SuperFrysk schreef: ↑12-06-2025 14:07
Tuurlijk doe je het op eigen kracht, maar NEC, Utrecht, Sparta, Go Ahead en zelfs Cambuur hebben allemaal investeerders erachter zitten. Op den duur ga je die strijd gewoon verliezen op deze manier.
De achterstand naar AZ & Twente word alleen maar groter, die doen het zover ik weet wel op eigen kracht.
AZ heeft verder uitgebouwd waar Heerenveen ooit mee is begonnen, goede faciliteiten en geweldige opleiding en daar plukken zij nu ruim de vruchten van.
FC Twente heeft gewoon enorm veel vermogen achter de club staan.
De enige manier hoe we ons weer kunnen mengen in de subtop is door ofwel een Friese investeerder aan je te binden , ofwel te gaan samenwerken met de een buitenlandse investeerder.
Ik zie het Chipsoft niet doen persoonlijk. De overigen benoemd ook niet. Ik zelf zeg al jaren, ga eens met Red Bull om tafel. sc Heerenveen heeft een prachtig stadion, shirt en verleden wat zorgt voor aantrekkingskracht. Ook de Nederlandse competitie staat er goed op. Aanvallend, altijd goed voor vooral jeugdspelers geweest die er kunnen doorbreken.
Laat RB er een hypermodern jeugdcomplex neerzetten en de grootste talenten van Europa neerzetten. Talenten die nog nét te kort komen om in de grote competities te spelen. Zo overvleugel of ben je weer competitief aan AZ Twente en Ajax.
Ja, die spelers vertrekken dan ook snel weer als ze doorbreken, maar dat doen ze nu ook toch? En dan gaan ze misschien niet naar Ajax of PSV, maar naar Leipzig of Salzburg. Of wanneer de speler een kans in Engeland voor zich ziet naar Leeds.
Ik persoonlijk, ben niet zo bang voor RB, die hebben zich al meerdere jaren laten zien als sport-minded. En volgens mij weten ze de sportcultuur van sc Heerenveen wel positief uit te buiten naar buiten toe. Maar let wel, ik ben geen voorstander van een sheik uit Qatar of Oman (geen sportieve raakvlakken) of een Amerikaans investeringsgroepje wat alleen maar uit is op de centen.
Ik persoonlijk, ben niet zo bang voor RB, die hebben zich al meerdere jaren laten zien als sport-minded. En volgens mij weten ze de sportcultuur van sc Heerenveen wel positief uit te buiten naar buiten toe. Maar let wel, ik ben geen voorstander van een sheik uit Qatar of Oman (geen sportieve raakvlakken) of een Amerikaans investeringsgroepje wat alleen maar uit is op de centen.
Op zich heb je daar een punt, maar zodra Red Bull de club op een zeker moment besluit door te verkopen dan ben overgeleefd aan de goden. Dan liever het model van Cambuur, waarbij je certificaten aan clubmensen verkoopt en toch geen direct inspraak toelaat.
Ik ben tegen elke vorm van investeerders.. Liever op eigen kracht 14de dan met louche investeerders 6de. Ik vind Kooi/vd Brink, Van Seumeren niets.. Evenals Arabieren of Amerikanen.
Het gaat maar zelden goed op Eredivisieniveau. Vitesse en toch ook Fortuna zijn daar sprekende voorbeelden van. En wat gebeurt er bij NEC en FC Utrecht als Boekhoorn en Van Seumeren omvallen? Voor de korte termijn is dit leuk, en doe je mee. Maar de langere termijn is zo onzeker als wat. Tot voor een aantal jaar terug voelde ik er wel voor. Maar de risico's zijn gewoon groot als je het speeltje van een investeerder bent. Te groot naar mijn mening.
jorro schreef: ↑14-06-2025 12:24
Het gaat maar zelden goed op Eredivisieniveau. Vitesse en toch ook Fortuna zijn daar sprekende voorbeelden van. En wat gebeurt er bij NEC en FC Utrecht als Boekhoorn en Van Seumeren omvallen? Voor de korte termijn is dit leuk, en doe je mee. Maar de langere termijn is zo onzeker als wat. Tot voor een aantal jaar terug voelde ik er wel voor. Maar de risico's zijn gewoon groot als je het speeltje van een investeerder bent. Te groot naar mijn mening.
De enige die er tot nu toe goed uit is gekomen nadat de suikeroom vertrokken is dat is AZ.