Nieuw Noord Vak
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: Nieuw Noord Vak
Zonder initiatief van NN en zonder de inzet van NN was dat stavak er nooit gekomen!
Dus ik zou niet weten waarom de club daarvoor de credits moet krijgen. Vaak krijgen degenen die iets bedenken de credits, niet de uitvoerders.
Dus ik zou niet weten waarom de club daarvoor de credits moet krijgen. Vaak krijgen degenen die iets bedenken de credits, niet de uitvoerders.
-
- Wereldspeler
Ik schrijf bijna hetzelfde als jij HR. Ik zeg in mijn verhaal ook heel duidelijk dat NN zich sterk heeft gemaakt voor een stavak. Lees mijn stukje er op na en daar zeg ik hetzelfde als jij. En NN heeft zijn inzet gehad. Maar waar bijna iedereen hier de mist in gaat is het feit dat alle initiatief en inzet van NN waardeloos wordt als er geen toestemming van sc Heerenveen is voor het stavak. NN had zich bijvoorbeeld 20 jaar lang sterk hebben kunnen maken voor een stavak maar als de club 20 jaar lang nee tegen een stavak zegt komt het er niet. Dan kan NN hoog en laag springen, maar bij een NEE van de club komt er geen stavak.Zonder initiatief van NN en zonder de inzet van NN was dat stavak er nooit gekomen!
Het feit dat er nu een stavak is in het stadion (wat ik overigens toejuich, begrijp me niet verkeerd) komt doordat de club daar ooit JA tegen heeft gezegd. Dit is niet eens een mening, dit is gewoon een feit. Sterker nog, als de club volgend seizoen zou besluiten, om welke reden dan ook (bijv wangedrag) het stavak op te heffen en er zitplaatsen van te maken dan kan sc Heerenveen dat gelijk doen. Het stavak is er dus in eerste instantie bij de gratie van de tostemming van sc Heerenveen.
-
- Selectiespeler
Het sta vak draagt toch de naam van Nieuw Noord, in tegenstelling tot het ff vak, dan mag je toch wel zeggen dat nn best mag wensen dat iedereen lid is in het vak wat hun naam draagt.
Wij zijn HEERENVEEN
-
- Forumicoon
Wat een enorme open deur frisianbadboy. Dit snapt iedereen. Zonder goedkeuring van de club was het vak er niet gekomen nee.frisianbadboy schreef:Het feit dat er nu een stavak is in het stadion (wat ik overigens toejuich, begrijp me niet verkeerd) komt doordat de club daar ooit JA tegen heeft gezegd.
Ik snap je punt ook niet helemaal. Tuurlijk ligt de eindbeslissing bij de club. Maar dat doet niets af aan het feit dat het nu een NN-vak is. Een sfeervak opgericht door NN. Dan is het naar mijn idee geheel logisch dat je een financiele bijdrage mag leveren als je in dat vak staat. Wil je dat niet, dan ga je maar elders zitten.......
- Skopperij
- Forumicoon
Wat een omslachtige discussie. De feiten: er is plaats voor 1200 man. Er is behoefte voor 1400 man waarvan er 300 geen lid zijn.
Wat als die 300 lid worden? Dan houd je hetzelfde probleem, namelijk 200 leden die willen staan maar waar geen plaats voor is. Door te schuiven met poppetjes (wel-leden/niet-leden) los je helemaal niets op. Het vak moet gewoon groter.
Wat als die 300 lid worden? Dan houd je hetzelfde probleem, namelijk 200 leden die willen staan maar waar geen plaats voor is. Door te schuiven met poppetjes (wel-leden/niet-leden) los je helemaal niets op. Het vak moet gewoon groter.
-
xander Verified
- Superster
Tsja en wie moet dat initiatief weer nemen......
Amazing home support, briljant!
Heerenveen has a good north stand!
The east stand is very agressive!
Amazing home support, briljant!
Heerenveen has a good north stand!
The east stand is very agressive!
Laatst gewijzigd door xander op 10-07-2011 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
-
- Forumicoon
Dan heb je helemaal niet hetzelfde probleem. Dan staan er namelijk allemaal leden in NN. Nu staan er 300 niet leden terwijl er 200 leden er niet in kunnen. Dat is een heel ander probleem. Nu staan er mensen die willen profiteren van het stavak, maar niet willen betalen daarvoor.Skopperij schreef:Wat als die 300 lid worden? Dan houd je hetzelfde probleem.
