Rapid Boekarest - sc Heerenveen (9 augustus, 20.30 uur)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 13-08-2012 22:15

Nordfeldt
8
44%
Zuiverloon
0
Geen stemmen
Zomer
1
6%
Gouweleeuw
2
11%
Raitala
1
6%
Ziyech
0
Geen stemmen
Kums
2
11%
De Roon
0
Geen stemmen
Tannane
0
Geen stemmen
Djuricic
0
Geen stemmen
Van La Parra
0
Geen stemmen
Assaidi
4
22%
Van Anholt
0
Geen stemmen
El Akchaoui
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 18

Hielke
Forumicoon

Re: Rapid Boekarest / MyPa 47 - sc Heerenveen (2 augustus)

Bericht door Hielke »

Rapid Boekarest heeft in de met 3-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen MyPa 47 overigens gewoon in het eigen stadion gevoetbald, het Stadionul Valentin Stănescu. Leuk bakje. Zou ook niet weten waarom dat afgekeurd zou worden, als je ziet wat een fietsenstallingen er soms voor stadion moeten doorgaan in de UEFA Cup.

Afbeelding
feanfanFA
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door feanfanFA »

vanochtend even een mailtje gedaan naar de club, in de reactie die ik krijg staat dat de datum's definitief zijn.
dus we spelen eerst uit op 2 augustus en op 9 augustus thuis.

dus nu alleen nog even afwachten of het Roemenië of Finland word.
Wij zijn Heerenveen
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dat is nog wel onder voorbehoud.
Corruption is everywhere, fight it!
feanfanFA
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door feanfanFA »

Fanatic 4-ever schreef:Dat is nog wel onder voorbehoud.
deze mail kwam vanuit de club:
Beste meneer Jongsma,

Hartelijk dank voor uw bericht. Uit- en thuis is inmiddels definitief vastgesteld. 2 augustus spelen we uit en 9 augustus spelen we thuis. Tegenstander en tijdstip zijn nog niet bekend.
Wij zijn Heerenveen
Barrie
Bankzitter

Bericht door Barrie »

Dan is er toch echt een medewerker van de club niet goed op de hoogte. Steaua Boekarest speelt ook op 2 augustus een thuiswedstrijd tegen Sligro Rovers of Trnava, en ze willen voorkomen dat er tegelijkertijd vier verschillende supportersgroepen in de stad zijn. Als Rapid zich plaatst moet één van de twee wedstrijden alsnog omgedraaid worden en kunnen we eerst thuis spelen.
Liever een verre vriend dan een Cam buur.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Barrie schreef:Dan is er toch echt een medewerker van de club niet goed op de hoogte. Steaua Boekarest speelt ook op 2 augustus een thuiswedstrijd tegen Sligro Rovers of Trnava, en ze willen voorkomen dat er tegelijkertijd vier verschillende supportersgroepen in de stad zijn. Als Rapid zich plaatst moet één van de twee wedstrijden alsnog omgedraaid worden en kunnen we eerst thuis spelen.
En daar zullen beide clubs uit Boekarest neem ik aan heel graag oor naar hebben, aangezien zij dan ineens het thuisvoordeel krijgen. Lijkt me dan ook logisch dat Rapid daar gewoon op probeert uit te komen, maar dat moet je als club gewoon proberen tegen te gaan.
Forza AZ
Nieuw talent

Bericht door Forza AZ »

Barrie schreef:Dan is er toch echt een medewerker van de club niet goed op de hoogte. Steaua Boekarest speelt ook op 2 augustus een thuiswedstrijd tegen Sligro Rovers of Trnava, en ze willen voorkomen dat er tegelijkertijd vier verschillende supportersgroepen in de stad zijn. Als Rapid zich plaatst moet één van de twee wedstrijden alsnog omgedraaid worden en kunnen we eerst thuis spelen.
Er is een regel welke wedstrijd omgedraaid moet worden. De club die het hoogste is geëindigd in de nationale competitie speelt volgens de loting. De andere zal omgedraaid moeten worden. Steaua was 3e en Rapid 4e. Als er dus een wedstrijd omgedraaid moet worden, dan zal het Rapid-Heerenveen zijn. Maar misschien is het in Bukarest geen probleem om 2 wedstrijden op dezelfde dag te spelen. Dan kan alles blijven zoals geloot.

