Elyounoussi en Assaidi zijn misschien nog net iets te licht, echter door die verschrikkelijke Elm op linkshalf, zijn ze inderdaad helemaal vleugellam.oldtimer schreef: Zolang er geen linkbenige diepgaande middenvelder of vleugelspeler wordt gehaald is de linkerkant niet naar behoren ingevuld.
Elyounoussi en Assaidi zijn allebei letterlijk te licht en moeten bij elke actie de bal eerst voor hun rechtervoet leggen. Dat zijn alleen maar noodoplossingen. Dost zal vanaf die kant niet of nauwelijks bediend gaan worden. Sinds het vertrek van Pranjic zijn " we " aan die kant vrijwel vleugellam.
Transferbeleid (algemeen)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna
-
- Nieuw talent
Iedereen was enthousiast toen Elm vorig na de winterstop Heerenveen kwam versterken. Echter afgelopen seizoen was het kwakkelen met Elm mede door de ziekte van Lym. Nu heeft hij een aantal weken rust gehad, en zal hij fit aan het nieuwe seizoen beginnen. Je moet Elm niet te snel afschrijven. Er moet zeker nog een linksback komen en als er nog iemand vertrekt zullen er dat meer moeten zijn.
- 1983
- Forumicoon
Dat valt wel mee hoor. Zo enthousiast was ik niet over Elm. En ik zal niet de enige zijn geweest. Hij scoorde in dat eerste half jaar regelmatig en dat waren ook belangrijke goals. Maar behalve die goals voegde Elm m.i. niet zoveel toe aan Heerenveen. Voetballend vond ik hem toen al heel matig, vooral heel slordig in de passing. Maar ook bijvoorbeeld als hij een bal aanneemt sprong ie iedere keer 10 meter van zijn voet af. Zijn handelingssnelheid vind ik ook aan de trage kant. Dit alles is het afgelopen seizoen allen maar erger geworden. Deels zal dat er best mee te maken hebben gehad dat hij niet helemaal fit was maar voor een groot deel is het ook gewoon gebrek aan kwaliteit.Marcelvak28 schreef:Iedereen was enthousiast toen Elm vorig na de winterstop Heerenveen kwam versterken.
Ik zie liever een ander type speler i.p.v. Elm, een speler met diepgang, fijne techniek en een goeie traptechniek. Een type Pranjic dus. Dat ontbreekt er aan in onze selectie. Dat gat wat er sinds het vertrek van Pranjic is kan Elm niet opvullen. Hopelijk gaat Djuricic zich geweldig ontwikkelen, die heeft die kenmerken wel in zich. Maar die is er nog lang niet. Ik zou graag zo'n type erbij hebben die er direct staat waarachter Djuricic rustig gebracht kan worden. Bovendie wat extra creativiteit en scorend vermogen op het middenveld erbij kunnen we toch wel gebruiken. Want spelers die dat brengen hebben we m.i. toch al niet veel.
Ik blijf het zeggen haal naast een linksback een aanvallende middenvelder voor op links. Liefst eentje die zowel als linkshalf en als linkervleugelaanvaller uit de voeten kan. Zo'n eentje als groningen, Dusan Tadic, van de week gehaald heeft zou ik graag zien komen.
-
- Forumicoon
Kruiswijk voor Dingsdag, Dost voor Sibon en eventueel El Akchaoui voor Popov. Ik mag toch echt hopen dat het hier niet bij blijft. Er mag toch echt nog wel een goede linkspoot bij. Want de vleugelspelers presteerden vorig jaar zwaar ondermaats en daar zou dan niemand bijkomen. Dat zou ik een slechte zaak vinden.
Het duurt nog even maar na zo'n jaar moet je overtuigend je selectie versterken.
Het duurt nog even maar na zo'n jaar moet je overtuigend je selectie versterken.
-
- Basisspeler
Vergeleken met vorig seizoen: Roorda fit, Väyrynen fit. Daardoor zal ook het middenveld er anders uitkomen te zien.Heerenveen rules schreef:Kruiswijk voor Dingsdag, Dost voor Sibon en eventueel El Akchaoui voor Popov. Ik mag toch echt hopen dat het hier niet bij blijft. Er mag toch echt nog wel een goede linkspoot bij. Want de vleugelspelers presteerden vorig jaar zwaar ondermaats en daar zou dan niemand bijkomen. Dat zou ik een slechte zaak vinden.
