PC vragen-topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

schfries1989 schreef:aangezien je games wilt draaien, en nu neem ik aan dat je games met zo n hoog mogelijke resolutie wilt draaien zonder stotteringen. Een pentium 4 met sowieso 2.7 ghz. Nog beter zou 3.1 ghz zijn. Maar een 2.7 kan je ook opklokken naar 3.1 en een 3.1 naar 3.7. Waardoor je bij elke game op de maximale resolutie kan spelen. Echt super kwalitiet! videokaart zou ik 256 MB doen maar een 128 mb kan ook geen kwaad.
Voor school en Games had je hem nodig dus is een goed geheugen wel nodig. Waneer jij 120 GB harde schijf erin hebt kom je niet in de problemen, zelfs met minder zou het nog wel kunnen maar ik weet niet wat je allemaal erop hebt staan.

als je mee wilt weten PM me ff ik doe ICT dus kan een eind komen groetjes
Jij doet ICT en je noemt opslagruimte als geheugen? foei ;)

Tegenwoordig is er ook een nieuwe intel processor uit, de Intell Conroe (ook wel Core Duo of Core Duo Extreme). Voorheen was amd altijd de kampioen van de prijs/kwaliteit maar die heeft intell hiermee weer terug.

Voor games moet je gewoon een snelle videokaart halen, zoek op google, gathering of tweakers of tomshardware.com voor reviews van videokaarten en je vind wel een goede. Een echte goede videokaart kost al snel 200 a 300 euro. Geheugen kan ook geen kwaad, de nieuwe windows heeft straks ook al zo'n 1gig nodig en raad soms 2gig aan. Dus haal gewoon 1 gigabyte werkgeheugen, liefst in 1 reepje, kan je nog uitbreiden.

Dus beetje processor, moederbord, geheugen en videokaart kost je al snel zo'n 600~750 euro. Succes met je zoektocht.
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Als je geen video bewerking wilt doen, kun je net zo goed de goedkopere AMD processor nemen. Voor het geld wat je je dan bespaart kun je een leuke videokaart kopen...
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
sf-NN
Selectiespeler

Bericht door sf-NN »

Zie door het bos, de bomen niet meer.
Het is toch ik zie door de bomen het bos niet meer :wink:
Gerrits
Selectiespeler

Bericht door Gerrits »

Daarom wil ik ook het liefst een pc die al kant en klaar is. Want dan is de prijs wat goedkoper. Jammer genoeg is het meestal zonder monitor en muis. Staat namelijk een beetje dom: Een mooi systeemkast en dan een ouderwets monitor :D

Maar bedankt voor de tips!! :!:
Kaka
Selectiespeler

Bericht door Kaka »

Zelf een pc samenstellen is veel goedkoper, het scheelt je al snel een paar honderd euro. http://www.cool-prices.nl is volgens mij een van de goedkoopste voor computers.
Christian
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door Christian »

Iniedergeval een goed geheugen, veel schijfruimte en dan kom je er grotendeels.
Weet niet wat voor PC je wilt?
Gerrits
Selectiespeler

Bericht door Gerrits »

Weer even omhoog kicken van dit topic:

Ik ben van plan om een Laptop te scoren. Misschien niet sneller dan een PC, maar wel goedkoper omdat je dan gelijk een Beeldscherm hebt. En makkelijker in gebruik kwa grootte. Dit zijn de specificaties:

Breedbeeld 15,4" Diamond View scherm
Mobile Sempron 3300+ processor
1024 MB Intern geheugen
80 GB harde schijf
DVD brander met Duel Layer
ATI Radeon Xpress 200m 128 mb videokaart

Ik wil er ook graag goede spellen op kunnen spelen, zoals Fifa manager 2006 en Football manager 2006. Zou dat hier kunnen?
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Nu weet ik niet of het voor alle notebooks geldt, maar ik meen dat de meesten games niet zo goed/ lang trekken. Nu ben ik een nit-wit op ICT gebied, maar ik heb ooit eens zoiets gehoord. En uit eigener ervaring weet ik dat mijn laptop - en toen nog echt gloedje nieuw - niet zo goed tegen games als FIFA kon.

