Rondom SCH - Ajax --> aanval vak 10 door Ajax 'supporters

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
André
Wereldspeler

Bericht door André »

Het geouwehoer begon al op het moment dat dat Wesley S een corner moest nemen bij het NN vak. Die werd toegezongen door NN met anti Sneijder. Dat groepie, ik denk het groepje waar Rini het ook over heeft, ging vervolgens Sneijder toezingen. Niet bijster slim natuurlijk. Dat zorgt al voor de nodige irritatie en als ze dan ook nog eens doodleuk gaan staan juichen bij de goal, tsja dan roep je het toch echt wel over jezelf! Dan kun je twee volgens mij 2 dingen over dit groepje zeggen:

- er zit gewoon geen verstand in die jongens. Als ze dat wel gedaan hadden dan hadden ze toch wel in kunnen schatten wat de reacties zouden zijn in het vak als ze zouden gaan juichen.

- ze waren wel uit sensatie.

Heerenveen heeft het zelf door het slappe beleid in de hand gewerkt. Het blijft voor mij onverklaarbaar dat die lui niet direct het uitvak in gestuurd zijn: plaats zat!

En die lui in vak 9 nadat ze lekker zijn los gegaan in de gracht:
"Joden aan de macht in Heerenveen", nou helden zijn het hoor :urgs:
wald pyk
Wereldspeler

Bericht door wald pyk »

Voor de wedsrijd zag je ajax supporters lopen die flink dronken.Ook bij het stadion.Heb er wat van gezegt tegen een stuward.Als andwoord krijg je dat het wel mee valt.Dan de supporters in vak 10 die moet je er gewoon uit halen en naar het gasten vak sturen.Tsa wil je in de rust een biertje halen krijg je klappen met als resultaat een kapote bril.Zal staks naar het politie buro om een aanklacht in te dienen.

ps sorry voor de schrijf fouten maar mijn oog zit bijna dicht.Een souvenier van een ajaxcied.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Makkum8
Basisspeler

Bericht door Makkum8 »

jasperio schreef:Het enigste wat nieuw-noord de hele eerste helft heeft gedaan is die lui provoceren!
Als ze dan gewoon langskomen onder aan de gracht van wat willen jullie nu eigenlijk, schijt 95% in zijn broek.

Persoonlijk heb ik me de eerste helft geergerd aan het provocerende gedrag van nieuw-noord. Is even wel leuk maar begint snel te vervelen. En dan in de rust erger ik me dat die lui gewoon de baas zijn in ons eigen stadion. Jammer. Het grote bek achter een hek gehalte was wel erg hoog.
Veel van die zogenaamde Ajax-hoolies waren sneue figuren van rond de twintig met een grote bek (met nep amsterdamse babbel). Ik vind het niet nodig om te provoceren en er gaat geen agressie van mij uit. Na de wedstrijd heb ik gesproken met Heerenveensupporters die klappen hadden moeten incaseren. Ik had die lui met liefde tegen de grond geschopt als ze mij ook maar enigzins hadden aangeraakt. Verder vind ik dat Heerenveen in de toekomst maar 1 kaart per seizoenskaart moet gaan verkopen (bij de ticketbox) voor dergelijke wedstrijden. Dan is het stadion misschien maar niet helemaal uitverkocht, je hebt dan tenminste niet van dergelijke toestanden. Verder vind ik het een wanprestatie dat Heerenveen niet voor de wedstrijd de ajax-supporters in en om vak 10 en 9 verwijderd heeft en naar het uitvak heeft begeleidt. Ze waren op de hoogte dat ze er waren en het uitvak was niet eens halfvol. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken :!:
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Pipo
Jeugdspeler

Bericht door Pipo »

Zoooo ik lees al een tijdje mee, maar na het gebeuren van gisteren heb ik me toch maar ff geregistreerd.

Zelf stond ik in vak 10, vlakbij de Ajax supporters, toen ze nog in NN stonden. Het ging tot de 0-1 wel redelijk goed, tsja als je zo hard gaat juichen in NN dan wek je gewoon ontzettend veel irritatie op. M.i. had deze groep nooit in NN mogen zitten, toen ze weg gingen dacht ik ook gewoon dat ze naar het uitvak gestuurd werden, daar was meer dan ruimte zat. En dat er over en weer wat geroept wordt, kun je op je vingers natellen!!! Beetje ondoordacht van SCH....