Je kan je selectie versterken van hier tot Appelscha, maar het zit hem vooral in het groepsproces. Alles moet op zijn plaats vallen. Vorig seizoen viel echt helemaal niks goed.....al zal het dit jaar maar een beetje zijn, dan krijg je automatisch meer rust in je elftal.
De eerste weken van vorig seizoen: De bekererfenis, de Johan Cruijffschaal, veel nieuwe (vooral buitenlandse) spelers, een Sollied die (terecht of onterecht) publiekelijk de discussie aanging met iedereen binnen Heerenveen, een stroeve voorbereiding, onduidelijkheid over samenstelling selectie, een dramatische seizoensstart, het ontslag van Sollied, etc.etc.
Volgens mij zijn we nu al een paar stappen verder in dat proces dan vorig jaar. Jans moet nu de komende weken gaan smeden en ik zie hem daartoe wel in staat.
-
- Forumicoon
Dat is mij veel te gemakkelijk. We misten vorig jaar (en het jaar daarvoor was alleen er alleen Pranjic) creativiteit en scorend vermogen. Er was teveel van hetzelfde. We missen dat vooral op links waar hark Elm nooit voor diepgang zorgt en al helemaal geen man voorbij komt en op de linksbuiten staat niemand die een fatsoenlijke voorzet kan geven op Dost. Het lijkt me toch wel handig dat daar wat gehaald wordt anders zit je met hetzelfde probleem als vorig jaar.
-
- Wereldspeler
Muck heeft natuurlijk wel gelijk dat er veel ten goede is veranderd ten opzichte van vorig seizoen, maar ik zie een linksbenige speler met diepgang ook graag komen. Dat is echt de missing link. Een jongens als Dost is afhankelijk van voorzetten vanaf de flank en ondertussen zitten wij met louter rechtsbenige vleugelspitsen, tenzij die nieuwe jongen van Twente ineens doorbreekt. Ooit nog iets van die Duarte van Sparta vernomen?
-
- Wereldspeler
Langzaam bekruipt mij het gevoel dat er, op een linksback na, niet veel meer zal worden gehaald aan versterkingen. Langzaam bekruipt mij het gevoel dat we wel eens weer niet genoeg kwaliteit in huis gaan halen om serieus mee te doen om europees voetbal. Langzaam bekruipt mij het gevoel ...
Er zal zeker veel ten goede zijn verandert. Ook dat zie ik wel. Maar of we kwalitatief wel zo heel veel beter zijn geworden met de aankopen moet ik nog maar zien. Een creatieve diepgaande middenvelder ontbreekt nog altijd, liefst met leider-kwaliteiten. Ook linksvoor mag er nog wel een goede vleugelspeler bijkomen. Zouden dit soort spelers er nog komen of is met binnen de club tevreden met wat er nu staat? Hoe groot is nog de pot met geld en hoe groot is nog de ambitie om weer serieus mee te doen om de prijzen. Ik hoor erg weinig nog maar. Niemand met enige info van binnenuit hier op dit forum?
Er zal zeker veel ten goede zijn verandert. Ook dat zie ik wel. Maar of we kwalitatief wel zo heel veel beter zijn geworden met de aankopen moet ik nog maar zien. Een creatieve diepgaande middenvelder ontbreekt nog altijd, liefst met leider-kwaliteiten. Ook linksvoor mag er nog wel een goede vleugelspeler bijkomen. Zouden dit soort spelers er nog komen of is met binnen de club tevreden met wat er nu staat? Hoe groot is nog de pot met geld en hoe groot is nog de ambitie om weer serieus mee te doen om de prijzen. Ik hoor erg weinig nog maar. Niemand met enige info van binnenuit hier op dit forum?
-
- Forumicoon
Misschien is wel de grootste winst dat de middelmaat grotendeels vertrekt. Een paar versterkingen zijn dan voldoende want er liepen nog wel de nodige goede voetballers rond.