Als iedereen lid wil worden is het vak te klein. Nu is het vak in feite groot genoeg maar staan er mensen die niet lid zijn en er dus eigenlijk niet horen.
-
- Wereldspeler
Het gaat er mij om dat ik wil laten zien dat het niet NN is die bepaald wie er wel en wie er niet in het stadion komen te zitten. Net zo min als NN kan bepalen wie er wel of niet in het stavak staan. Ik kan me heel goed voorstellen dat NN liefst alleen maar leden in het vak wil hebben. Vanuit eigen perspectief is het logisch dat NN opkomt voor haar eigen belangen. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn, en die indruk word wel gewekt, dat NN wel even bepaald wie er in het stavak komen en wie niet.Wat een enorme open deur frisianbadboy. Dit snapt iedereen. Zonder goedkeuring van de club was het vak er niet gekomen nee.
Ik snap je punt ook niet helemaal. Tuurlijk ligt de eindbeslissing bij de club. Maar dat doet niets af aan het feit dat het nu een NN-vak is. Een sfeervak opgericht door NN. Dan is het naar mijn idee geheel logisch dat je een financiele bijdrage mag leveren als je in dat vak staat. Wil je dat niet, dan ga je maar elders zitten.......
Dat is en blijft de omgekeerde wereld. Jij geeft zelf ook terecht aan dat het stavak er nooit was gekomen zonder toestemming van de club. Maar vervolgens ga je in de fout door het een NN vak te noemen. Daar ga je dus de fout in., Het is gewoon een vak in het stadion van sc Heerenveen waar de club de bevoegdheid en eigendom van heeft. Dat aan dit vak de naam van NN is verbonden is leuk voor de supportersclub met die naam, maar laat onverlet dat het vak gewoon eigendom blijft van de club en niet van NN. Het is dus niet een NN vak, het is slechts een vak waar de naam NN aan is verbonden. Mocht de club besluiten dat ook niet NN leden daarin plaats mogen nemen dan kan NN hoog en laag springen maar dan komen die niet leden gewoon in dat vak te staan.
Velen zullen dit gezeur of gelul in de marge vinden. Het is in mijn optiek een principieel punt wie er baas is in het stadion. In de ogen van NN en hun belangen kan ik me voorstellen dat ze liefst zo groot mogelijk worden en liefst alleen leden in het vak hebben. Maar om dan maar in de pers naar buiten te brengen dat de niet leden er maar uit moeten is naar mijn mening a) ongepast en b) iets waar NN simpelweg niet over gaat.
-
xander Verified
- Superster
Wat een vergezochte gezeik van sommigenl bij onze club, erg jammer.
Het naar buiten brengen in de pers komt overigens niet door Nieuw Noord zelf maar de een journalist van de Leeuwarder Courant die patsboem iets op internet zette terwijl het Nieuw Noord bestuur nog niks had gezegd. Een reden om niet meer met de pers in zee te gaan krijg je dit soort misverstanden weer door.
Het naar buiten brengen in de pers komt overigens niet door Nieuw Noord zelf maar de een journalist van de Leeuwarder Courant die patsboem iets op internet zette terwijl het Nieuw Noord bestuur nog niks had gezegd. Een reden om niet meer met de pers in zee te gaan krijg je dit soort misverstanden weer door.
Alle ballen op Henkie!
-
- Wereldspeler
Als dat dadwerkelijk zo is dan had het bestuur van NN zo volwassen en slim moeten zijn een statement uit tebrengen waaruit blijkt dat het hele verhaal niet klopt. Daar waar het bestuur van NN altijd de mond vol heeft van een slechte communicatie binnen de club en daar zelfs ook wel de media voor opzoekt (ik kan me een uitzending van omrop Fryslan voor de geest halen waar een bestuurslid van NN kritiek uit op de club) , daar getuigt het stilzwijgen van NN ook van een slechte communicatie. Als het verhaal in de media daadwerkelijk onjuist zou zijn (geweest) dan had ik, als ik bestuurslid was van NN, allang contact gezocht met de media om het recht te zetten.Het naar buiten brengen in de pers komt overigens niet door Nieuw Noord zelf maar de een journalist van de Leeuwarder Courant die patsboem iets op internet zette terwijl het Nieuw Noord bestuur nog niks had gezegd. Een reden om niet meer met de pers in zee te gaan krijg je dit soort misverstanden weer door.
