Voor het geld dat je betaald verwacht je toch op zijn minst dat je serieus wordt genomen, maar nee bij heerenveen is dat anders

Moderators: Beheerders, Fanmasters
Heerenveen is de baas in het stadion. Daarom wordt er ook niets gedaan aan de irritatie van velen, namelijk uitsupporters in de thuisvakken (opruiing?) en de diverse kwetsende spreekkoren uit het uitvak. Nee, dan heeft men over het eigen stadion (lees het uitvak) ineens niets meer te zeggen. Juist in die gevallen moet er één lijn worden getrokken, en al helemaal niet een lijn trekken die alleen betrekking heeft op een bepaald deel van de eigen aanhang.ALS 26.000 schreef:Denk wel dat duidelijk moet zijn wie de baas is in het stadion. Dat is Heerenveen en niet Nieuw Noord. Nieuw Noord moet zich schikken naar de regels van het huis en niet andersom.
Ook mag Heerenveen bepalen wie er in hun huis welkom zijn en wat er gezegd mag worden. Niet zo vreemd lijkt me.
Kortom: er is een hoop werk aan de winkel.Verschillende psychologen hebben de loyaliteit van fans onderzocht die supporter blijven van hun team, en dus geen fans die voortdurend supporter zijn van een andere club die op dat moment succesvol is. Zij kwamen tot de volgende vijf factoren waarom personen een loyale fan van hun club zijn:
1. Vermaak
2. Authenticiteit
3. Binding van de fans met de spelers en de club
4. Geschiedenis en traditie van de club
5. Groepswaardering
Hoewel er zoals zojuist beschreven verschillen bestaan tussen een fan van een voetbalclub en een fan van een merk, zijn er ook overeenkomsten. Zoals merk communities gevormd zijn rond een product of dienst, kunnen fans worden omschreven als een community gevormd rond een voetbalclub. In het bijzonder is het zinvolle aspect van ‘het supporter zijn’ afgeleid van de sociale relatie met andere fans. Dat betekent dat als supporters onderling contact hebben, de loyaliteit naar hun club tegelijkertijd groeit. Voetbalclubs dienen daarom altijd bij te dragen aan situaties waarin faninteracties plaatsvinden.
Volgens een studie van Herbert Woratschek is het zinvolle aspect van het voetbalfan zijn niet alleen afgeleid uit de langdurige relatie met het team, maar ook uit andere banden die de relatie met het team beïnvloeden, in het bijzonder de band tussen de verschillende fans. Herbert Woratschek stelt dat voetbalwedstrijden kunnen worden geïnterpreteerd als een sociale interactie tussen fans die zich betrokken voelen bij de voetbalclub. Het bezoeken van wedstrijden zijn gebeurtenissen die de fans laat ervaren wat de culturele betekenis van de club is. Ook Woratschek is van mening dat voetbalfans veel overeenkomsten hebben met een merk community. Uit zijn onderzoek kwam duidelijk naar voren dat de redenen van fans die uitwedstrijden bezoeken, overeenkomen met die van merk communities, zoals het opbouwen van relaties met anderen, het ontsnappen uit het dagelijkse leven en het identificeren met het team en de club.
Groepen van voetbalfans creëren hun eigen community waarin hun gewoonten en rituelen uniek zijn. Doordat zij handelen in groepen, heerst er onder hen een sterke solidariteit. Deze groepen zijn sociale communities met een hoge integriteit. Deze fans hebben, onafhankelijk van relatieversterkende inspanningen, een sterke emotionele band met hun club.
Zoals zojuist aangegeven dienen sportclubs altijd bij te dragen aan situaties waarin faninteracties plaatsvinden en een community gebouwd kan worden.
Fans hebben grote behoefte aan het opbouwen van een vertrouwelijke band met de club die ze het idee geeft bijzonder te zijn. Tevreden fans blijven de club langer trouw (klantbehoud), besteden meer (retentie) en worden uiteindelijk ambassadeur van de onderneming (verhoging klantloyaliteit).