Maar dat kan ook aan mijn computertje hebben gelegen... :mrgreen: De echte kenners weten dat vast beter.
Onedayflyer
Basisspeler

Bericht door Onedayflyer »

Op zich prima laptopje maar wat is het merk? Fujitsu? Games zul je prima spelen met dat ding, maar ik kijk zelf altijd naar het merk (service, ondersteuning). Zelf heb ik een Asus A6va laptop waar ik dik tevreden mee ben verder uitstekende service (1 keer 3 dagen weg geweest voor reparatie)
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ik zeg, doe mij ook zo'n laptop!
Hangt inderdaad beetje van het merk af, maar anders heb je er een prima ding aan. Kan me niet voorstellen dat die goedkoper zou zijn dan een gelijkwaardige desktop inclusief tft scherm.
Gerrits
Selectiespeler

Bericht door Gerrits »

Het merk is Packard Bell

Hij is bij Expert in de aanbieding voor 793 Euro. En als ik een TFT scherm plus Pc zou doen dan ben ik 829 euro kwijt.
Het enige vervelende van een laptop is dat er geen muis bij zit. Nu moet je met je vingers bewegen. Dat lijkt me lastiger.
Onedayflyer
Basisspeler

Packard Bell :cry:

Ik vind hem overigens ook errrrugg goedkoop. Te goedkoop in mijn ogen, zodat ik al zou gaan denken, dat ding moet rommel bevatten.

Overigens een muis kun je ook los kopen :wink:
Gerrits
Selectiespeler

Bericht door Gerrits »

Ja in het krantje staat ook nog iets anders:

Intel Centrino dual core T2050 1,6 GHZ
512 Mb geheugen
80 GB harde schijf
15,4 " trubite TFT scherm
DVD brander met Duel Layer
6 in 1 geheugenkaartlezer

En die is dan 899 Euro.

Beetje raar dan dat die duurder is dan de eerste. Terwijl deze maar 512 mb geheugen heeft.

Ik ga vanavond als het goed is naar die winkel. Maar daar hebben ze mensen met gladde verkooppraatjes. Daar is het allemaal goed, beter en best.

Dus dan zie ik het wel. Moet ook in mijn budget liggen natuurlijk...
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Gerrits schreef:Nu moet je met je vingers bewegen. Dat lijkt me lastiger.
Zoek een vriendin om te oefenen :mrgreen:
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Heb een tijdje met een laptop van het werk gewerkt, eerste wat ik heb aangeschaft voor dat ding is een muis. Dat raad ik jou dan ook aan...
Onedayflyer
Basisspeler

Wat is je budget?

Overigens zou ik liever bij een echte computerzaak kijken in plaats van een Expert, Dixons enz. Die dingen zijn meestal te duur en minder qua kwaliteit.
Gerrits
Selectiespeler

Bericht door Gerrits »

Ik heb nu een besteld, een pc is het geworden. Een laptop is namelijk te snel oververhit.

Het is een Pc met celeron nogwat 3100+
200 GB harde schijf
DVD writer
En nog veel meer,

maar toen ik vroeg aan de verkoper hoeveel GHZ het was, begon hij gauw over iets anders te praten. Dat ik daar de grote spellen op kon spelen zoals Word of warcraft. :grmbl:

ALsof ik dat wil :urgs:
Er zit ook nog een TFT scherm bij. Dus lekker dun en lekker weinig in gebruik...

Ow ja en dan nog iets:

Bedankt allemaal voor jullie advies. En nou had ik nog een vraag:

Is een Celeron een goed systeem? De verkoper zei van wel, maar ja, daar word hij ook voor betaald.
dr8
Nieuw talent

Bericht door dr8 »

Een Celeron is een goedkope afgeleide van een Pentium (Intel). Een technisch verhaal.

