Keepers (geruchten in de media)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- jakato
- Nieuw talent
Re: [centraal] Keepers
Heerenveen heeft 3 keepers. Wanneer er niemand vertrekt zie ik Hansma niet nog een keeper erbij halen. Wanneer blijkt dat VDB het niet goed doet, zal er stuivertje gewisseld worden met Steppe. Echte fouten heeft VDB echter nog niet laten zien, ook al is niet iedereen hier overtuigd van zijn kwaliteiten. Wanneer het team beter zal draaien en de verdediging beter wordt, zal ook de opinie over de keeper beter worden denk ik.
Impossible is nothing
- Baas
- Wereldspeler
Pardon??jakato schreef:..Echte fouten heeft VDB echter nog niet laten zien, ook al is niet iedereen hier overtuigd van zijn kwaliteiten. ..
-goal Janko 0-3
-goal Cabral, gewoon blunder van VDB
Deze 2 goals waren sowieso blunders van VDB, en er zijn meer zwakke momenten.
Oke, als er een klungel zoals Kruiswijk voor je staat, is het niet gemakkelijk, maar vind hem ZELF geen sterke indruk maken.
Zeg maar niks!
-
- Nieuw talent
daar heb je wel gelijk in, maar wie wil je dan op goal zetten? Steppe bijvoorbeeld moet eerst nog maar eens wedstrijdfit worden.
Of heb je misschien een aankoop in gedachten? want hildebrand zal wel niet komen, en anders zal het mij wel heel erg verrassen.
En btw de goal van cabral had VDB wel mogen hebben, maar daarna heeft hij er toch wel echt voor gezorgd dat heerenveen nog 1 puntje overhield met een paar mooie reddingen
Of heb je misschien een aankoop in gedachten? want hildebrand zal wel niet komen, en anders zal het mij wel heel erg verrassen.
En btw de goal van cabral had VDB wel mogen hebben, maar daarna heeft hij er toch wel echt voor gezorgd dat heerenveen nog 1 puntje overhield met een paar mooie reddingen
-
- Superster
Brian heeft met een betere defensie voor zich bewezen best op subtop niveau mee te kunnen, maar het is geen subtop-keeper.jakato schreef:Wanneer het team beter zal draaien en de verdediging beter wordt, zal ook de opinie over de keeper beter worden denk ik.
- Frisian Viking
- Superster
Daarnaast kan het ook andersom werken. Een goede doelman kan ook de verdediging beter maken. Het halen van een doelman heeft mijns inziens net zo'n hoge, zo geen hogere, prioriteit dan het halen van een verdediger. Een goede doelman is een anker voor zijn verdedigers, een rustpunt waar men op kan bouwen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Baas
- Wereldspeler
Volledig met je eens,Frisian Viking schreef:Daarnaast kan het ook andersom werken. Een goede doelman kan ook de verdediging beter maken. Het halen van een doelman heeft mijns inziens net zo'n hoge, zo geen hogere, prioriteit dan het halen van een verdediger. Een goede doelman is een anker voor zijn verdedigers, een rustpunt waar men op kan bouwen.
Hoop dan ook dat Hansma met een leuke verrassing zal komen voor morgen avond.
Zeg maar niks!
- longa
- Invaller
Wat een complete bullshit is dit zeg. Beide doelpunten kon VDB niet veel aan doen. De goal van Janko is een duidelijke blunder van Kruiswijk, waardoor Janko 1 op 1 komt en hem gewoon goed langs VDB schiet, het ziet er misschien houdbaar uit maar geloof mij maar, zulke ballen kan je niks tegen doen. De goal van Cabral komt welliswaar bijna recht op hem af, maar gaat zo hard dat je alleen nog maar uit reflex tegen de bal kan slaan, met geluk tik je hem eruit, helaas had VDB geen geluk.Baas schreef: -goal Janko 0-3
-goal Cabral, gewoon blunder van VDB
Deze 2 goals waren sowieso blunders van VDB, en er zijn meer zwakke momenten.
Oke, als er een klungel zoals Kruiswijk voor je staat, is het niet gemakkelijk, maar vind hem ZELF geen sterke indruk maken.
Ik denk zelfs dat wij zonder VDB tegen Feyenoord zonder punten zouden staan, had nog een paar goede reddingen.