Van het rellen zelf heb ik niet zo heel veel mee gekregen. Zag op een gegeven moment een aantal stewards goed in de verdrukking komen en een aantal van het NN vak naar voren stormen om te kijken wat er gebeurde. Gelukkig waren de meesten niet zo dapper om de trap af te stormen... Verder zag ik wat bier naar beneden gaan, maar daar hield het ook wel op.

Enige wat ik daarna mee gekregen heb, zijn de verhalen over hoe ze de Ajax supporters aan gepakt hadden :roll: Nou wees er maar trots op.....

Hier moet wel wat aan gebeuren, zo'n groep kan gewoon niet! Dit is het uitlokken van rellen, wat wrs ook het plan was. Er zaten meer Ajax fans op de tribune, maar dan wel echte fans... Ik krijg zo steeds meer een hekel aan die 020, want dit is zeker niet de schuld van NN geweest. Zal vanmiddag ff kijken hoe mooi de foto's zijn geworden van het opstootje :roll:
Hannus21
Jeugdspeler

Bericht door Hannus21 »

Makkum8 schreef:
welke wedstrijd heb jij gezien gister?? ik was namelijk bij heerenveen - ajax waar NN prima aanwezig was....ze rustig blijven, met voetbal moet je niet rellen en na de afgelopen weken waarin we als 1 groep achter Heerenveen moesten gaan staan; dat was wat er gister gebeurde...niks provoceren! het is gewoon wanbeleid van Heerenveen dat ze die lui laten zitten....het is een gemakkelijke keuze, of het stadion uit of naar het uitvak, KLAAR!
Sito
Bankzitter

Bericht door Sito »

Ja precies, dat zou je denken. Maar op grond waarvan zou je ze verwijderen? Ze hebben een kaartje vak 10 gekocht en mogen dus logischerwijs in vak 10 staan. Misschien moet de losse kaartverkoop voor vak 10 er uit. Naja, of een ander kaartsysteem voor vak 10. Lijkt me ingewikkeld, maar misschien wel haalbaar.
Ik lach om mijn 'avatar'...
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Zo inderdaad maar even een klacht naar de club sturen. Echt onvoorstelbaar dit. De Ajax-fans horen maar in één vak thuis en dat was aan de overkant. En als ik hier dan ergens lees dat het een proef is..........

Dit is toch de kat op het spek binden?

Door dit soort acties komt vak 10 in opspraak of zou dat de bedoeling zijn geweest van de club????? (gewaagde uitspraak, maar het zou opzet kunnen zijn om zo te kunnen zeggen dat het NN vak niet voldoet).
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

Uit topic SCheerenveen -Ajax
Quote:
Het is echt waar dat een groep van 20 ajaxsupporters kaarten heeft voor vak 10. Het zijn idd voornamelijk studenten uit Groningen + aanhang uit Dokkum en omgeving. Een vriend van mij, die ook tot die groep behoort heeft het mij gister verteld. Deze jongens gaan niet 1 x per jaar in het stadion zitten. Ze gaan wel vaker naar ajax toe.

haha laat ze maar komen 800 man tegen 20man!!!
Dit werkte echt bevorderend. Jammer voor Nieuw Noord. Ik liep gisteravond naar mijn auto en onderweg wist iemand mij te vertellen dat er tussen die groep akelig veel stadionverboden uit Dokkum e.o zaten.

Werkelijk triest, deze avond moeten we snel vergeten.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

DE ZUID schreef:Dit werkte echt bevorderend. Jammer voor Nieuw Noord. Ik liep gisteravond naar mijn auto en onderweg wist iemand mij te vertellen dat er tussen die groep akelig veel stadionverboden uit Dokkum e.o zaten.
Ik herkende de koppies uit Dokkum en weet voor 99% zeker dat dat geen gasten zijn die op rellerij uit zijn, laat staan dat ze ooit een SV hebben gekregen. Ik stond eerst bovenaan in vak 9, en toen stond er al een groep HK van Ajax, die groep groeide en groeide naarmate de eerste helft vorderde, ineens allemaal joden naar vak 9. Daarvoor was de groep Dokkumers er al bijgekomen, die ik ook herkende. Heel stoer boerenveen roepen maar toen het los ging stonden ze achteraan, de helden.

