Hattrick.org -> online CM!

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Fean Fan Drachten
Selectiespeler

Bericht door Fean Fan Drachten »

Ik speel met mijn Aussie Mozzies nu twee seizoenen in divisie VI en ben nu twee keer op rij 2e geworden, nadat ik lang bovenaan stond. De verschillen waren echter klein. Nu al een leuke bovennatuurlijke middenvelder gehaald, ik hoop dat die mij helpt kampioen te worden. Of ik het seizoen daarna eventueel mee zou kunnen komen in V... Dat moet nog blijken. Eerst maar eens kampioen zien te worden.
Fotze
Superster

Bericht door Fotze »

Aaron mag nog een jaar in VI aan het slopen. De verwachtingen van de trainer voor volgend jaar:

1. Minimaal 5 kratten bier voor de wedstrijd leeg drinken
2. Minimaal 5 spelers 1 level omhoog voor de 1ste helft van het seizoen
3. Een international afleveren

Zelf denk ik dat met een beetje geluk we mee moeten kunnen draaien voor de 1ste 3 plaatsen. Een beetje ervaring erbij en een beetje geluk zou kunnen helpen.

Mijn jeugdteam draait trouwens wonderbaarlijk goed. Met relatief zeer weinig sterren (max. 4,5 ) sta ik na 5 wedstrijden toch 3de in een poule van 12 teams.
Wie moet er kapot?
TheArjan
Bankzitter

Bericht door TheArjan »

Whooeei, gepromoveerd naar de III :D :D
hjwiltjer
Invaller

Bericht door hjwiltjer »

TheArjan schreef:Whooeei, gepromoveerd naar de III :D :D

Netjes! Ik ben ook gepromoveerd maar dan naar divisie VII :P
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Mika- Bo
Nieuw talent

Bericht door Mika- Bo »

is er nog een team waartegen ik een friendly kan spelen.

mijn team heet de: frisian flyers

daag me maar uit of zet je teamnaam hier neer zodat ik jou kan uitdagen.
ook in Eerbeek woont een groot fean fan!!!!!!!!
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

Ik kreeg 2 weken voor het einde van de competitie een team toegewezen in IX, toen stond ik al 14pt achter op de nr. 7, dus degradatie onafwendbaar. Nu in een competitie X.127 met vooralsnog 7 'bot'-teams. Binnen 1 jaar promoveren is de doelstelling
In case of doubt, make it sound convincing
Materazzi
Nieuw talent

Bericht door Materazzi »

Ik speel volgend jaar in divisie 8 ofzo, dit jaar 6e gwrden ivm een team aangewezen krijgen in de laatste speel ronde, goed team opgebouwd!, volgend jaar promoveren!
Feanfan
Selectiespeler

Bericht door Feanfan »

Ik ben net naar de VI.351 gepromoveert. gezien de andere teams moet ik mij hierin staande kunnen houden en mogelijk binnen 2 a 3 seizoenen hopelijk een gooi naar de titel kunnen doen!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Mij wacht een kansloos jaartje in de IV.25! :|
Materazzi
Nieuw talent

Bericht door Materazzi »

wie wil tegen mij een oefen wedstrijd ik heet de terror jaaps
hjwiltjer
Invaller

Bericht door hjwiltjer »

diepFries schreef:Ik kreeg 2 weken voor het einde van de competitie een team toegewezen in IX, toen stond ik al 14pt achter op de nr. 7, dus degradatie onafwendbaar. Nu in een competitie X.127 met vooralsnog 7 'bot'-teams. Binnen 1 jaar promoveren is de doelstelling
Haha, dat moet te doen zijn!! :P
Laatst gewijzigd door hjwiltjer op 11-07-2007 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
hjwiltjer
Invaller

Bericht door hjwiltjer »

Materazzi schreef:wie wil tegen mij een oefen wedstrijd ik heet de terror jaaps
Sorry, de bekerondes zijn weer begonnen.. :)
Materazzi
Nieuw talent

