Osame Sahraoui
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Invaller
Re: Osame Sahraoui
Poot stijf houden en lekker hier houden voorlopig, laat hem maar lekker uitblinken onder Van Persie die hem vertrouwen geeft en zal inspireren.
Dan kan hij na een aantal goede wedstrijden altijd nog eind augustus verkocht worden of in de winter. Het is en blijft een exceptioneel talent, hoop echt dat we hem nog een aantal maal gaan zien spelen in het Abe Lenstra Stadion.
Dan kan hij na een aantal goede wedstrijden altijd nog eind augustus verkocht worden of in de winter. Het is en blijft een exceptioneel talent, hoop echt dat we hem nog een aantal maal gaan zien spelen in het Abe Lenstra Stadion.
want morgen wordt alles anders
-
- Nieuw talent
Of vandaag verkopen en dezelfde dag een vervanger, of lekker na de eerste drie wedstrijden verkopen. Er komt een pittig programma aan en als je van de eerste vijf wedstrijden niet één wint, komt er veel druk op de wedstrijd tegen onze Oosterburen.edaluz schreef: ↑18-07-2024 10:40 Poot stijf houden en lekker hier houden voorlopig, laat hem maar lekker uitblinken onder Van Persie die hem vertrouwen geeft en zal inspireren.
- Pibe
- Jeugdspeler
Ik hoop eerlijk gezegd dat De Haan dat risico niet neemt. Met het oog op het tekort moet je cashen wanneer je kunt cashen mits er een reëel bod binnenkomt. Het is natuurlijk een uitzonderlijke speler, maar ik kan me nooit aan de indruk ontrekken dat hij hier vooral voor zichzelf voetbalt. Daarmee bedoel ik niet dat hij zelfzuchtig of onwelwillend is en misschien komt het door zijn stoïcijnse gelaat, maar voor mij persoonlijk ontbreekt er wat plezier, emotie en betrokkenheid.
-
- Jeugdspeler
Denk ook dat Ferry het risico niet neemt en verwacht gewoon dat hij volgende week weg is. Denk dat Osame wel last heeft van prestatie druk binnen het team zelf. Hij word hier niet meer uitgedaagd om beter te doen, want ze teamgenoten hebben dat niveau niet. Natuurlijk ligt motivatie altijd bij je zelf. Maar helpt wel verschrikkelijk goed als je word uitgedaagd om beter te doen en dat je die concurrentie ook hebt.Pibe schreef: ↑18-07-2024 12:36 Ik hoop eerlijk gezegd dat De Haan dat risico niet neemt. Met het oog op het tekort moet je cashen wanneer je kunt cashen mits er een reëel bod binnenkomt. Het is natuurlijk een uitzonderlijke speler, maar ik kan me nooit aan de indruk ontrekken dat hij hier vooral voor zichzelf voetbalt. Daarmee bedoel ik niet dat hij zelfzuchtig of onwelwillend is en misschien komt het door zijn stoïcijnse gelaat, maar voor mij persoonlijk ontbreekt er wat plezier, emotie en betrokkenheid.
Osame is gewoon succes verhaal hier, trots dat zo leuke voetballer in het Abe Lenstra Stadion om de week heb zien voetballen. Maar tijd voor Osame om te gaan is nu wel heel duidelijk. Ben benieuwd of hij het red in Frankrijk, Iets zegt me van wel.
-
- Selectiespeler
Hij kan heel goed voetballen, maar het afgelopen halfjaar was het natuurlijk niet zo best. Dat is toch waar geïnteresseerde clubs naar kijken. 8 miljoen + bonussen en 10% doorverkoop zou ook goed genoeg zijn mijn inziens. Maar zo lang er meerdere clubs met geld en interesse zijn, kun je nog wel even achterover leunen.
-
- Jeugdspeler
Zou toch wel echt voor minimaal 10 million gaan, Vålerenga IF heeft nog doorverkoop percentage + de standaard schulden van de club. Dan hou je met 8 miljoen niet zo veel over. Gewoon uitlokken of ze meer willen betalen. Lille heeft zelf ook bakken met geld gevangen voor hun verdediger. Dus arm zijn ze daar niet.Abenello schreef: ↑18-07-2024 13:35 Hij kan heel goed voetballen, maar het afgelopen halfjaar was het natuurlijk niet zo best. Dat is toch waar geïnteresseerde clubs naar kijken. 8 miljoen + bonussen en 10% doorverkoop zou ook goed genoeg zijn mijn inziens. Maar zo lang er meerdere clubs met geld en interesse zijn, kun je nog wel even achterover leunen.