De site van Rapid (http://www.fcrapid.ro/stire.php?id=13987) meldt dat de heenwedstrijd in Heerenveen is als zij doorgaan tegen MyPa:
Formaţia noastră va întâlni echipa olandeză SC Heerenveen, în turul trei preliminar al Europa League, după ce vom trece de finlandezii de la Myllykosken Pallo-47 (MyPa). Prima manşă va avea loc la în Olanda, la 2 august, returul la Bucureşti pe 9 august.
Google vertaling: Onze band zal voldoen aan Nederlandse team SC Heerenveen in de Europa League voorronde drie, na het passeren we de Finnen Myllykosken Pallo-47 (MyPa). De eerste etappe vindt plaats in Nederland, van 2 augustus terug te keren naar Boekarest op 9 augustus.
Als ik jullie was zou ik Heerenveen dus nog maar eens vragen of dit correct is voordat jullie reizen boeken donderdag.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Als hoogst geëindigde ploeg in de competitie wordt Steaua dan toch in feite gestraft voor die goede prestatie? Het heeft er, net als Rapid, toch juist belang bij dat het wordt omgedraaid om thuis te kunnen eindigen?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Hielke schreef:Als hoogst geëindigde ploeg in de competitie wordt Steaua dan toch in feite gestraft voor die goede prestatie? Het heeft er, net als Rapid, toch juist belang bij dat het wordt omgedraaid om thuis te kunnen eindigen?
Ik neem aan dat dit een algemeen vastgestelde regel is, Steaua had natuurlijk ook andersom kunnen loten, en dan hadden ze voordeel gehad als hooggeplaatste ploeg. Het lijkt me niet dat de UEFA er aan gaat beginnen om te kijken wie er eventueel recht op voordeel heeft en dan gaat bepalen welke wedstrijd omgedraaid gaat worden.
feanfanFA
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door feanfanFA »

ze mogen wel opschieten met het vaststellen van de wedstrijden, de vlieg tickets richting Roemenië kosten inmiddels rond de 215 euro... vorige week konden we nog voor rond de 140 euro die kant op vliegen. :o
Wij zijn Heerenveen
Muck
Basisspeler

Bericht door Muck »

Data staat al vast. Zie eerder in dit topic. Keuze is nu: Finland of Roemenie, maar dat weten we morgen.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Muck schreef:Data staat al vast. Zie eerder in dit topic. Keuze is nu: Finland of Roemenie, maar dat weten we morgen.
Oh ja? Dat dacht ik niet, Heerenveen zegt anders dan Boekarest. En dat is ook logisch aangezien beide clubs graag hun thuisvoordeel willen (behouden).
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Afgaande op het verhaal van ForzaAZ vrees ik dat Heerenveen op 2 augustus thuis speelt. De FIFA-reglementen schijnen helder te zijn: geen Europese duels op dezelfde avond in één stad. Mocht dat wel zo zijn, dan moet de laagst geklasseerde ploeg omdraaien. Dat is Rapid. Tegen reglementen kan je helaas weinig doen...
Forza AZ
Nieuw talent

Bericht door Forza AZ »

I heb het op een internationaal forum gevraagd aan een Rapid supporter en die zegt dat de Roemeense pers heeft bevestigd dat als Rapid doorgaat vanavond dat ze dan op 9 augustus thuis spelen tegen Heerenveen (mogelijk in het nationale stadion in plaats van hun eigen stadion).

http://www.gsp.ro/international/europa- ... 48700.html (in Roemeens; met google translate wordt het wel duidelijk).
Laatst gewijzigd door Forza AZ op 26-07-2012 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Raar dat Heerenveen hierover nog niets naar buiten heeft gebracht. De club moet zelf op korte termijn boeken en weet dat supporters die naar Boekarest willen afreizen op duidelijkheid wachten.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Hielke schreef:Raar dat Heerenveen hierover nog niets naar buiten heeft gebracht. De club moet zelf op korte termijn boeken en weet dat supporters die naar Boekarest willen afreizen op duidelijkheid wachten.
Dat is toch niet raar maar juist logisch? Hoe klote het ook is, maar Heerenveen is gewoon ook afhankelijk van de UEFA. En de UEFA doet niet eerder uitspraak dan wanneer de wedstrijd tussen Mypa en Rapid is afgelopen. Stel namelijk dat de UEFA eerder uitspraak doet, dan kan bij winst van Rapid het verhaal ontstaan dat het allemaal doorgestoken kaart is. Ik snap wel dat ze dat niet willen.
André
Wereldspeler

Bericht door André »

De club kan toch gewoon aangeven dat de data nog onder voorbehoud zijn? Het heeft niets met uitspraken van welke instantie dan ook te maken. De reglementen schrijven het dus schijnbaar gewoon voor. De website van de UEFA geeft ook aan dat de wedstrijden in deze ronde alleen op 2 en 9 augustus gespeeld gaan worden. In de 4e voorronde worden de wedstrijden over meerdere dagen verdeeld (woensdag en donderdag).
Als één man achter onze trots!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