-
xander Verified
- Superster
-
- Superster
waar zijn mijn 2 berichten gebleven? daar was niets mis mee behalve dat ze kritisch waren over de berichten van fbadboy. Dictoriale censuur streken hier op het forum. Het wordt hier triester en triester.
gewoon verwijderen en niet eens een pbtje, bah bah. zet ze maar weer terug.
gewoon verwijderen en niet eens een pbtje, bah bah. zet ze maar weer terug.
Hier heb ik geen woorden voor
-
- Superster
In jouw oeverloze monoloog over wie de baas is en wie bepaald ga je volledig voorbij aan het feit dat NN een verzoek! Heeft ingediend tot koppeling stavak en lidmaatschap. Heerenveen staat hier niet onwelwillend tegenover. Er is dus een reële kans dat dit doorgaat. Maar goed dan ben je het wel met ze eens, want ja de baas bepaald. En wat een gelul dat de credits voor het bestaansrecht van het stavak bij heerenveen horen. Was er 11 jaar geleden niet een groepje jongeren die het initiatief namen om NN op te richten dan was er nu geen stavak geweest. Want voor heerenveen hoefde het niet zo nodig. Na veel overleg, vergaderen, leden werven, acties houden, veel vrije tijd er in gestoken etc ect hoefde heerenveen alleen maar ja of nee te zeggen, feitelijk was het zo simpel. Daarnaast kwam het ze goed uit dat door NN geïnitieerd werd om het toenmalige uitvak als stavak in te richten en als pilot in te zetten omdat men te weinig uitsupporters kon bergen. Maar alleen als je de baas bent krijg je de credits……….bah
-
- Wereldspeler
Ik heb in mijn stukjes gereageerd op het feit dat in de media artikelen staan waaruit het lijkt alsof het NN zelf is die wel even bepaald hoe en wat in het stadion en in het stavak. Nou het is simpel dat NN dat niet bepaald. Mocht er een verkeerde indruk worden gewekt door de stukjes in de media dan zou het goed zijn dat NN contact opneemt met diezelfde media om een verkeerd beeld recht te laten zetten.In jouw oeverloze monoloog over wie de baas is en wie bepaald ga je volledig voorbij aan het feit dat NN een verzoek! Heeft ingediend tot koppeling stavak en lidmaatschap. Heerenveen staat hier niet onwelwillend tegenover. Er is dus een reële kans dat dit doorgaat. Maar goed dan ben je het wel met ze eens, want ja de baas bepaald. En wat een gelul dat de credits voor het bestaansrecht van het stavak bij heerenveen horen. Was er 11 jaar geleden niet een groepje jongeren die het initiatief namen om NN op te richten dan was er nu geen stavak geweest. Want voor heerenveen hoefde het niet zo nodig. Na veel overleg, vergaderen, leden werven, acties houden, veel vrije tijd er in gestoken etc ect hoefde heerenveen alleen maar ja of nee te zeggen, feitelijk was het zo simpel. Daarnaast kwam het ze goed uit dat door NN geïnitieerd werd om het toenmalige uitvak als stavak in te richten en als pilot in te zetten omdat men te weinig uitsupporters kon bergen. Maar alleen als je de baas bent krijg je de credits……….bah
Uit jouw stukje blijkt nu dat NN niet zelf bepaald wie er in het stavak staan, maar dat er een overleg is met de club. Kijk dit is al genuanceerder dan er tot nu toe in veel media is verschenen. Kijk van mij mag zelfs dat groepje jongeren van jaren terug de credits krijgen voor hun inititiatief. Net zoals ook de club de credits mag krijgen voor het feit dat ze uiteindelijk er toestemming voor hebben gegeven. Het zou van teveel ego getuigen als de credits alleen amar naar de initiatiefnemers zouden mogen gaan. De club mag in deze ook wel degelijk de credits hebben.