- Frisian Viking
- Superster
Op dat schot van Janko duikt Vandenbussche gewoon aan de kant in plaats van naar de bal toe. Sterker, hij had die bal gewoon aan kunnen nemen zelfs.longa schreef:Wat een complete bullshit is dit zeg. Beide doelpunten kon VDB niet veel aan doen. De goal van Janko is een duidelijke blunder van Kruiswijk, waardoor Janko 1 op 1 komt en hem gewoon goed langs VDB schiet, het ziet er misschien houdbaar uit maar geloof mij maar, zulke ballen kan je niks tegen doen. De goal van Cabral komt welliswaar bijna recht op hem af, maar gaat zo hard dat je alleen nog maar uit reflex tegen de bal kan slaan, met geluk tik je hem eruit, helaas had VDB geen geluk.
Zonder doelman in het doel van de tegenstander is het een stuk makkelijker scoren.Ik denk zelfs dat wij zonder VDB tegen Feyenoord zonder punten zouden staan, had nog een paar goede reddingen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- longa
- Invaller
De bal wordt vanaf nog geen 10 meter voor VDB geschoten, als de bal dan ook maar iets langs je heen gaat ben je als keeper gewoon kansloos doordat je op zo'n afstand gewoon een hoekje moet kiezen. Zulke ballen lijken simpel maar omdat het van zo'n korte afstand is pak je die nou eenmaal niet zo makkelijk.
Vind het allemaal wel erg makkelijk hier, VDB maakt tot nu toe nog geen enkele fout en pakt een aantal ballen er goed uit, maar toch gaan mensen zeggen dat hij slecht keept. Ik ben reuze blij met een keeper als VDB in de goal in plaats van de keeper van vorig jaar, ook het feit dat hij een uittrap met links en met rechts heeft is mooi. Jammer dat sommige dingen gaan verzinnen dat hij blunders maakt, maar het is maar aan hem om die mensen de mond te snoeren.
Vind het allemaal wel erg makkelijk hier, VDB maakt tot nu toe nog geen enkele fout en pakt een aantal ballen er goed uit, maar toch gaan mensen zeggen dat hij slecht keept. Ik ben reuze blij met een keeper als VDB in de goal in plaats van de keeper van vorig jaar, ook het feit dat hij een uittrap met links en met rechts heeft is mooi. Jammer dat sommige dingen gaan verzinnen dat hij blunders maakt, maar het is maar aan hem om die mensen de mond te snoeren.
-
- Superster
Het zijn ook geen blunders, maar als je een goede keeper had gehad dan had je nu geen 14 maar 7 tegen bijvoorbeeld. Bij de meeste goals had ik het gevoel dat als hij ze had gepakt het mij nauwelijks zou verbazen.
Maarja wij moeten het er mee doen, het is een beperkte keeper maar wij hebben niet beter.
Maarja wij moeten het er mee doen, het is een beperkte keeper maar wij hebben niet beter.
- longa
- Invaller
Naja, 7 is overdreven. Natuurlijk kan een betere keeper wel meer ballen eruit pakken, maar ik denk niet dat het momenteel mogelijk is voor Heerenveen om een betere keeper aan te trekken. Daarom ben ik blij met een VDB, zodat we niet met een Stuhr-Ellegaard of een Steppe in de goal moeten spelen.
-
- Superster
Iedereen had kritiek op Stuhr, maar de cijfers wezen uit dat hij bij de betere keepers van Nederland behoord. Bovendien heb ik hem niet op een blunder kunnen betrappen en dat is bij VDB een kwestie van tijd.longa schreef:Naja, 7 is overdreven. Natuurlijk kan een betere keeper wel meer ballen eruit pakken, maar ik denk niet dat het momenteel mogelijk is voor Heerenveen om een betere keeper aan te trekken. Daarom ben ik blij met een VDB, zodat we niet met een Stuhr-Ellegaard of een Steppe in de goal moeten spelen.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Dat is speculeren natuurlijk.Lardy schreef: Bovendien heb ik hem niet op een blunder kunnen betrappen en dat is bij VDB een kwestie van tijd.
Corruption is everywhere, fight it!
- longa
- Invaller
Ik heb hem op vele blunders kunnen betrappen. Groningen thuis bijvoorbeeld zo'n vrije trap die die zomaar laat gaan. Ach, die statistieken zeggen niks over zijn kwaliteiten naar mijn mening, hij kon er gewoon helemaal niks van.Lardy schreef:Iedereen had kritiek op Stuhr, maar de cijfers wezen uit dat hij bij de betere keepers van Nederland behoord. Bovendien heb ik hem niet op een blunder kunnen betrappen en dat is bij VDB een kwestie van tijd.