André schreef:De club kan toch gewoon aangeven dat de data nog onder voorbehoud zijn?
Dat is ook het beste want je krijgt nu natuurlijk veel mensen die al kaarten voor 9 augustus hebben gekocht maar de kans is groot dat dat verplaatst gaat worden. Dat gaat weer gezellig worden.
Corruption is everywhere, fight it!
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

André schreef:De club kan toch gewoon aangeven dat de data nog onder voorbehoud zijn? Het heeft niets met uitspraken van welke instantie dan ook te maken. De reglementen schrijven het dus schijnbaar gewoon voor. De website van de UEFA geeft ook aan dat de wedstrijden in deze ronde alleen op 2 en 9 augustus gespeeld gaan worden. In de 4e voorronde worden de wedstrijden over meerdere dagen verdeeld (woensdag en donderdag).
Dat is toch ook eigenlijk aangegeven door Veenstra zelve? En het is bij iedereen bekend, dus ik snap niet zo wat je met deze post bedoeld.. Wat Hielke namelijk zegt is dat ze nu al een datum vastprikken, en ik geef alleen aan dat dit nog niet mogelijk is.

Natuurlijk kunnen ze het beter communiceren als onder voorbehoud. Waarom dat niet gedaan wordt, is mij ook niet duidelijk.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

De kogel is door de kerk. Als de tegenstander Rapid Boekarest wordt, is de uitwedstrijd op 9 augustus in het nationale stadion. Dat staat op de officiële site. Sportief gezien lijkt me dit zeer ongunstig. Hup MyPa!
Forza AZ
Nieuw talent

Bericht door Forza AZ »

André schreef:In de 4e voorronde worden de wedstrijden over meerdere dagen verdeeld (woensdag en donderdag).
In de 4e voorronde zijn ook alle wedstrijden in principe op donderdag, tenzij het echt niet anders kan. Maar eerst zullen dan ook weer wedstrijden worden omgedraaid om het probleem op te lossen. Als dat ook niet helpt (omdat 3 clubs hetzelfde stadion/stad gebruiken) dan zal er 1 wedstrijd op dinsdag of woensdag geplaatst worden. Dit werd in de 1e voorronde ook zo gedaan.
NN4ever
Selectiespeler

Bericht door NN4ever »

Dat er gespeeld wordt in het nationale stadion, lijkt mij juist wel gunstig. Het zal waarschijnlijk halfvol zijn, waardoor je zo'n troosteloze aanblik krijgt. De sfeer komt dan gelijk ook veel minder heftig over als in het eigen stadion van Rapid. Veel minder vijandig, etc.
1. Heerenveen
2. Familie
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Mooi waardeloos dit. Eerst thuis en dan uit is voor ons een enorm nadeel. Je kan zo'n eerste wedstrijd anders loeren op de counter en proberen een uitdoelpunt te maken dan thuis erop poeffen. Dat gaat Rapid nu doen. Zij hebben al een aantal officiele wedstrijden in de benen. Ik geef ons weinig kans :(
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Boekarest staat na een half uur 0-1 voor
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Boekarest dus, staat inmiddels ook met 0-2 voor. Vliegtickets zijn geboekt, nu de rest nog fixen.
Jil
Jeugdspeler

Bericht door Jil »

Iemand nog tips waar je het voordeligst kan boeken? Alleen retourvlucht, geen hotel.
Sjansen benoet'n
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Jil schreef:Iemand nog tips waar je het voordeligst kan boeken? Alleen retourvlucht, geen hotel.
Kijk eens op http://nieuwnoord.org/portal/;)
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Trip naar Boekarest is geboekt. Goedkoper dan ik aanvankelijk dacht. Rechtstreekse vlucht vanaf Brussel Charleroi 166 euro retour via WizzAir. Hotels zijn zeer goed betaalbaar. Voor twee tientjes per persoon per nacht zit je in een prima onderkomen.

We gaan Europa in!
heerenveenown
Selectiespeler

Bericht door heerenveenown »

Hielke schreef:Trip naar Boekarest is geboekt. Goedkoper dan ik aanvankelijk dacht. Rechtstreekse vlucht vanaf Brussel 166 euro retour via WizzAir. Hotels zijn zeer goed betaalbaar. Voor twee tientjes per persoon per nacht zit je in een prima onderkomen.

We gaan Europa in!
Ik wacht nu al op je mooie verslag over deze trip :)

Ik kan er zelf jammer genoeg niet bij zijn, maar komt hopelijk daarna nog.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Flying Frisian
Superster

Re: Rapid Boekarest - sc Heerenveen (9 augustus)

Bericht door Flying Frisian »

Ik vlieg op 10 augustus vanuit Beograd terug naar Nederland, dik 400 km heen en terug voor een Europese pot is me een beetje te veel van het goede.
Plaats reactie