Ik weet nog goed wat destijds het idee achter een stavak was. Ik ken nog veel van de originele initiatiefnemers. Van die originele initiatiefnemers is ook lang niet iedereen meer blij met de ontwikkelingen zoals die nu gaan. Daar waar destijds het stavak bedoeld was om de club/spelers positief te ondersteunen, daar zijn de laatste jaren herhaaldelijk de termen homo's en joden te horen geweest. Iets wat door de sommige initiatiefnemers als gruwelijk word ervaren. De sfeer is niet altijd positief maar wel degelijk ook wel eens negatief en in sommige gevallen kwetsend. Iets waar de club destijds bang voor was dat dat zou kunnen gaan gebeuren. Dat de club destijds toch heeft ingestemd met dit initiatief, ondanks hun bedenkingen, mag dan wel degelijk credits krijgen.
De indruk zou kunnen ontstaan dat ik tegen een stavak ben, maar dat is niet het geval. Ik ben voor een sfeervak waarin de club / spelers op een POSITIEVE manier wordt gesteund door de supporters. Als het gevaar bestaat dat door een stavak de zaken eerder escaleren, of er meer gevaar is dat dingen escaleren mag je daar kritisch naar kijken. Dat je ook kritisch mag zijn of je onderscheid tussen mensen in een stavak mag maken lijkt me duidelijk. Ik heb er, niet alleen in het stadion, moeite mee als er onderscheid word gemaakt tussen mensen. Dat de een beter of anders word behandeld dan een ander. Voor mij is elke supporter gelijkwaardig. Of je nu lid bent van NN of FF of van beide niet lid bent. Iedereen moet naar mijn mening welkom zijn in het stadion en ook op alle plaatsen in het stadion.
Het stavak kan op een fantastische wijze bijdragen aan de sfeer in ons stadion. Maar daar waar NN kritisch mag zijn over allerlei zaken, moet het omgekeerd ook mogelijk zijn kritisch te zijn ook NN en de ontwikkelingen omtrend deze supportersvereniging. Zonder dat daarbij iedereen met een kritische houding op het hakblok word gelegd.
-
- Bankzitter
Het is denk ik heel simpel:
Het vak is van Heerenveen, dus lijkt me een nnlidmaatschap zeker niet nodig/verplicht. Maar, aangezien 3/4 uit nn leden bestaat en dat de initatieven voor dit "sfeer" vak uit deze groep komt, zou je er voor kunnen kiezen om ook lid te worden.
Maar zeker niet verplicht. Waarom denkt NN, doordat zij zich in hebben ingezet voor een stavak, dat ze nu het recht hebben om dingen tekunnen (mee)bepalen of ergens recht op te hebben. Tis van de club. Er zijn ook mensen die zich in hebben gezet voor het nieuwe stadion. Deze mensen denken toch ook niet dat ze dingen kunnen (mee)bepalen ofdat ze ergens recht op hebben.
Geeft Heerenveen dit/een vak of in "beheer" van NN, dan wordt het een ander verhaal. Echter lijkt me dit een paar jaar te laat.
En stel je voor dat dit wel doorgezet wordt, wat gebeurd er als NN het vak niet vol meer krijgt (kan bv ook door groter vak komen). Kan de club deze kaarten dan niet meer verkopen??? Hoe zie je dit voor je? Tzal niet gauw gebeuren, maar wel iets voor de club om rekening mee te houden.
Het lijkt mij, ondanks dat ze het plan steunen dat iedereen in dit vak nn-lid te laten worden, dat Heerenveen hier nooit akkoord mee kan gaam. Het enige wat Heerenveen / nn kunnen doen is mensen proberen toch lid te krijgen, maar op vrijwillige basis.
Zo trouwens ook een goed idee wezen voor Feanfan. Iedereen die zit moet lid worden van ff. Lopen ze mooi binnen
Het vak is van Heerenveen, dus lijkt me een nnlidmaatschap zeker niet nodig/verplicht. Maar, aangezien 3/4 uit nn leden bestaat en dat de initatieven voor dit "sfeer" vak uit deze groep komt, zou je er voor kunnen kiezen om ook lid te worden.
