Opmerkelijk voetbalnieuws
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Jeugdspeler
-
- Erelid
- Contacteer:
De brieven van El Salvador zitten idd erg goed in elkaar. Is het geen goed idee om een brief te schrijven en die te laten ondertekenen door alle supportersverenigingen en andere belangenorganisaties van supporters? Als je op die manier je kritiek uit, komt het van 1 kanaal en kan de KNVB ook duidelijk reageren en er eigenlijk niet meer omheen. Zo'n brief heeft meer gewicht als het onderschreven is door een groep, dan dat het van een individu komt.
-
- Erelid
Vuurwerk is gewoon gevaarlijk - ik vind dat de KNVB volkomen gelijk heeft. Ik vind dat er absoluut geen actie gevoerd moet worden; erg onverstandig en ook nogal hypocriet. Zolang het supporters niet lukt om de voneiligheid op alle gebieden in en rond het stadion in te dammen - hebben ze over zoiets als dit geen recht van spreken. 

-
- Wereldspeler
Wat is dat voor belachelijke drogreden Jaap!? Omdat de supporters het niet lukt om de veiligheid op alle gebieden in en rond het stadion in te dammen - hebben ze over zoiets als dit geen recht van spreken? Ten eerste zorgen echte supporters niet voor onveiligheid, en ten tweede kunnen supporters niet ontzettend veel doen om iets tegen de veiligheid te doen. Dat zal toch van boven af moeten komen. Het enige aspect is misschien sociale controle, en die is er wel bij Heerenveen.
Mits het goed georganiseerd is, kan er niks mis meegaan. Vuurwerk is dus niet 'gewoon maar gevaarlijk', zoals jij het zegt.
Mits het goed georganiseerd is, kan er niks mis meegaan. Vuurwerk is dus niet 'gewoon maar gevaarlijk', zoals jij het zegt.
-
- Erelid
Hoe kom je daar nou bij. Vuurwerk is hartstikke gevaarlij. Zijn we juist bezig om alles in goede banen te leiden na een aantal rampen - denken supporters weer dat ze het beter weten. Echt een belachelijk plan - ik ben juist wel blij dat het afgeschaft wordt. Er moeten zekere eerst weer zwaargewonden of doden vallen - en dan nog ligt het waarschijnlijk aan de KNVBroelof de vries schreef:Wat is dat voor belachelijke drogreden Jaap!? Omdat de supporters het niet lukt om de veiligheid op alle gebieden in en rond het stadion in te dammen - hebben ze over zoiets als dit geen recht van spreken? Ten eerste zorgen echte supporters niet voor onveiligheid, en ten tweede kunnen supporters niet ontzettend veel doen om iets tegen de veiligheid te doen. Dat zal toch van boven af moeten komen. Het enige aspect is misschien sociale controle, en die is er wel bij Heerenveen.

Je andere opmerking vind ik ook erg naief. "Dat zal toch echt van boven moeten komen". Dat is typisch supporters eigen, heel snel naar boven wijzen. We moeten onze eigen verantwoordelijkheid nemen, we moeten zitten op de blaren die wij veroorzaken. En wij - dat zijn inderdaad vaak niet echt wij - want wij zijn namelijk echte supporters - wij weten wel heel goed hoe het moet. Zo werkt het al jaren niet en als we zo doorgaan kunnen we straks nauwelijks nog naar wedstrijden dus laten we onze prioriteit in hemelsnaam niet bij het vuurwerk liggen.
Ik ben het wel met je eens wat de sociale controle betreft. Daar gaat het om. Maar die kan ook bij ons veel beter. Denk maar aan de spreekkoren

-
- Jeugdspeler
Vuurwerk is inderdaad gevaarlijk, maar we praten hier over fakkels, Jaap! Deze fakkels worden dan ook nog, tenminste in het Arkestadion, ontstoken op minimaal 5 meter afstand van de tribunes. Er zijn vergunningen voor afgegeven door overheidsinstanties en met medewerking van de club! Dit is wat anders als het afsteken van een 100.000 klapper midden op de tribune, zoals vroeger in het Diekman gebeurde.
Mits goed georgainseerd, geeft het een prachtig sfeer-effect, wat een toegevoegde waarde geeft aan het voetbal!
Een gezamenlijke acties van de verschillende supportersverenigingen in NL is een prima idee. Wie neemt het voortouw hiertoe?
FC Twente heeft zelf ook contact met andere clubc (Roda JC, Heracles) in deze zaak.