-
- Forumicoon
Als je denkt dat we met deze aankopen weer aanklampen dan vind ik dat niet realistisch. Dit seizoen heeft heel veel duidelijk gemaakt en als je dan zo weinig doet dan toon je weinig ambitie. Een spits voor een spits gehaald en een CV'er voor een CV'er.
Maar goed, de markt is nog lang open....
Maar goed, de markt is nog lang open....
-
- Basisspeler
Het ziet er inmiddels goed uit.. Vooral als El Ak nog komt. Enig probleem is wel dat we wel erg veel spelers hebben. Zou mooi zijn dat er dan nog een aantal weggaan. Mocht dat lukken, zou het helemaal geweldig zijn als er nog een creatieve speler op links of aanvallend op het middeveld bij zou komen...
-
- Forumicoon
Eén van de grootste problemen van vorig jaar, te weinig creativiteit en scorend vermogen op het middenveld is nog niets aan gedaan. Er kwam veel te weinig van links. Elm heeft geen enkele diepgang en Dost zal van de linkerspits weinig bruikbare ballen krijgen omdat Assaidi weinig voorzetten geeft en Elyounoussi rechtsbenig is. Als je met een centrumspits gaat spelen die afhankelijk is van voorzetten dan moet je ook zorgen dat je zulke spelers hebt en die missen we nog. Beerens kan het zeker als hij een goed seizoen gaat spelen.rust schreef:Het ziet er inmiddels goed uit..
Dus een goede, creatieve vleugelspeler a la Pranjic is nog gewenst. Anders hebben ze dit seizoen naar mijn idee niet goed geanalyseerd.
-
- Invaller
dus Vayrinen, elm, Roorda zijn hiervoor niet voldoende? zoals je kan anlyseren dit seizoen was Elm niet fit, Roorda en Vayrinen geblesseerd.
Assaidi kwam van een Jupiler nivo en moest er gelijk staan in een ploeg die verziekt was.. Ja wat is die analyse waard?
Assaidi kwam van een Jupiler nivo en moest er gelijk staan in een ploeg die verziekt was.. Ja wat is die analyse waard?
today is D-Day
-
- Forumicoon
Ik had het over een creatieve linkspoot. Elm is ultra traag en zeker niet creatief, Roorda is niet links en Vayrynen is nog verre van zijn oude niveau verwijderd.marrumrules schreef:dus Vayrinen, elm, Roorda zijn hiervoor niet voldoende? zoals je kan anlyseren dit seizoen was Elm niet fit, Roorda en Vayrinen geblesseerd.
- Hielke
- Forumicoon
Ben het zowaar volledig eens met Heerenveen rules. We misten afgelopen seizoen een scorende spits, een creatieve middenvelder, goede verdedigers en een leider.
Aan de verdediging wordt, naar het zich laat aanzien, gewerkt. En met Bas Dost is hopelijk een scorende spits binnengehaald. Op die andere punten is versterking eigenlijk bittere noodzaak.
Aan de verdediging wordt, naar het zich laat aanzien, gewerkt. En met Bas Dost is hopelijk een scorende spits binnengehaald. Op die andere punten is versterking eigenlijk bittere noodzaak.
- 1983
- Forumicoon
Eerlijk gezegd heb ik de hoop op Vayrynen al op gegeven. Ik vrees dat die jongen nooit meer op zijn oude niveau komt en dat die blessures iets structureels is. Die jongen heeft in 5 jaar tijd amper 50 wedstrijden gespeeld. Ik hoop dat hij komend seizoen weer de oude Vayrynen wordt, maar ik vrees van niet.Heerenveen rules schreef
Ik had het over een creatieve linkspoot. Elm is ultra traag en zeker niet creatief, Roorda is niet links en Vayrynen is nog verre van zijn oude niveau verwijderd.
Verder deel ik de mening van HR en Hielke. Als er op het middenveld niets aan creativiteit/diepgang bijkomt vrees ik dat we aanvallend gezien dezelfde problemen krijgen als afgelopen jaar en we weer heel moeizaam tot scoren gaan komen.