-
- Forumicoon
Stuhr was beter dan VDB, dat durf ik wel hardop te schrijven. Gisteren bij VI werd even over de probleemkeepers gesproken en tussen neus en lippen door zei Keje Molenaar dat Heerenveen hetzelfde probleem had en zo ziet men het ook. En ik ook.
-
- Forumicoon
Stuhr beter dan VDB? Wat heb jij gehad tijdens het bekijken van de wedstrijden? Dat middel is een gat in de markt zeg, met plezier naar Heerenveens voetbal kijken en Stuhr goed vinden! Is Bas Dost de verbeterde versie van Messi door die bril?
-
- Forumicoon
Poeh, goede reactie. Stuhr werd onterecht slecht neergezet hier. In het begin was het twijfelachtig maar hij werd steeds beter. VDB daarentegen is al 8 jaat matig tot slecht.Calimero schreef:Stuhr beter dan VDB? Wat heb jij gehad tijdens het bekijken van de wedstrijden? Dat middel is een gat in de markt zeg, met plezier naar Heerenveens voetbal kijken en Stuhr goed vinden! Is Bas Dost de verbeterde versie van Messi door die bril?
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Waarom hebben ze hem dan weggedaan en VDB een contract gegeven? Wil je nu soms zeggen dat jij er meer kijk op hebt dan de mensen bij de club?Knipecity schreef: Poeh, goede reactie. Stuhr werd onterecht slecht neergezet hier. In het begin was het twijfelachtig maar hij werd steeds beter. VDB daarentegen is al 8 jaat matig tot slecht.
Corruption is everywhere, fight it!
- Crash
- Superster
Knipecity, ik heb je reacties, welke een hoog Don Quichot gehalte bevatten, altijd erg vermakelijk gevonden. Tot ergenis van velen hou jij een eigen mening erop na en weet je deze doorgaans ook nog prima te argumenteren. Meestal ben ik het niet met je eens en vind ik je ook veel te positief, maar toch lees ik je posts altijd met veel plezier. Ik zeg niet dat je er kijk op hebt, je hebt er wel altijd een andere kijk op, wat weer leidt tot leuke discussies op dit forum. Ik zou willen zeggen: ga zo door!Knipecity schreef: Poeh, goede reactie. Stuhr werd onterecht slecht neergezet hier. In het begin was het twijfelachtig maar hij werd steeds beter. VDB daarentegen is al 8 jaat matig tot slecht.
Echter; er zijn grenzen: deze is wat mij betreft nu bereikt. Stuhr Ellegaard beter vinden dan Vandenbussche kán echt niet.
Zou je dit even wilen rectificeren? Dan kunnen we weer verder.
-
- Forumicoon
Foppe omschreef Stuhr-Ellegaard tijdens de voorbereiding als 'een hele slechte keeper'. In die omschrijving ga ik mee. Buiten een enkele goede redding heeft hij 0,0 bijgedragen aan Heerenveen. Het niveau dat Vandenbussche vorig seizoen in Kerkrade haalde, laat staan het niveau tegen Stuttgart (toppiek) van nog langer geleden, zal hij waarschijnlijk nooit halen. Bij hem ontbreekt het op alle fronten aan kwaliteit. Vandenbussche is ook kwetsbaar op bepaalde punten, maar heeft tenminste nog een basis om uiteindelijk te overleven. Alleen dat al maakt hem een betere keeper.
Stuhr-Ellegaard legt het zonder enige twijfel af tegen Vandenbussche. VDB is zeker geen topkeeper en er zal dit seizoen wel vaker een op het eerste oog houdbare bal invliegen, misschien zelfs een serieuze blunder, maar gemiddeld genomen kan je er als Heerenveen best mee door. Ik zie er niemand meer bij komen, dus gewoon laten staan en hem de kans geven om op niveau te komen.
Stuhr-Ellegaard legt het zonder enige twijfel af tegen Vandenbussche. VDB is zeker geen topkeeper en er zal dit seizoen wel vaker een op het eerste oog houdbare bal invliegen, misschien zelfs een serieuze blunder, maar gemiddeld genomen kan je er als Heerenveen best mee door. Ik zie er niemand meer bij komen, dus gewoon laten staan en hem de kans geven om op niveau te komen.