Mits goed georgainseerd, geeft het een prachtig sfeer-effect, wat een toegevoegde waarde geeft aan het voetbal!
Een gezamenlijke acties van de verschillende supportersverenigingen in NL is een prima idee. Wie neemt het voortouw hiertoe?
FC Twente heeft zelf ook contact met andere clubc (Roda JC, Heracles) in deze zaak.
No Twente, No Life
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik ben het helemaal niet met je eens Jaap. Volgens mij ben jij iemand die vindt dat voetbal emotie is. Het mooiste is toch in een klein koud stadion staan met een warme kop koffie en dan je ploeg naar de overwinning schreeuwen. Bij dat soort romantiek hoort ook een vak met staanplaatsen en bijvoorbeeld vuurwerk. Met de maatregelen van de KNVB en UEFA verdwijnt deze romantiek helemaal uit het voetbal.
Een Nieuw Noord vak zoals bij de Amstel Cup wedstrijd tegen Willem II was toch fantastisch. Het perfecte voorbeeld van dat als je het goed organiseert, een vak met fanatiekelingen niet tot rellen hoeft te komen. Dat is precies zo met vuurwerk. Mits goed georganiseerd hoeft het helemaal niet gevaarlijk te zijn.
Maar ik denk dat het vrij simpel te organiseren is zo'n actie. Er moeten twee brieven geschreven worden. De brief die ondertekend moet worden, die naar de KNVB moet. En een brief waarin je supportersgroepen om steun vraagt. Als je het allemaal per e-mail doet, hoeft het zelfs geen postzegels te kosten. Ik denk alleen niet dat je het op heel korte termijn geregeld kan krijgen. (wachten op reacties etc.)
Een Nieuw Noord vak zoals bij de Amstel Cup wedstrijd tegen Willem II was toch fantastisch. Het perfecte voorbeeld van dat als je het goed organiseert, een vak met fanatiekelingen niet tot rellen hoeft te komen. Dat is precies zo met vuurwerk. Mits goed georganiseerd hoeft het helemaal niet gevaarlijk te zijn.
Maar ik denk dat het vrij simpel te organiseren is zo'n actie. Er moeten twee brieven geschreven worden. De brief die ondertekend moet worden, die naar de KNVB moet. En een brief waarin je supportersgroepen om steun vraagt. Als je het allemaal per e-mail doet, hoeft het zelfs geen postzegels te kosten. Ik denk alleen niet dat je het op heel korte termijn geregeld kan krijgen. (wachten op reacties etc.)
-
- Wereldspeler
- Contacteer:
-
- Erelid
Je kent meOlaf schreef:Volgens mij ben jij iemand die vindt dat voetbal emotie is. Het mooiste is toch in een klein koud stadion staan met een warme kop koffie en dan je ploeg naar de overwinning schreeuwen. Bij dat soort romantiek hoort ook een vak met staanplaatsen en bijvoorbeeld vuurwerk.

Alleen in de laatste zin gaat het mis. Voor mij hoort er niet per definitie vuurwerk bij. Ik heb er niet heel veel tegen maar ben er ook niet dol op. En het veiligheidselement weegt zwaar na alle incidenten met o.a. vuurwerk. Natuurlijk is het niet totaal ongevaarlijk: juist niet in een voetbalstadion, waar met regelmaat een gespannen en opgefokte sfeer hangt en waar veel mensen rondlopen die hun hoofd verliezen.
Ik heb het idee dat jullie je niet realiseren wat voor wankel draagvlak het supportersbeleid momenteel heeft en dat brokkelt alleen verder af. Moeten we ons nu perse druk maken over die fakkels, terwijl er zoveel andere dingen op scherp staan. Persoonsgebonden cc, combi-regeling, verantwoordelijkheden clubs enz. Ik snap niet dat als er zoveel onregelmatigs gebeurd, en ja daar zijn ook wij verantwoordelijk voor, in stadions dat je dan zo'n grote mond tegen de KNVB opzet over iets futiels als dit

-
- Erelid
- Contacteer:
Jammer dat je op het veiligheidsaspect doorgaat terwijl bewezen is dat het op een veilige manier gebeuren kan. Nogmaals we hebben het niet over strijkers en duizendklappers zoals El Salvador zei, het gaat hier om fakkels die, volgens mij, in een framewerk staan, dus niet in de hand gehouden worden, op 5 meter afstand van het publiek.
Dat jij dan het sfeereffect van de fakkels niet onderkent, ok, dat is jouw gevoel, maar dit is blijkbaar een belangrijk punt voor veel supporters en dus niet futiel.