-
- Basisspeler
Veel zal afhangen van hoe de voorbereiding loopt. Vorig jaar was die dramatisch. Verder had Heerenveen nooit Pranjic moeten laten gaan. Djuricic was er nog lang niet aan toe om hem te vervangen. Het eerste halfjaar al helemaal niet, omdat hij nog niet mocht spelen. Op zich denk ik dat we middenvelder genoeg hebben en dat er ook wel spelers zijn die de creativiteit kunnen brengen. We hebben naast een linksback nog een gevaarlijke linksbuiten nodig. Iemand met snelheid en creativiteit die het verschil kan maken. Als voorbeeld bijvoorbeeld zo'n Andre Ayew van Ghana.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
-
- Invaller
Heerenveen kon een mooi geld bedrag verdienen voor Pranjic en hij kon zelf naar een club die wel 100 keer groter is dan Heerenveen. Daarnaast brengt je mooie publiciteit op als je een simpele Nederlandse subtopper een speler naar een club van wereld klasse kan verkopen. Dus dat Heerenveen Pranjic liet gaan hadden ze alle reden toe. Alleen het grootte probleem is dat we ons vergiste in de kwaliteiten van Elm (+ zijn lichaam gezondheid). Elm is een nuttige speler voor Heerenveen wanneer hij in vorm is. Maar Pranjic was voor ons een speler in de buiten catagorie echt een speler die je als club stap verder kan brengen.Peter schreef:Veel zal afhangen van hoe de voorbereiding loopt. Vorig jaar was die dramatisch. Verder had Heerenveen nooit Pranjic moeten laten gaan. Djuricic was er nog lang niet aan toe om hem te vervangen. Het eerste halfjaar al helemaal niet, omdat hij nog niet mocht spelen. Op zich denk ik dat we middenvelder genoeg hebben en dat er ook wel spelers zijn die de creativiteit kunnen brengen. We hebben naast een linksback nog een gevaarlijke linksbuiten nodig. Iemand met snelheid en creativiteit die het verschil kan maken. Als voorbeeld bijvoorbeeld zo'n Andre Ayew van Ghana.
Over de kwaliteiten van Djuricic wel ik nog niet te veel van zeggen. Laat hij eerst maar eens in een elftal komen wat goed draait. Dan heb ik het gevoel dat het met deze jongen ook tien keer beter gaat. Dat geldt gewoon voor de hele selectie.
Wat er volgens mij vooral moet gebeuren in deze ploeg is dat. De jongens voor 3 a 4 wedstrijden achter elkaar de nul houden. Want met verdediging met vertrouwen kom je heel erg ver. Laat we eerst maar eens El-Akchaoui vast leggen en laten we dan verder gaan. Met het opbouwen van een Degelijke defensie. Als je in Nederland een redelijke tot goede defensie hebt. Dan kun je het verschoppen kijk maar eens naar PSV.
De sleutel van het winnen van wedstrijden in de Nederlandse competitie, heeft veel te maken met kwaliteiten van de defensie in de ploeg. Want de kwaliteiten van de aanvallers in de competitie van nu valt wel mee. Als je bijvoorbeeld in het stadion kijkt naar alle ploegen die langs komen. Kun je echt wel zeggen waarom er soms zoveel doelpunten worden gemaakt. En dat heeft niet eens voor de helft te maken dat de aanvallers zo goed zijn.
Met een degelijke defensie kom je makkelijk in de eerste vijf. Uitstekend voor beeld is Heracles.
- Flying Tilster
- Forumicoon
Dan is het tijd dat er afscheid genomen wordt van Breuer en Bak Nielsen. Beide spelers kunnen het niveau niet aan wat we nastreven. Als mensen Breuer een goede verdediger vinden, dan weet ik bij deze wat hun ambities zijn. Helemaal niets.Kiekerjan schreef:Met een degelijke defensie kom je makkelijk in de eerste vijf. Uitstekend voor beeld is Heracles.
