Sfeeracties en TIFO bij andere clubs

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

OM al dat vuurwerk te maken gaat er natuurlijk een dagen lange voorbereiding aan vooraf?
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Squerrel schreef:OM al dat vuurwerk te maken gaat er natuurlijk een dagen lange voorbereiding aan vooraf?
Fakkels haal je bij de watersportwinkel of bestel je in Italie....Daar gaat niet zoveel tijd in zitten.
Graaijax Hamsterdam!!
montana
Invaller

Bericht door montana »

Squerrel schreef:OM al dat vuurwerk te maken gaat er natuurlijk een dagen lange voorbereiding aan vooraf?
denk je dat fakkels door de supporters gemaakt wordt????
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

montana schreef: denk je dat fakkels door de supporters gemaakt wordt????
ja, is dat niet zo dan?
Jazzy F.
Invaller

Bericht door Jazzy F. »

Bij FSV Mainz 05 tegen FC Schalke 04 was een zeer geslaagde TIFO actie!!

KLIK HIER
HV ON TOUR
Invaller

Bericht door HV ON TOUR »

Super-actie! En het hele stadion doet mee!
AldeboarNN Fans
Basisspeler

Bericht door AldeboarNN Fans »

Dat zijn echt superfoto's van een geweldige tifo actie.
Zullen we hier in Heerenveen nooit bereiken.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

AldeboarNN Fans schreef:Dat zijn echt superfoto's van een geweldige tifo actie.
Zullen we hier in Heerenveen nooit bereiken.
Van dat soort dingen kunnen we hier in Nederland alleen maar van dromen ja ...
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal foto's van dit weekend alleen al. Het kan wel, het gebeurt alleen te weinig. Bij Twente, Ajax en Feyenoord zijn wel vaker spectaculaire choreografie acties geweest. Heerenveen heeft nu de ideale tribune ervoor. Maar bij Heerenveen neemt het publiek zelf te weinig initiatief om zo eens te organiseren. NN doet bij thuiswedstrijden ook te weinig.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Helft van het publiek op Zuid is toch te lui om mee te doen bij zulke acties.
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Afbeelding

Je ziet dat 80% de bordjes wel omhoog doet. Valt dus best mee. bovendien moet je de kartonnen wat groter maken. Weet niet meer precies wat voor formaat het de vorige keer.

Afbeelding

Maar als je ze zo neer legt, dan lukt het inderdaad niet. Zonde toen voor degenen die er veel tijd in hebben gestoken. Zou best een idee zijn, om iets vergelijkbaars weer te doen. Weet alleen niet waar de kartonnen toen vandaan zijn gehaald.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Ik denk vooral aan de vorige keer tegen newcastle toen de helft van de banners niet omhoog werden gehouden.
GF Grunn
Nieuw talent

Bericht door GF Grunn »

Roelof, De Graafschap had een fakkelactie. Eem opletten kerel...

De Graafschap-RBC
Afbeelding

Afbeelding

De choreo met 500 was van hun wedstrijd tegen NAC, hun 500e wedstrijd in de eredivisie...

Fakkelactie te bruut :D
Thank God I'm a country boy! ;)
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Detail kerel...

De Graafschap presteert op TIFO met minder mogelijkheden beter dan wij.
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Fakkelactie te bruut
Ben het niet vaak met een FCG-er eens, maar deze actie was echt geweldig.

In de Spits stond vanochtend dat naar aanleiding van het vuurwerk-incident, bij de wedstrijd De Graafschap - RBC, netten zullen worden opgehangen voor de Spinnekop. Dit is de tribune waar de fanatieke aanhang van De Graafschap staat.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Leuke actie inderdaad, maarre...
De Graafschap presteert op TIFO met minder mogelijkheden beter dan wij.
Mag ik je er toch nog eens even op wijzen dat al dit soort groepen wel over een eigen vak beschikken? Bovendien zijn ze vaak al langer actief, dus meer ervaring en know-how. We kunnen wel van alles willen, het moet ook kunnen natuurlijk.

Als het NN-vak er volgend seizoen is en er dan nog niks gebeurd, dan kun je zoiets zeggen. Nu is het gewoon appels met peren vergelijken in mijn ogen.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Nielshh schreef:Mag ik je er toch nog eens even op wijzen dat al dit soort groepen wel over een eigen vak beschikken? Bovendien zijn ze vaak al langer actief, dus meer ervaring en know-how. We kunnen wel van alles willen, het moet ook kunnen natuurlijk.

Als het NN-vak er volgend seizoen is en er dan nog niks gebeurd, dan kun je zoiets zeggen. Nu is het gewoon appels met peren vergelijken in mijn ogen.
Volgend jaar dus meer TIFO in het ALS ;)
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Nielshh schreef: Mag ik je er toch nog eens even op wijzen dat al dit soort groepen wel over een eigen vak beschikken? Bovendien zijn ze vaak al langer actief, dus meer ervaring en know-how..
Niet steeds dat vak als excuus gaan gebruiken. De meeste akties gaan namelijk verder dan een vak.

Vreemd dat als een SCC-er een foto post met fakkels dan schaadt dat zijn club, maar gaat over een andere club dan is het cool. :mrgreen:
Graaijax Hamsterdam!!
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

MET SCC'ers bedoel je Seizoen ClubCard houder hoop ik he?

Ik ben het wel met je eens Poenkt. Zo'n choreografie actie kun je bijvoorbeeld volgend jaar bij osn niet doen, omdat iedereen dan door elkaar staat.
Bovendien zijn ze vaak al langer actief, dus meer ervaring en know-how. We kunnen wel van alles willen, het moet ook kunnen natuurlijk.
Ik geloof niet dat ze bij de Spinside langer bezig zijn dan wij. Pas halverwege vorig seizoen, nog in de eerste divisie, begon DTC echt op de Spinside met TIFO. In korte tijd met een kleinere groep meer gerealiseerd dus.
Nu is het gewoon appels met peren vergelijken in mijn ogen.
Wat dit betreft dus niet. Niels.