P.S. Durf je nou echt te beweren dat je geen kippenvel krijgt van een vol vak zingende supporters waar een rode gloed van fakkels overheen hangt?
Dat jij dan het sfeereffect van de fakkels niet onderkent, ok, dat is jouw gevoel, maar dit is blijkbaar een belangrijk punt voor veel supporters en dus niet futiel.
P.S. Durf je nou echt te beweren dat je geen kippenvel krijgt van een vol vak zingende supporters waar een rode gloed van fakkels overheen hangt?
-
- Jeugdspeler
-
- Jeugdspeler
Ik ben persoonlijk erg blij met de steun van andere supportersgroepen, alleen ga ik als Twente-supporter, geen steun vragen aan bij andere clubs. Dit zou spontaan moeten gaan, zoals nu ook gebeurt. Misschien zou iemand onze verzoeken aan de KNVB op de andere forums moeten zetten en dan de reacties eens afwachten?Olaf schreef: Maar ik denk dat het vrij simpel te organiseren is zo'n actie. Er moeten twee brieven geschreven worden. De brief die ondertekend moet worden, die naar de KNVB moet. En een brief waarin je supportersgroepen om steun vraagt. Als je het allemaal per e-mail doet, hoeft het zelfs geen postzegels te kosten. Ik denk alleen niet dat je het op heel korte termijn geregeld kan krijgen. (wachten op reacties etc.)

No Twente, No Life
- Eastermar
- Wereldspeler
- Contacteer:
Dit is toch iets wat elke "fanatieke" supporter geweldig vindt. Zoals met het behalen van de CL, vorig tegen Groningen, in oude stadion, etc. Echt geweldig was dat. Natuurlijk is het veiligheidsaspect heeeeel belangrijk maar als clubs zoals bij FC Twente voldoende maatregelen nemen om ongelukken te voorkomen dan mag dat toch geen reden zijn om die fakkels te verbieden. De EUFA heeft deze regel gemaakt en de KNVB loopt weer lekker achter die oplichters uit Zwitserland aan. Vaar toch eens je eigen koers, net zoals de voetbalbond in Duitsland of in Italie.Durf je nou echt te beweren dat je geen kippenvel krijgt van een vol vak zingende supporters waar een rode gloed van fakkels overheen hangt?
- Eastermar
- Wereldspeler
- Contacteer:
Weet niet of dat wel helemaal waar is. Toen we een paar maand geleden op bezoek waren bij de wedstrijd FCT-SCH werd ons met klem verzocht om niet herkenbaar als SCH-supporter door de FCT-supporters te lopen omdat we dan weleens klappen zouden kunnen gaan krijgen. Maar misschien viel dat ook wel mee....heb gewoon het advies van meneer de steward opgevolgt.want jullie kunnen, is wel gebleken, gewoon bij ons door elkaar met twentesupporters lopen bij het stadion en gezellig een biertje drinken
Maar wat ik nog wel ff wilde weten...waarom deed de politie niets?? Remember vorig jaar sparta-uit..toen het op eens los ging keek de politie ook eerst rustig toe voordat ze eens in gingen grijpen.
-
- Wereldspeler
Oei, Jaap. Ik moet je toch in het geheel ongelijk geven. Elk argument dat je gebruikt, wordt heerlijk onderuit gehaald door de heren Olaf en El Salvador. ik begon nog even te twijfelen, maar ik sta er helemaal achter.
Als ik na dit weekend wat meer tijd heb, dan ga ik er even mee bezig El Salvador. We kunnen eventueel via de mail contact houden.
Goed, ik denk even hard op: Misschien een optie dan, om de brief die je in eerste instantie al geschreven had op fora van andere clubs te plaatsen? Of heeft dat geen zin, aangezien die brief al ontvangen is bij de dhr Kesler en er ook al op beantwoord is? Zal ik dan zelf een brief opstellen? Want dan weer ingaan op alle argumenten snijdt dan ook geen hout. Dus is het misschien beter op alleen ook ons genoegen te laten blijken? en wie zijn dan 'ons'? Doen we dat d.m.v. brieven versturen per individuele supporter? Of dit in combinatie van een supportersvereniging? Onze supportersvereniging en NieuwNoord? (al ga ik niet over dat laatste, maar daar kunnen de heren van NN misschien zelf een toelichting opgeven en eventueel is het dan ook mogelijk om de supportersvereniging, mits zij het standpunt ondersteunen, er ook bij te betrekken). Denk met me mee!
Als ik na dit weekend wat meer tijd heb, dan ga ik er even mee bezig El Salvador. We kunnen eventueel via de mail contact houden.