Bericht door Materazzi »

hjwiltjer schreef: Sorry, de bekerondes zijn weer begonnen.. :)
dat speel ik niet :lol: :lol: vandaag heeft mijn keeper gescoord heeft een van jullie keepers wel eens gescoord, mijn keeper(s) 2x vrije trap en penal ( maar hij heb ook 1 gemist)
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

hjwiltjer schreef:Haha, dat moet te doen zijn!! :P
Ik hoop het.., geen idee hoe sterk die 'bot'-teams nu eigenlijkzijn.. 3 ervan hebben iig een selectie met gemiddeld een veel hogere TSI. Mijn topspeler had 780 toen ik coach werd.. Nu zegt TSI natuurlijk niet zo heel veel, maar een sterrenselectie heb ik nog niet bepaald geloof ik..

M'n oefenwedstrijd vanavond met strafschoppen 4-5 verloren na 1-1 reguliere stand en een 3-1 voorsprong in de serie. Belangrijkste is dat de spelers eerst even wat conditie op doen en speelritme krijgen. Ik ga proberen voor volgende week een international friendly te regelen bij mij thuis, daar schijn ik redelijk inkomen (kan wel een paar euries gebruiken) van te krijgen?? En dan zien we het gaande het seizoen wel, de winnaar promoveert en degraderen is onmogelijk :P
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

Inmiddels weer een week verder.. Over zo'n anderhalf uur begint mijn oefenwedstrijd tegen het Engelse Holmesdale Eagles (volgens mij ook een beginner..), hopelijk neemt deze desondanks flink wat fans mee. A.s. zondag staat de openingswedstrijd in X.127 tegen 'bot'-team Sparta Den Haag op het programma. Het is even afwachten waar ik sta, het team was hopeloos toen ik het eind juni overnam, maar ik heb als doelstelling dit seizoen kampioen te worden. Zondag weten we meer :wink:

PS. Fans en Supporters zijn altijd welkom :)
Swollenaer
Invaller

Bericht door Swollenaer »

Speel al 4,5 jaar Hattrick, zwaar verslavend ;-)) Mijn team is Wijthmen FC (147642), ben helaas gedegradeerd naar de 7e divisie, maar soi.. I'll be back ;p
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Gisteren een nieuwe spits gekocht. Tommy Naaigaren. Ik verwacht veel penalties.

Volgens zijn ex Kim Bolland kon hij vooral gaar naaien, trouwens. :P
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

:lol: @ Jeroen..

Nieuwe spitsen kopen, heb je toch euries voor nodig :erm: En dan schiet die 600e uit de kaartverkoop van vanavond ook niet op. Vanavond wel met m'n B-ploeg overigens 3-0 (3x Ties Beekhuis) gewonnen van m'n Engelse opponent. Daar kan SCH nog wat van leren :oops: Helaas wel m'n twee bankzitters voor het A-team geblesseerd geraakt (beide 1 week eruit) na grove charges, maar ik heb nog wel een paar alternatieven (en ze hebben ook maar gewoon niet geblesseerd te raken..).

@ Swollenaer: dank voor de reactie :)
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Leuk, een Hattrick-topic. :)

Toen ik begon met het spel was het niet zo transparant als het nu is. Je had nog veel meer kans op 'koopjes' op de transfermarkt, omdat je per land zocht en niet per werelddeel. Destijds kon je door wat spitsvondigheden een goede slag slaan.

Inmiddels ben ik gestopt met Hattrick. Twee seizoenen geleden speelde ik in de IV en haalde ik de kwartfinale van de beker. Hetgeen mij het meest tegenstond waren de gigantische salarissen. Omdat er zóveel nieuwe Hattrickers bijkomen zijn zelfs VII-teams soms geweldig sterk. Bij mij was het geen kwestie van het team verder ontwikkelen, maar een kwestie van die hoge salarissen overleven. Vroeger kon je met het geld dat je training opbracht je team versterken. Nu moet je in de hogere regionen met dat geld je salarissen betalen omdat je er anders kansloos uitdondert.