Verder niet teveel woorden meer aan vuil maken, flater van de club klaar.
Butler
Nieuw talent

Bericht door Butler »

Er was volgens mij ook een groep ajacieden die niet uit friesland kwamen, en vanaf het begin van de wedstrijd al in vak 9 zaten.
Grote ogen en stonden volgens mij strak van de pillen.
5 minuten voor de rust gaan ze 1 voor 1 naar beneden om in rust dus te gaan vechten.

Dan verwacht ik dat zulke lui het stadion uit worden gezet, maar nee alles weer terug in vak 9, wat heb ik me de 2e helft lekker veilig gevoeld :?

10 minuten voor het einde van de wedstrijd gaan er volgens mij 2 stillen naar, wat ik denk de leiding van de groep toe, en ineens gaat de hele groep gewillig me het stadion uit. Misschien hebben ze we geregeld dat ze de 2e helft mogen blijven en op het teken van de ME moeten ze dan rustig het stadion uit.

Een compliment aan NN, die z'n eigen supporters tegen hield op de trappen, om niet naar beneden te gaan.
AFCA
Jeugdspeler

Bericht door AFCA »

Stadionverboden nog wel!? Jochies hier, jullie moeten maar raak speculeren, maar de helft van wat ik lees is onzin. De groep die na de 0-1 uit het vak werd verwijderd kwam uit Dokkum. Een paar van die jongens zijn woonachtig in Groningen. Het zijn fanatieke Ajacieden met een SCC (dus geen seizoenskaart) die af en toe een wedstrijdje bezoeken. Deze 20 hebben amper kwaad bloed. Ze zijn fanatiek, maar absoluut geen ruziezoekers. Zij werden echter vanaf het begin geprovoceerd, vooral door een gast van in de 20 met een zwarte jas, donker haar en een muts dragend. Deze stoere knaap maakte constant gebaren en schold even later een stel Ajacieden uit die rustig door de kracht liepen. Hij stookte anderen op. Dom, erg dom van hem. Om hier neer te zetten dat alles van de Ajaxkant kwam is echt nonsens. Waarom zing je dan constant "anti-Ajax"? Dan is het wachten op problemen. De jongens die namelijk naast Nieuw Noord zaten waren geen lieverdjes. Die lieten zich dus NIET provoceren. Zodoende ging het goed los. En wat deden alle Heereveensupporters? Niets, op een enkeling na. Tja, een grote bek achter een hek.... Dat kunnen we allemaal wel. Die Ajacieden die op de vuist gingen kwamen (nogmaals) NIET uit Friesland, maar aan hun accent te horen uit Amsterdam en omstreken. Ook zat er een groep uit Hattem, Zwolle en Wezep. Dus ga niet met namen gooien als je er geen weet van hebt. Van beide kanten valt het niet goed te praten, maar Calimerogedrag vertonen is erg naïef. Als ze alle Ajacieden in het uitvak hadden geplaatst was er niets aan de hand geweest. Nu was het de Goden verzoeken. Ook in die zin was het matig georganiseerd. De politie greep in toen het te laat was.
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

En wat deden alle Heereveensupporters? Niets, op een enkeling na. Tja, een grote bek achter een hek.... Dat kunnen we allemaal wel.
Dat viel me ook op, het hele vakt roept 'anti-ajax' en 'oprotte' enz. Maar hoeveel van die 800 stonden er in de gracht? Over grote bek achter het hek gesproken, ik zat zelf tussen die dokkumers enz. in, en die konden er zelf ook wat van. Ze stonden zoals eerder gezegd achteraan toen het los ging. Maar wat ik dacht van dus waar, harde groep van buiten Friesland en paar Dokkumers die geen vlieg kwaad doen.

Zo, en nu ist klaar! 8)
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

AFCA schreef:Waarom zing je dan constant "anti-Ajax"? Dan is het wachten op problemen. De jongens die namelijk naast Nieuw Noord zaten waren geen lieverdjes. Die lieten zich dus NIET provoceren. Zodoende ging het goed los.
Waarom gaan die 'helden' niet gewoon in het uitvak zitten...

Als je niet tegen kritiek kunt, moet je niet naast NN gaan zitten.

Daarnaast ben je als Ajax supporter, helaas, toch wel het een en ander gewent lijkt me?
AFCA
Jeugdspeler

Bericht door AFCA »

Die jongens uit Dokkum stonden niet allemaal achteraan, maar ook zeker niet vooraan. Zij hadden er verder ook weinig mee te maken. Net of moeten zij erin klappen!? Heb je nog 20 knokkers extra erbij. Lijkt me wat overbodig. Diezelfde groep provoceerde ook weinig tot niet. Ja, een beetje ouwehoeren over en weer. Dan heb je overal. Het ging niet te ver. Die jongens die er van Ajax' kant inklapten waren geen Friezen, die kwamen van verder.