-
- Forumicoon
Als Foppe hem heel slecht dan vind ik hem ook heel slecht want Foppe is mijn held
Maar ik vind VDB ook heel matig. Eén van de minste keepers van deze competitie.

-
- Nieuw talent
Daar ben ik het wel mee eens, maar wat je wel moet onthouden is dat hij lang geblesseerd is geweest en eigenlijk nog lang niet op zijn oude niveau zit. Desondanks vind ik hem geen keeper van het niveau dat heerenveen moet nastreven. Is Jelle ten Rouwelaar niet iets voor ons, is een fries en zal niet al te duur zijn, NAC staat financieel er niet al te best voor. (geen idee tot hoe lang hij onder contract staat)Knipecity schreef:Als Foppe hem heel slecht dan vind ik hem ook heel slecht want Foppe is mijn held![]()
- zweed1
- Wereldspeler
Knipecity schreef:Als Foppe hem heel slecht dan vind ik hem ook heel slecht want Foppe is mijn held![]()
Eens op die positie zijn wij het zwakst bezet. Jammer dat wij het ermee moeten doen. Heb nooit begrepen waarom VDB een nieuw contract werd aangeboden.
-
- Forumicoon
Meeloper.......Knipecity schreef:Als Foppe hem heel slecht dan vind ik hem ook heel slecht want Foppe is mijn held![]()

Dit is je kans Knipecity, je kunt nu inhoudelijk reageren. Waarom vind je Stuhr beter dan VDB?
- Janneman
- Superster
Ik ben het deels met je eens Knipecity dus dat maakt al 2 die lid zijn van de Stuhr-clubKnipecity schreef:Stuhr was beter dan VDB, dat durf ik wel hardop te schrijven. Gisteren bij VI werd even over de probleemkeepers gesproken en tussen neus en lippen door zei Keje Molenaar dat Heerenveen hetzelfde probleem had en zo ziet men het ook. En ik ook.

scheerenveen.supporterswereld.nl
-
- Forumicoon
Jij vindt iedereen beter dan VDB omdat Steppe tekort komt om hem voorbij te streven. Niet objectief dus.
- Crash
- Superster
Dat maakt jou dus 'Sancho Panza'.Janneman schreef: Ik ben het deels met je eens Knipecity dus dat maakt al 2 die lid zijn van de Stuhr-club

-
- Forumicoon
@HR, inhoudelijk?
Stuhr had een matige start waardoor hij direct een naam kreeg en oa door Derksen alweer werd betiteld als slecht. En veel mensen nemen dat dan maar voor waar aan.
Stuhr ging echter iedere wedstrijd beter keepen en pakte ook ballen die ik VDB nooit zie pakken. Maar We draaiden een k-seizoen en dan word je als keeper al snel afgemaakt.
VDB daarentegen keept hier al voor het 8e seizoen en nooit heeft hij die twijfel weg kunnen nemen bij mensen. Dat maakt dat ik hem zwakker vind dan Stuhr.
Stuhr had een matige start waardoor hij direct een naam kreeg en oa door Derksen alweer werd betiteld als slecht. En veel mensen nemen dat dan maar voor waar aan.
Stuhr ging echter iedere wedstrijd beter keepen en pakte ook ballen die ik VDB nooit zie pakken. Maar We draaiden een k-seizoen en dan word je als keeper al snel afgemaakt.
VDB daarentegen keept hier al voor het 8e seizoen en nooit heeft hij die twijfel weg kunnen nemen bij mensen. Dat maakt dat ik hem zwakker vind dan Stuhr.
- zweed1
- Wereldspeler
Stuhr, Steppe VDB allemaal matige keepers. Denk dat de scouting geen kijk heeft op keepers. Wel vreemd omdat zij kwa transferwaarde relatief goedkoop zijn.
Dat wij Steppe voor zo'n enorm bedrag hebben aangetrokken hen ik nooit begrepen. Voor 5 ton haal je gewoon een degelijke doelman.
Dat wij Steppe voor zo'n enorm bedrag hebben aangetrokken hen ik nooit begrepen. Voor 5 ton haal je gewoon een degelijke doelman.
-
- Superster
Reflexen, Coaching, Hoge ballen, Voetenwerk, Voetballend, Uitstraling, Rust, eigenlijk op alle punten is Stuhr beter.Heerenveen rules schreef:Waarom vind je Stuhr beter dan VDB?