Jammer, want ik vond het altijd een leuk spel. Ik denk dan ook dat Hattrick aan z'n eigen succes ten onder gaat. :roll:
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Skopperij schreef:Leuk, een Hattrick-topic. :)

Toen ik begon met het spel was het niet zo transparant als het nu is. Je had nog veel meer kans op 'koopjes' op de transfermarkt, omdat je per land zocht en niet per werelddeel. Destijds kon je door wat spitsvondigheden een goede slag slaan.
Kijk eens naar de openingsdatum van dit topic...
TheArjan
Bankzitter

Bericht door TheArjan »

Skopperij schreef:Leuk, een Hattrick-topic. :)

Inmiddels ben ik gestopt met Hattrick. Twee seizoenen geleden speelde ik in de IV en haalde ik de kwartfinale van de beker. Hetgeen mij het meest tegenstond waren de gigantische salarissen. Omdat er zóveel nieuwe Hattrickers bijkomen zijn zelfs VII-teams soms geweldig sterk. Bij mij was het geen kwestie van het team verder ontwikkelen, maar een kwestie van die hoge salarissen overleven. Vroeger kon je met het geld dat je training opbracht je team versterken. Nu moet je in de hogere regionen met dat geld je salarissen betalen omdat je er anders kansloos uitdondert.

Jammer, want ik vond het altijd een leuk spel. Ik denk dan ook dat Hattrick aan z'n eigen succes ten onder gaat. :roll:
Weer zo iemand in de categorie "vroeger was alles beter". De salarissen zijn inderdaad relatief hoger geworden, het spel verandert en het gaat erom wie zich het beste aanpast. Als je te hoge salarissen hebt dan zul je spelers moeten verkopen en er iets mindere met lager salaris voor moeten terughalen. Het gaat er toch gewoon om (het is ook net echt) dat je op de lange termijn winst draait, en met te hoge salarissen moet je inderdaad overleven. Dan doe je dus structureel wat verkeerd, vind het dan erg zwak om te zeggen dat het niet meer leuk is en maar te stoppen. Het spel verandert, daar zul je je aan moeten aanpassen. Zolang je daar toe in staat bent blijft het erg leuk hoor :D
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Inderdaad! Vroeger was alles beter en omdat ik een nukkige Fries ben die zich weigert aan te passen aan het nieuwe 'format' van Hattrick ben ik ermee gestopt omdat onomstotelijk bewezen is dat het spel niet meer leuk is. ;)

We houden het er maar op dat een ieder daar z'n mening over heeft. TheArjan, jouw naam komt me overigens vreselijk bekend voor. Was dat ook niet toevallig je nickname op Hattrick? Zo ja; wat was dan je teamnaam?
Fean Fan Drachten
Selectiespeler

Bericht door Fean Fan Drachten »

Kan me deels vinden in de kritiek op Hattrick. De salarissen van de duurdere spelers zijn alleen op te brengen door managers van clubs die hoog spelen. Maar dat is op zich best wel logisch; als een VIII-e divisionist een bovennatuurlijke speler zou kunnen aanschaffen is er toch iets mis met het spel.
Ik speel nu in divisie VI en het is lastig om betaalbare spelers erbij te halen die echt wat bijdragen aan je team. Daarnaast zijn de nieuwkomers erg sterk. Waar ik nu tegenaan loop is dat de verkoop van trainees best tegenvalt. Het duurt vrij lang voordat er iemand een skill omhoog gaat en dan nog is het verschil in waarde niet erg hoog. Multi skill is de toekomst, maar dat schopt je lange termijnplanning in de war als het om training gaat. Ik heb er nog steeds veel lol aan, maar ik kan me voorstellen dat iemand die twee jaar in dezelfde competitie speelt er een beetje genoeg van krijgt.
hjwiltjer
Invaller

Bericht door hjwiltjer »

Het duurt vrij lang voordat er iemand een skill omhoog gaat en dan nog is het verschil in waarde niet erg hoog.