We zijn dan nu wel van Popov verlost, maar het wordt tijd dat we ook een keer van Breuer af gaan komen. Als je zo'n speler houdt, toont de club zelf ook aan geen ambitie te hebben. (Voor Bak Nielsen geldt hetzelfde trouwens)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Forumicoon
Ik denk dat Breuer en Bak te snel worden afgeschreven. Beide moeten komend jaar de concurrentie aangaan. Breuer heb ik nooit de slechtste man gevonden, en Bak leek in de tijd met Timmer ook even een terug te komen op het niveau zoals wij hem al eerder gezien hebben. Bak zal iemand achter/naast zich moeten hebben die hem wakker houdt, en met een type El-Ak zie ik dat wellicht nog eens gebeuren. Verder is Haglund natuurlijk een degelijke concurrent.Flying Tilster schreef:Dan is het tijd dat er afscheid genomen wordt van Breuer en Bak Nielsen. Beide spelers kunnen het niveau niet aan wat we nastreven. Als mensen Breuer een goede verdediger vinden, dan weet ik bij deze wat hun ambities zijn. Helemaal niets.
We zijn dan nu wel van Popov verlost, maar het wordt tijd dat we ook een keer van Breuer af gaan komen. Als je zo'n speler houdt, toont de club zelf ook aan geen ambitie te hebben. (Voor Bak Nielsen geldt hetzelfde trouwens)
- Flying Tilster
- Forumicoon
Dit toont ons ambitieniveau dus aan. We willen graag stappen maken, maar blijven maar hangen met middelmatige verdedigers. Ons ambitieniveau ligt blijkbaar op 0,0.Cyn schreef:Ik denk dat Breuer en Bak te snel worden afgeschreven. Beide moeten komend jaar de concurrentie aangaan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Forumicoon
Persoonlijk begin ik een beetje moe te worden van de discussie over Breuer. Die jongen heeft een prima mentaliteit, kan achterin overal uit de voeten en zal niet voor niets onder vier verschillende trainers in de basis hebben gestaan. Dat kan je dan wel gooien op 'gebrek aan beter', maar dat is mij te makkelijk. Los van zijn opbouwende kwaliteiten (of beter gezegd: een gebrek aan) heb ik namelijk niet de indruk dat hij echt slecht bezig is. We hebben al jarenlang een hoop tegentreffers tegen en toch heb ik zelden het gevoel dat een tegentreffer echt op zijn conto komt. Natuurlijk zit die er wel eens tussen, maar dat zal een echte topverdediger elk seizoen ook wel meemaken. Schokkend is het echter niet.
Natuurlijk is Breuer geen topverdediger en zal hij dat ook niet worden. Heerenveen is gewoon zijn top, en hij is realistisch genoeg geweest om dat te erkennen. Dat zijn top op subtopniveau ligt is echter totaal geen probleem zolang je dat niveau niet overstijgt, iets wat we ook komend seizoen waarschijnlijk niet doen. Daarom kan je hem er prima bij hebben, al dan niet als twaalfde man.
Verder is het totaal geen issue. Breuer speelt elk seizoen een behoorlijk aantal wedstrijden, is/was aanvoerder, heeft een contract voor nog twee seizoenen en heeft het hier naar zijn zin. Zolang hij geen aanbiedingen ontvangt die voor hem (en de club) interessant zijn, is het gewoon niet relevant om te praten over een vertrek. Of je dat nou leuk vind of niet.
Natuurlijk is Breuer geen topverdediger en zal hij dat ook niet worden. Heerenveen is gewoon zijn top, en hij is realistisch genoeg geweest om dat te erkennen. Dat zijn top op subtopniveau ligt is echter totaal geen probleem zolang je dat niveau niet overstijgt, iets wat we ook komend seizoen waarschijnlijk niet doen. Daarom kan je hem er prima bij hebben, al dan niet als twaalfde man.
Verder is het totaal geen issue. Breuer speelt elk seizoen een behoorlijk aantal wedstrijden, is/was aanvoerder, heeft een contract voor nog twee seizoenen en heeft het hier naar zijn zin. Zolang hij geen aanbiedingen ontvangt die voor hem (en de club) interessant zijn, is het gewoon niet relevant om te praten over een vertrek. Of je dat nou leuk vind of niet.
-
- Wereldspeler
Iedereen heeft het over spelers en ambitie...helaas zal de enige ambitie dit seizoen; geen verlies draaien. De seizoenen daarna weer proberen winst te maken...zodat we weer een "vette" bankrekening hebben. Dat is altijd de ambitie geweest
Laten we hopen dat ik ongelijk heb.