Maar zeker niet verplicht. Waarom denkt NN, doordat zij zich in hebben ingezet voor een stavak, dat ze nu het recht hebben om dingen tekunnen (mee)bepalen of ergens recht op te hebben. Tis van de club. Er zijn ook mensen die zich in hebben gezet voor het nieuwe stadion. Deze mensen denken toch ook niet dat ze dingen kunnen (mee)bepalen ofdat ze ergens recht op hebben.
Geeft Heerenveen dit/een vak of in "beheer" van NN, dan wordt het een ander verhaal. Echter lijkt me dit een paar jaar te laat.
En stel je voor dat dit wel doorgezet wordt, wat gebeurd er als NN het vak niet vol meer krijgt (kan bv ook door groter vak komen). Kan de club deze kaarten dan niet meer verkopen??? Hoe zie je dit voor je? Tzal niet gauw gebeuren, maar wel iets voor de club om rekening mee te houden.
Het lijkt mij, ondanks dat ze het plan steunen dat iedereen in dit vak nn-lid te laten worden, dat Heerenveen hier nooit akkoord mee kan gaam. Het enige wat Heerenveen / nn kunnen doen is mensen proberen toch lid te krijgen, maar op vrijwillige basis.
Zo trouwens ook een goed idee wezen voor Feanfan. Iedereen die zit moet lid worden van ff. Lopen ze mooi binnen

Ik val onder klapvee!!
-
- Superster
ik vind je stukje nu ook een stuk genuanceerder fbboy. Overigens is het gevaarlijk om citaten uit media letterlijk over te nemen alszijnde de waarheid.
overigens voor de goede orde, NN is een rechtspersoon, dus niet eigendom van de club, dus gw zo simpel als jij het schetst is het niet. Overigens durf ik te wedden dat veel initiatiefnemers en betrokkenen bij de bouw van het stadion een mooier plekkie in het stadion hebben gekregen. Overigens kan het wel, een vak in beheer geven aan een vereniging in het stadion, genoeg voorbeelden van in het land. En wat als NN minder sk kaarten verkoopt? wat als heerenveen minder kaarten verkoopt, dan gaat het voetbal nog wel door hoor, en als het structureel is maak je het vak kleiner. Das pas een simpele oplossing.Maar zeker niet verplicht. Waarom denkt NN, doordat zij zich in hebben ingezet voor een stavak, dat ze nu het recht hebben om dingen tekunnen (mee)bepalen of ergens recht op te hebben. Tis van de club. Er zijn ook mensen die zich in hebben gezet voor het nieuwe stadion. Deze mensen denken toch ook niet dat ze dingen kunnen (mee)bepalen ofdat ze ergens recht op hebben
-
- Wereldspeler
Feanfan heeft geen eigen vak toegewezen,zij regelen wel het busvervoer. En om met de bus mee te kunnen moet je lid wezen van Feanfan en anders betaal je de volle pond namelijk 10 euro.GW schreef: Zo trouwens ook een goed idee wezen voor Feanfan. Iedereen die zit moet lid worden van ff. Lopen ze mooi binnen![]()
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Dat is inderdaad ook raar. Want FF schept miss de omstandigheden, Arriva zorgt uiteindelijk voor het echte vervoer, en alles valt of staat met de toestemming van de club.sch4-live schreef: Feanfan heeft geen eigen vak toegewezen,zij regelen wel het busvervoer. En om met de bus mee te kunnen moet je lid wezen van Feanfan en anders betaal je de volle pond namelijk 10 euro.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Selectiespeler
krijg je het punt dat je als niet lid van ff wel mee mag, maar meer moet betalen.
Dus als je die lijn wilt doortrekken, móet je in het nn vak lid zijn, of meer betalen.
Dus als je die lijn wilt doortrekken, móet je in het nn vak lid zijn, of meer betalen.
Wij zijn HEERENVEEN
-
- Forumicoon
Dat is inderdaad de conclusie die je vanuit dat oogpunt moet trekken. Want je kan niet zonder betalen mee met de bus gaan. Betekent dat ook dat het dan onaantrekkelijker is om een uitwedstrijd te bezoeken? Overigens vind ik die bustoeslag van FF sowieso maar raar, aangezien een busticket al duurder is bij aanschaf. Men betaalt dus dubbel, maar goed. Dat is een ander verhaal.Ultras'01 schreef:krijg je het punt dat je als niet lid van ff wel mee mag, maar meer moet betalen.