- Satyr
- Superster
8 miljoen en 20% is ook mooi, als hij dan ooit voor 20 miljoen weggaat, heb je alsnog je 10 miljoen
- Mackan68
- Forumicoon
Altijd een beetje twijfel over die constructies met lage transfersommen aangevuld met bonussen. Osame kon/kan bij ons iets heel goed, of eigenlijk 2 dingen: Dribbelen, maar ook zichzelf vastlopen en balverlies lijden door een actie teveel in te zetten waardoor mogelijk een kans om zeep geholpen wordt. Dat is hij in zijn tijd bij ons niet afgeleerd. Mijn vraag is of hij op dezelfde manier bij een andere club doorgaat en daardoor mogelijk zijn basisplaats kwijt raakt vanwege inffeciënt spel als aanvaller. Dat is toch waarnaar gekeken wordt. Als er dan bij een volgende transfersom een lager bedrag betaald wordt kun je naar je 'bonusgeld' fluiten en moet je tot de conclusie komen dat hij bij ons in ieder geval voor te weinig geld vertrokken is. Wat is hij voor ons waard en wat wil zijn volgende club voor hem betalen? Daarin zal je een weg moeten vinden en nogmaals, wat mij betreft gewoon zo hoog mogelijk transferbedrag zonder vage bonussen. Misschien kun je nog wel wat spelen met het doorverkooppercentage, dat is in ieder geval ook een vaststaand iets. Aantal gespeelde wedstrijden of plaatsing voor Europees voetbal o.i.d is een gok naar mijn mening.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
Verified
- Wereldspeler
Sahraoui heeft ook een draak van een tweede seizoenshelft achter de rug. Dat gaat wel meespelen in de transfersom. Maar voor onze begrippen alsnog een uitzonderlijk talent, geweldig om gezien te hebben. Zulke spelers kom je voor naar het stadion. Maar met 8 miljoen is het denk ik echt wel klaar.
Aan de andere kant, laat hem nog maar lekker meedoen tegen Ajax!
Aan de andere kant, laat hem nog maar lekker meedoen tegen Ajax!
-
- Wereldspeler
Een draak van een tweede seizoenshelft? Zijn jullie wel lekker?
In een goed draaiend elftal, maakt hij er minimaal 5 meer en 5 meer assists. Het is aan de technische staf te wijten dat hij soms drie dubbele dekking kreeg en daar maar geen goed antwoord op kwam. Sahraoui is veruit onze beste speler en ontzettend bepalend. Kijk maar eens terug bij hoeveel cruciale doelpunten hij betrokken is geweest, dit werd destijds ook terecht aangehaald door KvW.
10 miljoen en geen cent minder.
In een goed draaiend elftal, maakt hij er minimaal 5 meer en 5 meer assists. Het is aan de technische staf te wijten dat hij soms drie dubbele dekking kreeg en daar maar geen goed antwoord op kwam. Sahraoui is veruit onze beste speler en ontzettend bepalend. Kijk maar eens terug bij hoeveel cruciale doelpunten hij betrokken is geweest, dit werd destijds ook terecht aangehaald door KvW.
-
- Nieuw talent
hij heeft net weer gescoord tegen zwolle
-
- Invaller
Precies, zie alleen maar zijn statistieken, die zijn echt zeer goed. Ik denk overigens dat Van Persie hem veel beter kán en zal laten spelen/renderen dan Van Wonderen dat deed, dus daarom zou nog even paar maandjes hier blijven helemaal niet zo'n slecht idee zijn. Deze jongen is een parel en zijn waarde zal alleen maar stijgen.SuperFrysk schreef: ↑19-07-2024 12:54 Een draak van een tweede seizoenshelft? Zijn jullie wel lekker?
-
- Wereldspeler
Sahraoui heeft natuurlijk een prima seizoen gehad met 8 goals en 8 assists bij een club die 11e wordt en regelmatig driedubbele dekking. Laatste halfjaar was op basis van die cijfers even goed als het eerste halfjaar. Als dat een draak van een seizoenshelft is... Vraag me wel eens af wat voor sommigen dan wél een "efficiënte" aanvaller is? Naast de goals en assists maakt hij ook nog eens met die dubbele dekkingen ruimte voor anderen. Maar ja, er mislukt wel eens een dribbel
Overigens staat hij in de lijstjes altijd hoog in gelukte dribbels.
Ik verwacht dat hij voor een hoog bedrag wel zal vertrekken deze transferperiode. Dat lijkt me ook goed voor hem, hij is vanaf het moment dat hij hier binnenkwam al de beste speler. Dan is het niet goed te lang te blijven hangen.

Ik verwacht dat hij voor een hoog bedrag wel zal vertrekken deze transferperiode. Dat lijkt me ook goed voor hem, hij is vanaf het moment dat hij hier binnenkwam al de beste speler. Dan is het niet goed te lang te blijven hangen.
