Jij doet ICT en je noemt opslagruimte als geheugen? foeischfries1989 schreef:aangezien je games wilt draaien, en nu neem ik aan dat je games met zo n hoog mogelijke resolutie wilt draaien zonder stotteringen. Een pentium 4 met sowieso 2.7 ghz. Nog beter zou 3.1 ghz zijn. Maar een 2.7 kan je ook opklokken naar 3.1 en een 3.1 naar 3.7. Waardoor je bij elke game op de maximale resolutie kan spelen. Echt super kwalitiet! videokaart zou ik 256 MB doen maar een 128 mb kan ook geen kwaad.
Voor school en Games had je hem nodig dus is een goed geheugen wel nodig. Waneer jij 120 GB harde schijf erin hebt kom je niet in de problemen, zelfs met minder zou het nog wel kunnen maar ik weet niet wat je allemaal erop hebt staan.
als je mee wilt weten PM me ff ik doe ICT dus kan een eind komen groetjes

Tegenwoordig is er ook een nieuwe intel processor uit, de Intell Conroe (ook wel Core Duo of Core Duo Extreme). Voorheen was amd altijd de kampioen van de prijs/kwaliteit maar die heeft intell hiermee weer terug.
Voor games moet je gewoon een snelle videokaart halen, zoek op google, gathering of tweakers of tomshardware.com voor reviews van videokaarten en je vind wel een goede. Een echte goede videokaart kost al snel 200 a 300 euro. Geheugen kan ook geen kwaad, de nieuwe windows heeft straks ook al zo'n 1gig nodig en raad soms 2gig aan. Dus haal gewoon 1 gigabyte werkgeheugen, liefst in 1 reepje, kan je nog uitbreiden.
Dus beetje processor, moederbord, geheugen en videokaart kost je al snel zo'n 600~750 euro. Succes met je zoektocht.