Goed, ik denk even hard op: Misschien een optie dan, om de brief die je in eerste instantie al geschreven had op fora van andere clubs te plaatsen? Of heeft dat geen zin, aangezien die brief al ontvangen is bij de dhr Kesler en er ook al op beantwoord is? Zal ik dan zelf een brief opstellen? Want dan weer ingaan op alle argumenten snijdt dan ook geen hout. Dus is het misschien beter op alleen ook ons genoegen te laten blijken? en wie zijn dan 'ons'? Doen we dat d.m.v. brieven versturen per individuele supporter? Of dit in combinatie van een supportersvereniging? Onze supportersvereniging en NieuwNoord? (al ga ik niet over dat laatste, maar daar kunnen de heren van NN misschien zelf een toelichting opgeven en eventueel is het dan ook mogelijk om de supportersvereniging, mits zij het standpunt ondersteunen, er ook bij te betrekken). Denk met me mee!
-
- Nieuw talent
Ik geloof je wel,ik weet het zelf ook.Als ik in de Kuip ben valt het mij op dat er veel mensen zijn die ,als er een gevechtje plaats vindt,er gelijk op af stormen.Rellerige figuren dus. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat alle Feyenoord-fans zo zijn!Ik weet wel, dat je een beetje Feyenoordfan bent. Maar gellof het nou maar, een schrikbarend groot gedeelte van die Feyenoorders heeft zulke ideeën en zoekt continue een rel op. Dat gebeurd nou eenmaal, en daarom kick ik zo op die club af.
Alle Heerenveenfans zijn toch ook geen lieverdjes of wel?
Do u really need a cigarette to look cool?!
-
- Jeugdspeler
Alle steun is wat mij betreft welkom, zowel individueel als in samenwerking met supportersverenigingen. Ik ben deze briefwisseling begonnen als voetbalsupporter.
Ik weet dat FC Twente en de supportersverening Vak-P elkaar steunen in deze. Mijn brief was eigenlijk bedoeld om het beroep, dat FC Twente tegen het fakkelverbod heeft ingesteld, te ondersteunen. Nogmaals alle steun van wie dan ook is perfect en hoe meer mensen e-mailen of faxen, des te meer zullen ze zich bij de KNVB afvragen of ze wel gelijk hebben (tenminste dat hoop ik dan maar
)
Roelof, als jij het voor elkaar krijgt om de supportersverenigingen van Heerenveen (en van eventuele andere clubs) achter je te krijgen, dan zal ik dat ook proberen.Misschien kun je me een PM sturen met je e-mailadres?
Ik weet dat FC Twente en de supportersverening Vak-P elkaar steunen in deze. Mijn brief was eigenlijk bedoeld om het beroep, dat FC Twente tegen het fakkelverbod heeft ingesteld, te ondersteunen. Nogmaals alle steun van wie dan ook is perfect en hoe meer mensen e-mailen of faxen, des te meer zullen ze zich bij de KNVB afvragen of ze wel gelijk hebben (tenminste dat hoop ik dan maar

Roelof, als jij het voor elkaar krijgt om de supportersverenigingen van Heerenveen (en van eventuele andere clubs) achter je te krijgen, dan zal ik dat ook proberen.Misschien kun je me een PM sturen met je e-mailadres?
No Twente, No Life
-
- Superster
- Contacteer:
Er wordt dus in de brief van de KNVB politie gezegd gezegd dat je buiten het stadion, mits toestemming van politie en burgemeester, wel vuurwerk mag worden afgestoken. Er wordt echter niets verteld over vuurwerk op een stadion.
Ik kan me nog een schitterende foto herinneren van het PSV stadion. Ik meen dat dat was ter gelegenheid van de in gebruik name van de hoekvakken of zo. Op de dakranden van het stadion was het één grote rode gloed van bengaals vuur. prachtig om te zien. Met de masten is waarschijnlijk ook wel wat te doen...

Wéér uit!!!!
-
- Jeugdspeler
vorig jaar fct-ajax was pas ergEastermar schreef: Weet niet of dat wel helemaal waar is. Toen we een paar maand geleden op bezoek waren bij de wedstrijd FCT-SCH werd ons met klem verzocht om niet herkenbaar als SCH-supporter door de FCT-supporters te lopen omdat we dan weleens klappen zouden kunnen gaan krijgen. Maar misschien viel dat ook wel mee....heb gewoon het advies van meneer de steward opgevolgt.