Dit vind ik juist niet! Ik vind het redelijk snel gaan! Maar Hattrick heeft laatst aangegeven dat ze dit waarschijnlijk gaan aanpassen ook wat betreft lonen van spelers! Het gaat nog langer duren voordat een skill omhoog gaat, dus het word nog moeilijker om je team beter te laten ontwikkelen! Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn.. :erm:

Bron Hattrick:

Trainen is op zichzelf niet verkeerd; het is een belangrijk onderdeel van het spel dat we niet kwijt willen. Desondanks moeten we geleidelijk het aantal ver doorgetrainde spelers verminderen, de vraag naar dat soort spelers verhogen, of zorgen dat het langer duurt om echt goede spelers te creëren. We zouden ook kunnen overwegen nieuwe mogelijkheden in het spel in te bouwen om via bepaalde gebeurtenissen het aantal spelers te verminderen. Het in de hand houden van het aanbod van spelers zal in de toekomst een logisch onderdeel zijn van de ontwikkeling van Hattrick.
TheArjan
Bankzitter

Bericht door TheArjan »

Skopperij schreef:We houden het er maar op dat een ieder daar z'n mening over heeft. TheArjan, jouw naam komt me overigens vreselijk bekend voor. Was dat ook niet toevallig je nickname op Hattrick? Zo ja; wat was dan je teamnaam?
Yep, teamnaam is Foppuh en speel in de III.6 (wat overigens de op drie na sterkste competitie van heel Nederland is).

Moet wel zeggen dat er de afgelopen tijd wel erg veel verandert is, en er zijn weer grootse vernieuwingen aangekondigd. Daarna mag het wel weer even rustig blijven van mij op dat vlak inderdaad, maar ik kan nog steeds me lol wel vinden in het spelletje in ieder geval :)
AldeboarNN Fans
Basisspeler

Bericht door AldeboarNN Fans »

Ik ken eindelijks een goede start in de 8e divisie.
Sta na 3 wedstrijden bovenaan met 9 punten. Speel vanavond tegen de nummer 2.
Is momenteel wel erg lastig om uit de 8e divisie te komen, nu er nog maar 1 promoveert.
Ik zit momenteel aardig op mijn doelstelling, die was bovenin meedoen in de competitie.
Ken-nie Steppe, wel keepen
mechielz
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mechielz »

De Bliksem Boys draaien ook op volle toeren in VIII divisie. Nog ongeslagen en heb ook verreweg het beste team, wordt waarschijnlijk wel kampioen. Heb nu eerst stadion uitgebreid naar 26.350 en daarna geld in het 11tal investeren om volgend jaar goed voor de dag te komen in de VII.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Ik speel ook hattrick maar snap niet goed hoe je geld kan verdienen enige tips
AllardP
Wereldspeler

Bericht door AllardP »

Inderdaad, vroeger was alles beter! Heb je met veel pijn en moeite een team opgebouwd dat qua skills én salaris kan meedraaien in de eredivisie, komen er allemaal veranderingen die je team volledig te gronde richten. Mijn team draaide als een lier met spelhervattingen trainen en een all-offensive team bestaande uit voornamelijk oudere spelers. Nadeel was dat ze langer stuk zijn, voordeel dat ze veel goedkoper waren. Kortom: goed doordachte strategie, die ook door veel teams geïmiteerd is.

Wat gebeurt er? De prijzen kelderen - mede door schuld van de ontwikkelaars - enorm, waardoor trainen niet winstgevend meer is. De salarissen zijn niet meer op te hoesten en dus gaan de spelers in de verkoop. Helaas leveren die geen drol meer op en dan met name de spelers met een hoog salaris (die ik dus veel had). Resultaat: de teams die jarenlang kansloos geld hebben opgepot profiteren. Beloning voor passiviteit!

Ondertussen wordt de vleugelaanval afgezwakt waardoor de all-offensive minder kansrijk wordt, dalen oudere spelers veel sneller in conditie en skills en neemt tot overmaat van ramp ook nog eens hun salaris toe. Als klap op de vuurpijl wordt ook de spelhervattingtraining véél minder aantrekkelijk gemaakt. Alle punten waar ik op scoorde zijn dus nu wel afgedekt! Een langetermijnstrategie is niet mogelijk als je steeds de regels verandert, dus ik kijk de boel voorlopig even aan.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Ik ben net begonnen heb een aantal spelers gekocht en maak daar bovenop nog elke week verlies, moet waarschijnlijk snel weer gaan verkopen maar dan is er ook niks aan als je kijkt naar het team waar ik mee begon waardeloos :lol:
Plaats reactie