Het vak heet NN1 en NN2, vernoemt naar de vereniging die wordt aangesproken op het moment dat het misgaat. Met als recent voorbeeld AZ-thuis, daar waar de voorzitter een bezoek op het 10-jarig bestaan van Nieuw Noord het liet afweten omdat er mensen vuurwerk afstaken in het vernoemde vak. En wat wordt er gedacht van de generalisering die nu al rondgaat? "Nieuw Noord is tuig." Het stavak wordt geässocieerd met het woord tuig, ongeacht wie erin staan en met wat voor reden. Het is dan ook de vereniging die zich inzet om dit beeld te laten veranderen.
Het is de vereniging die ervoor zorgt dat de sfeer die veel mensen waarderen. Ik lees hier veel argumenten dat men het leuk vindt om op deze wijze voetbal te ervaren, maar willen zich niet inzetten om het mede mogelijk te maken. Dat is toch wel een pijnlijke zaak, snoepen van andermans walletje is niet iets wat hoort.
Daarbij vraag ik me af wat nou echt de reden is waarom mensen niet lid willen worden. Het zal vast niet om het financiële plaatje gaan, al wordt dat nu wel veel als reden aangedragen. Is het om die generalisering? Is het de oerhollandse gierigheid? Of is het gewoon omdat men niet inziet wat er allemaal voor dat kleine beetje geld terugkomt? Ik ben wel nieuwsgierig.
En natuurlijk kan NN een lidmaatschap in zekere zin niet eisen. Dat zal ook vast niet gedaan zijn. Maar ik vind het eigenlijk wel goed dat dit punt eens onder de loep wordt genomen. Want ik snap dat het bestuur van Nieuw Noord het geen fijne situatie vindt dat er leden zijn die niet eens in het vak kunnen komen doordat er mensen zijn die weigeren lid te worden van de vereniging.
-
- Bankzitter
Deze vergelijking slaat natuurlijk nergens op.
FF biedt een dienst (busreis) aan, waarbij je als lid niet hoeft te betalen en niet lid wel. NN biedt niets (officieels) aan, dat doet namelijk Heerenveen (plek in het vak).
FF biedt een dienst (busreis) aan, waarbij je als lid niet hoeft te betalen en niet lid wel. NN biedt niets (officieels) aan, dat doet namelijk Heerenveen (plek in het vak).
Ik val onder klapvee!!
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Maar toch biedt Heerenveen uiteindelijk de plaats in het (uit)vak aan, en de 40% korting op de toegangsprijs (wat ik trouwens een belachelijke regel vindt maar dat terzijde). Zonder het 'ja' van Heerenveen kon er geen busreis georganiseerd worden.
Ik weet ook wel dat het ver gezocht is, maar dit was puur om aan te geven dat je op die manier overal wel wat voor kunt vinden.
Ik weet ook wel dat het ver gezocht is, maar dit was puur om aan te geven dat je op die manier overal wel wat voor kunt vinden.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Superster
toch is dat een misverstand. Voordat bekend werd dat het NN vak er zou komen zijn er eerst leden geworven, deze leden hadden recht op een plek in het vak. Sterker nog, iedereen diende zich bij NN aan te melden en of bij Heerenveen. De lijst werd dan met elkaar vergeleken, en alle leden hadden een plek. Na de uitbreiding is een sk kaart voor het vak rechtstreeks via heerenveen gelopen. Mensen op de wachtlijst konden zo vervroegd in aanmerkingen komen voor een goedkopere sk kaart.FF biedt een dienst (busreis) aan, waarbij je als lid niet hoeft te betalen en niet lid wel. NN biedt niets (officieels) aan, dat doet namelijk Heerenveen (plek in het vak).
Achteraf had dit nooit zo gemoeten en had de koppeling moeten blijven.