-
Verified
- Wereldspeler
Ik heb het misschien wat te stevig aangezet, ik bedoel meer dat we als geheel een draak van een 2e seizoenshelft gespeeld hebben. En ook bij Sahraoui was de 1e seizoenshelft beter dan de tweede. Hij staat bijvoorbeeld superhoog in het lijstje met gemaakte dribbels, maar hij staat ook superhoog in het lijstje met mislukte dribbels. Ik vind het absoluut de leukste voetballer die we in jaren gehad hebben. Maar ik denk dat de 2e seizoenshelft die hij, en z'n teamgenoten gedraaid hebben geen bonus heeft opgeleverd in z'n marktwaarde.
-
- Wereldspeler
Als je rechts nog zo'n artiest had met hetzelfde rendement, dan was je ipv 11de ergens rond de 5/6de plek geëindigd. Dat is dus ook precies het verschil tussen Heerenveen 15 jaar geleden en Heerenveen nu.
-
- Bankzitter
Sahraoui was wel matig de 2e seizoenshelft. Vooral fysiek. Hij kon weinig keer de 90 min volmaken en liep zich wel heel vaak vast. Dus of die de Franse competitie met al die beren achterin nu bij hem past?
-
- Wereldspeler
Inderdaad wat minder fit en kleine blessures maar nog steeds ontzettend bepalend. Ik vind het jammer hoe supporters naar hem kijken, zo'n uitzonderlijk talent. Ik vraag me af wanneer we weer een speler zoals hem krijgen.
Zonder Sahroaui waren we nooit 11de geëindigd.
-
- Invaller
Kreeg tegen Utrecht thuis met die aanslag van VdMaarel te maken, die blessure alsmede mindere vorm van de hele ploeg zijn bepalend geweest, heeft m.i. ook niet zoveel met zijn fysieke gesteldheid te maken.
-
- Wereldspeler
Sahraoui heeft nog maar een contract voor 2 jaar. Als je de 'hoofdprijs' wilt ontvangen dan moet je hem nu verkopen. Met een contract voor 4 of 5 jaar had je geen haast hoeven te hebben. Lille heeft flink gecasht dus die hoeven niet op een miljoen meer of minder te kijken. Ik verwacht de de clubs er wel uitgaan komen.
- Satyr
- Superster
Lille en Nice nu in de race, da's mooi
-
- Selectiespeler
Ben misschien niet helemaal objectief rondom deze speler, maar ik verbaas me erover dat zoveel mensen op dit forum aangeven dat de club met een miljoentje of 7-8 genoegen moet nemen. Dit zijn bedragen waarvoor Michel Vlap is verkocht (weet niet hoelang contract toentertijd), een speler met een beduidend lager plafond dan onze Noorse vriend. Ik durf zelfs zover te gaan dat ik Sahraoui de beste speler is die we in vele jaren in ons shirt gezien hebben.(beter dan Ejuke etc.) Tuurlijk afgelopen 2de seizoenshelft overdreef hij het in doorvoeren acties of als spelmaker op de 10 te willen fungeren, maar met wie moest deze jongen toen combineren/samenspelen voorin? Het was zo treurig gesteld qua echte kwaliteit in de voorste linies.
Vergeet niet dat deze speler in een slecht draaiend elftal en matig seizoen voor zijn doen gewoon tot 8 goals en 8 assists kwam, waarbij ploegen hem altijd dubbele dekking gaven. Cijfers die vele goede aanvallende talenten bij Heerenveen niet eens haalden afgelopen jaren.
Tel daarbij op dat hij in alle data lijstjes boven meedeed als beste aanvaller dit Eredivisie seizoen. (dus niet alleen qua dribbels, maar ook balbeheer helft tegenstander etc.) Het gegeven dat ongelofelijk veel clubs ''kicken'' op goede data van voetballers, en ik vind dat je hier gewoon Strand Larsen/Ejuke achtige bedragen voor moet vragen. Geloof dat Strand Larsen voor iets van 12 is? Moet je als Heerenveen zijnde niet met minder dan 10 miljoen genoegen nemen, zeker tegen Lille die voor veel geld talenten inkopen bij andere clubs.
Tuurlijk, ik snap dat je als supporter je soms ergert aan hem, maar ik vind Sahraoui echt buitencategorie. De club moet gewoon ballen tonen en niet met minder dan 10 miljoen genoegen nemen. Deze echte 1 op 1 dominante dribbelaars zie je niet meer zoveel in het voetbal.
Vergeet niet dat deze speler in een slecht draaiend elftal en matig seizoen voor zijn doen gewoon tot 8 goals en 8 assists kwam, waarbij ploegen hem altijd dubbele dekking gaven. Cijfers die vele goede aanvallende talenten bij Heerenveen niet eens haalden afgelopen jaren.