Dit heeft niet in de brief gestaan. Dit schijnt Yme gezegd te hebben in een interview met Omrop Fryslan.massan schreef:heeft in de brief gestaan dat de Heerenveenfans een voorbeeld kunnen nemen aan Ajax-fans? Dat zou de wereld op zijn kop zijn.
Uit de feanfan dacht ik?terwijl met die supporters nooit problemen zijn. Want het lag die zondagmiddag ook echt niet aan de Ajax-supporters, integendeel. Vreemd genoeg was dat het Amsterdam-publiek Heerenveenser dan het Heerenveenpubliek in het stavak. In het uivak werd zelfs de wave ingezet.
Maar men moet niet alleen de focus leggen op nn.
Er zijn ook andere "fans" in andere vakken die spelers uitschelden en gewoon de dood en kanker toe wensen, daar word mijn inziens niet eens tegen opgetreden.
De situatie bij Den Haag is absoluut niet te vergelijken met de situatie die nu bij SCH aan de hand is.Lipton schreef:Bij Ado Den Haag gingen ze ook keer op keer grenzen verlegen, en iedereen weet wat er daardoor gebeurd is.
Met dit stukje ben ik het meer dan eens, eindelijk iemand buiten NN die een reeele blik heeft op de "rest". (niet alleen spelers krijgen allerlei verwensingen overigens)Lipton schreef:Maar men moet niet alleen de focus leggen op nn.
Er zijn ook andere "fans" in andere vakken die spelers uitschelden en gewoon de dood en kanker toe wensen, daar word mijn inziens niet eens tegen opgetreden.
Volgens mij is er door Yme gezegd dat het ajax publiek tijdens Sc Heerenveen - Ajax meer Heerenveens was. En dat betekent dus niet dat wij maar gelijk een voorbeeld moeten nemen aan het ajax publiek.Heerenveen rules schreef:En dan ook nog durven stellen dat wij een voorbeeld kunnen nemen aan Ajax-fans........
Ik zat dus ook vol verbazing te kijken dat er ineens een stuk of wat fakkels op zuid de lucht in gingenH-J schreef:Vuurwerk: vandaag te bewonderen op zuid. Ik vind het schitterend, maar hoe kan het dat dit afgestoken mag worden? Nog niet zo lang geleden werd er iemand die een op de grond liggende fakkel oppakte, uit een vak gehaald en bij de volgende wedstrijd werd er druk gefouilleerd.
FF is ook niet bevoordeeld door de club, FF heeft zelf een manier uitgevonden om dit voor elkaar te krijgen. De club wou er in eerste instantie niks van weten.Fanatic 4-ever schreef:Maar ach, de laatste tijd blijkt wel vaker dat FF wat bevooroordeeld is bij de club, ik heb ook geen eens zin om me druk om te maken...
kloptxander schreef:Ik denk dat iemand hier nu heel erg zit te lachen....
Als ik jou redenering goed begrijp wilde de club er in eerste instantie niks van weten, maar zijn ze later van mening veranderd? Als het verzoek vanuit NN was gekomen was er waarschijnlijk nooit van mening veranderd.ItFean82 schreef:FF is ook niet bevoordeeld door de club, FF heeft zelf een manier uitgevonden om dit voor elkaar te krijgen. De club wou er in eerste instantie niks van weten.
Een goed doordachte actie, goed rekening gehouden met de veiligheidseisen, heldere communicatie met de juiste personen binnen de club, etc etc...Johanson16 schreef: Wat heeft de club dan doen besluiten dat het nu opeens wel toegestaan kon worden?
Supporters of "NN-supporters"?Lasse4evah schreef:Misschien krijgt het bestuur eindelijk eens in te zien dat er supporters te vreden moeten gesteld wordeN!
Dus als NN een goed plan indient om te mogen fakkelen zouden die ook toestemming krijgen????SpongeBob schreef:Een goed doordachte actie, goed rekening gehouden met de veiligheidseisen, heldere communicatie met de juiste personen binnen de club, etc etc...