Ajacieden zijn qua knokpartijtjes wel wat gewend. Die deinsen voor weinig terug. Als je achter het hek gebaren gaat maken en constant "anti-Ajax, anti-Ajax" schreeuwt, dan is het wachten op een reactie. Die Ajacieden van buiten Friesland stormden als één man naar beneden, die waren echt niet bang. Die lui stonden daar erg rustig. Laat ze, ga niet lopen fokken en uitdagen.

Het valt allemaal niet goed te praten, ook niet van onze (Ajax) kant. Dat die jongens uit Dokkum daar zaten was pech. Via Ticketbox hadden zij 20 kaarten geregeld, niet wetende tussen de harde hern van SCH te zitten. Dat werd pas later bekend. Van Nieuw Noord kan ik begrijpen dat zulke indringers niet welkom zijn. Maar die ene kleine gast met zijn zwarte jas, donker haar en gestreepte muts ging echt te ver. Die maakte constant het "je gaat dood"-gebaar (het kielhaalgebaar) en liep tegen iedereen te zeggen dat er Joden in zijn vak zaten. Vervolgens scheldt hij een aantal onschuldige Ajacieden helemaal verrot in de gracht. Dom, dom, dom. Daardoor was de sfeer meteen verpest.
Makkum8
Basisspeler

Bericht door Makkum8 »

Ach die lui die bij ons in het vak stonden waren maar lieferdjes. Stelt niks voor i.v.m. de echte harde kern. Dat er relatief nog weinig gebeurd is, is te danken aan het feit dat de supporters uit vak 10 tegen gehouden werden in de rust. Anders waren er pas echte rake klappen uitgedeelt. Ik vond het nog wel wat meevallen, zeker als je de gemiddelde vechtpartij bekijkt bij pak'm beet Utrecht-Ajax. Wel triest dat het gebeurt is, maar we weten allemaal wel waar de schuld ligt. Juist, bij de verkoopregelementen van kaarten van Sc Heerenveen en aan de "veiligheidsdienst" van onze SC.
Laatst gewijzigd door Makkum8 op 03-02-2006 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

Ben er zelf niet bijgeweest, maar dit is weer te triest voor woorden.

Hopen dat riemer & consorten nu inziet dat de fans van bezoekend eclubs alleeen in het uitvak horen dat is nu groot genoeg en iedereen kan daar in.

Vorig jaar heb ik ook al eens gepost dat er op OOST ik heb namelijk een seizoen kaart op 22, grote aantalen AZ en Groningen su[porters zitten, die iritant provoceren en domme liederen zingen.
Had dus een Mailtje gestuurd Naar H'veen met de vraag hoe zoiets kan, Antwoord was, daar kunnen we niets aan doen dat komt omdat sponsers en OC leden, hun zaken relaties en bekenden uitnodigen voor een voetbalwedstrijd!!!

Weer terug naar gisteren, hoop niet dat NN de dupe word van het wanbeleid van SC-H en zijn stewards.
Toch kan ik er niet met het volle verstand bij, dat mensen (020'ers) kaarten op nieeuw noord kunnen kopen, dan ben je naar mijn mening ook uit op ruzie, iemand met zijn volle verstand doet dat niet.
Wij zijn Heerenveen.
JeroenDeBoer
Nieuw talent

Bericht door JeroenDeBoer »

AFCA schreef: Maar die ene kleine gast met zijn zwarte jas, donker haar en gestreepte muts ging echt te ver. Die maakte constant het "je gaat dood"-gebaar (het kielhaalgebaar) en liep tegen iedereen te zeggen dat er Joden in zijn vak zaten. Vervolgens scheldt hij een aantal onschuldige Ajacieden helemaal verrot in de gracht. Dom, dom, dom. Daardoor was de sfeer meteen verpest.
Mensen hier weten vast wel wie deze jongen is. Met foto, naam en toenaam hier op het forum zou ik zeggen.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

JeroenDeBoer schreef:Mensen hier weten vast wel wie deze jongen is. Met foto, naam en toenaam hier op het forum zou ik zeggen.
Alsjeblieft jochie, kappen met die onzin.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Iemand hier de Volkskrant bij de hand? Schijnt iets in te hebben gestaan over 'spreekkkoren' van het Heerenveen publiek? Ben benieuwd wat er precies in staat...