Het is het kleinere broertje van zeg maar, en heeft minder capaciteit en dus minder krachtig dan de Pentium bij gelijke klok snelheid. Eerder geschikt voor internet en word/excel gebruik.

Voor hedendaagse games heb je een multimedia PC nodig met grote capaciteit. Dan is een Pentium processor aan te raden i.p.v. een Celeron. Daarnaast heb je veel intern werkgeheugen nodig 1 tot 1,5 Gigabyte en een goede videokaart 256 MB en snelle geluidskaart. Anders gaat het ten koste van de snelheid van het spel.

Daar hangt echter een behoorlijk prijskaartje aan, en dat koop je over het algemeen niet voor 800 tot 900 euro. (incl. monitor)

Succes ermee.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Stel ik ook even een technische vraag. Heb er zelf namelijk de ballen verstand van. Maar wat is het verschil tussen, veelal in advertenties genoemde 1024MB en 2Gb werkgeheugen?
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nielshh schreef:Stel ik ook even een technische vraag. Heb er zelf namelijk de ballen verstand van. Maar wat is het verschil tussen, veelal in advertenties genoemde 1024MB en 2Gb werkgeheugen?
1024mb = 1 GB.

Het werkgeheugen is het tijdelijk geheugen van een PC, welke wordt gebruikt om tijdelijk bestanden in op te slaan. Deze ruimte is sneller te benaderen door je processor dan je harde schijf. Hoe groter dit werkgeugen, hoe meer er tijdelijk in opgeslagen kan worden, hoe sneller een programma (kan) werken.
Je zult het verschil dus echt pas merken bij 'zwaardere' programma's/bewerkingen. Het bewerken van video e.d. is daar een goed voorbeeld van, al gebruik je daar vaak ook nog eens weer het zgn. videogeheugen (videokaart) voor.

Ben je zo een beetje geholpen?
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dus wat raad je me aan als ik een beetje een leuke laptop wil hebben waarmee ik voornamelijk tekstverwerkingprogramma's (Word, Powerpoint, Excell etc.) en foto's wil gebruiken en 'beheren'?

Kan ik dan iets met een notebookje met 256Mb harde schijf en 50Gb werkgeheugen?

Zo niet, wat zijn dan de tips?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Ik zou het andersom doen. 50gb harde schijf en toch wel minimaal 512 mb werkgeheugen.
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Jeroen schreef:Ik zou het andersom doen. 50gb harde schijf en toch wel minimaal 512 mb werkgeheugen.
Eens!
Onedayflyer
Basisspeler

Jeroen schreef:Ik zou het andersom doen. 50gb harde schijf en toch wel minimaal 512 mb werkgeheugen.
Hehe :lol:

Maar 256 is op zich prima voor simpele taken. Later kun je desnoods er nog wat bij prikken.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Prima. Zoals je ziet heb ik er de ballen verstand van. :mrgreen:
wikenoost
Invaller
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

Wel grappig vindt ik dat je een computer nodig hebt voor je groen opleiding, ik dacht eerder aan een ehh schoffel, bladhark, grasmaaier en dat soort dingen of zit ik helemaal verkeerd bij die" groene" gedachte.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Niet iemand die nog een goede 2e hands heeft liggen? :mrgreen:

Of een goedkoop adresje weet via zijn netwerk?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Nielshh schreef:Niet iemand die nog een goede 2e hands heeft liggen? :mrgreen:

Of een goedkoop adresje weet via zijn netwerk?
Een laptop zou ik niet snel tweedehands kopen, dan is er vaak wat mee. Je ziet bijvoorbeeld vaak dat de accu dan erg slecht is.
Onedayflyer
Basisspeler

Twee webshops die redelijk goedkoop zijn;

http://www.challengecomputers.nl (in de buurt en mijn laptop gekocht (Asus A6Va))
http://www.empc.nl (goede ervaringen mee)
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dank voor de hulp, maarre... redelijk goedkoop? :? :mrgreen:
Plaats reactie