-
- Forumicoon
Ach, als je een goed seizoen draait onder Jans staan er zomaar weer een paar spelers in de belangstelling die voor miljoenen weg kunnen.
-
- Wereldspeler
We hebben vorig jaar met geld gesmeten en werden 11e. Moeten we dan nu weer met geld gaan smijten om ' ambitie' te tonen? Je kunt prestaties verhogen door matige spelers te vervangen door betere, maar ook door de matige beter te laten presteren. Het is domweg onhaalbaar om alle spelers die afgelopen seizoen door het ijs zijn gezakt te vervangen. Terecht dus om een paar gerichte aankopen te doen en vervolgens Jans er een hecht team van te laten maken.
Niettemin: naast een nieuwe linksback, vind ik toch echt dat we een aanvallende middenvelder/vleugelspits met een goed linkerbeen moeten halen. Die hebben nu we in de hele selectie niet en dat vind ik echt een gemis.
Niettemin: naast een nieuwe linksback, vind ik toch echt dat we een aanvallende middenvelder/vleugelspits met een goed linkerbeen moeten halen. Die hebben nu we in de hele selectie niet en dat vind ik echt een gemis.
- Caspar
- Superster
Het lijkt me niet verkeerd om na het slechte seizoen van vorig jaar even een pas op de plaats te maken. Lang meedoen in de beker in een 5e/6e plaats met leuk voetbal is het hoogst haalbare. We hebben een nieuwe trainer, een compleet nieuwe en gedeeltelijk onervaren directie, en een aantal nieuwe spelers. Laten we eerst maar weer zorgen dat we met plezier naar het stadion gaan en leuk voetbal zien. Dan kunnen we komende zomer de volgende stap zetten.Baggerraartje schreef:Iedereen heeft het over spelers en ambitie...helaas zal de enige ambitie dit seizoen; geen verlies draaien. De seizoenen daarna weer proberen winst te maken...zodat we weer een "vette" bankrekening hebben. Dat is altijd de ambitie geweest![]()
Als je dat laatste beetje geld wat nog over is gaat investeren in dure spelers is de kans behoorlijk groot dat we echt afglijden naar het niveau Vitesse/Willem II.
Over het aantrekken van een leider/creatieve speler: Vorig seizoen waren er geen spelers die die rol op zich hebben genomen. Dat komt deels door de lange blessures (Mika, Roorda, Elm) maar volgens mij ook door de sfeer. Als er zoveel zand in de machine zit, presteert iedereen minder. Ik heb er vertrouwen in dat Jans een team kan maken en het beste uit spelers naar boven kan halen. Roorda kan een goede leider zijn en Haglund lijkt mij ook geschikt. Beide spelen bovendien op de juiste positie. Het gebrek aan creativiteit was vorig jaar behoorlijk, dat klopt, maar ook dat hangt heel erg samen met de manier van spelen. Afgelopen jaar kwamen ook de vleugelspitsen geen enkele man voorbij, en waren de mensen waar het om gaat (Elm en Mika) zwaar uit vorm. Als Jans een manier van spelen kan vinden om twee meer statische spelers (Elm en Grindheim of Mika) achter de drie spitsen te zetten wat goed rendeerd, hoeft er wat mij betreft geen creatieve middenvelder bij.
Ladies and gentleman: We've got him!
-
- Wereldspeler
Dat probeer ik er eigenlijk ook mee te zeggen. Het bestuur en de organisatie er om heen, zullen eerst weer rust moeten creeren om een stabiele basis te krijgen. Dus de berichten van een paar aankopen en we doen weer mee...ik weet het niet.
Ik hoop van wel, maar ik heb mijn twijfels. Er vielen vorig seizoen zoveel spelers door de mand, dat ik niet denk dat een andere trainer ze ineens 400% beter laat voetballen.
Ik hoop van wel, maar ik heb mijn twijfels. Er vielen vorig seizoen zoveel spelers door de mand, dat ik niet denk dat een andere trainer ze ineens 400% beter laat voetballen.