@ JeroenDeBoer: zeg iets nuttigs of verstandigs of zeg niks! :huh:
Laatst gewijzigd door Niels op 03-02-2006 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Als je de club en onszlf een dienst wilt bewijzen lever je fotomateriaal aan bij de club. Maar mogelijk zijn er ook wel video-opnames. We moeten hier wel actie op ondernemen. Het is onze club!
Jazzy F.
Invaller

Bericht door Jazzy F. »

Volkskrant:
Opmerkelijk was het te zien hoe een deel van het publiek van Heerenveen, bij gebrek aan vermaak en goed voetbal, zich te buiten ging aan, mild uitgedrukt, minder vleiende spreekkoren. Door stadion, doorgaans een tempel van beschaving, klonken liederen die normaal niet tot het Friese repertoire mogen worden gerekend
Sito
Bankzitter

Bericht door Sito »

Waarschijnlijk zat die journalist naast het uitvak, waar Bosvelt o.a. voor kankerlijer uit werd gemaakt.
Ik lach om mijn 'avatar'...
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dank ATKS. Had het zelf ook net gevonden. :mrgreen:

Iemand die hier meer over weet? Ik kan mij namelijk niet meer voor de geest halen dan 'Anti Ajax' en Anti Sneijder'... :huh:

In vergelijking met de fraaie teksten die uit het uitvak kwamen (Bosvelt K**kerlijer) toch geen schokkende teksten lijkt mij. Maar ja, die hebben 'we' natuurlijk weer niet gehoord... :grmbl:
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

Conclusie. Het is altijd de schuld van een ander. Niemand doet ooit iets en als er al iets gebeurt, is het de schuld van de ander of van een derde (SC Heerenveen). De ander provoceert en lokt dus een negatieve reactie uit. Geen van beide partijen is verantwoordelijk of zelfs maar mede-verantwoordelijk, blijkbaar. Die houding geldt overigens voor beide partijen, die een bijdrage leverden aan de gebeurtenissen.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

quote uit Volkskrant
Opmerkelijk was het om te zien hoe een deel van het publiek van Heerenveen, bij gebrekn aan vermaak en goed voetbal, zich te buiten ging aan, mild uitgedrukt, minder vleiende spreekkoren. Door stadion, doorgaans een tempel van beschaving, klonken liederen die normaal niet tot het Friese repertoire worden gerekend. Dit stond overigens in schril contrast met de hartelijke receptie die Huntelaar kreeg.
Zelf niets van meegekregen.
Kan me ook niet voorstellen dat het erger was dan de spreekkoren van Ajax-zijde richting Bosvelt.
Butler
Nieuw talent

Bericht door Butler »

Toch heb ik vanuit 10 een aantal horen roepen, hamas, hamas, ..... (iets wat ik niet kon verstaan) aan het gas.
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

Riemer kan dan mooi woedend zijn op zichzelf. Zijn organisatie faalde onder Zijn leiding.
Strukeduker
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Strukeduker »

Ik heb in vak 10 helemaal niets over hamas hamas gehoord.. wel anti-sneijder en anti-ajax, maar dat was 30 december ook het geval.. toen sneijder werd gewisseld werd er vrij ingehouden iets over zn moeder gezongen. Maar was allemaal niet te horen op tv.. verder ook niet echt teksten gehoord waarvoor k me zou gaan schamen..

En over de rest.. onvoorstelbaar.. maar tsjah, zoiets kan alleen maar in Heerenveen voorkomen.. :roll:
JeroenDeBoer
Nieuw talent

Squerrel schreef: Alsjeblieft jochie, kappen met die onzin.
Ik ben geen jochie meer, maar goed.

Ik vind dat dit soort lui inderdaad in de openbaarheid moeten, dan leren ze het 'grote-bek-achter-het-hek' wel af.

[edit] Of keur jij zijn gedrag dan goed?
JeroenDeBoer
Nieuw talent

Nielshh schreef:
@ JeroenDeBoer: zeg iets nuttigs of verstandigs of zeg niks! :huh:
Hahahaha, verbazingwekkend hoe objectief we hier zijn. Als iemand (van SCH) als een mongool Ajaxsupporters uit staat te dagen mag daar niets over gezegd worden hier?
Gesloten