Tel daarbij op dat hij in alle data lijstjes boven meedeed als beste aanvaller dit Eredivisie seizoen. (dus niet alleen qua dribbels, maar ook balbeheer helft tegenstander etc.) Het gegeven dat ongelofelijk veel clubs ''kicken'' op goede data van voetballers, en ik vind dat je hier gewoon Strand Larsen/Ejuke achtige bedragen voor moet vragen. Geloof dat Strand Larsen voor iets van 12 is? Moet je als Heerenveen zijnde niet met minder dan 10 miljoen genoegen nemen, zeker tegen Lille die voor veel geld talenten inkopen bij andere clubs.
Tuurlijk, ik snap dat je als supporter je soms ergert aan hem, maar ik vind Sahraoui echt buitencategorie. De club moet gewoon ballen tonen en niet met minder dan 10 miljoen genoegen nemen. Deze echte 1 op 1 dominante dribbelaars zie je niet meer zoveel in het voetbal.
-
- Wereldspeler
Amen.ThiagoAlcantara schreef: ↑28-07-2024 15:04 Ben misschien niet helemaal objectief rondom deze speler, maar ik verbaas me erover dat zoveel mensen op dit forum aangeven dat de club met een miljoentje of 7-8 genoegen moet nemen. Dit zijn bedragen waarvoor Michel Vlap is verkocht (weet niet hoelang contract toentertijd), een speler met een beduidend lager plafond dan onze Noorse vriend. Ik durf zelfs zover te gaan dat ik Sahraoui de beste speler is die we in vele jaren in ons shirt gezien hebben.(beter dan Ejuke etc.) Tuurlijk afgelopen 2de seizoenshelft overdreef hij het in doorvoeren acties of als spelmaker op de 10 te willen fungeren, maar met wie moest deze jongen toen combineren/samenspelen voorin? Het was zo treurig gesteld qua echte kwaliteit in de voorste linies.
-
- Wereldspeler
Ik vond Ejuke ook een goede linksbuiten hoor. Die had ook mooie statistieken en was een artiest. Ik weet niet of Sahraoui nu beduidend beter is. Ik mis bij Sahraoui wel eens wat gif, zelfs na een goal is het vaak gelaten. Niet een speler die snel de hekken in zal klimmen.... Met Strand Larsen kan je het ook niet vergelijken, dat is een echte centrumspits die bovendien levert. Sahraoui is wel een prahtige buitenspeler, zijn rendement is ook pirma. Dat geneuzel altijd dat hij te weinig rendement heeft... Vind maar eens een buitenspeler die bijoorbeeld15 goals en assists heeft bij een middenmoter, Dat zijn onrealistische verwachtingen.
-
- Selectiespeler
Het is niet zo dat we het ons kunnen permiteren om hem niet te verkopen hè. Andere clubs weten dat ook. Vlap, Sarr en Ejuke waren allemaal miskopen en we mogen van geluk spreken dat we daar 30 miljoen voor gekregen hebben.
Natuurlijk moet je stevig onderhandelen, maar als er vervolgens niemand de 10 miljoen wil betalen dan zit je met 5 / 6 miljoen tekort en een ontevreden speler. Dan móét je hem in de winter verkopen en is je onderhandelingspositie nog slechter.
Natuurlijk moet je stevig onderhandelen, maar als er vervolgens niemand de 10 miljoen wil betalen dan zit je met 5 / 6 miljoen tekort en een ontevreden speler. Dan móét je hem in de winter verkopen en is je onderhandelingspositie nog slechter.
-
- Wereldspeler
Alfred schreef: ↑28-07-2024 18:42 Ik vond Ejuke ook een goede linksbuiten hoor. Die had ook mooie statistieken en was een artiest. Ik weet niet of Sahraoui nu beduidend beter is. Ik mis bij Sahraoui wel eens wat gif, zelfs na een goal is het vaak gelaten. Niet een speler die snel de hekken in zal klimmen.... Met Strand Larsen kan je het ook niet vergelijken, dat is een echte centrumspits die bovendien levert. Sahraoui is wel een prachtige buitenspeler, zijn rendement is ook pirma. Dat geneuzel altijd dat hij te weinig rendement heeft... Vind maar eens een buitenspeler die bijvoorbeeld 15 goals en assists heeft bij een middenmoter, Dat zijn onrealistische verwachtingen.
- Satyr
- Superster
Heerenveen heeft 15 miljoen als verkoopprijs aan Lille doorgegeven
-
Verified
- Forumicoon
-
Verified
- Beheerder
Het spelletje gaat beginnen, wie gaat als eerste toegeven? 15 miljoen is trouwens wel echt veel meer dan ik dacht. De club speelt hard to get.
Heerenveen fan in Leiden
-
- Selectiespeler
Als Lille nu al aangeeft 7/8 miljoen te willen betalen dan moet het toch lukken om hem voor minimaal 10 miljoen te verkopen, maar wellicht zijn er achter de schermen nog meer clubs die interesse hebben.
-
- Invaller