Maar wat ik nog wel ff wilde weten...waarom deed de politie niets?? Remember vorig jaar sparta-uit..toen het op eens los ging keek de politie ook eerst rustig toe voordat ze eens in gingen grijpen.
een stel ajaxieden breekt door de hekken heen (ín het stadion) en valt de familie vakken aan. (de vader&zoon vakken)
een lange tijd later was pas de eerste agent te zien. nog later kwamen er nog een paar bij met honden en na dik 20 minuten ofzo was er pas 'echte ' ME.
kinderen zaten te huilen op de tribune en vaders besluiten nooit meer een voetbal wedstrijd te bezoeken.......... waar gaat het heen met het voetbal??
-
- Jeugdspeler
Eastermar schreef: Weet niet of dat wel helemaal waar is. Toen we een paar maand geleden op bezoek waren bij de wedstrijd FCT-SCH werd ons met klem verzocht om niet herkenbaar als SCH-supporter door de FCT-supporters te lopen omdat we dan weleens klappen zouden kunnen gaan krijgen. Maar misschien viel dat ook wel mee....heb gewoon het advies van meneer de steward opgevolgt.
of hebben tegen woordig stewards ook al wat te vertellen maar je geloof toch werkelijk niet dat wij hereveen supporters afslaan waarom zullen we dat doen.
jij ook mar een prettige kerst
iedereen prettige kerstdagen
-
- Jeugdspeler
croissant schreef: vorig jaar fct-ajax was pas erg
een stel ajaxieden breekt door de hekken heen (ín het stadion) en valt de familie vakken aan. (de vader&zoon vakken)
een lange tijd later was pas de eerste agent te zien. nog later kwamen er nog een paar bij met honden en na dik 20 minuten ofzo was er pas 'echte ' ME.
kinderen zaten te huilen op de tribune en vaders besluiten nooit meer een voetbal wedstrijd te bezoeken.......... waar gaat het heen met het voetbal??
klopt toen we zagen dat er een hek werd geforseerd hielden we het in d egaten toen bleek dat de wouten niet op tijd kwamen.zijn wij met een goeie groep naar de overkant gegaan waar wij jahwel effe opletten de politie zijn werk op moeten knappen .
na wat gebox gingen de joden terug.naar een kwartier kwamen de wouten.toen konden we weer rustig plaats nemen op vak p en verder de wedstrijd bekijken.
-
- Jeugdspeler
wordt eens tijd dat de knvb zelf is gaat inzien dat ze het voetbal zelf stuk gaan maken wat is nu het mooiste .dat er fakkels zijn in het stadion maar nee de knvb denk gelijk weer dat mag niet wij zijn de baas.
zelde als stadionverboden ze geven je zo een stadionverbod omdat je een sterreflikertje bij je hebt .
waar zijn ze mee bezig zelfde combi vervoer lekker gezellig met de bus nou wat gezellig je mag de heenreis niet eens een biertje drinken als ikmet auto ga wel hahaha.
nog meer dingen wat ze niet willen hebben.
als er mensen zijn die wat tegen de knvb hebben en ze maken een flaggiie met de naam knvb erop moet de plaastelijke stewhard het weg halen zeg je er wat van of je gaat er tegen in hop een stadionverbod.
kan julie wel verzekeren het wordt eens tijd dat er wat gebeurt tegen de knvb.
want een ding moet je onthouden wij als supporters maken het voetbal en niet de knvb
als wij er niet zijn komt er geen geld binnen en dat is nartuurlijk een sttrop maar zo ver hebben ze nog niet gedacht daar.
knvb maakt meer voetbal kapot wat je lief is
zelde als stadionverboden ze geven je zo een stadionverbod omdat je een sterreflikertje bij je hebt .
waar zijn ze mee bezig zelfde combi vervoer lekker gezellig met de bus nou wat gezellig je mag de heenreis niet eens een biertje drinken als ikmet auto ga wel hahaha.
nog meer dingen wat ze niet willen hebben.
als er mensen zijn die wat tegen de knvb hebben en ze maken een flaggiie met de naam knvb erop moet de plaastelijke stewhard het weg halen zeg je er wat van of je gaat er tegen in hop een stadionverbod.
kan julie wel verzekeren het wordt eens tijd dat er wat gebeurt tegen de knvb.
want een ding moet je onthouden wij als supporters maken het voetbal en niet de knvb
als wij er niet zijn komt er geen geld binnen en dat is nartuurlijk een sttrop maar zo ver hebben ze nog niet gedacht daar.
knvb maakt meer voetbal kapot wat je lief is
-
- Jeugdspeler