Voor die negen euro (gaat me niet om die negen euro) per jaar één tribunedoek, 1 spandoek en vier banners is wel verrekte weinig (de rest is anders gefinancierd, door liefhebbers zelf). Nog geen verwijt, want het seizoen is nog niet afgelopen.[/quote]
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

roelof de vries schreef:MET SCC'ers bedoel je Seizoen ClubCard houder hoop ik he?
Nee, een aanhanger van De Klub Van Friesland!! :lol: uit Jouwert (of zoiets :wink: ) In het ABN Leeuwarden !
Graaijax Hamsterdam!!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Poenkt schreef: Nee, een aanhanger van De Klub Van Friesland!! :lol: uit Jouwert (of zoiets :wink: ) In het ABN Leeuwarden !
ljouwert ;)
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Vrieskist schreef: ljouwert ;)
Thx,Danke,Grazie
Graaijax Hamsterdam!!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Poenkt schreef: Thx,Danke,Grazie
dankewol ;)
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Niet steeds dat vak als excuus gaan gebruiken. De meeste akties gaan namelijk verder dan een vak.
Daar heb je gelijk in. Maar in mijn optiek is het wel zo dat het vak het goede voorbeeld moet geven. Nadeel is inderdaad dat mensen door elkaar heen staan, maar jullie hebben ook eens zoiets gedaan bij een uitwedstrijd in hetzelfde vak en dat zag er volgens mij niet raar uit. Het kan dus wel.

Het blijft een herhaling van zetten zo onderhand, maar als je zo'n choreografie-actie opzet in het ALS, dan kun je er donder op zeggen dat hij mislukt. 60 of 70 procent doet het misschien wel, maar die andere 40 a 30 procent verknalt het geheel wel. Wat is dan de toegevoegde waarde? Is het dan zoiets van 'maar we hebben het geprobeerd?'. Als het dat is, dan is dat je reinste kapitaalvernietiging in mijn ogen. Dat karton kost toch een aardig centje.
Pas halverwege vorig seizoen, nog in de eerste divisie, begon DTC echt op de Spinside met TIFO.
Maar die groep staat daar al jaren bij elkaar, men kent elkaar al langer en doet dus ook gewoon eerder mee aan sfeeracties. Bij ons zitten er hier eens twee en daar eens drie, en daar weer eens drie. Al het sfeerfanatieke volk daar staat toch echt bij elkaar. En dat is wel een verschil met onze situatie. Roelof. ;)

Wat betreft die negen euro: doe eens navraag bij onze penningmeester wat het tribunedoek en spandoek gekost hebben. Daar zitten aardig wat 'negen euroootjes' in. 8)
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Hoezo 60 procent werkt niet mee? Je ziet toch dat 80% procent wel meewerkt bij de eerdere choreografie-actie. Bovendien zijn er nu meer mensen die het idee kennen en kan het percentage dat meedoet alleen maar stijgen. Goed, het kan mislukken, maar ik vind dat je het moet proberen.
Wat betreft die negen euro: doe eens navraag bij onze penningmeester wat het tribunedoek en spandoek gekost hebben. Daar zitten aardig wat 'negen euroootjes' in.
Ach, het gaat mij er niet om wat ik terug krijg, maar wat een lid terug krijgt. Een lid die de negen euro betaalt, vraagt zich waar hij die voor betaald. Ik weet dat een tribunedoek veel kost, maar als je als lid alleen een tribunedoek en een spandoek terugziet, dan ga je twijfelen aan het nut van je lidmaatschap. Je moet je laten zien en dat doe je niet alleen door een zaalvoetbaltoernooi en een fantastisch blaadje.

Niet alles moet steeds maar weer afgeschoven worden op het nieuwe vak. Er zijn nu weinig mogelijkheden, dat weet ik. Maar daarom zijn er nog mogelijkheden. Vertel mij eens wat zo'n choreografie-actie kost? Iets van maximaal 4000 a3 papiertjes?
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

roelof de vries schreef:Afbeelding

Afbeelding
Misschien is het handig om de volgende keer de letters SCH helemaal blauw te maken. Het is dat de onderste foto erbij staat, daardoor moet ik een idee krijgen wat de tekst op de bovenste foto moet zijn.
Graaijax Hamsterdam!!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Ach, was ook een van de eerste grote acties bij heerenveen :) Volgende keer beter.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Het had ook veel donkerder blauw moeten zijn Poenkt. Helaas had de papierhandelaar een foutje gemaakt, terwijl we toch echt donkerblauw besteld hadden... :urgs:
GF Grunn
Nieuw talent

Bericht door GF Grunn »

De Graafschap heeft een budget waar je als je het weet je nauwelijks voor kunt stellen dat ze dit soort zaken voor elkaar krijgen. Ik heb het dan over een budget dat nauwelijks de 100 eu overstijgt. Met minder dan jullie krijgen ze hetzelfde of meer voor elkaar. Daar kun je alleen maar respect voor hebben :!:
Thank God I'm a country boy! ;)
rolandos
Invaller

Bericht door rolandos »

ook al heb je het geld ervoor,als het publiek niet mee werkt kan je nog zo'n rijke vereniging hebben maar dan lukt het gewoon niet.
maarja als we volgend jaar een eigen vak hebben kunnen we een goed voorbeeld geven.
en heel misschien gaat de rest dan ook wel eens meedoen(denk alleen dat dit een droom blijft)
Nieuw Noord
Plaats reactie