-
- Invaller
Helemaal mee eens. Het belangrijkste is dat de Directie niet de domste dingen doet. Bijvoorbeeld nu dat Yme Kuiper weg is, wie doet de transfer onderhandelingen nu. Is Hansma en Veenstra wel bestand om El-Akchaoui leuk voorstel te doen zonder dat ze hem een enorm salaris te geven. Daarnaast kan Veenstra onderhandelen zoals in de voetballerij, je wilt toch niet een soort en met de Guzman scenario krijgen. Toen Eric Gudde van Feyenoord (Ook beginner) een Fax kreeg van Man.City om Guzman te verkopen voor 9 a 10 miljoen. Maar dat afwijsde omdat hij eerst rustig met mensen van Man.City aan tafel wilde.Baggerraartje schreef:Dat probeer ik er eigenlijk ook mee te zeggen. Het bestuur en de organisatie er om heen, zullen eerst weer rust moeten creeren om een stabiele basis te krijgen. Dus de berichten van een paar aankopen en we doen weer mee...ik weet het niet.
Het moet op Directie kant rustig zijn. En laten we hopen dat ze niet te veel flatters maken, want die zullen ongetwijfeld nog komen. We moeten hopen dat Veenstra ergens de regels leert van de voetballerij. Want hij gaat ongetwijfeld zich bemoeien met het transferbeleid. Ik heb best wel vertrouwen in Veenstra, maar hij zal in het begin echt moeten overleven.
Als Heerenveen op directie niveau rustig kan houden. Dan zijn wel een stap in de goede richting. Maar dat zal nog eens heel moeilijk worden met deze onervaren mensen die de club moeten leiden.
En voor mij gevoel heeft Hansma een moeilijker taak dan Veenstra zelf. Dus ja er zullen nog hectische periodes aan komen.
-
- Basisspeler
Waarom lukt het Gert-Jan Verbeek niet bij Feyenoord en wordt ie 6 (of 7e) met Heracles?Baggerraartje schreef:Er vielen vorig seizoen zoveel spelers door de mand, dat ik niet denk dat een andere trainer ze ineens 400% beter laat voetballen.
Waarom wordt AZ het ene jaar elfde en het jaar erop landskampioen met nagenoeg dezelfde selectie?
Az had ook de hele selectie kunnen vervangen: Dembélé? Verkopen, kunnen we niks mee! El-Hamdaoui, idem dito! Opheffingsuitverkoop! Alles moet weg!
Was zij hebben gedaan? Rust en daarnaast een aantal gerichte inkopen.
Als het Jans lukt om die vicieuze cirkel met de klok mee te laten draaien, heb je de eerste 300% (of meer) al te pakken.
De gerichte inkopen zijn al gedaan, als je de linksbackpositie even mag meenemen.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Deels eens, maar je vergeet dat op links nog steeds niet genoeg kwaliteit rondloopt. We hebben met Pranjic de laatste speler van een tijdperk vol creativiteit en aanvallend voetbal ingeleverd (op Beerens na misschien dan), en tot op heden nog niks voor terug. Aisaidi kan het op links (nog) niet alleen, en kijkend naar de blessuregevoeligheid van onze middenvelders is het nog maar afwachten. Natuurlijk zijn er een paar gerichte aankopen gedaan, maar men moet absoluuut nog op zoek naar een creatieve, offensieve linkermiddenvelder. Elm zou dat misschien kunnen als hij volledig hersteld is van zijn vermoeidheid(?), maar dat is ook een speler die veel te veel naar binnen trekt (net als bv vd Vaart bij het Nederlands elftal). Ik kan zo 123 niet een geschikte en betaalbare speler aanwijzen die daar kan spelen. Maar ik ga er vanuit dat men daar mee bezig is binnen de organisatie. Anders spelen we echt niet zomaar beter dan vorig seizoen.Muck schreef: Was zij hebben gedaan? Rust en daarnaast een aantal gerichte inkopen.
Als het Jans lukt om die vicieuze cirkel met de klok mee te laten draaien, heb je de eerste 300% (of meer) al te pakken.
De gerichte inkopen zijn al gedaan, als je de linksbackpositie even mag meenemen.
Corruption is everywhere, fight it!