-
- Bankzitter
Precies, maar aangezien het dus anders is gelopen, lijkt het me lastig/onmogelijk om in de huidige situatie dit weer terug te krijgen.Achteraf had dit nooit zo gemoeten en had de koppeling moeten blijven
Met het eventueel naar voren halen van NN zou dit een mooie gelegenheid zijn, omdit te herstellen. Laat een gedeelte van het huidige staanvak bestaan voor diegenen die willen staan, maar geen nn-lid (willen) zijn. NN zou dan zijn eigen vak vooraan in samenwerking met Heerenveen kunnen beheren.
Hier zullen vast ook wel haken en ogen aanzitten, maar deze kun je nu vooraf aanpakken ipv achteraf. En om toch niet iedereen uit te sluiten voor het stavak vooraan, zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om bij losse verkoop (bv beker, europees) NN-leden voorrang te geven bij de kaartverkoop en de laatste periode voor niet NN-leden. Dit zou ook kunnen bij competitiewedstrijden als het vak wat groter zou zijn dan de NN-vraag en er wat ruimte zou zijn voor losse verkoop waar dan ook niet NN-leden gebruikt van kunnen maken. Je kunt dan bijvoorbeeld NN-leden welke geen sk hebben voorrang geven op deze groep.
Zo sluit je je niet af voor rest, maar hebben NN-leden wel een voorrecht/voorrang. Zo kun je toch niet leden enthousiast / kennis laten maken vak en wordt het niet alleen een select gezelschap.
Uiteindelijke iedereen blij.
Ik val onder klapvee!!
-
- Superster
hoezo onmogelijk, ik snap de aversie er tegen ook niet. uiteindelijk moet het niet gaan om de regeltjes en over wat wel en niet mag, maar om de eensgezindheid en het delen van je passie als lid van NN. Je maakt uiteindelijk ook gebruik van het NN vak, want zo heet het toch echt.
-
- Forumicoon
- Contacteer:
Met Torcida eens. De koppeling moet terugkomen.
Het huidige systeem is een misser van jewelste natuurlijk.
Het huidige systeem is een misser van jewelste natuurlijk.
SCH
-
- Bankzitter
Ja ik maak ook gebruik van het Abe Lenstra Stadion en drink een paar biertjes in de Fean Fan Plaza en daar ben ik ook niet lid van...Je maakt uiteindelijk ook gebruik van het NN vak, want zo heet het toch echt.
Begrijp me niet verkeerd, voor mij gevoel behoor je ook lid van NN te wezen als je in het NN vak staat. Het stavak staat voor mij synoniem aan NN. Maar dat is puur mijn gevoel en ander kan daar anders over denken.
Maar wat mij niet aanstaat is dat mensen welke jaren lang als niet NN-lid in het stavak staan nu opeens lid moeten worden of anders wieberen uit het vak. Komt bij mij een beetje over alsof je tijdens je contract van je telefoonabonoment opeens van abonoment moet veranderen of anders meer voor je huidige abonoment moet betalen.
De meeste argumenten om lid te worden begrijp ik en zou voor mij reden genoeg zijn om lid te worden als ik in het stavak zou staan. Maar om dit naar een paar jaar opgelegd te krijgen...
Ik val onder klapvee!!
-
- Wereldspeler
Dat maakt de pers er van.....GW schreef:[Maar wat mij niet aanstaat is dat mensen welke jaren lang als niet NN-lid in het stavak staan nu opeens lid moeten worden of anders wieberen uit het vak.....
-
- Forumicoon
Ik ben geen voorstander van subgroepen met lidmaatschappen en verplichtingen. Ik begrijp NN echter wel dat het wat zuur is als je van alles en nog wat regelt en het steeds dezelfden zijn die het moeten dragen. Ideetje: kan de club bijv. een tientje van iedere stavak seioenkaart doorsluizen naar NN als sfeerbudget? Dan zou je in plaats daarvan het lidmaatschap van NN goedkoper of gratis kunnen maken.
- 1920
- Selectiespeler
- Contacteer:
Nieuwe artikelen in de webshop van NN
http://www.nieuwnoord.org/webshop
Shirt Tsjin it hjoeddeiske fuotbal

12 euro
Nieuw Noord Vlag

10 euro
http://www.nieuwnoord.org/webshop
Shirt Tsjin it hjoeddeiske fuotbal