Deze speler verdient meer waardering. Hij is och 1 van de beteren wekelijks. Hij werkt hard en levert veel. Vorig jaarwas hij ook 1 van de weinigen die zich onttrok aan de malaise. Een song zou wel toepasselijjk zijn
Kaz_SCH schreef: ↑08-10-2024 09:22
Of Hansa Rostock, HSV, Union Berlin, Hertha BSC, Paderborn, Hanover 96, VFL Osnabruck, Eintracht Braunschweig, Preussen Munster of Magdeburg,
Hij wil graag de stap zetten naar de Bundesliga, maar clubs als HSV, Schalke, Hertha BSC en Hannover 96 zijn inderdaad ook (veel) grotere clubs dan Heerenveen.
Abenello schreef: ↑08-10-2024 09:51
Hij wil graag de stap zetten naar de Bundesliga, maar clubs als HSV, Schalke, Hertha BSC en Hannover 96 zijn inderdaad ook (veel) grotere clubs dan Heerenveen.
Vlak Union Berlin ook niet uit, fantastische club, absoluut de moeite waard een keer te bezoeken. Gaan hun stadion uitbreiden naar 40.000 plaatsen, met 32.000 staanplaatsen.
Is bij een vertrek van Mats in januari Oppegard van PSV een optie? Wellicht in dezelfde constructie als Hopland, aangezien er niet heel veel geld te besteden zal zijn. https://www.ad.nl/eindhoven/psv-bekijkt ... ~a75d4ed2/
Ben erg benieuwd of Utrecht concreet gaat worden als ze El Karouani kwijtraken, maar ook of Mats er zelf wel oren naar heeft om in de Eredivisie te blijven. Als ik hem was zou ik mijn opties in de zomer afwegen, dan heeft hij met z'n transfervrije status ongetwijfeld nog meer te kiezen. Brondby is los van de clubkleuren (grapje) volgens mij ook een mooie club en kans op een mooie ervaring in Kopenhagen.
Ik vind het een leuke speler maar hij word door onze supporters enorm overschat. Verdedigend kwetsbaar en aanvallend soms goed maar vaak stokt het daar ook. Met Sahroaui liep dat natuurlijk een stuk beter, maar ik denk dat we niet rouwig hoeven te zijn om zijn vertrek.
Al moet je ook wel blij met hem zijn na Woudenberg en Kaib, maar ik denk dat er wel wat beters rondloopt.
Feanfan 1 schreef: ↑30-01-2025 10:19
Kohlert is een 3-5-2 speler als de meest linkse op het middenveld
Eens, daar heeft hij zijn beste wedstrijden gespeeld. Sowieso dat eerste half jaar met 5-3-2 met Van Wonderen deed het goed, met Van Ewijk en Köhlert op de flanken.
Het is jammer dat we er geen geld aan gaan verdienen in de zomer en linksbacks schaars zijn, maar verder gaan we hier ook niet enorm veel aan missen. Van origine een aanvaller wat ook blijkt uit zijn aanvallende intenties, maar zijn vervolg is vaak bijzonder matig. Voorzetten zijn vaak erg mager. Dat hij ook vaak vrije trappen en corners mag nemen verbaast me dan ook. Verdedigend is hij nauwelijks beter geworden de afgelopen jaren. Het is geen speler die de stap naar AZ of Twente gaat maken.
Helemaal eens. In een 5-mans verdediging is die perfect, maar met 4 is die veel te kwetsbaar. Hij staat vaak te hoog en ook zijn voorzetten komen zelden aan.
Het is wel een sympathieke speler en hij heeft wel iets, maar ik vind hem geen onmisbare schakel.
Er valt niets aan te merken op Mats zijn inzet en mentaliteit. Maar wat levert al dat rennen en vliegen op? Het is veel blaffen en en weinig bijten. Wat komt er uit zijn ingooien en voorzetten en vrije trappen? Het is ook niet een echte verdediger en als je op rechts al een back hebt die niet al te groot is, kan je op links eigenlijk niet nog een kleine speler hebben. Köhlert is transfervrij gekomen en gaat ook weer transfervrij vertrekken. Geen man over boord, Hansma moet op zoek naar een dynamische, moderne back.
