts voetballen, tegen PSV.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Geen idee om welke club het hier gaat natuurlijk, maar denk dat Braude er inderdaad goed aan doet om bij ons te blijven. Er zit nog teveel wisselvalligheid in zijn spel en ook in aanvallend opzicht (of alleen al het kunnen bijvoegen bij het middenveld) is het de laatste tijd allemaal wat zwakker. Hij is nog maar 20 jaar dus lekker nog wat vlieguren maken in de Eredivisie. Hij kan het niveau in het Championship in mijn ogen nu nog niet aan.
-
- Wereldspeler
Ik ben wel benieuwd naar die stats, heeft iemand die toevallig?
-
- Bankzitter
Als back is hij erg noest: veel arbeid, sober, stabiel en aan de bal gewoon heel degelijk. Is nog maar (!) 20 jaar en heeft al bijna 50 wedstrijden op het hoogste niveau. Een speler die altijd een 6 scoort, prima is in het doorschuiven naar het middenveld als extra man en misschien minder vaak die gekke acties moet hebben zoals z'n schwalbes maar dat typeert wel zijn passie.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
In dit rapport van CIES staat Braude bovenaan qua statistieken in zijn rol als wingback: https://football-observatory.com/IMG/si ... report.pdfSuperFrysk schreef: ↑13-01-2025 15:49 Ik ben wel benieuwd naar die stats, heeft iemand die toevallig?
Nikolai Hopland staat trouwens ook in dit rapport: op de 8e plek op het gebied van opbouwen.
- Satyr
- Superster
Waarde wordt geschat op 4 miljoen, bij Braude
- zweed1
- Wereldspeler
-
- Beheerder
Braude moet ook vooral fysiek nog flinke stappen maken. Krijgt hier al bijna iedere wedstrijd kramp.Marça schreef: ↑13-01-2025 15:37
Geen idee om welke club het hier gaat natuurlijk, maar denk dat Braude er inderdaad goed aan doet om bij ons te blijven. Er zit nog teveel wisselvalligheid in zijn spel en ook in aanvallend opzicht (of alleen al het kunnen bijvoegen bij het middenveld) is het de laatste tijd allemaal wat zwakker. Hij is nog maar 20 jaar dus lekker nog wat vlieguren maken in de Eredivisie. Hij kan het niveau in het Championship in mijn ogen nu nog niet aan.
-
- Wereldspeler
Hij werd opnieuw terecht uitgelicht door Sander de Vries. Heeft zich na een zwakke serie toch heel knap hersteld.
-
- Wereldspeler
Net 21 geworden en aan het eind van het seizoen zo'n 2 jaar eredivisie in de benen. Zijn 'tank' moet nog wat groter worden maar hij gaat alleen maar beter worden en voor ons dus belangrijker. Ligt nog mooi 3 jaar lang vast. Waarschijnlijk ook toekomstig international.
-
- Bankzitter
Braude speelde weer een prima pot en heeft Lang uit de wedstrijd gespeeld. Hij ontwikkelt zich prima en Heerenveen is zo niet zijn top.
-
- Wereldspeler
Nee die gaat nog wel een stap maken, ik vond hem bij ons de beste gister. Mooi hoe die twee man passeerde en zijn rivaal Perisicic hem even neer moest halen.
-
- Jeugdspeler
Wat een stappen maakt Ollie de laatste weken. Vandaag ook weer veruit de beste man achterin als je het mij vraagt.
Ben bang dat hij bezig is aan zijn laatste wedstrijden bij Heerenveen en dat we in de zomer op zoek moeten naar 2 nieuwe backs.
Ben bang dat hij bezig is aan zijn laatste wedstrijden bij Heerenveen en dat we in de zomer op zoek moeten naar 2 nieuwe backs.
-
- Basisspeler
Veruit de beste speler vandaag.
-
- Wereldspeler
Wat was die goed. Iedere aanval begon door zijn perfect afgemeten crosspasses.
-
- Wereldspeler
Wat heeft hij zich ontwikkeld! Onze cashcow op het moment, verdedigend ijzersterk en weer een aantal goeie openingen. Hij lijkt wel steeds beter te worden, vandaag wat minder opvallend maar eigenlijk alles wat die deed was goed.
-
Verified
- Beheerder
Is Braude beter dan van Ewijk net voor zijn transfer naar Coventry?
Heerenveen fan in Leiden
-
Verified
- Forumicoon
Sinds Van Persie weg is, is Braude helemaal opgebloeid.
Wat een trainer met (sommige) spelers kan doen. Noppert is ook zo'n voorbeeld.
Wat een trainer met (sommige) spelers kan doen. Noppert is ook zo'n voorbeeld.
-
- Wereldspeler
Een totaal ander type. Van Ewijk had een enorme impact, net als Dumfries, op ons spel. In goals en assists. In energie, loopvermogen, kracht. Braude is de laatste weken pas op een niveau waarmee hij een echt van toegevoegde waarde is. Vooral in de rust en betrouwbaarheid aan de bal vind ik hem enorm gegroeid.
Maar ik vind Van Ewijk echt wel een klap beter.
-
- Wereldspeler
Grappig, hier moest ik ook aan denken. Van Ewijk was eigenlijk veel belangrijker voor ons destijds met zijn drive naar voren.
Ik vind Braude voetballend wel iets beter, maar eigenlijk zijn ze niet te vergelijken. Ik vind Braude wel een stuk beter, zowel voetballend en verdedigend, dan Köhlert aan de andere kant.
Braude zie ik nog wel een aantal stappen maken. Hij heeft een interessant profiel en is nog erg jong. Best ironisch hoe het soms loopt; Van Ewijk vertrekt en beide opvolgers voldoen niet waardoor Braude ineens rechtsback is geworden.
-
- Wereldspeler
Ik hoop echt dat we hem nog een seizoen kunnen behouden. Gister bij beide goals betrokken, staat verdedigend zijn mannetje en is een echte vuurvreter.