Tja, ik denk dat er wel betere posities zijn waar je je zou kunnen verbeteren. De complete aanvalslinie bijvoorbeeld. Mats Köhlert is gewoon een topspeler voor Heerenveen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter schreef: ↑16-02-2025 22:29
Tja, ik denk dat er wel betere posities zijn waar je je zou kunnen verbeteren. De complete aanvalslinie bijvoorbeeld. Mats Köhlert is gewoon een topspeler voor Heerenveen.
Dat valt wel mee. Zoals hierboven als benoemd kwetsbaar defensief en aanvallend houdt het dit seizoen ook niet over.
Kijk nog maar eens naar de 1-0, typerend voor de kwetsbaarheid van Kohlert in de ruimte in zn rug.
Ik vind Kohlert met afstand de beste speler van ons. Qua inzet, balvaardigheid/techniek en loopvermogen. Verdedigend is het niet altijd top, naar hij is van origine ook geen verdediger, dus logisch.
Onze middenvelders en en aanvallers leiden zoveel balverlies, daar hebben we kwaliteit nodig.
Heerenveen rules schreef: ↑17-02-2025 08:04
Ik vind Kohlert met afstand de beste speler van ons. Qua inzet, balvaardigheid/techniek en loopvermogen. Verdedigend is het niet altijd top, naar hij is van origine ook geen verdediger, dus logisch.
Onze middenvelders en en aanvallers leiden zoveel balverlies, daar hebben we kwaliteit nodig.
Dus als ik dit samenvat: Köhlert in zijn kracht gebruiken als linkervleugelaanvaller en een linksback halen, die wél kan verdedigen?
Köhlert komt geen man voorbij en zijn voorzetten komen 7/10x niet van de grond. Ik zie die aanvallende waarde niet zo eerlijk gezegd. Dat liep een stuk beter met Sahraoui destijds.
SuperFrysk schreef: ↑17-02-2025 09:55
Köhlert komt geen man voorbij en zijn voorzetten komen 7/10x niet van de grond. Ik zie die aanvallende waarde niet zo eerlijk gezegd. Dat liep een stuk beter met Sahraoui destijds.
Succesvolle voorzetten of niet, Mats is echt enorm belangrijk in het spel dat we spelen. Zie onderstaande passmap - en deze is echt niet uniek voor deze wedstrijd. Ik hoop dat ze bij de club al een goede opvolger voor hem kunnen vinden, want met hem kunnen we veel meer variëren in ons aanvalsspel.
Maar wat leveren al die statistieken op qua assists (en goals)? En hoe goed is Köhlert verdedigend? Daar wijst bijvoorbeeld Time Klompe ook vaak op. Ik vond Milan van Ewijk in alles beter en ik vind Braude ook in alles beter. Alleen heeft Mats een grotere motor omdat Braude een jaar of 6 jonger is.
Van Ewijk was buitencategorie, net als Dumfries. Het hebben van zulke goede backs is ronduit een luxe en zeker niet standaard. Er is genoeg op Köhlert aan te merken, maar we mogen onze handen met hem dichtknijpen. Los van zijn manier van voetballen, als ons hele team zijn onverzettelijkheid had, dan hadden we op zeker veel meer punten gehad dan nu.
Marça schreef: ↑17-02-2025 10:36
Succesvolle voorzetten of niet, Mats is echt enorm belangrijk in het spel dat we spelen. Zie onderstaande passmap - en deze is echt niet uniek voor deze wedstrijd. Ik hoop dat ze bij de club al een goede opvolger voor hem kunnen vinden, want met hem kunnen we veel meer variëren in ons aanvalsspel.
Heel interessant! En het bevestigt mijn beeld: Köhlert staat te hoog. Köhlert moet er komen en niet al zijn.
Je ziet bij Braude dat hij waarschijnlijk met opzet lager staat en daardoor ook minder betrokken is bij aanvallen. Jahanbakhsh staat gevoelsmatig ook wat meer tegen de lijn aan waardoor Braude minder eroverheen komt.
Ik vind Braude wel echt een stuk beter verdedigend.
Blijft een slappe dweil in verdedigen. Echt, wat kan die er weinig van als het daarom gaat. Bijzonder dat dat na een paar jaar op die positie nog steeds niet geland is. Dan komt het er ook niet meer van.